XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

2.5 ASMATU!

HELBURUA: Ahotsak direla medio, ikaskideak ezagutu.

MATERIALEA. AZALPENA: Denak begi itxita daude.

Irakasleak haur bat ukitzen du eta honek, ozenki: Nor naiz ni?.

Dakitenek eskua altzatzen dute.

Orduan denak begiak itxita dirautelarik hitza ematen die beren eskuak banan banan ikutuz, asmatu arte.

3.1 IZENA ASMATU (H.J.,17 orr.)

HELBURUA: Animalien hiztegia landu.

MATERIALEA: Aldizkarietatik edo, animalien irudiak har ditzakete eta kartoi baten gainean erantsi.

AZALPENA: Kaxa batean sartzen dira kartoi guztiak.

Ikasleak bat atera behar du eta haren izena asmatu behar dute haurrek.

BESTE JOLASERAK: a. Jolas honetan bi ekiporen arteko lehiaketa egin daiteke: txandaka, lehenik batek eta gero besteak kartoiak ateratzen dituztela.

b. Alderantziz ere egin daiteke: Hau da, izena esan eta irudia bilatu behar izatea.

3.2 ANIMALIA-LANDARE

HELBURUA: Animalien hiztegia erabili.

MATERIALEA. AZALPENA: Irakasleak edozein animalia-izena esango du eta neska mutilek, mimikaz eskenifikatu beharko dute.

Jolasa mozteko edozein landare-izena esatea nahiko da.

Gero egiten da berriro.

Zuzendaria orain, edozein neska-mutil izan daiteke.