XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Beharrei eta publiko motei buruz ikerketa egiteko burutazioa ez da ikaskuntza bakoiztu nahitik bakarrik etorri; ikaskuntz sistemaren koherentzia berria aurkitu nahian ere baditu erroak.
Ikaskuntza berria nahi da, baina ez edukian, metodoan, erakundean edo irakaslearengan ardaztua, baizik eta ikaslearengan erreferentzia eta oinarri izango duena.
Ikaslearengan ardatza jartze honek, gure ikuspegi modularrean mamitu denak, baditu bere logika eta eskakizunak.
Ondotxo eta oso-osorik formulatuak dituzte Richterich eta Chancerel-ek:
Geure formulazio sintetikoan
Honako hauek dira erabili eta gomendatzen ditugunak:
a) inkesta bera, beharren lehengo mugaketa bat egiteko era ezin hobea;
b) ordutegi txikiz moldatutako moduloak: lehen
c) moduloen aukera errazten duen orientabidea;
d) benetako helburuen negoziaketa, ikaskuntzako kontratuan gauzatuko dena; e) ebaluazio eta autoebaluazioko prozedurak, horiek ere ikasleak bere ikaskuntza gobernatzeko
Gure ustez,
Guri dagokigunean, ez ditugu beharren ezagutza aurretikoa eta beharren ezagutza iraunkorra kontrajartzen; elkarren osagarritzat dauzkagu biak.