XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa echta jos 0228 Noizik beiñean Izarora joatea, egun bat igaroten, ango ikusbide iruderrera ta aize gozatsuetara, beti izan zan Mundakako neska-mutil guztien ekandua ta guraria.

2. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 21.- Ara emen ikusbide batzuek: Lenengo ikusbidea: 2garren zazpikoan, zazpigarren lerroan, dakusgu: Besteric egun illuna: gipuzkeraz bestetik esaten da; bizkayeraz berriz besteric esaten zan len; eta oraindik ere toki baten baño geyagotan esaten dute -ric, Gipuzkoako -tic-en ordez....

3. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 Bigarren ikusbidea: 4garren zazpikoan, 2garren lerroan: Auspaz bizkayeraz; auspez gipuzkeraz, obeki auzpez.

4. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 Irugarren ikusbidea: 6garren zazpikoan, 2garren lerroan: Itauntcen bizkayeraz (itaundu); gipuzkeraz galdetzen (galdetu): berriz ere beste ainbeste gertatzen da IIgarren zazpikoan, 7garren lerroan.

5. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 Laugarren ikusbidea: 13garren zazpikoan, 4garren lerroan: dirauco edo dirautso argi baño argiago da, itz ori Bizkaitik etorri zala Gipuzkoara, eta Gipuzkoan giputz egin-gabe, bizkaitarr uts-uts gelditu zala, gipuzkeraz esaten dio edo dasayo esango litzake-ta.

6. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 22.- Bosgarren ikusbidea: 8garren zazpikoan, 7garren lerroan: lagunoc gana ederrki bizkayeraz, baña giputzak ez dute nai orrela esaterik, lagun onen gana baizik.

7. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 Seigarren ikusbidea: 35garren zazpikoan, 6garren lerroan: ceure bizkayeraz, zure gipuzkeraz; ceuc (51, 7) bizkayeraz, zuc gipuzkeraz; ceurea (51, 2) zurea-ren ordez; ceuen (30, 7) zuen-en ordez.

8. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 Zazpigarren ikusbidea: 32garren zazpikoan, 7garren lerroan: ifintu edo ifindu bizkayeraz esango da, baña ez gipuzkeraz, ipiñi baizik.

9. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 Zortzigarren ikusbidea: 54garren zazpikoan, 5garren lerroan: euracana bizkaitarrak orrela esaten dute, baña ez giputzak; onek ayen-gana esaten dute.

10. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak nekaustea 0017 Ikusbide geyago ere ekarri litezke, baña naiko dira ekarriak, Nekauste onek bere yatorria Bizkaya aldetik dakarrela ikusteko.

11. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak j.m. torrealdai 0020 Ikusbide berriak sortu zitzaizkigun orduan, eta, molde zaharrak desegiñarekin, estilo berri bat agertu zan.

12. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak zibilizazioa 0179 Antzinako Erregimenaren ikusbide aristokratikoaren aurrn, Estatuaren ikusbide burgesa zen.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j-l. davant 0002 Bere oinarrizko ikuspidean, sozialismaren helburuak honela finkatzen ditu Herriko Alderdi Sozialistak: - Ekarpenerako eta sal-erospenetarako tresnak Herriaren eskuetan izanen dira.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0284 Natur zientzia modernoen aurrerakadaz, Ilustrazioak errealitatearen ikuspide pragmatista nagusi erazi du, alegia, errealitatearen ikuspide kausal-mekanikoa, ez teleologikoa eta ez esentzialista, teoria mailan errealitatea adigarritasun matematikora bihurtzen saiatuz (formula matematikoen antzekotara), baita giza zientzietan ere (moralean, etab.).

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0074 Lehenengo, Miranderen sentiera artistikoa, bizitza eta giza portaera eta gizarteko harremanak ulertzeko ikuspide estetikoa, zure edo nire erlijioa bezain sakontasun errespetagarriko eta seriotan hartzeko gauza da.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0417 Ikuspide honetatik abiaturik edizio-etxe baten inguruan kolaborazioan edo elkar lanean lanegiteko prest dagoke, asko eta asko (% 83), edo, nahiago bada, ez du horretarako eragozpenik.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Laister asma diteke, ikusbidez, poloniar umeak aurkituko duen alemaniarraren estereotipua ez dela eskierki maitekorra izango.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0057 ; (...) baina baserriaren uste eta ikuspide guztiz optimistak dituen artean, euskal egoeraren ikuspide biziki pesimista du, kronista kantuan agiri duenez.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0057 Ikuspide diferenteak eta plano diferenteak nahastu dira.

20. 1969-1990 lapurtera-nafarrera saiakera-liburuak larz 0055 Zer nolako agintaritza behar ote dugun, hortan gutarteko ikusbideak desberdinak dira.

21. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0011 Hona hemen aldi berean joko eta jolas duzunaren aribidea: lehenik, zenbait eredu proposatuko dizkizugu, entzupidezkoak gehienetan; ikuspidezkoak tarteka-marteka.

22. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 00057 Max Scheleren azken urteetako ikuspide aipatua, Adornorengan analisigai nagusia bilakatu dena (Dialektika negatiboa), batez ere Heideggerek bihurtu du erradikalki mendebaleko tradizio orokorraren edo metafisikaren beraren oinarrien planteamendu kritikoa.

23. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. intxausti 0326 Naziotasun guztien esentziak Historian bilatu eta egonkorki zaindu nahi izan dituen historiografiaren bidezidorretan galdu gabe (52), Bestelako testuinguru batean eta geroko prozesu eta lorpen oso desberdinekin, baina garai beretsuko esperientzia bat jasoz, historilari zenbaitek bisigotismoan ikusi zituen Espainiaren lehen erro bereizgarri iraunkorrak (nazionalak esaten zuten): Histori filosofiaren saiakeretan, ik. ORTEGA Y GASSET, J. (1922): España invertebrada. Madrid. Historilarietan: MENENDEZ PIDAL, R. (l947): Los españoles en la Historia, in: Historia de España. Madrid: Espasa-Calpe. SANCHEZ ALBORNOZ, C. (1956): España, un enigma histórico. Buenos Aires: Editorial Sudamericana. Honen kontrako bere ikuspide propiotik, A. Castro-k hainbat ideia zabaldu zuen: CASTRO, A. (1954): La realidad histórica de España. México: Ed. Porrua. Ik., gainera, En qué consiste la unidad y la identidad históricas de un pueblo eta El nosotros de las historiables colectividades humanas. in: CASTRO, A. (1973): Sobre el nombre y el quién de los españoles. Madrid: Tamus. 168-178 eta 188-208. Honetaz A. Castro-ren pentsamendua laburtuz: ARAYA, G. (1983): El pensamiento de Américo Castro. Madrid: Alianza Editorial. 90-98. Unibertsitate espianoleko eskuliburu ezagun batean: G. DE VALDEAVELLANO, L. (1963): Hacia un primer Estado nacional: La España visigoda, in: G. de VALDEAVELLANO, L.(l963): Historia de España. Madrid: Revista de Occidente. I, 271-365. Euskal Herria unitate historiko ulergarri bezala hartzen badugu, gerokoaren argibide bila V-X. mendeetara ere hurbildu beharra dago, eta horretarako eztenkada bezala ere ikusiko nuke, ba, liburu honen argitalpena.

24. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 0019 Bakoitzak bere esperientziaren (ikuspidearen) araberako azken arrazoiak (...).

25. 1991> euskara batua saiakera-liburuak fdz. de larrinoa 0065 Alde batetik, eskriturak dionak jartzen digu ikusbide bat, eta, beste alde batetik, oraingoak beste bat.

26. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 0031 Ikuspide horrekin, horiek onar diezaguketen askatasun eta jabetasun guztia, amerikanoek indioei reserbatuetan aitortu dieten askatasun eta jabetasuna da, gehienez ere.

27. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 0031 Besteren batzuek ere, ordea, ezin eternalki jarrai dezakete liberalismo zaharkote baten eta absolutismo sasi-ilustratu baten ikuspideekin.

28. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.a. arrieta 0048 Hemendik aurrera, askatasuna eta berdintasuna gauza biziak eta ikusbidezkoak izango dira, suaren eta ibai-errekaren antzekoak, gari-haziaren antzekoak, beren etxea beti izango dute: gizonaren bihotza.

29. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak enbata 1998 00002 Nehoiz aditu ez ditugun solas eta ikuspide zuhurrak plazaratzen dizkigute.

29 emaitza

Datu-estatistikoak: