XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Azken neurtitzeko
Orain artean,
Baiñan, orain eta seigarren neurtitzean nori deitzen dio
Beti bezala Urdiñarbetarrari deitzekotan, bere
Dakiogun orain lendabiziko neurtitzeko
Omizetar galaia Urdiñarbe`ko primarekin ezkontzeko asmotan atera baldin ba`zen etxetik, guztiz naturala da honek ezteiak prest edukitzea eta apaizaren debekuagatik, berrogei ezteiliar maieratu ondoren, senarrik gabe gelditzea.
Beti ere gogoan eduki behar da eztela hitzez-hitz hartu behar ezteiliarrak maian jarri zirenik, Etxahun`ek dion bezala, elizkizuna debekatu ondoren ezpaitzen iñor maiera hurbilduko.
Hizketa honekin esan nahi du soilki, emakumezkoak berrogei ezteiliarrentzat zeukala bazkaria prest, hots, berrogeitsu zirela gomitatuak.
Baiñan, interpretazino hau lenengo ahapaldiaren kontra dijoa, hemen esaten baitu Urdiñarbe`n nahigabea hurbil izan zutela, baiñan ez izan zutela, eta maitari zaharra ia berearekin atera zela, baiñan ez atera zela.
Bestalde, boskarren eta seigarren ahapaldiko
Jon Mirande`k ordea, segurantzi oso batez uste du boskarren eta sei garren ahapaldiko
Horra gertariaren kontaketa Zuberotar olerkariaren ustez: Seigarren ahapaldian Etxahun`ek aipatzen duen prima, ene ustez, Omizetar mutillaren lenengo andregaia da, hau da,
".
Ordura artean, chalanda horrek uste izan zuen azkenean mutilla harekin ezkonduko zela; eta beraz, ezteiak atondu zituen, eta ezteiliarrak gonbidatu
.
Baiñan fitsatutako ezkon-egunean bertan, mutillak
Arrazoiketa honen ondoren, beste korapillo baten aipakizun egin nion, alegia, boskarren eta seigarren ahapaldiko
Honi erantzun zion: Etxahun`ek zergaitik deitzen dion
.
Bainan zergatik ez ziokean deitu behar, prima ba`zen?.