XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak etxde 0089 Inperativoan nire ustez bigarren pertsonetan bakarrik: egin zak ik. Subjuntivoan, berriz, bigarren pertsonan ere erabilgarri ote den eztakit... Erlatibu tankeran, berriz, indikativoan ere arbuiagarri derizkiot, bigarren pertsonan izan ezik, ots, ik ikusi dekan etxea. Zokoak obeto arakatuz makiñatxo bat korapillo geiago sortuko litzaizkidake; baiñan, ainbestean aski dugu.

2. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak or 0037 Indicativo'ri soilla esango diot, eta subjuntivo'ri eratxikia, izan ere oni eratxiki egiten baitzaizkio zenbait zati, esaterako: naiz (ind.) naizala, naizanean, naizelako, t. a..

3. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak or 0037 Erderaz modo derivado ere bai subjuntivo'ri.

4. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak p. puxana 0004 Aginte-eran eta gurarizkoan (inperatiboan eta subjuntiboan) ez daukagu ikako adizkirik (bigarren saillekorik).

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0266 Aditzari begiratzen badiogu, subjuntiboa dela erraz ikusten da.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0266 Beraz, subjuntiboari -ela atzizkia erantsi diogu.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0344 Dena dela, badirudi subjuntiboa agertzen den perpaus hauetan guztietan, sakoneko egituran dagoen aditzaren laguntzaileak [+gert] izan behar duela.

8. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0344 Berez, tasun hau futuroari eta ahalezkoari zegokion baina, testuinguru gramatikalak eskatuta, zenbait kasutan ikusi dugu nola [+gert] tasun horri beste tasun bat gehiago erasten zaiola: [+subj].

9. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0344 Horregatik, testuinguruak eskatzen duelako subjuntiboa agertzea edo ez agertzea, ez dugu sartu subjuntibo hori zuzenean sakoneko egituran ahalezkoa eta besteak bezala.

10. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0344 Subjuntiboa, berriz, nekez.

11. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0344 b) Zein da subjuntiboaren, bereiztasuna?.

12. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0344 Bi gauza dira subjuntiboa formalki indikatibotik bereizten dutenak: a) erroa.

13. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0344 Subjuntiboak indikatiboak erabiltzen dituen pertsona morfema berak erabiltzen ditu.

14. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0251 Beste zenbait forma Subjuntibotik hartzen dira erdaraz bezala (Que se vayan).

15. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0251 (Ikusi ikasgai honetako Aditza atalean Subjuntiboko taula).

16. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0251 NORK Nik edo Guk denean pertsona hauei dagokien aditz-forma Subjuntibotik hartuko dugu: (Nik) dezadan, zaitzadan, ditzagun....

17. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0251 NORK 3. pertsona denean (hark , haiek), SUBJUNTIBOA + LA ipintzen da, beza, bezate, bitza, bitzate kasuetan ez beste guztietan:(Hark) nazala, gaitzala, zaitzala; (haiek) nazatela, hazatela, zaitzatela....

18. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0251 Aurreko ohar hauek kontutan hartu ondoren eta Aginterako aditz-formak ere hartuz, hemen duzue AGINTERA + SUBJUNTIBOArekin osatuko genukeen taula:.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0120 II.Campsub26; - Zertarako?
MAILA: 0tik 2ra (0 infinitiborako)
(2 subjuntiborako)
IRAUPENA: 30 minutu.
TALDEA: 25.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak vill 0083 Hala sortu omen da Subjuntibo Modua (lehen euskarak ez zuena), Futuroko aldia, laguntzailedun aditz-joko osoa, etab.

21. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak x. altzibar 0066 Morfologia arloan, eta aditzarenean, Aranak eta bere jarraitzaileek daust, dautsat, gaiz, zaiz, daiz, gintzan, zintzan (gintzazan, zintzazan be bai), e.a. bultzatu zituezan, forma klasikoak aldatuaz (deust, deutsat, gara, da,...); -z pluralgilea, -it- baztertuaz; adizki trinkoak ugari darabilez, bokal eta iotaz (j) hasten diran aditzetan; eztok-eta-baidok edo hitanoa subjuntiboan eta inperatiboan -oker, jakina eta jarraitzaile batzuek baita konpletibetan be.

22. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0025 Eta teoriako unitatean aipatu bezala subjuntiboz ere eman daitezke aginduak: Ekin diezaiogun lanari.

23. 1991> euskara batua ikasliburuak eutsi/1 0055 Subjuntiboaren ezaugarria edo marka, aditz-bukaerako -n morfema da.

24. 1991> euskara batua ikasliburuak eutsi/1 0055 Subjuntiboa menpeko esaldia da; aditz nagusiaren eduki konkretua adierazten du.

25. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak palt 1217 Hainbatekin ez dirudi itxuragabe pentsatzeak orain aztertzen ari garen beste ahalerak eta bere kideek subjuntiboko nadin, nandin hau baita antzineko forma, eta ez nendin, izan zituztela apika abiapuntu, eta gauzatu bide zirela subjuntiboarena den -n kenduz eta ahaleraren -te berretuz.

26. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak palt 1219 Bistan da hor hau bezalako perpaus bat, zuen lengoagez ezin ezagut eta lauda dezakezue zuen Iainko Iauna, dela baieztapen horrekin bat ez datorren batek ukatzen duena, erantzunez: Adizu!, ez gara hartarainoko basa, non..., eta kontsekutibo honek bihurrarazten duela ahalera subjuntibo.

27. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak palt 1219 Beste baldintza bat ere bete behar da, dirudienez, subjuntibora igaro behar izateko: kontsekutibo horren aurreko perpausa ezezkoa (edo galderazkoa, etab.) izatea. (...ez garela hain basa); orduan hartu behar baitu mendeko perpaus horren adizkiak -n atzizkia, gazteleraz ere subjuntibora orduan pasa behar duen bezala, goiko perpaus hartan ikusi dugunez: No somos tan pobres, que no podamos...; ez ordea baiezko beste honetan: Somos tan pobres que no podemos...

28. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.m. irazola 0099 - Subjuntiboan: har zezan, eman ziezon, esan daizun...

29. 1991> euskara batua saiakera-liburuak zuzenbhizkera 0203 Horien ordez, era pasiboa, aditzaren forma norgabeak (gerundio, infinitiboa), subjuntibozko geroaldia, aditzaren perifrasiak eta izentzapena erabiltzen ditu legegile espainiarrak.

29 emaitza

Datu-estatistikoak: