XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1940-1968 lapurtera-nafarrera liturgia luzaideko eliz kantak 0017 2.- Ene begiek Jesus ez dute ikusten,
gorputzeko sentsuek ez dute senditzen;
bainan duda gabe dut an dela sinesten,
fedeak argiturik an dut ezagutzen.

2. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak lf 0028 f) kasu bortz sentsueri, bereziki begieri (XLI);

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Nahimena ez dago sentsuen ezein organotan, ezta nerbio-sistemak kontrolatzen duen zentruren batetan ere.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Beraz, sentsuak, nerbio-sistema, instintuak, irrikak, azturak, afektu-egoerak eta motibazioak nahimenaren edukin eta tresna bezala agertzen zaizkigu.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0126 Leibniz-ek ez du ukatzen ezagutzarako sentsuak beharrezkoak direla dioen enpiristen baiezkuntza eta ados dago adimena sentsaziozko materialez elikatzen dela dioten filosofoekin.

6. 1969-1990 lapurtera-nafarrera poesia a. zamora 0024 Debaldetan ikusten du bere burua
zeren:
zer inporta zaizkie
haizearen sentsuak
xori sorraioeri?
libertate osoan,
Andaluziako zeruan
ez dira sekulan galtzen!.

7. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00085 A priori esan badezaket kanpoko agerpen oro espazioan dagoela eta espazioaren hartuemanen arabera a priori determinatuta dagoela, orduan barneko sentsuaren printzipioaz erabat orokorki esan dezaket agerpen guztiak oro har, h. d., sentsuen objektu guztiak denboran daudela eta halabeharrez denborazko hartuemanetan daudela.

8. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00085 Agerpenei begira besterik ez du baliotasun objektiboa, hauek jadanik gure sentsuen objektu gisa onartzen ditugun gauzak baitira; baina ez du objektiboa izaten jarraitzen gure begiespenaren sentimenaz, eta beraz, guri berezia zaigun errepresentazio-eraz abstraitzen badugu eta berbaitango gauzez hitz egiten badugu.

9. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00085 Denbora, beraz, gure (giza) begiespenaren baldintza subjektiboa besterik ez da (beti sentsuzkoa den begiespenaren baldintza, h. d., gu objektuez afektatuak garen heinean), eta bere baitan, subjektutik at, ez da ezer.

10. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00160 Norbere buruaren kontzientzia barneko hautemapenean enpirikoa baino ez da gure egoeraren determinazioari dagokionez, beti aldakorra da, ezin daiteke ezein Norbera egonkor edo geldikorrik egon barneko agerpenen isuri horretan, eta barneko sentsua deitzen zaio eskuarki, edo apertzepzio enpirikoa.

11. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00309 Substantzia honek barneko sentsuaren objektu soila den aldetik materiagabetasunaren adigaia eskuratzen du; substantzia bakuna den aldetik ustelezintasuna; bere identitateak, hura substantzia intelektuala den aldetik, pertsonatasuna; hiru atal hauek batera espiritutasuna; espazioan dauden objektuekin hartuemanak gorputzekin commercium-a eskuratzen du; eta beraz, substantzia pentsatzailea materian dagoen bizitzaren printzipio gisa aurkezten du,

11 emaitza

Datu-estatistikoak: