XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak aginaga 0006 Batzutan (hala nola intelektual ustelen aurka egiten dutelarik), aldekoek ere aitortzen duten bezala, arrazoinaz eta experientziaz kanpo azitzen da, ta mugitzen, delako gogo-egoera: nahi-menez, ahal-menez, majiazeta erabili mundu berezian.

2. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak eem hizkliter 0249 - errito arraroak egitea, beti magiaz eta misterioz beterik.

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0015 Baziren, Syrakusa-ko Arkhimedes-ek (K. a. 287-222) egindako aurkikuntza eta asmakuntzak; Txinatarrek Ekialdean, eta Arabiarrek, Mendebaldean, tratatutako alkimia eta optikak Fisika eta Kimika zientziekin baino, magiarekin zerikusi handiagoa zeukaten.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oihenart taldea 0049 Gizon Magdaleniarraren produkzio artistikoak ahokatzen dituen bultzagile nagusia erlijioa eta magia dira.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oihenart taldea 0049 Horrela, gizaki paleolitikoaren funtsezko bizimoldeak, ehizeak halegia, ekonomia determinatzen du: eta, honekin batera, giza egitura, teknika, Artegintza, Erlijioa, Magia eta Etika.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak zipristin/3 0083 Gela hartan egiten zituen Borsantxof magoak bere magiak.

7. 1969-1990 euskara batua literatur prosa x. amuriza 0177 Baina Mitsimaren formula magikoak baino ere hobeki, zeren liburu hau berari mintzo baitzitzaion; miragarriro, erdizka bakarrik konprenigarri, magia indar xit ederrez mintzo zitzaion Lindaz; han, katilua hutsik ohe alboan, zurrunka zetzan Lindaz mintzo zitzaion; Lindaz eta Popéz mintzo zitzaion, Lindaz eta Popéz.

8. 1969-1990 euskara batua literatur prosa x. amuriza 0177 Nolanahi ere, magia indartsua zuten, eta hitz haik zerebroan durundaka zerraizkion eta ba zirudien inoiz orduxerarte ez zuela benetan gorroto izan Popé; inoiz benetan gorroto izan ez balu bezala, zeren ez baitzen inoiz izan zenbat gorroto zuen adierazteko kapaz.

9. 1969-1990 euskara batua literatur prosa p. ezkiaga 0048 Deskribaezina zen gauaren magia eta ordain ezina Primiren bihotzean sortzen zuen pake sakona.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak lmuj 0911 Izan ere, ez da ahaztekoa Novalis-ek proposaturiko poesiaren magiak halako balioztapen aparta jasotzen duela.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak lmuj 0911 Novalisen iritzian poetak magia egin behar du hitzaren bitartez, txunditu (harritu) egin behar du, irudimenaren ahalbide guztiak ongi profitatuz.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak lmuj 0911 Magia-rekin, noski, sugestioa lortu behar du idazkeran, misterioa eta amesmena berez sugerigarriak direlakoz.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a. arejita 0500 Badira suertezkoak, hizkerazkoak, erritozkoak eta magiazkoak, igarkizunezkoak, ezkutatzekoak eta buruzkoak.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm/jmmuj 0042 Arteak majia aldera jo du.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. osa 0119 Nik ez dut inoiz horrelakorik esan; nik ez dut inoiz magia honetan sinetsi; nire ardura ez da inoiz hori izan.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak g. nazabal 0009 Argiak, elementu irudi-transmititzaile bezala, jadanik aspaldiko urteetatik momenturen batean magia zirkunstantzial edo ausazko zerbait bezala irudi zitekeenari azala kenduz, aztertu beharreko fenomeno fisiko bat bezala zeinbaiti gogoetak egin erazi dizkion fenomeno-sail oso bat sortu du.

17. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak a. arrinda 0159 Lurpeko jainko txikiak, majiak, animismoak, erromatarren siniskerak, kristautasunak eta abarrek utzi digute sinisterik asko eta oiturarik ere.

18. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1988 0001 Kondairetan egoera arraroak kontatzen dira eta mamuak, majia eta botere bereziak duten tresnek zera berezi bat jartzen diote narrazioari.

19. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1989 0002 Laburki, ekitaldi zorgarria ordez literaturaren ondorio atseginen bila gabiltza: fama, elkarrizketak, topaketak, udako konkurtsoak, badajoak, inprimategiaren majia maltzurra eta agian, oh, Moncloan ospatzen diren koktel kulturaletarako gonbidapena.

20. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1987 0001 Zinemak maldan beherako egoera bizi arren, oscarrena majiaz inguraturiko ospakizuna dugu, ze mihi nahiz luma biperinoak gorabehera, zazpigarren artearen lilura ahalmenak oraindik bizirik dirau.

21. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... l. oñederra 0001 Asmo honen atzetik, edukiaren tratamendua maila sinbolikoetara jasotzen da eta tarteka majiazkoa bilakatzen den kontakizun hau hizkuntzaren barne muinetan murgiltzen da.

22. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 00074 AKER: Askotan saiatu dira, baina ezin. Alferrikako magia.

23. 1991> euskara batua antzerkia haragi egosia 0208 Ni Maitagarria naizenez, majiaren bidez zertxobait handi dezaket!

24. 1991> euskara batua antzerkia haragi egosia 0208 Bueno, majia burutzeko zuen laguntza beharko dut.

25. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 0078 ERRATZ ZIKINA.- Dabid sendatzeko magia erabiliko dugu.

26. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 0078 DABID.- Magiarekin baldin bada...

27. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 0078 Ez duzue magia erabiliko?

28. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 0078 Magia, baina magia modernoa, zirujia, ebakuntzak.

29. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 0078 ILARGI MALTZURRA.- Arrazoi duzu baina gutxitan erabil dezakegu gure kirofanoa eta magia modernoa gustokoa dugu.

30. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 0078 Oso teknika berriak, oso magia modernoa baino duten zirujia eta guztiz, ezin lortu nire adar okerrak zuzentzea.

31. 1991> euskara batua ikasliburuak artearen historia/dbh 00208 Gainerako abangoardia guztiek bezala, dadaismo eta surrealismo abangoardiek ere aurrekari garrantzitsuak izan zituzten: XIX. mendekoak, Blake edo Fûssli bezalako artistak edota mugimendu sinbolista; mende honetakoen artean, H. ROSSEAU (1844-1910) frantsesa, misterioz eta magiaz beteriko koadroekin, eta M. CHAGALL (1889-1985) errusiarra, zeinak fauvismoaren eta kubismoaren arteko sintesia egin zuen, Errusiako kondairen fantasia erabiliz.

32. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0130
- Zertara joan ziren irratikoak eskolara?
- Zer egin nahi zuten han?
Lortu zuten nahi zutena?
- Zergatik?
- Zenbat ume pasatu ziren Kiki andrearen mikrofonotik?
Izenda itzazue eta esan bakoitzak zer egin zuen.
- Une batean Kiki andreak mikroa bere jakaren mahukaz garbitzen du, Alzestek hitz egin ondoren.
Zergatik uste duzu garbitzen duela?
- Nolakoa da Alzesteren jokabidea?
- Beranduago, Pierrotek kendu egiten ditu belarrietako tresnak.
Zer dela-eta?
- Zergatik aldegiten dute irratikoek?
- 3. eszenan zuzendariak hitz egiten die haurrei.
Ulertu duzue esaten duena?
Zer esan nahi du uhinen magiak?
Zein uhin dira horiek?
Zer magia dute?

33. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. kazabon 00028 Eguna joan eta eguna etorri, Inesek ez zuen beste ametsik idazten diario berdean. Eta egia esan, han ez zen inolako magiarik ageri inondik inora.

34. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. kazabon 00028 - Noiz jarriko da magia martxan, Urko?

35. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. kazabon 00035 Oraingo honekin, Urko eta Ines izutzen hasiak ziren beren diario haren magia edo sorginkeriarekin. Izan ere, azkeneko amets hau diferentea zen. Hau ez zen aurrekoak bezelakoa.

36. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura l. azurmendi 0048 Horregatik egun batean, bere hauts zuriak astindu eta zas! magia sortu zen!

37. 1991> euskara batua literatur prosa i. irazabalbeitia 0091 Magiarik ba al dago horretan? -ezezkoa esan zioten oraingoan.

38. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l.m. bandres 00230 Antzerako ohiturak herri primitibo eta basatietan ere magia sinpatikora iritsi arte aurki daitezke.

39. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l.m. bandres 00230 Magia honetan urtearen garapena errito eta zeremonien bitartez adierazten da: natura uztarekin hiltzen da eta udaberrioro berpizten da pozez beterik.

40. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l.m. bandres 00230 Magia sinpatikoak, beste zenbait faktorerekin nahastuta (hilekiko beldurrarekin, adibidez), gizakien gaineko jainkoen edo deabruen ideia sortarazten du eta, horrela, naturako erritoek, sarbidekoek eta komuniokoek, beste esanahi berri batzuez hornituta jarraitzen dute.

41. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 00229 Gauza bitxia da hiru delitu magia, heresia eta naturaren kontrako delitua gure artean suaz zigortu izana.

42. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. gabilondo 0031 Beste hitz batzutan esateko, munduaren osotasunaren kontzientzia lortu duen literaturak, literatura modernoak ez bezala, telos bat azaltzeko interesa galtzen du, eta horregatik mitoaren eta magiaren konbentzioez baliatzen da berriro.

43. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. gabilondo 0031 Aitzitik, beti ere etxean gaudela azpimarkatuz, bidezidor tipi eta lokalen lilura eta magia deskubritzen dute eta, batzutan, berauon tragedia ekidinezina halaber.

44. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. gabilondo 0040 Utopiaren magia bilatzen dutenek aldiz zoriontasuna topatzen dute.

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0327 (...)eta hori homeopatiazko magiaren printzipioaren arabera egin badaiteke ere, alegia, su bat beste baten kontrako babesa dela pentsatzen delako, baliteke, halaber, asmoa sorgin suegileak urrun mantentzea izatea.

46. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0405 Etorkizunean hain aurrera egin gabe, hiru hari desberdinez egindako ehun batekin konparatuz erakuts dezakegu orain arte pentsamenduak egindako ibilbidea: magiaren hari beltza, erlijioaren hari gorria eta zientziaren hari zuria (baldin eta zientziaren barruan egia sinple horiek, natura behatuz ateratakoak, sartzerik bageneuka, aro guztietako gizonek horietako asko izan baitituzte beti).

47. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.r. bengoetxea 0227 Terminu etikoek halako magnetsimo bat dute, (tu-tu?) magia bat edo ezaugarri hunkikor bat: gure jarrerak adierazteko eta sentimenduak sorterazteko erabiltzen ditugu,

48. 1991> euskara batua saiakera-liburuak estilib 0305 majia. e. magia. mago.

49. 1991> lapurtera-nafarrera literatur prosa a. luku 00130 Mendiko magia sortarazten zuen. Behin, zer urtetan ere erran zuen, bere aitarenganik zeukan ixtorio hori, bere aitaren ttantta, hamalau urteko nexka, etxetik desagertu zen.

50. 1991> sailkatu gabeak egunkariak deia 1991 0011 Horrela Erreala eta Athletic-eko beteranoen taldeek futbol partidu bat jokatu zuten, Arrate eta Bidasoa eskubaloian aritu ziren eta ardi txakur lehiaketa, Mikel Laboa eta Ruper Ordorikaren kontzertua, zine emanaldiak, magia, eta pailazoak izan dituzte dagoeneko.

51. 1991> sailkatu gabeak egunkariak r. etxezarreta 0038 Presak janda egon ezkero pentsatu ez denik ezin daiteke idatzi, magoa beharko nuke izan, baina denborak ere ez daude magiatik bizitzeko.

52. 1991> sailkatu gabeak egunkariak r. etxezarreta 0038 Gaurkoan bere Euskal pentsamendu magikoa liburuaren aurkezpenean izan naiz, magia hutsa.

53. 1991> sailkatu gabeak egunkariak r. etxezarreta 0038 Beraz, oraindik ere badago magiarik inor horretatik bizi ez bada ere.

54. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ostiela! 1999 00023 Denborarekin, bihotzeko gaitzak sendatzen dituzten melisa-orriak, barrea eragiten duten polen-hautsak, eta ezin ibilirik dagoena trikitixa dantzatzeko moduan jartzen zuten belar misteriotsu haien sekretuak ere, magiaren xarmaz sartu ziren nire bizitzan, Einstein, Pasteur eta Darwin-en teoriak, eta Pitagoraren teorema aspergarria atera ziren aldi berean.

54 emaitza

Datu-estatistikoak: