XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Geuk atsegingo genukeen irakaslea
Honela soilik gaindituko ditu ordu ofizialak; euskara patiora, etxeko-lanetara, jolasetara, oporretara eta beste arloetara hedaturik.
Neska-mutilei gustatuko zaie euskara, irakasle berari laket zaion heinean.
- Lan-dinamika erakargarri baten oinarrian, materiale ugari ezezik,
Esperientziak dioskunez, neska-mutilak aktibitaterik interesgarrienarekin ere gogaiturik buka daitezke.
Bai, hoberenetara ohitzen zaizkigu aurki.
Beraz, kontrasteetan datza arrakasta.
Gure ikastunitatea osatzen duten ariketak ziklikoki errepikatzen dira interesgunez interesgune, 3 aste tarte delarik.
Izan ere,5-10 minutuz baino gehiago ezin iraun bete-betean aktibitate berarekin.
Zergatik egon behar dute haurrek 45-60 minutuz iraun dezakeen euskara-saioan beti-beti eserita?.
Honako zenbait ekintza
Jolas bat dela, kanta bat dela, diapositiba bat dela, badago ipurdia mugitzerik!.
Izan ere, gure irakaslea mugituko da, keinuak egingo ditu; gauza batzu ozenki eta beste batzu ia ahozpez esango ditu; batzutan serio eta bestetan alaitsu ihardungo du; batzutan eurijasa, bestetan haize epela; batzutan ama, bestetan aita; gaur pailazo, bihar domatzaile, etzi trapeziolari.
Bai, antzeslari bat behar dugu, aktore(sa) bat.
Mahaien kokapena, eta ormetako dekorazioa (argazkiak, marrazkiak, txartelak...) guztiz aldagarritzat jotzen ditugu.
Era berean, ikasgelako ordena, bentilazioa eta argi nahikoa izatea, oinarrizko detaileak dira.
Honela, argia eta iluntasuna diapositibak proiektatzean; taldeka, talde osoa edo bakan-lan egitean, gure euskara-saioa askoz eramangarriago gerta dakieke.
Ikasi ere, guk geuk egiten eta bibenziatzen duguna ikasten dugu soil-soilik.
Hau dela eta, haurren
Maiz iradokituko ditugun lan-egoerek, haurra bera dute protagonistatzat.
Haien eskuetan utzi egingo ditugu zenbait une didaktiko.
Gure lan-egoerak, sarri, haien gidaritzapean uztekoak dira.
Gure aktibitateetan zehar