XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00092
Gizabanakoari benetan gainjartzen zaiona araua da, honen posibilitate adierazkor, eta sistemarenak, ohizko formen barrutira mugatzen dituelarik.
2.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
natur/8 0044
Funtzio horiek guztiek gizabanakoaren eta kanpoaren arteko oreka gordetzea izan ohi dute helburu.
3.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
natur/8 0044
Horregatik inportantea da gizabanako bakoitzaren baitan ere bere funtzio organiko guztien arteko oreka egotea.
4.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
hizkliter/bbb/1 0099
Gizabanakoak arbasoengandik jaso eta, gehiago-gutxiago aldaturik, birregin egiten du jasorikoa, bera ere nolabait egile sentituz.
5.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0263
Herrialde batean gertatzen den gizabanakoen arteko elkartrukea espezializazioan oinarritzen da.
6.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0535
Egia esan, giza-existentziari buruzko egungo galderak gizadi osoaren etorkizuna du begien aurrean, ez gizabanakoarena bakarrik, lehengo garaietan gerta ohi zen bezala.
7.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0037
d) Gizarte industrial honetako sistema berriak eratzen ditu, neurri handi batetan, gizabanakoaren balore eta sinesmenak.
8.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0037
3. Esan bezala, gogoan harturik gizartearen sistema ekonomikoak duela eraginik nagusiena gizabanakoen baitan, hauek dira soziologo hauek jartzen dituzten eztabaida-gai nagusiak: a) Sistema honek asetzen al ditu gizonaren
9.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0037
Gizabanakoa eta beronen hobespen pertsonalak Estatuaren eta sistemaren komenientzia eta antolamenduaren mendean jarriko dira.
10.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0037
Hitz honen bidez adierazi nahi denez, gizartearen menderapenak hiru forma nagusi hartzen ditu: a)
11.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0037
Gizabanakoak behartuak aurkitzen dira lanean, kontsumo eta hezkuntza-sisteman, antolamendu eta eragite-sisteman.
12.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0037
b)
13.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0037
Ondoren, gatazka sozialak alboratzen saiatuko dira, gizabanako eta gizataldearen
14.
1969-1990 euskara batua ikerketak
gbarand gauzaki 0235
Auzi honen erabidea ez da, Sartre`ren irizpidez, gizabakoitzak duen konortearen eremu mugatuan akitzen, beste Gizakiengandik isegitako jakingarria da-eta.
15.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
r. manjon 0013
Jakina, ezin ditu marko honetan pertsonaiak eta arazoak sakondu, baina gatazkaren aurkezpen, eta bereziki pertsona mailako arazo, gatazka bat gune eta faktore antolatzaile izateari berebiziko garrantzia aitortzen diogu
16.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0010
Ikuspegi honetatik begira, hizkuntza tresna edo lanabesa da, erreminta; eta tresna hau gabe ezinezkoa da gizabanakoen artean benetako harremana sortzea.
17.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0166
Lehenengoan, esate baterako, honakoak definitzen dira: elebitatea (kode linguistiko bat baino gehiago duen gizabanakoaren egoera psikologikoari dagokio eta elebitasun indibiduala ere deritzaio), elebitasuna (hizkuntza bat baino gehiago erabiltzen direneko gizataldearen egoerari dagokio eta gizarte-elebitasuna ere deritzaio); elebidun orekatua eta dominatzailea; elebidun konposatua eta elebidun koordinatua; haurtzaroko elebitatea, gaztarokoa eta helduarokoa; elebitate gehitzailea eta kentzailea...
18.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
m. pagola 0045
Adibidez indibiduorik ez dagoela Estatutik kanpora, Estatuaren sareetan dagoela baieztu ondoren, aitorpen hau egiten dizu, lehen ikusi dugunez: Estatua, gizabanakorik gabe, biolentzia hutsa eta zelaia da.
19.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. zalbide 0198
Guzti horren ondorioz, bere inguruan behin eta berriz agertuz doazen tresna, gertaera, aurkikunde, kontzeptu, fenomeno eta ezaguera berriak nola edo hala izendatu beharrean aurkitzen da gizona, bere hizkuntza hori aldian aldiko beharrizan berrietarako egokitu eta zorrozteko premian: izendatze hori normalean beste bizilagunekin (azken batez hizkuntz komunitate osoarekin) batean burutu behar izaten du hala ere gizabanakoak; bere kabuzko izendapen-hautespenak gutxienak izaten bide dira beti ere.
20.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0065
Horrelako teknikak erabiltzeak
21.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
n. balluerka 0009
Gaiak herrien psikologia ukitzen du eta, testuinguru soziokulturalari dagokionez batik bat, gizabanakoaren izaera eta nortasuna moldatzen duten fenomeno eta indar haien ikasketa barne ematen du.
22.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
n. balluerka 0051
Beste gizabanako batek (aitak edo anaiak, eskuharki) amaren aditasuna eta presentzia eskatuz berarekin konkurritu dezakeela ikusteak, lehiakidearen heriotza eta suntsidura nahi izatera eramaten dio.
23.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1984 0020
Bi gizabanakok egintza bati halako zentzu jakin bat ematen diotenean eta egintza hori komunikatzeko asmotan egiten dutenean, lengoaia sortzen da.
24.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0081
b) Hezigaia gaur hezkuntzaren hartzaile eta gero irakasle izango den gizabanakoa.
25.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0081
Bestalde, gizabanako eta hezkuntzaren hartzaile den neurrian, hezigaiak eduki desberdin askotako informazio profesionala (linguistikaren, ikaskuntz filosofiaren, psikologia sozialaren emaitzak) jasotzeko eta hizkuntz irakaskuntzaren esparruan metodologia desberdinetan jantzia egoteko eskubidea du.
26.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lanintel 0010
Bi alor hauek, familiako gaitasun ekonomiko-kulturala eta gizabanakoen gaitasun intelektuala hor daude objetiboki, eta kontutan hartu behar ditugu.
27.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
azurm 0144
Lehenengoan, bakar-bakarrik bizi den basatia daukagu (
28.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
azurm 0144
Horrela pasatzen gara, beraz, gizabanakotik gizaartera.
29.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
pio baroja 0020
Gizona, gizabanakoa, ideologiak eta dotrinak ezarritako loturetatik berezteko bere ahalmenak, bide ematen zion karlisten ganeko
30.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
pio baroja 0020
Gizon gehientsuenen ideia jeneralak, nolabaitekoak, kaxkarrak eta bigarren mailakoak iduritzen zitzaizkion: gizabanakoaren izakera eta ari propioari zion axola gehiago ematen.
31.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lehenzikloesper 1987 0277
Esate baterako, zenbait gizabanakoren altuera eta pisua.
32.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
i. arrigain 0041
Bidezkoagoa iruditzen zaigun kontrakoa planteia daiteke alegia: Zergatik ez arta izan eroez? Garbi dago, honen gainean lehen mailako aukera ideologikoa dagoela, bai gizarte mailan, bai gizabanakoarengan.
33.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. tobar-arbulu 0119
Ekintza horrek urrea zuen jendeari dolarretan mozkin bat emango ziokeen
34.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
larrun 1990 0051
H. Mead-ek
35.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
larrun 1990 0051
Giza banakako bakoitza ezbaiezko egoeretan murgildurik bizi gara, esate baterako, ezkontza (ezkondu bai ala ez), maitasuna (norekin), ogibide eta lanbidearen aukeraketa, lagunen hautaketa, bizitzeko balioak, uste-sinisteak, etb.
36.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0105
Halaber, doktrina haietan paper bat zegokion gizabanakoari, beste bat sozietateari.
37.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0105
Eta ez zen arduratzen gizabanakoaz, ezperen sozietateaz.
38.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0105
Baina orain, gizabanakoa
39.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a.m. toledo 0275
Beste elementu batzuk beteko dute kontaketak irauten duen denbora: ohiturazko koadroak, ipuin-kontaketak, kontalariaren prosa diskurtsiboak... Elementu hauek berbaldi-xahutzaile bihurtzen dira eta ez dute
40.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a.m. toledo 0277
Izan ere, Agirrek ez zuen bilatu bizitza errepresentatzea, gizabanako konkretuaren abentura singularra adieraztea; baizik eta gizatalde baten nortasunak izan beharko lukeena azaltzea.
41.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. gartzia 0129
2. Langilea, gizabanako bezala egoki dakioke LAZ-aren arrazionaltasunari, baina lantegian talde askotako partaide da, nahiz formalak, nahiz informalak, eta hain zuzen azken hauetatik ateratzen ditu LAZ-aren aurkakoak ere diren jarrerak.
42.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. gartzia 0129
4. Kexu bat, gizabanako batek bere
43.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.a. mujika 0064
Giza-hezurrak: Industzaileek ziotenez, 2 gizabanakoei dagozkie, heldu bati eta ume bati (galduak).
44.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
azurm 0078
Hemengo ideia biok hartu behar dira gogoan, Miranderen planteamendu morala ulertzeko: morala omen den gaitzarena, eta gizabanakoarentzat gizartea gartzela eta gaisotzeko lekua izatearena.
45.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
azurm 0078
Mirandek gizabanako/gizarte oposizioaren moduan planteatuko bait du moralaren auzia: morala eta nortasun pertsonala, berezitua, konflikto askaezin batean aurkitzen dira, soluziorik ez dago, zart ala zirt hautsi beharra dago nondibait.
46.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
vill 0021
Giza banakoa komunitatean murgildurik bezala bizi zen, handik hartzen zuen dena, hark babesten zuen, etab.
47.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
sinesterik eza 0215
Ez dugu gizarte giza erakoagoa sortuko, gizabanakoak herriaren ongia delako baten izenean deseginez edo ezereztuz.
48.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
amatiño 0001
Feminismoak, gizabanakoaren askatasuna aldarrikatzen du eta, batez ere, askatasunari dagozkion giza-eskubideak.
49.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
amatiño 0001
Protestantismoak gizabanakoaren etika aldarrikatu zuen eta, ondorioz, sexuaz gaineko gizabanako bakoitzaren balorazioa erakarri zuen.
50.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
egin 1982 0001
Badakielako zer gertatzen den azkenez horrelako sasi-kulturarekin, gizabanako eta herrien menperatzeko tresna bihurtzen dela, bakoitzak berari dagozkion erantzunak bilatzeko indarrak galeraziz, eta larriago dena: herriaren beraren existentzia arriskutan jarriz.
51.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
ja. muñoz 0001
Pertsonengandik aldendua
52.
1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
unescoalb 1990 0001
Bestetik salerosketa
53.
1991> euskara batua ikasliburuak
filosofia/1 00493
Merkatu-politikan oinarrizkoena, produktuak produktuez eta zerbitzuak zerbitzuez trukatzea da. Lanaren banaketa kontuan izanik, gizabanako bakoitzak ezin ditu behar dituen salgai eta zerbitzu guztiak produzitu, baina produzitzen duen horretatik berak behar duena baino askoz ere gehiago egiten du: soberakina trukatu egiten du. Objektu bat fabrikatuta, beste bat lortzeko aukera sortzen da, baina merkatuak krisirik izan ez dezan kontsumitzaileen eskaria zein den jakin beharra dago.
54.
1991> euskara batua ikasliburuak
filosofia/dbho 00081
Fenomeno horiek adierazteko ondorio honetara iritsi ziren: gizabanako bakoitzaren baitan espektro bat dago; hau da, denbora labur batean (ametsa, gaixotasuna) edo behin-betiko (heriotza) gorputza lagatzen duen arima badagoela.
55.
1991> euskara batua ikerketak
e. arana 0331
Gizabanakoz eta multzo ez-artikulatuez osatzen den Gizartearen agerpenean bere izakera proiektatua erakusten du, segidan azalduko dugunez.
56.
1991> euskara batua ikerketak
e. arana 0331
Beti ere, euskal populazioa eta berori osatzen duten kolektibitate eta gizabanakoen tipifikazioa nolakoa den ikusteko asmoz.
57.
1991> euskara batua ikerketak
e. arana 0331
ETBren Subjektuek erakusten duten
58.
1991> euskara batua ikerketak
j. amezaga 0064
Moeta honetako osagaiek, berez bigarren mailakoak izan arren, indar berezia dute gaineratikoei lotzen zaizkienean, berauei kohesioa emanez, nazio eginkizun amankomun batera bultza baititzakete gizabanakoak.
59.
1991> euskara batua literatur prosa
j. sarrionandia 00364
Hala amaitzen da Arthur erregearen zikloa, hala
60.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j.a. leizaola 00078
Arrazionalismo frogak eskatu zizkiguten, informazio pittinen bat duen edonork arrazionalismo unibertsala frogatuta dagoen okerra dela baina, ordea, gizabanakook
61.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
erlijioak munduan 00068
Budismoak
62.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
erlijioak munduan 00068
Budismoak, bada, bost osagai edo
63.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. sudupe 00012
Lau iraultza hauek elkarrekin lotuta daude, baina nahikoa era malguan. Gizabanako bakoitzari modu ezberdinean eragiten dio iraultza bakoitzak. Moderno izan daiteke alor batean eta tradizionala bestean, nahiz eta eremu biek elkarrekiko loturaren bat eduki.
64.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. sudupe 00104
Kosmopolitismoa edukirik gabea, barren hutsa zela uste zuen: jendeak ezin du bere burua garatu baten barruan ez bada; gizabanakorik ez dago komunitate baten bidez izan ezik.
65.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. sudupe 00104
66.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
e. antxustegi 00020
Demokrazia liberalak tolerantzia eta gizabanakoaren askatasunerako errespetua dituenez oinarritzat, heziketa liberalak eztabaida politiko oso aberasgarriak zuzper ditzake. Baina, bestalde, jada Tocqueville-k ederkiro aurreikusitako arriskuek pitza dezakete demokrazia: ikuspuntu oro berdina dela, ideia oro errespetagarria dela pentsatzeak, eta kontzepzio moral baten gorentasuna defendatzen duena elitistatzat edo antidemokratikotzat ere jotzeak.
67.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. maia 00051
Eta mugimendu horrek, ibilbide koxkorra eginarazten dio gizabanakoaren biografiari, ez bakarrik talde sozial batetik beste batzuetara, baizik eta, nolabait esateko, talde horiei datxezkien unibertso intelektualetan zehar ere. Hala,
68.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
k. morales 00225
Ez ziren konturatu, nonbait, ekintza baten zuzentasunari buruz gizabanakoak egiten duen juzkua ezinbesteko baldintza dela lotura hori (juzkuak-ekintzak) ulertu ahal izateko.
69.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
k. morales 00347
Arauen sortze- eta oinarritze-testuinguruan txertatzea bizipen postiboa da gizabanakoarentzat, horren bidez ikus baitezake, modu konkretuan, zer den akordio baten indarra, argudio baten konbentzimendu-ahalmena, hartutako erabaki bat praxira eramatea, eta erreferentzia indibidualei nagusitzen zaion erreferentzia-sistema batek eskatzen duen erantzukizuna borondate librez onartzea.
70.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
k. morales 00468
71.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
nortasunaren psikologia 00020
5)
72.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
nortasunaren psikologia 00020
Ikus dezagun orain, Gonzalez-ek ematen duen nortasunaren definizioa:
73.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
nortasunaren psikologia 00280
Alderantziz, predeterminismo biologiko edo situazionaletik urrun, giza premia nagusiak gizabanakoaren autohazkuntzari eta garapen pertsonalari dagozkionak dira.
74.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00077
Faktoreok konplexuak dira eta elkarren arteko harremanetan daude, hizkuntza ez delako komunikazioa kodetzeko sistema bat beste barik; aitzitik, gizabanakoaren nortasunaren parte bat ere bada, bai eta antolamendu sozialaren kanalik garrantzisuena ere, berori erabiltzen duen komunitatearen kulturan txertaturik dagoena.
75.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eusbiziber 1999 00023
EAEn eta Nafarroan euskara biziberritzeko taxututako hizkuntza-politiken esparru luze-zabala kontuan, lurralde horietan egin da ikerketa demolinguistiko eta soziolinguistiko gehien euskarak gaztelaniari begira duen tokia neurtzeko: ugariak izan dira indarrean dauden hizkuntza-politiken eraginkortasuna aztertzeko, gizabanakoek zein gizarteko elkarte-erakunde desberdinek eta herri-aginteek egin dituzten ahaleginak.
76.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakumeak eta feminismoa 00130
Sexua boterearen zatiketaren ezaugarri antinaturala da, horregatik, ez dago publiko eta pribatuaren arteko zatiketarik eta pertsonala dena politikoa da: 1) Emakumezkoak, talde legez, gizonezkoek talde legez menperatuta daude eta, horren ondorioz, baita gizabanako moduan ere.
77.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
e. antxustegi 00052
Boterea ez baita inoiz
78.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j.r. bengoetxea 0068
Parlamentuak giza eskubideen kontzepzio gizabanakoi bat du.
79.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j.r. bengoetxea 0068
Halaere ba dira zenbait atala non herrien eta Kulturen existentzia gizabanakoen eskubideen aurrebaldintzatzat jo daitezkeen
80.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. gonzalez 0041
Gizabanakoek, iniziatiba pertsonalarengatik, zenbait arlori buruzko prestakuntza ikastaroetan parte hartzen zutenean, oro har ez zuten bere eskolaren egoerari buruzko elementu praktikorik aurkitzen eta bestalde, eskolara itzultzerakoan edozein berrikuntzari hasiera emateko bere burua bakarrik ikusten zuten.
81.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. gonzalez 0043
- Irakasle taldearen eta gizabanakoen behar formatiboak detektatzea eta honen estalketa bideratzea.
82.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j. gabilondo 0030
Pikareskak beraz, pikaroaren bidez, istorio edo pasadizo desberdinei batasun eta
83.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j. gabilondo 0030
Era berean, narrazio hauek heroiak munduarekin duen gatazka errealistakiro azaldu nahi dute.
84.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j. gabilondo 0031
Ondorioa beraz zera da, gizabanako baten alienazioa eta ekintza batasuna ematen duen narrazio-forma antropozentriko, errealista, gatazkati eta ez-mitikoa modernitatean bakarrik gertatu dela eta modernitatearekin batera desagertu direla
85.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
fdz. de larrinoa 0019
Nahitanahiez, sailkaturik agertzen digu burua; hau da, kulturak epaitzen du nondik zer jaso eta utzi, eta, ondorioz, gizabanakoak ezer aukeratzen duenean, mundu bat eratzen ari da, zeini, aukera berau dela medio, egitura eta esangura berezia bait dakarkio.
86.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
fdz. de larrinoa 0088
Industri Iraultzarekin ordenu ekonomiko eta sozial berezi bat jaiotzen da, kapitalismoa deritzana, alegia; eta harekin batera, gizabanakoen eta lanaren arteko erlazio berri bat.
87.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0011
(...) ustez ihes egiteko gizabanakoak erabiltzen dituen bi modu baitira.
88.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0011
Izan ere, nazionalsozialismoak gizabanakoaren ezabapena predikatzen baitzuen nazioaren ahalmen nagusian, gizabanakoa guztiaren menpe jartzea.
89.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0011
Autoritarismoak bakarrik ez ditu deusezten, hitzaren zentzu osoenean, zapaltzaile eta zapalduak; demokrazia bera ere sail aproposa da gizabanakoaren kaskartasuna eta ezintasuna garatzeko.
90.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0044
Pertsona gizartean zeukan paperarekin identifikatzen zen; nekazaria, artisaua, zalduna... zen eta ez lanbide hau edo bestea edukitzea
91.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0044
Baina bere gizarte-esferaren muga barruan, gizabanakoak askatasun handia zeukan egiatan, bere nia bere lanean eta bere sentimendu-bizitzan adierazteko.
92.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0044
Elizak, erru sena sustatzearekin batera, bere seme-alaba guztiei zien baldintzarik gabeko maitasuna segurtatu ere egiten zion gizabanakoari eta Jainkoak maite zuela eta barkatzen ziola uste osoz sinestera iristeko modua eskaini ere bai.
93.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0077
Mekanismo hau gizabanako batzuek izaten duten izuzko larritasun-oldarretan ikus daiteke.
94.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0111
Psikoanalisiak oso-osoan betetzen ez badu ere urte askotan zehar psikologia akademikoaren ideala izana den araua, hots, natur zientzien metodo esperimentaletara hurbiltzea, ezin da ukatu, hala ere, metodo erabat enpirikoa denik, zentzuraz gabeturiko gizabanakoaren pentsamendu, amets eta fantasia indibidualen behaketa zail eta arretatsuan oinarritua.
95.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0111
Indar inkontzientearen kontzeptua erabiltzen duen teoria psikologikoa soilki, sartu ahal izango da gizabanakoa edo kultura analizatzean aurkitzen ditugun arrazionalizazio ilunetan barrena.
96.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0143
Estura mota hau gizabanako isolatu eta indargabea aurkitzen den egoeratik dator, eta berarengan garatzen den suntsikortasun-erresebaren beste iturria da.
97.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0143
Gizabanako isolatu eta indargeak butxatuta ikusten du bere zentzu-, hunkipen- eta adimen-potentzialtasunen bidea.
98.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0143
Baina ez da egokia, suntsikortasun-gradua gizabanakoen artean eta gizarte-taldeen artean arras-ezberdina dela behar bezainbatean kontutan hartzen ez duen esplikazio biologiko batera jotzen duenez.
99.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0209
Bigarrena deskribatzean, gizabanako honen edo haren egitura, egituraketa berezian, osatzen duten berezitasun guztiak hartu behar ditugu kontutan.
100.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0209
Nahiz eta karaktere-egitura arras diferenteko
101.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. gabikagogeaskoa 0209
Gizabanakoa, gizabanako denez ongi ulertu nahi dugunean, elementu bereizgarriok garrantzirik handiena hartzen dute; baina giza energia nola bideratzen den eta ordenu sozial jakin baten barruan indar konpultsibo bezala nola diharduen ulertzea bada gure asmoa, orduan karaktere sozialera bideratu beharko dugu geure arreta.
102.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1996 0041
Testuak gizabanako eta talde desberdinek irakurtzen edo interpretatzen dituzte, bakoitzaren baliabide sozial eta kulturalen, boterearekiko esperientzien eta norberaren biografiaren arabera.
103.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
arrazakeria 0212
Erasoak egiten dituzten gizabanakoak salatzeko edota herri-segurtasuna zaindu baino harantzago doazen funtzionarioak salatzeko, kontuan izan hurrengo aholku hauek:
104.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
p. apalategi 0098
Baina hori ez da guztia: halaber, trata daiteke mintzaira
105.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0015
106.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. mendiguren 0086
Gizabanako guztien borondate partikularra gidatzen duen kausa orokorra munduan aurkitu behar bada ere, honek ez du giza askatasuna ziurtatzen.
107.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. mendiguren 0107
Hiritarrak ahulago eta ezgaiago bihurtu ahala, gobernua iaioago eta aktiboago bihurtu behar dela esaten dute, gizabanakoek jada ezin dutena gizarteak egin ahal izan dezan.
108.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
b. oihartzabal 0014
Historia soziopolitikoak erakutsi du bi mendetan zehar Estatu modernoko Boterea eta gizabanakoaren arteko hutsunea tarteko gorputzez bete beharra dagoela giza nortasunaren deuseztapena eragotzi nahi bada.
109.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
p. iztueta 0040
Gizabanakoak, bada, nola eraiki dezake, bere gogoetaren ahaleginari esker soilik, pentsamendu indibidualaren emaitza ez den zerbait?
110.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
l. erriondo 0172
3.- Baina, esan bezala, soziolinguistikoki emanda datorkigun egoeraz gain, edota hobeto adieraziaz, abiapuntuzko hizkuntz egoera ezagututa, gizabanakoaren nortasun-baloreak garatzean zeri ekin beharko liokete hemen aurkezten ari den diseinuaren ardatzek?:
111.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
l. erriondo 0172
Finean, gizabanakoaren nortasun garapenerako euskararen aldeko elebidunak agertzen dituen ezaugarri kognitiboak emankorragoak izaten direla elebidun kenkorrenak baino argi eta garbi uzten du eskolako hizkuntz eta hezkuntz lanetarako euskal irakaskuntza areagotzearen premia eskolatzean zehar ahal den eta euskararen presentzia handiagoa bermatuz.
112.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
oroitid 1993 0133
- Beste zenbait enpresa eta gizabanakoak: Iberia, Iberdrola, Gráficas Elkar, Composiciones Rali, S.A., Composiciones Ikur, Gráficas Munguia, Industria de Turbo Propulsores, Edebé.
113.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
psikolsoz 0091
Bestaldetik, ikuspegi konduktista barruan, Bem-ek (1970; Ikus Jaspars 1978, 259) honela definitzen du Jarrera,
114.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
psikolsoz 0091
a) Sherif ampamp; Sherif (1974, 299)-entzat,
115.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
psikolsoz 0091
c) Rokeach-entzat (1979) Jarrera da
116.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
psikolsoz 0091
Honentzat, jarrera
117.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j.r. bengoetxea 0333
Eskubide hauek egikaritu ahal izateko estatuak gizabanakoa bakean utzi egin behar du, gehienera jota, estatuen antolamendu berezi bat eskatzen du: demokratikoa, epaiketa justu bat antolatzea, epailego independientea izatea.
118.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0239
Hezkuntzak gizarteratze-prozesuan (hau da, gizabanakoak gizarte-taldeen arauak eta iharduerak ikasten ditueneko kultura transmititzeko prozesuan) betetzen duen zeregin garrantzitsua ikusita, nazio independente gazteek eta garapen bidean dauden herrialdeek, oso ongi ezagutzen dituzte atzerriko hezkuntza-sistemak itsu-itsuan onartzeak dakartzan arazoak.
119.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
soziologia 0035
Langileak, laguntza eta zaharren segurtasuna ziurtatzen zituzten, eta onak ziren gizabanakoentzat nahiz gizartearentzat.
120.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
m.a. elustondo 0018
Labur, gizabanakoek familiak eratu zituzten, eta familiek familia ugariagoak.
121.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
g. gatti 0087
Beraz, irakasle euskaldunberrien sail hau sartzearen ondorioz, aldaketa garrantzitsua gertatzen da hizkuntzari buruzko gizarte irudikapenen arloan, euskararen NORi (gizabanakoa edo berezko taldeak edo nazio komunitatea) eta NONi (familia edo kalea edo ikaskuntza-gunea
122.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0311
(...) gizabanakoa da bere gogoeta osoaren abiaburu eta helburu.
123.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0311
Kuestioa da: zein da jatorrizko edo aurrenekoa, eredua, handiena ala txikiena (gizadia ala gizabanakoa), besteak haren deribatu gisara ulertzeko?
124.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0311
(Giza)banakoa espezimen singularra da: bere partikulartasun eta bakartasunean, esklusibitatean kontsideratua, ez espezie edo talde jakineko elementu edo zati bezala.
125.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0311
Bestalde, gizabanako edo indibiduoaren filosofia hau nolabait sustrai leibniztarretako munduaren ikuskera unibertsal batean kokatzen da:
126.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0311
gizadi osoa ere kontsideratu ahal izango litzateke indibiduo edo banakoa, batasun goren batean indibiduo edo gizabanako guztiak bere baitan batuz.
127.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0318
handik hala gizadia zuhaitz zabal baten maneran irudika genezake, adarrak herri-nazioak, gizabanako bakoitza adaska bat, udaberrian sortzen dena eta bere ostoak berdetuko dituena bizialdi
128.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
azurm 0318
Bizidunen arteko diferentziak oro landare eta animalien eta azkenotako berein generoren artekoak, eta gizakien baitan nazioen eta gizabanakoen artekoak, bizi-oldarren eta zailtasunetan zehar bidea urratzeko haren ahalmenen diferentzian soil-soil etzaten dira.
129.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
dnavarra 1998 00004
Garrantzitsua da administrazio guztien lan egitea eta, era berean, ezinbestekoa da horrekin batera gure artean dauden herri elkarte, herri erakunde eta gizabanakoen ahalegin handia.
130.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
gao 1992 0496
Eskuragarritasuna mugatzeko neurriak, gizabanako eta talde txikientzat, inguruneari zuzenduak.
131.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
k. gorostiaga 0003
Iraganean gertatu bezala, orain ere euskaldunen subiranotasunaren aurka
132.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
enbata 1998 00002
Egundainotik gizonak leinuka, arrazaka edo herrialdeka bildu dira baina Frantzian, erregeek hasi lana Iraultza Handiak zehaztu du, ararteko guziak baztertuz, hau da, Frantziak ez du onartzen Estatuaren eta gizabanakoaren artean beste elkargorik, ez herritasunik.
133.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
elao 1997 1212
Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsalak hitzez hitz dio 3. artikuluan:
133 emaitza
Datu-estatistikoak:
- gizabanako (133)