XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak hezksaila 1984 0014 2.) Curriculumen berrikuntza tematiko eta metodologikoa, eskola esparruan teknologia berriak txertatzeaz gain.

2. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak hezksaila 1984 0019 2. Curriculumetan teknologia berriak sartzeak ahaleginik eta interesik handiena eskatzen digu.

3. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak hezksaila 1984 0019 Ikasle guztien curriculumean txertatzea da gure asmoa, inolako bereizkeriarik gabe.

4. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0059 Smith-ek bakoiztutako materialak eman bazizkien ere, ez zen aurrez ezarritako kurrikulumik.

5. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1990 0099 Curriculum sortzeko, garatzeko eta aplikatzeko moduari fokapen berria eman zion; Curriculum, ikaslearen aprendizaiarako zein dozentearen etengabeko formakuntzarako, elementu klabetzat hartzen delarik.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak eskola-porrota 0065 2. taula: CURRICULUMaren, ARLOZ ARLOKO PORROTA (%tan adierazita). 85/86 IKASTURTEA.

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak eskola-porrota 0068 Curriculum-eko arlo desberdinetako porrotarekin jarraituz, nabarmendu beharreko beste alderdia, zera da: batetik, arlo bat edo bi eta, bestetik, 3 edo gehiago gainditu gabe uzten dituzten ikasleen portzentaia.

8. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak antzerkiaren bultzatzaile eibar aldean 0001 Narruzko Zezenen curriculum luzean lan bakarra antzestu izan dute euskaraz, 85ko maiatzean estrenatu zuten Luis Haranburu Altunaren Job muntaia.

9. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak eguna 1989 0001 Sari Nagusi honekin lortutako ospea oso garrantzitsua izango du 125 cc.ko lasterketetan leku finkoa irabazteko, hainbat sari nagusitan mugatua bait da piloto kopurua, eta titulu zein puntuak erakustea guztiz garrantzitsua du, goragoko urratsa den 125eko kategoria horretan sartzeko oraindik ere beste munduko curriculumik ez duenez.

10. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1987 0001 Bai, hauxe litzateke nire kurrikulumaren laburpena: botones, aszensorista, gaueko giltzazaina, geroxeago egunekoa eta azkenik, orain dudana, ate nagusiko atezaina alegia.

11. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak dv zabalik 1986 0001 Hamargarren disko haundira iristea curriculum ona da edozein artistarentzat; are gehiago Imanol Larzabalen kasuan, bera bait da lehena euskal kantagintzan marka hori hautsi duena.

12. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0200 Honetarako, curriculum barri bat ezarri da eta irakas-ikas prozesuetarako jokabide barriak bultzatu gurarik dabil hezkuntza-administrazinoa era desbardinetan.

13. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0200 Baina irakaslegoaren esku gelditzen da, halanda guztiz be, aginduzko curriculumaren egokitzea egitea baliabide egokiak aukeratzea eta erabiltea, ikastetxe, ingurugiro eta ikasle-talde bakotxaren ezaugarri bereziak kontutan hartuta.

14. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0200 Esandako aspektu honeek barrikuntza eta aurrera-pausu legez hartuko ditugu; hau da: batetik, egokitzapenak egitea eskatzen dala egoera zehatzak kontutan hartuz; eta bestetik, aginduzko curriculuma zehaztu egin beharko dala maila desbardinetan, baina baita egoera bakotxeko berezitasunak gogoan dirala.

15. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0200 Baina argitu gura neuke, halanda guztiz be, ez dogula hizkuntza arloko Curriculum osoa ikusiko, batetik ez leuskigulako astirik emongo, eta bestetik, azterketa sakonago bat eskatuko leukealako eginkizun horrek.

16. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0218 Beste alde batetik, irakasleak hizkuntzaren irakaskuntzan gida eta eredu zuzena izan behar dauala dinosku Curriculumak.

17. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00011 Ondoko dokumentu hau Curriculuma Eratzeko eta Irakasleen Prestakuntzarako Insititutuak (CEI-IDC) landu du, bertako Hezkuntza-Premia Berezien eta Haur-Hezkuntzaren arloak hain zuzen ere, hezkuntza-premia bereziei buruz aurretik plazaratu diren materialetan jorratutakoarekin jarraitzeko asmoz.

18. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 Lehen Hezkuntza izeneko etapa honetan Matematika arloaren beharra eta garrantzia justifikatzeak alferrikako lana dirudi, nekez aurkituko baita oinarrizko Curriculum batean arlo honen presentzia ukatu duen pertsonarik.

19. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 Kaleko jende arruntak Matematika oinarrizko Curriculumean egoteko bi arrazoi ematen ditu nagusiki. Lehena, zenbakien ezagutza beharrezkoa da eguneroko bizitzak sortzen dituen problemei aurre egiteko; bigarrena, Matematika ikasiz arrazoitzen ikasten delako. Beste gauza askotan bezala, jende arruntaren uste zabaldu hauek egia zati bat azaltzen dute eta beste bat ezkutatzen.

20. 1991> euskara batua ikasliburuak lan-prestakuntza 00332 Curriculum funtzionalaren adibidea

21. 1991> euskara batua ikasliburuak axelko 0022 Nola aztertu, antolatu, programatu, curriculum batean sartu, gaiak prestatu, denboraren arabera banatu eta ebaluatzeko kriterioak garatu ikasleari irakatsi nahi dioguna irakasteko?

22. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0005 Ezin gara hemen gehiegi luzatu, baina Oinarrizko currikulum delakoa eta honen inguruan izan diren hitzaldi, artikulu eta zenbait liburu ere kontutan izan ditugu gure lan honi heldu baino lehen.

23. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0021 Garbiago agertuz, eta aurreko zikloetakoa gogoratuz: Haur Hezkuntzan globalizazio maila ia erabatekoa izan zen, Lehen zikloan zentzu horri maila handian eutsi genion proposatutako curriculumean eta Bigarren zikloan ere bide berdinetik jarraitu nahi izan genuen, nahiz eta aurrez jakin globalizazio maila gero eta txikiagoa izango zela eta arlo bakoitzak gero eta autonomia handiagoa hartuko zuela.

24. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0021 Hori dela eta, ondoren datozen ataletan arlo honi zuzenean lotutako hausnarketak idatziko ditugu, Hirugarren ziklorako proposatzen ditugun curriculumak, eta zer, nola eta noiz irakatsi eta ebaluatu behar den argitzen saiatuko gara.

25. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0211 Iharduera hauek gehiago jakin nahi duten horientzat daude pentsaturik, beraz ez dira material hauen bidez proposatzen den curriculum-a gauzatzeko ezinbesteko direnak.

26. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/dbh 00078 MIKELen CURRICULUMA

27. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/dbh 00078 Hona hemen, arretaz irakurriko dituzulakoan, nire curriculumaren daturik garrantzitsuenak.

28. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/dbh 00078 3. Konpara itzazu curriculum biak

29. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ingurugiro 1997 00072 4. Ingurugiro Hezkuntza etapa guztietan sartzea (lanbide heziketan eta helduen hezkuntzan ere bai), ikastetxeetako curriculumen, jardueren eta agirien zeharkako lerrotzat.

30. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ararteko 1998 00323 Hezkuntzaren alorrean, profesional guztien arabera, alorrekoak barne, sistemak ez die ohiko curriculumera moldatzeko arazo larriak dituzten gazteei erantzun egokirik ematen, are gutxiago gatazkak sortzeko jokaera erakusten dutenei. LOGSEk ezarritako aldaketak baino lehen, hezkuntza konpentsatzaileko zentroetan aurkitzen zuten gazte horiek heziketa esparrua.

31. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00061 Izan ere, goian adierazitako erreparuak gorabehera, haren bidez ezagutzera eman dezakegu gaur egun egiten ari den lana, hala hizkuntzak irakasteko curriculumen diseinuan, nola materialen sorkuntzan eta hizkuntz ebaluaketa komunikatiboaren arloan.

32. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak n. goikoetxea 00143 Hala ere, Herbehereek ez dute curriculum nazionalik eta, gainera, lehen hezkuntza bukatzean ezinbestean egin behar dituzten nazio-mailako testek ez diote estu-estu legeak dioenari jarraitzen.

33. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. haranburu 00086 Bide honetatik, curriculumaren egitekoa, ikaslearen ezagutzaren berreraikuntza-prozesuarekin bat etorriz, hura bultzatzeko bideak jartzea izango da.

34. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Horren arabera, azken batean, euskaltegi bakoitzak garatu behar du bere kurrikulua, bere kurrikulu inplizitua azalera ekarriz, eta behar den neurrian osatuz eta zuzenduz.

35. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Kontua ez dela, alegia, HABEren kurrikulua egokitzea, baizik eta euskaltegi bakoitzak berea garatzea, marko administratibo baten baitan.

36. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Beraz, HABEren HEOK dokumentua eskaintza eta diseinu da, HABEk euskaltegien eskuetan ipini eta baliabide batzuez hornitzen duena, euskaltegiek beren kurrikulua gara dezaten.

37. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Eta gida moduan hartuko du euskaltegi bakoitzak bere kurrikulua garatzeko.

38. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Euskaltegi bakoitzari dagokio, marko administratibo zehatz baten baitan, lehenengo eta behin, eskaintza hori jarrera dialektikoz bereganatu eta, ondoren, bere kurrikulua eta kurrikulu-proiektua garatzea, modu dialektikoan.

39. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Gero, jarraian, ikusiko dugu nola gara dezakeen euskaltegi batek bere kurrikulua.

40. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1999 00096 1.2. Gelan unitateak gauzatzerako garaian jasotako landa-oharren azterketatik ateratako kategorietan gelako curriculum ezkutuari atxikitako aspektuak agertzen dira (gelako giroa, arauak, diziplina, e.a. diren bezala), zeintzuk esplizituki agertzen direnekin kontrastatzen diren.

41. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. irigoien 0046 4. Erdarazkoa Gasteizko Fakultatean eginiko oposizio batzutara aurkeztatu nuen tribunaleko gehienek euskaraz ez zuten ulertzen, beste ikerketa-lan En torno a la evolución y desarrollo del sistema verbal vasco titulupekoarekin batera, gainerako curriculum, ikerketa-proiektu eta abarrez horniturik, handik laster egingo zen aipatu den ezkenengo lanaz osaturiko liburuaren zabalkundea, eta IBON SARASOLA tribunaleko bazen ere hasieran aipaturiko ikerketa-lanak zioenaz behintzat, eta agian beste gauza gehiagoz, enteratu ere ez zen egin, zuzenean bederen, itxura guztien araura, eta berriz itzuli behar zituzten paperen bila argitaraturiko lanak eta abar joan nintzenean, kathedratiko katalan bienak jaso gabe han zeudenez gero, presentazio-egunean transporte publikoen erruz Gasteiz-era heltzeko problemak izan eta bidali ere ez baitzitzaien egin, etxera ekarri nituen, MITXELENA eta PASCUAL kathedratikoek beste biak harturik zituzten. Gainerakoaz hobe da ez hitz egitea, eta ez lotsa izaiteko arrazoirik dudalako, alderantziz baizik. Hori ondo dakike JOSEBA LAKARRA publikoaren artean entzule egon zenak, eta beste batzuk ere bai.

42. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0113 HAUR HEZKUNTZAREN CURRICULUMAREN GARAPENERAKO DEKRETUAREN ERANSKINA

43. 1991> euskara batua saiakera-liburuak tx. arteaga 0009 Zentzu horretan, hezkidetzak hezkuntzako eragin-esparrua izan behar du, hain zuzen, curriculum eta irakaslan osoaren bidez balioen irakaskuntzari ekiten diona, gizarte zuzena, solidario, partehartzailea eta arduraduna lortzeko.

44. 1991> euskara batua saiakera-liburuak tx. arteaga 0009 Curriculumaren edukietan, indarrean dagoen balio-sisteman eta ezkutuko curriculumean eragin beharra dago, emakumezkoen kultura baloratuz eta integratuz, eta autoestimua indartuz;

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1996 0041 Emakumezko hezitzaileen artean beti izan da lehia historiko bat neskak eta mutilak modu berean tratatzeko, eta curriculum bikoitza aintzakotzat ez hartzeko, baina jarrera hori dela medio ukatu egin dugu nesken artean alderik dagoenik ere, eta horrela funtzionatu du neska eta emakume askoren kontra, ahalmen gutxikoak zirela edo maila egokia ematen ez zutela esaten zelarik.

46. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1996 0041 Generoaren sentsibilizazioan beste ikuspegi bat izateak bidea zabaltzen digu nesken pedagogiaren gaia arakatzeko, curriculum bikoitza berriro azaldu beharrik gabe, Rousseauk Sophie eta Emilerentzat planteatzen zuen moduan.

47. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0020 Erreformaren aurrikuspenetan kurrikuluaren oinarrizko egitura osatzen duten dokumentu horien ondoan, geratzen dira beste batzuk aurreko antolaketa-eredu espainiarrean ere bazeudenak.

48. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0333 Zehazki, ebaluazio-prozesuak hobetzeko interesatuta dauden irakasleei tresna-sail bat aurkeztuko diegu klaseko giroa, komunikazioko erlazioak, beren jokaera irakasle bezala, gurasoen partaidetza garapen kurrikularrean eta kurrikuluaren funtzionamendu orokorra aztertzeko eta berrikusteko.

49. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 - eman beharreko urratsei eta erabili beharreko estrategiei buruz erabaki arrazoituak hartzea, zeregin nagusia da curriculumean.

50. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0088 c) Elkar-erlazioak, antzekotasunak eta desberdintasunak, gauza amankomunak eta, bereziki, askotan zalantzarik gabeko gertakari gisa aurkezten direnen balioa, norainokoa eta mugak ulertzeko curriculuma osatzen duten jakintzen Historiaren funtzio artikulatzailea.

51. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0228 Hiztegiari buruzko azterketa alderatuen, familia semantikoen berreraikuntzaren, aurrizki eta atzizki grekolatindar desberdinek ekarritako zentzu aldaketen analisiaren eta curriculumaren gainerako jakintzagaietan erabiltzen diren hitzen azterketaren bidez ebaluatuko da.

52. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila txostena 1994 0015 Gutxienezko gisa proposatutako curriculuma, guztizko irakas-denboraren %55ari zegokiola esaten bazen ere, kasu askotan gehienezkoa zen, eta EAEko Curriculum-Garapenerako Dekretuek, arlo batzuetan, gutxienezko irakaskuntzen Dekretuan inplizituki zegoena esplizitatu besterik ezin izan dute egin.

53. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila txostena 1994 0070 Aurretiazko ezarpen honen bidez, Hezkuntza-Administrazioak antolamendu-alderdi desberdinetan eta curriculum berrien garapenari dagokionez oso konplexua den egitura berri honen funtzionamenduari buruzko informazioa jaso nahi du.

54. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. basurko 0073 Nazio Curriculuma aurrikusi zen 1944ko Legean ere, baina ministroak curriculuma gauzatzeko ahalmena erregioetako administrazioen esku utzi zuen.

55. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. basurko 0076 1994ko azaroan curriculumaren berrikusketa osoa argitaratu zen eta asmoa da gutxienez ondorengo bost urteetan indarrean egotea.

56. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0010 Deialdi horretan iragarriko zaie, bide batez, pedagogi proiektuak, programazio didaktikoak, curriculumaren egokitzapenak eta orientabide-planak noiz eta non aurkeztu behar dituzten.

57. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0010 Didaktika eta curriculumari buruzko proba bat egitea izango da oposizio-aldia.

58. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 a) Curriculuma norbanakoari egokitzearen sei adibide aurkeztea:

59. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 Curriculumaren egokitzapenak egiteko honako Agindu honetako IV. eraskinean adierazten diren orientabideak hartuko dira kontuan.

60. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 b) Aurkeztutako curriculumaren egokitzapenaren multzoan sartutako hezkuntza-premia berezien sei moten artetik lehiatzaileak askatasunez aukeratutako gai bat azaltzea.

61. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 - CNE (Curriculuma Norbanakoari Egokitzea) garatzeko aukeratu den egoera azaltzea, honako hauekin zerikusia duten gaiak adieraziz: esku-hartzea sortarazi duen ezintasuna, hezkuntza-inplikazioak, hezkuntza-premia bereziak dituen talde horri aplika dakizkiokeen hezkuntzazko jarraibideak, Sendabidezko Pedagogoen esku-hartzea, horren ezaugarriak, hezkuntzako beste eragile batzuekin izan behar duten lankidetza eta ondorengo ziklo eta etapetako esku-hartzeari buruzko pronostikoa.

62. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0012 7.3.3. Aurkezten den pedagogia- eta didaktika-proiektua, curriculumaren egokitzapenak edo programazio didaktiko eta orientabide-planaren luzerak, irakaskuntza ertainetako irakasleen kasuan, ez ditu DIN-A4 tamainako 30 orri gaindituko.

63. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0017 236/1992 Dekretua, abuztuaren 11koa, Euskal Autonomi Elkarterako haur-hezkuntzaren curriculuma ezartzen duena (1992ko abuztuaren 27ko EHAA).

64. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0017 237/1992 Dekretua, abuztuaren 11koa, Euskal Autonomi Elkarterako lehen hezkuntzaren curriculuma ezartzen duena (1992ko abuztuaren 27ko EHAA).

65. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0017 1993ko maiatzaren 5eko Agindua, haur-hezkuntza eta lehen hezkuntzako etapetako curriculumaren egokitzapenak arautzen dituena (1993ko ekainaren 1eko EHAA).

66. 1991> sailkatu gabeak egunkariak dnoticias 1997 0028 EIk eta Euskadiko Kutxak Euskal Herriko kurrikulum nabarmenena sarituko dute

67. 1991> sailkatu gabeak egunkariak dnoticias 1997 0028 Eusko Ikaskuntzak eta Euskadiko Kutxak giza eta gizarte zientzien alorrean Euskal Herriko kurrikulum nabarmenena sarituko dute hirugarren aldikoz.

68. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1992 0491 *Curriculuma: hiru punturaino.

69. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j. agirre 0048 Bere kurrikulum akademikoari bagagozkio Emakume 10 bat da.

70. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1993 4780 - Enpresa lizitatzaileak dauzkan langileen zerrenda (gidariak, mekanikariak eta abar), haien lan curriculuma adieraziz (titulazioa, esperientzia eta abar).

71. 1991> sailkatu gabeak egunkariak a. ugarteburu 0003 Gurasoen partaidetza handiagoa, tutoretzan lan serioagoa, batxilergoko kurrikulumaren egokitasun eta koherentziaren bilaketa, ikasleen beharretara ahalik eta gehien hurbiltzen den heziketa lortu asmoz ari garen honetan, gutxien espero eta desio duguna ikastolak pribatuari atxikitzea da.

72. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak e. jimenez 0032 Zure kurriculumak guztiz harriturik nauka.

73. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... jakingarriak 1991 0023 Guzti hau ikusirik, gure eguneroko irteerak, ikasgelan egindako iharduerarik onenak baino balore didaktiko handiagoa zutela eta, derrigorrez sartu behar genituela gure proiektu hezitzailean pentsatu genuen, Kurrikulum forma eman behar geniela alegia.

74. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... eta kitto! 1993 0022 Hau dena, hezkuntz sistemaren erreforman (LOGSE) isladatzen da, ingurugiro hezkuntza eskoletako curriculum-etan sartzea gomendatuz.

74 emaitza

Datu-estatistikoak: