XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
zientzia eta teknika 1986 0009
Xedea rol sozial bati lotuta egoten denez, honen arabera, landu beharreko trebetasunak desberdinak izango dira ikaslegoaren arabera.
2.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
seie 0020
Bi ikuspegi hauek apartaezinak dira, eta haro nahiko lasai honetan aurreko haroan agertu ziren rol sexualak moldeatzen dituzte.
3.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
seie 0020
Pertsona nagusiek neskatoengan rol expresiboak indartzen dituzte (pertsonen arteko harremanetarantz zuzenduak), eta mutikoengan rol instrumentalak ezartzen dituzte (independentzia, autoaskitza, gogortasuna...).
4.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
jokobild 0019
Rolak aldatu, partaide biek idazteko aukera izan dezaten.
5.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zerbitzuan 1986 0021
Legeak aldez aurretik ikusitako organo parte-hartzaileen rola
6.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zerbitzuan 1986 0023
Mugimendu elkargarriek sektorean duten rola
7.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zerbitzuan 1986 0023
Gurasoek profesionalei bide eman diete, hala haiek beren jatorrizko rola galdu dute eta profesionalak, berriz, zerbitzu agentzia bihurtzeko zorian daude.
8.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zerbitzuan 1986 0023
Hala ere, herri anglosaxoniarrei buruz mintzatzerakoan aipatzen nuen egoerara iristeko nahitaez pasa beharko dugu erlazioen objektibazioa, espazioen berregokipena eta rolen birbanaketa lortzeko aurre-fase batetik.
9.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0166
Bosgarren kapituluak elebidunaren identitate kulturala du aztergai bere lehen zatian, hizkuntzak identitate horren garapenean duen rola, nola ikusia den elebiduna eta nola ikusten duen honek bere mundua...; bigarren zatian, berriz, hizkuntza batzu elkarrekin diren egoeretan komunikazioan ematen diren hizkuntz estrategiaz mintzatzen da.
10.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0166
Seigarren kapituluan hizkuntzek taldeen arteko harremanetan eta komunitatearen barnekoetan duten rola aztertzen dute egileek, besteak beste, hizkuntza identitate etnikoen tresna deneko rola ere kontuan izanik.
11.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
atalase maila 0039
Egoera bat deskribatzea zera da: hiztunak jokatu behar dituen rolak, rol horien
12.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0062
Egoera sozial errealen antz garbia duten ihardueratan, ikasleek sarritan ez dute inoren oharrik beharko; hitzegiteko eran automatikoki rol sozial egokia hartzen saiatuko dira.
13.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0115
Irakasle askori, hau beren rol pedagokikoaren kontra dagoela irudi liezaioke, zeren tradizionalki rol horrek ikasle guztien performantzia ebaluatzea eskatzen bait zien, ongi definitutako erizpide zehatzen arabera.
14.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0115
Egia esan, horrek iradokitzen du planteamendu komunikatibo batek, maila batean, irakaslea ohizko rol hau birdefinitzera bultzatzen duela.
15.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0009
Bigarrena, irakurketaren rola hizkuntza arrotzaren ikasleentzat: nola lagun dezake irakurketak hizkuntz ikaskuntzan?.
16.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumheziketa 1986 0235
Metodo pedagogiko honen aurrerabakitako helburu pedagogikoak lortzeko honako eskakizun hauek bete behar dira: 1. Joko-arauak eta rolak errealistak izan behar dute eta nabarmenak ikasleentzat, kontsumo-egoera batean.
17.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumheziketa 1986 0235
4. Ikasleek rol horiek ikasi eta antzezteko motibatuak egon behar dute.
18.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. onaindia 0006
Nik, ordea, nola
19.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. haranburu 0036
Kontraesanezkoa badirudi ere, frustraziorik handienak eman dizkion pertsonarekin sarritan identifikatzen da haurra, horrela frustrazioa neutralizatzen duelarik bestearen rolean aktiboki eskuhartuz, haren eragina pasiboki jasan ordez.
20.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
larrun 1990 0051
Horiek denek rol bat jokaeraziz, pertsona sujetoa baino aktorea gehiago dela esan dezakegu.
21.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
e.l. adan 0019
Are gehiago, Hirugarren Munduko nazionalismoek rol askatzailea jokatzen zuten, ez soilki hango erresumak libratzeko, baita inperialismoa ahultzeko eta metropolietan borroka pizteko ere.
22.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. ortiz de urbina 0343
Barneko argumentuei aditzak ezartzen die 0-errola zuzenean, kanpokoei, aldiz, ASak, hots, aditzak bere osagarriekin batera.
23.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. ortiz de urbina 0343
Rebuschik errol nagusia izan du eztabaida honetan, bere artikuluetan datu eta aztergai ugari bezain interesgarri eskeini baitizkigu.
24.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0076
Elkarrizketa bukatu denean, ikasleek beren rolak aldatu eta lehengoaren antzeko elkarrizketak egiten dituzte, hiru leku diferenteetako informazioa duten A eta B tarjetak erabiliz.
25.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0015
Irakaslearen rola, beraz, material
26.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j. apalategi 0067
Herri teoria: hirugarren teoria erreflexiboa Euskal Herri sistimaren subiraniarako jokabidean hizkuntzari emandako errol operatiboa urrats garrantzizko izan da Sabin Aranaren jarraitzaileek eraikitako Herri ikuspegi metafisiko eta imaginario hura gainditzeko.
27.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0121
Ondoren rolak aldatu egiten dira, ikasleak erdian eseriko dira eta zerikusia duen gaia jorratuko dute, esate batera bolondresgoak beren gizarteetan duen rola.
28.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0107
Irakaslearen rolik garrantzitsuena jatorrizko hiztunen komunikazio moduen eredu izatearena da.
29.
1969-1990 lapurtera-nafarrera literatur prosa
f. krutwig 0141
Familia hunek Gardunaldeko Historian oso rol axiologo bat eduki ukhan du.
30.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
amatiño 0001
-I.E.: Bistan da sexu bakoitzak bere
32.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
amatiño 0001
-I.E.: Pertsonak gizartean izan behar duen
33.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
zarg 1978 0002
Euskaltzaindiaren jokoa eta errola aztertua izan da
34.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
zarg 1978 0001
Momentu honetan antzerkilariek eta ikusleek bat egiten dute: ez dugu bereizten ahal nor den jokatzaile, nor den entzule eta aktibo / pasibo errolak momentu batez suntsitzen dira.
35.
1991> euskara batua ikasliburuak
a. alberdi 0032
Solaskideen arteko
36.
1991> euskara batua literatur prosa
j. muñoz 00348
Doi bat laketua zitzaidan hura neure mendeko azpikari bilakatzea bederen, eta bigarren mailako rolak joka zitzan nire mendean orobat hartzea: badakusat ordea ez dela horretarako gai; badu halako lañotasun ergel bat zuk baliatu duzun sendabideari ere amore eman ez diona, nahiz ez duen sendabide horrek sekula huts egiten;
37.
1991> euskara batua literatur prosa
k. cid 0176
- Guztia sinestuko banik ere, hori ez nikek sinestuko
38.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. zelaia 00148
Kapitulu honetan sozietate pertsonalisten rola enpresa-taldeetan aztertu behar badugu, horrelako sozietate-motak menperaturiko sozietate gisa jokatu behar duten, rola aztertu dugu batez ere.
39.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
e. arana 00349
Etxean eta sendikoez inguraturiko kontsumo kultural honen bidez, emakumezkoek gizarte osoan zein etxean duten zeregina eta rola islatzen dira.
40.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
i. esparza 00006
USCak
41.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
f. rius 00026
Orokorrean,
42.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00147
Teknika koalitatiboen rolaren berrikuste prozesu hau ez zen generoko ikasketetan bakarrik eman; beste alorretan ere eman baitzen.
43.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00149
Aldaketa hau interesgarria da, emakumeak erdigunean jartzen dituzten gizarte jardunak eta gizonezko eta emakumezkoen rolen arteko harremanak ikerketzen jartzen baitu indar gehiena.
44.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00153
Erakutsi zen emakumeak mundu publikotik at ez zeudela, bizitzan ezer egiten ez zutelako edo gizarte leku edo rolik ez zutelako.
45.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00153
Ikusi beharko litzateke nola definitzen diren zenbait rol eta gizarteko zenbait leku, femenino edo maskulino bezala.
46.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j.r. bengoetxea 0064
Antza denez konstituzio berri posible
47.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. arruti 0079
Emakumearen rol sozial eta sexuala elkarren menpekoak dira eta batak bestea mugatzen du.
48.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. arruti 0079
Biologia aldatzea ezinezkoa da baina bai rol soziala: hala ere, historiak erakutsi digun bezala badirudi hau oso zaila dela.
49.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. arruti 0081
Erroman emakumearen rola klase sozialaren arabera eman da.
50.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. arruti 0081
Behe-mailetan emakumearen rol sozial bakarra haurrak izatearena da.
51.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j.r. bengoetxea 0028
Amaitzeko Justizia Auzitegiaren errola zein den eztabaidatu nahi dut hemen, laburki izanik ere.
52.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1996 0052
Komunikabideak eta publiziatatea, oro har, gauza bakar batean datoz bat, alegia, emakumezkoen estereotipo bat sobera erabiltzean,eta gehiegikeria hori ez da gertatzen modelo gizena edo argala aurkeztearekin, gehiegikeria gertatzen da neurriz kanpoko garrantzia ematen zaionean emakumearen gorputzari, ohiko rolean kokatzen dutenean, bigarren mailako gizakitzat hartzen dutenean, erabakiak hartzen dituzten taldeetatik eta esparru guztietan partaide izatetik baztertua aurkitzen denean eta bere pertsonarenganako errespetoa beti ere egoera zibilari eta amatasunari lotuta dagoenean.
53.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0333
bata fisikoa, giroaren antolakuntza eskatzen duena, bestea operatiboa, irakasleak irakaskuntza aurrera eramateko erabiltzen dituen lanen egitura seinalatzen duena, eta beste hirugarren bat, globalagoa eta aurreko biekin erlazionatuta dagoena, klaseko klima orokorra begiesten duena eta bere barruan txertatzen dituena erlazio-erarik bereizgarrienak, lanen inplikazio-moduak, rolen banaketak, estimulazioak, portaeren erraztasun eta mugakizunak, etab.
54.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
e.l. adan 00040
Errol astuna edozein libururentzat, nahiz eta forratua izan.
55.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
rol sexualak 0002
Bestalde, Parsons eta Baden (1945), Bakan (1966) eta Koestler (1967) egileek proposatutako eredu bikoitzetik abiatuta definitzen dira rol sexualak.
56.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
rol sexualak 0086
Bestalde, banakoaren rol soziala arauez egina da.
57.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0066
.
bat Ezagutza Basea, ikasi beharreko bigarren hizkuntza gordeko lukeena;
bi, Ikaslearen Eredua, ikasleari buruzko informazioa bilduko lukeena;
hiru, Modulu Pedagogikoa, irakaslearen rola ordezkatuko lukeena;
58.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
gara 1999 00010
Sinatzaileen ustez Lionel Jospinen Gobernuak
59.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
gao 1992 0496
Taldeak, motak, heziketa, faseak, taldearen helburuak, taldearen trinkotzea, zereginak eta rolak lidergoa, krialdia, talde zuzendaritza...
60.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egunk 1994 0003
Aurka dauden horiek (CONCAPA, Accion Familiar eta abarrei EAJ/PNV ere atxeki berri zaielarik) gehien erabili ohi duten argudioa
61.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egunk 1994 0003
a) gero eta gehiago garela
62.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egunk 1994 0031
63.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
herr 1992 0003
Azaroaren 25, 26 eta 27-an Gasteizko Filologia, Geografia eta Historia Fakultatean, giza, gizarte eta politiko jakintzen ikuspegi desberdinetatik, Herri eta Nazioen kontzientzia kolektiboan siniste eta dudek ukan ohi duten errola ikertuko da.
63 emaitza
Datu-estatistikoak:
- rol (63)