XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak literatura/3 0067 Garai honetan heziketa, irakaskuntza nagusitu egiten jakuz; Eta honegaz batera, Literaturan, idazlan didaktikoak, heziketa eta irakaskuntzara begira egozanak.

2. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. navarro 00067 Mezua ezin du berresan elikadura ikusi ez duen erleak (6) Jose Mª Valverdek, liburu guztiz atsegin eta didaktiko batean, oso argi azaltzen du: Erle batek, bere dantza ezaguna dela eta, komunika lezake... baina ez die besteei halako mezurik igorriko: Sentitzen dut, neskak, baina gaur ez dago ezer eta are gutxiago Gogoratzen al zarete atzokoaz?. Valverderen ustez, mintzaira nagusiki eta naturaren ikuspuntutik luxua da, eta era berean gartzela (gizakia hizkuntzari esker dela gizaki esan eta gero). Aitortu behar dugu gu ere iritzi horri hurbiltzen gatzaizkiola. Ikus La Literatura Montesinos, Barcelona, 1982.

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j.m. goñi 0022 Puntu hau oso garrantzitsua da eta sarritan egiten diren planteamendu didaktiko asko hemen bukatzen dira, zeren eta lan indibiduala ez bada potentziatzen eta kontrolatzen, nekez jakin bait daiteke nor non atzeratzen den.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0014 Haien eskuetan utzi egingo ditugu zenbait une didaktiko.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak natura/oho 0007 Denek zekiten hor zegoela, baina oso irakasle gutxi ausartzen zen helburu didaktikoez erabiltzera.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0161 Baina eklektizismoak, hizkuntzen irakaskuntzaren metodologian behintzat, ez du definizio eta konpromezu ezarekin zerikusirik; erabat bestela baizik, Andragogiarekin bat dator, korronte didaktiko aurrerakoienen ildotik: .

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jamuj 0011 Liburuskaren bigarren parteak metodoak eta material didaktikoa deskribitu eta ebaluatzeko bidea, besteren artean bat, eskaintzen du.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jamuj 0011 Hirugarren partean, eraskin gisa irakasleak klaseak ongi prestatzeko eta bere lan didaktikoaren norabidea kontrolatzeko balio dezaketen sistema batzuk aurkezten dira.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0057 Packets hauek material didaktiko osoa izaten dute: liburu, ariketa-koaderno, test, filme, etab.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0065 Lan honetan zenbait baliabide azaldu dugu, baina teknika bakoitzaren balio didaktikoa ez dugu agortu.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0065 Teknika didaktiko eta autodidaktikoek, berriz, bere irakaskuntza ikasle bakoitzaren neurrietara mugatzeko egokiera ematen diote irakasleari.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. sarasola 0067 Nobelan salaketa bat aurkitzen dugu, baina ez maila didaktikoan edo fiskal baten akten arauerakoa, baizik maila literario batetan, nobela baten bidez, hain zuzen.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0008 Asmo pedagokikoak eta didaktikoak agiri-agirian agertzen dira.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0031 Eta media horiek diskurtso didaktikoa ikasgelaratzeko bakarrik balio dute.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kontsumheziketa 1986 0137 Irakasleek beren asignaturak hobeto planifika zitzaten, orientaziozko material didaktikoa landu zezaten eta lan-prozesu desberdinen emaitzak ebaluatu zitzaten saiatu zen lehenengo.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kontsumheziketa 1986 0235 Desk research deituak helburu bezala zera du, ikasleei lan independentea indibidualki edo taldean egina irakastea, problematika baten analisiarekin, eskura daitekeen edozein informazio-motatan oinarrituz, adibidez, ikerketa enpirikoak, estatistikak, prentsako artikuluak, iragarpenen testuak, eskupaper edo liburuskak, testuliburuak, material didaktikoa, egindako galdesorta edo inkestak, etab.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kontsumheziketa 1986 0235 Metodo didaktiko honek aurrerabakitako helburu pedagogikoak lortzeko, honako puntuok bete behar dira: 1. Erabilitako informazioak errealista izan behar du, eta ikasleentzat nabarmena kontsumo-egoera batean.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lanintel 0018 b) METODOLOGIA DIDAKTIKOA.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak ekurtek 1984 0112 Bestetik, euskarazko prentsak bere sendotzerako eman dituen urratsak ukatuezinezkoak dira: gure astekaria, herriz herriko prentsa, prentsa didaktikoa, prentsa kulturala... alor guzti horiek gero eta sendotuagoak agertzen zaizkigu, proiektu berriekin, kemenez gainezka eta begirada guztiak euskarazko egunkariaren proiektuan kokatuak.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak ekurtek 1984 0112 Bestetik, Aizu aldizkari didaktikoak guztiz sendotua dirudi, eta alde horretatik prentsa didaktikoak ere etorkizuna ziurtatua daukala esan liteke (kronika honetan aipatu baino ez ditugu egingo HABE erakundeak ateratzen dituen ikas-material guztiak Habe, Habeko Mik, Zutabe, egia esan prentsa izenaz bataia daitezkeen ez bait dakigu).

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak ehhistoriaz 0197 Gainera, hemen, ez bakarrik goian aipatutakoa, baizik eta asmo didaktikoak ere kontuan izan dira.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1989 0120 Liburuaren irakurlegaiak ere gogoan hartuak izan dira bukaeran erantsitako bi atal didaktikoetan: lehenbizikoa, irakurleari hizkuntz arazoei buruz pentsarazten dion galdetegi sorta batek osotua, eta kontzeptuak eta gai teorikoak argitzeko erabil daitezkeen baliabideei eskainia bigarrena.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak k.d. izpizua 0003 Ez naiz, ziur nago horretaz, idazlea bezain didaktikoa izango, ez eta nahi ere, baina didaktismoa eta lehen aipaturiko enziklopedismoa esku beretik doaz liburu honetan, eta helburu garbi baten atzetik gainera, gure kritikan edo ez al gara dagoenezkero hortaz, agian, mintzatu? garbi ikusiko den bezala.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0011 Aurreko kapituluan ihardun didaktikoa analisatu eta garatzeko marko egokia izan daitekeen eredu metodologiko bat definitu nahi izan dugu.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0011 Oraingo honetan, continuum didaktikoaren mutur batetik, kontrola ezaugarri duenetik, besterako bidea zabalduko duten pausoak mugatu eta antolatzea da gure helburua.

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a.m. toledo 0273 Bereak tesi-nobelak izaki, tesi bat frogatzeko baliagarri zaizkio prosa erlijioso-didaktikoak bere tesiak frogatzeko erabili dituen moduak.

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a.m. toledo 0273 Maila oso orokorrean, bidegurutze honetan batzen dira euskal prosa erlijioso-didaktikoa eta herri tradiziotik datorren kontaketa, euskal literaturaren esparruaren itxuratzeari dagokionez: Jakina, honek ez du esan nahi arestian aipaturiko bi elementu horiek euskal ondareak sortu dituenik; baina badira euskal ondareak bereganatuak dituen elementuak.

28. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak in: ormaetxea, nikolas orixe: quito-n arrebarekin, 21-35 0021 ORIXE I.1. Eskuetan duzu, irakurle, euskaraz idatzi diren elkarrizketa didaktiko bakanen artean (1) Ez ditut bistan da kontuan sartzen betidanik hain ardurako izan ditugun kristau dotrina, katixima eta ikasbideen itzulpenak biziena eta ugariena, huntaz eta hartaz anitz hizketaldiz oratua, zeru-lurretakoez luze adina zabal mintzo baitira hemen Nikola eta Denuxi anai-arreba sabelkideak, berrogeitaka urteren buruan, sorterritik urrun, berriro elkarrengana biltzen diren aldian.

29. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kulturtekaria 1989 0022 c) ikasgai gehienetan, guztietan ez esateko, larri baino larriagoa da textu-liburu eta materiale didaktikoaren eskasia, askotan gaztelaniazkora jo behar delarik.

30. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1988 0001 Ikerketa lana aurtengo asmoetako bat dela ere aitortu zigun, baina batez ere aurretiaz aipaturiko eskolango aplikazioari begira, musika eta dantzak herrietan bilduaz, hauen aplikazio didaktikoa ikustea izango litzateke lana.

31. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak deia 1986 0001 Balore didaktikoak eta euskal kritika.

32. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak deia 1986 0001 Dena den, bere abenturen balore didaktikoa hainbat hizkuntza irakasten frogatua dago eta ez da kasualitate hutsa bestalde, euskarazko itzultzailea ere euskaltegi batetako zuzendaria izatea.

33. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak j. kalzada 0001 Horretarako, euskara irakaskuntzan expresoki sakonduko zuen talde didaktikoa bultzatu zuen, bere sasoian inbertsiorik haundienak horretan eginik.

34. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1985 0001 ABT honek duen helbururik nagusienetarikoa materiale didaktikoak ematea da.

35. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1985 0001 Baina horretaz ez da geratzen zentro honen eginkizuna. Maleriale didaktiko horien errentagarritasuna lortzeko asmoz, Hezkuntza sailak irakasleen ikastaroak eratzen ditu, aparailu horien argibideak eta funtzionamendu arautegia emanez, geroxeago, ahalik eta aprobetxamendu gehien atera dezaten.

36. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1985 0001 Bestalde, erakunde honek Gasteiz hiriaren aprobetxamendu didaktikoa, hezkuntz ingurugiroaren ikuspuntutik lemapean projektu bat burutu du, bertan O.H.O., B.B.B., Lanbide Hezkuntza eta Maisutza eskolako 20 irakaslek parte hartu dutelarik.

37. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1986 0001 C) Materiale didaktikoaren eta O.H.O.-ko area eta ziklo ezberdinetako bere erabilpen posiblearen azterketa kritiko bat.

38. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1986 0001 F) Globalizatutako unitate didaktikoak eratzea eta egituratzea eta beroien atal batzuren garapen praktiko bat lehiatzaileek egitea.

39. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... j.e. ginto 0001 Helburua ez da, orain, norberak bere burua aberastea; baizik eta ikasten duena eskolara eramatea, honen berrikuntza didaktikoa bait da, azken finean nahi dena.

40. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... j.e. ginto 0003 Zentro honek bi irakasleren hamabi ordutako dedikazioa eskatzen du astean, eta bere helburua zera da, alegia, irakasleei izan ditzaketen behar teoriko edo/eta bibliografiko guztietan orientabide didaktikoak luzatzea.

41. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00074 - Baliabide eta material didaktikoak edo eta giza baliabideak nola antolatzen diren.

42. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00074 - Haurrekin nola erlazionatzen garen eta prozesu didaktikoan nola esku hartzen dugun, haurren arteko harremanak bultzatuz, bakoitzaren berezitasunak errespetatuz, bultzatuz eta konpentsatuz.

43. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00147 - Ikasgelan erabilitako materialak egokiak eta baliagarriak dira. Ikusizko material didaktiko gehiago erabili beharko genuke ingurunea antolatzen laguntzeko: seinaleak, kodeak, etab.

44. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00128 Unitate bakoitza lan-koadernoan hasten da. Han, liburuan bezalaxe, aipatu ditugun atal desberdinak agertzen dira eta hasierako Zer dakigu honetaz? izango da beti lehenengoa. Lan-koadernoan bertan ikusiko dugu Kirikitxo iratxoa eta berak esango digu noiz pasa behar dugun liburuko unitate didaktikoaren hasierara.

45. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00128 Kontu izan baita ere, unitate didaktiko bakoitzaren zehaztasunak agertzeko egindako tauletan (133tik 168ra bitarteko orrialdeak) liburutik lan-koadernora egiten diren saltoak ikur honekin (#) adierazten direla.

46. 1991> euskara batua ikasliburuak ingurugiro 1998 00011 IBAIALDE, IBAIEI BURUZKO INGURUGIRO HEZKUNTZArako unitate didaktikoak deritzon honetan, goian azaldutako helburuak jarraitu dira eta ibaien gaineko irakaskuntza-ikaskuntza prozesurako ikuspuntuen multzo zabala hartu da kontuan, diziplina ezberdinen arteko erlazioa azalduz.

47. 1991> euskara batua ikasliburuak ingurugiro 1998 00011 Helburuek erakutsiko dute zein eduki garatu behar diren; horretarako bost unitate didaktiko prestatu dira: Lehen Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) ziklo bakoitzerako unitate bana. Edukiek lotura zuzena izango dute espazio/denbora erreferentzi eremuetan ikasleek egindako aurrerapenekin, haien garapen maila pertsonalen arabera.

48. 1991> euskara batua ikasliburuak ingurugiro 1998 00011 Progresio hori eta unitate didaktiko bakoitzak behar dituen elementuak kontuan izanik (koordenatu batzuk, sekuentzia koherente batzuk, errepikapenak saihesteko aztergaia ondo mugatzea...) egin ditugu unitate didaktikoak.

49. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz/dbh 00077 4. unitate didaktikoa

50. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 00129 ELABERRI DIDAKTIKOA izan da, gehienetan, ohitur-nobela, labur esateko.

51. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00016 Helburu didaktikoetan oinarrituta egingo da ikasketa-prozesua. Horiek lortzeko jarduera-tipologia desberdina baloratuko da; gaiak induktiboki edo deduktiboki landuko dira, eta horren arabera aldatuko dira jarduerak. Ikasleak erraz beregana ditzakeen edukiak induktiboki lan ditzake askotan, horretarako ikerketen bidez metodo zehatzak erabiliz.

52. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00016 Dibertsitatea ere kontuan hartzen da; helburu didaktiko bakoitzaren barnean jarduerak zailtasunaren arabera mailakatuta egongo dira.

53. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00016 Gutxieneko helburu didaktiko horiek lortzeko egin beharrekoak diren lehen mailakoak, eta hemendik aurrera hirugarren mailakoak azalduko zaizkigu.

54. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00016 Unitate Didaktikoaren diseinua

55. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00016 2.- Unitatea helburu didaktikoka ordenaturik agertzen da; ikaslearen liburuan helburu didaktiko bakoitzeko hitz klabea orrialde orotan izenburu bezala agertzen da.

56. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00016 3.- Helburu didaktiko bakoitzeko jarduera-tipologia osoa agertzen da, eta helburu bakoitzaren barnean aplikazio, ikerketa eta informazio jarduerak behar hainbat aldiz errepikatzen dira.

57. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00063 2. UNITATE DIDAKTIKOA

58. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00063 Ikasturte honetako bigarren unitate didaktiko honekin, aurreko urteetan bezala ekonomi arloa landu nahi dugu, baina ez era deskriptibo soil batean, era orokorrago batean baizik.

59. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00063 Era berean, ez dago beste batzuetan bezala Euskal Herriari soilik zuzenduriko helburu didaktikorik, nahiz eta behin eta berriz azaltzen zaizkigun gure herriarekiko aipamenak lehen bi helburuetan eta baita azken bietan ere, zeharka.

60. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00101 3. UNITATE DIDAKTIKOA

61. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00101 Unitate didaktiko honetan ikaslea gaur egungo munduan sartu nahi dugu.

62. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00123 Helburu didaktikoa: Gaur egun gure gizarteetan dauden zenbait arazo (langabezia,baztertzeak...) grafikoen, diagramen, txostenen eta abarren bidez ezagutu eta egitura ekonomikoa sortarazten dituen arazoekin dituen auziekin erlazionatu, gertatzen ari diren arazo sozioekonomikoak ezagutzeko, interesa pizteko eta horiekin batera, gure gizartean baztertze prozesu batean daudenekiko elkartasuna eta enpatiazko jarrerak bultzatzeko.

63. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00123 Helburu didaktikoa: Gaur egun gure gizarteetan dauden zenbait arazo (langabezia, baztertzeak...) grafikoen, diagramen, txostenen eta abarren bidez ezagutu eta egitura ekonomikoa sortarazten dituen arazoekin dituen auziekin erlazionatu, gertatzen ari diren arazo sozioekonomikoak ezagutzeko, interesa pizteko eta horiekin batera, gure gizartean baztertze prozesu batean daudenekiko elkartasuna eta enpatiazko jarrerak bultzatzeko.

64. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00123 Helburu didaktikoa: Gaur egun gure gizarteetan dauden zenbait arazo (langabezia, baztertzeak...) grafikoen, diagramen, txostenen eta abarren bidez ezagutu eta egitura ekonomikoa sortarazten dituen arazoekin dituen auziekin erlazionatu, gertatzen ari diren arazo sozioekonomikoak ezagutzeko, interesa pizteko eta horiekin batera, gure gizartean baztertze prozesu batean daudenekiko elkartasuna eta enpatiazko jarrerak bultzatzeko.

65. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00168 Helburu didaktikoa: Zer-nahi baliabide erabiliz, gaur egungo gure gizartean eta munduan gertatu diren kultur aldaketen, aniztasun kulturalaren eta gizarte aldaketen arteko erlazioak deduzitu, kultura aldaketeekiko eta aniztasun kulturalarekiko jakin-mina eta interesa pizteko ez ezik, beraiekiko ere jarrera kritikoa, alde batetik, eta harkorra, bestetik, edukitzeko.

66. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/4 00168 Helburu didaktikoa: Zer-nahi baliabide erabiliz, gaur egungo gure gizartean eta munduan gertatu diren kultur aldaketen, aniztasun kulturalaren eta gizarte aldaketen arteko erlazioak deduzitu, kultura aldaketeekiko eta aniztasun kulturalarekiko jakin-mina eta interesa pizteko ez ezik, beraiekiko ere jarrera kritikoa, alde batetik, eta harkorra, bestetik, edukitzeko.

67. 1991> euskara batua ikasliburuak j. artaraz 00006 Unitate didaktiko bakoitza orrialde motibatzaile bikoitzarekin hasten da.

68. 1991> euskara batua ikasliburuak e. genua 0026 Unitate didaktiko bakoitza bukatu ondoren jolas berezi bat prestatuko dugu.

69. 1991> euskara batua ikasliburuak axelko 0258 6. UNITATE DIDAKTIKOA

70. 1991> euskara batua ikasliburuak i. urbieta 0032 Iradokizun didaktikoak

71. 1991> euskara batua ikasliburuak i. urbieta 0090 IRADOKIZUN DIDAKTIKOAK

72. 1991> euskara batua ikasliburuak ingurua/lh 0074 Lan honi bi unitate didaktiko eskainiko dizkiogu.

73. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0023 Unitate didaktikoa: Kirolak

74. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0023 Helburu didaktikoak

75. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0089 Unitate didaktikoa: Kometa

76. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0089 Helburu didaktikoak

77. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0139 Unitate didaktikoa: Udaberriko jaia

78. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0139 Helburu didaktikoak

79. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0211 UNITATE DIDAKTIKOEN EGITURA

80. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0211 Unitate didaktiko guztiak egitura amankomun baten arabera daude eraikiak.

81. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0211 Ondoren Unitate didaktikoaren iharduera nagusiak ikus daitezke.

82. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz 1996 0063 Aurreneko unitate didaktikoan, materialak, beraien propietateak eta material horiek naturan aurkezteko dituzten moduak aztertzen aritu gara.

83. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz 1996 0156 1. Hurrengo orrialdean datorren Euskal Herriko mendien mapa horretan identifika eta koka itzazu mendiak, mendilerroak etab. iazko 3. unitate didaktikoan egin zenuen bezala.

84. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz 1996 0021 Begira iezaiozu Gizarte Zientzietako lehen unitate didaktikoari, bertan, irudikapen grafikoak eta eskalak lantzen baitira.

85. 1991> euskara batua ikasliburuak zer irakurri 0143 Telebista oso didaktikoa iruditzen zait.

86. 1991> euskara batua ikasliburuak mega gaztetxo 0130 Hiru genero nagusi horiez gain beste batzuk ere aipa daitezke: lan didaktikoak (epistola, saiakera...), lan historikoak (biografiak...) eta oratoria (sermoiak, hitzaldiak...).

87. 1991> euskara batua ikasliburuak fiskim/dbh 00009 Hemen beheko marrazkietan aurtengo ikasturteko Fisika eta Kimikako unitate didaktikoak zein diren agertzen dizugu, eta baita gaiak nondik nora doazen agertzen duen haria ere.

88. 1991> euskara batua ikasliburuak fiskim/dbh 00009 Lantzen hastera zoazen Fisika eta Kimikako lehen unitate didaktiko honetan aztertzen den gaiari zinematika deitzen zaio.

89. 1991> euskara batua ikasliburuak fiskim/dbh 00009 Bigarren unitate didaktikoan, higiduraren kausa horiek aztertzen hasten garenean, fisikaren beste adar batekin hasiko gara, dinamikarekin.

90. 1991> euskara batua ikasliburuak fiskim/dbh 00052 Zinematikari, hau da, higidurak aztertzen dituen fisikaren atalari, eskaini diogun unitate didaktiko honen azken atalean astroen higidura aztertuko dugu.

91. 1991> euskara batua ikasliburuak igeriketa 00039 GARAPEN DIDAKTIKOA

92. 1991> euskara batua ikasliburuak igeriketa 00045 GARAPEN DIDAKTIKOA

93. 1991> euskara batua ikasliburuak igeriketa 00059 GARAPEN DIDAKTIKOA

94. 1991> euskara batua ikasliburuak igeriketa 00065 GARAPEN DIDAKTIKOA

95. 1991> euskara batua ikasliburuak igeriketa 00074 GARAPEN DIDAKTIKOA

96. 1991> euskara batua ikasliburuak igeriketa 00083 GARAPEN DIDAKTIKOA

97. 1991> euskara batua literatur prosa r. saizarbitoria 0015 Psikologikoki sakonenak kontsideratzen ditugun joeretan ere, ari zen Abel, ohiko leuntasun didaktikoaz, Iñaki Abaituak, oso poliki, ongi ahoskatuz eta pentsakor, perpausaren esanahiaz jabetu nahian bezala, ez dezagun konposturarik gal errepikatu zuenean.

98. 1991> euskara batua saiakera-liburuak kantutik jolasera 00009 Analisiaren zergati nagusienetariko bat, honek ematen duen aukera zabala da. Kantu baten inguruko ekintza edo proposamen didaktikoak egiteko, hots, dantzak, jokoak, ahotsa, hezkuntza musikala... analisi musikala behar-beharrezkoa da.

99. 1991> euskara batua saiakera-liburuak o. ibarra 00009 Jakina denez, hizkuntza zerbait bizia eta aldakorra da, eta hartaz, oso zaila da muga linguistikoak ezartzea, eta are gehiago esatea non hasten den eta non bukatzen duen hizkera bat. Esan dezakegu, dialekto baten eta bestearen arteko lerroa ez dela egiazkoa, nahiz eta hau oso erabilgarria zaigun ikuspuntu didaktiko batetik.

100. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ingurugiro 1997 00014 Jarduera Sozioekonomikoak Bateratu eta Garatzeko Programa, Urdaibaiko 5/1989 Legeak ezartzen duenez, sektoreen araberako egitamuen bidez garatuko da. Egitamu horiek ondokoa lortzeko zehaztapenak edukiko dituzte besteak beste: Erreserbako jarduera didaktikoak antolatzea, bisitarien gozamena handitzeko eta euron ingurugiro heziketa sustatzeko.

101. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ingurugiro 1997 00028 Hezkuntza erreforma ez da ondo errotu irakasleen baitan, eta oraindik ez dakigu zelako eragingarritasuna izan dezakeen. Agerian dago Ingurugiroaren Esperimentazio eta Ikerketa Didaktikorako Zentrorik ez egotea (Biosfera Erreserbaren eremuari laguntzeko) faktore erabakigarria izan dela horretan.

102. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ingurugiro 1997 00028 Ingurugiro Heziketari loturiko taldeek eta gizarte agenteek zenbait lan egin dituzte, baina horiek oraindik ez zaizkio behar bezala jendeari helarazi. Beraz, material didaktiko gaurkotu eta kalitatezkoak behar dira, Urdaibaiko Biosfera Erreserbari buruz.

103. 1991> euskara batua saiakera-liburuak euestat 1997-98 00175 Besarkatzen ditu gainera: ikastetxeak ikasle guztiei entregatzen dien material didaktikoagatiko hiru hilero, urtero, etab.oroko kobrantzak, ikastetxeak itzultzekoak ez diren inskripzio-eskubideak eta errezibuetan erregularki jasotzen diren beste kontzeptu haiek.

104. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00087 Gure zerbitzu didaktikoak datu-basea sortuko luke urratsetan banatuta eman beharreko hizkuntz formekin; partaide bakoitzari azterketa sakon bat egingo litzaioke eta gure programan sartu.

105. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak e. antxustegi 00063 Gainera, metodo pedagogiko eta didaktikoak guztiz zaharkituak zeuden, eta irakaskuntzari ematen zitzaion diru-laguntza gutxiegizkoa gertatzen zen.

106. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. salaberri 00085 Azpimarratu beharrik ez dago: oratoria sakratuak sistematikoki erabiltzen duen baliabide erretorikoa baino ez da hau, balio didaktiko handiko baliabidea alegia.

107. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00108 UPV/EHUko euskalduntze eta alfabetatze diplomaturaren koordinatzaile eta AEKko bulego didaktikoaren partaide den Pello Jauregiren, doktoradutza tesiak 36. Jauregi, P. Berezko Taldeak Euskalduntzeko Ikas Estrategia UPV/EHU Departamento de Teoría e Historia de la Educación. Donostia, 1994 eskaintzen digun aukera, azpimarratzekoa da.

108. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00108 Tesi hori oinarri bezala hartuz, erreflexiorako bide berriak zabaltzen dira (eskuhartze pedagogikoa inguru ezformaletan, aurretik aukeratuko diren talde sozialetarako moldatutako proiektu linguistikoen diseinua, jarrera soziolinguistikoen aldaketetan inferentziak, ikerketa-ekintza paradigmaren aplikazio berriak, talde erabakiak eta autoikaskuntzan duten eragina...) bai eta eremu berriak ere arlo linguistikoan ematen den praktika didaktikorako (Lasarte, Pasaia... eta abarren antzeko inmigrazio guneetan dauden talde naturalentzako eta familientzako euskalduntze eskaintzak).

109. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 00045 Berez, zenbait oinarri edo iturri har daitezke kontuan, lehen zehaztapen-maila zedarritzerakoan: linguistikoak, psikologikoak, soziologikoak, didaktikoak, eta abar.

110. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 0095 Ikuspegi orokorretan irakur-idazketarako 2 CASTELL, S./LUKE, A. La alfabetización: Tecnología y Técnic. in Revista de Educación 188. 1989. planteamendu didaktikoak dira gehien barreiatu direnak.

111. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak zutabe 1993 0003 Langaiak: Euskalduntze/alfabetatzegintzaren esparruan argitara emaniko baliabide didaktikoen inguruko lanak.

112. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak e. diaz 0084 Horrekin batera emaitzen kontrola ziurtatu (ikasle, irakasle fitxak, ebaluaketaren aktak, ...), irakaslegoaren kontrola (egungoen onarpena, aurrerantzean irakasle eskolaren bidez, erreziklaia ikastaroak, planifikazio didaktikoa) eta diru publikoaren kontrola (kontabilitate plana, egoera laboralen eta arazo fiskalaren normalizazioa).

113. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. intxausti 0319 Liburuko edukinen muga Bergarako UNEDen lehendik abian jarritako proiektu batek definitu du (barruti espazio-tenporala + berorretan gogotan hartu nahi ziren alde historiko aztergarriak), eta guztiaren presentaera, berriz, batez ere arrazoi didaktikoek erabaki dute.

114. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. intxausti 0326 3.2. Balio historiografiko eta didaktikoak

115. 1991> euskara batua saiakera-liburuak a. aldezabal 0005 Informazio honetatik abiatuz Gipuzkoako Foru Aldundiak Lurralde Historikoaren interes geologiko/geomorfologiko handieneko adierazkariak plazaratzea komenigarritzat jo du, gure lurraldeko izadiaren hainbat zaletuk argitalpen hau gidaliburu modura erabil dezaten, eta bai Zientziatako irakasleek ere, textuetan agertzen diren fenomeno geologikoen adibideak berorien ingurunean topatuz oinarri didaktiko modura erabiltzeko.

116. 1991> euskara batua saiakera-liburuak dona dona 0024 MATERIAL DIDAKTIKOA

117. 1991> euskara batua saiakera-liburuak dona dona 0068 MATERIAL DIDAKTIKOA

118. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eima 1995 0012 Gida didaktikoaren faltak, edukin-azalpenik ezak edota informazioa erdaraz eman izanak buruhausterik sortu du.

119. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eima 1995 0120
Programa-mota: joko didaktikoa, ariketak
Irakasmaila(k): LMH-1-2
Jakintzagaia(k): Matematika
Urtea: 1992

120. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eima 1995 0228
Programa-mota: azalpena, ariketak, joko didaktikoa
Irakasmaila(k): LMH 3, DBH, BBB, LH, IEE
Jakintzagaia(k): Euskara, Hizkuntza
Urtea: 1995

121. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eima 1995 0228 Dena dela, gramatika didaktikoan oinarritutako azalpenak beti eskueran izango ditu, laguntza eskatuz gero.

122. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0253 Gehienez ere halako txosten batek balio dezake baliabide horren diskurtso teknikoari buruz (baliabide berez zer den, funtzionatu behar duen espazio kurrikularren testuingurutik kanpora utzita), horren birtualitate teknikoei buruz aritzeko, baina ez ordea bere efikazia didaktikoari buruz hitz egiteko.

123. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0253 Baliabide baten ahalbide didaktikoei buruz hitz egiteko honako hauek izan behar dira kontuan:

124. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0333 Gure eguneroko lanetik abiatuz metatzen joaten zaizkigun datuak izaten dira, baina garapen kurrikularrari begira benetan ekarle eta eraginkor izateko, baliteke gure gelari eta honen barruan nagusi dagoen klima didaktikoari buruzko datu, inpresio eta esperientzien multzo guzti horri beharbada halako sistematikotasun eta barne-egitura bat eman behar izatea.

125. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0009 Azkenik, jakintzagai guztietan ebaluaziorako orientabide didaktiko batzuk erakusten dituen apartatu bat azaltzen da, hartutako planteamendu psikopedagogiko orokorretatik eratorritako zenbait oinarri metodologiko orokor eskaintzen dituena, hezkuntza-iharduera bakoitzeko didaktika jakinean barne hartuak izan daitezkeenak.

126. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila txostena 1994 0046 - Parte hartzen duten ikastetxeentzako ikus-entzunezko baliabideak eta material didaktikoak.

127. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila txostena 1994 0046 Lehen Hezkuntzako ikasleen ezaugarriek, hauen hizkuntza esperientziak, ama-hizkuntzaren erabilpen eta menderatze-mailak, era berean, Bigarren Etapan normalki irakasleek erabiltzen dituztenen aldean desberdinak diren jarraipide didaktiko eta metodologikoak eskatzen dituzte.

128. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0100 Gure ustetan, eredu hau funtsean ikaslegoak dituen xedeekin bat dator, bai eta irakaslegoak hizkuntzaren errealitateaz dituen irudiekin ere, eta hortik datorkio eraginkortasun didaktikoa.

129. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0010 Deialdi horretan iragarriko zaie, bide batez, pedagogi proiektuak, programazio didaktikoak, curriculumaren egokitzapenak eta orientabide-planak noiz eta non aurkeztu behar dituzten.

130. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 b) Aurkeztutako proiektuan sartutako gai edo unitate didaktikoen artetik lehiatzaileak askatasunez aukeratutako bat azaltzea.

131. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 - Gaiaren edo unitate didaktikoaren helburuak, edukinen sekuentziazioa, eta metodologia eta ebaluaziozko ihardunbideak azaltzea.

132. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 a) Ikasturte jakin baterako edo batxilergo osorako bere espezialitateko irakaskuntzari buruzko programazio didaktiko bat aurkeztea eta azaltzea.

133. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0012 - Gaiaren edo unitate didaktikoaren helburuak, edukinen sekuentziazioa, eta metodologia eta ebaluaziozko ihardunbideak azaltzea.

134. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0012 7.3.3. Aurkezten den pedagogia- eta didaktika-proiektua, curriculumaren egokitzapenak edo programazio didaktiko eta orientabide-planaren luzerak, irakaskuntza ertainetako irakasleen kasuan, ez ditu DIN-A4 tamainako 30 orri gaindituko.

135. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0012 Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoan sartu nahi dutenen kasuan, aurkezpena/azalpena, planteamendu didaktikoa eta eztabaida, hiru zatiak ere, espezialitateko hizkuntzan egingo dira.

136. 1991> sailkatu gabeak egunkariak f. ibargutxi 0059 Ez da komiki-aldizkaria, ezta aldizkari didaktikoa ere; ipuin luzea eta jolasak, hauek dira aldizkari berri honen bi atal nagusiak.

137. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1991 0008 Guztiz kezkagarria deritzogu helduen euskalduntze alfabetatzeak HEA bizi duen egoerari: sakabanaketa nagusi, ikasteko motibazioaren ahulezia, matrikula kopuruen beherakada, ikasteko eskubidea gauzatzeko ezintasuna, emaitza didaktikoen maila apala,...

138. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ibiltzen 1997 0019 Zentruek materiale didaktikoa, zentzu zabalean ulertuta, beraien gain har dezatela zentruaren aurrekontu ekonomikoarekin gastuei aurre eginez.

139. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... jakingarriak 1991 0004 Oinarri teoriko honetatik abiatzen da autorea, jolasa hezkuntzarako faktore espontaneo bat dela eta bere erabilpen didaktikoa posible dela egiaztatuz.

140. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... jakingarriak 1991 0023 Guzti hau ikusirik, gure eguneroko irteerak, ikasgelan egindako iharduerarik onenak baino balore didaktiko handiagoa zutela eta, derrigorrez sartu behar genituela gure proiektu hezitzailean pentsatu genuen, Kurrikulum forma eman behar geniela alegia.

140 emaitza

Datu-estatistikoak: