XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa a latsibi 0145 Ain adiguritsua izanda, alan, ain otz ta motz andra uren bat artzeko, ezagun eban bere izatea oso aldatuta eukana.

2. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa b. garitaonandia 0184 Mariyac eruan eban bere zintzotasun ta leyaltasuna arec eta ez gura izateraño izan Jaungoicoaren Ama, Aingueruac esan eta azaldu ezpaleutza, izango zala Jaungoicoaren Ama bere garbitasun ta ezquintzariyaren calte baga; Mariyac zur ta lurtuten gaituz Calbariyoan; bada bere apaltasun ereguiyaz, bere maitetasun izate gañecoaz, bere Jaunaren asmu gurgarriyaganaco zintzotasunac urten eraguin eutzan garailari, munduco Salbaguilliaren Curutziaren oñian, batzandu ta estututen zala umantasun andiyaz bere Seme Jaungoicoaren eriyotza umil ta mintzuaz.

3. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa b. garitaonandia 0106 (...); ta Espiritu Santua Jaungoicua dala; edolabere, Jaungoico eguizco bacar bat: ez dirialaco irurac iru izate Jaungoicozco, izate Jaungoicozco bat baño.

4. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa irakatsiak 0016 (...) adorauco dozu aimbat itzal ta erreverenciyaric andiyenagaz: eta esquintcen deutsazuzala berari ceure arimia, ceure, eguilla eta Jauna leguez, ceñegandic artu dozun izatia ta daucazun guztiya, esango dozu humiltasun eta ustebetiagaz erregu labur au: Neure Jaungoicua, neure eguillia, neure Aita guztiz maitetzallia: arguitu eguizu nire adimena ceure, argui errañu bategaz, ezagutu daguidan ondo ondo, zure aurrian euquitera noian meditaciñuan, buruan erabiltera noian eguiya santua: issiotu eguizu nire viyotza viciteco beti, zure espirituac eguiyaatan eracusten deustan era ta moduan.

5. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa a beinb 0036 Euskaldunak: nire izen da izatetxuak ezin dabena, Aitalen baten izate ta izen onak egin bei.

6. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa cristdotriñea 1920 0051 I. Cenbat izate edo naturaleza aurquituten dira Jesucristogan?.

7. 1900-1939 bizkaiera saiakera-artikuluak laux 0363 Probentza'ko Omero ixentautu eben gixon ospetsu onek aberrijaren sustrayak idoro ebazan, eta bat egiñik errittarren ixate, siñizte eta beste gauza gustijakin, idaztirik ederrenak agertu ebazan.

8. 1900-1939 bizkaiera saiakera-artikuluak laux 0365 Quo vadis? eta Salambo'n Erroma eta Cartago'ko otturak eta bixitza ikusten ba'dogu Nerto'n Probentze'ko gixasemien ixate gustija argijago agertuten yaku.

9. 1900-1939 bizkaiera saiakera-liburuak eguzk gizauz 0091 Ondasuna ekarteko gai ta bide diran gauzen jabe izateko eskubidea, gizonak berezkoa, jatorrizkoa dau gizonaren izatean erne ta jayo da; gizonari eskubide ori bere izatetik datorkio ta gizartea baño lenagokoa da.

10. 1900-1939 gipuzkera liturgia jag 0162 Gere izate guztia Beragandik arrtua da, bada Berak ezerezetik atereak gera; eta izate ta bizitzarekin dauzkagun gauza guzti guztiak Bere eskutik etorri zaizkigu.

11. 1900-1939 gipuzkera liturgia jag 0162 Eta izate ta gauza guztiak ez ezik, i Bera ere bai! dan dana guri eman zaigu: Nobis datus nobis natus; guretzat jetxi zerutik, guretzat jayo, guretzat lan egin, guretzat erakutsi, guretzat nekatu ta naigabetu, guretzat ill eta guretzat aldarean gelditu!.

12. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa jag 0013 Jaungoikoa izatez jakintza da; beraz, zerbaitera zuzenduko zun nere izatea.

13. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa jag 0234 ¿Jaungoikoa, naiz bere izatea berariz agertzen duten gauzak, lekuko edo testigutzat ipiñi dituzu?.

14. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa ejercicio santuac 0367 Gaurtic dich anditzat iduquico det zure esclabo izatea, eta zure antzeco izatean ipiñico det nere gloria gucia.

15. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak kontu alai 0010 (...) mallaka jarraitu ezkero, irichiko gera orduan aurreneko gizoneraño edo etor-bururaño, au ¿nork egin zuen? Berak ez, bakoitzak bere izatia eziñ sortu dezake-ta; bestek ere Jaungoiko-gabe ez, Jaungoiko-gabe besterik eziñ izan litekealako.

16. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak kontu alai 0010 Abere, pisti ta landare bakoitzetik, era berian atera dezakezu Jaungoikuaren ba-izatia.

17. 1900-1939 gipuzkera saiakera-liburuak kontu alai 0010 3) JAUNGOIKUAREN BA-IZATIA ZERU-LURREN EGOKITASUNETATlK = Uri alaitsuak, erri politak, eliz bikañak, eche lirañak, ol fabrika ederrak, makina egokiyak eta liburu aitatuak, badaude munduan: oyek ikusitakuan, ez degu esaten berak egiñ diranik, oyen puskak berak alkartu diranik, edo utsetik atera diranik, baizik egille burutsu ta trebia dutela aitortzen degu; askoz aundiyaguak, egokiyaguak, eta bikañaguak diran zeru-lurrak ikusita, egille obiagua ta burutsuagua badutela aitortu biarrian arkitzen gera; ¿nor ote da ori? Jaungoikuaren ordekoren bat edo Jaungoikua bera; bi aldietatik Jaungoikuaren baizatia datorkigu beraz.

18. 1900-1939 lapurtera-nafarrera literatur prosa je ber 0425 Gauzen itchuraz, achalaz baizik ez gitazke mintza, izaitez nolako diren ezin dukegulakotz gure lasterkan zilatu.

19. 1900-1939 lapurtera-nafarrera literatur prosa a. blaise 0136 Zorigaitzez, Jesusekilako batasun hori trenkatzen du? bekhatuan erortzen da? hain da gizona izaite flucha!.

20. 1900-1939 lapurtera-nafarrera literatur prosa jnn bihotz-2 0089 Ematen daroku bere haragia jatera, bere odola edatera, gu ere ganbia gintezen emeki-emeki haren izatera; gure arimak har detzan haren sentimenduak eta haren Jainkoa ganako amodioa.

21. 1900-1939 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak euskaltzaleen biltzarra 0010 Eta gauza onek, oldozkun onek, ekartzen dit burura egun eder, egun zabal, askatasuneko egun aien gogorapena, eta naiz-ez-ta ere ordungo euskalizaera eta gaurkoa alkarren aurrean jartzen ditut, eta zer negargarria ta zer illuna arkitzen det gaurko gure izatea, gaurko gure euskal-bizitza!.

22. 1900-1939 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak lander 0067 259. - Zer izate da, behin lau zangotako, gero bi zangotako, eta azkenean hirur zangotako?, [Lc], (Devinette), Hura da gizona. - Hastetik, eskuz eta zangoz edo belhaunez bermatuz, lekhuz aldatzen da; gero sendo delarik, bi zangoen gainean harahunakatzen da; eta noizpeit makhilt'o bat hartzen du harahunakatzeko.

23. 1900-1939 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak inza 0006 Gure erritarr oiek ez dakitte Intxauspe berak esana: Izateak dittuan izkutuko guziak ostutzen, edesti edo istoriak dittuan illunbeta guziak argitzen, aspalditako oroigarri guziak izkututik ateratzen eta zeru-lurrak gizonaren argitasunari eskeintzen dioten asmagarri guzia agertzen gizonak bere egiñal guziak jartzen dittuan mende onetan, jakintsuen begiak ezarri dituala euskaldunen izkuntzagan, izkuntz ain arrigarri, ain berezko, ain gozo ta ain ederrki gorrdetako onetan.

24. 1900-1939 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak inza 0007 Gure erritarrak ez lirake arrituko gure lanaz ba-lekitte 1889-garren urtean Arana'tarr Jose Ignazio'k Euskalerrian ezarri zuan zortziko au:
¡Euskera! ¡Euskera! ¡izkunde danen
Gañez dakust goi-goikoa:
Zugandu dezu zure edergarriz
Nere izate osoa:
Zure adititzez zuk didazu Bai
Ni naiz aiskide gozoa,
Jainkoa eskuta-dan Adititza,
Ta adititza da Jainkoa
.

25. 1900-1939 lapurtera-nafarrera saiakera-liburuak je bur 0102 Bainan gizonak ez dezake eman emaiten ahal duen guzia emazteari, emazteak ez dezake suntsi bere izaitea gizonarenaren baithan, bakarrik daudeno elgarrekin eta beren arteko atseginak baizik ez darabiltzatelarik gogoan.

26. 1900-1939 sailkatu gabeak egunkariak euzkadi 1931 0001 Ernai, euzkotarrak! Elebitzaz egin digutena Euzko-Araudia'rekin ere egingo digute-ta! ¡Ernai, euzkotarrak, eta itxartu! Eskertarrak dira gaur España'ko Gobernu buru diranak, eta ikusi dezagun ze aitapen eta jasotasun izan duan elkartzale oien gandik gure euzkerak, gure eskubideak gure oiturak, gure edestiak eta gure Euzkadi'ko izateak.

27. 1900-1939 sailkatu gabeak egunkariak euzkadi 1933 0001 ¡Gu, ezgara errudun Jauna! Zuk emonak dira gure Aberrija ta gure izatea.

28. 1900-1939 sailkatu gabeak egunkariak a. arzelus 0001 Goratu zagun almen osoz, izate osoa Jaungoiko ta Legezar aldez eman zuan aren oroitza.

29. 1900-1939 sailkatu gabeak egunkariak fir 0001 Baldin mutila euskotar zintzoa bada, bi aldiz aisago, zuur itzeri, izaitez lotua dagolakoz.

30. 1900-1939 sailkatu gabeak egunkariak fir 0001 Izaitez; emakumeak arra den alderako igidura, kilikadura edo galdea, ez da orren sendoa nola gizonek emearen alderakoa.

31. 1900-1939 sailkatu gabeak egunkariak el pueblo vasco 1935 0001 Araudi berezi batek zuzentzen ditu laguntza onen bide ta izatea.

32. 1900-1939 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak euzko deya 1937 00003 Benetako Eskual-erritarrak, bere izena, bere odola, bere izaite guzia leenago galdu bear omen du, gorriekin bat egin baino...

33. 1900-1939 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak euzko deya 1937 00003 Bizkitartean, dotrina hori, Calvo Sotelo-k, Queipo de Llanok eta Espaina-tiar orok, berendako dute bakarrik : bertzeendako... ikusi dugu gorago : Euskaldunak, Eskual-erritarrak, gorriekin bat-egin baino leenago, galdu behar du bere izaitea, ukatu behar du bere izena, saldu behar du bere odola.

34. 1900-1939 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak euzko deya 1937 00003 Eskualdunen odola, aldiz, gauza balio gutikoa da; Espainia-ko politika gora-beerak, maiteago bear ditu ukan Eskual-erritarrak, bere dola ta izaitea baino.

35. 1900-1939 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak jel 1907 00259 Bestela zulako kokolo edo gaixtoen batek izan esik edonok daki, berrton ikasi ta erakutsi biarr litzatekiana geure izatia, zuk egin dozun lez iñora joaten ibili barik, erbestekoen gurarijen bilye, ta euskeraz.

36. 1900-1939 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak eskual 1905 0001 Ez da hori; ez zakitenak ahal zirela izitu ginion; eta izaitez hala gerthatu ere omen da.

37. 1900-1939 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ibarg 00004 Argiro ekun, atzerri aunetan ikusi gengiken giñoan, izate gustiak Jainkoa'gandik sortu zirala.

38. 1900-1939 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... junior 1927 00030 - ? Txepela zeralako ez da bada izango ! ? Ez orixe ! Izateaz batera zure ama zanak bere argitasuna eman zizula dirudi-ta.

39. 1940-1968 bizkaiera bertsoak benb 0092 Jaungoikoaren ezkutapena
Sakona eta aundia,
Tomas jaunagaz egin dabena
Benetan miragarria:
Ardau ta ogian biurtu arazo
Jaunan izate guztia,
Oben guztiak parkatuteko
Damotso eskubidia.
Guk uste baiño aundiago da
Eleiz gizon izatia
.

40. 1940-1968 bizkaiera literatur prosa onaind 0107 Zeus'ek, arein ergel-izatez errukiturik, enbor bat bialdu eutsen egozan ur-osiñera.

41. 1940-1968 bizkaiera saiakera-artikuluak zubk 0283 Norbere izatetik aparte, norbere gogoz kontra be, teatrorako gertuten garianetan, txalo eske urten biar dogu, guretzat izan ez da be, egillientzat, lanarentzat.

42. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak j.g. etxebarria 0007 2. Jainko on ta jakintsuak bere izatea bera agertzea ta bere borondate-ezkutukia guri erakustea erabagi eban.

43. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak j.g. etxebarria 0007 Berari eskerrak, Kristo aragi egindako Itzaren bidez, gizonak Goteunagan Aitagana jo daikie ta jainkozko izatearen kide egiten dira.

44. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak j.g. etxebarria 0013 6. Jainkozko agerpenagaz, Jainkoak bere burua ta gizonen gaizkakundearekiko bere betiko naimenaren erabagiak azaldu ta agiriko egitea gura izan dau, giza-adimenaren almenaz gaiñetiko Jainkoaren ondasunen barri emoteko. Batzar Doneak auxe darabagi: Jainkoa, gauza guztien asiera ta elburua, giza-adimenaren izatezko argiagaz ezagutu leiteke, ziurtasunez, irazakietan oinarria arturik; alan be, Aren agerpenari auxe egotzi bear yako.

45. 1940-1968 gipuzkera liturgia d. irigoyen 0352 Ta on izatearen oñarria erakutsi ori bait-da, adimena argitzeko, biotza mugitzeko ta naimena kementzeko ez da ori bezelakorik.

46. 1940-1968 gipuzkera liturgia d. irigoyen 0352 Aien on izateak erro sakonagoak bide zitun.

47. 1940-1968 gipuzkera poesia netx 0021 Gezur? Egi? Izate? Uste-uts?...
Onenbeste galderaz buru-kabia
det zaputz.

48. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa j.m. lekuona 0102 Eskuk bildu zituan bular-aurrean, bere izate osoa buru eta biotz Jainkoaren otoitz biurtu bait-liran.

49. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa aemil amgazt 0022 4. Autetsia izate ori aintzagarri ote da Andre Mari'rentzat?

50. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa aemil amgazt 0022 Aintzagarririk aintzagarriena da Andre Mari'rentzat autetsia izate ori; berau dela-ta baitagerkigu Aita Betikoaren gogoan Jainko Semearekin bat-bat eginda bezela, beronexen duintasun goragarriz jantzita.

51. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa manzi 0336 Alejandro Severo'ren garaiak ziran, eta onetzaz esaten zan: Christianos esse passus est, Kristauek izatea laga zun.

52. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak k. enbeita 0080 Toki biotz-bera uraxe, batez ere guretzat, euskaldunontzat, gure izatean aritzaren miña daramagunontzat.

53. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak zait 0058 Benetako izatea Berak soil-soillik du, ta Bera, non-nai ta noiz-nai da.

54. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak a.m. garate 0045 Zertan datza Europa-profesore izate ori?

55. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak jon deunaren iritziz 0011 Betiko bizitza zoriontsura du joera gure izateak, ez baidu asetzen lur ontako uskeri-pilla geldoak.

56. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak jon deunaren iritziz 0011 Aita Betikoak ere Jesus eskeintzen digu salbabide, gure izateak gogomin duan bizitza eder ortara irizteko: Au da nere Aitaren gogoa: SEMEA ikusi ta aren siñistea dutenak betiko bizitza izatea (Jon VI,40).

57. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak jon deunaren iritziz 0012 Baiña Kristo'ren gorputz-odolak ez dira gure izatean biurtzen.

58. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak zeleta 0038 Gure izate ta gogapen guzik antxe izaten bai'zuten gozapenik atsegiñena!

59. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak zeleta 0044 Izate alatsu au egizten digu, ezpairik gabe, edonun Bera'ri zaion oneraspen edo debozioak.

60. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak k. iturria 0077 Euskal kanta eder ori nere izate osoaren barne-muiñetan sartu zutela esango nuke...

61. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak mde 0010 Ikusten dugunaz, Geley'ren ustekizuna Sudre'rena baño pozgarriago da, gure izatean betiere iraungo dugulako itxaropena ez bai'digu kentzen.

62. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak or 0014 Edozein sorkaiek, sortukor ta ilkor danez, il ez-naia du, ta ernal-bidez bere bizia izate berri batean luzatzea.

63. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak or 0014 Beregan ernal-min au daukanak, ta on-indarraren azia berekin deramanak ezagu begiak zabaldu orduko, izate ederren bat ernatu naiean dabil, eta itsutsitik berez aldegiten du.

64. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak or 0049 Guk izatea, izatearen, izateko, izatera, izaten, izatearekin... izana, izanaren, izaneko... buka-mailla osoetan ipintzen dugu.

65. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak g. ansola 0096 Euskalerriko gizona sentitzen da bere izatean, erraietaraño, eta barrenak ematen dion sua eta argia aldarrikatzea baizik ez du egin ausart eta lotsaizunik gabe.

66. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak r. arregi 0201 Gañera Europear Elkartasuna osatzen duten oietako baten lendakariak, Euratom'en lendakariak esaten duanak indartzen du nik esaten detana (3): Bañan elkarrekiko politika izate bata dio Pierre Chatenet'ek egiñetan or dago, eta egunero zerbait geiago izanaz gañera

67. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0044 8. Ezkonduen arteko maitasuna, ba, bere egiazko izate ta bikaintasunean aundiago egiñik agertzen zaigu, maitasun ura, Jaungoikoagandik, goi-goiko iturburu batetik bezela, ixuria dala gogorazi ezkero, au da, maitasuna dan Jainko-Aitagandik, senitarte guztiak izena zeruan ta lurrean Aitagandik artzen dute-ta (7).

68. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak f. iraeta 0056 (...); zentzun bakoitzarekin eta izate guztiarekin pekatu egin zuten bezela, alaxe, zentzun bakoitzean eta izate guztian izango dute, pekatu bakoitzari dagokion zigortze ta ordain samiña.

69. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak f. iraeta 0056 3. Batez ere, gogora ekarri ezazu inpernuaren betikotasuna; oñazetan; eta beti-beti; zein ikaragarri dan betikoa izate ori!.

70. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak f. iraeta 0072 Eta Zugana, nere Jaungoiko biotz-bera ta samur orrengana itzulirik, asmo sendo bat artzen det, eta bein betiko erabakitzen det, zu Jaungoiko on ori maitatzea eta zure agindupean beti-beti ibiltzea; eta ala izan dedin, eskeintzen eta ematen dizkizut nere adimena eta nere anima bere almen eta indar guztiekin, nere biotza bere maitetasun guztiarekin, eta nere gorputza bere zentzu guztiekin; agintzen ere dizut, bene-benetan, nere izate ta egiteetan ez naizela batere, batetxo ere, zure legepetik aterako.

71. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak smitx unam 0364 Edota, ea gogarago beste au?: afrikartu gaitezela, afrikartu bai, ez europeitu, Agustin neurgearen izate legera!.

72. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak smitx unam 0364 Eta, ez europeiar ez modernu izate au nondik dut?, bearba españiar izatetik?.

73. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak smitx unam 0364 Ta ala izate ezkero, ez al dugu salbabiderik?.

74. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak smitx unam 0364 Ez al da beste izate modurik Europako bizimodu berri ori baizik?

75. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak smitx unam 0406 Ta beste ura: obe ta obe oñazetan bizi, izateari pakean uko egitea baño

76. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak txill hetah 0039 Senditzea ere, askotan, nor bere baitan biltzea, eta izate osoa adi jartzea; eta hau guzia ere ez da indarka baizik egiten ahal.

77. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak zait 0255 Leia zaitezte, arinago! etxe barnera! Eta ez urreratu aren begien ondora: etzakizkiote aldera, ta begira gero, aren gogo ilarrainduaren aldarte basatiari ta sortzezko izate galgarri ari.

78. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak t. aristizabal 0028 Ezta ba arritzeko, zentsudunak diran gizonak, baserriaren berakoa, begi txarrez ikustea; baserria lurperatzen bazaigu, Euskaldunen izatea, galdutzat eman dezakegu.

79. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak r. irizar 0044 Paysan de la Garonne-ek, egillearen filosofiku izateari ez dagozkion gehiegikerietan erortzen delarik, zearo gaitziesten ditu, egiazko munduaren kristautze alegin hontan Kontzilio ondoreko Elizak bereganatu eta bere izpirituz kutsatu nai lituzken gaurko kulturaren ainbat agerkunde edo manifestazio.

80. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak dass 0215 Nik aldiz ihardetsi Hendayan sorthua dela urthe bat lehenago; eta nik uste, biak chuchen gabiltzan: egia balinbada gure batasunaren izena eta izaite berezia Ondarrabian onhartu eta finkatuak izan zirela, haren egiazko sortze eta hastapena Hendayan 1901-eko buruilaren hamasei aratsean gerthatu dela.

81. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak lf 0027 b) bai eta bertze izaite guziek ere (LV)

82. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-liburuak soeg 0114 Gizonaren izeitea, egitea.

83. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak soeg 00001 Bainan diogu oraiko izaiteaz hobendun dela gain-gainetik gobernua; hura lehenik, gobernua; hura lehenik, hura kasik bakharrik.

84. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak herr 1959 00001 Seigarren egunetik harat bertzerik zen. Halako debekuska bat lotu zaio hor, ez zen geiago lehengo hura kaateraz ere, amentsetarik bezala uste zuen ikusten zituela bere aintzinean han kausitzen ez ziren izaite batzu eta azkenekotz ero bultak heldu zitzaizkon.

85. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak herr 1965 00001 Bere izate bereziaren ukatziak, beti populu bat ttipitu du eta egin hartaz dégénéré ondar bat.

86. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak sm 00003 Ikasi, lagundu ta eutsi beren izateari.

87. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak sm 00003 Euskalerria eta euskeraren batasuna, bere erri guzien emaitzekin jaso bear da; bere jatorrizko izatearen erroetatik zutinduko bada.

88. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak soeg 00001 Girichtinoaren oihua ez da Gagarine, zabiltza goregi! bainan Gagarine, apalegi zabiltza, Jainkoaren izaitea baita gu denen hel-burua!

89. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... j. urresti 00001 Esaera batek, diñon lez, Zer ikusi a ikasi, ta erri onetan batez be ondasuna dabillen lez gure inguruan, ondasunera daroagu gure izate osoa ere.

90. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... jbdei 1963 00001 Lanuz eta otzez okitutako Iparraldeko egun luzeetan, eguzkiak gure izate osoa goxatzen du.

91. 1969-1990 bizkaiera poesia k. gallastegi 0154 Solo ta zelai, baso ta mendi,
gure lurra maitagarri
bere izate guztiz goi-goia
dala niretzat pozkarri
.

92. 1969-1990 bizkaiera poesia egia ta maitasuna 0125 Larrea, zer daukazu?
Zeure izatian
amaika istori da
zure orma tartian;
etzara lotan egon
frutua emotian,
bi milla ta zortzireun
gizaldi batian.
.

93. 1969-1990 bizkaiera poesia aurraitz 0053 Zuen izate ta amesak
olaen otsak itoko
.

94. 1969-1990 bizkaiera literatur prosa a. gerenabarrena 0336 - Gure dozu yakin egikera orren izatezko zioa zein dan? yardetsi neutsan.

95. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak zubk 0019 Simons doktorraren esanetan, Ramapithecus ori gizonkia zan eta bere ustez gizonaren izatearen antzik geien eukan izakirik zarrena.

96. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak garitaonandia 0047 Besteak arrotzat neukanean, edo neure izateaz prakapetean nagoala uste dauenean, neure bizitza zelan gozatu asmau eziñik nabil, neure arimako astuntasuna arindu gurarik.

97. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak egieder 0072 Bizitza barriak bultz eragin bear deusku geure bizitzaren izate onetan.

98. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak egieder 0072 Zergaitik apurtu bear dogu gure erriaren izate zarra, berezkoa; berari ez dagokion zerbait ezarteko?.

99. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0254 Baiña au geure izatezko joeraren aurka jokatzea da.

100. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak sm 0050 Hala da bere izatea, jatorra ta zintzoa.

101. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0170 Baina etorrera eta etortzen dana ez jaku ondo zehaztuta geratuko 4. ahapaldirarte, eta orduan ere ez dau itxiko bere izate misteriosoa:
2. ahapaldian gertaera, gertaerak neskarengan egiten daben eraginaz azaltzen jaku lehenengo.

102. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak korpus eguna 1986 0059 Eta azkenian, saio guztian hainbeste aldiz errepikaitten dan keiñu hori, dantziaren izatiaren arrazoi nagusixa bihurketan dala esan leike.

103. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak b. de arrizabalaga 0013 Euskalerriaren izate hau menderik mende landu izan da, hainbat eragileren alkar-egintzakaz: jita jatorra, antxinate ekandu aberatsa, aspaldietako hizkerea, bere ingurumenaran eragina, adore oldartsua....

104. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak b. de arrizabalaga 0022 Metalgintza hasbarria be (topinki ta brontzea), ez da lar erakargarri Bizkaiko bizilagunen arduran, ta hori ez da harrigarri artzain-gizartean, eurenera lotuak eta batera bestera ebiltzanez, barrikuntza edo aldaketarako zalago izatea, oin geldiko dan gizarte nekazariaz bestera.

105. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak b. de arrizabalaga 0054 Mezu horren lenengo garaua Diccionario Geográfico Histórico izan zan, eta hori atonduteko, orduan Real Academia de la Historia-ko artezkari zan Conde de Campomanes-ek euskaldun zan edozer lorrinduteko gertuen egozan kondairagileak ardura handiz hautetsi ebazan, jatorriko askatasunetik hasi eta Euskerearen izatea bera be lorrindu guran, lan horreri ekin eutsan, damurik helburu hobearen alde behar eukean arretaz Joaquin Traggia-k, zeinen sintesia astakeri biribil hauxe dan: euskerea hizkuntzen mosaiku bat da, euskaldunek ziur asko VIII garren mendean sartu ebena, arrotzagandik zeharo lokabearena egiteko.

106. 1969-1990 euskara batua antzerkia j.a. aduriz 0127 Eta iruditzen zaidak
herri berezia dela,
Bere izatearen
betidanik gordezalea.

107. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak baliourritu 1984 0016 Eusko Komunitate Autonomorako Gizarte Zerbitzuei buruzko legeak dioenaren arabera, hona hemen Foru Ahaldundien betebehar orokorrak zeintzuk diren:
- Gizarte zerbitzuen erregulaketa, maila kualitatibo egokiak eta modalidade konkretuak jarriz bere prestaziorako.
- Gizarte zerbitzuen egitarauketa lurralde-eremurik egokienak zehaztuz bere funtzionamendurako.
- Betetzeko beharrizanen ikerlan eta erabakia, bere lurraldearen barruan.
- Bere lurraldean egindako ekinaldi sozio-asistentzialak zaintzea.
- Udalen ahalmenak edo gain-udaletako entitateen ahalmenak gainditzen dituzten zerbitzuen gestioa (zerbitzuon izateagatik edo beraiek biztanlerian duten zerikusiagatik).
- Eusko Legebiltzarrak eta Jaurlaritzak emandako arauei jarraituz, instituzio publiko edo pribatuek egindako kontzertazio-zerbitzuak.
- Legeak aurrikusten dituen aldizkako prestazio ekonomikoen biderakuntza eta ematea.

108. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak katekesilagung 0016 1. NORBERE BURUAREN IZATEARI BEGIRATUZ, AZTERKETA.

109. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oihenart taldea 0111 a) Lekumena eta izatea.

110. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oihenart taldea 0019 Bestetik, haren eragin ideologikoak trinkotu zuen feudal produkzio sistema osoaren izatea, zeren Aita Saindu eta apezpikuek gizarteko moral arau, ohitura eta legeen ardatz bezala jokatzen bait zuten, inoiz errege eta jaun handien eskomikatzera iristen zirelarik, eta, ondorioz, mirabeek haiekiko zuten menpetasuna urratzen.

111. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oihenart taldea 0092 Erremindu zen mugimendua eta zera gertatu, gobernu foralaren izatea jausi zela kenka larrian..., zeren ekonomiaren arloa gainditurik, botere publikoa ukitzeraino heldu bait zen... liburutik.

112. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oihenart taldea 0142 Iraultza faxista batetaz mintza daiteke: ez noski, Estatuaren izatea aldatzen duenaren aldetik, lehen bezala, burgesiaren izanaz jarraitzen baitu, baizik-eta bere konposaketa eta funtzionamendua aldatzen diren neurrian, kapital monopolistaren koto hertsi bat bihurtuz indartuko baitu bere botere ekonomiko-politikoa inorekin parte hartu gabe.

113. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0228 Eta izateak izan behar lukeena lortzen ez badu, zerbaiten gabezian aurkituko da beti.

114. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak eem hizkliter 0319 Genio hitzak laburbiltzen du orain egokien poetaren izatea.

115. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j.a. fernandez 0093 Azkenik, laborategiko saiakuntzetatik gaur egun konbekzio zelula txikien izateari buruz (haundiak batera agertzen direnak) espekulatzen da.

116. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j.a. fernandez 0093 Dena dela, beraien izateak oraindik experimental egiaztapena behar du.

117. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0015 Harekiko Dialektikaren ordez agerkariak () banan eta bakoizki aztertuko ditu Izate Filosofiak, eta haren sistemagintzaren ordez bizkizunen (vivencias) eta banango somakizunen azterketa hobetsiko du.

118. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0070 Horrenbeste kristautasunak ekarri duela, egiz, uste izan arren, halere, geroago esan dugunez, zenbait filosofo beste honelako irizpideari areago atxikitzen zaizkio: Gizakiaren izatea Jainko ahaltsuaren atzamarretatik zeharo isegita arkitzen dela, alegia.

119. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0070 Izatea zer den soilki aztertuta, Jainkoaganako dugun menpetasunaren asmatzailerik nagusiena ez ezik, zorrotzena ere, bera da.

120. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0125 Honenbesteko da gizonaren izatea: etengabeki eusten zaio, ta uneoro zimeltzen da.

121. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0125 Gizakiaren ezereza ta hutsa hobeto aztertzen da honela: lehenbizi igazitakorik ezer ez da; datorkena, halaber, oraindik deus ez da; orain izate ba-denari, ostera, izenez deitu uneko, igazi da, ta ezerezean murgiltzen da.

122. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0179 Horrenbestez, ba, Misterioa ta Korapiloa batberdin ez diren ezkero; ta bien artean holako alde haundia tartetzen den ezkero, Izate Filosofian ez da biko edo bitarteko hori nahasi behar.

123. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Beraz, Nik eta Besteok batera ezagutzen dugu elkarren Izatea: Ni-neuk Besteok eta Besteok Ni-neu.

124. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Horrenbesteren argibidea eskatzen ba`duzu, honela erantzungo dizu Sartre`k: Ni-neu izatekotan, Besteok Ni-Neu ba-naizela eta Ni-neu izaki naizela haintzat ematen duten heinean, horrenbestean bakarrik naiz Izate.

125. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Baina Besteok nire izaterik haintzat hartu ez ba`lezate, Ni-neu ez nintzake Izate izango.

126. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Berebat, Besteon izaterik Ni-neuk ere haintzat har ez ba`neza, beste hoiek ere ez lirake Izate izango.

127. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Ni-neu eta Besteon arteko zubia, ba, horrela, eraikiko litzake, ta zubigintza horren iragantzeaz elkartuko gintzake Ni-neu ta Zu-zeu, bata bestearen Izatea ziurki ta ezpairik gabe jakiteko.

128. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Honela dio Sartre`k: (67g. orr.), hara, Nahitanahiezkoa da Bestea nire Izaterako.

129. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Horrenbestez, Besteok ditut nire Izatearen baldintzat.

130. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Besteok baldin ba`dira Izate, Ni-neu ere ba-naiz.

131. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Ni-neu, baldin ba`naiz Izate, Besteok ere ba-dira Izaki.

132. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Eta beste honen beharrik ere: gogaiera argitsuan Jainkoaren Izatea ageri da.

133. 1969-1990 euskara batua ikerketak gbarand gauzaki 0235 Descartes`en gogara, ba, maila edo urrats hoiek nahitaezko ta hutsezinak dira, Jainkoaren Izateraino igotzeko, ta Haren Izatea egiztatzeko.

134. 1969-1990 euskara batua ikerketak elhuyar 0055 Inkestatuek (30 urte batez beste) aipatzen dituzten faktore bultzatzaileak, duten garrantziaren arabera, ondoko hauek dira: 1) Euskal herriaren parte izateaz jabeturik egotea; 2) Euskal kulturaren izatea eta, oinarrizko elementu bateragile bezala, hizkuntzak duen garrantzia.

135. 1969-1990 euskara batua liturgia mintzo eta kantu 1989 0033 Eskariak (Goizean) Uste osoz dei egin dezaiogun, gizartean izatea atsegin zaion Jainkoaren jakintza eta indar den Kristori, esanez: Zaude, Jauna, gurekin.

136. 1969-1990 euskara batua liturgia d. amundarain 0015 Kristo, bere izatea, Jainkoagandik, gizonentzako bizitzean duen gizon bat dugu.

137. 1969-1990 euskara batua literatur prosa j. intxausti 0039 Jatorriaren izateaz ezin odol-hustu geure burua, eta 1914-ko gerratea piztu zenean, Son Marroig utzi egin behar Austria-ko Artxidukea zenak.

138. 1969-1990 euskara batua literatur prosa r. saizarbitoria 0037 Potoak ez ditut neure izatearen parte diren gauza hauek bezala begiratu behar.

139. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zabal 1974 0017 b) Europa sozialista bat, egiazko herriartegoa bat obra lezakena, erran nahi baita nazione haundien izaitea bezala, ttipiena errespeta lezakena.

140. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. baztarrika 0188 Eliz-otoitza eraberritzen lan egin dutenek lehenik eta argienik azaldu dutena au izan da: Orduen Liturgia, bere izatez, Eliza osoaren, Kristau Erri osoaren, otoitz dala.

141. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. muxika 0260 Sendotza artu baino lehen, bataiatua Kristo edo Igurtzi berri da, Kristoren errege ta apaiz izateaz Igurtzia.

142. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. muxika 0260 Gaur eguneko zenbat teologilariengan, bi sakramendu auen izate ta eginkizuna nahasturik ikus daitezke; bataioaren egitekoa, diote, pekatuak barkatzea da, Espiritua artzeko gertutu; bainan berez Espiritu Santua sendotzak ematen du.

143. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak k. mendibehere 0010 Baina, nahi ala ez, Enbatari esker, Euskal Nazional Borrokaren izatea agertu zitzaien, Ipar Aldeko Euskaldun guztiei.

144. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zabal 1976 0040 Alfabetatzearen konzeptuazio honek, klase-lan batetan, langile klasearen lan bihurtzen du euskara ikastea bera ere, hizkuntzari lotzen dizkiogularik gure bizitzako arazo oro; hizkuntza baten izatea ez baita definitzen eta mugatzen besterengandik desberdina izatetan bakarrik.

145. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak r. manjon 0008 Gaizkia eta ongiaren arteko lehiatze honetan, estilizazio eta herrikoitasuna, ideia-konplexutasun mailagatik, ditugu jaun eta jabe; ideia abstraktoegirik ez: Bakea, Zuzena, Egia eta honelako izateak ez dira oholtzara igotzen, ezta jainkorik, jesusik, ama birjiñik ere.

146. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak a. apaolaza 0101 Baina Jainkoak eguneroko gertakizunetan agertzera eman dezake Bere santutasuna, au da, guzien gaindiko Bere aunditasuna, Bere asmo, ahalmen eta izate arrigarria, eta orrela aintzatua izan diteke: gizakiek eta izadi osoak goresten dutelarik.

147. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. baztarrika 0292 Hemen proposatzen dena ez da mirakuilu bat, baizik gure izatea mingozten duten loturak, sogordurak, desegokidurak, mugapenak eta garaia baino lehenagoko zaharkitzeak gugandik erauztea.

148. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. lasagabaster 0089 Honelako textuek, hots, irakurgaiek, badute erritotik kanpo beren aurreko izate edo existentzia textual eta adierazkorra.

149. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0014 Egoera guztietan erabiltzen dira hauek, hala nola izatea, lekua, zenbakiak, neurriak, denbora, erlazioak etab.

150. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. xarritton 0104 Platonen hiru aurpegi bait dira bakarrik aipu (hots: Platonen politika, haren mistika eta haren metafisika), azken puntu hau hartzen dugu adibide: Heidegger-ek Platoni egiten dion kritikari baizik eta aitzineko jakintsuek ez bezala, elkarretarik osoki bereizten zituela Platonek izatea eta agertzea ihardesten dio Lafittek, bere mendeko sofista txoriburuei zitzaiela bakarrik aiher filosofo handia eta ez bere aitzineko jakintsuei.

151. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.a. lakarra 0044 Kardaberatz, Mendiburu, Ubillos eta Lizarraga kanpo uzteko, eskola jakin batetako partaide izateaz gainera beren corpusen tamaina izan dut kontutan.

152. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak g. lasarte 0082 Hauxe dateke Joseren izate eta izaera.

153. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak g. lasarte 0082 Baina diferentziak ere nabarmenak dira: haurra izatean eta Marijori baja bukatutakoan, Marijo lanera itzuliko zela eta, Josek: ea zer-nolako ama zen; eta Marijok: neskamea hartuko zutela.

154. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. xarritton 0437 Baina mitoak berak ez ote garamatza beti egiazko egiara, zer edo zer izakiren egiazko izateraino?.

155. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. xarritton 0437 Eta Parmenide-ren arabera bat eta bakarra bada ere * Izatea, Platon-ek dio izaki-mota asko badela, adibidez, dagoena, dabilena eta dirauena.

156. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jesusen jarraitzaile 1986 0013 Baina, zer da onak izate hori?.

157. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.b. aierbe 0063 Baina guztiaren gainetik, eta bere bihotz zabalaren ezagugarritzat edo-eta eraspen garbiaren monumendu bezala hor daukagu Seguran elizako aldare nagusiko erretaula bikaina, bere izatea osoki herriko seme ospatsu honi zor diolarik.

158. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0043 Alderdiek ere baietz uste dugu guk: Alderdiok, beren izatez berez, Estatu aparatu izateko bokazio dutelako.

159. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. kortadi 0010 Artegintzaren funtsa eta izatea, artelanaren beraren eta artistaren baitan datzate.

160. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. kortadi 0057 Jakina, arte bakoitzaren izatea kontuan behar dugu hartu, zeren eta batzuk zenbait aldita eta berariz gehiago baliatzen dira ikurrez, eta besteak kondairazko berriemanez.

161. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak bizi araua 0057 SERBITZU KOMUNIDADEA
33.- Mundua bere izatean Jainkoaren herri, Jainkoaren gorputz, eta Espiritu Santuaren etxe bihurtu dadin, Elizak otoitza ta lana bat egiten ditu.

162. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. irazola 0080 Arrazoiak:
a) IRAUN aditzarenak izatea posible litzateke, bere iatean iraupena edo aldakuntzarik eza aldiak zehar, hau da, aspektu bururapena adierazteko erabiltzen direlako, bakarrik.
b) IRAUN aditzarenak izatea posible litzateke, Van EYS hizkuntzalariak teoria hau asmatu zuen euskal aditz laguntzaileak bizkaierazko EROAN-etik sortuak direla zihurtatzen zuenean (Ikus. ).

163. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0272 Jainkoa badeneko frogak
Ik. Jainkoaren izatearen egiaztabideak.
Jainkoak
Ik. Politeismoa.

164. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. urkizu 0118 Saski-Naskik bezala beste zenbait taldek, Elai-Alai Olaetarenak, Oldargi Sotarenak eta Eresoinkak zabaldu zuen munduan zehar euskal senaren eta izatearen egoera ederti bidez.

165. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.l. arriaga 0155 BASAJAUNA ETA TARTALO
Basajaunaren izate berarizkoa ahaztuta edo behintzat zirriborratuta agertzen zaigu.

166. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. kapanaga 0206 Bai eta, honi loturik dugun ostiral egunari buruzko guztia; hilen eta arimen eguna, ezer garrantzizkorik hasi behar ez dan eguna, izate ilun eta itzalezko bat duen eguna funtsean.

167. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. kapanaga 0206 Barandiaranek bere azterlanetako ondoren bezela, MARI dalakoaren izatea adierazten digu; eta izen horren formarik zaharrentzat bezela, MAI eskaintzen digu; Mari forma, badaiteke kristautzaren eraginezkoa izatea.

168. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0217 Gizonak berezkoa du fedea bere izankizunean eta, horregatik, beharrezkoa eta orokorra du bere izatean.

169. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gasteiz 0036 Sinatu eta zerbitzatzen du: baina betiere defendatzen du, hitzez, egitez eta erresistentziaz, bere izatea, desberdin eta paregabe irauten duena.

170. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0020 Beraz, linguistika hizkuntzak duen benetako izateaz arduratzen da eta ez beharko lukeenaz.

171. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0173 Egun, izateak edukitzeari aurrea hartu behar dio.

172. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. pagola 0022 Errealitate den oro zentzuentzat somagarri da eta zentzuentzat somagarri dena bakarrik da errealitate printzipio hauek egia badira, egiazko trazendentzi batentzako, izatearen arrazoina bere baitan duen Izaki batentzat ez dago tokirik.

173. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. pagola 0032 Erlijioa, berriz, bere sakonean gure izatearen errotikako dependentzia aitortzea eta onartzea da.

174. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. pagola 0062 Gorputza, izatea, sustantzia, ideia erreala bakar eta batbera dira.

175. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte 0048 Filosofiak eta erlijioak alkartu ezinezko izate eta mami bereiziak ba-dituztela, Straussek Hegelen aurka erakutsi nahi izan zuen.

176. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0074 Gero, Miranderen artista izateak ez digu ahantzerari behar, abertzale absolutua zela eta Miranderen paganismoak baduela zerikusirik haren abertzaletasun absolutuaz:(...).

177. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. iturbe 0153 Berekoikeriazko ondasun-jabegoan oinarrituta dagoen gizarte baten aurrean, norberaren izate jatorrean eta elkarrekiko lotura jatorrean oinarritutako gizartea aukeratzera dei egiten digu Jainko-erreinuaren deiak .

178. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak nazio arazoa 0023 Historiaren zatitxo honekin ikusarazi nahi izan dugu: 1- Nazio komunitate baten izatea, ekonomi ezberdinekin komertziala eta feudala baina politika foral berdintsuarekin eta kultur eta hizkuntza berdinekoa, Euskal Herriaren geroko desarroiloa eta kultura guztiz determinatu duen Nafarroako erregeen babespean bizi izandako 400 urte luzetako ondorio bat izan dela.

179. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak nazio arazoa 0049 II Karlista Gerra galduaz gero, kultur mugimenduari eta nazio komunitate izatearen baieztapenari itsasirik, lehenengo euskal nazionalismoaren arrastoak sortzen dira, hasiera batetan oso apez kutsuzko eta interklasista izanik.

180. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. erzibengoa 0114 Argudioa eta izatea honetan datzate: borondateari kaso egitea edo giroaren pean erortzea.

181. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. erzibengoa 0145 Ez dira azkeneko nota edo ebaluazioa klasifikatzeko; baina beti dira bide bat lanaren izate berezia jakiteko.

182. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak rikardo arregi 0078 Bata bestearen ondoan dago, bata bestearen gainean, baina biak ez dute batasuna osatzen, bakoitzak bere izate ta izaera berezia dute.

183. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. urkola 0049 Au dala-ta, apaiza Eleizaren agerbide izate ori, orixe izan da apaizei kualidade batzuk eskatzeko bidea.

184. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0062 Nola esplikatzen du eredu honek elektrizazio-egoera desberdinen izatea?/ Zeri eman zaio ioi izena?/ Zeri eman zaio katioi izena?/ Eta anioi izena?/ Zein da katioi eta anioien arteko desberdintasuna?/- Baltzuan jarri, beharrezkoa jotzen bada (IR-IK).

185. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kristau bidea 0318 Ez ote daiteke, ba, otoitzik egin egunoroko bizitza arruntean oinak ezarriz? Ezin ote daiteke otoitz egin, ez bizitzatik etena, baizik Jainkoaren lehen hitzaren, hots, nire izatearen egiazko erantzun litzatekeen otoitzez? Bai; otoitz horrek izan behar du izan.

186. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kristau bidea 0437 Kontzilioak, bakearen alde lehiatzen diren Estatu agintariak aupatzen ditu bereziki: Beren goi-goi mailako karguen ardura handiz akiturik, baina erantzukizun handien ezaguerak bultzaturik, izua dioten gerra baztertzen saiatzen direnen eta, halaz guztiz, gauzek beren izatean duten korapilotasuna ahantzi ezin dutenen borondate onari eutsi egin behar zaio (Eliza egungo munduan, 82. zenb.).

187. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak n. mujika 0134 Zati generikoak, ostera, orokortasunez zehazten du aipatutako izaki geografikoaren izatea.

188. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak garm 0158 Gizona gizartea da. Beronen izateak elkartea darama.

189. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1988 0006 Hortaz, gizarterik aberatsenetatik pobreturikoenetarako eskala handiko errekurtsoen transferitzeak gose masiboa eta pobreziaren gaineratiko ondorioak, hala nola Londresen sedea duen Esklabitudearen aurkako Elkarteak salatu dituen Amerika Latina, India, Tailandia eta bestetako 10 milioi ume esklaburen izatea galerazi litzake.

190. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak egutar 1968 0238 Eukaristiaren espiritua barru-barruraino sartuko al zaigu: Gure izate guztia irekiko al zaio Jaunaren graziari.

191. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. apalategi 0051 Lehen, partaidetza konpartitua Herriaren egitura mentalari zegokionean sinbolozko adierazgarri besterik ez izatean, nahiz eta egitura materialari buruzkoa erreala izan, Herri izatearen iraupena zihurtatua agertzen baitzen.

192. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak fisikaren historia 0225 Erradiazioak izate bikoitza zuenez, materiaz gauza bera esatean Unibertsoaren simetria azpimarratzen zen.

193. 1969-1990 gipuzkera antzerkia onaind 0155 Gurasoen esana ez nuen egin, ta orain ekaitza nere gañian da; ezkondu ta bi urtean or nunbait izan giñan, baiña... baiñan andik laister gure izatea okertu, ozpindu zen.

194. 1969-1990 gipuzkera bertsoak joxe m. lertxundi 0075 Gai onek ematen dit
zertaz itzegiña,
nere barruak dauka
ulertu eziña;
zarra, zu baztartzea
etzait atsegiña,
jakiñik daukagula
izate berdiña,
biar neretzat baita
gaur zuri egiña.

195. 1969-1990 gipuzkera liturgia agustindarren liturgia 0048 Legeak giza auleriarengatik ez zezakeena, Jainkoak egin du: bere Semea bidali du gure giza izate berdiñean, pekatuzkoan, pekatuagatik opari egiñik; eta Arek, bere izate ilkorrean, ondatu egin du pekatua; onela Legeak nai lukeen ona bete daiteke gugan, ez bait gabiltza aragiaren arauera, Espirituarenera baizik.

196. 1969-1990 gipuzkera liturgia eguberri-aldia 1982 0034 Kristorengan dagoen gure salbamenaren misterioa gaur agertu duzu, errialde guztiei argi egiteko; zure Semea gure izate ilkorrean agerturik, berriztatu egin gaituzu Aren jainko-argi illezkorraz.

197. 1969-1990 gipuzkera liturgia a. begiristain 0074 Emen agertzen da, batez ere, gureganako Jainkoaren errukia: Kristo etzala il zuzenentzat eta santuentzat, pekatari eta gaizkigilleentzat baizik; eta bere izatez jainkotasunak iltzerik etzeukelako, guregandik artu zuan guretzat eskeiñi zezakena.

198. 1969-1990 gipuzkera liturgia ileta-elizk 0149 Kristau-siñistea duenarentzat oso bestea da eta berririk onenarekin dator: gure bizitza ta izatea ez dirala or bukatzen; ordu orretan Aitaren etxerako ateak irikitzen zaizkigula; aitaren eskuetan bizi izan geranok ez gerala aren besarte zoriongarritik aterako; antxe jarraituko degula betiko.

199. 1969-1990 gipuzkera liturgia a. begiristain 0057 Kristoren ondoren apostoluek eman ziguten aurrena beartsu izate bikaiñ onen jarrai-bidea; auek, zituztenak utzita, Maixuari jarrai ziotenean, Onek arrantzaletik giza-arrantzale biurtu zituen.

200. 1969-1990 gipuzkera poesia s. muniategi 0013 Odei illun ta laño artean ere
oraindik eguzkiak argi dagi
ta, izarrak dira agiri;
oraindik ibarrak ibar dira bai,
ibaiak ibai, zelaiak zelai
ta, landaz-landa, muño zear
gure baso ta oian artean
mendiak mendi dira bai;
ta, beste ainbeste ta ainbeste,
Gorbea, Aitzgorri, Aralar
zut-zutik ta goi, zerupean,
ezetasunik ederrenean,
erriaren izate ta gogo,
erriaren oñarriak dira bai.

201. 1969-1990 gipuzkera literatur prosa m.m. zubiaga 0052 Izate berari dagokiona Asteazkenero oi duanez zuanez, obe, aurtengo ekainaren 14ean, VI-gn. PAULO AITA SANTUAK, itzaldi sakon eta erakustez aberats eta mamidun bat egin zuan.

202. 1969-1990 gipuzkera literatur prosa m.m. zubiaga 0186 Otoitza, gure izatezko auleria, ezin garaitu alakoa, biur dezaken indarraren iturria.

203. 1969-1990 gipuzkera literatur prosa uxola 0080 - Euzkeldunen izateari ba-dagokio oitura onek, goazen berarekin.

204. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak j.l. zurutuza 0041 Eta ituna bere izatez gure onerako ez ba`da, ez degu iñola ere onartu bear, naiz-eta Sobiet Batasunak nazioen aurrean ditekenik ondoen jokatu.

205. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak aste santua 1983 0041 Elizaren eta gure izateak, fedeak, sakramentuek gau onetan dute beren sorburua; orregatik, gau santu eta argitsu au aundikiro eta biotz beroz ospatzera gonbidatzen gaitu Elizak.

206. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak b. latiegi 0037 Bera bait zan Euskaltzaindian Lendakari, Euskaltzaindiak bere itxura eta bere izatea azala eta mamia, el batua berri onen erruz, zearo aldatu zituanean.

207. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0213 Mutil zarra zan, eta ezkongai izate onek aukerako gaia egokitu zion par-algara ederrak ainbati eragiteko.

208. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0296 Amets-billa etzitzaigun asi gaztetxorik; baiña ba-zitun olakoak ere bere izate barnean: ertilari agertu zan oraindik ume zala.

209. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0017 Orrengatik ere eta Erri`arentzat bereziki, gogoaren neurri ta baranoan egin eta edatu bearr bere jokabide guztiak; lenengoz, orrela obeto yardungo du, ta gañera, orrela ere, bere izateari ongienik eutsi al-izango diolako.

210. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak vill 0022 Egiaren billatzailleak, gauza guztien gaiñetik, auxe bear du: gauzen izateari errespeto izan.

211. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak vill 0022 Beren izatearen zati guztiekin zuzentasun objetivua billatzen dutenak, alegia.

212. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak l. egia 0020 Aristoteles'en filosofian, berriz, IZATEA guztiz iraunkorra dala aitortzen da.

213. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak l. egia 0020 Eta ori, gizonaren izate sakona beti irauteko egiña dalako.

214. 1969-1990 lapurtera-nafarrera antzerkia j. pochelu 0220 Kanbia gintazke gure izaitean, ibili orden herrestan.

215. 1969-1990 lapurtera-nafarrera antzerkia j. pochelu 0230 HORTENZA - Zure hor izaitea betiereko erasia bat da.

216. 1969-1990 lapurtera-nafarrera antzerkia j. pochelu 0240 Beldur niz nihaur gelditzea, denek inguruan lekuak husturik eta deus ez izaite ustekeria akitgari horrekin.

217. 1969-1990 lapurtera-nafarrera bertsoak xa odol 0099 Munduko izaitetarik,
gaur eta egundainotik,
bildotxa da eztienik.

218. 1969-1990 lapurtera-nafarrera bertsoak xa odol 0123 Aldude'ri begira lorian nago ni,
hartakotz dazkot egun pertsu hauk eskaini,
hartakoz dazkot egun pertsu hok eskaini,
nola dagon izaite bizi bat iduri
Sorogain'i begira, bizkarrez Baztan'i .

219. 1969-1990 lapurtera-nafarrera poesia f. nesprias 0002 Izaite baten garra ikusiz
Gaitz erranik ez
Zu zaude gosez.

220. 1969-1990 lapurtera-nafarrera literatur prosa onaind 0099 - Maketsa da gero, iru nortzutan izate bat daukanaren burubide azkengeak uler litzakela gure errazoiak, uste duena.

221. 1969-1990 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak soeg 0289 Jainko izeitearen deia derasa Malraux-k.

222. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak gao 1989 0001 Hitzarmen honetan espresuki aipaturik gabeko izate ekonomikoa duen edozein kontzeptu, edo etorkizuneko soldata igoerak, edozein delarik igotzen den kontzeptua, honetan, urteko osotasunean kontatuak hitzartzen diren baldintzetan zurgatuak eta konpentsatuak eritziko dira; horregatik honako baldintza ekonomikoek indarreango konzeptu ekonomiko guztiak gaindituko balituzke, ez da kobratze gehigarritarako eskubiderik izango.

223. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak gao 1989 0002 Kontzeptu hau Gidari-Hartzaileentzat eta Ikuskarientzat ezarria dago, horretarako eskubidea izate berezi batez sortzapetzen bait zaie.

224. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak gao 1989 0007 Enpresak, langileei ukitzen dieten izate laboral edo sindikala duten oharrak argitaratzeko, iragarki-taula bat jarriko du.

225. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1989 0001 Gisa honetan, guregain entseiatzen dituzten mila experimentu errepresibo eta hainbat gehiagoren gainetik, presoen Kolektibo bateratu eta egituratu baten izateak laguntzen digu gartzela ekarri gintuzten helburu eta kontzeptzio politikoekiko fidel irauten; horien artean, oinarrizkoena, gaur egungo sistema politikoak ez duela Euskal Herriaren biziraupenerako aukera errealik eskaintzen, zeina, hain zuzen, onartezina iruditzen zaion bere burua demokratikoa uste duen Estaduari, edozein helburu politiko bere baitan onesteko gai dela baieztatzen duen bitartean.

226. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1989 0001 Gaur egungo baldintzetan, hala Euskal Herriari inposatutako Constituzioa dela alde batetik Moncloako Estatutoan eta Amejoramenduan mozorrotu eta garatua, eta hain lagunkiro eta efikazki gure Herria genozidiora kondenatzen duena, nola Subirotasun Nazional ttikiena ere eskatzeko gai ez den euskal burgesia belaunbikatua dela bestalde, ezin dezakegu ETA erakundearen eta Estatu espainolaren arteko negoziaketa politikoaren ezinbestekotasuna besterik aldarrikatu, hori bait da funtsezko marko politiko demokratikora heltzea posible bilakatu duen bitarteko bakarra, euskal nazioaren izatea errespetatuz guztion partaidetza posible egingo duen joko legeen ezarpenerako bitarteko bakarra: KAS Alternatibaren markoa.

227. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0001 Eta hau da, hain zuzen, Legearen izakera, gero unean-unean eta demokrazia-bidez egindako aukeretatik abiatuz Legeak berak haietara joarazten duen horretzazko egitamu, egitarau eta egiteratze-manuen bidez osatu beharko den esparru nagusi izate hori nabarmentzen deneko tokia.

228. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak deia 1987 0001 Harrezgero hementxe dihardugu gure izatea bizi eta erakusten.

229. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak argia 1982 0001 Guztiok jakingo duzuen bezala mugimendu hau herrikoia eta herritarra izan da orpotik hortzera, izate honek dituen alde on eta gaitzekin.

230. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak d. garmendia 0001 Jakintsuak diotenez, bizkor eta indartsu izate au bere etsai maltzur eta ugariei zor omen die.

231. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak e. larrañaga 0001 Garbi agertzen dizkigute biotz gazte auek beren naiak... kristauak ba`gera (ez izenez bakarrik, baita izatez ere), anai denok elkartzea lortu bear dugu, eta bereala gaiñera; bestela ez gera Kristo`ren erakutsiaren benetako jarraitzailleak.

232. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak a. lertxundi 0001 Badakigu vasco izate hori, euskararik gabe, besamotz gelditzen dela.

233. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak dirassar 0001 Hoietan naski anglesa eta española bainan ez frantsesik! Eta eskuara? Huna aipatzea ere ez balio... Hori irakurtzean berriz gogorat heldu zitzaitan bezperan entzun solas kiretsak: azken Eskualdunak gira, egiazko Eskualdunetan segurik: menturaz, gero ere eskualdun deituko dituzte hemen gaindi biziko diren jendeak, bainan ez dute eskualdun izena baizik izanen, ez izaitea.

234. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak j. elustondo 0001 Bere izatearen muiñari ikuitzen baitio.

235. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak x. lete 0001 Baiña KAZKAZURI zen bezelakoa izatea genuke gutxiena (horrelako jende asko, ezagutu izan dugu), berak izate hori guztia bertsoen bitartez, eta filosofatuz, eman izan ez bazigun.

236. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak x. lete 0001 Geronako partean dagoen eta Empordá deitzen den lurraldean aspalditik finkaturiko familia nekazari eta lur-jabe ttiki batetatik datorren gizona izanik, izate sozial hortatik oso berezitasun markatuak beregan baititu.

237. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak zarg 1974 0001 Eta morroi izate horretan herritasuna eta nortasuna galtzeko arriskua du zenbait herrik.

238. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak b. kapanaga 0001 Izan ere, gaur, euskeraren izatea, euskaldun herriengan dago, zati aundi batean behintzat.

239. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... kezkak 1987-88 0001 Gero, berriz ere, ilea berdea eta gorputza arroxa duela esan behar, eta ez dela, nik ezarritako izate absurdoa besterik ez bait du.

240. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1989 0001 Bere indar unibertsalagatik, eskubide hori izate politikoaren izaeran bertan itsatsi beharko itzateke.

241. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ud 1989 0001 Andik aurrera, elburu orren serbitzurako utzi eban bere izate osoa.

242. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... redención 1975 0001 Bere izatearentzat ez da au erresa.

243. 1969-1990 zuberera antzerkia casve ibañeta 0101 Egûn da gure Herria
galbidetan ezaria,
Gaitzeko ezinbestia
galtzen badû izatia.

244. 1969-1990 zuberera antzerkia casve ibañeta 0165 Ibañeta, zer dabila hire lephua gaintik?
Uskal-Herriaren arrunt zen jabetû nahirik,
Hiltzez gure izatia, bethikoz zaphatûrik.
Ibañeta, Ibañeta, hire lephua gaintik!

245. 1969-1990 zuberera antzerkia etxahun iruri 0033 MARZILA
Plan horik har etzatzie
Bai eta untsa estudia
Herrotik gal-erazteko
Khirixtien izatia.

246. 1969-1990 zuberera antzerkia casve sgrazi 0170 AZKEN PHEREDIKIA
Ikhusgei huntan dûtûgû,
algarrekilan arthuski,
Bizizale arraruak
beren izatian jarraiki.

247. 1969-1990 zuberera antzerkia m. heguiaphal 0042 Orai ikusten dit klarki zien izatia,
Sipoi hileraz eta Jenebieba dukezu suria.

248. 1991> bizkaiera ikasliburuak txor-txor/5 0074 Izaki: izatea dauan zeozer.

249. 1991> bizkaiera literatur prosa akes 0177 Eta batzuetan maitasun sugar ori geituaren geituz, barruko Jainko miñaren andiz, egarri orretan azurrak igartu egiten jakozala iruditzen jako, bere izate guztia zimeldu, bere beroa ta indarra galdu egiten dituala maitasun egarri orren indarrez.

250. 1991> bizkaiera literatur prosa akes 0195 6. Bigarren neke-iturria arimak bere izatezko, egitezko eta gogo-barruko aultasuna dau.

251. 1991> bizkaiera literatur prosa akes 0122 Eta barriro esango dot: ori egin eban Jaun au danean ezereztuen egoala, gizonen aurrean omen guztia galduta; ilten ikusi ebenean, aintzat artu ez eze, barre eta irri egiten eutsoela; ezereztuta bere izatean bere, orixe bere iltean galdu egiten ebalako; bea jota, Aitaganik izan egikean laguntzarik eta pozgarririk ez eukala, une orretan bertan bera itxi ebalako, zorrak garbituz gizona Jainkoarekin alkartu egian.

252. 1991> bizkaiera saiakera-artikuluak l. baraiazarra 0072 Oles egitea deitzea da, atean kask-kask eginik, haren barrua, bai bihotza eta bai haren izate guztia dardaraz jartzen dauana, hori da oleskaria niretzat.

253. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00092 Lehenengo eta behin, begi bistakoa den oharpen bat egin behar da bi termino hauen arteko erlazio asimetrikoaz. Hizkuntza termino absolutua da, berez ulertzen dena, hots, bere buruaz kanpoko beste errealitate bati erreferentziarik egin gabe definitzen dena; horrela, hizkuntzatzat jotzen ditugu turkiera, katalanera, japoniera, euskara, etab. Dialektoa, ostera, nozio erlatiboa da, ezinbestean aurreko kontzeptuari lotua ulertzen duguna; alegia, dialektoa beti hizkuntzaren baten dialektoa izango da, termino horri ez baitagokio berezko izate beregainik. Hortaz, beti hizkuntzaren baten dialektoez (katalaneraren, frantsesaren edota euskararen dialektoez...) mintzatuko gara.

254. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0078 Adjetiboa soilik landu beharrean, izate horrek egite mailan zein ondorio duen lantzea testuaren koherentzia lantzearekin dago lotuta: pertsonaia bakoitzaren deskribapenak, izaerak, bere ekintzekin lotuta egon beharko baitu.

255. 1991> euskara batua ikasliburuak eutsi/1 0009 ... ondasunak, horiek eskuratzeak ... izateak ekonomi alorreko ekintza sortzen dutenak.

256. 1991> euskara batua ikerketak j. amezaga 0064 Etnia, izate objektiboa da, eta nazio izateak herri etniko horren subjektibotasun maila altu bat eskatzen du, ez baita ezberdintasunaren zentzu soila etniak nazio gisa osatzeko behar duena.

257. 1991> euskara batua ikerketak j. amezaga 0064 Zentzu hau nazioa osatzeko ezinbestekoa den arren, ez da nahikoa, eta haruntzago joan beharra dago: izate amankomunaz ohartu, eta elkarrekiko etorkizunaz jabetu nahi izateraino alegia.

258. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. elizondo 00010 Baldin eta zure izate hutsarekin bukatzea erabakitzen baduzu, zorionak.

259. 1991> euskara batua liturgia abendualdia 00110 -Aitaren altzotik irten eta gure haragiaren jantzia hartzera etorri zaren Horrek: garbi ezazu izatez kutsaturik dagoen gizakia.

260. 1991> euskara batua literatur prosa j. sarrionandia 00364 Jon Mirandek bere poeman, mundua eta munduan izatea iruditze bat besterik ez dela aurkitu du, bizitzako gauzak gogoaren ametsak dira, hil bildurrik ez du gehiago, egiazko Arima eta Izatea bere baitan kausitu ditu.

261. 1991> euskara batua literatur prosa h. etxeberria 00063 Hainbeste kostatu eta gero, sari guztiak neuzkan nirekin: lana, dirua, osasuna, ospea, eta azkenez, bere altzoan hartzen ninduen bakoitzean, munduan diren izate guztiekin eta, batez ere, neure buru terral honekin adiskidetzen ninduen emakumea.

262. 1991> euskara batua literatur prosa i. aldasoro 0084 Bere izatearen alderdi izkuturen bat zen Yvettek ukatu zuena: modu misteriotsu eta aitorrezinez ijitoari erantzuten zion alderdia.

263. 1991> euskara batua literatur prosa x. arregi 0122 Maitasun bakuna, hutsa eta nahasigabea da; bere baitango izatearen goitasun soila baino ez du hartuko gai bezala, eta zoriontasunezko pentsamendu bakar bezala bere bakarkako gozamena hartuko du.

264. 1991> euskara batua literatur prosa x. arregi 0188 Baina sentipen hutsa geratzen da, arrazoimenak irauten du, eta pentsamenduak gordetzen du bere izatearen lehentasuna.

265. 1991> euskara batua saiakera-liburuak g. bilbao 00010 I. 1. Arrazoirik gabe du gizakiak bete izaetaren arrenkura, ahula eta iraupen laburrekoa izanik zoriak gidatzen duelakoan norbere zintzotasunak baino gehiago ampsup1; Politikagintza utzi eta idazle eginkizunean iharduteko dituen arrazoiak agertu nahi ditu Salustiok, giza izaera eta giza ihardunbideari buruzko gogoeta honekin. Sarrera gisako honek (I-IV) badu parekoa Katilinaren zimarkua-n ere (Catil., I-IV), bizitza hain laburra izateak sortzen duen larritasuna ordea, hemen aipatzen du lehenbizikoz..

266. 1991> euskara batua saiakera-liburuak sm 00126 Beraz, eten gabe, etsi gabe, eutsi gure izate naturalari. Ekin eta ekin, egun batean bide okerretik abiatu zen historia behar duen tokira zuzentzen. Gure poeta bikainei adituaz, esango nuke, Arestik ongi zioena: bakeak euskarari kalte egiten bait dio; zeren, ez dadila gerta Azurmendik bere poeman zioena.

267. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 00152 Horren guztiaren gainetik hegan dago izpiritua, bere-bere baitaraturik, bere izate huts-hutsean, ahazturik egunorotasuna, libre, kasik extasi mistikoan 48 .

268. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak inguruak 1997 00171 Lan-merkatuan barneratutakoek ere eskaintzen diote aisiari denbora, jarduera profesionala mugatuz. Egun oinarrikoa kontsideratzen dugun denbora hau berria da oso, duela urte batzuk izaterik gabea.

269. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Gauzen errealitatea ezagutzeko postulatuak hautemapena eskatzen du, eta beraz, sentsazioa bere kontzientziarekin batera, baina ez zuzenki bere izatea ezagutu behar dugun objektu berarena; bai, ordea, hautemapen erreal batekin bilkura esperientziaren analogien arabera, hots, oro har esperientzia bateko elkarlotura erreal oro erakusten duten analogien arabera.

270. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Gauza baten adigai soilean ezin da bere izatearen izaerarik aurkitu.

271. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Izan ere, bera hain osoa izan arren, non ezer ez baitzaio falta gauza bat bere barneko determinazio guztiekin pentsatzeko, dena dela, izateak honekin guztiarekin ez du zerikusirik, baizik galdekizun honekin besterik ez: ea halako gauza bat guri emana zaigun bere hautemapena adigaiaren aurretik etorri ahal izateko moduan.

272. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 izatea, ordea, bere hautemapenaren aurretik ere ezagut daiteke alderagarriki a priori, baldin eta hautemapen batzuekin soilik elkartzen bada bere (analogien) elkarlotura enpirikoaren oinarri-esakuneen arabera.

273. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Izan ere, hainbestez, gauzaren izatea gure hautemapenekin elkartua dago esperientzia ahalgarri batean, eta analogia haien gida-hariarekin gure hautemapen errealetik gauzara irits gaitezke hautemapen ahalgarrien ilaran.

274. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Horrela, gorputz denetan sartzen den materia magnetikoaren izatea erakarritako altzairuen karraskaduren hautemapenaren bitartez ezagutzen dugu

275. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00384 kausalitatean ere halako bat aurresuposatzen duela a priori ezagutzeak gogobetetzen bagaitu, nahiz izate jakin baten bitartez beste bat nola ezartzen ote den inolaz ere ulertu ezin dugun eta horregatik esperientziari soilik jarraiki behar gatzaizkion.

276. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00460 osorik gogobetetzen, guk ez dugu hau baino beste aukerarik: behartuta gaude berari jarraitzera, zeren beharrezko zerizanaren existentzia ezin baitugu besterik gabe ukatu; hau onartzen baldin badugu, berriz, orduan ahalgarritasunaren alor osoan ezin dugu izateari begira halako abantailaren uzi oinarritua edukiko lukeen ezer aurkitu.

277. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00460 Lehenik, beharrezko zerizan baten izatearen uste osoa lortzen du.

278. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00460 Adigai honi oinarrizkotasun jakin bat ezin zaio ukatu, baldin eta solasgaia erabakia bada, hots, behin beharrezko zerizan baten izatea onartuz gero eta hura non ezarri nahi izateaz erabakia hartzeko beharraz ados jarriz gero; izan ere, kasu honetan ezin da modu egokiagoan aukeratu edo, are gehiago, ez dago beste ezein aukerarik, baizik behartuta gaude errealitate osoaren batasun absolutuari bere ahotsa ematera, ahalgarritasunaren oinarrizko iturria den aldetik.

279. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 00049 Animaliek plazerraren erakargarritasunari esker gordetzen dute beren izate partikularra; eta erakargarritasun horrixe esker kontserbatzen dute beren espeziea.

280. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 00199 Lehenik, bere izatez da horrelakoa, eta gainera beharrezko da bere pribilegioak gordetzeko interes handia izan dezan, berez gorrotagarri diren eta, estatu libre batean, beti arriskuan egon behar duten pribilegioak.

281. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak palt 1219 Bai, baina kontsekutibo izate hutsak ez, agian.

282. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1993 0051 Azken puntu hau, KOMUNIKAZIOA, beste aurreko guztien izate eta garapenerako beharrezkoa gertatzen zaigu.

283. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j.l. arexola-leiba 0044 Elkarteak bere izaera eta nortasuna bilatu eta finkatu egin behar du: ez izatetik zerbait izatera pasa behar du; zerbait izate horretatik, ezaguna, eragilea eta erreferentzia-puntu izatera iritsi behar du.

284. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. eizagirre 0043 Kultur aldizkarien artean, berriz, frankismoak eginiko eraso eta debekuen garaitik atereaz, 1977. urtean gorpuztuko dira aukera berriak, eta beraien artean Jakin; etenaldi askoren ondoren, 1977. urtean, argitaletxe izaterari utzi eta gai monografikodun aldizkari bihurtuz, indar berriz aterako dena eta euskara eta euskal kulturaren bilakaeraren azterketan erreferentzi puntu bihurtuko dena.

285. 1991> euskara batua saiakera-liburuak karne ampamp; klorofila 0005 Vicente Ameztoy-ren collected works probisionalki ikusita burura datorkigun lehendabiziko galdera, eta horixe da hain zuzen egiazko artearen aurrean egin daitekeen gauza bakarra: bere aurrean jarri, hil ala bizirako, zutik edo aulkian eserita, belarriak ikustezina denaren zurrumurruari zabaldu, eta lotsarik gabe galdegin, beldurrez galdegin, sibilari galdetzen zaion bezala, zenbat gauza esan nahiko ez diguten jakinaren gainean gaudela,lehendabiziko galdera, hain zuzen, berriro diot, beren lekuz kanpoko izateari buruz izango da.

286. 1991> euskara batua saiakera-liburuak karne ampamp; klorofila 0005 Bigarrena, buru jakinmin honetan dagoeneko irten beharrean pilatzen ari dena, baina geroagorako uzten dudana, denboraz kanpoko izateari buruz da, garaiz kanpoko izateari buruz (Unzeitgemampauml;ss, Nietzscheren zentzuan, denboraz kanpokoa, are garaiz kanpokoa ere, filosofilari alemanak bere buruaz ari zela zioenean bezala, entusiasmoak, deskontentuak eta deitoreak agintzen duten jarrera bat alegia).

287. 1991> euskara batua saiakera-liburuak fdz. de larrinoa 0019 Kultura, edozein kultura, bestalde, bere errealitate, izate eta ihardutearen zeinuak sortzen eta sortarazten ari da etengabean.

288. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: lardizabal, francisco ignacio: testamentu zarreko kondaira i 0040 (TZ I 12) Jainkoak ordutik, aingeruak bezain izate eder eta doaitsuai emandako ain kastigu latz eta gogorrarekin erakutsi zigun arrokeria edo andiustea zein gaizki artzen duen

289. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0184 Giza hizkuntzaren egitura bera zegoen esplikazio eske, ez hizkuntzaren izate hutsa.

290. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0263 Egiterik daukaguna da gertakaria gogoratzea, izate ideal berria ematea horri.

291. 1991> euskara batua saiakera-liburuak zuzenbhizkera 0020 Hurrengo lerroetan, izate berezi horri loturik dauden zenbait ezaugarri azaltzen saiatuko gara.

292. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. lertxundi 00018 Ordu arte ia besterik gabe zena, bere izatearen kontzientziaz jabetu zen, horixe baita identitatea: niaren oharpena eta sentimendua. Eta niaren onarpenari segitzen zaion ondorioa: ni baldin banaiz, ez naiz beste hori.

293. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. oihartzabal 0086 Haatik, plazer duelarik botere horiek muga ditzake subiranoak, edo alda, edo berriz bere eskuetan har, ezen gizarte gorputzak bere izatez ezin aliena dezake horrelako eskubidea, hala egin baleza, elkartearen helburuei ezin bizkarra eman bailiezaieke.

294. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ovniak 0074 ERDI-MAILAKO IZATEAREN LEGE. Erizpide honen bitartez, gure kasuan ematen diren baldintzak oso amankomunak izango dira kosmoan barrena eta, beraz, estrapolazioak egitea zilegizko metodologia izango da.

295. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0065 Zeren besteari bera izaten utzi kontzeptua kontzeptu psikologikoa eta ontologikoa baita, aldaketa ekartzeko gai dena, bai gure adimenean eta bai izate osoan ere.

296. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.m. zalakain 0143 Izate beraren bi aldeak dira, esan nahi da subjektu kolektiboaren bi adierazle direla.

297. 1991> euskara batua saiakera-liburuak e. gil bera 0162 Ez zaigu hainbat axola gure izatea zer den geure baitan eta egian, nola axolatzen baitzaigu zer den ezagutza publikoan.

298. 1991> euskara batua saiakera-liburuak e. gil bera 0228 Gainera, egiazki, apur bat zakarra eta liskartia da errotik izatezko proposizio baten ukatzea.

299. 1991> euskara batua saiakera-liburuak e. gil bera 0228 Geure burua hutsalkerian nahastea maite dugu, gure izateari dagokion gauza bezala.

300. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. etxarri 0008 Eta aise ohartu gara euskalduntasuna Pirineoen magalean sortutakoona ez ezik, Estatu Batuetako osagai ere badela; Estatu Batuetan euskaldun jaiotako amerikarrek Europako Euskal Herrikook bezainbeste eskubide daukatela euren buruei euskaldun deitzeko eta euskaldun asko han, hemen, non-nahi,bizitzea fortunatu zaien testuinguru eta baldintzetatik, ahalik eta ekarpenik baliosena eskaintzen saiatu izan direla elkarren lotura dugun kultura eta izateari.

301. 1991> gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0087 Izaera, alakotz, izatearen egokera dala esan dezakegu, len galdetu dugunez, zerki bakoitzarentzat izatean asten dan unealdi berean agertzen dala; ta bakoitzari buruz izan baño lenago iñun ez dagoela.

302. 1991> gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0087 Izan al diteke izaera beste asmo bat bakarrik?; orixe esan ezin dezakegulakoan gagoz, izaera zerbait ba-dala ukagaitza baita, izateaz azaltzen dana; gauza bera al dira izatea ta izaera?, ez dugu uste gauza berbera dirala, bearbada izaera izatearen egipena dala esan genezake, ta edozein eraz asmo biak orrela guztiz alkarturik agertzen zaizkigula ikus ditzakegu, zerki bakoitzarentzat agertzen dala, eiki, izaera lits bateaz; zentzundunentzat ez edo dago litsik eta guzientzat berdin agertzen dala ikusi diteke; baña zentzungabekoentzat ezin guzientzat orixe bera esan; e.b., zer da izaera betikotasunari buruz?

303. 1991> lapurtera-nafarrera literatur prosa l. etxezaharreta 0032 Erranen deat hala ere zerbeit gogoetagarri ba dela hor, xerrien izaitea hainbestetaraino zangopilatzen duen egoera orokor hortan.

304. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.i. salaberria 00040 Zerk ekarrio dio euskaldunari izate zaill ori? bera inguratzen dun lurralde berak, zailtasunez beteriko lurra tokatu zaio euskalerritarrari legorrean sekulako mendiak aldapa eta malkorraz josita daudenak eta itxasoan Kantauriko enbatak eta olatu ikaragarriak aurpegia eman bearra, ortik bizimodua atera bear zun emengo gizakiak bizi nai bazun eta onetxek izakeran kalo aundia lagako zion betirako, orduan ezkaitezen arritu bat ere zakarkeri puntu onekin.

305. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.m. artzalluz 0050 Jesus Jaungoikoagaz mintzo denean Aitaz mintzo da geienetan; baiña bere buruaz ere mintzo da Aitaren izate berekoa dela aitortuz.

306. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.m. artzalluz 0050 Eta Espirituaz ere mintzo da Semearen izatean parte artzen duelarik.

307. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.m. artzalluz 0050 Jainko Aita dela aitortzeak, nere izate berekoekin ditudan arremanei esker gizakiagoa egiten naizela esan nai du.

308. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.m. artzalluz 0050 Bizitza ez da azitzea eta garatzea bakarrik, izate berriari eta ezezagunari leioak irikitzea baiño.

309. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.m. artzalluz 0050 Beraz, Irutasun Guztiz Santua ez da izkutuko misterioa, gure barnean, gure izatean dena baizik.

310. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.m. artzalluz 0042 Eta egoera orrek gaisotasun ugari sor ditzazke gure izatean.

311. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.m. artzalluz 0042 Ortan bakarrik ez da geratzen Jesus, izate osoa, gizakia oso-osorik ta irikitzen dena.

312. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1994 0012 Eguerdietan azoka zabalik izate horrekin ez da betekadarik izan eta lasaiago ibili dira bertan izan direnak.

313. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak r. lizartza 0046 Mundu osoko informazioa ematea bai, baina Euskal Herriaren egoerari eta izateari egokituta.

314. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak herr 1992 0003 Hizkuntzei buruz duten ikusmolde hertsi, totalitarioa, errepublikaren izaiteari berari lotzen dute honen izenean gero giza eskubideez eta justiziaz ele ederren egiteko.

315. 1991> sailkatu gabeak poesia i. baztarrika 0019 3.5.- Eramanpena eta pakea.
Seme, Jainkoaren bideari benetan heldu nahi badiozu,
gertu egon datorrena datorrela, dena egoki eramateko.
Eseri zaitez eramanpen haundiz bere ate aurrean, isiltasunean, bakarrik,
luzaroan zain egotera behartzen zaituenean, zuk dena pakean onartuz,
urrea ere su-katiluan garbitzen bait da.
Jesus Jauna, mundu honetatik igarotzean
eramanpena jantzi berezi bezala erabili zenuenez gero, bera dugu indar
on guztien erregina eta zure koroiaren harri-pitxirik ederrena.
Emaidazu Jaungoikoak bere izatez eman nahi didan guztia onartzeko grazia,
Graziaren bide harrigarriak eta aurrez ezin ikusi diren izaeraren uneak.
Pakean onartzen ditut bizitzaren bide gurutzeak,
eta nire senideen ulertu ezinak, gaisotasunak eta heriotza bera,
eta giza ezereztasunaren legea, hau da, nire heriotzaren ondoren
ezer gertatu ez balitz bezala, denak berdin jarraituko duela.
Pakean onartzen dut inguratzen
eta mugatzen nauen gizonaren ezina.
Pakean onartzen dut, aldi eta une bakoitzaren legea,
beti erdizka huts ematearen legea, bakardadearen eta heriotzaren legea.
Nik zure eskuetan uzten dudan guzti honen ordain,
emaidazu pakea, Jauna.

316. 1991> zuberera saiakera-artikuluak f. bidart 00094 Eskakizun horiek irabazten baditugu, Iparraldeak bere izaitea eta ezagupena segurtatzen ahalko ditu, Iparraldea bere izaiteaz jabetzen hasten ahalko da.

317. 1991> zuberera saiakera-liburuak d. landart 0109 Bere olerkia beraz, bere izaitearen pare agertzen zaigu...

317 emaitza

Datu-estatistikoak: