XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak a.m. garate 0047 M-U-n gizadiaren batasun-idean praxis biziko dira.

2. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1987 0004 Beste lan-sail batek beste eta bestelako egitekoa du, hots: tesitik abiatuz euskararen egungo errealitatea (praxia eta diskurtsoa, biak) irakurtzea, aztertzea, neurtzea, ebaluatzea.

3. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. apalategi 0029 (2) Gure epistemolojian hiru estadiu daude: Erreflejuaren erreflejua edo errefleju instintibua; erreflejuaren errefleksiua edo theoria; errefleksiuaren erreflejua edo praksia (pratika). Hiruak kurpil berean jiran dabiltza.

4. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak t. sarasola 0072 Guk, praxiaren bidez, justizia bilatzen dugu.

5. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm/jmmuj 0055 Gainera, mendebaldeko Erresumetan eta Hirugarren Munduan, praxian, behintzat, oraindik biziki inportantea izan arren, eta teoria aldetik ere problemarik aski jarri arren, komunisten eta kristauen arteko elkarrizketak ez dirudi inola ere gaurko problema teorikorik larriena, gaurko munduari buruz-buru.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0043 Praksiak berak gezurtatu duelako berezkuntza horren balioa.

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0067 Borrokan, praksian, bilakatzen da langileria, talde ta sail ezberdin ugari duena, klase eta klase bat; konzientzia da hortarako baldinkizun bat, eta konzientzia bezain beharrezkoa hori ere errealitate jakin bat oinarrian, langile errealitatea.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0067 Borrokan, praksian bilakatzen da gizatalde bat nazio eta nazio bat (gehienek burgesaldian egin zuten): batasun konzientziaz ETA errealitate jakin batzuez oinarrian (hizkuntza, etc.)....

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0067 Euskal Herriko gizartea, orain den kaos hortatik, nazio aterako duena eta nazio bat egingo duena (azken finean, euskaldun ala espainol), praksia izango da.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0067 Praksian sinesten dugulako, esaten dugu: nazio bat Euskal Herri osoa.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0067 Praksiari begira, hain zuzen, eta Marxen tesiak ad Feuerbach oroituaz.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0091 Karakteristika objetibo horiek, langilearen aldetik, historian modu jakin batetan situatzearekin, posizio batekin, praksi batekin, erlazioan sartzen direnean, esan daiteke, klase proletariorik historikoki badagoela.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0067 Fenomeno honexen zilegiztapenerako ere ba zegoen tesi propio bat: teoria praksiari zerbitzatzeko dela.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. kortadi 0027 Halaz guztiz, asko garbi seinalatzen zuen Aristotelesen Poetikak estetika mailako teknikai eta gaineratiko teknikai arteko aldea; berezkuntza hau, alabaina, ez zen praktikari buruz, teoriazkoa baizik, hots, praxian ez zen hain gauza ezaguna griego-latin kulturaren kasuan.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lmuj 0231 Bestalde, sakramenduen itxuratik eta elizaren prasiatik (hau da: induljentziak, prozesioak, barauak, limosnak eta bestetatik) aldendu egin behar da, fedea garbiki eta soilik onartzeko.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0118 Gero, praksi konkreturako beharko litzakeen aplikabiderik eta berezkuntzarik ez da inon egiten (arau interpretatibuek noizpait kreaziorako ere balio lezaketela onartuz gero ere, nola erabili jakiteko).

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte 0016 Halare Marxek kritikaren gainetik praxisa jartzen zun eta honengatik laister asarretu zan bere aspaldiko adiskideekin.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0064 Praksian, ordea, gauzak ez dira horrela, konplikatuagoak eta nahasiagoak dira.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0090 Hemen, ordea, abstrakt hura arrunt eta anbiguo bezala ulertu da, handik edozein oportunismo ateratzeko; eta praksiari kontrastatuaz bezala ulertu da, autodeterminatzeko eskubidea guziz abstrakt proklamatzeko, baina praksian ezer ez egiteko, egunoroko praksia den autodeterminazioan.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0126 Praksian, Fuerza Nuevakoen nazionalismoak, edo ezkertiar askoren antinazionalismoak, XIXgn mendeko dogma batzuen irrazionalismo berbera dauka oinarrian.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0080 Honek berdin balio izaten du, praxian eta terreno politikoan, biolentziaren kondena hori Eliza katolikoak egin, Gobernuak, prentsa independenteak ala Gortearen teologoek.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0096 Autodeterminazio-eskubidea errebindikatzen dugu, baina printzipio gisa bakarrik, praxian beste batzuk dira soluzionatzeko dauzkagun arazoak.

23. 1969-1990 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak m. goihenetxe 0170 Ondorioz eztabaida gogorrak ere sortu ziren Gorteen eta Kantzelaritzaren artean, biak bait ziren orduko botere-ardatz, bata (Gorteak) Erdi Aroko praxi politikoari loturik, bestea erret-botereari.

24. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak j.a. arrieta 0001 Baina, beharbada, gure kalkuluetan eta, batez ere, praxian, gauza bat itzuri zitzaigun, askotan datu nabarmenenak, hain zuzen, izaten bait dira errazkien baztertu ohi direnak: gure zaharrek guk baino askoz ere hobeto, askoz ere sakonkiago, menderatzen zuten euskara.

25. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak j.j. goenaga 0001 Bildurrik gabe praxisera emateko, konfiantza eta itxaropen osoaz.

26. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak j. sarrionandia 0001 Liburua zati bitan banatzen da, lehenengo kapituloan teoria sozial-errealista aztertzen da, bigarrenean bere praksia.

27. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. morales 00225 Nolanahi ere: Kohlbergentzat ere praxia da moraltasunaren azken irizpidea. Erabakiak hartzera behartzen duten egoera moraletan ezin aurreikus daiteke pertsonek nola jokatuko duten, pertsona horiek erreferentziatzat hartzen dituzten printzipioak ezagunak izanik ere.

28. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. morales 00347 Arauen sortze- eta oinarritze-testuinguruan txertatzea bizipen postiboa da gizabanakoarentzat, horren bidez ikus baitezake, modu konkretuan, zer den akordio baten indarra, argudio baten konbentzimendu-ahalmena, hartutako erabaki bat praxira eramatea, eta erreferentzia indibidualei nagusitzen zaion erreferentzia-sistema batek eskatzen duen erantzukizuna borondate librez onartzea.

29. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. morales 00347 Bizipenak hemen duen esanahia, hortaz, prozesu demokratikoetan inplikatzea da. Halaber, bizipenak ezagutza demokratikoaren balioa eta zirkunstantzia moralen larritasuna determinatzen ditu, eta erabakien aplikazio legitimatzailea (praxiak presionaturik) inplikatzen du.

30. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. morales 00468 13.3. Praxia

31. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. morales 00468 Praxiaren alderdien ikuspuntutik, berriz, bereziki aipagarria da Simon, Howe ampamp; Kirschenbaum-en eskuliburua, zeinari errezeta-liburuko izaera egotzi izan baitzaio.

32. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. morales 00550 Azken batean, praxiaren ikuspuntutik ez da axola zein banderaren azpian gauzatzen den hezkuntza morala, garrantzizkoa gauzatzea bera baita: arazoak argituz eta garapena bultzatuz, dokrinamendurik eta erlatibismorik gabe. Dogmatismoa ezin daiteke inola ere justifikatu; praktikaririk onenak elementu nagusiak iturri desberdinetatik hartu eta ildo pertsonal batean elkarrekin nahasten dituztenak izan ohi dira.

33. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. intxausti 00259 Horrela, ba, euskarazko prediku-katekesien beharrizana, Trentotik itzultzean, areagotu baizik ez zen egin Gotzainaren baitan: Bibliak eta Liturgiak, praxi katolikoan, latinez segitu behar baldin bazuten, beste eremuetan katekesi, prediku, jaiera pribatuetan... are premiazkoagoa zen herri-hizkuntzei, guztiei, leku ematea.

34. 1991> sailkatu gabeak egunkariak u. apalategi 00003 Ez al da harrigarria euskaldunok, inkomunikazioaren praxian maisu garen aldetik (bai gure artean eta bai besteekiko), ez oraindik munduari eskaini izana ekarpen teoriko bat bakarra ere?

35. 1991> sailkatu gabeak egunkariak matx 0042 Altube, Ibar, Lekuona eta Salbatore Mitxelenaren eraginpean eta jakina bere praxi berekiak hartaraturik iritzi-liskarrik izan zuen hazibidez, euskaltzaletasunez nahiz jeltzaletasunez gogaide zituen Zaitegi, Andima eta Orixerekin.

35 emaitza

Datu-estatistikoak: