XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak hezkberegitamua 0022 Nabaria da beraz, aurrez beren bezeroak aukeratuko ez dituztenen eta Hezkuntza Bereziko dituen bitartekoen ezagutza zehatzez baliaturik, behar diren orientabideak edo egokien diren tratamenduak emango dituzten Talde Multiprofesionalen beharra.

2. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak ondare eskualdaketa 1990 0005 Bertan, kontutan hartu beharrekoak diren eta jatorrizko testuan eta jorraturiko gaiarekin loturik dauden xedapenetan izan diren aldaketei buruzko ohar zenbait jasotzen dira orri-oinetan, orientabide gisa erabil daitezen.

3. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0010 2.2. Planteamendu praktikoa edo estrategia
a) Estrategiaren orientabidea
1. Osagai linguistikoa: Hizkuntza funtzionala erabili
2. Osagai erreferentziala: Hizkuntza bere kontextu errealean bizi
3. Osagai diskurtsiboa: Hizkera-mota desberdinak bildu eta sailkatu
4. Osagai psikologikoa: Ikaslearen autonomia bultzatu
b) Komunikazio-metodoak gaurregun
c) Bitartekoak

4. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0011 Irakaskuntz ihardueraren azterketa bat egiten badugu, oraindino usariozko irakaskuntza deitu izan zaionean, hezkuntza prozesuaren une hauek klase batetan zehar ardatz gisa harturik, zera baiezta dezakegu, alegia irakasleak bere irakas-denboratik % 5a erabiltzen duela Motibazio / Orientabidean; % 70a Informazio Berrian: % 20a Barne-Aldaketa / Irenspenean eta % 5a Elkarreraginean.

5. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0011 Baina, metodologi berrikuntza beren zimendutako bat bezala planteiatzen duten hezkuntz berrikuntzak, funtsean, irakaskuntz praktiken aldaketa eskatzen ari dira eta berori, hezkuntz prozesuaren uneetako bakoitzerako denbora-banaketako eredu legez ondorengo parametroak hartuz: Motibazio / Orientabidean % 150a; Informazio Berrirako %10a, Barne-Aldaketa / Irenspenerako % 60a eta Elkarreraginerako % 15a.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0312 (Ikus Eskolaurrean atal honetarako emandako orientabideak, 2.1. atalean, alegia).

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0312 (Ikus Eskolaurreko orientabideak 2.2.).

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1982 0086 Gisa honetako adibide asko aurkituko duzue orientabideetan: ibai bat, kale bat, bi lan mota, herri bat, ugaztun bat, landare hazi bat... aztertzea.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1982 0086 b) Orientabide hauetan lan-gaiak eskema formal baten arabera ordenatuak agertzen dira.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0178 Metodologia hau aplikatuz, orientabide hauek izugarri errazten dira, nahiz eta hasiera batetan gehiegizkoak iruditu oso programa luzea edukitzeagatik.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0178 Baitare, kontutan hartu behar da, helburuak nahiz orientabideak, ziklo osoan zehar garatzeko programatuak daudela, hau da, hiru maila edo ikasturtetan zehar aztertzeko, eta ez dela beharrezkoa horiek guziak ikasturte bakoitzean garatzea.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0178 Orientabide erara, aktibitate bakoitzaren alboan zein ikasturtetan edo mailatan gara daitekeen adierazten duen zenbaki bat agertzen da.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0045 Honako hauek dira erabili eta gomendatzen ditugunak:
a) inkesta bera, beharren lehengo mugaketa bat egiteko era ezin hobea;
b) ordutegi txikiz moldatutako moduloak: lehen ikaskuntzako tratu bait dira nolabait ere, benetako kontratua egin aurretik aukerak eta konbinazioak egiteko era ematen dutelako;
c) moduloen aukera errazten duen orientabidea;
d) benetako helburuen negoziaketa, ikaskuntzako kontratuan gauzatuko dena; e) ebaluazio eta autoebaluazioko prozedurak, horiek ere ikasleak bere ikaskuntza gobernatzeko partaidetzabide bait dira.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak f. arbizu 0104 Ezer esaten hasi baino lehen argi utzi nahi genuke, kapitulu honetan ematen diren orientabide eta ariketek ez dutela agortzen, eta ezta nahi ere, gaia.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak f. arbizu 0104 Ulerpen apalaren kasuetan ematen diren akatsak zuzentzeko ariketak eta orientabideak.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak f. arbizu 0104 Ondoren ematen ditugun ariketak eta orientabideak, irakurketako ulerpen apalaren kausak zuzentzeko proposa daitezkeen beste hainbat eta hainbaten arteko batzuk besterik ez dira.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kontsumheziketa 1986 0137 1979ko urriaren hasieran koordinatzaile lokalak orientabidezko gutun bat bidali zien bere lankide guztiei.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. mendizabal 0018 1 2 eta 3 zenbakiek zailtasun-maila adierazten dute, eta ariketa hauek orientabide hutsa bezala azaltzen dira, goian aipaturiko helburuak beste mila eratako ariketekin ere bete daitezkeelarik.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1982 0008 - Eskuan duzun euskararen programakuntza aurretik Hezkuntza Sailak argitara eman dituen helburu eta orientabideetan oinarritzen da.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1982 0011 Argitaraturiko helburuetan eta orientabideetan ikus daitekeenez bi aukera eskaintzen dira: a) Sozial eta natur zientziak loturik, globalizazio baten bidetik.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. sastre 0102 Partidua orientabide estrategikoak markatzera muga dadin nahi lukete Moskuko liderrek.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. gartzia 0129 Beraz Mayo-rekin, LAZ-ak erantzun argirik gabe uzten zituen arazoei aurre egiteko orientabide soziologikoa ematera dator; absentismoak, pertsonalaren harremanak, errendimendu baxua, pertsonalaren kexuak... nekea eta monotoniaren arteko bereizketa, lan eraginkor baterako oreka-egoeraren beharra azpimarratzea....

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak zeu zeutara 0003 Nahiz eta orientabide batzuk emon ikasbidearen nondik-norakoaz, zeure eskuan izango dozu egunean edota astean zenbat denbora emon, zein ariketa egin eta egin ala ez egin erabakitzea bero ere.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak vill 0120 Apostrofo, marratxo, galde eta harridura-markak erabiltzeari buruz ere orientabide batzuk eman zituen Euskaltzaindiak (39) Ikus .

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak emboroi 0127 Guzti horregatik Symposium-aren ondorio argienetako bat zera izan da, Nutrizio alorreko azterketak sakontzea eta beroien arabera elikadurarako gida edo orientabideak markatzea heziketa sanitarioaren laguntzarekin.

26. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1986 0001 Egitarau-borradoreak esperimentatzea eta Goi-Mailako Zikloko orientabideak Natur Zientzien alorrean PARTAIDEAK: Txoriherri.

27. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... j.e. ginto 0003 Zentro honek bi irakasleren hamabi ordutako dedikazioa eskatzen du astean, eta bere helburua zera da, alegia, irakasleei izan ditzaketen behar teoriko edo/eta bibliografiko guztietan orientabide didaktikoak luzatzea.

28. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0209 Irakas-ikas prozesuak garatzeko, didaktikarako emoten jakuzan orientabide garrantzitsuenak aztertuko ditugu hizkuntzaren ikuspegitik.

29. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00011 Honako honetan, hezkuntzako etapa guztietan aurki daitezkeen hezkuntza-premia bereziei buruzko orientabideak nolabait osatzeko, Haur-Hezkuntzako bigarren zikloa izango dugu aztergai, hots, haurrek 3 urte dutenetik 6 urte bete arterainoko epea.

30. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00090 -esku hartu eta defizitak lehen bait konpentsatzen has gaitezke,
-ingurunea agertzen zaizkigun hezkuntza-premiei egokitu diezaiekegu,
-beharrezkoa denean, balorazio espazializatuagoak egin ditzakegu,
-orientabideak ematen dizkie familiakoei eta hezitzaileei.

31. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00123 Argibideak eta orientabideak: Jarduera hau aurrekoaren aplikazioa da eta ideiak ondo finkatzeko baliagarria izan beharko luke.

32. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00123 Argibideak eta orientabideak: Jarduera honek eta hurrengoak orain arte aztertutako guztia laburbiltzeko lagundu beharko liguke.

33. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00123 Argibideak eta orientabideak: Hau aurrekoaren aplikazioa da eta erantzun gisa hau proposatzen dugu:

34. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00168 Argibideak eta orientabideak

35. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00168 Argibideak eta orientabideak: Helburu honetan orain arte ikusitakoaren sintesi bat eskatu nahi dugu.

36. 1991> euskara batua ikasliburuak e. genua 0026 Neska-mutilei emandako orientabideak irakurri eta denon artean plana egin eta materiala prestatu.

37. 1991> euskara batua ikasliburuak e. genua 0054 Neska-mutilei emandako orientabideak irakurri.

38. 1991> euskara batua ikasliburuak i. urbieta 0052 MUSIKA ONGI IRAKURTZEKO HAINBAT ORIENTABIDE

39. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0111 Azken hiruhilabeteko zatian agertzen dira horretarako orientabide batzuk.

40. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0111 Irakasleari ere komeni zaio neska-mutilei fitxa bakoitzean ematen zaizkien orientabideak irakurtzea.

41. 1991> euskara batua ikasliburuak m. gomendio 0147 EBALUAZIORAKO ORIENTABIDEAK

42. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz 1996 0047 Jarrai iezaiezu esperientzian agertzen diren orientabideei eta hau egin ondoren aurkezten zaizkizun galderei erantzun.

43. 1991> euskara batua ikasliburuak lur eta ingurugiro 00399 Horrek berarekin darama, baita ere, kontsumitzaile irudia eta goi-esparruetatik datozen orientabideak jarraitzen dituen indibiduo irudia baztertu beharra, eta horren ordez, erabakiak hartzeko prozesua zuzentzen duen eredu soziopolitikoaren eraldaketan parte hartzeko antolatu den lagun-multzo nozioa geureganatu beharra.

44. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. galarraga 00032 Hain bikain irudikatu lurraldearen gain, nahiz eta marrazkia ez neurri handikoa, izenburutzat Environs de Bilbao, 1836ko data daramana, ongi ikus dezakegu soilki Silvestre Perezen Planoa egokitzen zaiola zehaz-mehatz geografiari, gainerakoek orientabide higienista eta idealari atxikitzen zaizkio, I.E.ko norabidea jarraituz A. Lazaroren Planoa, 1862koa, edota kasu bakoitzean ahalik eta gehien bilbotar jurisdikzioaren mugarrietara bilduz, Alzola-Atxukarroren Planoa, 1876koa, edo zabalpenei egokituz, Epaltza 1900, Ugalde 1904 eta Guimonen Planoa baita 1904koa.

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. morales 00101 Eskolarako orientabideen artean honako ustezko osagai moral hauek ageri dira: komunismoaren mehatxua, beraren etsaitasuna eta Ipar Koreako benetako bizimodua ezagutzea, komunisten erasoaren arriskuez jabetzea, bloke komunista suntsitzea, mundu librearen elkartasuna, nazioa bateratzearen aldeko jarrera sustatzea. (Xehetasun gehiago: Althof, 1984b, 154. orr.)

46. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak k. olaetxea 00015 1:200 eskalan eginiko topografian planteatu genuen kuadrikula osoa, I-H orientabidearekin eta U.T.M koordenatuekin bat zetorrelarik.

47. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00030 Horrela, garbi dago nondik nora joango diren aginduak eta arauak eta orientabideak.

48. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Beraz, HABEk ez ditu euskaltegiak bere gisa uzten, inolako orientabide eta laguntzarik gabe.

49. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. tapia 0009 Road-booketan azaltzen diren distantziak gutxigorabeherakoak dira, hala nola orientabideak ere.

50. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. tapia 0009 Marrazki bakoitzak orientabiderako erreferentzia dakarrenez, MBri bereziki egokitutako iparrorratza eramatea gomendatzen dugu, eremu magnetikoa korrejituta duena (modelu konpentsatua).

51. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eima 1995 0228 Hizkuntz helburu hauek ditu: gaitasuna; autonomia, elkarlana eta ikerketa bultzatzea; hizkuntz funtzioak lantzea; Topikoak lantzea; hizkuntz formak lantzea (HABEren programazioa jarraituz, lehen honetan atalase-maila); Oinarrizko curriculum diseinuan agertzen diren orientabideei jarraituz;

52. 1991> euskara batua saiakera-liburuak arte modernoa 0321 Bai artearen bai arte kritikaren orientabide soziologikoaren jatorria Argikundeko kulturaren izaera laikoan bilatu behar da; arteari helburu erlijiosoa ukatzean, honek gizartera jo eta helburu mundutarrak bilatu beste erremediorik ez du.

53. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0009 Azkenik, jakintzagai guztietan ebaluaziorako orientabide didaktiko batzuk erakusten dituen apartatu bat azaltzen da, hartutako planteamendu psikopedagogiko orokorretatik eratorritako zenbait oinarri metodologiko orokor eskaintzen dituena, hezkuntza-iharduera bakoitzeko didaktika jakinean barne hartuak izan daitezkeenak.

54. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0138 Kimikaren orientabidezko izaerak gai honekin lotutako alderdi interesgarriak ikustera eraman gaitzake, hala nola, bizitza-prozesuen energetika, biomasa edo erregaiak.

55. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0002 Maskulinitatearen eta feminitatearen eredu klasikoari kontrajarriz zeinak osasun mentala neurtzen zuen gizonezkoei maskulinoa eta emakumezkoei ahalik eta femeninoena izatea aginduz, genero-rolaren orientabide berriak ordea, karakteristika biak (maskulinitatea eta feminitatea) beharrezkotzat jotzen ditu pertsonaren psikologi moldaera egokirako.

56. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0065 Baloreari loturik dagoen karga afektibo honek egiten du faktore indartsua izatea, pertsonen arteko ekintzak burutzearen orientabidean.

57. 1991> euskara batua saiakera-liburuak elhuyar 0023 Orientabide hori industrializazio-ahaleginen, zerbitzu-sektorearen garatzeko joeraren eta lan-eskaintzaren aldaketa orokorren ondorio litzateke.

58. 1991> euskara batua saiakera-liburuak elhuyar 0131 Egitura hierarkiko honen ondorioz, teknologiaren eboluzioa maila hauetako edozeinetan goiko mailan ezarritako helburuaren menpe dago, eta teknologiaren orientabidean zein aurrerakuntzaren erritmoan eragina du.

59. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 Curriculumaren egokitzapenak egiteko honako Agindu honetako IV. eraskinean adierazten diren orientabideak hartuko dira kontuan.

60. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0017 Maisu-maistren Kidegoan edozein espezialitateren bidez, Sendabidezko Pedagogia/Aholkulari espezialitateren bidez izan ezik, sartzeko pedagogia- eta didaktika-proiektua egiteko orientabideak.

61. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0017 3) Orientabide bibliografikoak. (oinarrizko araubidea)

62. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1992 0489 c) Enpresa ekinbide berrietarako orientabidea eta aholkularitza ematea, haiek martxan jartzen erraztuz eta lagunduz.

63. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1992 0493 g) Pertsona, familia eta gizarte kolektiboei informazio eta orientabide espezifikoa ematea drogamenpekotasunaren fenomenoari buruz.

64. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1992 0495 Prebentzio lanaren orientabidea elkarte saretik.

64 emaitza

Datu-estatistikoak: