XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak kontuekon 1983 0020 Kontuen eta koadro osagarrien eskema global bezala, zera ezartzen du S.E.C.ak.

2. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 00075 Aldagaia lanarloan definiturik gelditzen delako, bizirik, aldagai globala edo orokorra deitzen zaie.

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak zinetika 0137 Emaitza honek oxido nitrikoaren gehikuntzak nahasketa-prozesuen eta erreakzio globalaren abiadura proporzio berdinean txikitzen dituela adierazten du.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak zinetika 0137 Horregatik, oxido nitrikoa gehitzen denean, erradikal askeen eta atomoen kontzentrazioak ez dira zero egiten, baizik eta abiadura globala txikitzen den neurrian txikitzen dira.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0020 Esterotipo hauen aurrean, garrantzitsua dela deritzagu, Hasierako Zikloko haurrak jasamen-giro horretan Niaren alor globalago batetan integratutako sexualitate bat duten pertsonak sortu behar dira.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0203 Filosofia, bere osotasunean, jakintza globaltzat har daiteke.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j.a. fernandez 0037 Esan denez gero, Global tektonika edo Plaken tektonika bere oinordekoa da.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zabal 1976 0012 d) Egin diren kanbiamenduak (nazionalizatzeak t.a.) bakarka egin dira eta ez kontesto global baten barruan, ez eta kontesto oso hori aldatzekotan...

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. torrealdai 0152 Dena den, analisi-mota horretarako aukerarik ez du bertsolariak gure galderarekin, eritzi globala eskatzen bait da hor.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0020 2. Oinarri logiko-linguistikoa, bi ondorio metodologikoekin
a) Elementu linguistiko bakoitzaren irakaskuntza bi estadio ezberdinetan egin behar da:
- Estrukturo-global erara ampgt; Egituretara ohitzea eta asimilatze globalean oinarritutako prozesua irekitzea.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0051 3. Ariketak
Gorago idatzi dugun bezala, ariketak edukiei estu-estu loturik doaz eta, oro har, bi eratakoak izan daitezke: globalak eta analitikoak.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0051 Ariketa globalak
Ez dute egitura gramatikal berezirik lantzen.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0051 Analisia koadro batean ematen dugu, errazagoak gerta daitezen nola parekatze-lana hala ikuspen globala.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lanintel 0102 3. Aurreratze prozesu honetan garrantzi handia dute elementu hauek:
a) hizkuntza ezagutzeak;
b) kultur mailak;
d) testuaren irakurketa zuzentzen duten adierazle linguistikoen hautemate eta interpretazioak:
- adierazle tipografikoak: espazio zuriak, maiuskulak, letren neurri eta formak, etab.;
- puntuazioa: puntuak, komak, galdeikurrak, harridurak, etab.;
- hitzen irudi globalak;
- hitzen ortografia;
- egitura moduen adierazleak (1) Ikasleen irakurketa maila hobetzeko ondorengo lan hauek kontsulta daitezke: .

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0126 Logiko da, hasieran eskomunio global bat dagoenean, azterketa baten ordez.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. osa 0176 Errealitate hauek ez dute oraindik benetako konkretutasunik, sistima global baten barnean ikusmiratzen ez diren bitartean.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. osa 0176 Beraz, politikaren (politikaz zera esan nahi dut, munduaren, gizonaren, gizartearen ikuspegi bateratzailea, koordinatzailea) ikuspegi globala behar da, zientziak abstrakzio mailan geldi ez daitezen.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. osa 0176 Baina totalitatearekin duten zerikusia erakusten ez badugu, sistema eta estruktura globalen barnean kontsideratzen ez baditugu, abstrakzio mailan gelditzen dira.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kimikako problemak 0304 Kasu honetan ez daukagu erreakziorik besteak baino astirotsuago doanik, beraz, erreakzio konplexuaren (globalaren) abiadura-legea determinatzeko egoera estazionarioaren hurbilketa aplika dezakegu.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kimikako problemak 0304 Horretarako erreakzio globala determinatu behar da, hau erreakzio elemental guztien gehiketa izango delarik: (...).

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak u. larramendi 0008 Aipamen hauekin omen global bat egiten diogu Andoaingo artista-munduari eta bere figura guztiei.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1988 0006 Iparra-Hegoa gatazka Nazioarteko desarroilo arazoei buruzko Batzorde Independienteak, 1977an Willy Brandten buruzagitzapean fundatu zena, munduko komunitatearen desberdintasun ekonomiko eta sozialek sorturiko arazo global larriak ikertzea eta desarroiloaren problemei dagozkien soluzio egokiak bilatzeko bideak proposatzea hartu zuen eginkizuntzat, bide horretan erabateko pobreziaren kontra ekinez.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak industri kontuak 1985 0013 Izan ere, esate baterako, Barne-Produktu Gordinaren (BPGren) kasuan, gehiena axola dena da zenbat aldatu den, eta ez hainbeste bere zenbateko globala.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak industri kontuak 1985 0025 Behin banan-banan araztu eta egin beharreko aldaketak egin ondoren, ikustaturiko datuen jasoera edo estrapolazioko prozesuari ekiten zaio industri ihardueraren balore globalak estimatu ahal izateko.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. ensunza 0033 Material diamagnetikoetan, atomo bakoitzaren elektroien disposizioak efektu magnetikoaren ezabapen globala sorterazten du.

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. ensunza 0033 Material paramagnetikoek, ez dute efektu magnetikoen ezabapen globala aurkezten, materialaren atomo bakoitza iman txiki modura aritzen delarik.

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. ensunza 0033 Dena den, aipaturiko imanen orientazioa, oro har, nahierarakoa dugu eta efektu globala anulatu egiten da.

28. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak gao 1989 0001 Hitzarmen hau sinatzeak, ez du bere baldintza ekonomikoak osotasunean gaindituko lituzken itun global bati uko egitea suposatzen, probintzi edo probintzi arteko mailako Hitzarmen Kolektibo edo beste edozein mailako bestelako arau delarik; eta honako Hitzarmenak ukituriko zenbaitzuk, akzidentalki edo behin-betikoz, goza ditzaketen baldintza onuragarrienak errespetatuko dira.

29. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak gao 1990 0010 1.- Lizentzia ematerakoan baimendutako eraikinen konposizioa eta akaberak egungo egoeran mantenduko dira, industri etxadi bakoitzaren tratamendu globalak eskatzen diren kasuan izan ezik.

30. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak bao 1990 0001 6gn. Aipaturiko kontratuaren prestazioak egitea eskaintzen duela, prezioetan kontzeptu guztiak englosaturik daudela, zergak, tasak eta edozein arlo fiskaletako arielak eta BEZ barne direlarik (Prezio globala eta baterako kostuen desglosea).

31. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak bao 1990 0001 (Prezio globala eta baterako kostuen desglosapena).

32. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1983 0001 Metodo globalagoa
- Zein motibazio daude alfabetatzeko? Historia apur bat eginez gero erraz ikusiko dugu aspektu honetan bilakaera eman dela.

33. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1983 0001 Alfabetatzearen helburua euskal hiztunak euskaraz komunikatzeko gai izatea izanik eta, ondorioz, alfabetatzearen sujetoa euskal hiztuna izanik, lehen erabiltzen ziren metodo analitikoek lehentasuna galtzen dute eta, orain, analitikotasuna galdu gabe, metodoa pixka bat globalago bihurtzen da.

34. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1983 0001 Sistema global bat aurkitu nahi dugu eta honetarako lehen izandako esperientzien bilduma egitea pentsatu dugu.

35. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1987 0001 Raul Corriveau, Cholutecako gotzaiak esan duenez, plan globalari heldu behar zaio, honela baizik ez baita konponduko, behin betiko, nekazarion egoera hitsa.

36. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1987 0001 Zona guztia kontuan izanez, zona guztiari dagokion plan global zabala burutu behar da, beti partxe txikirekin ibili gabe.

37. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak p. sastre 0001 Soluzio global baten alde zioen pankarta bakarrak.

38. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak p. sastre 0002 Problema globalak, irtenbide globalak Munduko arazo globalen aurrean, iniziatiba harturik dabiltza aspaldi sobietarrak.

39. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1988 0002 Euskadirekiko jarrera Mekanismo horiek detektatzeko Antxon Azkargortak El Pais-en diskurtsoaz baliatu da, baina ez diskurtso globalaz.

40. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... elhuyar 1990 0001 Aipatu konbekzioa ez egotearen ondorioetako bat hauxe da: azalera ur epela ez igota Ipar Atlantikoan eta hego ozeanoko leku batzuetan airearen tenperatura batazbesteko globala baino gutxiago igotzen da eta itsas gaineko zati batzuetan airea hoztu ere egin daiteke, mundu osoan epeltzen den bitartean.

41. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00117 Hezkuntza Fisikoaren proposamen honen asmoak pertsona unitate bezala hartzen duen filosofiari erantzuten dio, ikaslearen heziketa osoa izanik bere helburua. Horregatik iharduera higierazle batzuk proposatuko ditugu haurraren behar psikologiko, fisiko eta intelektualak bete nahian. Uste dugu, honela burututako Heziketa Fisikoak haurraren barne-barneko beharrei erantzuten diela, mugimendu, harreman eta esperimentazio beharrei, alegia. Ikuspegi guzti hauek ezin dira ahaztu hezkuntza proiektu batean, non Hezkuntza Fisikoak garrantzi ukaezina baitu eta berezko lekua haurraren garapen globalari ematen dion laguntzarengatik.

42. 1991> euskara batua ikasliburuak axelko 0022 - Lehen ere aipatu dugu haurreskolatik datorren ikasleak izan ohi duela oraindik ere ikasketaren zentzu globala.

43. 1991> euskara batua ikasliburuak axelko 0099 Hasieran ebaluazio globalago bat planteatzen da, jarrera eta esku trebetasunen aipamen gehiagorekin, gero pixkanaka, elementu zehatzagoen ebaluaziora iraganez: aztertze gaitasuna, forma eta zeinuen menderakuntza, gogoetaldi maila, irudikatze maila...

44. 1991> euskara batua ikasliburuak axelko 0099 Urtealdia eta Zikloa bukatutakoan, beharrezkoa da ikaslea eta irakaslearen artean burututako lanei eta lortutako emaitzei balio globaleko iritzi bat ematea.

45. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0021 Beraz, Hirugarren ziklo honetan zentzu global horren izpirituari eusten badiogu ere, jakin badakigu gero eta maila apalagoan izango dela eta arlo bakoitzak bere autonomia eskatuko duela.

46. 1991> euskara batua ikasliburuak biolgeol/dbho 00116 Hainbesterainokoa zen buruhaustea, ezen Tektonika Globala agertu arte, Teoria orogenikoak izeneko teoria desberdin ugari proposatu ziren.

47. 1991> euskara batua ikasliburuak biolgeol/dbho 00218 Proportzio handienean dagoen monosakaridoa glukosa denez gero, katabolismo osoaren substratu komuntzat hartzen da eta bere degradazioa aldez aurretik idatzitako erreakzio globalaren bitartez adierazten dugu.

48. 1991> euskara batua ikerketak e. arana 0018 Lehenaren aldeko ikertzaileen ustez, interesgarria da ezagutzea instituzio sozialen arteko harremanak eta hauek telebistarengan duten eragina, audientzia globalak eta guzti hauen efektua aldaketa sozialean.

49. 1991> euskara batua ikerketak e. arana 0227 Beraz, albistegien egituraketa globalari errepasua eman ondoren edukinean zentratuko gara, bere alderdi ahozko zein ikonikoan barna arituz.

50. 1991> euskara batua saiakera-liburuak a. mungia 00026 Mikroplanaren diseinua egin zenean helburu global batzuk finkatu baziren ere, zehaztutako helburu horiek sakondu eta eguneratu behar izan dituzte. Izan ere, departamentu guztietako egoera berdina ez denez, departamentu bakoitzak zehaztu behar izan du zein den euskaraz egiteko dituen egiazko aukeren neurria.

51. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ospitalestat 1996 00011 Zentro publikoetan asistentzi zerbitzuei buruzko informazioa bildu da, eta zerbitzu bakoitza jarduera zentro gisa hartu nahi izan da, bakoitzak bere informazioa daukala. Horrek kalitatea eta definizioa ematen dizkio ospitalearen informazio globalari.

52. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. haranburu 00090 Berregituraketaren ikuspegiak, bitarteko ikuskera bat aurreratzen du: zientzia ikasteko, egitura kontzeptualak aldatu behar dira; ez dira aldaketa kontzeptual puntualak egin behar, ez eta berregituraketa kognitibo globala ere, ezagutzaren eremu konkretuetara mugaturiko aldaketa baizik.

53. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00105 Egoera hau, elkar-truke ezberdinean (kolonialismoa) emandako esplotazio ekonomikoko egoera globalago baten barruan kokatzen du.

54. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00149 egoeraren gaineko teoria globala egiten saiatu, ez baita uste, gizonek sinpleki eta adiera bakarrez har litekeen taldea osatzen dutenik.

55. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. gabilondo 0038 Eta galdetuko didazu bapatean ni ere zergatik hain arduratuta nabilen nere San Francisco maitetik munduko supermerkatu globalarekin.

56. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. gabilondo 0156 (...), botila zaharretan itsasoratzen ziren mezu galduen antzera, gauza bakar hau azpimarkatzen saiatu naiz: orain arteko lehenago historian ez bezala, mundu-munduan, mundutasun betean, bizi garela, alegia auzo globalean.

57. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ospitalestat 1994 0011 Horrek kalitatea eta definizioa ematen dizkio ospitalearen informazio globalari.

58. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0105 Gai jakin bati buruzko kanpainak (motozaleek kaskoa erabil dezatela) baino askoz ere globalagoa da hori.

59. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0105 Gure kasuan bezeria objektiboa bere osotasunean hartu beharreko multzo globala da.

60. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0105 Beraz, jeneralean, lortutako emaitzak neurtzeko egokienak neurri globalak izango dira.

61. 1991> euskara batua saiakera-liburuak c programazio-lengoaia 0241 Gauza bera egin daiteke funtzio globalak adierazteko, hobesten den lokala saihestuz.

62. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0214 Esan dezakegu faktore hau guztiongan eragina duten arazo globalekiko kezka adierazten duten itemek osatua zegoela.

63. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0333 bata fisikoa, giroaren antolakuntza eskatzen duena, bestea operatiboa, irakasleak irakaskuntza aurrera eramateko erabiltzen dituen lanen egitura seinalatzen duena, eta beste hirugarren bat, globalagoa eta aurreko biekin erlazionatuta dagoena, klaseko klima orokorra begiesten duena eta bere barruan txertatzen dituena erlazio-erarik bereizgarrienak, lanen inplikazio-moduak, rolen banaketak, estimulazioak, portaeren erraztasun eta mugakizunak, etab.

64. 1991> euskara batua saiakera-liburuak f.j. san martin 0039 Futurismoa eta politikaren arteko harremanak aztertzerakoan, eta batez ere futurismoa eta faxismoaren artekoak, ondoko ideia hau oinarritzat hartuz abiatu behar da: abangoardiazko proiektu marinettiarrak ez zuen eremu estetikora mugatzeko asmorik, alderantziz baizik, hau da, kulturaren alderdi guztiak ideologia global batean barnehartu nahi zituen, giza esperientziaren eremu guztiak ukitzeko gaitasuna izango duen ideologia alegia, artetik ohituretara, moraletik politikara.

65. 1991> euskara batua saiakera-liburuak mundua 1993 0197 Tuna eta gizurdeari buruzko arauek porrot egin zutela ikusi zen kopuru globalak ezagutu ahala.

66. 1991> euskara batua saiakera-liburuak elhuyar 0293 Kopuru global hauek, noski, eskualde bakoitzeko herrialde populatuenen ikasle-kopuruaren garrantziaren araberakoak dira.

67. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j. juaristi 00030 Hala ere, bihar Berlinen hasiko den gailur informalak helburu zabalagoa duela esan genezake: Hamabostek erantzun globala eman nahi diote inmigrazioaren arazoari, gerrek sor ditzaketen egoera puntualetatik aparte.

68. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1991 8676 Industri erabileratara dedikatzeko lokal independienteak osatu ahal izateko egin litezkeen pabilioi zatiketak, gutxienez 150 m2.ko azalera eta 200 m2.ko bataz besteko azalera globala izango dute.

69. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1992 1135 b) Elkarrizketa-egoeretan, erdal hizkuntzetako ahozko eta idatzizko mezuetako informazio globala eta espezifikoa ulertzea.

70. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egin 1993 0018 Interbentzio turnoetan PNVk bi idatziak onartezinatzat jo zituen egoera dinamika global batetan aztertu bait da adieraziz.

71. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... berrietan 1999 00007 Josu Unanue.- Bartzelonan 2.002garren urtean ospatzekoa dan Mundu Mailako Konferentziaren Topaketa alternatiboa egiteko asmoa agertu dogu, Sitges-en. Kontutan izan konferentzia horretara mundu zientifikoa eta botiken industrian dabiltzanak izango dirala. Gu horren kontra gara. Azken aldian botiken eragin positiboa aipatu da, baina ez dira hain onak. Munduko afektatuen %95 ez dau botikarik hartzen. Gure borroka globala da, munduko egoerari begira. Multinazionalen jokaera salatzen dogu, presionatu egingo doguz mundu osoan konponbideak aurkitzeko.

72. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... jakingarriak 1991 0023 Izan ere, egiaztatu ahal izan bait genuen, irteera hauen bitartez, hobetu zitekeela haurraren garapen osoa, era global eta kontestualizatu batean.

72 emaitza

Datu-estatistikoak: