XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Ez leengo egilleetan eta are gutxiago oraingoetan.
Batzuek goratzen dutena besteok lurrera botatzen dizute.
Au onela dala erakusteko gaurko idazle ospetsu Ugo Betti ta Camus`engatik kritiko batek diñona irakurriko dizuet:
Betti italiarrangatik ez ba da samur mintzatzen ez du Camus idazle prantzesa biguñago artzen.
Teatro-aldizkari, paper eta liburuak antzeko iritziz beterik datoz.
Geiago irakurtzea aspergarri litzaizuteke ta alperrik luzatuko luke itzaldi au.
Esandakoaz aski izango da gaur egunean, Teatro eremuan iritzi argi ta zeatzak tinkatzea zein zailla dan jakin dezazuten.
Orduan galdegingo didazute, agian: Nola joka gai ontan?, nola garbi ikusi teatro-lanen balioa?.
Ez al da zuzen erabakitzeko lege, arau ta oñarri jakiñik?.
Bai noski. Ta ori da aztertzera goazena.
TEATROGINTZA Komeria bat sortzeak, dramakizun bat bururatzeak ba ditu bere lan eta nekeak.Gaia ondo ikusi, aztertu ta aukeratzea lendabizi, joku-lagunen karakterrak berezi ta borobildu.
Gero, jokuaren abiadura, jarduna, ekintza, mogimendua bizkor eraman; mintzaira, pentsaera, elkar-izketak sakon, zorrotz, bizi ta berezkoak sartuaz; (...).