XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak baliourritu 1984 0016 Eusko Komunitate Autonomorako Gizarte Zerbitzuei buruzko legeak dioenaren arabera, hona hemen Foru Ahaldundien betebehar orokorrak zeintzuk diren:
- Gizarte zerbitzuen erregulaketa, maila kualitatibo egokiak eta modalidade konkretuak jarriz bere prestaziorako.
- Gizarte zerbitzuen egitarauketa lurralde-eremurik egokienak zehaztuz bere funtzionamendurako.
- Betetzeko beharrizanen ikerlan eta erabakia, bere lurraldearen barruan.
- Bere lurraldean egindako ekinaldi sozio-asistentzialak zaintzea.
- Udalen ahalmenak edo gain-udaletako entitateen ahalmenak gainditzen dituzten zerbitzuen gestioa (zerbitzuon izateagatik edo beraiek biztanlerian duten zerikusiagatik).
- Eusko Legebiltzarrak eta Jaurlaritzak emandako arauei jarraituz, instituzio publiko edo pribatuek egindako kontzertazio-zerbitzuak.
- Legeak aurrikusten dituen aldizkako prestazio ekonomikoen biderakuntza eta ematea.

2. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak hezksaila 1984 0019 Musikaren kasuan, bestalde, garbi definitu behar dira maila bakoitzeko xedeak musikaren hezkuntzan aurrerapauso kualitatibo bat emanez (...).

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak a. martinez 0557 Adibidez, talde baten jaioterria aztertzen denean, jaioterria definitzeko erabiliko dugun aldagaia kualitatiboa izango da, baina guk honela nahi badugu, ondorengo eran defini dezakegu aipatutako aldagaia: euskotarra-atzerritarra.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak a. martinez 0557 Kasu honetan, aldagai kualitatiboa dikotomizatu egin dugu.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak saioka/7 0126 Helburu orokorrak: - Materia eta beraren konportamoldeak ikasterakoan, ezin gintezke huts hutsean propietate kualitatiboetan gera; maila honetan beharrezkoa dugu, behaketa kuantitatibo batzu egiten hastea.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak saioka/7 0126 Hauxe da batez ere, ikasgai honetan lortu nahi duguna; zientzia kualitatibo batetik aurrera, maila kuantitatibora pasatzeko urratsak ematen hastea.

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak f.m. ugarte 0141 Sailkatze kualitatiboa, adibidez:
- iragazketa potentziala oso haundia.
- erdi mailako iragazketa.
- iragazketa ahula
.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak elhuyar 1981 0415 Badago beraz T'11 eta T11, Tg eta TB trantsizioen arteko diferentzia kualitatibo bat zeren eta azken hauek intermolekularrak bait dira eta T'11, aldiz, intramolekularra bait da.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0114 Diferentzia hori era askotakoa izan bait daiteke: estrukturala, koalitatiboa, formala, hizkuntzazkoa, etab.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak naturorienta 1984 0122 4.1. Saiodi batetan bota 2 zmampsup3; glukosa disoluzioa, eta ondoren 3 zmampsup3; Fehling-en erreaktibo kualitatiboa A eta B % 50-era.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak naturorienta 1984 0122 4.5. Saiodi batetan bota 2 zmampsup3; glukosa eta 4 cmampsup3; Benedit kualitatiboa.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak naturorienta 1984 0252 - Egurats-presioaren egiaztapena. Egiteko dispositiboak asmatu. (Aspektu kualitatiboa).

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. saez 0116 Orain horietako bi aipatzera mugatuko gara: gazte-delinkuentziari buruzko arazo kuantitatiboa eta haur heziera eta bizitza kalitatearen kualitatiboa.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. agirre 0126 b) METODO METABOLIKOA, aitzindarien gehiegikeria edo azken produktuen gabezia neurtzen duena, metodo kualitatiboen bidez (adib. kolorimetria) edo metodo kuantitatiboen bidez (RIA, espektrofotometria, kromatografia, etab.).

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. uria 0089 Hala eta guztiz ere uste dut eman behar dugun jauzi kualitatibo horren elementu edo klabe bat tolerantziaren printzipioa dela.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak bizijator 0077 Baina protoplasma bizian kanpoko eta barneko faktore-multzo batek erregulatzen ditu eraldaketa hauek; alegia, entzima-multzo baten presentziak, beren harreman koalitatiboak, ingurunearen azidotasunak, erredox potentzialak, protoplasmaren ezaugarri koloidalak, honen egiturak etab.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. aldabe 0018 Landareria ikertuz Gure honetan, ikerketa, alde kuantitatibo batetatik (formazioak harturiko superfiziea) eta zenbait kualitatibotatik (lore-konposaketa, egituraketa eta eboluzioa denboraren menean) zehar abordatuko dugu.

18. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz/dbh 00020 Gune honen hari gidatzailea lehen zikloan ikusitako triboelektrizazio esperientzia sinpleak gogoratzetik abiatuko da, elkarrekintza elektrikoen azterketa kualitatiboa egitera pasatzeko, berdin eroankortasunarekin, zirkuitu sinpleen azterketari ekiteto aurrepausu beharrezkoa gisan, eta elektrizitate ondorioekin bukatzeko.

19. 1991> euskara batua ikerketak e. arana 0123 Agerpenean dagoen nagusitasun honek, maila koalitatiboan, bestelako osagarri batzuk ere baditu.

20. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: adimenaren sorrera haurrarengan, 7-25 00014 Aldakuntza koalitatibo hauek nola gertatzen diren azaltzeko, kontzeptu berriak sartu zituen Piagetek ordurarteko teorian. Kontzeptu nagusia eragiketa logikoa izan zen eta ekintza fisiko baten gogo-barneratzea bezala ulertzen zuen. Eragiketa logikoen funtsezko ezaugarri bat itzulgarritasuna da. Bestalde, zeri zor zaio logika indartsu eta konplexuago horren agertzea? Gertakari honi: eragiketak biltzen dira osoko sistema edo egituratan; bestela esateko, eragiketak bere osotasunean, eta ez isolaturik, hartzen dituzten egiturak sortzen dira.

21. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00015 Bestalde, erabilitako metodologia bi eratakoa izan da, kuantitatiboa alde batetik, kualitatiboa bestetik. Metodologia KUANTITATIBOAREN ikerketa mundua, izenak adierazten duen bezala, zenbakiena, kopuruena da. Hurbilpen honen arabera GERTAKARIAK aztertzen ditugu, hau da, estadistikaren bidez, fenomeno ezberdinen korrelazioak AZALTZEN ditugu.

22. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00015 Baina horrekin batera ezin ditugu modu honetan azalpen horien atzean egon daitezkeen ezberdintasunak sakondu edo ulertu; horretarako beste hurbilpen mota bat aukeratu behar dugu, nolakotasunaren hurbilpena edo KUALITATIBOA. Honako hau, hitz egiteko moduan oinarritzen da, ez ditu gertakariak jasotzen, DISKURTSOAK baizik.

23. 1991> euskara batua saiakera-liburuak elektromagnetismoa 00353 Oinarri hau faltsua bazen ere, fisika teoriko eta esperimentala koalitatibo eta koantitatiboki argitu egin zituen.

24. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. erize 00406 (6) Noizean behin, gaztelaniaren gorazarre eta euskararen, edo Penintsulako beste hizkuntzen, aurkako erasoak irakurri ahal izaten ziren. Kuantitatiboki, gutxi eta maiztasun baxukoak ziren. Ageriko diskurtso nagusia bestelakoa zen, ikusi dugunez, baina euskararen aurkako adierazpenek zenbaki hutsek erakusten dutena baino balio kualitatibo handiagoa ez ote zuten susmoa izatea zilegi da nire ustez.

25. 1991> euskara batua saiakera-liburuak tx. ramirez de la piscina 00080 Dena den, egia da halaber, ikuspuntu koalitatibotik ikusita, lan horiek garrantzi handia dutela asteburuetako eranskinetan.

26. 1991> euskara batua saiakera-liburuak tx. ramirez de la piscina 00080 Beraz, marginala agian bai, ikuspuntu koantitatiboari begira; ez, ordea, koalitatiboki.

27. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak e. arana 00349 Telebistari buruzko azterketa koantitatiboa barik koalitatiboa da liburu honetan proposatzen zaiguna.

28. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak i. camino 00014 Ustea dugu, bestalde, hizkuntzaren aldetik eten, banaketa edo konbergentzia eremu garden-gardenik ez den gurea bezalako lurraldeetan Eguesibar, Izarbeibar, Iruñerria, Oltza, Olloibar, Goñerria, Gesalatz inguruaz dihardugu, dialektometria txit onuragarri litzatekeela, batez ere bere eredurik kualitatiboena balia baleza; horretarako, ordea, alderatu daitekeen datu-oinarri bateragarri bat behar da ezinbestean, eta begien bistakoak diren arrazoiengatik hori orain ezina da guztiz.

29. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00015 Kuantitatiboki garrantzirik gabeko joera da hori, baina kualitatiboki oso esanguratsua.

30. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00045 Berriki adierazi du Ibon Sarasolak kualitatiboki zer ekarriko liokeen hegoaldeko euskarari, iparraldekoa galduko balitz.

31. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00147 Honakoan zalantzan jarri zen erabilitako objektibitate irizpidea, bai eta teknika koantitatiboak (teknika gogorrak), teknika koalitatiboen (teknika bigunen) oposizioz erabiltzea.

32. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00147 Ikerketako teknika koalitatiboak erabiltzeari doakionean, berriz, esaten zen koantitatiboak bezain zorrotz zirela eta halatan, estatus bera behar zutela, generoaren gaineko ikerketan.

33. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00147 Izan ere, teknika koantitatiboak gogor deitzea eta koalitatiboak, berriz, bigun , bazuen, berez, joera kontzeptual androzentrikoa.

34. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00147 Teknika koalitatiboen rolaren berrikuste prozesu hau ez zen generoko ikasketetan bakarrik eman; beste alorretan ere eman baitzen.

35. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00147 Gaur egun esan daiteke metodo koantitatibo eta koalitatiboen arteko eztabaidak ez dituela gehiago aurkezten elkarren aurkako metodo bezala, baizik eta zabaltzen ari dela, ikerketetan bi metodoak elkarrekin erabiltzeak emaitza onak ematen dituela.

36. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00151 Emakumeen egoeraren azterketok ez du datu estatistikoetara soilik mugatu beharrik, informazio hau beste neurriekin osa baitaiteke, hala koantitatibo nola koalitatiboki.

37. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00151 Edozein ikusmolde metodologikotik abiatuta ere, kontitabibo nahiz koalitatibotik, eta jadanik eginak dauden estatistikak erabiliz gero, estatistika hauek gizarte adierazletako sistema bihurtuak edo bihurtu gabeak badira ere, hasi aurretik, metodologiako behar bat agertzen zaigu.

38. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. piedra 0111 Kulturaren demokratizazioaren arazoak kezkaturik, oinarrizko demokratizazioaren koadroaren barruan, beharrezkotzat jotzen dugu arreta berezia eskaintzea geure hezkuntzaren defizit kuantitatibo zein kualitatiboei.

39. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak n. gonzalez 0045 - Ikastetxearen deskribaketaren kasuan, erabilitako metodologia kualitatiboa behaketan oinarriturik egonik, oso aberatsa izan da.

40. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sarasua 0109 Baina euskararen alde kualitatiboa nahiko zokoratua egon da: estandarizazioa, kalitatea, euskalkien oreka...

41. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1993 0033 Hezkuntza munduan emakumeek duten egoerari buruzko azterketak ez du zenbakiak soilik jasotzen, horrezaz aparte, eta batez ere, azterketa kualitatibo bat da, horren barnean zer gertatzen ari den ikertzen duena, hain zuzen ere.

42. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1995 0026 Protagonisten bidez egindako hurbilpen kualitatiboari dagozkion ondorioak

43. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. oihartzabal 0092 Analisi koalitatiboak kimikariari eskuratzen dion hainbat zerbitzu eskuratzen dio azterbide horrek psikoanalitikariari;

44. 1991> euskara batua saiakera-liburuak gizakia 0045 Bestela esan, baliteke Lucyk bere garunean hazkunde koantitatibo eta koalitatibo horren lehen sintomak edukitzea; gero habilisen nabarmendu eta erectusarekin eztanda egingo zuena, alegia.

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0122 Azterketa kuantitatiboan, gazteleraren ugaritasuna aski frogatuta geratu delarik, oraingo azterketa kualitatiboan hurrenez hurren honako hau esan dezakegu:

46. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila barnet 1993 0151 Gure ebaluazioa egiterakoan, beste eredu batzuetan baino zailagoa egiten zaigu aurrerapen kualitatibo eta kuantitatiboak somatzea, eta agian errazago zenbatekoaren aldetik, nolakoaren alderditik baino.

47. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0160 Ongizate materialaren adierazleekiko hurbilketa hori, adierazle horien esanahi kualitatiboa azaltzea ahalbidetuko duen analisi kritikoarekin osatu nahi da, bizi-maila, (errenta per capitarekin neurtua askotan) eta bizi-kalitatea (zenbatzeko zailak diren alderdiak sartzen ditu: aisialdia, lanak asetzea, ezaguera, eremu fisikoa, ingurugiroko ondasunak, besteak beste) desberdinduz.

48. 1991> sailkatu gabeak egunkariak bao 1999 05608 2. Proiektua Bizkaiko industri-ehunaren dibertsifikaziorako zenbatekoz eta kualitatiboki mesedagarria suertatzea (10 punturaino gehienez).

49. 1991> sailkatu gabeak egunkariak f. ibargutxi 0062 Eta indar guztiak irauten gastatzen direnez, sektore hau ez da gaurregun gai, ez sustapenik egiteko, ez aldaketa kualitatiborik egiteko.

50. 1991> sailkatu gabeak egunkariak f. ibargutxi 0062 Eta indar guztiak irauten gastatzen direnez, sektore hau ez da gaur egun gai, ez sustapenik egiteko, ez aldaketa kualitatiborik egiteko.

50 emaitza

Datu-estatistikoak: