XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak in: azcue, eusebio m.: euskarazko vertsoak, 13-40 0028 Eusebio M.ª Azkuek idatzitako bertsoen barianteak ikustean, era bitako azalpenak emon izan dira: batzuk Resurreccion M.ª Azkuek aldatu ebazala dinoe orduko bere eritxi linguistikoei jarraituz 34 beste batzuen ustez 35 aitak berak bertsio diferenteak itxiko ebazan eta ganera semearen zuzenketak aitaren euskera hobetzeko baino ez ziran izango.

2. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak f. azorin 0014 Azkenik, zenbait aplikazio linguistikoz eta berauek IV. Kapituluan azaldutako agregatuen banaketarekin duten harremanaz hitzegiten da.

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. navarro 00092 Bestalde, ekintza linguistikoan, pertsona batek ezagutzen du edo ez araua, eta sistemaren kontzientzia handiagoa edo txikiagoa izan lezake.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. navarro 00117 Mintzaira eta errealitatea berezteak erraza dirudi teorian; ikusi dugunez ordea, praktikan zaila gertatzen da maiz, funtzio lexiko eta lexemek izendaturiko errealitatearen hurbiltasunagatik. Erne egon beharra dago beraz erlazio linguistikoak eta errealitatekoak berezteko. Arazoak hainbat barrutitan nabarmentzen dira.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. navarro 00142 Esan bezala, testuek ez dute edukin linguistiko soilen bitartez bakarrik funtzionatzen; jakintza unibertsal inplizitu batek ere jokatzen du testuen ulerpenean, hau da, gauzen ezagupen orokorrak, eta baita ere berbaldi-ekintza bakoitza inguratzen duen hizkuntzaz kanpoko egoera orok. Horrela, amak jantzita dagoen haurrari hondartzan ez joan uretara dioenean, badakigu urak busti egiten du jakintzat ematen dela (agian, eta haurra oso txikia bada, ez du hori jakingo, eta ez du ulertuko amaren debekua, nahiz eta hitzak ulertu). Hau da, jakintza hori eta beste hainbat faktore berbaldi-ekintza guztietan ematen da eta erabakiorra da mezuaren ulerpen osorako.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j. amenabar 0025 Ordurarte literaturak, edo, hobeki esan, euskeraz idatziak, gehienetan, eta olerkari batzuk izan ezik, bere funtsezko arrazoi eta zuribidea helburu ezliterarioetan, batez ere, linguistikoetan, aurkitu ohi zuten, alegia, Elizaren eta apaizen erlijio ekintzan.

7. 1969-1990 euskara batua ikerketak p. urkizu 0073 Baina Etxeberri Sarakoaren helburua Euskalerriko semeei latina ikasteko bidea erraztea bazen, Larramendirena ezina omen zena egin ahal zitekeela erakustea, eta Harrietena frantsesa ikasteko ere lagungarri izan zedila, Londresen Pierre d`Urtek idatzi zuen gramatika, esan dezakegu helburu linguistiko hutsez idatzi zuela, edo bederen, ez lehentzat harturik besteen helburu apologetikorik, ez pedagogikorik.

8. 1969-1990 euskara batua ikerketak elhuyar 0024 Lehendabizi, izkutatu izan zaion egia ezagutu behar du, eta gero berak jakingo du nola jokatu: Irlandarren erara, inglesaren askatasun batez ados, inperioaren hizkuntzaz bat; finlandiarren erara, Suediaren aurka beren nortasun linguistikoa eskatuz; Algeriaren erara, kolonialismo linguistiko eta ekonomikotik irtenez; edo israeldarren erara.

9. 1969-1990 euskara batua ikerketak elhuyar 0194 NORMALIZAZIO LINGUISTIKORANTZ Baina jakina, eta mediku-hizkeran jarraituz, diagnostikoa egin ondoan tratamenduari ekin behar zaio; hau da, euskara berreskuratzeko neurri egokiak hartu behar dira orain.

10. 1969-1990 euskara batua ikerketak elhuyar 0194 Normalizazio linguistikoak bi parte ditu: Lehenengoa, hizkuntzari berari dagokiona.

11. 1969-1990 euskara batua ikerketak elhuyar 0194 Atal hau batez ere linguistikoa da; hizkuntzaren azterketaz arduratzen diren pertsona eta erakundeen egitekoa da bereziki: hizkuntzalariena eta, gure kasuan, Euskaltzaindiarena; horretarakoxe sortua izan bait zen, hain zuzen ere, beste ezertarako baino lehen, orain dela hirurogei urte.

12. 1969-1990 euskara batua ikerketak txill 0011 Azterketa fisikoaren bidez aurkitzen diren ñabardurek, esate baterako, berez oso garbiak izanik ere, kasu honetan edo hartan hiztunengan pertzibitzen ez badira, edo hizkuntzan erabilpen-funtziorik ez badute, balio linguistikorik ere ez datxekie mintzaira horretan.

13. 1969-1990 euskara batua ikerketak txill 0011 Datu akustikoez gain, beraz, azalpen linguistikoa eraiki behar da; datu fisiko berberak, oso funtzio desberdinak izan baititzake (are funtziorik bat ere ez) hizkuntzen erabilpenean.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0010 2.2. Planteamendu praktikoa edo estrategia
a) Estrategiaren orientabidea
1. Osagai linguistikoa: Hizkuntza funtzionala erabili
2. Osagai erreferentziala: Hizkuntza bere kontextu errealean bizi
3. Osagai diskurtsiboa: Hizkera-mota desberdinak bildu eta sailkatu
4. Osagai psikologikoa: Ikaslearen autonomia bultzatu
b) Komunikazio-metodoak gaurregun
c) Bitartekoak

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak hitz 1974 0038 Ez harreman sozial eta ez hizkuntza harremanetako linguistiko konfliktorik deskribitzen duelako, praktika zientifikoak baztertua du ia hitz hori.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak t. barrenetxea 0142 Hûllen-en ustez, halaz ere, ez dago desberdintasun argirik helburu orokorrerako eta helburu berezietarako hizkuntzetan alderdi linguistikotik.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak t. barrenetxea 0143 Peter Fischel-en artikuluan () LSPko irakasleek profesionalen behar linguistikoei erantzun behar dietela azpimarratzen da.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak k. navarro 0075 Horrela: - 1985.ean Muga linguistikoak eta dokumentazioa gaiaren inguruan mahai-ingurua antolatu zen SEDICekin (Sociedad Española de Documentación e Información Científica) batera.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0164 Bukatzeko, bibliografia orokorra eta sailkatuaz gain, hiztegi linguistiko ona ere eskaintzen zaigu.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0010 1. KOMUNIKAZIO-GAITASUNA
2. BIGARREN HIZKUNTZAREN IRAKASKUNTZARAKO PROGRAMAZIO KOMUNIKATIBOA
2.1. Planteamendu teorikoa
a) Osagai linguistikoa eta diskurtsiboa
b) Osagai psikologikoa
c) Osagai soziokulturala eta erreferentziala

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0166 Lehenengoan, esate baterako, honakoak definitzen dira: elebitatea (kode linguistiko bat baino gehiago duen gizabanakoaren egoera psikologikoari dagokio eta elebitasun indibiduala ere deritzaio), elebitasuna (hizkuntza bat baino gehiago erabiltzen direneko gizataldearen egoerari dagokio eta gizarte-elebitasuna ere deritzaio); elebidun orekatua eta dominatzailea; elebidun konposatua eta elebidun koordinatua; haurtzaroko elebitatea, gaztarokoa eta helduarokoa; elebitate gehitzailea eta kentzailea...

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0166 Hirugarren kapituluak haurraren baitan ematen den elebitasunaren garapenaz dihardu, garapen linguistikoaz, neuro-psikologikoaz, kognitiboaz eta soziokulturalaz; kapituluaren amaieran elebitasunaren garapenari buruzko eredu sozio-psikologiko berri bat proposatzen dute egileek.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Barne-mekanismoak, input linguistikoa eta hurbilketa komunikatiboa

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Hurbilketa komunikatiboaren asmoa ingurugune linguistikoaren inputa areagotzea da eta barne-mekanismoak hobetzea eta ikaslearen parte hartzea haundiagotzea.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. lasagabaster 0051 Horrenbestez, teatro-testuinguruan kokatu behar da euskal teatroaren alderdi eta problematika linguistikoaren azterketa.

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. lasagabaster 0051 Gaurko teatro-semiotikaren arabera, guztiz argi azaltzen zaizkigu teatroaren egituraren, honen alderdi linguistikoaren, hizkuntzaren eta teatro-lengoaiari dagozkion gainerako elementuen arteko harremanak.

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak gie 0099 Baita ere egia da hezkuntz sare publiko bikoitza diskriminazio sozial, ideologiko eta linguistikoen iturri izan daitekeela.

28. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak batzagiriak 1985 0484 Atlas Linguistikoari buruz hiru lankide ari direla galderak prestatzen, esan du Haritschelhar jaunak.

29. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak atalase maila 0047 Hori horrela izaki, nahiko erraz defini dezakegu ikasleek behar duten gaitasuna, dela lehen aipatutako gaien inguruan elkarrizketa hasteko, dela beste edozein funtzio linguistiko betetzeko.

30. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0052 Joera horrek, irakatsiko diren eduki linguistikoak, ikasleak beharko duen hizkera mugatzerakoan, ikaslearen hizkuntz beharren analisia eskatzen du.

31. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak egoeraren definizioa 0183 Hala ere, duten idiosinkrasia linguistikoak berezi egiten ditu Komunitatearen gainerakotik, horien estudio-maila, sorlekua, beren familietako hizkuntz markoa, adin-kohortea, eta bezalako hain zirt edo zarteko parametro sozialetan ongi baino hobeto diferentziaturiko gizarte-talde bat osatzen dutelako.

32. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak egoeraren definizioa 0183 Euskarara beren kabuz aberriratze hori, estrukturazko eta estrukturaz gaineko elementu-zerrenda oso baten eraginez gertatu da eta, aldi berean, elementu-zerrenda horrek, Etorkinen eta Deseredatuen gaztelaniazko Komunitatearen jatorrizko taldetik argi eta garbi bereizten dituen eritzi- eta jarrera-mundu linguistiko oso bat desarroilatzen du euskaldun berrion baitan.

33. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0085 Hain zuzen Mitxelenaren kritika propioki linguistikoa (eta autoritate moral eta zientifikoaren arabera hauxe luke bere propioena) nola ez den egiaz UZEIren kritikarik, baina de facto ia euskal kultur mundu osoarena, kritikaturiko adibide konkretuetan ageri da nabar-nabarmen.

34. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0091 Izan ere, zenbateraino da garbitasuna edo mordoilokeria une honetan egiazko problema (linguistikoa)?.

35. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0091 Mitxelenaren kritika (linguistiko) guztia hortik doa oraingoan, baina, haren obra piska bat ezagututa, bidezkoa ote da zenbait jende iritsi den konklusio moduetara iristea?.

36. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0091 Zergatik? Zergatik dago hain zuzen alderdi linguistikoa hain murritz, batez ere hain anbiguo?.

37. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0110 Gauza bat da normalizazio linguistikoa, bere maila guztietan: (...).

38. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0116 8.- Normalizazio linguistikoaren gaurko planteamenduak.

39. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak x. mendiguren b. 0996 Hirugarren eta seigarren gaiak, hots, Teoria Linguistiko Orokorra eta Gaztelaniazko gramatika, lexikologia eta Literatur historia dirateke orain arteko unibertsital ikasketen arabera gairik arautuenak edo standarizatuenak.

40. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak x. mendiguren b. 0996 Lehen gaiak soilik izango luke zailtasun pixkaren bat, Teoria Linguistiko Orokorrean ohizkoa den terminologia euskaraz emateak suposa lezakeen heinean.

41. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak kulturtekaria 1985 0237 Nere ustez, boluntarismo politikoak eskeintzen digu irtenbide bakarra: hondamendira garamatzan egoera ez da soilki egoera linguistiko hutsa... politika orokor baten atal bat da.

42. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak kulturtekaria 1985 0237 Iraultzaileen lana da borroka linguistikoa borroka iraultzailearen agerpen desberdinekin lotzea, sistema goitik behera aldatuko duen politika baten gabeziaz euskara ez bait da salbatuko.

43. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jamuj 0010 Horiei ordea, edukin linguistikoa erantsi behar zaie eta horretarako aurreko urteetan egiten zen aukeratze linguistiko hutsa ez da erabat alferrikako gertatuko.

44. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0013 Adibidez, Matematika eta Marrazketako Simetria gaiari dagozkionak; Fisika eta Matematikako Bektoreei dagozkien gaiak; Testu-azterketari dagozkionak, direla historiko, literario, linguistiko, filosofikoak, Euskara, Historia, Filosofia, Ingelesa etabarreko irakasgaietan.

45. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0009 Horrela, bada, suspertzaile edo irakasleak teknika hauek erabil ditzake lehenbizi gertaerak, eritziak edo material linguistikoa aurkezteko.

46. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0033 2.4.2. Helburuak Hizkuntz ikastaroan mimoak dezakeena:
- hizkuntz kode berri bat ikasten ari denaren tentsioa gutxitzen lagundu,
- hizkuntzaren irakaskuntza gaurkotu,
- ikasten ari den hizkuntzaren inguru kulturalean errotzen lagundu ikasleari,
- batzutan, egitura linguistikoen lorpena erraztu,
- ikasleari eragin parte harreraziz.

47. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0065 Rol-jokoa dela edo joko linguistiko edo antzerki etab. direla medio, simulazioak ahozko mintzaldien bide eman diezaieketen egoerak birsortzen dituzte.

48. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak mintzamena 0072 Dialektika honetan oinarritzen da zeinu linguistikoa.

49. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak mintzamena 0072 Zeinu linguistikoa, lehentxeago genionez, beraz, adierazleak eta adieraziak elkar baturik osatzen dutena dugu.

50. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak n. balluerka 0031 Honi lotzen zaio herri ezberdinengan metatutako esperientzia zabala; egitura sozialaren, eta kultura materialaren itxuren ezaguera linguistikoak eta bere funtzioak; (...).

51. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. mendizabal 0056 Beraz, hizkuntzari horren estuki lotuta egotea baliozkoa bada ere, ikasgelako denbora hobeto emango genuke bideo edo audiozko testu idatzien zati laburragoak sakonago aztertzen pasatuko bagenu, UNITATEEN luzelaburra laukian esan bezala egokituz eta unitateok helburu linguistiko berezietarako erabiliz; gisa horretan ikasleei lagunduko diegu bai ulermen-estrategiak ikasten eta baita komunikaziorako hizkuntza eraginkor eta sinplea erabiltzen ere.

52. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0061 Eta besteko, normalizazio linguistiko hori ez da Komunitate Autonomoaren berenezko komunikabideetan bakarrik lortu behar: RTVEren igorpenetan ere bai, noski, era osagarrian bada ere, zeren eta, J. L. Lizundiak dioenez, .

53. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0020 2. Oinarri logiko-linguistikoa, bi ondorio metodologikoekin
a) Elementu linguistiko bakoitzaren irakaskuntza bi estadio ezberdinetan egin behar da:
- Estrukturo-global erara ampgt; Egituretara ohitzea eta asimilatze globalean oinarritutako prozesua irekitzea.

54. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0020 Linguistikaren zeregina, fenomeno linguistikoa giza harremanetan azaltzen den bezala, aztertzean datza eta bere deskribapen objektibo eta sistematiko bat egitean, hala nola datu ezberdin batzuren azterketa eta bere azalpena historiaren, gizartearen eta psikologiaren eremuan.

55. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0039 Gaurregun ez da ontzat ematen inolako teoria linguistikoarekiko menpekotasunik.

56. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0031 Egia zera da, ordea: iturri linguistiko ugari guzti horiek irakaslearen kontrolpean daudela beti.

57. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0062 3. Ohar garrantzitsuak
a) Ikaskuntza linguistikoaren eta soziolinguistikoaren objektuak sailkatzearen lehenengo muga teoria gramatikal bakarra aukeratzeko zailtasunetik dator.

58. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0081 Izan ere, hizkuntza arrotza ikasten ari denak ez du bere ezagupen linguistikoaz baliatzeko eta bere adierazpena askatzeko aukerarik, baldin eta egoki antolatutako ekintzen bidez bere diskurtsoan inplikatzeko biderik ematen ez bazaio eta bere bizitzan inplikazio horretara bultzatuko duten problema haundiei, gertaerei eta ideiei tokirik egiten ez bazaio.

59. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lanintel 0102 3. Aurreratze prozesu honetan garrantzi handia dute elementu hauek:
a) hizkuntza ezagutzeak;
b) kultur mailak;
d) testuaren irakurketa zuzentzen duten adierazle linguistikoen hautemate eta interpretazioak:
- adierazle tipografikoak: espazio zuriak, maiuskulak, letren neurri eta formak, etab.;
- puntuazioa: puntuak, komak, galdeikurrak, harridurak, etab.;
- hitzen irudi globalak;
- hitzen ortografia;
- egitura moduen adierazleak (1) Ikasleen irakurketa maila hobetzeko ondorengo lan hauek kontsulta daitezke: .

60. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.j. uranga 0017 Aurkikuntz linguistiko honek ahozko aramear tradizioaren hesparruraino eramaten bait gaitu, eta horrela, Jesusen esaldien mamia ez ezik, bere lengoaia eta estiloa, orduko judaismoko lengoai semitikoaren karakteristikekin gonparatzera behartzen du ikertzailea.

61. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. lekuona 0249 M. Barandiaranen lanek bestetik joera honetako autore bakar bat aipatzekotan, horiek guztiek egin dute atsotitz-mundua tresna garrantzizkoa izan dadin euskal kulturaren linguistik eta antropologik ikaskuntzan.

62. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak n. mujika 0142 Inkesten emaitzek sarritan, inkoherentziak, erabilera paraleloak eta akatsak erakusten dituztenez, inkestan bildutako izen guztiek bigarren zatian burutuko den tratamendu linguistiko-geografikoa jaso beharko dute.

63. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak n. mujika 0142 Tratamentu linguistiko eta geografikoa.

64. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak n. mujika 0142 Tratamentu linguistikoak oinarritzat, aldez aurretik landutako printzipio eta nondik-norako batzuren ezarpena dauka.

65. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak n. mujika 0142 Kontuan izan behar da, antzerako egoera linguistikoa duten nazioetako toponimi batzorde desberdinek ontzat emaniko eta duela urte batzuk onartutako printzipio orokorrak egon badaudela.

66. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. irazabalbeitia 0118 Ikastaroetan erabiltzen ziren gaiak euskaraz azaldu behar izateak, sortzen ziren arazo linguistikoei erantzuna eman beharra agintzen zuen.

67. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak batzagiriak 1988 0430 Euskal Herriko Atlas Linguistikoaren azalpena.

68. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak l. oñederra 0223 Ez da esan nahi inoiz gertatuko ez direnik euskal hiztunen fonetikan, baizik eta hots edo hots bilkurok ez dutela inoiz funtzio linguistikorik beteko.

69. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0031 b) Kontutan hartzekoak dira testuinguruaren zailtasun linguistikoak.

70. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. uria 0079 G.: Motibazioaren aldetik eta gero, ezaguera aipatzen dugunean etab., horrek esan nahiko luke ez dela bakarrik ezaguera linguistikoa edo hizkuntzaz jabetzea, baizik eta jabetu behar duela egoeraz eta hizkuntzaren egoerari buruzko transmisore bat izan behar duela?.

71. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Bilduma hauek, diakroniaren ikuspuntutik duten neurrigabeko balio linguistiko eta literarioaz gainera, garaiko presentzia poetikoa indartsua zela adierazten dute aldi berean eta Errenazimentutik Aldi Barrokora arte nagusitu zen gordailu tradizionala kalitate literario handikoa zela ziurtatzen digute.

72. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lmuj 0019 Lotsagarria litzateke halako altxor linguistikoa ezkutaturik mantentzea.

73. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lmuj 0029 5.- Alderdi filologikoak Toponimia guretzat, batez ere, fenomeno linguistikoa izaki, kontutan hartzekoak dira tokizenetan ematen diren fonetika, lexiko eta dialektologiazko aldeak.

74. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lmuj 0029 Honela, toponimia baliabide egoki eta aberatsa gertatzen da gure Atlas Linguistikoa jasotzeko mementoan.

75. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lmuj 0036 Honelako altxor linguistikoa (euskarak hainbat etsai dituen memento honetan) ezin zitekeen argitara gabe ezkutuan utz. Euskara bere izatez edo ontologiaz aberatsa dela arlo honetan aski probatua gelditu dela uste dugu.

76. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a. urrutia 0244 Jakingarria da, alabaina, nola kontrajartzen diren hemen eskubide linguistikoak arautzekotan, bi printzipioak: bata personalitatearena, Nafarroako Konpilazioak onartuta, testamentua euskaraz egiterakoan eta bestea territorialitatearena, Ley del vascuence delakoak ezarrita, esparru itxi eta mugatu baterako.

77. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a. urrutia 0244 Honetan ere azken boladako legislazio linguistikoa nolabait osatu beharra dago, Euskal komunitate Autonomoan, dokumentu publikoaren errejimena zehazteko eta Nafarroan eskubide linguistikoak erresuma zahar horren lurralde osora zabaltzeko.

78. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak elhuyar 0243 Horrelako arazoak, komunikazioan nabarmendu egiten badira ere, ez dira linguistiko hutsak eta ezin daitezke termino eztabaidagarrien definizioak erabakiz bakarrik ebatzi.

79. 1969-1990 lapurtera-nafarrera saiakera-liburuak f. krutwig 0029 Empeiriaren enonta linguistikoa bertzetara diabatzen zuten, thampecirc;kampecirc; hauiei biziak emanikako rhythmoetan.

80. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak amatiño 0001 Ekintza (Ez du gerrarik aipatuko) linguistikoek ere, beren estrategia eskatzen dute.

81. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1984 0001 Eman dezagun instant batez, etorkizunak beste bide bat erabaki zuen bezala, bere momentuan Joannes Leizarragak eraikitako eredu linguistikoari jarraitu ahal izan balitzaio, zer izango litzatekeen gaur egun gure euskaraz.

82. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak ekb 0002 Europar bulego honek bat egin du erabaki honekin, oinarrizko eskubide linguistiko pertsonal eta kolektiboekin bat bait dator.

83. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1989 0001 Euskararen transmizio linguistikoa Deba Bailarako kanpainaren ardatza.

84. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1989 0001 Euskararen transmizio linguistikoa izango da irailetik urrira Deba Bailara osoan burutuko den kanpaina, baten ardatza atzo, Eibarko Udaletxean egin zen prentsa aurrekoan, Deba Bailarako Udal ordezkariek aditzera eman zutenez.

85. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak argia 1983 0001 Bertan Estatuak denen artean inposatu duen komunitate linguistiko bakarraren aurrean desberdintasunak markatu dituztela talde hauek, eta desberdintasun hauek gaurkoak ez direla adierazten da, betidanik egon bait dira.

86. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak argia 1983 0002 Arrazoibide berri horrek ikerketa batetik, eta dinamika, jokabideak eta eguneroko praktika linguistikoak bestetik lotu behar lituzke.

87. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak i. gaminde 0077 Ikastaro hauetan parte hartzeko esan zidatenean, ikastaroen helburua gramatikaz ihardutea izanda ere, bai gramatika eta bai dialektologia biak lotzeari interesgarri eritzi nion; hori dela eta, erlatibozko perpausak aztergaitzat hartu ditut, baina ez orohar, esparru linguistiko zehatz batetan erabiltzen direnak baino, Txorierrin hain zuzen.

88. 1991> euskara batua antzerkia a. luku 0050 Ideologo linguistiko, soziologogai, zertan haiz soziologian beste gisan?

89. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00092 Bestalde, zenbaitetan errealitate linguistiko bakar baten sailkatze desberdinak egin daitezke. Horrela, dialektoaz emandako azken definizioan oinarrituz (bizirik dagoen edo galdu den hizkuntza komun batetik...), latinetikako mintzaira nagusiak (frantsesa, italiera, portugesa, etab.) dialekto edo hizkuntzatzat joko ditugu, aukeratzen dugun ikuspuntuaren arabera: dialektoak dira latinari buruz, hots, ikuspuntu diakronikoaren arabera; hizkuntzak dira ikuspuntu sinkronikoaren arabera edo gaur egungo hizkuntza egoerari begiratuta. Ez dago esan beharrik, dena dela, azken hau dela ikuskera zabalduen eta arruntena, bakarra ez bada ere.

90. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00092 Aurrera baino lehen, bi uste oker salatu nahi ditugu. Hizkuntzen eta estatu politikoen eremuak sarritan bat etortzen dira, baina bat etortze hori bilakaera sozio-politikoaren ondorioz azal daiteke eta ez da inola ere ezinbestekoa, asko baitira munduan estaturik gabeko hizkuntzak (euskara, katalanera eta galiziera Espainiako Estatukoak baizik ez aipatzearren) eta asko dira, orobat, hizkuntza berezirik gabeko estatuak (Suitza, esaterako). Bada gero, dialekto terminoaren erabilera ideologizatu bat eta horren arabera ofizialtasunik gabeko mintzairak erdeinuz dialekto terminoaz izendatzen dira mintzaira horien nortasun linguistikoari erreparatu gabe: dialekto terminoaren erabilera hau onartezina da hizkuntzalaritzaren ikuspegitik.

91. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00051 Erabilera: Hizkuntzaren erabilera komunitateak dituen funtzio linguistiko ezberdinetan.

92. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 00129 Testu askoren sorbidea eta helburua linguistikoa da, literarioa baino askoz gehiago, hizkuntzaren zerbitzari bilakatzen delarik.

93. 1991> euskara batua ikasliburuak sirimiri/6 0053 1- Gaur egungo euskararen mapa linguistikoa agertuko duen liburu bat aurki ezazu eta konpara ezazu euskararen gaurko eta lehengo egoera.

94. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0186 Arrakasta horretan eragin handiagoa izan zuen, dudarik gabe, garai hartako borroka ideologiko eta linguistikoak (euskara batuaren inguruko eztabaidak), olerkien balio estetikoak baino.

95. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00079 Lurralde linguistikoak errespetatzen ez zituen estatu politikoak ekarritako zerbitzu militarrak eta inmigrazioak erabat aldatu zuten euskararen egoera, eta frankismoak eta azkeneko inmigrazio masiboak areagotu egin zuten egoera hau.

96. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00079 Lurralde linguistiko bat osatzetik estatu politiko baten barruan egotera pasatzean, estatuko hizkuntza bilakatu zen ofizial (euskaraz egitea ere zigortua egoteraino) eta etorkinak, industrializazioa zela eta lan bila etorritako estatuko hiritarrak izaki, irakasleak, medikuak e.a., bertako hizkuntza naturala asimilatu beharrean, beraienarekin kokatu ziren berton arazorik gabe: boterea erdaldunduta eta, estatuaren eraginez administrazioa eta irakaskuntza erdaldunduta, ez zen kasik euskal elebakarrik geratu, elebidun egin ziren, bertakoek kanpoko hizkuntza asimilatuz; bitartean, etorritako erdal elebakarrak, erdal elebakar jarraitzen zuten: harremanetan jartzerakoan batzuek bi hizkuntzak zekizkiten; besteek, berriz, erdara besterik ez.

97. 1991> euskara batua saiakera-liburuak o. ibarra 00009 Jakina denez, hizkuntza zerbait bizia eta aldakorra da, eta hartaz, oso zaila da muga linguistikoak ezartzea, eta are gehiago esatea non hasten den eta non bukatzen duen hizkera bat. Esan dezakegu, dialekto baten eta bestearen arteko lerroa ez dela egiazkoa, nahiz eta hau oso erabilgarria zaigun ikuspuntu didaktiko batetik.

98. 1991> euskara batua saiakera-liburuak o. ibarra 00114 Hiztunen jarrera hizkuntzarekiko ere ez da berdina, batzuek beren hizkuntzan komunikatzeko bide bat besterik ez dutelako ikusten; gainerakoentzat, ordea, hizkuntza eskualde edo herrialde batekin identifikatzeko modua da. Hauez gain, beren hizkera mespresatzen duten batzuek ere badaude; beste batzuentzat, ordea, hau nortasun linguistikoaren indartzaile bihurtzen da.

99. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. arrigain 00028 Ikerketa horiek izan ziren, zalantzarik gabe, linguistika historikoari bidea urratu ziotenak: Ritsehl-en Plaute-ri buruzko lanak linguistikoak direla esan daiteke; baina eremu honetan, filologia kritika puntu batean hankamotz geratzen da, gehiegi atxikitzen baitzaio hizkuntza idatziari, hizkuntza bizia ahaztuz; gainera, antzinate grekolatinoak ia erabat beretua dauka filologia kritika.

100. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. arrigain 00144 Har dezagun, esaterako, perpausaren zatien saila: Zertan oinarritzen da izenetan, izenondoetan eta abarretan bereizturiko hitzen sailkapena? Linguistikoa ez den oinarri guztiz logiko baten arabera egiten al da, gramatikaren eremuaz kanpotik aplikatuz, Munduko bolan luzera eta latitudea aplikatzen diren bezalaxe? Edo hizkuntzaren sisteman bere lekua duen, eta, gainera, hizkuntzak baldintzatua dagoen zerbaiti dagokio sailkapen hori? Hitz batez, errealitate sinkronikoa al da?

101. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. kintana 00013 Erabat makurra da hizkuntza minorizatudun herri xeheak nazionalismo linguistikoagatik interes handirik erakusten ez duela esatea, beren hizkuntzak ardura ez balie bezala.

102. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00069 Entzule edo irakurleen ikuspegitik, koherentzia interpretazioari lotuta dago, entzule/irakurleak bere ezagutza linguistikoak, ezagutza soziokulturalak eta egoeraren inguruko zertzeladak erabiliko dituelako diskurtso-zati bat erlazionatzeko testutik harantz dauden objektu edo gertaerekin (objektu edo gertaera horiek benetakoak zein irudimenezkoak izan daitezkeela).

103. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak n. goikoetxea 00143 Frisia eleanitzaren egoera linguistiko eta soziolinguistikoa deskribatu ondoren, hizkuntza gutxitua ikasteko kanpoko presio ekonomiko txikia eta nederlanderaren nagusitasuna ezaugarri dituen testuinguru honetan frisiera helduei irakasteaz arituko gara orain.

104. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00105 Kontzientziazio linguistikoan oinarrituz euskara ikasten hasi den heldua ordea, ez da hasten oinarrizko kultura batek ondasun batzuk ukatu dizkiolako edota sistema ekonomiko baten ondorio den egoera pertsonal batengatik, baizik eta bera delako, ezinbesteko ulermen zaileko gutxiagotze linguistiko prozesu ezkutu eta luze baten ondorio historikoetariko bat.

105. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00108 Lehen esandako kontzientziazio linguistikoak, egungo status-quo kulturaletik datorren botere soziolinguistikoaren transformazioaren aldeko aukera egitera garamatza.

106. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00108 5. TALDE NATURALEN TRANSFORMAZIO LINGUISTIKO KONSZIENTEA

107. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00108 Tesi hori oinarri bezala hartuz, erreflexiorako bide berriak zabaltzen dira (eskuhartze pedagogikoa inguru ezformaletan, aurretik aukeratuko diren talde sozialetarako moldatutako proiektu linguistikoen diseinua, jarrera soziolinguistikoen aldaketetan inferentziak, ikerketa-ekintza paradigmaren aplikazio berriak, talde erabakiak eta autoikaskuntzan duten eragina...) bai eta eremu berriak ere arlo linguistikoan ematen den praktika didaktikorako (Lasarte, Pasaia... eta abarren antzeko inmigrazio guneetan dauden talde naturalentzako eta familientzako euskalduntze eskaintzak).

108. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00110 Beste ataletako gabeziak ahaztu gabe eta helduen euskalduntzeaz zehazki hitz eginez, ezin ditugu lerro hauek bukatu, hurrengoa esan gabe: bere momentuan, nazionalismo tradizionalaren politika linguistikoa, horretarako sortuak izan ziren instituzioen bidez alfabetatze praktika zuzenki kontrolatzean oinarritu bazen ere (1981-1994), gaur egun ia testimonialak diren laguntza batzuk ematen segitzen du, de facto renuntziatu duen sektore batentzat.

109. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00110 Modu honetan, politika linguistikoak, apostu infantilizatzaile bat egiten du, ez ditu sektore helduak aktibatzen uzten, eta helduen euskalduntze zentruetan numerus clausus bezalako egoera Kafkianoa sortzen da 47. Are gehiago gaur egun HABE eta euskaltegien arteko finantzatze akordi sinaketetan (bai udal euskaltegietan zein bestetan) neurriraketa deiturikoa planteatzen da, eta honek ikasle kopurua finkatzen du horrek dakarren gastuarekin. Horrela, ikasle heldu askok ikasteari utzi behar izan diote leku faltagatik, eta ez hori bakarrik, zenbait euskaltegik (Zumaiakoa kasu) itxi behar izan dute araudi murrizkor honen ondorioz., ikaslegoa ez hartzera behartuta egonik politika horren beraren ondorio bezala.

110. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Berez, zenbait oinarri edo iturri har daitezke kontuan, lehen zehaztapen-maila zedarritzerakoan: linguistikoak, psikologikoak, soziologikoak, didaktikoak, eta abar.

111. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 HEOK dokumentuan, oinarri linguistikoak, psiko-linguistikoak eta soziokulturalak aukeratu dira, hizkuntz irakaskuntzaren berezitasunak kontuan hartuta.

112. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. etxeberria 00031 Autonomia, autogobernua, autodeterminazioa eta independentzia erreinbindikatu, euskal hezkuntza-sistema ezarri, emakumea bizitza publikora bidean etorri, aniztasun kulturala areagotu eta sekulako hazkuntza demografikoa gertatu da eta horrek guztiak dagozkion ondorio sozial, politiko, linguistiko eta kulturalak ekarri ditu.

113. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00025 Ondorioz, errazago da Donostiako euskalduna erregistro linguistikoz aldatu beharrean aurkitzea, egoera frustragarria benetan, eta deserosoa batzuetan, aldaketa eskatu/exijitzen duen pertsonaren heziera, sinpatia eta zentzu onaren arabera.

114. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00025 Pairatzen, sofritzen/gozatzen dugun egoera linguistikoak okerragoetan egonak baikara konplexuak diren inplikazioak ditu gure harremanetan, eta, hala guztiz ere, gutxitan azaltzen dira gure literaturan; ezta euria eta zeru grisa agertu ohi direnez, atze-oihal modura, paisajearen ezaugarritzat ere.

115. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00040 Izan ere, ez bainintzen gai izan nire ikuspuntua azaltzeko, esateko, zenbat gogaitzen gaituen arazo linguistikoa aurkezteak, eta euskararen alde laguntza eskatu beharrak, apetak ematen digulako balitz bezala, gainerakoak izorratzeko asmoz, kapritxo hutsez, eta gutxi balitz, gainera, gure eskakizunak ez baitira, pobrezian bizi direnenak bezala, hil edo bizikoak.

116. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00045 Normaltasunean normal da norberari erabilgarriena gertatzen zaion hizkuntza erabiltzea, eta desiragarria ere bai, mila arrazoirengatik, tabu linguistikoen gainditzea; mugak haustea kreatzailea da, baina, jakina, beste batzuetan kaosa dakar ondorio.

117. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00045 Gure zenbait tabu linguistiko haustea, haurrekin eta zakurrekin eta, neurri batean, tabernetako zerbitzariekin, ez dakienak ere euskara erabiltzeko obligazioa galtzea, ez dut esango intzestuarena haustearen parekoa litzatekeenik

118. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00065 Dudarik gabe ahalegindu beharko ginateke, denok eta batzuk obligazio handiagoa dugu horretarako, gaitasun linguistikoa hobetzen, baina boluntarismoa ez da bidea.

119. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 0097 Argi eta garbi ikusten da, beraz, testuinguruan (Kontzientziapen linguistikoa) oinarritutako testuen produkzioa dela egun daramagun arazoaz, eta horren inguruan sortutako azken ekarpen transdisziplinarioen arauera, erabil daitezkeen ardatzik egokienak.

120. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak bimailmorfol 0008 Honen kariaz, hizkuntzarekiko independente diren analisi sintaktiko nahiz semantikorako tresna linguistikoak ugaldu diren bitartean, tresna morfologikoek ez dute ia batere atentziorik erakarri.

121. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak bimailmorfol 0008 - Ezagutza linguistikoa eta algoritmoa bereizi egiten ditu eta, ondorioz, programa berak edozein hizkuntzatarako balio dezake.

122. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak k. zuazo 0982 Hizkuntzaz kanpoko arrazoiak (ekonomikoak, politikoak...) daude Tovarrek argi erakusten ez baditu ere jarrera hauen azpian, baina arrazoion eragina bete-betean isladatuko da ikerketa linguistikoetan.

123. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak k. zuazo 0982 Eta horretarako ezer ere ez hobe erizpide linguistiko hutsetan, ahalik eta zorrotzenetan, oinarritzea baino.

124. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. larrion 0012 Dena ez da bakanza lekua, Iparraldea problematika sozio-ekonomiko zehatza daukan lurraldea dugu, politika turistiko jakin bat daukana, egoera linguistiko larri batekin, eta hor ematen diren hainbat errealitate eta arazo Hegoaldean ere ematen dira, beraz, horretarako lan eremuak ezarri behar dira.

125. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: barthes, roland: idazkuntzaren zero gradua; testuaren atsegina, 7-22 0011 Idazkuntzak, aho-hitza sartu eta literaturako mekanismo formalekin (passé-simple eta hirugarren pertsona) jokatzen duen hizkuntzako lan gisa, literaturaren benetako izaera linguistikoa agerian jartzeko aukera ematen dio eta horrela bere krisia eta errealitatea erakustekoa: hatzaz seinalatzen den maskara bat da.

126. 1991> euskara batua saiakera-liburuak jorge de oteiza 0248 Aldi berean sonematika oteizarraren proposamenaren antz harrigarriak aurki daitezke antropologia linguistikoaren ikuspegi batzuetan eta gaur egungo berrikusketa metodologietan, gero ikusiko dugunez.

127. 1991> euskara batua saiakera-liburuak zuzenbhizkera 0142 Euskarazko ekoizpen juridiko-administratiboa ia osorik itzulpen bidezkoa izateak ondorio linguistiko latzak dakartza.

128. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. baraiazarra 00126 Aita Ondarra euskaltzainak lan ederra egin du: Sarreran Aita Migelen datu biografikoak agertzen dizkigu eta haren euskarazko 19 sermoien iruzkin linguistikoa egin ondoren, sermoien testuak argiaratzen ditu, ohar askorekin horniturik; azkenez, Aita Migelen Hiztegi eta Adizkitegiarekin osatzen du bere lan zehatza.

129. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0069 Honek erakusten diguna zera da, eskolan edo eskola inguruan hizkuntzen irakaskuntzarako ohizko metodoetan oinarrituta jasotako gaitasun gramatikala edo linguistikoa, hutsaren hurrena dela hizkuntzaren benetako ikaskuntza bermatu nahi izanez gero; eta kalean jasotako gaitasun komunikatiboa aldiz, behar-beharrezkoa dela, funtzio hau betetzen bait du eta honi eman behar zaiola beraz nagusitasuna.

130. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0069 Elebidun jakin batek zailtasunak edukiz gero hizkuntza batetik bestera eskatutako zerbaiten parekoa ekoizteko, hiru arrazoi eduki ditzake, lehena jatorri linguistikoa duena eta gainontzeko biak neuropsikologikoak.

131. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0069 Lehenengoa, jatorri linguistikoari dagokio.

132. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. iztueta 0721 Aitzolen 1934eko etsipenak ere, dirudienez, arrazoi linguistikoan du bere erroa.

133. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 0366 Ikerketa linguistikoaren mugatzat perpausa jartzen duen kontzepzio zaharra guztiz desegokia gertatzen da egitura oso konplexuak tratatzerakoan, izan ere beroriek determinatzen baitute unitate sintaktiko eta semantikoen tipoa, ordena eta moldaketa neurri handi batean.

134. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0069 bat, ikasleak aukeratu;
bi, ikaste prozesuan eragina eduki dezakeen ikasleei buruzko informazioa jaso;
hiru, astero ikasle horien idazlanak bildu eta ordenadorean transkribatu, pixkanaka ikasleen corpusa antolatzen ari garelarik;
lau, irakasleek egitura linguistiko konkretu batzuen adibideak atera eta erabilera horien arrazoi hipotesiak landu;
eta, azkeneko aldi batean urtean zehar egindako lanari buruzko hausnarketa egin eta ondorioak ateratzeko asmoa dugu
.

135. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0069 Corpusaren bidez, maila bakoitzean ikasleek erabiltzen dituzten egitura linguistikoak aztertu eta portzentaiak automatikoki kasu batzuetan, eta semi-automatikoki besteetan, ateratzeko tresna informatikoak lantzen ari gara.

136. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0069 Komentatzen ari garen proiektuan egitura linguistikoen erabilera mailaka lantzen ari garenez, XUXEN egokitu liteke ikasleentzat, proiektu honetan atera daitezkeen ondorioetan oinarrituz.

137. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak diskurtsuaren a. 0608 Lehenik, diskurtsua ez da unitate linguistikoen segida huts bat.

138. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak diskurtsuaren a. 0608 Eta ez da horrela bere koherentzia ezin azal daitekeelako forma linguistikoa eta esanahia soilik kontsideratuz.

139. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak diskurtsuaren a. 0608 Bigarrenik, forma linguistikoa eta esanahia diskurtsuaren osagaiak izan arren, diskurtsua ez da bere osagaien batura, hauen elkarrerlazioan sortzen den zerbait baizik.

140. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak diskurtsuaren a. 0608 Laugarrenik, nahiz eta egitura linguistikoen koherentzia ikuspegi sintaktiko eta semantiko isolatuen arabera azal daitekeen, diskurtsua azterketaren objektu bezala harturik, esaldien testuinguru intentzionalean interpreta daiteke, koherentzi orokorra mantenduz.

141. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak diskurtsuaren a. 0608 Azken finean, diskurtsu beraren eraikuntzan sortzen da diskurtsuaren koherentzia, hau da, eraikuntzaren prozesuan ematen diren elkartruke linguistikoen helburu aldakorrek osaturik.

142. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1995 0003 CDNko botoemaileak nafar toleranteak dira, integratzaileak, ilusioa dute ingurugiroa, bizi-kalitatea, ongizatea zainduko dituen eta desberdintasun kultural eta linguistikoak errespetatuko dituen Nafarroa eraikitzeko, eta nafar horiek asko dira.

143. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak r. iraola 0030 Horretaz, ordez, azterketa linguistikoa egiterakoan mintzatuko gara oparoago.

144. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak e. gerrikagoitia 0003 Problema linguistikoa ere ukan zuten (dagoeneko soluzionatua), zeren populuak soilik suomiera (finlandiera) mintzatzen bazuen ere ofizialki ostera historikoki mintzaira ofiziala zen suediera lehenbizian eta gero.

145. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... j.m. iturralde 0009 Kode sintaktikoak lau dira: jantziak, kode linguistikoak, topologia eta kinesika.

146. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... j.m. iturralde 0009 Jantziak izan daitezke ederrak eta zakarrak; kodigo linguistikoak izan daitezke gorriak-(ûskara)-ziberoera eta beltzak-besteak; topologian dauzkagu gorriak-aurrean eta beltzak-atzean; eta kinesikan, berriz, gorriak-abilezia eta beltzak-trakeskeria markatzen dutenak.

146 emaitza

Datu-estatistikoak: