XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 00089 Aipatutako ekuazioak beste sinpleago batzutara itzulerazi beharko dira, identitate trigonometrikoen bidez.

2. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0052 Kontabilitate-egiteek, identitate horretan parte hartzen duen edozein elementu alda dezakete.

3. 1969-1990 euskara batua literatur prosa ijitoaren poleoiak 0021 Chorrak berak lau identitate frantses faltso zituen.

4. 1969-1990 euskara batua literatur prosa ijitoaren poleoiak 0021 Identitate bakoitzean hamar seme alaba deklaratzen zituen.

5. 1969-1990 euskara batua literatur prosa ijitoaren poleoiak 0021 Bere emazteak gutxiago zuen, hiru identitate bakarrik, eta bakoitzeko beste hamar haur.

6. 1969-1990 euskara batua literatur prosa ijitoaren poleoiak 0021 Bartzelonako tribuak, El Chorraren klanekoak, ehun eta larogeita hamasei identitate frantses zituen, eta identitate horien izenean hiru mila haur zituzten deklaratuta.

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0166 Bosgarren kapituluak elebidunaren identitate kulturala du aztergai bere lehen zatian, hizkuntzak identitate horren garapenean duen rola, nola ikusia den elebiduna eta nola ikusten duen honek bere mundua...; bigarren zatian, berriz, hizkuntza batzu elkarrekin diren egoeretan komunikazioan ematen diren hizkuntz estrategiaz mintzatzen da.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0166 Seigarren kapituluan hizkuntzek taldeen arteko harremanetan eta komunitatearen barnekoetan duten rola aztertzen dute egileek, besteak beste, hizkuntza identitate etnikoen tresna deneko rola ere kontuan izanik.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0103 Bigarren hizkuntza ikasi nahian gabiltzanean, geure identitatearen ezaugarri batzu uzten ditugu alde batera beste kultur talde batenak geureganatzeko.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak vill 0306 Nola guzti hori egin, alde batetik euskararen nortasuna eta identitatea zainduz, eta, bestetik, gaurko kultura adierazteko behar diren hitzak bilatuz edo moldatuz? Hor da auzi honen gorabehera guztia.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. agirregabiria 0092 E eta B eremuei, dagokien momentu lineala, ondoko adierazpenak ematen du: potentzial elektrostatikoa, J korronte-dentsitatea, eta ekuazioak eta identitatea erabiliz, honelaxe ipin daiteke adierazpena:.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. arregi 0329 Euskara ezartzearen arrazoirik nagusienak, norberaren identitatea gordetzeko, gure aurrekoek utzi digutenari jarraia emateko, t. a. dira.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0068 - Eta Autoestimaziozko pedagogia subjektoak identitate positiboa bereganatzen, bere posibilitateekiko konfidantza hartzean eta bere gorputza baloratzean datza.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak n. balluerka 0051 Objektu hau totala edo integratua da jadanik, berezko eta haurrarengatik bananduriko identitaterekin.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0325 1. Adierazpen batzu emanik, ekuazioak eta identitateak bereizi, soluzio-kopuruaren arabera.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0325 - Edelvives-en 256. orrialdean esaten denaren edo antzekoaren arabera identitatea eta ekuazioaren arteko diferentzia esplikatu, era berean, bi atalen balio-taularen bidez ekuazio edo identitatea, ote den jakiteko modua, eta polinomioen erizpidea (egiaztatu behar den balio-bikoteen kopurua esplikatu) (Ir).

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0325 - Honako honelako ariketak egin (Ik): Ekuazioak eta identitateak balio-taulen bidez bereizte-ariketak.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0325 Bete ondoko hutsarteok, identitate bat eman dadin.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0049 Autodeterminazioaren ardatza, oinarria eta atalak Herritasunak hiru aurpegi ditu: identitatea, mugaketa, antolaketa.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0050 Aurreko datu antropologiko ta soziologiko horien arabera, herrien antolaketa, mugaketa eta identitatea nahiko konplexuak dira, tartean aldagai kulturalak, subjetiboak eta historikoak direla.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0050 Freud-ek, identitatea (nor naiz?) eta identifikazioa (nor bezelakoa nahi dut izan?) bereiziz, pertsonek euren nortasuna besteen eredua bereganatuz osa.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0051 Pertsonaren identitatea, beraz, aktorearena denez, murgildurik bizi den talde guzti horietatik, aktiboki eta sintesi dialektikoan, nork berak sortzen duen autoirudia da identitatea.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0051 Azkenean, identitatea pertsonarentzat sinbolo bihurtzen da, Interakzionismo Sinboliko Eskolak azpimarratu duen bezela.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0051 Honekin zera adierazi nahi da: talde etnikoak biltzen dituen elementua, objetiboa bezain subjetiboa dela eta talde etnikoa, batik bat, identitate komuna daukan taldea dela.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0051 Identitate hori, berriz, borondate komunak sortua delarik, talde etnikoen identitatea sinbolo bihurtzen dela, sinbolo subjetibo-objetiboa hain zuzen.

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak vill 0046 Hizkuntzaren nortasuna eta identitatea zaindu, gehiegizko nahaste eta aldaketatik hizkuntza gorde.

27. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak deia 1990 0001 Mezu sibilinoa berau, eta honelako esanahia duena: alternatiba legalen (Barandiaran, Barbera) diskurtsu ofiziala, berbera funtsean, kolokan jar ez dadin, eta bi aukera ezberdin gisa (ez izan arren) ager daitezen, zirikatzailea ezabatu beharra dago: berorren egote soilaz beste bien mezuen hutsaltasuna eta identitate berdina agerian ipintzen bait da, guzti-guztien eritziz nabarmendu izan denez, Beloki eta lagunen eritziz ezik.

28. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak a. campos 0001 Euskal Herriko identitatearen anima eta ardatza, eta Euskal Herriaren hizkuntza propioa euskara bada, non gaude?.

29. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak a. campos 0001 Egin ditzagun ahalegin bereziak zuekin, egin gaitezen denok, bainan batez ere zuek euskeraren militanteak eta urte gutxi barru, euskara behar bada izango da Euskal Herriko identitatearen ardatz eta muina, Euskal Herriaren hizkuntza.

30. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak ene bada! 1990 0003 Garrantzi handiagoa eman behar zaie auzoko festei, horien bidez, gainera, auzoetako identitatea sendotu egiten da herri mailan.

31. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak punto y hora 1982 0001 Ez dezatela balore nagusietaz hitzik egin... eta pentsa dezatela Milans del Bosch edo Gabeiras-ak beren kide alemaniarrekin eta inglaterrarrekin homologatuz, beren identitatearen alde, beren askatasunaren alde burrukan ari diren herrien sortea... gero eta beltzago agertzen dela.

32. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... elhuyar 1990 0002 Material genetikoa anplifikatuta eta DNA oinarri harturik, bere identitatea zehaz daiteke.

33. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... herria 2000 eliza 1988 0001 Konpongaitzak diren mila arazotan murgildutako gaztedia, batez ere konponbideak erraztu ditzaketenek horretarako gogorik ez dutenean; gauza askoren lehiaz bizi den gaztedia, hala nola, lana, partaidetasuna, identitatea eta, bereziki, askatasuna, ez pertsona mailakoa soilik, baizik askatasun soziala eta Herriaren askatasuna; zapuztua sentitzen den gaztedia, norabiderik gabe, baina halaz ere, mundu hobearen irrikaz, BIDEA EGITEN ETA BURRUKATZEN ari den gaztedia.

34. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... pper 0001 Ezin bilatuko dugu, ordea, identitatea derrotaren baitan.

35. 1991> bizkaiera ikasliburuak etno-test 0003 Askotan inoren laguntzarik gabe, beraien identitatearen erakusgarri den mintzaira gorde izan dute.

36. 1991> euskara batua saiakera-liburuak orientalismoak 00010 Ikuspuntu erabat desberdin batetik. Columbia Unibertsitateko Edward W. Said profesore palestinarrak orientalismoa aztertu du kultur optika batetik, zeinean identitate terminoak Ekialdeak mendebal esperientzian okupatzen duen lekua kuestionatzen duen dimentsio antropologiko, sozial eta politiko bat hartzen duen.

37. 1991> euskara batua saiakera-liburuak orientalismoak 00010 Egungo egoeran sartzeko, Saidek joan den mende amaierako europar kulturak bultzatu zuen arte produkzio orientalista eskergara jotzen du, Europari balio ziolako bere identitatea kolonietan sendotzeko, hala nola Argelian Frantziarentzat eta Indian Britainia Handiaren kasuan.

38. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00079 Bestalde hizkuntzaren ordezkapena boteretik hasten bada ere, berreskurapena norbanakoarengandik hasi (identitatea) eta gorantza planteatzen dugu guk (Fishman, 1991).

39. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sudupe 00127 J. Habermasek hiritargoaren nazionalismoa edo abertzaletasun konstituzionala proposatu du, hots, prozedura demokratiko eta oinarrizko eskubideekiko leialtasun amankomunean oinarrituriko identitatea.

40. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sudupe 00127 Bere iritzian, honelako abertzaletasunak ez dio norberaren identitateari uko egiten. Printzipio unibertsalisten sustraipenerako, beharrezkoa da identitate jakin bat edukitzea. Hori, ordea, identitate posnazionala izango da nolabait, Zuzenbide Estatuaren eta demokraziaren printzipio unibertsalisten inguruan mamitutakoa.

41. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sudupe 00127 Berak aldezten duen eta hainbati hain formalista eta hotza iruditzen zaion abertzaletasun konstituzional horretan, modernitatearen eite unibertsalistak gaina hartzen die berezitasun nazionalei. Hots, naziotasunari ez baizik giza eskubideen eta demokraziaren baloreei lehentasuna emanez egituratu behar da, nagusiki, identitate kolektiboa.

42. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sudupe 00150 Komunitatearen bidez berreskuratu nahi den identitatea, identitate kolektiboa izaki, politikoa ere bada, eta ezin da helburu politikorik lortu agintekeriara aise lerratu ohi den botere grinarik gabe. Askatasun indibidualaren manipulazio arriskua nabaria da nazionalismoetan.

43. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sudupe 00150 Moral modernoarentzat, gizakiak oro, inolako bereizkuntzarik gabe, eskubide eta betebehar berberen subjektu dira. Komunitate nazionalistak, ordea, ezberdintasunak azpimarratzen ahalegintzen dira: hizkuntza eta bestelako berezitasunak, guztien ondare barik, identitate singular baten ezaugarri ukiezinak bihurtu ohi dituzte.

44. 1991> euskara batua saiakera-liburuak e. antxustegi 00078 Aberri eta hiritar hitzek beren esanahia berreskuratu zuten. Horrela, historian zehar gauzatutako ekintzarik ausartena kunplitu ahal izan da, konparazio baterako fisilogia-mailan burmuina eta bihotza kendutako gorputz bat aurretik zeukan identitatean biziaraztea litzatekeena.

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak a. irigoien 00036 Identitatea

46. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00077 Deskribapen onak edukita ere, erregela eta arau soziokulturalak hain daude gure identitatean (eta ikaslearenean) sakon txertatuta, non gaitza baita portaera aldatzea suposamenduen sorta berri batean oinarrituz.

47. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00147 Sexuaren kontzeptuak berekin dakarren biologismoa alde batera utzi nahi izan bada ere, eta horren ordez jarri, sexuari loturiko gizarte funtzioak eta identitatea eraikitzerakoan azaltzen diren alderdi sozialei begiratuko litzaiekeen kontzeptu soziologikoa, alegia generoa, sexu eta generoaren arteko bereizketak ez du, espero zen bezala funtzionatu. Generoaren gaineko teoria eraiki beharrean, kontzeptu hau sexu kontzeptuarekin nahasiz erabili da.

48. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eltxostena 1998 00300 baserri batzuetatik hurbil ehiza-jarduera bat izateak eragiten dituen gogaipenak, identitatea egiaztatzeak eragiten dituen arazoak jubilazio-pentsio bat jasotzerakoan, Francoren garaian ezkutuan lanean aritu ziren andereñoek egindako zerbitzuen aitorpenaren eskaera edo zehapenak ezarri izana zaborrak kalean uzteko ordutegia ez betetzeagatik, zabor poltsen barrenean aurkitu baitira haren izena agertzen duten agiriak eta gutunak.

49. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00309 Substantzia honek barneko sentsuaren objektu soila den aldetik materiagabetasunaren adigaia eskuratzen du; substantzia bakuna den aldetik ustelezintasuna; bere identitateak, hura substantzia intelektuala den aldetik, pertsonatasuna; hiru atal hauek batera espiritutasuna; espazioan dauden objektuekin hartuemanak gorputzekin commercium-a eskuratzen du; eta beraz, substantzia pentsatzailea materian dagoen bizitzaren printzipio gisa aurkezten du,

50. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00067 - Baliteke emandako oposizio horretan ez ulertua izatea gure egunotan sortu den eta orokorrean ezaguna bihurtu den identitate-filosofia, ez objektua eta ez subjektua propioki bere lehen abiagune bihurtzen ez dituena, baizik hirugarren bat, arrazoimen-begiespenaren bitartez ezagugarria den absolutua, zeina ez baita ez objektu eta ez subjektu, baizik eta bien identitatea (Einerleiheit) dena.

51. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00067 zeren subjektua eta objektuaren identitatea gora-behera, ez pentsatu, baizik intelektualki begietsi edo hartan murgiltze propioz esperimentatu ahal omen dena, guztiarekin ere ezin ditu bi akats kontrajarri horiek ekidin; aitzitik, areago, biak bere baitan bateratzen ditu

52. 1991> euskara batua saiakera-liburuak finantza zuzenbidea 00120 Prozedura bateko alderdi izanik, zergadunak prozeduraren tramitazioa zein egoeratan dagoen jakiteko eskubidea du, baita prozedura horretan diharduten funtzionario eta agintarien identitatea jakitekoa ere.

53. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1993 0051 Datu guzti hauek izanik, gure identitatearen zeinuak lantzen hasi.

54. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.a. g. de cortazar 0128 Alegia, seinale bat da, hala barrukoek nola kanpokoek, asturiarrek kasu honetan, lurraren eta bertan bizi direnen arteko identitateaz kontziente izaten hasiak direnaren seinalea.

55. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: freud, sigmund: psikoanalisiaren aurkezpena, 7-18 0011 Psikoanalisia psikologia abisal gisa hartuta gizakiaren misterio sakondu nahi du; haren desirak, haren motibazioak, haren benetako premiak, haren fantasiak, haren identitatea,(...)

56. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hd kulturak 0031 Egun, sineskizun hauen gainbeherarekin batera, naga herria, bere herrisken arteko antzinako etsaitasuna baztertu eta bere identitate etnikoaz jabetzen ari den herria dugu.

57. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0189 g) Identitate Soziala, bake irudiak, azalpenak, eta portaera intenzioak:

58. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0243 (...) azpimarratzen denean, identitatearen salientziak eragin orokor esanguratsua izanik (Pillais F (2,327) =5.38; p= .000).

59. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0243 Identitate indibidualaren salientziaren kasuan bestea deskribatzeko gehien erabili diren izenlagunak boterezalea, agresiboa, argia, krudela, garbia eta langilea izan dira.

60. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0243 Identitate soziala azpimarratzean bestea deskribatzeko gehien erabilitako izenlagunak, ordea, boterezalea, agresiboa, krudela, arriskutsua, traidorea, susmagarria, gerrazalea, espantsiozalea, deabruzkoa eta argia izan dira.

61. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0243 Guzti hau dela eta, esan dezakegu negatiboago ebaluatzen dela bestea identitate soziala azpimarratzen denean.

62. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0243 Konklusio bezala, zera esan dezakegu: azaldutako emaitzek gure hipotesia egiaztatu dutela, ikusi dugun bezala, identitate gatazkatsuekiko taldekidetzak ez bait ditu gatazka hautematua, esklusio morala eta bestearen ebaluaketa negatiboa areagotzen.

63. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0243 Honen ondorioz esan dezakegu identitate sozialaren bidez egindako egoeraren kontextualizazioak bestearen pertzepzioan biolentzia kultural maila erabat areagotzen duela.

64. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0275 (...) adierazi ziguten planteamentu hau zuzena zela; ez bait genuen ezberdintasun orokor esanguratsurik aurkitu taldekidetzaren eraginez, bai, ordea, identitate sozialaren salientziaren eraginez.

65. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0275 Honi dagokionez, aipatu nahi dugu identitate indibidualaren kasuan balio diferentzia hautematua eta deslegitimizazio mailak nahiko altuak badira ere, hauek, teoriari dedikaturiko atalean azaldu dugun prozesu sozialaren eraginez komunikazioa pobretzea, etsai-jarrerak, estereotipo negatiboak eta ezberdintasunekiko hipersentiberatasuna erabat areagotzen direla identitate sozialaren salientziarekin.

66. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0275 Identitate sozialaren salientziak bestearen irudi bihurtua areagotzen duen neurrian, bihurturiko pertzeptzio honek biolentzia kultural maila areagotu egingo luke, pertzeptzio bihurtu desgizakor honek bestearen aurkako agresioak justifika bait ditzake (Gutierrez, 1991).

67. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0275 Gure hipotesia egiaztatzeaz gain, datuek bestearen irudian biolentzia kulturala ematen dela adierazi digute bai identitate esklusibo euskaldunekoen bestearen pertzepzioan eta bai espainiarrarenean ere,

68. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0275 Bestalde, zazpigarren hipotesiari dagokionez, ikus ahal izan dugu ere taldekidetza eta identitate soziala azpimarratzearen arteko interakzioa aldagai independientetzat hartuz bariantzaren azterketa multiplearen bidez (...)

69. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0285 Era berean, irudikapen sozialen dinamikaren analisian oinarrituta dauden irudikapen sozialaren emaitza deskriptiboak aurkeztea erraztu zigun, honela, identitate eta irudikapen sozialaren arteko erlazioa hobeto sakontzen lagunduz.

70. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0285 Bestalde, aldagaien manipulaketak, zenbait prozesu soziokognitiboen funtzionamendua ezagutzen lagundu zigun, prozesu hauek identitate sozialaren salientzia eta gurekin gatazkan dagoen subjektu edo taldearen ebaluaketa tartekatzen dituzte.

71. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0285 Lan hau amaitzeko, azpimarratu nahi dugu talde ezberdinen irudikapen sozialetan irudikapen hauek betetzen dituzten funtzioak isladatu direla: hain zuzen ere, menperatutako taldeen kasuan, irudikapen sozialak identitatearen defentsa eta egoera aldatzeko ekintzak justifikatzeko funtzioa bete dute.

72. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. lertxundi 00018 Hegoaldeari dagokionez, berriz, Ilustrazio garaiaren hastapenetatik Konbentzio gerra bitartera, berebiziko aldaketa ideologikoa ezagutu zuen, beti ere identitatea arretagai: pentsamendu politiko ilustratuaren iusnaturalismoa herriaren lege naturalen (foruen) gorazarre egiten hasi zen koroa absolutistaren aurrean, eta horrek halako mekanismo geraezin bat abiarazi zuen: zentxoa izatez aski zuen euskalduna bere buruaren kontzientzia hartzen hasi zen.

73. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. lertxundi 00018 Ordu arte ia besterik gabe zena, bere izatearen kontzientziaz jabetu zen, horixe baita identitatea: niaren oharpena eta sentimendua. Eta niaren onarpenari segitzen zaion ondorioa: ni baldin banaiz, ez naiz beste hori.

74. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0002 IDENTITATE SEXUALA ETA GENERO-IDENTITATEAREN DEFINIZIOAK

75. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0002 Gure aburuz, identitate sexuala hauxe litzateke: nork bere irudiari kasu eginez pertsonak osotzen duen judizioa.

76. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0002 Aitzitik, generoaren identitatea autosailkapenez burutzen den judizioa litzateke, hots, gizon eta emakumea izatea, beti ere historian zehar kategoria hauek ulertuak izan diren bezala.

77. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0023 Generoaren identitateak sinboloa identifikatu ohi du maila inkonsziente batetan, hau da, identifikazioa oharkabean gertatzen den prozesua da.

78. 1991> euskara batua saiakera-liburuak psikolsoz 0019 Gai honetan (15 Gaia), fokapen sozio-kognitiboa dela eta, Identitate Sozialaren Teoriak funtsezko tokia beteko du.

79. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0080 Ez luke hemen zentzu handiegirik izango kontzeptuokin hasteak, euskarak identitatearen gune den aldetik duen konfigurazioa barnetegian agerian geratuko ez balitz eta agertze horretan irakaslegoaren eskuhartze garrantzitsua ez balego.

80. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0080 1) Hezkuntz prozesua garatzen da, identitate kolektibo baten sozializazio prozesu ere badena.

81. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0080 hau da: identitatearen irudikapen horiek, oro har, euskara datu bereizgarri eratzen duten arren, leku desberdinetan kokatzen dute euskara bereizgarritasun hori eratzean.

82. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0080 3) Ikaskuntza prozesu arautuaren aurretiko sozializazio prozesuen ondorio diren irudi horiek berregin daitezkeen prozesu bat garatzen da horixe da behintzat barnetegien hezkuntz helburuetariko bat, hala planteatuta ez dagoen arren, eta honen joera, hizkuntzari buruzko identitate kolektiboaren osaketan garrantzizkoak diren sailkapen sozialak batzuei dagokienez, aurretiazko desberdintasun horiek elkarbanaturiko ikuspegi edo elkarbanaturiko agerikotasun bihurtu eta desagertaraziz joateko moduko homogenotasuna sortzea da.

83. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0094 Nahikoa izango da aurrean daukaguna berba polisemikoa dela esatea, eta berdin har daiteke izakeratzat (errealitate ia-metafisikoa, denboran aldaezina dena, eta subjektuaren nortasunaren osotasuna hartzen duena), edo subjektu batek bera kide izateko hauta ditzakeen identitateetako bat bailitz.

84. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0094 Ildo honetan eta ikuspegi kontzeptualean batik bat hizkuntz arloan euskal kontzeptuaren esanahia behatzeko hiru aukera definitzen ditugu: esentzialista (euskal jitea = maska aldaezinen konbinazioaz sortutakoa); kulturalista (euskal jitea = subjektu batek prozesu sozial eta historiko baten ondorioz daukan oinarrizko identitatea); eta hirugarrena, mikroidentitatezkoa (euskal jitea = norberaren identitatearen erreferentzia bat, besteak beste, eta ez halabeharrez oinarrizkoa edo garrantzitsuena).

85. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0094 Hots: elementu polisemiko batek (hizkuntza) identitate polisemiko batean (euskal jiteduna) izan ditzakeen esanahietarik, helduen ikaskuntza horietako batzuetan baino ez da sozialki gauzagarria:

86. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0325 Identitatea (kontzientzia) eraikuntza da eta ikasi egiten da, haur psikologiak ongi dakienez.

87. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1996 0009 Dominguez errefuxiatuak bere identitatea erabili omen zuelako atzeman dute Iñaki Ruiz Alfranca

88. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1996 0009 Mexikoko agintarien arabera, donostiarrak hiru identitate faltsu Iñaki Ruiz Alfranca, Francisco Javier Arrinda eta Enrique Ruiz erabili izan ditu duela bost urte Mexikora iritsi zenetik.

89. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egin 1991 0049 Pertsonaiaren identitatea agerian jarri ondoren, talde bakoitzak bi minututan filmeak antzeztu beharko ditu.

90. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egin 1992 0013 Herriek beste herrien identitateaz eta dignitateaz eurenak lortzen baitituzte.

91. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak elao 1997 1212 Azalpen horren ondoren, eta bizitzeko eskubidea gizakiaren berezko eskubideetatik lehenengoa eta garrantzizkoena bezala hartzen baldin badugu, begi-bistakoa da identitaterako eskubideak duen ondorea.

92. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak ela/stv 1992 0002 2.1.- Abertzale den edonork banaka zein talde moduan bilatzen duen helburua gure identitate kolektiboa Euskal Herri osoko autogobernu betearen hodeiertzean bizi eta garatzea da.

93. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak ela/stv 1992 0004 7.1.- Ahalegin serio bat egin beharra dago gure identitate kolektiboaren bizikera ezberdinak aberastu eta sakontzeko eta euskal gizarteko sektore desberdinak gure herri honentzat etorkizun bat eraikitzeko lan amankomunera hurbil daitezen.

94. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak ela/stv 1992 0004 7.2.- Gainditu beharra dago sakabanatze-kultura, desberdintzapena eta aurkaketa ere dinamika gailen gisa, identitate anizkoitik abiatuz eta horri ukorik egin gabe, erreferentzia komunak eta helburu nazional konpartituak, baita dialektikoki konpartituak ere argira isladatuko dituen kultura birreraiki dezagun.

95. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... jakingarriak 1991 0014 Haur-Eskolaren Oinarrizko Diseinu Kurrikularrak (M.E.C., 1989) hiru area kurrikular nagusi ditu: Identitatea eta Autonomia pertsonala, Ingurune fisiko eta sozialaren aurkikuntza, Komunikazioa eta errepresentazioa.

95 emaitza

Datu-estatistikoak: