XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1900-1939 bizkaiera saiakera-liburuak
gmant 0074
Baña bere idazti ederrak, iraizean baño ezpada be, irakurri dituanari, min emongo dautse, neuri min emon eusten lez, Oñate'ko Eusko-Yakidi-Batzarrean, izlari bikain bateri entzun neutsozan itz oneik: Gai onetzaz, eta naiz ta bat baño geyago arrituta itxi, neure aburu zintsoa agertu bearr dot: Gure erriko euskaltzaleen artean, ondiño be, Astarloa'k daukon eragipena, gure ikaskuntza, gelditu eraziteko ziotatik bat izan dala.
2.
1900-1939 sailkatu gabeak egunkariak
kk 00001
Atzo, emengo
3.
1940-1968 gipuzkera antzerkia
l.m. arrizabalaga 0032
MALEN - Ikasi nai ba'luke, ikaskuntzetan aurreratzeko bidea eman.
4.
1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak
zait plat 0199
Gainera, poemak, epopeiak, tragediak, ditiranboak eta itz-lauz edotariko itzaldi asko onduak eramanki ioan zinala: ta neronek arestian esaten nituen ikaskuntzetan, besteen aldean bestelako iakitun izaki eldu zinala, baita ritmuaz, armoniaz eta elatzen zeaztasunaz ere, ta gainera, beste gauza askozaz, oroitu uste dudanez.
5.
1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
herr 1959 00001
Dirua bada, bainan ikaskuntzako bulegoak gorrien eskuetan izanez, hauiek berantzen dute berant-ahala eskola libroeri zor diozkatenen pagatzea.
6.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
i. zubeldia 0008
GAIEN LAUGARREN MULTZOA Idazketaren ikaskuntza
7.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0014
Ikaskuntza ikaslearen behar eta motibazioetan ardaztuz antolatzen da.
8.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0014
Ikasleen nortasunak eta motibazioek ezarriko diote neurria ikasgaien aukerari eta ikaskuntzaren lastertasunari.
9.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j.m. agirre 0075
HELBURUAK Ikastaroaren asmoak goian aipatu ditugun argitalpenek zehazten dituzte eta honako hauek dira:
.
a) ikasleak ikaskuntzaren bukaeran egiteko gai izan beharko lukeena;
b) ikasleak, ikaskuntzaren bukaeran jakin beharko lukeena;
10.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j.m. agirre 0081
11.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j.m. agirre 0084
Bi adibide ematen ditugu: 1. eredua, osatuena, ikasleek gelako ikaskuntza jarraitzen dute, euskarri tekniko guztiak eskura dituztelarik, eta 2. eredua, telebista, irratia eta autodidaktentzako materialaren laguntzarekin lana etxean egiten dutenei zuzendurik dagoena.
12.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0161
Beraz, eklektizismoaz dihardugunean, ikaslearekiko eta beraren beharrekiko leialtasunaz ari gara, ikaslearen iniziatiba eta ekimenari zor zaizkien errespetuaz, metodo orok berezkoa duen erlatibotasunez eta, azken batez, irakaskuntza / ikaskuntzak eskatzen duen autonomiaz eta eraginkortasunaz.
13.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0166
Elebitasunaren eremuan oinarrizkoa dugun liburu honek honako hamar kapitulu hauek ditu:
1. Elebitatearen eta elebitasunaren luze-zabalerak: zenbait gogoeta metodologiko.
2. Elebitatearen eta elebitasunaren neurketak.
3. Elebitatearen ontogenesia.
4. Elebidunaren jokaera psikologikoa.
5. Elebitatearen luze-zabalera sozio-psikologikoak.
6. Komunitate elebiduna.
7. Elebitasuna eta elebitatea aztertzeko diziplinarteko hurbilketaren lehen urratsak.
8. Hezkuntza elebiduna.
9. Elebitatea eta bigarren hizkuntzaren ikaskuntza.
14.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0168
Hiru barne-mekanismo dira garrantziko bigarren hizkuntzaren ikaskuntzan: sozio-afektiboa, kognitiboa eta monitorea.
15.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0168
Bigarren hizkuntzaren ikaskuntzako alderdi afektiboa
16.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0168
Bigarren hizkuntzaren ikaskuntzako prozesu afektiboak
17.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0168
Gaitasunaren ondoren jarrerari dagozkion aldagaiak dira garrantzizkoenak bigarren hizkuntzaren ikaskuntzan.
18.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0168
Aldagai kognitiboak bigarren hizkuntzaren ikaskuntzan, batipat mekanismo mnemonikoak
19.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0103
Ondorioz, ikasleek bigarren hizkuntzadunei buruz dituzten jarrera aldeko eta kontrakoek sendotu ala ezindu egingo dute ikaskuntza, hizkuntza hori duen komunitatearen kultura berea baino gehiago estimatzeak ala ez estimatzeak egiten duen bezalaxe.
20.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0106
Bereizkuntza hau Ikaskuntzaren Teoria Orokorrean barne eta kanpo motibazioen artean egiten denaren antzekoa da.
21.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0106
Dirudienez, probetxugarria da motibazio instrumentala elebitasunak balio instrumental handia duen egoeretan; hau da, bigarren hizkuntza menderatzeak etekinik ematen duenean eta hizkuntza hori askotan erabili behar den lekuetan, motibazio instrumentala izan daiteke ikaskuntzan arrakasta izango delako bermea.
22.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0106
Motibazio instrumentala izan daiteke integratiboa baino indartsuagoa, batez ere hizkuntza arrotzen ikaskuntzan.
23.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0110
Peter Kline-k dionez, integrazioa da ikaskuntzako unerik garrantzitsuena, inputa nonahi lor bait daiteke.
24.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0110
Lozanov-ek frogatu du ikaskuntza azkartu egiten dela sugestopediaren bitartez.
25.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0110
Haur atzeratuei irakastekoan bada, besteak beste, oso kontuan hartu beharreko zera bat: ahalik eta gehien azkartu behar da ikaskuntza.
26.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0110
Bata eskolara joan nahi ez duten umeena da; hauei eskolara joaten ez jarraitzeko gomendatzen zaie, ezin bait daiteke ikaskuntzaren zati izan umeak nahi ez duen zerbait egitea.
27.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0110
Bigarren egitekoa ikaskuntzako atzerapenaren jatorri posibleak arakatu eta bilatzea da.
28.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
l. mitxelena 0124
Ikaskuntza horiek ere, dena den, bestetarako utziak ditugu, Euskaltzaindiaren erabakiz.
29.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
atalase maila 0039
Laburbilduz, honako urrats hauek dira derrigorrezko unitate metagarrizko edozein sistematan:
1.- Ikaslearen beharren ikerketa eta analisia;
2.- Antzeko beharrak dituzten ikasleak taldean elkarrekin jartzea;
3.- Maila bakoitzeko beharrei erantzuteko moduan, ikaskuntz helburuak sistema oso batean elkarrekin nola lotu deskribatzea;
30.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
atalase maila 0039
Ikaskuntzaren helmuga ikaslea gai egitea da, ikaskuntz prozesuaren hasieran menderatzen ez zuen zerbait menderatzeko gai egitea, hain zuzen ere.
31.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
atalase maila 0039
Gainera, 1. puntuan ikusi dugunez, ikaskuntzaren helburuak ikaslearen ikaskuntz beharretara egokitu behar dira.
32.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0059
Giro hori ez zen direktiboa izango eta ikasleak izango ziren nahi zuten ikaskuntzaren erantzule.
33.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0059
Hauxe zen, aldez behintzat, arrakastaren arrazoia:
34.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0059
Lehen esan dugun bezala,
35.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0059
Zilegi da programa bat ikaskuntzaren kontzepzio andragogikoaren barnean dagoela pentsatzea, baldin eta, ikasle-irakasleen artean moldatua izaki, helduaren beharrei erantzun eta gaitasunen barruan lanean aritzeko bideak ematen badizkio.
36.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
Konklusioa Helduari eskainitako hezkuntz zerbitzuak gero eta gehiago mereziko du
37.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
Atal honetan ikaskuntzan behar diren hainbat elementu aztertuko ditut.
38.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
Ikaskuntza errazagoa gertatzen da eta esanahi handiagokoa, ikasten diren ezagutza eta gaitasunak lehendik direnekin pareka daitezkeenean.
39.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
Ezaguna denak eta ez denak zenbait eta lotura estuagoa izan, orduan eta errazagoa da ikaskuntza.
40.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
Denborak garrantzi handia du ikaskuntzan.
41.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
Helduari, beraz, ikasgelan entzundakoa idatziz jasotzea gustatzen zaio, bere zalantzak argitzeko, ikaskuntza sendotzeko eta ahaztutako gauzak gogoratzeko baliagarri izango bait zaizkio apunte horiek.
42.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
e)
43.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
Sekuentzia ziklikoak linealak baino gehiago sendotzen du ikaskuntza; izan ere, lehenengoan ezagutza berriak behin eta berriz lantzen dira eta bigarrenean ez da horrelakorik gertatzen.
44.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zutabe 1985 0216
Irakasleari dagokio haurrari ikaskuntza atsegin eta arrakastatsua, geroko bizitzako eskakizunei sortu ahala erantzuteko gaituko duena eskaintzea.
45.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zutabe 1985 0220
Aurrerapen handiak egin dira, ene ustez, ikaskuntza informalaren alorrean.
46.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zutabe 1985 0220
Batzutan irakaslea bera ere oztopobide gertatzen da ikaskuntzan.
47.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
p. arregi 0329
Alderdi guzti hauek laburtuz, zera ikus daiteke: Euskararen ikaskuntza talde honetan garrantzi haundiko zerbait bezala jotzen dela.
48.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1984 0020
b) Hizkuntza berriko egitura-automatismoak zuzentasun fonetikoaren aurretik daude, batez ere ikaskuntzaren hasieran.
49.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1984 0039
Honako hau da, berriz, joera honen postulatu nagusia: bigarren hizkuntzaren ikaskuntzak ikaslea komunikaziorako gai egitea izan behar du helburu, hau da, jatorrizko hiztunekin eguneroko egoera arruntenetan komunikatzeko behar dituen trebetasunen jabe egitea.
50.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0017
- Ikaskuntzan gorputzak ere bere tokia baduela ohartzea.
51.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0058
II.Asub2 - Ahotsak
MAILA: 0-4
IRAUPENA: ampplusmn; ordubete.
TALDEA: 40 arte.
UNE EGOKIA: Ikaskuntzaren hasieran.
52.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0036
Ikaskuntzaren hasierako faseetan onargarritasuna gramatikan eta ebakeran arrazoizko zehaztasun-maila bat baino askoz gehiago ez du esan nahi.
53.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0115
Ikaskuntza ez dela bere irakaskuntzaren emaitza zuzena bakarrik aitortu beharra dakar horrek.
54.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0115
Ikaskuntzaren alderdi batzuk eragin handiagoa dute, ikasleen berezko ikaskuntz prozesuei ateak zabalik utzita, berak iharduera hasi eta gero gehiago parterik hartzen ez badu.
55.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0045
Beharrei eta publiko motei buruz ikerketa egiteko burutazioa ez da ikaskuntza bakoiztu nahitik bakarrik etorri; ikaskuntz sistemaren koherentzia berria aurkitu nahian ere baditu erroak.
56.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0045
Ikaskuntza berria nahi da, baina ez edukian, metodoan, erakundean edo irakaslearengan ardaztua, baizik eta ikaslearengan erreferentzia eta oinarri izango duena.
57.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0045
58.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0045
Honako hauek dira erabili eta gomendatzen ditugunak:
a) inkesta bera, beharren lehengo mugaketa bat egiteko era ezin hobea;
b) ordutegi txikiz moldatutako moduloak: lehen
c) moduloen aukera errazten duen orientabidea;
d) benetako helburuen negoziaketa, ikaskuntzako kontratuan gauzatuko dena; e) ebaluazio eta autoebaluazioko prozedurak, horiek ere ikasleak bere ikaskuntza gobernatzeko
59.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0062
3. Ohar garrantzitsuak
a) Ikaskuntza linguistikoaren eta soziolinguistikoaren
60.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0062
Gu zerari atxikitzen gatzaizkio honetan: irakaskuntzaren oinarrian edozein gramatika dagoelarik ere, eskuliburugileak eta irakasleak ikaskuntza martxan jarri nahi duela eta horretarako kasuan kasuko
61.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0062
Ondorioz, gurekiko, ikaskuntza hobeto zuzenduko dute
62.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0062
63.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0081
Jakiteak eta trebetasunaren eskakizunei erantzun beharko die, jakina, ikaslearen motibazio, ikaskuntza eta hauen inplikazioei egoki aurre egitera beharturik dagoen hizkuntz irakaslearen hezkuntzak.
64.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0081
Izan ere, irakasleak ez du nahiko izango ikaskuntzako psikologiaren eta tresneria metodologikoaren ezagutza ona edukitzearekin; horrez gain, disponibilitatea, malgutasuna, entzuteko eta egokipenerako gaitasuna ere beharko ditu, baldin eta ikasleen beharrak ezagutzeko, beharren adierazpena errazteko eta ikasleekin batera irtenbideak aurkitzeko gauza izan nahi badu.
65.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0121
Lehenengoz eta behin, ikaskuntzak ezingo du ez ikaslearen eginahal hutsari dagokion zerbait izan, ezta ere irakaslearen jarduera on ala txarraren baitan egon; hizkuntza bat ikastea adimenaren era askotako prozesua da, afektibitatearen aldetik oso inbertsio konplexua eta, ondorioz, prozesu hori inbertsio honetan txertatzen duen egitura.
66.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0121
Bestalde, ikaskuntzari buruzko pentsakera honetan guk geure egin dugun ikuspegi filosofiko ez-direktiboan ez da ikaslea behar baino gehiago baloratzen eta ez da beraren gaitasunari buruzko uste enpirikoan edo ikasteko gogoan oinarritzen.
67.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0123
Lehenengoz, testu idatziak hizkuntz ikaskuntz eta irakaskuntzarako oinarritzat erabiltzea oso tentagarria bada ere, honetan gelditzen den planteamenduak, irakurketa trebetasun gisa alde batera utzi ez ezik, ez da hizkuntz ikaskuntzaren azken xedeaz arduratzen, hau da, hizkuntzaren erabilpenaz.
69.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.m. lekuona 0249
M. Barandiaranen lanek bestetik
70.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0009
Testak askotan irakaskuntza eta ikaskuntzatik aparteko gauzatzat jotzen dira, bai teori mailan eta bai praktikan ere.
71.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0009
Test-alorraren prozedurak lotuagoak daudenean irakaskuntza eta ikaskuntzara, teoria psikometrikoetara (gogoaren neurketari dagozkio) eta estatistikara baino, irakasle esperientziadunak bide-erdia egina dauka test ezarle izatekotan.
72.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0121
Ikasleen ikaskuntza gehien bultzatzen dutenak emaile potentzialekin aurrez aurre ihardutea eskatzen dutenak dira.
73.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0139
XEDEA:
Hizkuntz edo kulturartekoen ikaskuntzaren azken helburuetako bat anfitrioien kulturan edo komunitatean egoki eta ondo integratzeko trebetasuna lortzea da.
74.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0019
Hizkuntza arrotz bat ikasterakoan, gauza asko sar daitezke ikaskuntza bidean.
75.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0011
Orduan, ulertuko duzu ikaskuntza nola hobetu, indarrak azpimarratuz eta ahuleziaren eragina txikiagotuz.
76.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0031
Hizkuntza bat gehienbat ikasgelan ikasten denean, edo ikus-entzunezko baliabideez, hizkuntza arrotzaren ikaskuntza deitzen diogu askotan, informalki ikasten denean berriz, bigarren hizkuntzaren ikaskuntza esaten zaiolarik.
77.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0031
Gainera, eta garrantzitsuagoa dena, ikaskuntzarako arrazoin nagusienetako bat eskaintzen du: komunikatzeko beharra.
78.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0084
Hiztegi mailako antzekotasunak kontutan hartu beharko lirateke, ikaskuntza sinplifikatu egiten bait dute.
79.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0107
Halere, garrantzitsua da ez duzula zeharo irakaslearen mende egon behar, zure ikaskuntzaren nondik norakoa erabakitzeko.
80.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
bitez 0028
Brusela 1884ean Salís-ek, bere maisu zen Haes imitatuz, ikasketa txandari hasiera emango dio hiriburu europarretan eta lehen ikaskuntza destino gisa Brusela aukeratzen du, bere irakaslearen aholkuak jarraituz ezbairik gabe.
81.
1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak
l. egia 0375
Bizkai-ko praille ta monja-en ikastegi askotan ere ematen da mail ontako ikaskuntza.
82.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
vozeusk 1984 0001
Gaur, bere antzerki lana hiru
83.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
ehaa 1985 0001
3. Gizarte-Kontseiluari dagokio, hala behar izatekotan, ikaskuntza horiei eusteko premiazkoak diren aurrekontuzko diru-kopuruak finkatzea.
84.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
m.e. matxinandiarena 0001
Eta tamalez esaten dut, zeren jolasa kreatibitatearekin lotua dago eta beste zenbait arazo askoren irtenbide bezala, lenguaiaren ikaskuntzarekin ere lotu izan da eta beste hainbat fenomeno kognozitibo eta sozialei.
85.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
herr 1969 0001
Ondoko urtetan akula ditazken aldakuntza asko eta asko aipatu dira, dela Ikaskuntzari buruz dela bertze sail frangori buruz.
86.
1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
ud 1988 0001
1974eko otsailean, Deustuko ikasle-ohien Elkartearen Boletinak eta Bilboko prentsak jakinerazi zuten 1974eko urtarrilaren 31an egin zen Plenoan Bizkaiko Foru Aldundi Txit Gorenak Deustuko Unibertsitateari atxekitako Bizkaiko-Ikaskuntzen Unibertsital Saila sortzeari bere onespera eman zieneko berria.
87.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00029
Ikaskuntza garapena bultzatzeko lagungarri gisa
88.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00029
Vygotsky-ren hitzetan, ingurunearekiko elkarreraginei esker eskuratzen dira ikaskuntzak, hortaz, ingurunea da garapenaren eragile eta dinamizatzailea.
89.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00029
-Garapen hurbileko zona ikaskuntzak planteatu beharreko zona da; maila errealaren eta maila potentzialaren arteko distantzia, hau da, haurrek beren kabuz egin dezaketenaren eta laguntza egokia izanez gero ikas dezaketenaren arteko distantzia.
90.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00029
Hori horrela, garapena eta ikaskuntza ez dira prozesu berdinak, ikaskuntzari dagokio garapen handiagoa eta hobea eragingo duten barruko bilakaera-prozesuak abiaraztea.
91.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00029
Hortaz,
92.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00059
Gaur egun badakigu lehen hizkuntzako komunikazio-gaitasuna bigarren hizkuntza batean ere eskura dezaketela eta urritasun intelektualen bat duten haurrek ere egin dezaketela hori, beti ere eskolako giroa eta ikaskuntza egokituta egonez gero, jakina.
93.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00074
-Edukinak nola antolatzen diren, ikasleei nola aurkezten zaizkien: proposamen globalizatzaileen bitartez, berariazko ikaskuntzen bitartez, etab.
94.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00074
-Guztiek ez dugu modu berean ikasten; bakoitzak bere berezitasunak ditu, ikasteko estiloarekin, gaitasunekin, motibazioarekin eta abarrekin zerikusia dutenak eta ikaskuntzari eragiten diotenak.
95.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00074
-Norberak bere kasa eratzen duen prozesua da ikaskuntza.
96.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00122
-Askotan berandu hasten dira eskolan eta ez dira egunero joaten; hori horrela, desfaseak gertatzen dira ikaskuntzan eta iharduerak burutzeko nahiz eskolako giroan integratzeko eragozpenak sortzen dira.
97.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00122
-Ikaskuntzarekin zerikusia duen aztura ugari, hala nola, arreta jartzea, eserita egotea, txanda heldu arte itxarotea, iharduera kontrolatzea, etab. irakatsi behar zaie, geroko ikaskuntzak ahalbidetzeko asmoz.
98.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00122
-Askotan arazoak dituzte besteen erritmoari jarraitzeko, gorabeheraz jositako eskolaketa baitute, hots, kale ugari egiten dutelako, interes desberdinak edo bestelako aldez aurretiko ikaskuntza batzuk dituztelako.
99.
1991> euskara batua ikasliburuak
m.j. eceizabarrena 00020
Kodean oinarritzen da. Mintzaira zein beste edozein komunikazio kode argitu eta ulertaraztea lortzen da funtzio honi esker. Eraginkortasuna izango badu, mezuak zehatza, txukuna eta ulergarria izan beharra dauka. Funtzio metalinguistikoak gainera igorlea eta hartzailea kode bera erabiltzen ari direla egiaztatzeko balio izaten du. Hiztegi eta gramatiketako funtzio nagusia dugu, baina analisi eta testu iruzkinetan ere topa daiteke, edo gailuen funtzionamenduari buruzko argibideetan, grafiko, marrazki eta abarren azalpenetan etab. Haurren hizkuntz jabekuntzan izugarrizko garrantzia izaten du, eta baita hizkuntz arrotzen ikaskuntzan ere.
100.
1991> euskara batua ikasliburuak
lan-prestakuntza 00206
* Kontratuaren xede den lana ematea, ikaskuntzara egokitutakoa.
101.
1991> euskara batua ikasliburuak
lan-prestakuntza 00206
* Kontratua bukatzean, ziurtagiri bat ematea, ikaskuntzaren iraupena eta eskuratutako prestakuntza praktikoaren maila jasotzen duena.
102.
1991> euskara batua ikasliburuak
j. artaraz 00007
103.
1991> euskara batua ikasliburuak
j. artaraz 00007
Lorturiko ikaskuntza eta alderdi eskasak baloratzeko unea iritsi da. Honetarako dituzu
104.
1991> euskara batua ikasliburuak
j. artaraz 00200
Zenbaki-bikote hauen arteko batuketaren ikaskuntza indartzea: 8 eta 7, 8 eta 6, 6 eta 7, 6 eta 5.
106.
1991> euskara batua ikasliburuak
axelko 0022
Zer nolako pertsona nahi dugu
107.
1991> euskara batua ikasliburuak
axelko 0022
Nola nahi dugu ikaslea 12 urte egin eta
108.
1991> euskara batua ikasliburuak
u. ruiz 0009
Ikastearen psikologian eginiko ikerketen ondorioz, gero eta argiago dago irakaslearen lana ez dela
109.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
in: adimenaren sorrera haurrarengan, 7-25 00014
Behaviorismoa nagusi zenean kognizioaz arduratzea ez zen begi onez ikusten zen gauza. Eta kognizioaren arloan bertan aukeratutako ikergaiek ere, bestalde, zerikusi gutxi zuten eguneroko bizitzan gertatzen denarekin eta gutxiago oraindik Ameriketako adimen-testetan egiten ziren galderekin. Hona hemen ikergaien adibitze batzuk: kontserbazio-legeak, zoriaren eta probabilitatearen printzipioak, proiekzio-geometriako kontzeptuak. Piagetek 1950eko hamarkadaren hasieran sortu zuena teoria orokorra zen. Beraz, orduko psikologia ofizialak gogoko zituen gaietara ere zabal zitekeen teoriaren azalpen-indarra; ikaskuntza, oroimena edo pertzepzioa bezalakoetara, adibidez. Horixe da Piageten bizitzako azken bi hamarkadetan agertu ziren liburu askoren helburua.
110.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
baietz ba! 00011
- Hizkuntzaren ikaskuntzari aurretik beste hizkuntzetan lortu den esperientzia aplikatzea eta ikaskuntza-prozesuez gogoeta egitea.
111.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
baietz ba! 00011
Horretarako, ikaskuntza autonomoak bereak dituen estrategiak garatu behar dira.
112.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
baietz ba! 00011
- Ikasleak bere gaitasuna ezagutzea, eta hizkuntzaren ikaskuntzan gero eta partehartze autonomoagoa izateak duen garrantzia onartzea.
113.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
k. morales 00468
Autore horiek proposatzen duten metodo alternatiboek bilatzen dutena, hortaz, ez da
114.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 00104
Bestalde, esan genezake
115.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 00125
Hiztegia aukeratzearen historia hizkuntza bateko hitzik baliagarrienen zerrenda egiteko bideak aurkitzean datza oso-osorik. Nahiz eta aukera egiteko benetako irizpide bakarra
116.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
nortasunaren psikologia 00020
Nortasunaren aldakuntzok muga batzuen barnean egiten dira: faktore biologikoek, ikaskuntzak eta zirkunstantzi soziokulturalek ezarritako mugen barnean.
117.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1998 00084
Talde batzuk martxan jartzeko, parte hartzaileak informatika munduarekin harremanen bat edukitzea komenigarria da, osterantzean oso arrotza izango litzateke metodo honen bidezko ikaskuntza.
118.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1998 00084
Ikaskuntza autonomoa denez, partaide bakoitzari egitarau pertsonalizatua egingo zaio eta hori galdetegi zein elkarrrizketa batzuen ondorioz sortuko genuke.
119.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1998 00092
Autoikaskuntza hautatzen duen ikasleari, lehenik eta behin, irakaskuntzan aritu beharrean, ikaskuntza-bideratuan jardungo dugula azalduko diogu.
120.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1998 00092
Geuk hizkuntzaren ikaskuntzan egingo ditugun atalen eta azpiatalen argitzea emango diogu.
121.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
m. haranburu 00086
Piaget eta Vygotskiiren berrikuntzarekin, barne-eraikuntzaren prozesu bezala ulertuko da ikaskuntza; eta inguruarekiko elkarreraginetik sortuko da esanahia.
122.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
m. haranburu 00086
Beste era batera esanda, ikaskuntza esanguratsuak, adierazgarritasun logikoa eta psikologikoa behar ditu.
123.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
m. haranburu 00086
Ikaskuntza esanguratsu gehienak menpeko ikaskuntzak dira.
124.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
m. haranburu 00086
Kontzeptu eta trebetasunen eskurapenaren ikuspegitik ari direnek esaten dute, haurraren garapeneko estadioak unibertsalak badira, ez daudela ikaskuntza espezifikoen baitan;
125.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 00108
Ukipen egoeran
126.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
tantak 1999 00096
Aurreko kurtsoetan gauzaturiko ikerkuntza-ekintza prozesuaren ebaluazio orokorrak manifestuan utzi zuen unitate bakoitzaren praktikaren gauzatzean ematen zen planifikazio, interbentzio eta azterketa faseen errepikapen-espiralak, balio handikoak izan zirela ingurune naturalen irakaskuntza/ikaskuntza prozesuak aztertu ahal izateko, diseinu kurrikularrean eta ikerkuntza-ekintza metodologian lan-taldea formatzeko eta gehienbat irakaskuntza eremu honetan arduraduna zen taldeko partaideen praktika hobetzeko (Munarriz (koord.) begiratu 1997).
127.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
tantak 1999 00096
1..3. Prozesuzko eta jarrerazko ikaskuntzen garapen egokia ahalbideratzeko, aurreko eta gelan diseinaturiko unitateetan lan-talde honentzat egokiak zirenaren ustetan estrategiarik erabilienak, berdinen arteko lana bikoteetan eta egonkorrak izango ziren talde txikietan izan ziren.
128.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j/j. aizpurua 00038
Geologia eta Paleontologia ikaskuntza egin nahi nuke eta gauza batzuk ez ditut ulertzen.
129.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
testuzient 0140
Azken urte honetan ikastestuen ikaskuntza eta oroitzapena, ikerketa askoren gai izan da.
130.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
testuzient 0140
Ikerketa honek, ikasketaldian eskema bat eratzeak eta informazioaren antolakuntza baimenduko duten argibideak eskaintzeak, testu zientifiko baten edukin desberdinen ikaskuntza eta ulermena gehitzen duten, aztertu nahi du.
131.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
testuzient 0140
Ildo honetatik,
132.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0079
Bere teknika propioak erabiltzen ditu arreta sortzeko, ikaskuntza aktiboari eusteko eta baliabide teknologikoak behar ez bezala erabiltzeak ekarriko lituzkeen hutsegiteak saihesteko.
133.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0082
134.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0082
Hau da hain zuzen ere bigarren hizkuntzen ikaskuntzako gaur egun arteko metodo guztien hutsunea, eta honi heldu behar zaio hizkuntzen irakaskuntzan zein hauen berreskuraketan ere, ahalik eta eraginkorrena izatea nahi badugu behintzat.
135.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0113
Edozein hizkuntza eskuratzeak ikaskuntza aktibo eta konstruktiboa eskatzen dio subjetuari, inguruko hizkuntzaren barne-eraketa estrategia batzuk aplikatzearen bidez, hizkuntza guztietarako amankomunak direlarik.
136.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j.a. arana m. 0003
Baina ikaskuntzatik aparte beste euskararen aldeko hainbat lan eskuartean zituenez, Hiztegia, aldizkariak, musika biltze lanak, eta abar, 1903-1904 ikastaroa bukatu arte jarraitu zuen Institutuan, Ebaristo Bustintza Kirikiño aurrerantzean zeregin horrekin arduratu zelarik.
137.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eusko ikaskuntza 0011
Alderdi askotan garaiari aurreratuz, I. Kongresua zazpi Lansailetan banatua izan zen: Politika eta Giza Zientziak, Hizkuntza, Historia, Artea, Hezkuntza, Eusko Ikaskuntza eta Arraza (Antropologia, Historiaurrea eta Etnografia ikaskuntzak adierazteko garai hartan erabiltzen zen izen arrunta).
138.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eusko ikaskuntza 0017
Euskal filologiaren ikaskuntza eragitearekin batera, aparteko trataera jaso zuen 1907an Julio Urkixok sortu eta 1921 Elkartearen esku utzitako
139.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eusko ikaskuntza 0017
Baita Euskal Herriko Ikaskuntza juridikoak bultzatu eta, hileta-errituei eta auzotasun loturei buruz B. Etxegarai ikerlariak egindako lanekin maila on bat lortu ere.
140.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0112
Ikaskuntza ikasgelan egin nuen, aukera guztietan hitzeginez, eta irakasleak hitz bakoitza ahoskatzeko modua arretaz entzunez.
141.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0198
Liburu hau hizkuntzen ikaskuntzari buruzkoa ez bada ere, oinarrizko kontzeptuen garapen ezin hobea dela eta, irakurtzeko eta erabiltzeko oso atsegina da.
142.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
x. aizpurua 0030
Euskararen ikaskuntza eta erabilera sustatzeari buruz biztanleriak dituen jarrerak aztertzeko, hainbat alderdi hartu dira kontuan, hala nola:
143.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0050
Onartu behar da, halaber, ikaskuntzan parte hartzen duten mekanismo neuralak, eta giza garuneko zelulen oinarrizko fisiologia bera ere, ez direla beste abereenetatik oso desberdinak.
144.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0050
Honen arabera, nola esplika genitzake ikaskuntzako desberdintasun indibidualak?
145.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0050
Pertsonen ikasteko ahalmenean ageri diren aldeen berri emango duen ikaskuntzaren teoria behar dugu, mekanismo neuraletako aldeak aipatu gabe.
146.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0050
Ausubel-ek (1968) dioenez,
147.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0176
Instrukzio-transferentziako ahalmen gehien duten alderdiak pribilegiatzea da, hau da, ondo meneratuz gero gai honetarako bakarrik ez eta beste gaietarako ere onuragarriak izango diren datu, kontzeptu edo trebetasunak: ikaskuntza generalizagarriak, ikasten izandako egoeraren desberdinak diren beste egoera batzuetara aplikatzeko modukoak, etab.
148.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
l. erriondo 0069
Honek erakusten diguna zera da, eskolan edo eskola inguruan hizkuntzen irakaskuntzarako ohizko metodoetan oinarrituta jasotako gaitasun gramatikala edo linguistikoa, hutsaren hurrena dela hizkuntzaren benetako ikaskuntza bermatu nahi izanez gero; eta kalean jasotako gaitasun komunikatiboa aldiz, behar-beharrezkoa dela, funtzio hau betetzen bait du eta honi eman behar zaiola beraz nagusitasuna.
149.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila batx 1994 0009
Irakasgaiaren izaeraren arabera nagusigo edo enfasi erlatibo handiago bat jarriko da edukin batzuetan edo bestetzuetan, irakasgaia antolatzen duten ardaztzat balio dezakeelarik; hala ere honek ez digu ahantzarazi behar irakaslegoak, irakasgaiaren garapenean, interes eta eskakizun berdinaz zaindu behar dituela guztiak eta ikaskuntza elkarren arteko harremanean egin beharko dela, irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak eta horiei dagozkien ebaluaketak garatuz.
150.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
rol sexualak 0044
Elkarrekiko imitazioa ematen den une beretik ematen da ere erregelen ikaskuntza, baina aurrez azter dezagun, egozentrismo deritzon aroa zertan datzan.
151.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila batx 1994 0016
Horrela, ebazpenerako adimen-eskemen sare zabalagoa osatzeko ikaskuntza berriak zabaldu, barneratu eta integratuko dira; sare horretan edukin eta prozedura berriak elkar lotuko dira eta ikasleek problema berriei aurre egin ahal izango diete.
152.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
soziologia 0273
Leundu al daitezke gizarte klaseetako ezberdintasunak ikaskuntzan?
153.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
soziologia 0273
Bistakoa da eskola egoki batek, gela eta bainuz ongi hornitua, irakaslego saiatu batekin, irakasteko konpromezuarekin eta ikasketa ohiturak eskatzen eta saritzen dituzten gurasoekin lor ditzakeela ikaskuntza maila onargarriak, haurrak pobreak eta instalakuntzak halaholakoak izan arren.
154.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0060
Lau multzo nagusi bereiziko ditugu: Ordenadorez Lagundutako Hizkuntzen Ikaskuntza [OLHI=
155.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0060
Eta, azkenik, erreflexio moduan informatikak euskararengan, eta zehazki euskararen ikaskuntzan, eduki dezakeen eraginaren ildotik, ondorioak eta etorkizunerako ardatzei buruz arituko gara.
156.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0063
CD-ROMen kasuan tresna erabilgarriak ditugu, irakasleentzat batez ere: ikaskuntza materiala prestatzeko aukera aparta ditugu hauek.
157.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0063
Ingelesarako existitzen diren CD-ROMak franko dira, eta, honengatik, iturri garrantzitsua dute eskoletan ikaskuntza materiala prestatzean.
158.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0066
Ordenadorez Lagundutako Hizkuntzen Ikaskuntza Adimenduna (OLHIA)
159.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0069
etorkizunean euskaltegian, biltzen ari garen adibideetan oinarriturik, ikaskuntza materiala prestatzeko; eta abar.
160.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0069
Bada, esate baterako, azterketa hauetatik gero oinarriak finka daitezke euskararen ikaskuntzarako tresna informatiko lagungarriak diseinatu eta inplementatzeko.
161.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 0085
162.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
g. gatti 0087
3. Helduen hizkuntz ikaskuntzarako gune, subjektu eta eragileak berez balioestea, oro har harturik.
163.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
g. gatti 0094
2) Gatazka horren adierazpenak hizkuntzaren ikaskuntza eta errealitatearen artean dauden erlazioen irudikapenei dagokienez.
164.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
g. gatti 0094
III.a: Ikaskuntzako aukera-baldintzak: hiztunen komunitatearen hizkuntza eta irudiak
165.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
g. gatti 0094
Oraingo mintzagai dugunari dagokionez, euskal jitearen esanahia ulertzeko aukera horietako batean edo bestean oinarrituz definitzen diren diskurtso egituretan, gaur egun helduen euskara ikaskuntzatzat (beronen bi mailetan: hizkuntzari dagokiona eta sinbolikoa) hartzen denaren irudia sar daiteke edo ez.
166.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
g. gatti 0094
Hots: elementu polisemiko batek (hizkuntza) identitate polisemiko batean (euskal jiteduna) izan ditzakeen esanahietarik, helduen ikaskuntza horietako batzuetan baino ez da
167.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
g. gatti 0100
Hala ere, landu ditugun diskurtsoek (muturrekoenak, analisiak hala behartuta, eta horixe delako ere hizkuntzaren mundutik sortzen ari diren errealitate berriak agerian uzteko modu bakarra) gaingiroki definitzen dituzte AEKko irakaslegoaren profila eta barnetegietako euskararen ikaskuntzarekiko irakaslegoak dituen eraginak eraikitzeko ardatzak.
168.
1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
ibiltzen 1997 0010
Ikaskuntza
168 emaitza
Datu-estatistikoak:
- ikaskuntza (168)