XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00021
Anomalistak naturalistak ziren, onartzen zituzten halako paradigmak, bainan irregulartasunak azpimarratuz:
2.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00021
Alexandriako jakintsuek, berriz, greko klasikoaren gramatika baten beharra zutelarik, analogiak aztertu eta paradigmak osatzen saiatu ziren.
3.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00021
Eta gerora analogistak izan badira
4.
1969-1990 euskara batua ikerketak
txill 0328
4.8.1.2.
5.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
a. eguzkitza 0220
Alegia, paradigma honela agertzen da:
6.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
mintzamena 0072
7.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j. sudupe 0048
Feuerbachen paradigma humanistari jarraituz, historia gizakiak egiten duela gogorazten du Marxek.
8.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
euskararenprogr 1982 0008
2) Irakasleak metahizkuntzaren arauak irakatsi gabe, paradigma aspergarrietan denbora galdu gabe, ipuin, abesti, eguneroko alkarrizketa, deskripzio eta narrazio zehatzen bidez, behar bada konturatu gabe, oinarrizko egitura gramatikalak eta hiztegi bizi bat lortu.
9.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a.m. toledo 0275
Izan ere, herri honetako gizakiak diren-direnean eraman ordez, izan beharko luketena eraman bait du eleberrietara; gizakiak deskribatzera ez, baina tesiak ezartzera zuzendu bait da: alegia, talde soziologiko horrek euskaldunaren jokabideen paradigmatzat jotzen duen jokatze-modua azaltzera, euskaldunaren nortasun-agiria erakustera.
10.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
fisikaren historia 0262
Edozertara, pentsatzekoa denez, gazteek, beren ideiak paradigma zaharrei hain estuki loturik ez dituztenek, errazago onartzen dituzte ideia berriak.
11.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0027
Erlazionaturik dauden bi kontzeptu horiek, paradigmarik gabe (edo bederen lehen aipatutako motatakoak bezain hertsiak eta aldaezinak ez direnekin) ikerketa zientifiko mota bat egon daitekeela oharteraziz argituko ditugu bereziki.
12.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0027
Paradigma baten eta paradigma horrek eskaintzen duen ikerketa esoterikoenaren hautaketa, edozein esparru zientifikoren bilakaeran heldutasun-zeinu bat da.
13.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0027
Burutapen hau, azken batean, Young eta Fresnel-ek XIX. mende hasieran optikari buruz egindako idazlanetatik ondorioztatutako paradigma batean oinarritzen zen.
14.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0027
XVIII. mendean zehar, Newtonen
15.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0065
Berez paradigmaren existentziak ez du arau-multzo osatua adierazi beharrik.
16.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0065
17.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0135
Edozein zientziaren historian, bere bilakaerako ia
18.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0207
Bigarrenik, paradigma berriak zientziak aurreko paradigmen bidez arazoen ebazpenerako lortu duen trebetasun konkretuaren zati handi samarra gordeko duela eman beharko du.
19.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0207
Horren ondorioz, paradigma berriek beren aurretikoen gaitasun guztiak gutxitan edo inoiz ez badituzte ere, gehienetan aurreko emaitzen zati konkretu asko berekin izaten dituzte eta gainera arazoen ebazpen konkretuak eta gehigarriak ere edukitzen dituzte.
20.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0207
Guzti honek ez du esan nahi arazoak ebazteko gaitasunak paradigma aukeratzeko oinarri bakarra eta dudaezina denik.
21.
1969-1990 lapurtera-nafarrera literatur prosa
f. krutwig 0141
JEAN - Bai... paradeigmaz... geu gure paradosiaren araura Scotiako Erresuma osoan orain bakharrik gure uharteetan hizkuntza galaikoa gure artean orain mintzatzen ledin arren, hau da, gure hizkuntza politika nazionalistazaleen hizkuntza nazionala den mintzoara galaikoa izanarren, guk geuk paradosiaren bidez dakigu, ezen geu, borzkarren mendean Eiralandatik Dalriadan apobasia egin zituzten klanen ondorengoak ez garela.
22.
1991> euskara batua ikasliburuak
naturz/dbh 00020
Paradigma aurreklasikoaren eta Galileo, Deskartes, Newtonen... ideia berrien arteko borroka, aldaketa kontzeptual, epistemologiko eta metodologiko baten historia da.
23.
1991> euskara batua ikasliburuak
filosofia/dbho 00081
Morgan-ek eta Tylor-ek formulatutako teoria da, Darwinen paradigma eboluzionistari jarraituz.
24.
1991> euskara batua literatur prosa
lasa 0315
Hala eta guztiz ere ezagupen bat da, edo hobe esan, ezagupenerako bide bat, ezagupen horrek zerikusi estuagoa badu ere zientzia modernoetatik at gelditu diren beste ezagupenekin, hala nola, ezagupen mistikoa, intuitiboa, artearena... eta oro har, aieruen paradigman oinarritzen diren ezagupen bide ororekin.
25.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
l. valverde 00290
Gaiari zuzen heldu aurretik, Antoine d'Abbadie bizi izan zen garaian kokatu beharrean aurkitzen naiz, larriki bada ere, eta abiatuko gara garaiko gizona izan zela esanez. Baieztapen hori egin ondoren azaldu beharko genuke zer adierazi nahi dugun horren bidez. Izan ere, ez ote gara denok, gure garaiko gizon-emakumeak, hau da, bizitzea egokitu zaigun garaikoak eta ez bestetakoak? Antoine d'Abbadie, hain bizitza eta obra bereziko gizon hura, bere garaiko gizonaren paradigma gisa aurkez daiteke gure begien aurrean?
26.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. galarraga 00032
Areatzaren taxuketa eta tratamenduak, bere nasa, ibiltoki eta
27.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. arrigain 00028
Hona etsenplu bat:
28.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. aldekoa 00173
Apokalipsi Liburuak, hartara, bereganatu eta baieztatu egiten du lurreko gauzen ibilbidearen eta lehen kausaren deseinu inplizitu bat, exegeta kristauek aurki esplizitu egin zutena; errotik suntsitzailea den historiaren paradigma
.
29.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. aldekoa 00173
Primitibismo eta ziklismo (errekurrentzia eternalaren teoria) greziar eta erromatarrarekin kontrajarria, paradigma biblikoak egite-sorta bakun eta zorrotz definituriko batez azaltzen du lurraren historia: hasiera bat (kreazioa), katastrote bat (gizakiaren hondamendia), krisialdi bat (Kristoren Gorpuzte eta Berpiztea), eta amaiera hurbila (Kristoren Bigarren Etorrera Errege gisa, eta horren ondoren mundu zaharra ordezkatuko duen
. (Abrams, 1984: 237)
30.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 00108
Tesi hori oinarri bezala hartuz, erreflexiorako bide berriak zabaltzen dira (eskuhartze pedagogikoa inguru ezformaletan, aurretik aukeratuko diren talde sozialetarako moldatutako proiektu linguistikoen diseinua, jarrera soziolinguistikoen aldaketetan inferentziak, ikerketa-ekintza paradigmaren aplikazio berriak, talde erabakiak eta autoikaskuntzan duten eragina...) bai eta eremu berriak ere arlo linguistikoan ematen den praktika didaktikorako (Lasarte, Pasaia... eta abarren antzeko inmigrazio guneetan dauden talde naturalentzako eta familientzako euskalduntze eskaintzak).
31.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
lingkonputaz 1583
Oraingoz desanbiguazioa (morfologia mailakoa, kategoriala, paradigmatik kanpokoa eta sintaktikoa) eta funtzioen asignazio sintaktikoak landu ditugu, hurrengo azterketarako oinarri izango direnak.
32.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eusko ikaskuntza 0011
Horregatik ezinbesteko jotzen zuten kultura modernoaren paradigmak zabaltzea eusko ikaskuntzen sustapenean interesaturik zeuden guztien artean.
33.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
in: freud, sigmund: psikoanalisiaren aurkezpena, 7-18 0008
Freudek auzitan jartzen ditu Descartesengan fundaturiko paradigma zientifiko eta epistemologikoak, zeinak gauzak zalantzazkoak direla eta agertzen diren modukoak ez direla onartzen duen arren; aldiz, ez du ezbaian jartzen kontzientzia bere buruari agertzen zaiona bezalakoa denik; horretan bat datoz zentzua eta zentzuaren kontzientzia.
34.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
in: mendiguren e., xabier: bekatuaren itzala, 193-215 0214
Gizon/emakume problema, beti antzina-antzinakoa eta berri-berria, kultur krisi unibertsal baten atal bezala eta paradigma bezala ageri da Robert Musilen
35.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
jorge de oteiza 0123
Izan ere, aspalditik euskal kultura (interesak medio, besteak beste) oso Herri erlijioso eta kristauaren paradigma eta adierazgarritzat hartu izan baita.
36.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
bakearen dk 0034
* Errealitatearen azterketarako alferrikakoa den estatu eta boterearen paradigman ainguraturik daudela.
* Zenbait datuen ezagutza eza ere aurpegiratu izan zaie; adibidez, gudetan inplikaturik dauden benetako interesak, interes hauek ordezkatzen dituzten talde edo klaseak, interes hauek ainguraturik dauden egitura ekonomikoa, hauek azaltzeko egitura politikoa eta aparatu militarra ekintzarako tresna bezala.
* Gudan gehiegi erdiratzearen ondorio bezala, bakea definitzeko garaian beharrezkoak diren beste biolentzia motak baztertzen dituztela.
37.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
arte modernoa 0245
Emazteak, aldiz, Willow Te Aretoko muralean purismoa lorezko artearekin eta jatorri zeltarreko estilizazio kurbilineoa konbinatu eta horrela tematika modernistaren paradigma bat sortu zuen.
38.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
oroitid 1993 0091
Euskaltzaindiak, 1993ko apirilaren 30ean, zera erabaki du: batetik,
40.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eglab 0275
Kapitulu honen izenburua
41.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j.m. zalakain 0081
Hau diskriminazioaren paradigma zehatza da
.
42.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
psikolsoz 0019
III. Atalean saiatzen gara, egun, gizarte-zientzietan nagusi den paradigma kognitiboak ekarri dituen zenbait prozesu agertzen; hots, Hautemate-, Egozpen- eta prozesu Kognitiboak.
43.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
psikolsoz 0019
Bertan deskribatzen dira lehenik Heider eta Asch-en jatorrizko ekarpenak, ondoren, paradigma kognitibo berriak hautemate sozialera ekarri dituen prozesu eta teoriak azaltzen direlarik.
44.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j.r. bengoetxea 0121
Zuzenbidearen antropologian bi paradigma izan dira nagusi:
45.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j.r. bengoetxea 0121
Enfasia bigarren paradigma horretan jarri izan da,
46.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila batx 1994 0088
b)
47.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila batx 1994 0088
Funtzio honen bidez, behar garrantzitsu bat beteko dugu: ideien historiarena (fisikoak, soziologikoak, psikologikoak, legezkoak...) ikasleek, oraingo eta geroko ikasketetan ikas eta irakasgai diren jakintza desberdinak batera ditzaten, Historian zehar eta gaurregun jakintza horiek hartu dituzten paradigma desberdinei buruzko gogoeta egin dezaten eta ikerketa eta metodo zientifikoaren funtsezko elementuak ulertzeko lagungarri izan daitezen.
48.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila txostena 1994 0094
Behar-egoera hauen aldean, ikastetxeko paradigmen proposamena aldatzeko bizikidetasun-arrazoiak eta interes partikularrak izango dira.
48 emaitza
Datu-estatistikoak:
- paradigma (48)