XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
2.
1900-1939 gipuzkera literatur prosa
lh 0235
Orregatik Zizero erromatar iztun ospetsuak zion menpetu bear dan erri baten len-orma eta gaztelua dala erri orretako izkuntza.
3.
1900-1939 gipuzkera literatur prosa
a ardi 0119
4.
1900-1939 gipuzkera literatur prosa
a ardi 0119
Argitaratuko balitz, eredutzat (modelutzat) ar lezakete gure anai gazteak, eredutzat iztunik trebampecirc;nak ere.
5.
1900-1939 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
la cruz 1934 00012
Alperra xofia da, iztun ederra, berritsu galanta. Alperraren aldean bazaude, ez da zure txandik beñere izango: entxunagoa, izango da, zu baño; ateak obego irikitzen dizkiyote zuri baño.
6.
1900-1939 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
m. mujika 00213
Aita Jaungoikoak ezkutukiak azaldu ta Testamentu Zarreko Liburuak emon; bere Seme Jesukristo'k zeruetako Erreñua irakatsi, bere Ebanjelioko Barri Ona emon eta gure Ama Eleiza sortu; baña ez sortu bakarrik, sortu ta apostolu ta mixiolariz ornidu eta erakusleen yakituriz ta birjiñatxoen garbitasunez ta autorlen santutasunez ta iztunen ta apolojistaen liburu ederrez sendotu, zabaldu ta apaindu; baña batez be beti ta eunki gustietan
7.
1900-1939 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
junior 1927 00030
? Arranea ! Berak ere orrek iztune dirudi !
8.
1940-1968 gipuzkera antzerkia
netx lbb 0203
Iztunak - Ta lagun biak parre-algara batean joan ziran, gertu zegoen eztai-bazkaritarako ostatura. (Parre-algarak entzungo dira... Gero soiñua indarrean bukatu).
9.
1940-1968 gipuzkera antzerkia
netx lbb 0203
Entzun dezue, jaun-andreok, Amillaitz'en GAZTE-AIZEAK! Jarrai-taldeko antzezlariak, teatrogilleak eman dizuete saio au. Matilde (antzezlariaren izena)... Zezili (izena)... Niko (izena)... Iztuna (izena)... Soiñu ta zaratak....
10.
1940-1968 gipuzkera antzerkia
netx lbb 0203
(Soiñua indartu... Ba-dijoa Iztuna ta berriro or dator Kati).
11.
1940-1968 gipuzkera literatur prosa
erkiag 0008
- Iztun bakoitzak bere jita ta kera ta esanbearra omen dituala, esan oi du ark, eta orra ba.
12.
1940-1968 gipuzkera literatur prosa
tag uzt 0148
Iztun atsegiña izanda, somatu al-izan zituan izkirimiri ta gazigezak jaulki zituan, bururatu zitzaizkon ipuiñik parregarrienak ere bai.
13.
1940-1968 gipuzkera literatur prosa
or aitork 0033
29. Ikus, Iauna, ikus, gibel aundiz, oi bezala, gizasemeek iztun zampacirc;rren legeak nola dituten gordetzen itzetan eta silabetan; aldiz nola dituten gutxiesten Zugandik betiko osasunerako arturiko betiko legeak.
14.
1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak
a. arrue 0036
Buruz azkarra, jakinduri agirikoa, onbidetsua,
15.
1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak
ibiñ 0031
Euskerarik ez dakiten idazleak ezin dezakete gure elertia zer nolakoa dan erabaki txori-iztunak baiño geiago.
16.
1969-1990 bizkaiera literatur prosa
onaind 0097
Eta ixurketak egin eta bakotxak nai aiña edan ebanean, Alkinoo'k, iztun eder, onela esan eutsen:
17.
1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak
j. urkiza 0085
Iztun dogun herria, zahar eta gazte, azken honekin dago: batuak
18.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00044
Halaber, iruditzen zaigu Testuaren Gramatikak
19.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00092
20.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00092
Horrela, egia dela dirudi Humboldten ideia, alegia, ez dugula hizkuntza ikasten, aldiz, hizkuntza baten sorkuntza gidatzen duten ereduak ikasten ditugu: hiztunaren adierazpen originalerako ereduak eskaintzen dizkigu sistemak.
21.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00117
Azken finean, esan daiteke hitz bakoitzak esanahi berezia duela hiztun desberdinentzat
22.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
hizkuntza/oho 0279
Igar iezaiezu hiztunei, eta hiztunei antzeman ondoren, irakur ezazu elkarrizketa pertsonaia desberdinetan banaturik.
23.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
saioka/3 0116
txikia
.
polita
gizena
luzea
merkea
okerra
gaztea
hestua
gazia
gogorra
hiztuna
baldarra
motela
aberatsa
alferra
lehorra
beroa
24.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
eem hizkliter 0015
Hiztun konkretu baten eta mementu jakin bateko
25.
1969-1990 euskara batua ikerketak
p. salaburu 0315
5.4.1. Izena eta adjetiboa Izenak eta adjektiboak elkarrekin silaba gutxiko multzoa osatzen ba dute, hiztunak hitz soil bat edo bi hitz bezala analiza dezake talde hori, izen konposatuekin gertatzen den moduan; horrela, bi modutara joan daiteke azentua:
26.
1969-1990 euskara batua ikerketak
txill 0011
Azterketa fisikoaren bidez aurkitzen diren ñabardurek, esate baterako, berez oso garbiak izanik ere, kasu honetan edo hartan hiztunengan pertzibitzen ez badira, edo hizkuntzan erabilpen-funtziorik ez badute, balio linguistikorik ere ez datxekie mintzaira horretan.
27.
1969-1990 euskara batua ikerketak
eglu ii 0501
Partikula hauek ere hiztunaren
28.
1969-1990 euskara batua ikerketak
eglu ii 0501
Hiztunok, izan ere, ez diogu esaten dugun guztiari ziurtasun neurri berbera eskaintzen.
29.
1969-1990 euskara batua poesia
emakume olerkariak 0077
ZABALDIA hesiturik.
Ahoa hiztun.
30.
1969-1990 euskara batua literatur prosa
x. gereño 0065
Andre biak oso hiztunak
31.
1969-1990 euskara batua literatur prosa
p. berasategi 0094
Busetako jendea berriz, hiztun eta asko jatun ikusten ziren elkarrekin berritsu eta seguruenik zeramaten janetik inori zerbait eskainiz.
32.
1969-1990 euskara batua literatur prosa
j.a. mujika 0024
Neskak burua jira eta, arnas epela Mattinen aurpegira jaurtikiaz jostalari esaten dio: guraso hiztunak!...
33.
1969-1990 euskara batua literatur prosa
x. gereño 0079
- Bai, Fidel beti izan da irekiagoa, hiztunagoa, jendearekiko harremanetarako emanagoa.
34.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
x. iturpe 0043
Bortxakeriaren itxura eta edukia aztertu behar, sistemaren bortxakeria komunikabideetan azaltzen zaigu (hiztun demagojikoak, tv, e.a.) eta honen domeinua gehitzen doalarik edukiaren huskeria handitzen doa.
35.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
i. sarasola 0621
Lehenik, idazkera fonetikoa eta are fonologikoa
36.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
i. sarasola 0623
Hori, hiztunek ortografia berria kontrarik gabe onartuko luketeela suposatuz: behinola Eleizaldek, eta gero hura aipatuz Villasantek, azpimarkatu duten bezala, kultur hizkuntzetan hitz baten idazkera bere soinua bezain garrantzitsua, esanguratsua eta adierazkorra gerta daiteke.
37.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0012
Hiztun berriak bere nortasuna osatzen du, beste kultura batez jabetuz.
38.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0014
Adibidez: agurtzea, eskatze eta eskertze-funtzioak liburudendan, hiztuna erosle delarik.
39.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0103
KOMUNITATEAREKIKO JARRERAK Motibazioa indartu egingo da, ikasleak bigarren hizkuntzako hiztunen aldeko jarrera ona baldin badu.
40.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0106
Honelako motibazio besterik ez duenak ez die jaramon handirik egiten bigarren hizkuntzako hiztunei eta bere helburuak
41.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0106
Motibazio instrumentala darabilenak bigarren hizkuntzako hiztunekin hitzegitera joko du bere xedeak lortzeko; motibazio integratiboa duenak, aitzitik, elkarrekintzaren balioa estimatuko du.
42.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0106
Kasu honetan ingelesa nazioarteko hizkuntza gisa areago ikasten da hiztunen komunitatearekin zerikusia duen zerbait baino.
43.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
pgoen 0628
Egia esan, egitura hau aski mugatua da eta zenbait autorek, dirudienez, ez dute gehiegi maite: Añibarrok edo Agirre Asteasukoak, adibidez
44.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
atalase maila 0039
Izan ere, apenas duen zentzu handirik edozein hizkuntza mintzatzen jakiteak, aldi berean hiztuna hizkuntza hori ulertzeko gauza ez bada.
45.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
atalase maila 0039
Egoera bat deskribatzea zera da: hiztunak jokatu behar dituen rolak, rol horien
46.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
atalase maila 0047
Era berean, baliteke ikasle askok hizkuntza arrotzeko hiztunekin ahoz hasitako harreman sozialak kartaz jarraitu nahi izatea.
47.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zutabe 1985 0220
Berezko hiztunen egoerak eta errealitatea eraman dezakete ikasgelara.
48.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
x. mendiguren b. 0946
Hitz egitean
49.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
x. mendiguren b. 0946
Itzulpenari buruz duen zerikusiaz gogoetak egiten hasi aurretik, zera esan dezagun, alegia, hiztunaren eta hartzailearen aldetiko kutsatze subjektibizatzaile hau maila eta modu desberdinetan gertatzen dela: mimika mailan, fonologi mailan, hizkuntz gertakari formalen mailan eta batez ere, lexikoaren mailan.
50.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
kulturtekaria 1985 0111
IV. Korrika oraino hurbilaren arrakasta oldar bilaka bekigun, iragan bezainbat bide eta gehiago oraino gelditzen baitzaigu egiteko, hutsuneak betez eta okerrak xuxenduz, epe laburrean hiztun berri askori komunika diezaiogun gure ele sintetiko nahiz perifrastikoa!.
51.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
p. xarritton 0437
Hiztun ederraren eginbide lehena, Platon-en arabera, izanen da beti, goiko bidetik doanaren laguntzea.
52.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. apalategi 0569
Gainera, ahozkotasunean hiztun berberak behin baino gehiagotan hotsak aldatzen ditu, nahigabe bezala nahita baita ere.
53.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0023
54.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0031
55.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0080
Jatorrizko hiztun ikasiek lagunarteko hizkera erabiltzen dute eskuarki adiskideekin, lankideekin eta ahaideekin.
56.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. odriozola 0001
Lehenik hiztunak behar dira, egia da, baina hiztun mailan gaur egun hizkuntza batek, edozein delarik ere, ez du astebete iraungo.
57.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. odriozola 0001
c) Bestalde, kale hizkeran bertan egungo hiztunaren baliabideak arras murrizturik daude.
58.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. odriozola 0001
Ez dago espezialdu delakoaren arazorik gehiengoaren baitan, hiztun arruntaren eragozpenak somatzen baitira gure egoera honetan.
59.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. odriozola 0001
Eta ondorioz, erderara darama hiztuna egoera honek.
60.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. odriozola 0001
Hori da, bai aditzean, deklinabide, hiztegian e.a., hiztuna gauza izan dedila bere solasa edo idazkia bere ideien arabera euskaraz artikulatzeko.
61.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
vill axmgl 0170
Axularren ustez, alferrek badute dohain aparteko bat: hiztun ederrak izatea.
62.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. mendizabal 0036
Ez-ahozko osagaian legoke problemaren askabidea; honek lagunduko lioke bertakoa ez den hiztunari jasotzen duen informazioa zer nolakoa den atzematen, eta baita programa baten aurkezle edo hiztunaren iritzia zein den jakiten ere.
63.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. mendizabal 0036
Iritzizko zeinuak somatzea garrantzizkoa da ikasle batek bera bezalako jendeak osaturiko talde batekin hiztunak harremanetan jarri behar duenean.
64.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1983 0030
- Mintzamena
Aurreko puntuan aipaturiko hizketa mailan hiztun gisa parte hartzeko gaitasuna eskatuko da.
65.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1983 0030
Alfabetatzea hiztunentzat da. Baina gure kasuan euskara era desberdinetan hitzegiten da, euskalkiak edo herriko hizkerak erabiltzen bait dira.
66.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1983 0030
Herriko hizkeran ditugun trebetasunetatik euskara batura zubi bat egin behar da, hiztun, irakurle eta idazle guztion komunikabide izan dadin.
67.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1984 0039
Honako hau da, berriz, joera honen postulatu nagusia: bigarren hizkuntzaren ikaskuntzak ikaslea komunikaziorako gai egitea izan behar du helburu, hau da, jatorrizko hiztunekin eguneroko egoera arruntenetan komunikatzeko behar dituen trebetasunen jabe egitea.
68.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0036
Hiztun konpetenteak ez du funtzionalki eraginkorra bakarrik den hizkera aukeratzen, baizik eta bera dagoen egoera sozialari dagokiona ere bai.
69.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
f. arbizu 0023
Eta zuzentzen ere lanak ematen ditu, ohitura fonetikoak automatizatu egiten baitira hiztunen baitan.
70.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0009
1. IRAKURKETA ETA IRAKURLEAK
Liburu hau jatorrizko hiztun ez diren haur, gazte edo helduei hizkuntza batetako ikastaroak ematen edo eman nahi dizkietenentzat idatzi da nagusiki.
71.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0123
Halere, irakasleak ez ditzake ikasleak jatorrizko hiztunak bailiran trata.
72.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
oinentz/1 0013
Pertsona beti hiztunari dagokio
73.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
oinentz/5 0046
Hiztuna, hitzegiten duen pertsonarengandik hasiz, bere burua adierazteko
74.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0395
Hiztunak gogorki kontrajartzen direnean, edo- ta superestratuzko hizkuntza hori elite batena besterik ez denean (Espainian arabieraz, Ingalaterran eta Errusian frantsesaz gertatzen zena), ordea, superestratua, denboraldi batez halako eragina izan ondoan, erabat gal daiteke bertan, maileguak-eta utziz.
75.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
jazten 1990 0003
Hiztunen, hizkuntz komunitateen eta Hizkuntzen bizitzan egonkortasunik izaten ez denez, dokumentu hau berau ere eguneratzen jarraitu beharko dugu aurrerantzean.
76.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
k. zuazo 0267
Honekin, alde batetik, literatur hizkuntza hori aberatsagoa izan zedin lortu nahi zuen eta, bestetik
77.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
l. oñederra 0223
c) Era berean, fonema analisiak entzumenaren bidez hizkuntzaren hiztunek egiten duten perzepziozko garapenaren ondorio daitekeena behar du izan (ik.II.3).
78.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. uria 0063
Nolabait esateko, hiztun osoak direnen nukleotik abiatuz, nukleo horren inguruan biltzen joan beharko luketela maila desberdinetako hizkuntzaren hiztun taldeek.
79.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. uria 0079
Lehenik duzu hiztuna, bitarteko elementua hizkuntz komunitatea da eta kanpoan geratzen den arlorik nagusiena hizkuntzarena berarena da.
80.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. uria 0089
Baina, helburua da gero eta hiztun gehiago nukleora erakartzea, eta hori da kontzientziaren (kualitatearen) betebeharra.
81.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. lasarte 0009
Euskaraz alfabetatugai den euskaldunzaharrak, hiztuna denez, euskaraz badaki.
82.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
eglu iii 0083
Gure adibideetan hiztunak ez dio
83.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0071
Adibidez, behe mailako ikasleei ulermen orokorra edo mamiaren ulermena bakarrik eska dakieke, baina ikasle aurreratuagoei alderdi zehatzagoak eman eraziko litzaieke, esate baterako, hiztunen asmoak eta euren arteko harremanak zeintzu diren.
84.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0114
Idealki, rol-joko bat burutzeko zein hizkera behar den erabakitzeko bidea zera da, jatorrizko hiztunei egin dezaten eskatzea, grabatzea eta, ondoren, hizkuntz erabilpen nagusiak zeintzu diren aztertu.
85.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0013
Bestela esanda, zenbat eta beteagoak eta gutxiago kontrolatuak izan ikaslearentzat jatorrizko hiztun ezezagunekiko harremanak, orduan eta handiagoa arriskua.
86.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0103
KANPO-LANA: 1. Ikasleak kanpora irten eta jatorrizko hiztun bati, edo hobe, jatorrizko hiztun-talde bati kontatzen diote txistea.
87.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0019
Hainbat gauzak eragingo zintuzten: imajinatutako hotsek; hitzak orrialdean duen itxurak; hizkuntzari buruzko sentipenak; beharbada etxea lurrikara batek berriki hondatu izanak; noizbait zuk hitza oker erabili eta jatorrizko hiztun batek zuri barre egin izanak....
88.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0037
Ingelesezko jatorrizko hiztunek, janari eskaintzari ezetz esaten diotenean, benetan ezetz esan nahi dute.
89.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0107
Irakaslearen rolik garrantzitsuena jatorrizko hiztunen komunikazio moduen eredu izatearena da.
90.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
sinonimoen hiztegia 0011
Atzizki hauek eta besteek lexemari eragiten dizkioten aldaketen nondik norakoa gutxi gorabehera bakarrik dakigu, euskal sena duenak susmatu egiten bait ditu gauza asko; hots, hiztun trebeak, idazle onak, erabiliaren erabiliz hizkuntzaren zirkin-zarkin guztiak ezagutzen dituenak, jakitez baino intuizioz antzematen dio ongi nahiz gaizki dagoenari.
91.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. zunzunegi 0059
Denak hiztun, denak iraultzaile, behin baino gehiagotan iskanbila ederrak aizatzen zituzten.
92.
1969-1990 gipuzkera antzerkia
in: askoren artean: 4. literatur saiakera (antzerki laburra) 0092
IZTUNA - Biharamonean, goizetik, Aitor, garbitu, gosaria artu ta bidean jarri zen, pardeltxoa lepotik zintzilika zuela.
93.
1969-1990 gipuzkera antzerkia
in: askoren artean: 4. literatur saiakera (antzerki laburra) 0097
IZTUNA - Makila eskuan, bizkor ibili zen Aitor mendian zehar.
94.
1969-1990 gipuzkera antzerkia
in: askoren artean: 4. literatur saiakera (antzerki laburra) 0097
IZTUNA - Orduan, ostalaria jotzen asi zen makila, eman eta eman, exerleku, mahai ta banku gainetatik zehar jauzi ta saltu eraginik, orroa ta burrunbaz, honela esaten zuela: Ai ene!, ai ene! Otoi, gazte; esaiozu makilari geldi egoteko, hil behar nau eta! Geldi ezazu, ta itzuliko dizut aldatu nizudana, hau da, zamaua ta bildotsa, amen batean itzuli ere.
95.
1969-1990 gipuzkera antzerkia
in: askoren artean: 4. literatur saiakera (antzerki laburra) 0097
IZTUNA - Laister gelditu zen makila.
96.
1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak
berron 0178
Izkuntzalariak diote (eta edozeiñek dakuske) izketaren barrena ta gaiña, mamia ta azala, labe bat-berean erretako mintzairu bat-bera dira; izkera alegia, bizitzaren agerpena da; onengatik, bizikera aldatzen badugu, izkeraren barrena ere eta barrenakiñ ageria maiz aldatuko dugu; edo ta, izkera aldatzen badugu, iztunaren gogobarrena ere, bizikeraren barrengo iturria ere aldatuko dugu.
97.
1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak
j. lekuona 0237
Nere osaba iztun aipatu degun ezkero, esan dezagun beste au ere: jakintza-gaietan sartzen danean, benetan entzungarri izan oi dala; adimen argia, esaera neurtuak eta jakite oparoa dituelako.
98.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
egin 1989 0001
Francis, zaldi lasterketan Arrazoi ezezagun bategatik, mando hiztun honen benturak gogokoak zituzten ETBn eta lote mardula erosi zuten.
99.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
eguna 1990 0001
Hizkuntza baten ezintasunagatik, gauza batzuk adierazteko zailtasunak agertzen direnean, hiztunek fenomeno berezietaz baliatzen dira, hots, interferentziak, kalkoak edota maileguzko hitzetaz.
100.
1991> bizkaiera saiakera-liburuak
aretxabaleta il 0005
Zenbateraino hartu kontuan azpieuskalkien egoera eta gure hiztunen irakurgaitasuna?
101.
1991> bizkaiera saiakera-liburuak
aretxabaleta il 0008
1.
102.
1991> euskara batua ikasliburuak
m.j. eceizabarrena 00020
(...) da hizkera zientifikoan, komunikabideetako berri-emate saioetan eta baita
103.
1991> euskara batua ikasliburuak
m.j. eceizabarrena 00020
Igorlearengan oinarrituta, helburu nagusia hiztunaren emozioak, sentimenduak, iritziak etab. azaltzearena du. Funtzio honen kasurik nabarmenena harriduretan topa daiteke. Mezuak ez dira kontzeptu esanahia izatera ere iristen:
104.
1991> euskara batua ikasliburuak
eutsi/1 0228
Horrelakoetan, hala ere, badirudi hiztunak ez duela egiazki galdera bat egiten.
105.
1991> euskara batua ikasliburuak
hizkliter/ubi 0027
3.
107.
1991> euskara batua ikasliburuak
esaizu/2 0169
Euskarak lurraldea irabazten joateko, hiztunak eta hizkuntz komunitate euskaldunak behar ditu, bestela ezin du aurrera egin.
108.
1991> euskara batua ikasliburuak
esaizu/2 0169
gure eskola, gure gela, gure lagunartea..., euskarak irabazi behar dituen lurraldeak dira, eta lurralde horretan geu gara hiztun konkretuak eta geuk osatzen dugu bertako hizkuntz komunitatea.
109.
1991> euskara batua ikasliburuak
a. alberdi 0092
Hiztunak zentzua emateaz gain, jarrera bat hartzen du perpausak osatzerakoan.
110.
1991> euskara batua ikerketak
l. erriondo 0121
Batetik, pentsa daiteke hiztunak bere bi hizkuntzetako bat erabiltzen duenean bestea automatikoki indargetzen dela interferentziarik ez gertatzeko.
111.
1991> euskara batua haur-/gazte-literatura
i. gillenea 00030
-Nahasketa! -deiadar egin zuen. Pote batean gordeko dut berehala. Aberatsak izango gara. Mundu guztiak nahiko ditu animalia hiztunak izan.
112.
1991> euskara batua haur-/gazte-literatura
i. gillenea 00030
113.
1991> euskara batua haur-/gazte-literatura
j.m. irigoien 0145
Isiltasuna, hiztun.
114.
1991> euskara batua literatur prosa
j. urrujulegi 00271
Hiztuna, platikatzeko oso atsegina, euskara taiuz ez jakitearen konplexuak ahal zuenean beti
115.
1991> euskara batua literatur prosa
a. lertxundi 0064
Peru eta Marixe ere oso maite ditut eta pentsatu ere pentsatu dut munduan izan den bikote inozoenari zuzentzea gutuna, baina izarrak kontatzea gustatzen zaie, edo Bakio aldeko txakolina edatea, eta gauza da behintzat adimenaren eskasiaz nahiz txakolinaren eraginez, nork daki zergatik!, ez direla inoiz hiztun batere apartak izan eta irakur zale ere hor nonbait izango direla pentsatuz etsi dut eta horregatik ez diet haieri bidali gutuna.
116.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
in: barbier, j.: piarres ii, ix-xl 00031
Frantsesaren erabilerak berak ere naturaltasun eta egiatasun handia ematen die elkarrizketei. Soldadu euskaldunek, beren artean euskaraz mintzo badira ere, aitzindari frantsesen aurrean frantsesez egin behar dute, eta horixe jasotzen du autoreak. Frantsesezko pasarteetan, gainera, garbi asko desberdintzen da hiztunaren jatorria.
117.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
baietz ba! 00011
- Ahozko eta idatzizko diskurtsoak ulertzea, hiztunek edo komunikabideek ohizko komunikazio egoera ezberdinetan zuzenean igorritakoak.
118.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
deba 00043
Baina, hori ez da hizkuntzen berezko potentzialitatea, hiztun komunitateak egiten duen erabileraren araberakoa baizik. Hizkuntza hiztunak egiten du. Euskararen azkartasuna eta trebetasuna, hiztun horien azkartasun eta trebetasunaren araberakoa da.
119.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
deba 00079
Paregabea izan da geroztik, haien lana; baita azken urteotan euskal ereduan murgildu izan diren eskola publikoena ere. Ezagutza mailan jaso den konpetentzia hori, ordea, gaur egungo gazteek jada badutena, ez da oraindik erabileran isladatzen, dagoeneko kale eta hurbileko esparru informal horietan erdaraz aritzeko (gure kasuan gaztelaniaz aritzeko) inertzia handia baita, hots, hiztunak normalean erabiltzen duen hizkuntza, gaztelera, erabiltzen jarraitzen du, ez du hizkuntzaz aldatzen, kanpoko eragin garrantzitsu batek eragiten ez dion bitartean edota aldatzeko motibazio sendoa ez duen bitartean.
120.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
deba 00079
Testuinguru honetan kokatuko genuke instituzioetatik euskararen normalizazioari begira egiten den hizkuntz politika zein hiztunek berek ematen dituzten urratsak (euskalduntzea, alfabetatzea edota euskara erabiltzea).
121.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
o. ibarra 00108
Hizkuntz minorizatuak dira ospe gutxiagoko hizkuntzak, nahiz eta batzuetan, termino hau erabiltzen den hiztun gutxiago duen hizkuntza batez hitz egiteko.
122.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
o. ibarra 00108
Hiztunak behartuak direnean arau edo hizkuntz estandar hori hartzeko, identitate arazoak erakuts ditzakete, horrela, jendearen gutxiengo konplexua areagotzen da eta honek eragina dauka hizkuntzaren erabileran, eta horregatik hiztun asko berau baztertzera heltzen dira. Fenomeno hau euskararekin gertatu da eta bestaldetik, erraza da ikustea emigranteen komunitateetan.
123.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
o. ibarra 00114
Hiztunen jarrera hizkuntzarekiko ere ez da berdina, batzuek beren hizkuntzan komunikatzeko bide bat besterik ez dutelako ikusten; gainerakoentzat, ordea, hizkuntza eskualde edo herrialde batekin identifikatzeko modua da. Hauez gain, beren hizkera mespresatzen duten batzuek ere badaude; beste batzuentzat, ordea, hau nortasun linguistikoaren indartzaile bihurtzen da.
124.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
o. ibarra 00114
- Orokorrean gai ziren ezberdintzeko nongoa zen beste hiztun bat erabilitako azentuarengatik. Adibidez, Ultzamako bat gai zen esateko bestea Imotzkoa zen erabilitako azentaurengatik, edo Baztangoa edo Basaburukoa, eta alderantziz.
125.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
o. ibarra 00114
- Esaten zutenez, erabilitako hitzengatik gai ziren jakiteko nongoa zen hiztun bat ala bestea. Hiztunen iritzien arabera, aztertu eremuan banaketa hirukoitza egin daiteke:
126.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
o. ibarra 00114
Gainera, hiztun gehienek kidetasuna nabaritzen dute ultzameraren eta baztaneraren artean, nahiz batzuek honi frantses kutsua hartzen dioten. Ultzamera eta Basaburukoaren artean dagoen antzekotasuna baino askoz handiagoa da, iritzi guztien arabera.
127.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
o. ibarra 00149
Hasieran esan bezala, hiztunak konsziente dira hurbileko haranetako diferentziaz, askotan diferentzia honen jatorria izaten da gune geografiko bat: erreka bat, mendi bat, hiztun batuen eta besteen artean oztopatzen duena. Baina honek ere ez du mugaren bi aldeetako hiztunen arteko harremana oztopatu.
128.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. sarasola 00010
Bestalde, hemengo proposamenak ez dira denak oraintxe bertan eta egoera guztietan aplikatzekoak. Esaterako, irakurlea ohartuko da liburu hau ez dagoela erabat bertako proposamenen arabera idatzia. Egungo euskara batuan ere hitz guztiak ez dira berdinak, euskarak menderatzen duen hiztunarentzat bederen.
129.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
x. erize 00496
Ederki zekien Manezaundik euskara ez zela berez atzeraka egiten ari, galeraren ibilbideko urrats bakoitza hiztunen hautaketa jakin bati zor zitzaiola, euskaraz jardun beharrean erdara nahiago zuten une edo egoera bakoitzean gertatutakoa, eta horrexegatik
Gauden eskualdun Eskualherrian
(ibid.: 263) erantzuten zuen. Eta Larrekok ere dei bera egiten zuen: Euskaldun ona... euskaldun
(1992a: 79).
130.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. arrigain 00205
- Hortaz, dena da gramatika analogian. Baina hori egia izanik ere, berehala erantsi behar dugu, dena den, sorturiko forma hori hizketari bakarrik dagokiola, hiztun bakartu baten noizean behingo ekintza baita.
131.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. arrigain 00205
Hain zuzen arlo horretan, eta hizkuntzaz kanpo, komeni zaigu fenomenoari atxikitzea. Halere, bi gauza bereizi behar dira: 1. forma sortzaileen arteko erlazioa ulertzea. 2. erkaketak iradokitzen duen emaitza, hots, hiztunak, bere pentsamendua adierazteko, esan duen forma berria.
132.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 00064
Erabateko askatasuna eta arau zorrotzak, bi mutur horien artean egoerak eraman dezake hiztuna behin hizkera berezi batera eta hurrengoan beste batera: seguraski posta-bulegoan maizago aitatuko dira seiluak harategian baino, eta kafetegian kirolak eta eguraldiak gehiagotan ematen dute hizpide musika barrokoaren ñabardurek baino.
133.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 00064
Labur esateko, zenbait kasu gutxi eta jakin batzuez kanpo hiztuna eta solaskideak dira komunikazio-egoerako faktore nagusiak. Askotan, horien historia komunak, ordura arte bizi izan dituzten gorabeherek eragin handiagoa izango dute elkarreraginean uneko egoerak baino.
134.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 00104
Hiztun elebakarraren adimeneko hiztegian dauden sareen izaera argitzeko eta sare horiek martxan nola jartzen diren (hots, nola ikasten dugun) azaltzeko, elkarketa-testak erabili izan dira sarritan.
135.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 00162
Subjektiboa, berriz, egoeren aukera eta definizioa. Baina ez da azarean egindako aukera, ikastaroaren helburuak sakonetik aztertzearen ondoriozkoa baizik. Subjektiboa da, hala berean, ekoizpenerako ikasiko diren hitz eta esaldien aukera, nahiz, eta jatorrizko hiztunen solasak sakonetik analizatzean, ikasprozesua ondo ulertzean eta ikasleen zailtasun bereziak ondo ezagutzean oinarritua behar duen egon.
136.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00069
137.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00077
Gaitasun soziokulturala esatean hauxe adierazi gura dugu: komunikazioaren testuinguru sozial eta kultural orokorraren barruan, hiztunari mezuak egokiro adierazteko modua ematen dioten ezagutzak, hizkuntzaren erabilera desberdinei lotutako faktore pragmatikoen arabera.
138.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. goikoetxea 00143
2 Nederlandera hitz egiten duten hiztunak gizarte-maila altuagokoak izatea.
139.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. goikoetxea 00143
Muga horiek hizkuntza gutxituaren hiztunak bere hizkuntza erabiltzea zaildu baizik ez du egiten orekarik gabeko egoeran horretan.
140.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. goikoetxea 00146
141.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
k. zuazo 00359
Edozein herritan hizkuntza eskolan ikasi duenak, behin maila jakin bat iritsi ondoren jatorrizko hiztunak hartu ohi ditu eredu eta irakasle.
142.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
k. zuazo 00359
Eta hiztun horiek bere inguruan ez dituenean, dauden lekura joan ohi da bertan egonaldi bat egitera.
143.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
k. zuazo 00359
Eta delako hizkuntza hori erabiltzen duten jatorrizko hiztunekin hobetu ohi da fonetika eta prosodia, aberastu ohi da lexikoa eta, azken baten, ikasi ohi da hizkuntza bere osotasun eta zabaltasun guztian.
144.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a. barandiaran 00107
Deustuko Unibertsitateak ere atera du
145.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a. sagarna 00037
Erregela hau suomierazko hiztunak suomierazkotzat hartzen dituen hitz guztietan betetzen da eta, alderantziz, hitz batean ez bada erregela hori betetzen, hiztunak hitza arrotz sentitzen du.
146.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
i. camino 00008
Egun zail da Murginduetako euskararen izaeraz jabetzea, ez baita ez testurik ez hiztunik, baina Echaideren 1965-7 bitarteko inkesta lexikoetako lanabesak xeheki aztertzen badira, aise ikusten da lexikoaren alderditik bederen, Murgindueta anitzez lotuago dagoela mendiaz bestaldeko Goñerriko hizkerara, bestela esan, Iruñerriko hizkerara, bere ezkerreko Sakanakora baino.
147.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
i. larrea 0015
Gainerakoek ehun mila hiztunetik behera dute eta badira hamar milara ere iristen ez direnak; maiar hiztunen kopurua asko aldatzen da autore batetik bestera, denok esaten dute bi milioitik gora direla, eta batzuren ustez ia hiru milioira iristen da.
148.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
i. larrea 0015
Geografikoki oso ondo mugatuta daude, eta gehienen eremuan hiztunen portzentaia %90etik gorakoa da, maiz %100ekoa.
149.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
i. larrea 0017
- Programa honek ez du ume gazteleradun elebakarrekin lan egiten: beraz, elebitasuna eta bikulturtasuna soilik maiar hiztunentzat pentsatu da.
150.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
r. berriozabal 0016
- Erasoak eraso eta arazoak arazo, EAJk garbi du hizkuntza baten etorkizunari eta erabilerari bertako hiztunen jarrerek eusten diotela.
151.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
r. berriozabal 0016
Hizkuntza bat ez delako desagertzen hiztunek eguneroko bizitzan erabiltzen badute eta jasotako makila ondorengoei ematen asmatzen badute.
152.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
r. berriozabal 0016
Euskararen sustapenerako egitasmoak lehen mailako helburua izan beharko du hiztunen hizkuntzarekiko leialtasunari eta zintzotasunari eustea eta bere eguneroko bizitzako esparru guztietara zabaltzea.
153.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a. irigoien 0046
Baina falta zaiguna mugagabetasun horren deskribapen zehatza da, zeren badirudi sintagman adierazten dena hiztunekiko ezagun izanaren irizpideak ez dituela, ez hurrik eman ere, kasu guztiak esplikatzen
.
154.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a. irigoien 0049
Gainera -
155.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
pper 0230
Hiztun eta entzule garen edozeinendako dira oso gogakizun baliagarri.
156.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0082
157.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0082
Hiztunaren hirukian sartzen hasten denean bakarrik lortuko du hau, aurrekoarekin batera ulermena eta mintzamena lantzearen bitartez.
158.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0082
Honela, beraz, kultur bidetik abiatzen denak, abiapuntua edozein izanda ere, ezingo du hiztun oso bilakatu irakurmen eta idazmenaren bitartez soilik baizik eta gainontzekoak ere
159.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0082
Ordurarte ezingo du bere burua hiztun osotzat hartu.
160.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0082
161.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
lef 0787
Bide bat baino gehiago izan ohi du, edozein hizkuntzatan, berritasun horiek bere solaskideei azaldu beharrean dagoen hiztunak edo idazleak: bide horietako bat da hitz-elkarketa, erdaraz
162.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hitz-ordena 0049
Baina badago hiztunengan oso hedaturik dagoen joera bat; alegia, luzeegitzat jotzen diren elementuak perpausaren bukaerara eramatearena.
163.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0112
Alegiazko jatorrizko hiztun batekin elkarrizketak ere burutzen nituen.
164.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0161
1. Atal honen iruzkinetan, bi jarrera aipatu ditut hizkuntza baten hiztun elebakarren arauekiko konformitateari dagokionez.
165.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0161
166.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0161
167.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
x. aizpurua 0048
Hezkuntza-sistema euskalduntzeko politikari eutsiz gero eta, euskararen familia bidezko transmisioari eta gazteenen artean hiztun berriak irabazteari buruzko azken urteetako joerak berresten badira, harreman-sareetako hizkuntza-osaeran aldaketa handiak gertatuko dira.
168.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
x. aizpurua 0048
Nafarroan antzeko joerak ageri dira hezkuntza-sistemaren bilakaerari, familia bidezko transmisioari eta hiztunak galtzeari eta irabazteari dagokionez, besteak beste.
169.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
nekhizt 0020
Landutako termino bakoitzari buruz oso informazio zabala lortu da (esateko modu ugari; zein tokitan eta zein portzentaiatan ulertzen, erabiltzen eta ezagutzen den, eta hiztunek dituzten iritzi eta onarpen maila).
170.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
pper 0388
Horra nola izaten diren kontuak: bi amona xoragarri haiek dohai berbera zizuten: oroimen argiko hiztun trebeak izatea; eta dohai harixe zor zien, bien ala biak,
izengoitia.
171.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
pper 0388
Gaur gaur bezala ere, zenbat hiztun traketsek ez genuke nahiko izan izengoiti xarmagarri horren jabe? Nik behintzat pozik hartuko nuke,
172.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. lertxundi 0157
Pedro Axular Euskaldun izkribatzaileetatik hiztun ederrenari, nik, Luis Luziano Bonaparte euskarazaleak, hau ipini nion:
173.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
x. kaltzakorta 00144
Hiztegietatik hiztun
174.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
x. kaltzakorta 00152
Gaur egunean hizkuntzaren jabe den hiztunak
175.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
l. erriondo 0069
Batetik, pentsa daiteke hiztunak bere bi hizkuntzetako bat erabiltzen duenean bestea automatikoki indargetzen dela interferentziarik ez gertatzeko.
176.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
p. iztueta 0581
Txorierriko euskararen antzinatasuna Bizkaian, bizkaierazko zenbait hitzen transkribaketa fonetikoa, Arratiako euskararen laztasuna, etab.
177.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eglab 0013
Ez da esan beharrik
178.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. laka 0169
Hizkuntz forma ahoskatuaz, hiztunak egoera bati erantzunarazten die entzuleei; egoera hau, eta honi emandako erantzunak, formaren
179.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. laka 0169
(1) soinu aldetiko ezberdintasunak garrantzigabeak direla (ez fonetikoak), (2) hiztun askoren egoerek ezaugarri komunik badutela, eta egoeron arteko aldeak garrantzigabeak direla (ez semantikoak), eta (3) hizkuntzazko esanahi hau hizkuntzako beste edozeinetik ezberdina dela.
180.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. laka 0169
Onarpen hau egiaztaezina dela ikusi dugu, hiztunaren egoerek eta entzulearen erantzunek munduko ia zeinahi gauza bil dezaketelako, eta, bereziki, beren kirio sistemen egoeraren araberakoa delako neurri handi batean.
181.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. laka 0169
Orokorki, baina, hiztunek erarik landuenetako elkarlanean aritzeko gauza izateak onarpen hau bidezkoa dela erakusten digu.
182.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
diskurtsuaren a. 0601
Griceren irizpide pragmatikoaren arabera, hizkuntza erabiltzerakoan kontribuzio ezberdinen esanahia hiztunen asmo komunikatiboetatik eratortzen da.
183.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
diskurtsuaren a. 0601
Nahiz eta azterketa esaldien mailan burutua izan, hiztunaren jokaera intentzional eta inferentzialek unitate handiagoen analisirako bideak irekitzen dituzte.
184.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
diskurtsuaren a. 0601
Hiztunaren esanahia komunikazio asmoetan datza eta komunikatzen dena, esandakoa baino gehiago izanik, prozedura inferentzialak aplikatuz berreskura daiteke, hiztunen eta entzuleen kontribuzioek Kooperazio Printzipioak (Grice 1975) suposatzen duen jokaera arrazionala betetzen badute.
185.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
diskurtsuaren a. 0608
Beraien ustetan badago hiztuna eta entzulearen erakarpen ezberdinak printzipio honen arabera interpretatzerik:
186.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j. ossa 0020
Hor, helburua
187.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j. ossa 0029
188.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j. ossa 0036
1983an, irlandera hiztunen ia hiru laurdenak gainditu zuten oinarrizko eskola eta ikasten jarraitu zuten, eta ia erdiek ikasi zuten irlandera goi mailan.
189.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
g. gatti 0094
III.a: Ikaskuntzako aukera-baldintzak: hiztunen komunitatearen hizkuntza eta irudiak
190.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0325
1) Ni dionak hitzegiten, eta hitzegiteak hiztunen komunitatea suposatzen du;
191.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
i. ruiz 0663
ezpada euskaldunen artean ez delako izan euskara hutsean baizik irakurtzen ez zekien irakurlegorik ezta erdaraz baino euskaraz irakurri nahiago zuenik ere
192.
1991> gipuzkera saiakera-liburuak
m. ugarte 0188
Astun, akastun, eraztun, jatun, iztun, jostun, eratun
193.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
matx 0014
Uztapide, hiztun egoki eta bertsolari haundiari hitza joan zitzaion, odolbildu batek buruko zainen batean egin zion urratuaren erruz.
194.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egunk 1996 0028
Gaur egun, dozenaka hizkuntza aborigen desagertzear daude, eta
195.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
dnoticias 1997 0028
Euskararen erabilera etxean, zein lagunartean, txikiagoa da hiztuna zenbat eta zaharragoa izan eta inguruko euskaldunen kopurua gero eta murritzagoa denean.
196.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
dv 1997 0061
Bere ustetan, XXI. mendean iraungo duten hizkuntza horiek
197.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egunk 1997 0010
Onartzen dugu frantses hiztunek eskubidea dutela frantsesez lan egin, bizi, kontsumitu eta zerbitzuak izateko.
198.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egunk 1997 0010
Beraz, bitartekoak jarri behar ditugu frantses hiztunen eskubide hori ez dadin gauza abstraktua izan, benetako oinarri material sendo bat izan dezan baizik.
199.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egunk 1997 0010
Zuek, Euskal Herrian, 600.000 edo 700.000 hiztun, gutxiengo egoera larri batean.
200.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
matx 0042
201.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egin 1993 0009
1.-
202.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egin 1993 0009
Erabakiorra ez da legea, baizik hiztunen borondatea.
203.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
a. loidi 0018
Hiztunak direla antzematen bazaie ere, isilik eta lotsaz begiratzen diote euren hitzak hartu nahi dituen tresnari.
203 emaitza
Datu-estatistikoak:
- hiztun (203)