XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak mde 0010 Giza-gogoak bi alde ba-dauzka emen bear dugu Sigmund Freud Irakasleari zor diogun beryakintzapetiko'aren adigai berria lagun artu; batetik burmuñari darraikio; ori dugu beryakintza, norberak bere gogoaren gaiñean bet-betan ikasten ditun berriak.

2. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak mde 0010 Bañan psykhologilariek asko zabaldu dute, azken urte abetan, beryakintza-petikoaren adigaia.

3. 1969-1990 bizkaiera administrazio-idazkiak itunbenlegea 1981 0002 Lurralde Historikoetako Zerga Sistemeak alkarrari fiskaleko arau honeei lotsea gordeko deutse:
Lehenengo.- Ariel-Lege Orokorra ta berau kozkontzen daben arauak erabiliko dira, alkarbideratze neurri lez, sistematika, izensail eta adigaiei dagokienez, Lege honetan moetakiro ipinirikoari jarkiten ez jakon guztian.

4. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0312 Garapena Adibide bezala, soka, klariona... etabarren bidez zatiardatz bat egin daiteke gelan, eta haurrei lan egiteko erabili dituzten gauzak hor uzteko eska dakieke, bitarte berdineko adigaian oinarritzen direlarik: - Nola egiztatu bitarte berdina dagoela? - Galdera honek erantzun mota asko sor ditzake: oin eta eskuz baliaturik neurtuz, haur baten luzeraren bidez....

5. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0312 1.2.; eta 1.3. punduetarako aipaturiko garapenak abiapundutzak hartuz, mementu zehatz batetan, somakinen alderdi batzu eta baita haurrek gauzekin dituzten harremanetan dauden espazio eta denboraren adigaiak bereziki aipa daitezke.

6. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. sarasola 00080 Antzekoa da Euskotren, eusko eta tren adigaiak irudiak, hobeki esan lotzen dituena.

7. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00085 Ezin dugu esan gauza guztiak denboran daudela, zeren oro harrezko gauzen adigaian beren begiespenaren era guztiez abstraitzen baita

8. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00160 Ezagutza orok adigai bat eskatzen du, hau hain ezosoa edo iluna bada ere; adigaia, ordea, beti orokorra da bere formari dagokionez eta erregelatzat balio du.

9. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00160 Horrela, gorputzaren adigaiak kanpoko agerpenen gure ezagutzarako erregelatzat balio du bere bitartez pentsatzen den anizkunkiaren batasunari jarraiki.

10. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00160 Baina adigaia agerpen jakinetan beren anizkunkiaren beharrezko birprodukzioa, eta beraz, batasun sintetikoa bere kontzientzian errepresentatzearen bidez besterik ezin daiteke izan begiespenen erregela.

11. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00160 Horrela, gure kanpoko zerbait hautematean, gorputzaren adigaiak hedaduraren errepresentazioa eta berekin batera sarrezintasunarena, tankerarena, eta abarrena, behar ditu.

12. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00160 Beraz, kontzientziaren batasunaren oinarri transzendentala aurkitu behar da gure begiespen ororen anizkunkiaren sintesian, eta beraz, oro harrezko objektuaren adigaian, eta ondorioz, baita esperientziaren objektu orotan ere, bera gabe ezinezkoa bailitzateke gure begiespenentzako objekturik pentsatzea, zeren hau ez baita bere adigaiaren bidez sintesiaren halako beharrezkotasuna adierazten duen Zerbait baino.

13. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Eta horrela, handitasun jarraituen ahalgarritasuna, eta gainera, handitasunena oro har, horien adigaiak osotara sintetikoak direnez, ez dira argitzen adigai beraietatik abiatuta, baizik lehen-lehenik beraietatik abiatuta objektuek oro har esperientzian jasotzen duten determinazioaren baldintza formalak diren heinean;

14. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 eta non nahiko lirateke bilatu adigaiei egokitzen zaizkien objektuak, objektuak ematen dituen gauza bakarra den esperientzian ez bada?

15. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Gauza baten adigai soilean ezin da bere izatearen izaerarik aurkitu.

16. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Izan ere, bera hain osoa izan arren, non ezer ez baitzaio falta gauza bat bere barneko determinazio guztiekin pentsatzeko, dena dela, izateak honekin guztiarekin ez du zerikusirik, baizik galdekizun honekin besterik ez: ea halako gauza bat guri emana zaigun bere hautemapena adigaiaren aurretik etorri ahal izateko moduan.

17. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00235 Izan ere, adigaia hautemapenaren aurretik etortzeak bere ahalgarritasun soila adierazten du; adigaiari bere ekaia ematen dion hautemapena, ordea, errealitatearen izaera bakarra da.

18. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00309 Osagai hauetatik sortzen da arimaren irakaspen hutsaren adigai oro elkarketaren bidez soilik, beste ezein printzipiorik berrezagutu gabe.

19. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00309 Substantzia honek barneko sentsuaren objektu soila den aldetik materiagabetasunaren adigaia eskuratzen du; substantzia bakuna den aldetik ustelezintasuna; bere identitateak, hura substantzia intelektuala den aldetik, pertsonatasuna; hiru atal hauek batera espiritutasuna; espazioan dauden objektuekin hartuemanak gorputzekin commercium-a eskuratzen du; eta beraz, substantzia pentsatzailea materian dagoen bizitzaren printzipio gisa aurkezten du,

20. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00309 Bere oinarrian, ordea, nia errepresentazioa, hots, berez erabat kaskala den errepresentazio bakuna besterik ezin dugu ezarri, eta honetaz ezin da esan adigai bat denik ere, baizik adigai guztiei lagun egiten dien kontzientzia soila dela.

21. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00309 Pentsatzen duen nia, edo Bera, edo Zera (gauza bat) horren bitartez ez da pentsamenduen subjektu transzendentala baino errepresentatzen = X, bere predikatuak diren pentsamenduen bitartez besterik ezagutzen ez dena, eta hortaz, honetaz inoiz ezin dugu ezein adigai bereizturik ere izan;

22. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00460 Orduan, baldintza orotatik beregain denaren adigaia bilatzen du eta beste guztiaren baldintza askia denean aurkitzen du, h. d., errealitate oro barnebiltzen duen hartan.

23. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00460 Zedarririk gabeko orotasuna, ordea, batasun absolutua da eta berekin dakar zerizan bakarraren adigaia, hots, zerizan gorenaren adigaia, eta horrela inferitzen du arrazoimenak zerizan gorena erabat halabeharrez dela, gauza ororenjatorrizko oinarria den aldetik.

24. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00460 Adigai honi oinarrizkotasun jakin bat ezin zaio ukatu, baldin eta solasgaia erabakia bada, hots, behin beharrezko zerizan baten izatea onartuz gero eta hura non ezarri nahi izateaz erabakia hartzeko beharraz ados jarriz gero; izan ere, kasu honetan ezin da modu egokiagoan aukeratu edo, are gehiago, ez dago beste ezein aukerarik, baizik behartuta gaude errealitate osoaren batasun absolutuari bere ahotsa ematera, ahalgarritasunaren oinarrizko iturria den aldetik.

25. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00460 bigarrenik, nik errealitate oro, eta beraz, baldintza oro barnebiltzen duen zerizana erabat baldintzatugabetzat hartu behar dudala, eta ondorioz, beharrezkotasun absolutuarentzat egokia den gauzaren adigaia honen bitartez aurkitzen dela

26. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. de txurruka 0199 1. Adigaia

27. 1991> gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0047 Ta len ere, beste azpegiai buruz oartu dugunez, emen be gure atzizkiak diran -men eta -pen ongi bereizten dituztela adigai zeingabea ta adigai zeatza.

28. 1991> sailkatu gabeak egunkariak jkort 0048 Ona emen adigai bat: hidroscopicidad baiño urasekortasuna ez al da euskaldun batentzat ikasterrazagoa ta ulergarriagoa?

28 emaitza

Datu-estatistikoak: