XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... armus 1907 00118 Egun bardin aberats ezar balite zuhurra eta erhoa, pherestia eta aoherra, sosen doian igorlia eta sabelkorra, ourthe bat gabe handi lizateke haien arteko desbardingoa.

2. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak m. erdozainzi 0012 Jesus'ek ainitzetan aipatzen du bere Aitarekilako berdintasuna eta nola igorria den Haren nahiaren betatzeko: Ene janaria hau da: ene Igorleak zer ere nahi baitu eta haren egitea eta Harek eman lanaren obratzea (4,34).

3. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak m. erdozainzi 0012 Entzunaren arabera jujatzen dut eta ene jujamendua zuzena da, ezdutalakotz ene gogoan egitea bilatzen, bainan bai ene Igorlearen gogoa (5,30); Ene Igorlea enekin dago alabainan eta eznu bakarrik uzten, haren gogoa egiten dutalakotz beti (8,29)(...);.

4. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak m. erdozainzi 0013 Bere erakaspena (7,16), erraiten duen guzia datorkio bere Igorlearen ganik (3,34; 5, 38; 8,26): Ene baitan sinesten duenak eznu ni sinesten, bainan bai ene Igorlea.

5. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak m. erdozainzi 0013 Ni ikusten nuenak ene Igorlea du ikusten.

6. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak m. erdozainzi 0013 Ni eznaiz ezen ene burutarik mintzo, bainan ene Igorle Aitak daut manatu zer erran eta zertaz mintza.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0149 Ez dago igorlerik.

8. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0149 Igorle bat dago.

9. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0149 Bi igorle daude.

10. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0091 onartzen dut / 19 -- / -ean / zenbakia / bidalketa-herria / zenbatekoa / bidalketa-eguna / mugaeguna / azaldutako mugaegunean honako helbide honetan / truke-letra honengatik / eta ondoko pertsonaren aginduaz / ordainduko duzu diru kopuru hau: / balioa / igorlearen izena eta helbidea / igorpenduaren izenpea, izena eta helbidea.

11. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0091 Truke-letra guztietan ondoko hiru pertsonek parte hartzen dute: Igorlea igorpendua eta edukitzailea.

12. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0091 Igorleak truke-letra betetzen du eta beste pertsona bati zera agintzen dio: letran agertzen den egunean eta bere karguz (igorpenduaren karguz) hirugarren pertsona bati (edukitzaileari) kantitate bat ordaindu behar zaiola.

13. 1969-1990 lapurtera-nafarrera saiakera-liburuak f. krutwig 0029 Orduan arteino textua eredu tekhniko batetan irakurria zuten, eta huntara iphini igorlearen para, Ininek igorritako argia bai lizen, khrono biziduna zaintzeko thampecirc;kampecirc;ak.

14. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak x. mendiguren b. 0001 F. Ibargutxik bere garaian euskal kazetaritzaz burutu zuen eta inork gutxik ezagutzen duen azterketaren ildotik lan interesgarria egin liteke gure gaurko komunikabideetan erabiltzen den euskara hobetzeko eta azken finean, komunikazio hobea lortzeko igorle eta hartzaileen artean.

15. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00020 Igorlearengan oinarrituta, helburu nagusia hiztunaren emozioak, sentimenduak, iritziak etab. azaltzearena du. Funtzio honen kasurik nabarmenena harriduretan topa daiteke. Mezuak ez dira kontzeptu esanahia izatera ere iristen: ah!, ai!, bah!, puf!; inoiz entzulea bere buruarekin bakarrik ere aritzen delarik, inongo hartzaileri zuzendu gabe. Txosten kritikoetan, prentsako iritzi artikuluetan, hurbilekoei zuzendutako gutunetan eta, nagusi izaten da ere funtzio hunkitzailea.

16. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00020 Mezua hartzailearengan zentratzen da eta igorleak entzuleari aginduak, debekuak zein aholkuak emanaz, zerbait egin dezan akuilatuz, edo mesederen bat eskatuz, besteak beste, entzulearen jokaeran eragina lortu nahi izaten du erantzunen bat sortaraziz. Agindu zuzen batetik abiatuta (jateko!), limurtze lehunerainoko esaldi deitzaileak (ez lizuke kalterik egingo jango bazenu) era daitezke. Funtzio nagusia izaten da publizitate iragarkietan, idazki eta hitzaldi politikoetan, argumentazioetan etab.

17. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00020 Kodean oinarritzen da. Mintzaira zein beste edozein komunikazio kode argitu eta ulertaraztea lortzen da funtzio honi esker. Eraginkortasuna izango badu, mezuak zehatza, txukuna eta ulergarria izan beharra dauka. Funtzio metalinguistikoak gainera igorlea eta hartzailea kode bera erabiltzen ari direla egiaztatzeko balio izaten du. Hiztegi eta gramatiketako funtzio nagusia dugu, baina analisi eta testu iruzkinetan ere topa daiteke, edo gailuen funtzionamenduari buruzko argibideetan, grafiko, marrazki eta abarren azalpenetan etab. Haurren hizkuntz jabekuntzan izugarrizko garrantzia izaten du, eta baita hizkuntz arrotzen ikaskuntzan ere.

18. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00020 Mezura erakartzen du arreta guzia. Igorleak zenbait errekurtso erabil ditzake mezua objektu artistiko bihurtzeko: hots eta erritmo efektuak, errepikapenak, irudiak. Funtzio hau derrigorrezkoa izaten da literatur lanetan eta abestietan, baina sarritan topatu ahal izaten da publizitate mezuetan ere. Honelakoetan hartzailearen arreta era eraginkorragoan lortzeko mintzairaren baliabideak erabili ohi dira.

19. 1991> euskara batua ikasliburuak aek 0239 Igorleak bultzada elektronikoak bidaltzen dizkio hartzaileari.

20. 1991> euskara batua ikasliburuak a. alberdi 0032 A.4.2.1. Solaskideen papera, leku soziala, igorlearen asmoa

21. 1991> euskara batua ikasliburuak a. alberdi 0032 Beti dago presente asmo hori igorlearengan: sentimenduak (etsipen, haserre, harridura..) adieraztea, zerbait eskatu edo ukatzea (baimena, mesedea...), gertatutakoa kontatzea, proposamenak egitea, norbera aurkeztea, entzulea zerbaitetaz komentzitzea...

22. 1991> euskara batua ikasliburuak teknologia/dbh 00147 Gaur egun transistorea errelearen lekua hartzen ari da, antzeko lana egiten baitu: kolektorea eta oinarriaren artean korronte bat aplikatzen badugu (maniobra-zirkuitua), transistorea polarizatu eta intentsitate altuko zirkuitu bat ezartzen du kolektorea eta igorlearen artean (indar-zirkuitua).

23. 1991> euskara batua ikerketak e. arana 0227 Biek gauzatzen dute lan-eguneroko informatiboetan entzulegoari aurkezten zaion produktua, eta biek adierazten dute igorleak albistegia fabrikatzerakoan duen ikuspegi eta jarrera.

24. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura j. elortza 00007 Tareixa Louzao-ren begiak argitu egin ziren, postariak eman berri zion paketetzar akoltxatuaren igorlea nor zen irakurri zuenean.

25. 1991> euskara batua saiakera-liburuak heriotza 00201 Oro har, alarma-seinalea lehenbizi igorlearen espezie bereko animaliek ulertzen dute, baina inguruko beste espezie batzuek ere jaso dezakete. Igorlearengandik filogenetika-distantzia zenbat eta handiagoa izan, eraginkortasuna hainbat eta txikiagoa da.

26. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. salaberri 00085 Baliabidea, beraz, igorle-hartzaile bikotea behar duen elkarrizketa edota galdetegi moduan planteatutako pasarteetan atzemango da, aditzaren erabilera bera ere bat-batean egokiturik agertuko delarik, hirugarren pertsonatik pluraleko lehenera edota singularreko lehen edo bigarrenera.

27. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. iñarra 0216 Irakulearekiko gonbidapena ageriagoa da, aldiz, Dowstowngo kronika ipuinean, igorleak polizia dena zuzenki harengana jotzen baitu: Hortaz konprenituko du irakurleak... ...eta izan beza irakurleak kontutan ezer gutxi aldatu dela Dowstownen ordutik honantza.

28. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.m. toledo 0026 Bestela esanda, ez bakarrik, baina, bai nagusiki, letraren herritartzearen aurrean gaude eta ildo honek ez zuen ekarri euskal literaturara berebiziko aldaketarik igorle/hartzaileen harreman-modutan, ez testuen itxuratze-modutan.

29. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sarasua 0109 IGORLEA, HARTZAILEA ETA KODEA: HIRU ELEMENTU EUSKARAZKO KAZETARI HIZKUNTZAN

30. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sarasua 0111 Igorle-kode-hartzaile elementuok egoera berezia dute euskarazko kazetaritzaren kasuan.

31. 1991> euskara batua saiakera-liburuak argi idazteko 0023 Dena dela, igorleak ezin ditu ideiak burura etorri ahala paperean idatzi; ideiak antolatuta aurkeztu behar dizkie irakurleei, testua koherentziaz irakurri eta mezua ahalik eta errazen gogora dezaten.

32. 1991> euskara batua saiakera-liburuak zuzenbhizkera 0020 Komunikazio zeinu guztiek informazioa igortzea dute helburu nagusitzat eta horien bitartez igorle eta hartzailearen arteko lotura gauzatzen da.

33. 1991> euskara batua saiakera-liburuak e. lopetegi 0017 Mezurik igorriko bada, bai igorleak eta baita hartzaileak ere ikur-sistema horren hezur-mamiak ederki ikasiak beharko ditu izan, bestela ez da komunikazio-egoerarik sortuko.

34. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. gatti 0087 Eta kontzientzia hori abiapuntu delarik bilakatzen da irakaslea helduen euskalduntzearen eta euskararekin zerikusia daukaten bestelako gizarte gertakarien arteko bereizketaren igorle.

35. 1991> sailkatu gabeak egunkariak u. apalategi 00003 Ondorioa: mezua igorlea bera da. Norberaren familia politikokoek esan edo egiten duten edozein astakeria onartzeko dugun gaitasun ukaezina ez al da frogarik hoberena?

36. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak galtzaundi 1995 0007 Igorleen artean badira oraindik lehiaketa irakurtzen dutenak, baina Galtzaundi hitza nola idazten den inongo erreparorik jartzen ez dutenak.

36 emaitza

Datu-estatistikoak: