XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak eskual 1919 0001 Alabainan errelijione gutiago eta superstizionea handiago.

2. 1969-1990 euskara batua ikerketak p. urkizu 0023 Garai hartan Bordeleko Parlamentuan buru izango zen Gourgues jaunak adierazten zuen, nola izan zen bera desordre haien testigu eta lekuko, eta ikusiz, nola gertakizunak oro ezjakinaren eta superstizioaren ondorio gaitzak ziren, pentsatu zuen egokiena izango zela hainbat gorroto, ezinikusi, basakeria eta heriotze buka eta itzal zitezen herria irakaspidean ezartzea, ordre erlijios jakintsu eta langile bat basati ezjakin haien irakasletzat ipintzea, (...).

3. 1969-1990 euskara batua literatur prosa x. gereño 0053 Superstizioa? Ez, ez zuen sineskerietan sinesten sinesten: creer, sineskeria: superstición.

4. 1969-1990 euskara batua literatur prosa i. bernaola 0032 - Hala ere, superstizio baten bila nator: pertsona, animalia edo dena delakoa hilik uzten duen txakur eroarena.

5. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.l. agote 0117 Halaz guztiz ere, kultu pagano ofizialik eza ez dago ezinbestean interpretatu beharrik, ezta gutxiagorik ere, ezta bere adierazpenik gordinenean ere, jadanik esistitzen ez delakotzat, nahiz eta, V-VII. mendeetako sinodoetako erabaki batzuen letran babestuez gero (906), batek eufemismopean estal ditzakeen herri-erlijiotasunaren zenbait adierazpen, superstizioaren izen guztiz barkaberaz.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.l. agote 0117 Izan ere, superstiziozko praktikak sinodo horietako disposizioetan edo Dumio-ko San Martin-en (907) edo Arles-eko Caesareus-en (908) izkribuetako pasarte seinalatu batzuetan salatzen diren bezalako tankerak hartzen dituenean, berebat VI. mendean fanu zaharretara joan ohi direnei aipamen garbiak eginez, dei egiten zaie baso eta uretako numenei, aditzera ematen dutelarik, bestalde, santutegi eta aldare zaharrak badirautela oraindik, eta arbola eta arkaitz sakratuak beneragai direla, batek badu eskubiderik de terminis eztabaidak alde batera utzi eta gutxienez ere bere buruari galdetzeko ea noraino iristen den kristau-fedearen aitormena praktika horiekin batera erabiltzen dutenen baitan eraginik uste den metanoia (909).

7. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: barbier, j.: piarres ii, ix-xl 00024 Honelako mirarien bitartez euskaldunentzat kristautasunak duen ukaezinezko garrantzia ondo azpimarraturik uzten digu Barbierek 44 Hala ere, bada ezpada, erlijioa eta superstizioen arteko diferentzia garbi uzten saiatzen da erretorearen berbekin, Jaunari eskatutakoa beti bat-batean lor daitekeela inork pentsa ez dezan: (108. or.). eta horixe bera eskertzen dio Jean Etxeparek 45 (317. or.)..

8. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak arrpress 1993 0023 Superstizioa? beti egoten da zeozer baina ez dut ezer arrarorik ikusi hemen inoiz.

8 emaitza

Datu-estatistikoak: