XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 bizkaiera saiakera-liburuak gmant 0074 Baña bere idazti ederrak, iraizean baño ezpada be, irakurri dituanari, min emongo dautse, neuri min emon eusten lez, Oñate'ko Eusko-Yakidi-Batzarrean, izlari bikain bateri entzun neutsozan itz oneik: Gai onetzaz, eta naiz ta bat baño geyago arrituta itxi, neure aburu zintsoa agertu bearr dot: Gure erriko euskaltzaleen artean, ondiño be, Astarloa'k daukon eragipena, gure ikaskuntza, gelditu eraziteko ziotatik bat izan dala.

2. 1900-1939 sailkatu gabeak egunkariak kk 00001 Atzo, emengo Euzko-Etxeako irakur-gelan sartu giñan euberdi-ostian, artu gendun Madrid'eko izparringi Nuevo Mundo ta bertan ikusi gendun Unamuno'-tar Mikel txotxoluaren idaz-lan bat, eta diña Belgika'ko Lieja uri ospatsura ludiko alde gustijetatik gastiak juaten dirala euren ikaskuntzak egiten eta eurentzako an ostatu-etxe asko dirala, eta onetariko ostatu-etxe askotan uarra ipiñita dagola: eztirala ostatuan artzen españarrak eta gerkarrak (grieguak).

3. 1940-1968 gipuzkera antzerkia l.m. arrizabalaga 0032 MALEN - Ikasi nai ba'luke, ikaskuntzetan aurreratzeko bidea eman.

4. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak zait plat 0199 Gainera, poemak, epopeiak, tragediak, ditiranboak eta itz-lauz edotariko itzaldi asko onduak eramanki ioan zinala: ta neronek arestian esaten nituen ikaskuntzetan, besteen aldean bestelako iakitun izaki eldu zinala, baita ritmuaz, armoniaz eta elatzen zeaztasunaz ere, ta gainera, beste gauza askozaz, oroitu uste dudanez.

5. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak herr 1959 00001 Dirua bada, bainan ikaskuntzako bulegoak gorrien eskuetan izanez, hauiek berantzen dute berant-ahala eskola libroeri zor diozkatenen pagatzea.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak i. zubeldia 0008 GAIEN LAUGARREN MULTZOA Idazketaren ikaskuntza

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0014 Ikaskuntza ikaslearen behar eta motibazioetan ardaztuz antolatzen da.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0014 Ikasleen nortasunak eta motibazioek ezarriko diote neurria ikasgaien aukerari eta ikaskuntzaren lastertasunari.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. agirre 0075 HELBURUAK Ikastaroaren asmoak goian aipatu ditugun argitalpenek zehazten dituzte eta honako hauek dira:
a) ikasleak ikaskuntzaren bukaeran egiteko gai izan beharko lukeena;
b) ikasleak, ikaskuntzaren bukaeran jakin beharko lukeena;
c) a. eta b. ataletan lorturiko gaitasunaren frogagiritzat har daitekeena
.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. agirre 0081 Follow me metodoa, egituren progresio zorrotz bati jarraiki, elementu sinpleetatik konplexuetarainoko bidea eginez, hizkuntza biziaren irakaskuntza / ikaskuntzaren hurbilketa pragmalinguistikoa egoera batzutan mamitzen saiatzen da.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. agirre 0084 Bi adibide ematen ditugu: 1. eredua, osatuena, ikasleek gelako ikaskuntza jarraitzen dute, euskarri tekniko guztiak eskura dituztelarik, eta 2. eredua, telebista, irratia eta autodidaktentzako materialaren laguntzarekin lana etxean egiten dutenei zuzendurik dagoena.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0161 Beraz, eklektizismoaz dihardugunean, ikaslearekiko eta beraren beharrekiko leialtasunaz ari gara, ikaslearen iniziatiba eta ekimenari zor zaizkien errespetuaz, metodo orok berezkoa duen erlatibotasunez eta, azken batez, irakaskuntza / ikaskuntzak eskatzen duen autonomiaz eta eraginkortasunaz.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0166 Elebitasunaren eremuan oinarrizkoa dugun liburu honek honako hamar kapitulu hauek ditu:
1. Elebitatearen eta elebitasunaren luze-zabalerak: zenbait gogoeta metodologiko.
2. Elebitatearen eta elebitasunaren neurketak.
3. Elebitatearen ontogenesia.
4. Elebidunaren jokaera psikologikoa.
5. Elebitatearen luze-zabalera sozio-psikologikoak.
6. Komunitate elebiduna.
7. Elebitasuna eta elebitatea aztertzeko diziplinarteko hurbilketaren lehen urratsak.
8. Hezkuntza elebiduna.
9. Elebitatea eta bigarren hizkuntzaren ikaskuntza.
10. Interpretazioa, itzulpena eta elebitatea.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Hiru barne-mekanismo dira garrantziko bigarren hizkuntzaren ikaskuntzan: sozio-afektiboa, kognitiboa eta monitorea.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Bigarren hizkuntzaren ikaskuntzako alderdi afektiboa

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Bigarren hizkuntzaren ikaskuntzako prozesu afektiboak

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Gaitasunaren ondoren jarrerari dagozkion aldagaiak dira garrantzizkoenak bigarren hizkuntzaren ikaskuntzan.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Aldagai kognitiboak bigarren hizkuntzaren ikaskuntzan, batipat mekanismo mnemonikoak

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0103 Ondorioz, ikasleek bigarren hizkuntzadunei buruz dituzten jarrera aldeko eta kontrakoek sendotu ala ezindu egingo dute ikaskuntza, hizkuntza hori duen komunitatearen kultura berea baino gehiago estimatzeak ala ez estimatzeak egiten duen bezalaxe.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0106 Bereizkuntza hau Ikaskuntzaren Teoria Orokorrean barne eta kanpo motibazioen artean egiten denaren antzekoa da.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0106 Dirudienez, probetxugarria da motibazio instrumentala elebitasunak balio instrumental handia duen egoeretan; hau da, bigarren hizkuntza menderatzeak etekinik ematen duenean eta hizkuntza hori askotan erabili behar den lekuetan, motibazio instrumentala izan daiteke ikaskuntzan arrakasta izango delako bermea.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0106 Motibazio instrumentala izan daiteke integratiboa baino indartsuagoa, batez ere hizkuntza arrotzen ikaskuntzan.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0110 Peter Kline-k dionez, integrazioa da ikaskuntzako unerik garrantzitsuena, inputa nonahi lor bait daiteke.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0110 Lozanov-ek frogatu du ikaskuntza azkartu egiten dela sugestopediaren bitartez.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0110 Haur atzeratuei irakastekoan bada, besteak beste, oso kontuan hartu beharreko zera bat: ahalik eta gehien azkartu behar da ikaskuntza.

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0110 Bata eskolara joan nahi ez duten umeena da; hauei eskolara joaten ez jarraitzeko gomendatzen zaie, ezin bait daiteke ikaskuntzaren zati izan umeak nahi ez duen zerbait egitea.

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0110 Bigarren egitekoa ikaskuntzako atzerapenaren jatorri posibleak arakatu eta bilatzea da.

28. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak l. mitxelena 0124 Ikaskuntza horiek ere, dena den, bestetarako utziak ditugu, Euskaltzaindiaren erabakiz.

29. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak atalase maila 0039 Laburbilduz, honako urrats hauek dira derrigorrezko unitate metagarrizko edozein sistematan:
1.- Ikaslearen beharren ikerketa eta analisia;
2.- Antzeko beharrak dituzten ikasleak taldean elkarrekin jartzea;
3.- Maila bakoitzeko beharrei erantzuteko moduan, ikaskuntz helburuak sistema oso batean elkarrekin nola lotu deskribatzea;
4.- Ikaskuntzarako egokierak ipintzea, ikasleek ahalik eta zuzenen irits ditzaten helburu guztiak.

30. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak atalase maila 0039 Ikaskuntzaren helmuga ikaslea gai egitea da, ikaskuntz prozesuaren hasieran menderatzen ez zuen zerbait menderatzeko gai egitea, hain zuzen ere.

31. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak atalase maila 0039 Gainera, 1. puntuan ikusi dugunez, ikaskuntzaren helburuak ikaslearen ikaskuntz beharretara egokitu behar dira.

32. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0059 Giro hori ez zen direktiboa izango eta ikasleak izango ziren nahi zuten ikaskuntzaren erantzule.

33. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0059 Hauxe zen, aldez behintzat, arrakastaren arrazoia: Ikaskuntzaren erantzunkizuna irakasleetatik ikasleetara pasatu zela eta materialak egoera horretarako egokitu zirela (Smith, 1971, 151. or.).

34. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0059 Lehen esan dugun bezala, ikaskuntza bakoiztuaren zernolakoa aztertzerakoan, hizkuntz ikaskuntzaren prozesuak beste ikaskuntzaren ez bezalako ezaugarriak ditu.

35. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0059 Zilegi da programa bat ikaskuntzaren kontzepzio andragogikoaren barnean dagoela pentsatzea, baldin eta, ikasle-irakasleen artean moldatua izaki, helduaren beharrei erantzun eta gaitasunen barruan lanean aritzeko bideak ematen badizkio.

36. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Konklusioa Helduari eskainitako hezkuntz zerbitzuak gero eta gehiago mereziko du andragogiko izena, baldin eta ikaskuntza formalean hizkuntzaren erabilera bere luze-zabalean indartzen bada eta ikaskuntza ez formaletako printzipioak egoera formaletan gero eta gehiago sartzen badira (ikaslearen beharren araberako programak eginez eta benetako komunikazio egoerak sortuz).

37. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Atal honetan ikaskuntzan behar diren hainbat elementu aztertuko ditut.

38. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Ikaskuntza errazagoa gertatzen da eta esanahi handiagokoa, ikasten diren ezagutza eta gaitasunak lehendik direnekin pareka daitezkeenean.

39. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Ezaguna denak eta ez denak zenbait eta lotura estuagoa izan, orduan eta errazagoa da ikaskuntza.

40. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Denborak garrantzi handia du ikaskuntzan.

41. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Helduari, beraz, ikasgelan entzundakoa idatziz jasotzea gustatzen zaio, bere zalantzak argitzeko, ikaskuntza sendotzeko eta ahaztutako gauzak gogoratzeko baliagarri izango bait zaizkio apunte horiek.

42. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 e) Ikaskuntzaren sendotza. Hizkuntza berriko funtzio, forma eta hiztegia ahalik eta gehien erabiliz, sendotzeko moduan antolatua behar du izan ikaskuntzak.

43. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Sekuentzia ziklikoak linealak baino gehiago sendotzen du ikaskuntza; izan ere, lehenengoan ezagutza berriak behin eta berriz lantzen dira eta bigarrenean ez da horrelakorik gertatzen.

44. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zutabe 1985 0216 Irakasleari dagokio haurrari ikaskuntza atsegin eta arrakastatsua, geroko bizitzako eskakizunei sortu ahala erantzuteko gaituko duena eskaintzea.

45. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zutabe 1985 0220 Aurrerapen handiak egin dira, ene ustez, ikaskuntza informalaren alorrean.

46. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zutabe 1985 0220 Batzutan irakaslea bera ere oztopobide gertatzen da ikaskuntzan.

47. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. arregi 0329 Alderdi guzti hauek laburtuz, zera ikus daiteke: Euskararen ikaskuntza talde honetan garrantzi haundiko zerbait bezala jotzen dela.

48. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0020 b) Hizkuntza berriko egitura-automatismoak zuzentasun fonetikoaren aurretik daude, batez ere ikaskuntzaren hasieran.

49. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0039 Honako hau da, berriz, joera honen postulatu nagusia: bigarren hizkuntzaren ikaskuntzak ikaslea komunikaziorako gai egitea izan behar du helburu, hau da, jatorrizko hiztunekin eguneroko egoera arruntenetan komunikatzeko behar dituen trebetasunen jabe egitea.

50. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0017 - Ikaskuntzan gorputzak ere bere tokia baduela ohartzea.

51. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0058 II.Asub2 - Ahotsak
MAILA: 0-4
IRAUPENA: ampplusmn; ordubete.
TALDEA: 40 arte.
UNE EGOKIA: Ikaskuntzaren hasieran.

52. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0036 Ikaskuntzaren hasierako faseetan onargarritasuna gramatikan eta ebakeran arrazoizko zehaztasun-maila bat baino askoz gehiago ez du esan nahi.

53. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0115 Ikaskuntza ez dela bere irakaskuntzaren emaitza zuzena bakarrik aitortu beharra dakar horrek.

54. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0115 Ikaskuntzaren alderdi batzuk eragin handiagoa dute, ikasleen berezko ikaskuntz prozesuei ateak zabalik utzita, berak iharduera hasi eta gero gehiago parterik hartzen ez badu.

55. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0045 Beharrei eta publiko motei buruz ikerketa egiteko burutazioa ez da ikaskuntza bakoiztu nahitik bakarrik etorri; ikaskuntz sistemaren koherentzia berria aurkitu nahian ere baditu erroak.

56. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0045 Ikaskuntza berria nahi da, baina ez edukian, metodoan, erakundean edo irakaslearengan ardaztua, baizik eta ikaslearengan erreferentzia eta oinarri izango duena.

57. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0045 Hauek emango diote ahalbidea ikaskuntza benetan bere buruarengan ardazteko, bere behar eta baliabideen arabera, baina erakunde baten esparruan (Richterich; Chancerel: 18. or.).

58. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0045 Honako hauek dira erabili eta gomendatzen ditugunak:
a) inkesta bera, beharren lehengo mugaketa bat egiteko era ezin hobea;
b) ordutegi txikiz moldatutako moduloak: lehen ikaskuntzako tratu bait dira nolabait ere, benetako kontratua egin aurretik aukerak eta konbinazioak egiteko era ematen dutelako;
c) moduloen aukera errazten duen orientabidea;
d) benetako helburuen negoziaketa, ikaskuntzako kontratuan gauzatuko dena; e) ebaluazio eta autoebaluazioko prozedurak, horiek ere ikasleak bere ikaskuntza gobernatzeko partaidetzabide bait dira.

59. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0062 3. Ohar garrantzitsuak
a) Ikaskuntza linguistikoaren eta soziolinguistikoaren objektuak sailkatzearen lehenengo muga teoria gramatikal bakarra aukeratzeko zailtasunetik dator.

60. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0062 Gu zerari atxikitzen gatzaizkio honetan: irakaskuntzaren oinarrian edozein gramatika dagoelarik ere, eskuliburugileak eta irakasleak ikaskuntza martxan jarri nahi duela eta horretarako kasuan kasuko objektu oso desberdinak hartzen direla kontutan.

61. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0062 Ondorioz, gurekiko, ikaskuntza hobeto zuzenduko dute ikaskuntza honetako ekintzen eta objektuen berezitasunaren jakinaren gainean egonda.

62. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0062 4. Adimen-ariketaren birdefinizioa hizkuntzan, ikaskuntzako objektuen eta jokamoldeen arabera.

63. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0081 Jakiteak eta trebetasunaren eskakizunei erantzun beharko die, jakina, ikaslearen motibazio, ikaskuntza eta hauen inplikazioei egoki aurre egitera beharturik dagoen hizkuntz irakaslearen hezkuntzak.

64. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0081 Izan ere, irakasleak ez du nahiko izango ikaskuntzako psikologiaren eta tresneria metodologikoaren ezagutza ona edukitzearekin; horrez gain, disponibilitatea, malgutasuna, entzuteko eta egokipenerako gaitasuna ere beharko ditu, baldin eta ikasleen beharrak ezagutzeko, beharren adierazpena errazteko eta ikasleekin batera irtenbideak aurkitzeko gauza izan nahi badu.

65. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0121 Lehenengoz eta behin, ikaskuntzak ezingo du ez ikaslearen eginahal hutsari dagokion zerbait izan, ezta ere irakaslearen jarduera on ala txarraren baitan egon; hizkuntza bat ikastea adimenaren era askotako prozesua da, afektibitatearen aldetik oso inbertsio konplexua eta, ondorioz, prozesu hori inbertsio honetan txertatzen duen egitura.

66. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0121 Bestalde, ikaskuntzari buruzko pentsakera honetan guk geure egin dugun ikuspegi filosofiko ez-direktiboan ez da ikaslea behar baino gehiago baloratzen eta ez da beraren gaitasunari buruzko uste enpirikoan edo ikasteko gogoan oinarritzen.

67. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0123 Lehenengoz, testu idatziak hizkuntz ikaskuntz eta irakaskuntzarako oinarritzat erabiltzea oso tentagarria bada ere, honetan gelditzen den planteamenduak, irakurketa trebetasun gisa alde batera utzi ez ezik, ez da hizkuntz ikaskuntzaren azken xedeaz arduratzen, hau da, hizkuntzaren erabilpenaz.

68. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lanintel 0010 1.1. IKASKUNTZARAKO GAITASUNARI BURUZ.

69. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. lekuona 0249 M. Barandiaranen lanek bestetik joera honetako autore bakar bat aipatzekotan, horiek guztiek egin dute atsotitz-mundua tresna garrantzizkoa izan dadin euskal kulturaren linguistik eta antropologik ikaskuntzan.

70. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0009 Testak askotan irakaskuntza eta ikaskuntzatik aparteko gauzatzat jotzen dira, bai teori mailan eta bai praktikan ere.

71. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0009 Test-alorraren prozedurak lotuagoak daudenean irakaskuntza eta ikaskuntzara, teoria psikometrikoetara (gogoaren neurketari dagozkio) eta estatistikara baino, irakasle esperientziadunak bide-erdia egina dauka test ezarle izatekotan.

72. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0121 Ikasleen ikaskuntza gehien bultzatzen dutenak emaile potentzialekin aurrez aurre ihardutea eskatzen dutenak dira.

73. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0139 XEDEA:
Hizkuntz edo kulturartekoen ikaskuntzaren azken helburuetako bat anfitrioien kulturan edo komunitatean egoki eta ondo integratzeko trebetasuna lortzea da.

74. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0019 Hizkuntza arrotz bat ikasterakoan, gauza asko sar daitezke ikaskuntza bidean.

75. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0011 Orduan, ulertuko duzu ikaskuntza nola hobetu, indarrak azpimarratuz eta ahuleziaren eragina txikiagotuz.

76. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 Hizkuntza bat gehienbat ikasgelan ikasten denean, edo ikus-entzunezko baliabideez, hizkuntza arrotzaren ikaskuntza deitzen diogu askotan, informalki ikasten denean berriz, bigarren hizkuntzaren ikaskuntza esaten zaiolarik.

77. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 Gainera, eta garrantzitsuagoa dena, ikaskuntzarako arrazoin nagusienetako bat eskaintzen du: komunikatzeko beharra.

78. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0084 Hiztegi mailako antzekotasunak kontutan hartu beharko lirateke, ikaskuntza sinplifikatu egiten bait dute.

79. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0107 Halere, garrantzitsua da ez duzula zeharo irakaslearen mende egon behar, zure ikaskuntzaren nondik norakoa erabakitzeko.

80. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak bitez 0028 Brusela 1884ean Salís-ek, bere maisu zen Haes imitatuz, ikasketa txandari hasiera emango dio hiriburu europarretan eta lehen ikaskuntza destino gisa Brusela aukeratzen du, bere irakaslearen aholkuak jarraituz ezbairik gabe.

81. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak l. egia 0375 Bizkai-ko praille ta monja-en ikastegi askotan ere ematen da mail ontako ikaskuntza.

82. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak vozeusk 1984 0001 Gaur, bere antzerki lana hiru sailetan banatzen da: haur-antzerkia, kale-antzerkia eta antzerki tekniken ikaskuntza eta hedakuntza, bereziki.

83. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1985 0001 3. Gizarte-Kontseiluari dagokio, hala behar izatekotan, ikaskuntza horiei eusteko premiazkoak diren aurrekontuzko diru-kopuruak finkatzea.

84. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak m.e. matxinandiarena 0001 Eta tamalez esaten dut, zeren jolasa kreatibitatearekin lotua dago eta beste zenbait arazo askoren irtenbide bezala, lenguaiaren ikaskuntzarekin ere lotu izan da eta beste hainbat fenomeno kognozitibo eta sozialei.

85. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak herr 1969 0001 Ondoko urtetan akula ditazken aldakuntza asko eta asko aipatu dira, dela Ikaskuntzari buruz dela bertze sail frangori buruz.

86. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ud 1988 0001 1974eko otsailean, Deustuko ikasle-ohien Elkartearen Boletinak eta Bilboko prentsak jakinerazi zuten 1974eko urtarrilaren 31an egin zen Plenoan Bizkaiko Foru Aldundi Txit Gorenak Deustuko Unibertsitateari atxekitako Bizkaiko-Ikaskuntzen Unibertsital Saila sortzeari bere onespera eman zieneko berria.

87. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00029 Ikaskuntza garapena bultzatzeko lagungarri gisa

88. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00029 Vygotsky-ren hitzetan, ingurunearekiko elkarreraginei esker eskuratzen dira ikaskuntzak, hortaz, ingurunea da garapenaren eragile eta dinamizatzailea.

89. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00029 -Garapen hurbileko zona ikaskuntzak planteatu beharreko zona da; maila errealaren eta maila potentzialaren arteko distantzia, hau da, haurrek beren kabuz egin dezaketenaren eta laguntza egokia izanez gero ikas dezaketenaren arteko distantzia.

90. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00029 Hori horrela, garapena eta ikaskuntza ez dira prozesu berdinak, ikaskuntzari dagokio garapen handiagoa eta hobea eragingo duten barruko bilakaera-prozesuak abiaraztea.

91. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00029 Hortaz, garapena eragiten duen zerbait da ikaskuntza.

92. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00059 Gaur egun badakigu lehen hizkuntzako komunikazio-gaitasuna bigarren hizkuntza batean ere eskura dezaketela eta urritasun intelektualen bat duten haurrek ere egin dezaketela hori, beti ere eskolako giroa eta ikaskuntza egokituta egonez gero, jakina.

93. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00074 -Edukinak nola antolatzen diren, ikasleei nola aurkezten zaizkien: proposamen globalizatzaileen bitartez, berariazko ikaskuntzen bitartez, etab.

94. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00074 -Guztiek ez dugu modu berean ikasten; bakoitzak bere berezitasunak ditu, ikasteko estiloarekin, gaitasunekin, motibazioarekin eta abarrekin zerikusia dutenak eta ikaskuntzari eragiten diotenak.

95. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00074 -Norberak bere kasa eratzen duen prozesua da ikaskuntza.

96. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00122 -Askotan berandu hasten dira eskolan eta ez dira egunero joaten; hori horrela, desfaseak gertatzen dira ikaskuntzan eta iharduerak burutzeko nahiz eskolako giroan integratzeko eragozpenak sortzen dira.

97. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00122 -Ikaskuntzarekin zerikusia duen aztura ugari, hala nola, arreta jartzea, eserita egotea, txanda heldu arte itxarotea, iharduera kontrolatzea, etab. irakatsi behar zaie, geroko ikaskuntzak ahalbidetzeko asmoz.

98. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00122 -Askotan arazoak dituzte besteen erritmoari jarraitzeko, gorabeheraz jositako eskolaketa baitute, hots, kale ugari egiten dutelako, interes desberdinak edo bestelako aldez aurretiko ikaskuntza batzuk dituztelako.

99. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00020 Kodean oinarritzen da. Mintzaira zein beste edozein komunikazio kode argitu eta ulertaraztea lortzen da funtzio honi esker. Eraginkortasuna izango badu, mezuak zehatza, txukuna eta ulergarria izan beharra dauka. Funtzio metalinguistikoak gainera igorlea eta hartzailea kode bera erabiltzen ari direla egiaztatzeko balio izaten du. Hiztegi eta gramatiketako funtzio nagusia dugu, baina analisi eta testu iruzkinetan ere topa daiteke, edo gailuen funtzionamenduari buruzko argibideetan, grafiko, marrazki eta abarren azalpenetan etab. Haurren hizkuntz jabekuntzan izugarrizko garrantzia izaten du, eta baita hizkuntz arrotzen ikaskuntzan ere.

100. 1991> euskara batua ikasliburuak lan-prestakuntza 00206 * Kontratuaren xede den lana ematea, ikaskuntzara egokitutakoa.

101. 1991> euskara batua ikasliburuak lan-prestakuntza 00206 * Kontratua bukatzean, ziurtagiri bat ematea, ikaskuntzaren iraupena eta eskuratutako prestakuntza praktikoaren maila jasotzen duena.

102. 1991> euskara batua ikasliburuak j. artaraz 00007 Ikaskuntza adierazgarria

103. 1991> euskara batua ikasliburuak j. artaraz 00007 Lorturiko ikaskuntza eta alderdi eskasak baloratzeko unea iritsi da. Honetarako dituzu berrikusteko jarduerak.

104. 1991> euskara batua ikasliburuak j. artaraz 00200 Zenbaki-bikote hauen arteko batuketaren ikaskuntza indartzea: 8 eta 7, 8 eta 6, 6 eta 7, 6 eta 5.

105. 1991> euskara batua ikasliburuak e. genua 0026 Ikaskuntza soziala.

106. 1991> euskara batua ikasliburuak axelko 0022 Zer nolako pertsona nahi dugu lehen ikaskuntza amaitu ondoren?

107. 1991> euskara batua ikasliburuak axelko 0022 Nola nahi dugu ikaslea 12 urte egin eta lehen ikaskuntza bukatzen duenean?

108. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0009 Ikastearen psikologian eginiko ikerketen ondorioz, gero eta argiago dago irakaslearen lana ez dela hutsik dagoen ikaslearen burua edukinez betetzea, baizik eta honen ikaskuntza erraztea.

109. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: adimenaren sorrera haurrarengan, 7-25 00014 Behaviorismoa nagusi zenean kognizioaz arduratzea ez zen begi onez ikusten zen gauza. Eta kognizioaren arloan bertan aukeratutako ikergaiek ere, bestalde, zerikusi gutxi zuten eguneroko bizitzan gertatzen denarekin eta gutxiago oraindik Ameriketako adimen-testetan egiten ziren galderekin. Hona hemen ikergaien adibitze batzuk: kontserbazio-legeak, zoriaren eta probabilitatearen printzipioak, proiekzio-geometriako kontzeptuak. Piagetek 1950eko hamarkadaren hasieran sortu zuena teoria orokorra zen. Beraz, orduko psikologia ofizialak gogoko zituen gaietara ere zabal zitekeen teoriaren azalpen-indarra; ikaskuntza, oroimena edo pertzepzioa bezalakoetara, adibidez. Horixe da Piageten bizitzako azken bi hamarkadetan agertu ziren liburu askoren helburua.

110. 1991> euskara batua saiakera-liburuak baietz ba! 00011 - Hizkuntzaren ikaskuntzari aurretik beste hizkuntzetan lortu den esperientzia aplikatzea eta ikaskuntza-prozesuez gogoeta egitea.

111. 1991> euskara batua saiakera-liburuak baietz ba! 00011 Horretarako, ikaskuntza autonomoak bereak dituen estrategiak garatu behar dira.

112. 1991> euskara batua saiakera-liburuak baietz ba! 00011 - Ikasleak bere gaitasuna ezagutzea, eta hizkuntzaren ikaskuntzan gero eta partehartze autonomoagoa izateak duen garrantzia onartzea.

113. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. morales 00468 Autore horiek proposatzen duten metodo alternatiboek bilatzen dutena, hortaz, ez da ez arau konbentzionalak transmititzea eta ezta balio amankomunak lantzea ere (ikaskuntza- edo bizipen-egoeretan). Horrenbestez, VC-kontzeptuaren arabera irakasten duten irakasleek egin behar dutena ikasleei laguntzea da: dituzten balioak ezagutzen, balio horien sendotasuna aztertzen, alternatibekin alderatzearen bidez indartzen, eta errealitatean duten jokabidearekin sakonago lotzen lagundu, alegia.

114. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 00104 Bestalde, esan genezake esanahiak duela leku nagusia ikaskuntzan eta berariaz errepikatzen aritzea ez dela beharrezko arrakastaz ikasteko. Horiexek dituzu bi funtsezko puntu oso aintzat hartzekoak hizkuntza arrotzeko hiztegia irakasteko didaktika sano bat eraiki nahi duzunean.

115. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 00125 Hiztegia aukeratzearen historia hizkuntza bateko hitzik baliagarrienen zerrenda egiteko bideak aurkitzean datza oso-osorik. Nahiz eta aukera egiteko benetako irizpide bakarra erabilgarritasuna den. Hizkuntzen irakaskuntza/ikaskuntzarako hitz-zerrendak egiteko kaleratu diren irizpide guztien xedea da nozio zabalegi hori objektiboago bihurtzea; horretan saiatu dira denak.

116. 1991> euskara batua saiakera-liburuak nortasunaren psikologia 00020 Nortasunaren aldakuntzok muga batzuen barnean egiten dira: faktore biologikoek, ikaskuntzak eta zirkunstantzi soziokulturalek ezarritako mugen barnean.

117. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00084 Talde batzuk martxan jartzeko, parte hartzaileak informatika munduarekin harremanen bat edukitzea komenigarria da, osterantzean oso arrotza izango litzateke metodo honen bidezko ikaskuntza.

118. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00084 Ikaskuntza autonomoa denez, partaide bakoitzari egitarau pertsonalizatua egingo zaio eta hori galdetegi zein elkarrrizketa batzuen ondorioz sortuko genuke.

119. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00092 Autoikaskuntza hautatzen duen ikasleari, lehenik eta behin, irakaskuntzan aritu beharrean, ikaskuntza-bideratuan jardungo dugula azalduko diogu.

120. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00092 Geuk hizkuntzaren ikaskuntzan egingo ditugun atalen eta azpiatalen argitzea emango diogu.

121. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. haranburu 00086 Piaget eta Vygotskiiren berrikuntzarekin, barne-eraikuntzaren prozesu bezala ulertuko da ikaskuntza; eta inguruarekiko elkarreraginetik sortuko da esanahia.

122. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. haranburu 00086 Beste era batera esanda, ikaskuntza esanguratsuak, adierazgarritasun logikoa eta psikologikoa behar ditu.

123. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. haranburu 00086 Ikaskuntza esanguratsu gehienak menpeko ikaskuntzak dira.

124. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. haranburu 00086 Kontzeptu eta trebetasunen eskurapenaren ikuspegitik ari direnek esaten dute, haurraren garapeneko estadioak unibertsalak badira, ez daudela ikaskuntza espezifikoen baitan;

125. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00108 Ukipen egoeran 32 Xabier Isasik, UPV/EHUko irakasleak Hizkuntzen arteko ukipena gizarte elebidunetan bere doktorakuntza tesian gai honen analisia egiten du, eta Harreman anisotropikoak bezala definitzen ditu Departamento de Psicología Social de la UPV/EHU (1991) dauden euskara eta beste hizkuntzen arteko harreman asimetrikoen desestaltze lana, modu kolektibo eta aktibo baten bidez egiten da. 33 Osa, E. Nuñez, J.M. Ekintza bidezko ikaskuntza programatzeko sistematizazio eredua Ele 5, 1989, 85-111 orr.

126. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1999 00096 Aurreko kurtsoetan gauzaturiko ikerkuntza-ekintza prozesuaren ebaluazio orokorrak manifestuan utzi zuen unitate bakoitzaren praktikaren gauzatzean ematen zen planifikazio, interbentzio eta azterketa faseen errepikapen-espiralak, balio handikoak izan zirela ingurune naturalen irakaskuntza/ikaskuntza prozesuak aztertu ahal izateko, diseinu kurrikularrean eta ikerkuntza-ekintza metodologian lan-taldea formatzeko eta gehienbat irakaskuntza eremu honetan arduraduna zen taldeko partaideen praktika hobetzeko (Munarriz (koord.) begiratu 1997).

127. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1999 00096 1..3. Prozesuzko eta jarrerazko ikaskuntzen garapen egokia ahalbideratzeko, aurreko eta gelan diseinaturiko unitateetan lan-talde honentzat egokiak zirenaren ustetan estrategiarik erabilienak, berdinen arteko lana bikoteetan eta egonkorrak izango ziren talde txikietan izan ziren.

128. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j/j. aizpurua 00038 Geologia eta Paleontologia ikaskuntza egin nahi nuke eta gauza batzuk ez ditut ulertzen.

129. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak testuzient 0140 Azken urte honetan ikastestuen ikaskuntza eta oroitzapena, ikerketa askoren gai izan da.

130. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak testuzient 0140 Ikerketa honek, ikasketaldian eskema bat eratzeak eta informazioaren antolakuntza baimenduko duten argibideak eskaintzeak, testu zientifiko baten edukin desberdinen ikaskuntza eta ulermena gehitzen duten, aztertu nahi du.

131. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak testuzient 0140 Ildo honetatik, Brooks, Spurlin, Dansereau eta Holleyk (1983) ikusi dute, material konplexu baten ikaskun-tzaren gain, testu baten zati desberdinetan tartekatutako izenburuen aurkezpenak ez duela beti eragin positiboa, baina subjektuei izenburuak prozesamenduan lagungarri lez erabiltzeko argibideak eskaintzen zaizkienean, errendimenduan hobekuntza nabariak lortzen dira.

132. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0079 Bere teknika propioak erabiltzen ditu arreta sortzeko, ikaskuntza aktiboari eusteko eta baliabide teknologikoak behar ez bezala erabiltzeak ekarriko lituzkeen hutsegiteak saihesteko.

133. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0082 Lehenengo hizkuntzaren ikaskuntzan ere, gauza bera gertatzen da: haurrak motibazio handia du adierazi nahi duena esateko eta esaten zaiona ulertzeko.

134. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0082 Hau da hain zuzen ere bigarren hizkuntzen ikaskuntzako gaur egun arteko metodo guztien hutsunea, eta honi heldu behar zaio hizkuntzen irakaskuntzan zein hauen berreskuraketan ere, ahalik eta eraginkorrena izatea nahi badugu behintzat.

135. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0113 Edozein hizkuntza eskuratzeak ikaskuntza aktibo eta konstruktiboa eskatzen dio subjetuari, inguruko hizkuntzaren barne-eraketa estrategia batzuk aplikatzearen bidez, hizkuntza guztietarako amankomunak direlarik.

136. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.a. arana m. 0003 Baina ikaskuntzatik aparte beste euskararen aldeko hainbat lan eskuartean zituenez, Hiztegia, aldizkariak, musika biltze lanak, eta abar, 1903-1904 ikastaroa bukatu arte jarraitu zuen Institutuan, Ebaristo Bustintza Kirikiño aurrerantzean zeregin horrekin arduratu zelarik.

137. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eusko ikaskuntza 0011 Alderdi askotan garaiari aurreratuz, I. Kongresua zazpi Lansailetan banatua izan zen: Politika eta Giza Zientziak, Hizkuntza, Historia, Artea, Hezkuntza, Eusko Ikaskuntza eta Arraza (Antropologia, Historiaurrea eta Etnografia ikaskuntzak adierazteko garai hartan erabiltzen zen izen arrunta).

138. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eusko ikaskuntza 0017 Euskal filologiaren ikaskuntza eragitearekin batera, aparteko trataera jaso zuen 1907an Julio Urkixok sortu eta 1921 Elkartearen esku utzitako Eusko Ikaskuntzaren Nazioarteko Aldizkariaren (RIEV) aldetik.

139. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eusko ikaskuntza 0017 Baita Euskal Herriko Ikaskuntza juridikoak bultzatu eta, hileta-errituei eta auzotasun loturei buruz B. Etxegarai ikerlariak egindako lanekin maila on bat lortu ere.

140. 1991> euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0112 Ikaskuntza ikasgelan egin nuen, aukera guztietan hitzeginez, eta irakasleak hitz bakoitza ahoskatzeko modua arretaz entzunez.

141. 1991> euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0198 Liburu hau hizkuntzen ikaskuntzari buruzkoa ez bada ere, oinarrizko kontzeptuen garapen ezin hobea dela eta, irakurtzeko eta erabiltzeko oso atsegina da.

142. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. aizpurua 0030 Euskararen ikaskuntza eta erabilera sustatzeari buruz biztanleriak dituen jarrerak aztertzeko, hainbat alderdi hartu dira kontuan, hala nola:

143. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0050 Onartu behar da, halaber, ikaskuntzan parte hartzen duten mekanismo neuralak, eta giza garuneko zelulen oinarrizko fisiologia bera ere, ez direla beste abereenetatik oso desberdinak.

144. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0050 Honen arabera, nola esplika genitzake ikaskuntzako desberdintasun indibidualak?

145. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0050 Pertsonen ikasteko ahalmenean ageri diren aldeen berri emango duen ikaskuntzaren teoria behar dugu, mekanismo neuraletako aldeak aipatu gabe.

146. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0050 Ausubel-ek (1968) dioenez, ikaskuntzan eragina duen faktore indibidual garrantzitsuena, ikasten duenak jadanik badakiena da (vi or.).

147. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0176 Instrukzio-transferentziako ahalmen gehien duten alderdiak pribilegiatzea da, hau da, ondo meneratuz gero gai honetarako bakarrik ez eta beste gaietarako ere onuragarriak izango diren datu, kontzeptu edo trebetasunak: ikaskuntza generalizagarriak, ikasten izandako egoeraren desberdinak diren beste egoera batzuetara aplikatzeko modukoak, etab.

148. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0069 Honek erakusten diguna zera da, eskolan edo eskola inguruan hizkuntzen irakaskuntzarako ohizko metodoetan oinarrituta jasotako gaitasun gramatikala edo linguistikoa, hutsaren hurrena dela hizkuntzaren benetako ikaskuntza bermatu nahi izanez gero; eta kalean jasotako gaitasun komunikatiboa aldiz, behar-beharrezkoa dela, funtzio hau betetzen bait du eta honi eman behar zaiola beraz nagusitasuna.

149. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0009 Irakasgaiaren izaeraren arabera nagusigo edo enfasi erlatibo handiago bat jarriko da edukin batzuetan edo bestetzuetan, irakasgaia antolatzen duten ardaztzat balio dezakeelarik; hala ere honek ez digu ahantzarazi behar irakaslegoak, irakasgaiaren garapenean, interes eta eskakizun berdinaz zaindu behar dituela guztiak eta ikaskuntza elkarren arteko harremanean egin beharko dela, irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak eta horiei dagozkien ebaluaketak garatuz.

150. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0044 Elkarrekiko imitazioa ematen den une beretik ematen da ere erregelen ikaskuntza, baina aurrez azter dezagun, egozentrismo deritzon aroa zertan datzan.

151. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 Horrela, ebazpenerako adimen-eskemen sare zabalagoa osatzeko ikaskuntza berriak zabaldu, barneratu eta integratuko dira; sare horretan edukin eta prozedura berriak elkar lotuko dira eta ikasleek problema berriei aurre egin ahal izango diete.

152. 1991> euskara batua saiakera-liburuak soziologia 0273 Leundu al daitezke gizarte klaseetako ezberdintasunak ikaskuntzan?

153. 1991> euskara batua saiakera-liburuak soziologia 0273 Bistakoa da eskola egoki batek, gela eta bainuz ongi hornitua, irakaslego saiatu batekin, irakasteko konpromezuarekin eta ikasketa ohiturak eskatzen eta saritzen dituzten gurasoekin lor ditzakeela ikaskuntza maila onargarriak, haurrak pobreak eta instalakuntzak halaholakoak izan arren.

154. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0060 Lau multzo nagusi bereiziko ditugu: Ordenadorez Lagundutako Hizkuntzen Ikaskuntza [OLHI=CALL (Computer Assisted Language Learning)] Tradizionala, Komunikabideak, Multimedia eta Ordenadorez Lagundutako Hizkuntzen Ikaskuntza Adimenduna [OLHIA=ICALL (Intelligent Computer Assisted Language Learning)].

155. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0060 Eta, azkenik, erreflexio moduan informatikak euskararengan, eta zehazki euskararen ikaskuntzan, eduki dezakeen eraginaren ildotik, ondorioak eta etorkizunerako ardatzei buruz arituko gara.

156. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0063 CD-ROMen kasuan tresna erabilgarriak ditugu, irakasleentzat batez ere: ikaskuntza materiala prestatzeko aukera aparta ditugu hauek.

157. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0063 Ingelesarako existitzen diren CD-ROMak franko dira, eta, honengatik, iturri garrantzitsua dute eskoletan ikaskuntza materiala prestatzean.

158. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0066 Ordenadorez Lagundutako Hizkuntzen Ikaskuntza Adimenduna (OLHIA)

159. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0069 etorkizunean euskaltegian, biltzen ari garen adibideetan oinarriturik, ikaskuntza materiala prestatzeko; eta abar.

160. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0069 Bada, esate baterako, azterketa hauetatik gero oinarriak finka daitezke euskararen ikaskuntzarako tresna informatiko lagungarriak diseinatu eta inplementatzeko.

161. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 0085 Marko alternatiboa: Atazetan Oinarritutako Ikaskuntza (AOI)

162. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0087 3. Helduen hizkuntz ikaskuntzarako gune, subjektu eta eragileak berez balioestea, oro har harturik.

163. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0094 2) Gatazka horren adierazpenak hizkuntzaren ikaskuntza eta errealitatearen artean dauden erlazioen irudikapenei dagokienez.

164. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0094 III.a: Ikaskuntzako aukera-baldintzak: hiztunen komunitatearen hizkuntza eta irudiak

165. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0094 Oraingo mintzagai dugunari dagokionez, euskal jitearen esanahia ulertzeko aukera horietako batean edo bestean oinarrituz definitzen diren diskurtso egituretan, gaur egun helduen euskara ikaskuntzatzat (beronen bi mailetan: hizkuntzari dagokiona eta sinbolikoa) hartzen denaren irudia sar daiteke edo ez.

166. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0094 Hots: elementu polisemiko batek (hizkuntza) identitate polisemiko batean (euskal jiteduna) izan ditzakeen esanahietarik, helduen ikaskuntza horietako batzuetan baino ez da sozialki gauzagarria:

167. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0100 Hala ere, landu ditugun diskurtsoek (muturrekoenak, analisiak hala behartuta, eta horixe delako ere hizkuntzaren mundutik sortzen ari diren errealitate berriak agerian uzteko modu bakarra) gaingiroki definitzen dituzte AEKko irakaslegoaren profila eta barnetegietako euskararen ikaskuntzarekiko irakaslegoak dituen eraginak eraikitzeko ardatzak.

168. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ibiltzen 1997 0010 Ikaskuntza

168 emaitza

Datu-estatistikoak: