XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa a ardi 0119 Bigarren ataltzat, eresiaren bigarren ampacirc;paldia esan zigun, paperetik irakurriz:
¿Obeki nun Jesusen besoetan baino?
¿Nun, or bezain zoritsu, pakez eta alai?
Jeiki, jeiki ta ator pozik artegiraino,
Artzain-deyari gaur erantzun: Jauna, bai
.

2. 1900-1939 lapurtera-nafarrera literatur prosa barb sup 0003 Orhoitzen da, phedeiku lazgarria bururatu zenean, Jaun Errientak, aintzineko igandean, ithoka, bi jauziz, bi ahapaldiz eman zuela Credo guzia, bururen buru, zintzur idor idor batean.

3. 1900-1939 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak je euskg 0207 Ahopaldia bertzalde luzeago, eta itzulika gehiagorekin, bizkaitarrek.

4. 1900-1939 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak je euskg 0304 Bertzalde, euskara ahopaldiari geroago gehiago itzulika bera emaiten dautzute nola frantsesari.

5. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak onaind 0092 Apaldia laukoa ba'da, lenengo bi bertsoak irudi-ereduarentzako dira; zortziko ba'da, asierako lau neurtitzak.

6. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak onaind 0092 Iruko apaldietan bat, edo geienean bi bertso, bear izaten ditu irudiak bere izakeraren eder erakusteko.

7. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak onaind 0092 Bertso talde oiek ez dute, ordea, olerkian toki yakiñik; asieran, amaian edo olerki muiñetan berdin dioazte irudi berezi oiek sabelean dituzten apaldiak.

8. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak onaind 0092 Olerkariaren goi-arnasak iraultzen ditun tokian, bertan gozo egiten dute apaldi oiek.

9. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak onaind 0092 Ez dira olerki zarrak oparotsuegik eredu-asmodun apaldiak sakabanatzen.

10. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa ibiñ virgil 0144 60-107 n.: Aldizka ahapaldiak ialkitzen ditute bertsolarien gisa.

11. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa vill 0126 Bein da berriz, eta iñoiz aspertzeke, ari zan Aintza Aitari eta Semeari eta Espiritu Santuari... otoitz labur au esan eta esan; eta batez ere bigarren ahapaldia ebakitzean (Asieran zan bezelaxe, orain eta beti, eta gizaldi eta gizaldietan. Amen), ezin esan alako pozjarioa sumatzen zuen erraietan: Jainkoak bere bere eta betidanik duen ezin galduzko gloria gogoratzen baitzitzaion.

12. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak basarri 0041 Ondo ere ondo tolestutako itzak daude ahapaldi guzietan. Ez al derizkiotzute esateko era polit eta apaña bertsolariak darabilkiena?

13. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak in: milla euskal olerki eder 0027 Geienetan ez da binako ahapaldietan idazten, launakoetan baizik, ta orduan zortziko nagusia berbera egin oi du.

14. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak in: milla euskal olerki eder 0027 Oraindik ere ezagun dugu zortzikoaren antzeko beste neurkera berezi bat, alegia, maite-olerki ta zear-bertsoetan erabili oi dana: zortzi bertsoko ahapaldia; banakoak zazpi piko dituzte azken-berdintze gabe, ta biñakoak sei, azkenean berdin bururatzen dutela.

15. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak in: milla euskal olerki eder 0030 Gure erriak badu sen berezi bat bertso jasotzeko, ta bertsolari ez uste beretzat nornai danik; ez dauka artakotzat ahapaldi batzuk buruz ikasi ta abesten dakiana; beste zerbait bear du: asmamen zorrotz, berezko etorri, esaera txingartsu.

16. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak etxde 0086 Mirande'k dionez, zalantza baineukan emen eta XIV'garren ahapaldian () semeaz ala anaiaz mintza ote zen.

17. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak etxde 0090 Nik aurrenean ez nuen ongi ulertzen ahapaldi au, uste bainuen Etxahun bere emaztearekin ari zela neurtitz auetan.

18. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak etxde 0090 Ene adiskide maiteak, ahapaldi onen zalantzarik gel ez dakidan, prosazko itzulpena osorik ematen dit onela: Ene etxalde zabalean zurekin ezarri nuenak (au da, nausi izateko), ni ez sartzeko, gauero ateak itxi dizkit, ez ziolako penarik ematen nik aurrak zurekin utzi eta, ni eskean ibiltzera bidaltzeak...

19. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak herr 1946 00001 Azken ahapaldia, jaun aphez gaztiak. Zer aisa eta noula bakhotcha erremestiatu dian!

20. 1969-1990 bizkaiera antzerkia zubk 0085 (Lenengo ahapaldi edo estrofa au amaitu ta bigarrena asi ondoren, eleizatik kanpora datoz asko, abeslari).

21. 1969-1990 bizkaiera literatur prosa f. zubiaga 0074 Abesten hasi eta astoak soindu, idiak dantzan, ahuntzak danbolina jo ahapaldia amaitzeraino heldu nintzan, harik eta zaindarietariko bat hurreratu eta isilazo nindun arte.

22. 1969-1990 bizkaiera literatur prosa onaind 0190 Txomintxok, bitartean, P. M. Otaño'ren aapaldi au soiñutzen: .

23. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0055 Geiago ezin irakurrik, egiazki atsegin yako aapaldi orrek arrotu dautson poz-atsegin bete-betea.

24. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0056 Ona Lizardi'ren aapaldi au .

25. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0056 Lizardi'ren Sagar-lore deritxon amabi aapaldiko olerkia atsegin-atsegiña dozu, mamiñari begira.

26. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0170 Ilhun nabarrezen irudi oso estetiko, garbi eta baketsuak egiten dau lehenengo egoera, lehenengo ahapaldian: neskatxa bere edertasuna brodatzen: .

27. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0170 Baina etorrera eta etortzen dana ez jaku ondo zehaztuta geratuko 4. ahapaldirarte, eta orduan ere ez dau itxiko bere izate misteriosoa:
2. ahapaldian gertaera, gertaerak neskarengan egiten daben eraginaz azaltzen jaku lehenengo.

28. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0170 Eragin tragikoa dogu hau: aurreko ahapaldiko irudi kolorista (zuri, gorri) baltzitu egiten da, eta eragin tragiko hau bere arrazoia itauntzen dauen galdera erretorikoaren bidez agertzen da: .

29. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0170 2. ahapaldi honen azkeneko nehurtitzean sujetoak ezezaguna izaten jarraitzen dau: Batek dio.

30. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0170 Eta gehiago dana nehurtitz honek metrikoki 2. ahapaldia egin arren 3. ahapaldiaz egiten dau esaldia, sintaktikoki 3. ahapaldiaz egiten dau unitatea.

31. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0172 Paralelismo semantikoa formatan zehazten dan paralelismoa dogu:
Morfojoskera mailan:
1. ahap; 1. nehurtitza; 2. nehurtitza; 5. nehurtitza;
5. ahap; 1. nehurtitza; 2. nehurtitza; 5. nehurtitza .

32. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0172 Maila metrikoan: ago da errima ahapaldi bietan.

33. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0172 Eta bost ahapaldi, bost nehurtitz ahapaldi bakoitzean... (nire lanean ikutuko ez dodazan hizkuntza barruko arazoak), armonia edertasuna, fintasuna (beharbada Miranderen estiloa definitzen nago) olerkietan zaintzen da errealitate krudelak horretarako biderik emon ez arren, edo errealitate krudelak horretarako biderik ez dauelako emoten.

34. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0172 Ba nin adiskide bat en lehenengo ahapaldiak iraganeko egoera zoriontsua agertzen dau: lagun on bat eukan 1. pertsonak 2. ahapaldian egoera hori apurtzen dauen gertaera kontatzen jaku: bala batek bere laguna zauritzen dau.

35. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0172 3. ahapaldian soluzio dramatikoa: lagunaren heriotza; lagunen banaketa baten heriotzagaitik.

36. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0174 Gurari hau gero eta indar gehiagoz azaltzen jaku lehenengo hiru ahapaldietan.

37. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0174 Neskatxak ahizta gazte bi dira ametsean eta ahizta honeek eta 1. pertsonaren arteko kontrajarpena geroago eta indar gehiagoaz agertzen jaku:
4. ahapaldian: Ahizta gazteek dantzan: Eurek zoriontsu 1. pertsonaren desioa indartsuagoa egiteko eran
5. ahapaldian: Euren beso luze-luzeek (ziraun poema samina) dira 1. pertsonagazko hartuemonak
6. ahapaldian:bulhar zuriak ikhara
7. ahapaldian: Iztar guriak ihesi
8. ahapaldian: ; Urrezpondan biak zeuden elkharri laztanka; sortu orduko urtzen zan ene gogorapen oro.

38. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0174 Soluzio dramatikoa (azkeneko ahapaldi biak): iragan hori inoiz izan ete danaren zalantza eta ezin mina doinu oso patetikoz azalduta.

39. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0174 Ezin mina bere sakontasunean azaldu gureak azkeneko ahapaldia besteak baino luzeagoa egiten dau; besteak baino nehurtitz bat gehiago dauka: .

40. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0178 Akelarre n (A) Gaua eta akelarrea. Lehenengo ahapaldi biek giro misteriosoa biriltzen dabe.

41. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0178 3. ahapaldirarte ez jakuz agertzen argi akelarrea egiten daben elementuak.

42. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0178 (B) Akelarrea amaitua, eguna (azkeneko ahapaldi biak).

43. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0178 Eresin 1., 2., 3. ahapaldietan errepikamen semantiko eta morfologikoa daukagu (A).

44. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0178 Honexek doguz ahapaldi honeen hasierak: (...).

45. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0180 Paris-Beuret
A 1., 2., 3., 4. ahapaldietan, eskema metriko bardina dauken ahapaldietan: 1. pertsona atso zaharrakaz lan egiten bulego baten.

46. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0180 5. ahapaldian eskema metrikoa ere aldatu egiten da, nehurtitz bat gitxiago daukagu.

47. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0180 Ahapaldi hontan 1. pertsonak bizi dan errealitatetik alde egiteko nehurtitzak idazten dauzela azaltzen jaku.

48. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0180 6. ahapaldian, lehenengo lau ahapaldietan erabilitako egitura metriko bardina daukan ahapaldian ostera ere A.

49. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0180 Zergaitik
A geroago eta dramatismo gehiago agertzen dauen itauna 1., 2., 3. eta 4. ahapaldietan.

50. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0180 4. ahapaldiaren azkeneko nehurtitza:
Ai!, ez naiz ordongo
5. ahap. .

51. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0180 6. ahap. .

52. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0180 Jeiki Jeiki olerkian ahapaldi barneko egitura errepikatu egiten da hiru ahapaldiotan: Estribilloa, Jeiki, jeiki uskaldunak, ahapaldi bakoitzaren hasieran errepikatzen da.

53. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0182 Bietan olerkariaren nia agertzen da lehenengo planuan berak azaltzen dauen errealitatearen gainetik (aurreko ahapaldietan bakarrik parentesisa egiten daben nehurtitzetan agertzen dau bere burua).

54. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0182 6. ahap.: .

55. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0182 7. ahapaldian ironia bertsoaz jabetzen da: Jahveri zuzendutako bertsoa da: .

56. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0182 1., 3., 5. eta 7. ahapaldiaren hasieran errepikatzen da.

57. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0182 9. ahapaldian aldatu egiten da: .

58. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0182 Azkeneko ahapaldian ekintzaren amaiera eta obsesio eta ekintzaren amaiera honen arteko sintesisa egiten da: .

59. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak y. elorriaga 0182 Ohiko Jainkoari olerkian errepikatzen da ahapaldi bakoitzaren hasieran eta olerkia etsipen eta dramatismoan irabazten doa azkeneraino.

60. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak in: enbeita, k.: gure urretxindorra. enbeita'tar kepa'ren bertso-lanak osorik 0011 Bertso-paper orreik, geyenetan, zortzi ahapaldikoak ziran.

61. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak in: enbeita, k.: gure urretxindorra. enbeita'tar kepa'ren bertso-lanak osorik 0017 Zezenlari antzo sarri atera eben lepo-gain be: ainbesteko barren-su ta irrika esnarazten eben aren bertso ta ahapaldi aberkoyak.

62. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak onaind 0041 Lau aapaldi daukaz, iru lau bertsodun eta seidun bategaz.

63. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak onaind 0041 Bigarren aapaldiak onan:(...).

64. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak onaind 0253 Onela diño lenengo sailleko irugarren aapaldiak:
Eta... ba-goaz
erakaitz, illun altzotik,
sabel azpiko
erra gainditu eziñik,
oraindiño be
etsai dogula orpotik;
ba-goaz bidez,
nora ezean, tristerik
.

65. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0099 Ez dituzte, ordea, erromantzeen ahapaldi guztiak kantatzen, bertsio trinkotuak eta laburtuak baizik.

66. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/3 0051 TESTUAREN INGURUAN Bertsoa ondo irakurri ondoren kantatu ere bai, agian, lan itzazu hurrengo alderdiak: Edukina Azter itzazu banan-banan hamalau ahapaldiak eta osatu gidoi gisako bat.

67. 1969-1990 euskara batua literatur prosa x. olarra 0137 Gela amankomuna zegoen barrote haien atzean eta gelako horma zurituetan esku zikinen arrastoak zeuden, izenak, datak, ahapaldi biraoti lizunak, batzuk lapitzez edo, zirriborratuak eta beste batzuk ganibetaz grabatuak.

68. 1969-1990 euskara batua literatur prosa x. gereño 0045 Haren aurpegiaren larrumintzan pubertaroko lehen ileak agertzen zitzaizkion, baina begietan ez zuen erakusten adin horretako gazteari tokatzen zitzaion begirada ameslari itxaropentsua, eta kantatzerakoan esan zuenean, aurpegia gogortu egin zitzaion, abesten zuena kanta baten ahapaldi soila izango ez balitz bezala; esaten zuena bere barrenetik irtetzen zen zerbait baizik, berak sortua, berak erabakia, bere bihotzean sentitua, bizi emate hori, heriotzaren eskaintza hori, promesa bat, zin bat balitz bezala.

69. 1969-1990 euskara batua literatur prosa x. gereño 0045 Non eta nola ikasi zuen kanta hura, nork sartu erazi zizkion ahapaldi haiek hain barnean?

70. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak palt 0269 Lafitte jaunak duela urte gutxi lehen aldiz argitara zuen Oihenarten beraren L?Art Poetique Basque-n, Mauleko poetak berriro gomendatzen dizkigu arau horiek, elisioa eta sineresia zer diren agertuz; halere liburuxka osoan barrena rimaz eta ahapaldiez mintzo zaigu gehienbat.

71. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak palt 0279 Zortzi silaba behar ditu, beste ahapaldietako bigarren bertsoek erakusten digutenez.

72. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak vill axmgl 0086 Badakigu gaur nolako ahapaldiak entzuten diren zenbait aldiz: Intolerantzia, Persekuzioa, Kontrarreforma....

73. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak balad 0055 Bere artikuluan Satrustegik Urdiaingo beste berriemaile batek emandako ahapaldi berri bat duen aldaera faktizio bat jartzen du, jatorrizko balada berreskuratzeko asmoz.

74. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak balad 0121 Guztiak daude ados Juduaren dolu kantari garrantzi handiena ematean, ahapaldi gutxi batzutan azalduaz Kristo eta bere artean gertatua.

75. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak palt 0449 Har dezagun bigarren ahapaldiko lehen bertsoa: Arditegitik larrera, guretzat lehengoak adinaxe silaba behar lituzkeena.

76. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak palt 0449 Esate baterako, oreña bezela nigandik (I,4) bederatzi silabatakoa da; aldiz lore pinpiñaz bitxi (IV,4) zazpitakoa eta ibai durundatsu (XIV,4) seitakoa, nahiz hirurak bertso kideak diren ahapaldian.

77. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak etxde 16 seme-2 0080 Ahapaldi honen mamiari dagokionez, honela dio Haritxelharrek: .

78. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak etxde 16 seme-2 0135 Alda ditzagun bizpahiru ahapaldi.

79. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak etxde 0023 Etxahun, bertsolari edo koblakari ez-eze, olerkari ere izan genduen eta ez nolanahikoa gaiñera, haren ahapaldietan halako giar, esakizun indartsu, maisutasun eta goi-arnasaren eragin sendo bat nabari baita.

80. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak etxde 0206 Baiñan, interpretazino hau lenengo ahapaldiaren kontra dijoa, hemen esaten baitu Urdiñarbe`n nahigabea hurbil izan zutela, baiñan ez izan zutela, eta maitari zaharra ia berearekin atera zela, baiñan ez atera zela.

81. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak etxde 0206 Bestalde, boskarren eta seigarren ahapaldiko prima xalanda zaharra izatekotan, ez da batere natural pentsatzea Omizetar galaiak bi ezkontza batean prestatuak edukitzea, maitariarekin eta Urdiñarbetar andregaiarekin.

82. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak etxde 0206 Jon Mirande`k ordea, segurantzi oso batez uste du boskarren eta sei garren ahapaldiko prima ohaidea, maitaria, dela eta ez Urdiñarbe`ko andregaia.

83. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak etxde 0206 Horra gertariaren kontaketa Zuberotar olerkariaren ustez: Seigarren ahapaldian Etxahun`ek aipatzen duen prima, ene ustez, Omizetar mutillaren lenengo andregaia da, hau da, chalanda zaharra".

84. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak etxde 0206 Arrazoiketa honen ondoren, beste korapillo baten aipakizun egin nion, alegia, boskarren eta seigarren ahapaldiko prima xalanda zaharra baldin ba`da, zergaitik deitzen dion Etxahun`ek, batere beharrik gabe eta nahaspilgarri, prima.

85. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0081 Bere espetxe-kantuaren seigarren ahapaldian taiu ontan negartzen zaigu.

86. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0131 Txit ospetsu zan, eta bein, errian goraka artu zuten egun alai batean, itsu batek abestu zion jauregi aurrean Nafartarren arraza asten dan amar ahapaldiko poema (Fr. Michel Le Pays Basque, XI atala).

87. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0020 Amar ahapaldi dauzka poema gartsu onek, eta egun eder orretan Markiña`ra doazten zaar eta gazte guztiai Karmen`go Amari eskatu dezaiotela diotse esker ugaria, Euskalerria dagoen uztarripetik guztion adorez atera dezagun.

88. 1969-1990 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak soeg 0014 Asko gezur heldu zitzaizkigu ba Parisetik, ba Madriletik: Irakurtzen ditut orroitzapenak, jakiteko orroitzalek zer ez duten egin, zion ahopaldi maltzur pollit batean, Joanes Rostand Jaunak.

89. 1991> bizkaiera bertsoak urte h. fiebrea 0054 Ta bost bertso hauekin
eta euren rimekin
bukatzen dira ahapaldiak
agurtzen gara bertsolariak
agur bero ta haundiak.

90. 1991> euskara batua ikasliburuak argia/4 0180 - Poemaren hitzak eta ahapaldiak aldez aurretik banatu nork bere zatia buruz ikas dezan.

91. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0090 Sei ahapaldiko olerki honetan ere handitik txikira ematen dira urratsak.

92. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0055 Badira euskaraz bat-batean bota edo idazten diren ahapaldiak.

93. 1991> euskara batua ikasliburuak zipristin/7 0021 Bere melodiaren ahapaldi osoak entzutera ematen ziren Itsasoaren Hondoko betiereko kantuarekin batera.

94. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter/ubi 0341 Bederatzi ahapaldi direlarik, lehenengo bietan (1-2) borroka hori aurkeztu egiten da, eragin biak azalduz.

95. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura g. markuleta 0044 Patxada hartu eta berriro irakurri nituen lehen orrietako ahapaldiak.

96. 1991> euskara batua poesia j. sarrionandia 0069
Halaere, ez naiz zuei amore,
atsegin
edo bakea ematearren ezertaz edo
ia ezertaz damutuko.
Ez naiz damutuko ez untziak
eraikitzez,
ez untziak suntsitzez, ez loreez
ez labanez,
ez polboraz ez andere biluziez,
ez begitako euriez
ez ene ahapaldi aldrebesez, ez aldean
daramatzadan zauriez.

97. 1991> euskara batua literatur prosa l. fernandez 00060 Beraz, ahapaldi hau makinaren irismenetik kanpo geratuko litzateke.

98. 1991> euskara batua literatur prosa lasa denboraldi 0008 DBI objektu musikal bat den neurrian plazerra hutsezko irakurketa egin ondoren, J. Keats-en bertsoetako azken ahapaldiak dion bezala, mezuaren bila joan beharra dago bihar, ziurki, azalduko den mezua goiz edo beranduago enigma argituko dugulakoaren esperantzan, zeren obra poetiko bati, diskurtso razionala ez izan arren, zentzua funtsezkoa zaio, gaur egun ahaztuxea dagoen arazoa,(...).

99. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. alberro 00070 Ez dakigu zein izen eman ahapaldi honi: lau lerrodun eta bi puntukoa. Ahapaldiak orotara, 12 dira.

100. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. alberro 00070 Madalen poema, atal desberdinetan bana dezakegu: lehenengo bi ahapaldietan iturria aurkitzen den lekua deskribatzen zaigu; ondorengo hiruretan aldiz, Madalen dugu hizketagai.

101. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. alberro 00070 Bost ahapaldiok, istorioaren sarrera osatuko lukete. Seigarren ahapaldiak ehiztariari sarrera ematen dio; zazpigarrenak, elkarrizketari ematen dio bide; 8-9-10- eta 11. ahapaldiak, Madalen eta ehiztariaren arteko elkarrizketak betetzen dituzte: hau da istorioaren korapiloa; 12.ak, istorioari amaiera ematen dio gatz puntu batez.

102. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ehbertsol 0012 Punturik zorrotzena azkena jarriz egiten den bertsoaren muntaia hori hain garrantzi handikoa da, non gainontzeko hiru puntuen errima edo hoskidetasuna ahapaldi edo bertsoaren azken puntu horren menpe dagoen.

103. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: piarres ii, xi-xl 0037 (...) sortako 12 bertsoetatik bost ekarri ditu eta laugarren jarri duen ahapaldia, berriz, saritutakoetan agertzen ez den bertso bat da 83 Kasu honetan ere edizio batetik bestera egon diren aldaketak oharretan jarri ditugu. Ohar honek hurrengo aipatuko ditugun bertsoetarako ere balio du.

104. 1991> euskara batua saiakera-liburuak jorge de oteiza 0172 Pietà Rondanini-ko biluztearen eta preziosismo ezaren etapa da, honako ahapaldi hauek idatzi zituelarik:

105. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. lartategi 0050 Batzuetan (sarritan) badirudi mikronarrazio bat idatzi eta, aizto zorrotz batez lerrotan eta ahapalditan anarkikoki zatikaturik, harro-harro erakusten duela.

106. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0095 Baina beste ahapaldi eta erdi bigarren planoan gauzatuak datoz; hau da, olerkariaren barne izpirituaren bizitzaren irudira garamatza.

107. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0095 Guk hemen jaso ez badugu ere, bigarren ahapaldiko lehen zatian, eta horren parez, hirugarren estrofako erdigunean ageri den beti lez motibo hori, poetaren nahiaren adierazpide nabarmena da.

108. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0101 Lehenengo ahapaldiaren ondorioz polisemian oretuak dira arratsari dagozkion bertso lerro horiek.

109. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0101 Hirugarren ahapaldian, berriz, udazkenaren deskrizioaz batera, eta deskrizioa bezainbat eta gehiago sinbolizatua marraztu du poetak.

110. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0101 Sinbolizatua, lehen estrofan gazi ta gozo egoeran ikusia, azken ahapaldian ahalmena galdurik eta noraezean somatzen dugu:

111. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0110 Sinbolizatu hori, berriz, laugarren ahapaldian dator bete-betean:

112. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0110 Azken ahapaldi honen lehen bertso lerroak zabaltzen digu sinbolizatuaren mundua.

113. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0111 Lehen ahapaldian adar jasoak dena, bigarren ahapaldian pagoak berak dira jasoak eta hirugarrenean, berriz, poetaren besoak dira jasoak;

114. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0111 jadanik bigarren ahapaldiaren azken lerroak ematen dio, ordea, abiabidea.

115. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0111 Bigarren ahapaldian pagoen ikuskera horrek eragiten dio poetari bere besoak jaso eta goratua izan dadin eskatzea:

116. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0111 Baina, aldi berean, hirugarren ahapaldiko azken lerro honen bidez, olerkaria eta pagoaren jarrerak pare-pareko ikusten ditu, pagoaren pertsonifikazioz baliatuz, jakina:

117. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak enbata 1998 00002 Apez ozarra, Jainkoak bere lorian duela, nahiz ez zen bakarra eta horrelako ahapaldi bortitzak ez ziren arrado denbora haietan. Dena den, delako ama familiako gaixoak, gure amari erran zionez, handik goiti ez zuen nehoiz jakirik haurrei eman ahal ukan ortziraletan

117 emaitza

Datu-estatistikoak: