XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Sinismenaren ikuspuntutik ikusita Jesusen aktibitatearen hasiera interpretatzen dute.
Idazten dutena honela labur daiteke: - Jesusek bere misioaren
- Jesusen pertsonaren bidez hasten da
Jesusen agiriko bizitzaren hasieratik, zenbait aukera agertzen zaizkio bere misioa burutzeko.
Bere bizitzako une larrietan ere irtenbide batzu agertzen zaizkio.
Bere tentaldien edukiak galdera hauetan labur ditzakegu: - Zer nolako mesia izan behar dut?.
- Nire misiorako zein baliabide erabili behar dut?.
Tentatzaileak era ezberdinetan eta pertsona batzuren bidez egiten du lan.
(Mk. 15,30-32).
(Jn. 6,11-15).
(Mk. 8,32-33).
Jesusen bizitzan zehar agertzen diren aukera hauek, ebanjelariek (Mateo eta Luka) hiru posibilitateetan elkartzen dituzte.
Topaketa basamortuan izan da (Jainkoa eta gizakiaren topaketa) eta borroka gaitz-boterea (Satanas) eta mesiaren artean.
1. Harriak ogia bihurtzea.- Oparotasun ugariaren mesianismoa: herri menperatu bati ongitasun materialaren eskaintza.
- Jesusek bide hau baztertu egiten du.
- Aberastasun eta oparotasun bidea bihurtzen du Jainkoak.
Ondasun materialen
- Handikeriaren mesianismoa: mirari handi batek, erraztu eta arindu egiten du bidea.
- Jesusek ikusgarrikeriak baztertzen ditu.
Jainkoa ez da zerbait
- Mesianismo politikoa: hautagai politikoa bilakatzea eta gero, bere lurra askatzeko, erromatar boterearen kontra aritzea.
- Jesusek aberastasun eta boterean oinarritutako mesianismoa baztertzen du.
Jainkoaren lekuan aberastasunaren boterea jartzen bait du eta honek usteldu egiten du.
GOGORATU- Jesusen misioaren hasiera, Jordan ibaian, bataiatzea da.
- Jesusen bataioa, bere salbaziozko misioaren baieztapena da.
- Jesus bere misioa eramateko eran tentatua izan da.