XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1987 0003 Euskararen arazo soziolinguistikoak behin eta berriz erabili izan ditu Jakin-ek, bai artikulu soltetan eta bai eta batez ere monografiatan.

2. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1987 0004 Monografia hau Jose Mari Sánchez Carrión Txepetxen ikerketa soziolinguistikoaren sarrera eta luzapen bezala ulertu nahi izan dugu.

3. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1987 0004 Bateko, Txepetxen tesi soziolinguistiko nagusiak nabarmentzen dira.

4. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1987 0004 Eta besteko, ikuspegi soziolinguistiko horiek euskararen egoerari aplikatzen zaizkio, zertan garen jakin nahian.

5. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0170 Gurean, ordea, eta batez ere lehen, poetak ez dira poeta hutsak izaten: borroka sozio-linguistikoetan, politikoetan, ideologikoetan sartuta ibili izan dira.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak egoeraren definizioa 0183 Bi gizarte-talde hauek, Etorkinenak eta Deseredatuenak, Komunitate honetako biztanleriaren ia % 70ko gehiengo sendo bat osatzen dute, gorago jasoa geratu den bezala, eta gaur eguneko gaztelaniaren hegemoniazko estruktura soziolinguistikoa osatzen dute.

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0104 Arazoak egiaz zientifikoak direnean, linguistikoak (ez sozio-linguistikoak, are politikoak), ongi dago linguista haundiak eta kaka hutsak bereizten jakitea eta bakoitzari bere lekua seinalatzea.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. torrealdai 0172 Bertso-eskolen sortze-arrazoietan, arrazoi soziolinguistikoak eta kulturalak datoz; hala nola, ingurugiro naturala galtzea, euskara indartzea, etab.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0062 3. Ohar garrantzitsuak
a) Ikaskuntza linguistikoaren eta soziolinguistikoaren objektuak sailkatzearen lehenengo muga teoria gramatikal bakarra aukeratzeko zailtasunetik dator.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1982 0010 Desberdintasun hauek baldintza ugaritan sustraitzen dira: eskola kokaturik dagoen herriko egoera soziolinguistikoa, haurren egoera psikolinguistikoa, maixuen prestakuntza, ikastetxearen proiektoa, e.a.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1989 0120 Planteamendu horrekin ausartu egiten da Solé i Camardons, Aracilen aitzindaritzarekin sortutako Katalandar Soziolinguistika dei dezakegun korrontean markatu ildo eta ikuspegi soziolinguistikotik abiatzera: (14 or.).

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1989 0120 Horrela, beste zenbaiten ikerketetan oinarrituz, hizkuntza erraz eta ulergarri batetan idatzita azaltzen dira ezinbestean ehundurik dauden ideia eta kontzeptu soziolinguistiko funtsezkoenak, betiere katalaneraren egoeraz argiturik.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak k. zuazo 0025 Askok uste baino interes (sozio)linguistiko handiagoa izan dezakete tankera honetako lanek.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a.m. toledo 0271 Inguruko literatura handien aldean, gertaera berezi samarraren taxua ematen diote zenbait egiaztapenek: hala nola sorrera honen berankortasunak, ahozko tradizioak gurean duen pisuak, datu soziolinguistikoak, hizkuntzaren egoerak....

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. zalbide 0209 Esanik bego beraz, harantzagoko luzamenduetan sartu gabe, funtsezko kontuotan bat natorrela, orohar, aztergai dudan txostenarekin: administrazio-alorreko terminologi kontuok astintzerakoan beronen ikusmolde soziolinguistikoa izan behar dugu denok, hitz-azal ederreko mami hutsalean gelditu nahi ez badugu, abiaburu nagusi eta erizpide gidari.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. zalbide 0217 Aurreko puntuetan, terminologiaren ikuspegi soziolinguistiko hori aipatzerakoan, esandakoak erizpide gidari izan behar luke hartarako, nere ustez.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. uria 0070 Bestalde, aholkulari-lanetan ari naiz SIADECO barnean, esate baterako azterketa soziolinguistikoen galde-erantzunen prestaketan eta emaitzen azterketan.

18. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00051 Eskola ingurutik abiatuz, eta euskararen egoera sozio-linguistikoa kontuan harturik, hizkuntzaren honako hiru erabilera mota nagusi definitu ditugu gure programaziorako:

19. 1991> euskara batua saiakera-liburuak pasaia eta lezo 00023 Honek, dudarik ez dago, herriaren egoera soziolinguistikoa erabat inarrosi zuen, izan ere, ordurarte etortzen ziren etorkin urriak erraz bertakotzen ziren hizkuntza ikasiz baina 70. hamarkadako uholde ikaragarri hori barnera ezina gertatu zitzaion Lezori eta erdara bihurtu zen kaleko hizkuntza nagusi.

20. 1991> euskara batua saiakera-liburuak pasaia eta lezo 00023 Francoren diktaduraren ondotik eta ikastola eta gau eskolei esker, euskara berreskuratzeko indarra eta gogoa zabalduz joan ziren herrian. Egun oraindik prozesu horretan buru-belarri murgildurik aurkitzen gara. Ikus dezagun grafiko eta taulen bidez zein den egungo egoera soziolinguistikoa Lezon euskararen ezagupenari dagokionez behintzat.

21. 1991> euskara batua saiakera-liburuak euskararen unibertsoa 00072 3. Plangintza Orokorra gizarteko alor guztietan eta Euskal Herri osoan gauzatzekoa da, instituzionalizazio desberdinek eragindako errealitateetara eta zonalde eta lurralde bakoitzeko ezaugarri soziolinguistikoetara egokiturik.

22. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 00065 Garai hartako euskal herritarren egoera soziolinguistikoarekin aurrez aurre zeuden erabaki hauek.

23. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. erize 00022 Beraz, nire lana euskararen historia soziolinguistikoa dela diodanean, bi gauza esan nahi ditut.

24. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00061 2 Gaitasun soziolinguistikoa: hizkuntzaren erabileraren kode soziokulturala menderatzea (egoera jakin batean hiztegia, erregistroa, dotoretasuna eta estiloa egokiro erabiltzea).

25. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak tx. heguy 00085 Euskal Herri osoari begira, 1991. urteak bihurgune bat markatzen du euskararen egoera soziolinguistikoaren azterketan.

26. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak n. goikoetxea 00143 Frisia eleanitzaren egoera linguistiko eta soziolinguistikoa deskribatu ondoren, hizkuntza gutxitua ikasteko kanpoko presio ekonomiko txikia eta nederlanderaren nagusitasuna ezaugarri dituen testuinguru honetan frisiera helduei irakasteaz arituko gara orain.

27. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak n. goikoetxea 00146 Bideofilm baten bitartez probintziako egoera soziolinguistikoa azaltzen da eta frisierari eta bere kulturari buruzko aurkezpen txikia eskaintzen.

28. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00105 Prozesu honek behar duen Kontzientizazio soziolinguistikoa, Freirek normalean deskribatutakoa izanda ere, alegia, norbanakakoa eta historikoa, eta analfabetoaren bizipenetan ezkutatuta egonik argitara ateratzen duena, garatzeko, ziklo historiko luzeagoen eta bagaia dokumental espezializatuagoen ulermena behar du, jatorrizko kolonizazio egoerak aurkitzeko gai diren ziklo historiko eta bagaia dokumentalak, eta ahaztuta egonik ere, gaurko heldu hezitua euskalduntzen hasi deneko egoera soziolinguistikoaren aski erabakiorrak direnak.

29. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00108 Lehen esandako kontzientziazio linguistikoak, egungo status-quo kulturaletik datorren botere soziolinguistikoaren transformazioaren aldeko aukera egitera garamatza.

30. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00108 Tesi hori oinarri bezala hartuz, erreflexiorako bide berriak zabaltzen dira (eskuhartze pedagogikoa inguru ezformaletan, aurretik aukeratuko diren talde sozialetarako moldatutako proiektu linguistikoen diseinua, jarrera soziolinguistikoen aldaketetan inferentziak, ikerketa-ekintza paradigmaren aplikazio berriak, talde erabakiak eta autoikaskuntzan duten eragina...) bai eta eremu berriak ere arlo linguistikoan ematen den praktika didaktikorako (Lasarte, Pasaia... eta abarren antzeko inmigrazio guneetan dauden talde naturalentzako eta familientzako euskalduntze eskaintzak).

31. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00110 Dena dela, halako egoera soziolinguistiko baterako baten bat prest egotekotan, pertsona heldua izaten da hori, berau heziketa herrikoi eta metodo antidiglosiko baten bidez euskaldundua izan denez, errealitate anisotropiko horren kontzientzia osoa hartu baitu eta euskararen militante bezala garatu baita.

32. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eusbiziber 1999 00023 EAEn eta Nafarroan euskara biziberritzeko taxututako hizkuntza-politiken esparru luze-zabala kontuan, lurralde horietan egin da ikerketa demolinguistiko eta soziolinguistiko gehien euskarak gaztelaniari begira duen tokia neurtzeko: ugariak izan dira indarrean dauden hizkuntza-politiken eraginkortasuna aztertzeko, gizabanakoek zein gizarteko elkarte-erakunde desberdinek eta herri-aginteek egin dituzten ahaleginak.

33. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00015 Jakina, inkesta soziolinguistikoek jasotzen ez duten fenomenoa da, baina, euskal lumen hazkuntza gordin eta neto dudaezinarekin batera, beharrezkoa da baita ere kontuan hartzea hauetako batzuk erdarara edo, besterik gabe, isiltasunera pasatu direla.

34. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00015 Honetan ari garenez, zera esango nuke parentesi artean: adierazten dudana bat datorrela inkesta soziolingustikoaren

35. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 0097 Izan ere, euskarazko alfabetatze lanak aipatutakoa (egoera diglosikoa, hain zuzen 11 SANCHEZ CARRION, J.M. Un futuro para nuestro pasado Elkar. Donostia, 1987. 22. orrial. ) hartu behar du kontutan ezinbestean, hau da: euskaraz alfabetatzeak suposatzen du kontzientziapen soziolinguistikoa.

36. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak x. aizpurua 0102 EAEko egoera soziolinguistikoa

37. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak x. aizpurua 0111 Biztanleriaren banaketa zona soziolinguistikoen arabera

38. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak x. aizpurua 0120 Adibidez, familiako hizkuntz erabileraren %61eko azalpen maila honela banatzen da aldagai-multzo desberdinetan: senideek euskaraz jakiteak du eraginik handiena (% 21); ondoren euskaraz ala gaztelaniaz hitzegiteko erraztasunak (% 18); gero sekzioko euskaldunen proportzioak edo, beste era batera esateko, zona soziolinguistikoak (%14); euskara sustatzearen aldeko jarrera izateak (%4); adinak (%1) eta euskarazko irrati edo telebistaren emanaldiak entzun edo ikusteak (%1 ).

39. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak x. aizpurua 0120 Azterketaren arabera faktore sozioestrukturalak (norberaren hizkuntza harremanen sarea eta zona soziolinguistikoa) eta norberaren hizkuntza gaitasuna, are gehiago, euskaraz hitz egiteko erraztasuna dira euskararen erabileran gehien eragiten duten arrazoiak.

40. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r.m. pagola 0019 Alabaina, euskara jasaten ari den egoera soziolinguistikoa arras aparta da.

41. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: barthes, roland: idazkuntzaren zero gradua; testuaren atsegina, 7-22 0017 Hemen erantzuna ematen du: testu-espazioaren sorkuntza, testuak bere baitan hartzen du kontraesan logikoa eta lengoaia guztiak nahastuko lituzkeena erakusten du, bere aniztasuna, erreferentzia soziolinguistikoa ezabatuz:

42. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. aizpurua 0048 Iparraldean bilakaera soziolinguistikoaren adierazle guztiek, familia bidezko transmisioak, galera-irabaziek, ezagutzaren bilakaerak eta familia zein gertuko komunitateko erabilerak, euskararen etengabeko galera moteldu beharrean, areagotu egingo dela adierazten dute.

43. 1991> euskara batua saiakera-liburuak xarb 0019 Hona erantzunak euskara ez zekitenen artean: Frantses %41; Frantses Euskaldun baino gehiago %12; Frantses bezain Euskaldun %28; Euskaldun Frantses baino gehiago %4. Euskaldun %8 1. Siadeco. Iparraldeko azterketa sozio linguistikoaren emaitzak II. txostena. Donostia 1991. 182-183 or.

44. 1991> euskara batua saiakera-liburuak zuzenbhizkera 0080 Batzuetan baldintza soziolinguistikoek eraginda, (...)

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak gomenerab 0005 Ez da esan beharrik Euskaltzaindiak kontuan hartu dituela bere eztabaidan gramatika arazoak (arrazoi filologikoak, historikoak, gure tradizioa, e.a.) eta arazo soziolinguistikoak ere (nola erabiltzen den gaur egun, non, euskalkiak, erregistro mailak, e.a.), gomendio hauek ahalik eta batasun handiena behar baitute idazleen eta irakasleen artean.

46. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0022 (...) pentsamoldeak baldintzatzen, jakina, baina kulturak bai, eta zehazkiago gizartearen egoera soziolinguistikoak berak.

47. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0172 Horrexegatik, egun, inoiz ez bezala euskal irakaskuntzaren normalkuntzarako bidean gazteleraren irakaskuntzak berebiziko garrantzia hartzen du eta bai baldintza soziolinguistikoak kontutan izanik, baita zientzi kognitiboei kasu eginez ere euskarazko irakaskuntza bermatzea ezinbesteko aldarrikapena bihurtzen zaigu.

48. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. iztueta 0721 Batetik, Aitzolen hasierako planteamendu soziolinguistikoa da okerra, ez bait da gauza frogatua gizarte-eragileen artean faktore kulturala dela garrantzitsuena eta, horren barruan, literatura.

49. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. iztueta 0861 Dena dela, esan behar dizut Orixe ez dela izan arrazoi sozio-linguistikoaren defendatzaile bakarra.

50. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 0112 Orokorrak (Koller), sistemara orientatuak (Kade, Neubert, Jampauml;ger), soziolinguistikoa (Nida), antropologikoa (Richard Bausch); azkenean Mario Wandruszka eta Fritz Paepcke traduktologoen iritziak aipatzen ditu, itzulpena SHtik XHrako traskodetze-prozesu soil bezala ikusteak duen askiezaren gainditzeko ahalegin gisa.

51. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak diskurtsuaren a. 0601 Ondorio hauek diskurtsuaren egiturara zuzenduta daude eta ez hainbeste bere osagaien esanahien interpretazio soziolinguistikora.

52. 1991> sailkatu gabeak egunkariak dnavarra 1998 00002 Pirinioz haraindiko euskal herrietan, esate baterako, hizkuntzaren bilakaera soziolinguistikoak alarma egoera larria sortarazi du hango euskaltzaleen artean.

53. 1991> sailkatu gabeak egunkariak dnavarra 1998 00002 Euskal Herriko Inkesta Soziolinguistikoaren ondorioetan zehazten denez, erabilera sustatzeko neurriak premiaz hartzen ez badira, ezin izango da euskara bizirik iraunarazteko beharrezkoa den gutxieneko maila bermatu

54. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1998 00008 Badirudi Ipar Euskal Herriko egoera soziolinguistiko larriak Interneten ere eragina duela.

55. 1991> sailkatu gabeak egunkariak dv 1997 0059 Bestalde, otsailaren 1ean Euskal Herriko II. Inkesta Soziolinguistikoaren aurkezpena egingo da Pariseko Euskal Etxean.

56. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak g. markuleta 0005 Milesker, real-euskaldun literaturzaleok ondotxo baitakigu Otto Pette edo Ifrentzuak saileko edozein libururen orrialde pare batean askoz gehiago dagoela euskal klasikoen ezagueratik, euskal eta erdal literaturen ezagutzatik, hizkuntza eta literaturaren arteko harremanen inguruko gogoetatik, hausnarketa soziolinguistikotik, eta euskal irakurle benetakoen belarrian kokatzeko gaitasunetik, Euskaltzaindiaren edo filologo nekrofilo akademikoegien liburukote pare batean baino.

57. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... e. bachoc 00003 Ikerketa soziolinguistiko anitzek erakutsi dute hizkuntz ingurunea herri baten bizitasunaren seinalea dela.

58. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... e. bachoc 00003 Azken inkesta soziolinguistikoaren emaitzak biziki kezkagarriak dira.

59. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... admineusk 1994 0014 Hala ere, jakin badakite euren mugimendua ezin dela laga udal batzuen borondate hutsean, eta euskal sare bat osatu nahi izanez gero, antzeko egoera soziolinguistikoan dauden udalerriek bat egin beharko dutela; azken batean, euskarak gune nagusi bat behar du berezko dituen funtzio guztiak garatzeko.

59 emaitza

Datu-estatistikoak: