XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 bizkaiera ikasliburuak kristiñauikasbidea 1921 0030 Autorrtza ondo egiteko, bost gauza bearr dira: azterrketa, biotzeko damua, onduteko asmoa, aozko autorrkuntza ta txarrto egiñen ordaña.

2. 1900-1939 bizkaiera ikasliburuak kristiñauikasbidea 1921 0031 Zer da aozko autorrkuntzea?.

3. 1900-1939 bizkaiera ikasliburuak kristiñauikasbidea 1921 0031 Oben astun guztiak, penitentzi edo oben-nekea betetako asmoz, guzurr eta naste barik, norberak dakizan lez, autorr-entzuleari esatea, da aozko autorrkuntzea.

4. 1900-1939 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak inza 0002 3.ª Aita Santuaren asmotan aozko otoitz zerbait egiñezkero.

5. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak j.g. etxebarria 0021 Jaungoikoaren itza, idazkiz naiz aozkoa, adieraztea, baiña, Eleizaren Irakaslaritza biziari baiño ez yako egiazki emon.

6. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak jaukol 0135 Elertia, bi mota edo eratakoa izan oi da: aozkoa ta idatzia.

7. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak jaukol 0135 Baña, aozko erri-literatura, zenbaitek ez dute aintzakotzat ere artu nai.

8. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak j.m. etxebarria 0052 2. Izkuntza idatzia berbetan egiteko erabiltzen da, eta agozkoa idazteko (ikusi goian B3).

9. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak j.m. etxebarria 0055 2. Izkuntza edo berbeta alderdi bitik aztertzen dabe gaur aituak: izkuntza idatzia eta agozko izkuntza.

10. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak j.m. etxebarria 0055 Nik gai onei buruz asko ez dot ezagutzen baina agozko euskera ez dago aztertuta esate baterako, erdaldunak erdera aztertu daben mailan edo frantsesak frantsesa aztertu daben mailan.

11. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak zubk 0009 Jakiña da euskaldunok gure aozko literatura bat euki dogula; ez orraitik idatzirik, gure egunak arte.

12. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. navarro 00021 Eta bien artean desberdintasunak sortzen zirenean, ahozkoa idatziaren ondoriotzat ematen zen beti.

13. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak baietz/2 0030 AHOZKO ARIKETAK.

14. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak baga-bigamat 0031 Lan idatziak egiteaz gainera ahozko ariketak burutzeko derrigorrezkotasuna begien bistako gauza da.

15. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak baga-bigamat 0031 Ez utzi ahozko ariketak egin gabe puntu hau aurrera pasatzen, hanka-sartze handia litzateke eta.

16. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak baga-bigamat 0043 Hona hemen kurtsoaren denboraldi honetan ziurtatu beharko duguna:
Zenbakikuntza-sistemaren erabilera egokia 20raino
Ahozko kontaketaren erabilpen eraginkorra 20raino
Ahozko kalkulua (batuketa-kenketa) 15eraino
Hogeikoaren deskonposaketa (eta zenbaki txikiagoenak, noski)
.

17. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak kuxkux/3 0008 Liburu hau dela medio hiru gauza hauek behintzat egin nahi genituzke:
Irakurketa finkatu
Elkarrizketa eta ahozko espresioa landu.

18. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak kuxkux/3 0008 Bigarren puntua, elkarrizketa eta ahozko espresioa lantzea, ahaztu ezinezkoa da gure ustez.

19. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0099 3. AHOZKO LITERATURA

20. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0099 Transmisio erari begira, Ahozko literatur jeneroak honela sailka daitezke: Ahozko literatura tradizionala.

21. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0099 .Ahozko literatura ez-tradizionala.

22. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0099 Sail honetan leudeke erromantzeak, herri ipuinak eta kondairak, kantak, atsotitzak, eta ahozko antzerkia.

23. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0099 Ahozko literaturan ohi den bezala, garai berriak etorri ahala, herriaren oroimena ez da nahikoa izaten erromantze altxorrari eusteko, eta zenbait biltzailek burututako biltze lanei zor diegu hainbat eta hainbat erromantze galdu ez izana.

24. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0177 Bertsolaritza,ahozko estiloaren muga barruan berez bapatean eginiko poemagintza publikoa da, J.M. Lekuonaren hitzetan.

25. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0177 Definizio honek hiru alderdi oinarrizko aipatzen ditu: ahozkoa, bapatekoa, publikoa.

26. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0177 Ahozkoa esateak idatzizko literaturaren aurreko beste kultur zabalbide batera garamatza.

27. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0177 Ahozko literaturaren esparruan kokatu behar dugun arren, kontutan hartzekoak ditugu bertsolaritzak literatura idatzian dituen islada eta eraginak.

28. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkliter/bbb/1 0256 Beste ikasgaietan Ahozko literaturaren teatro eta poesia sailetako obrak ikasi eta aztertu ditugun bezala, ikasgai honetan ahozko prosaren emaitzarik behinenak landuko ditugu: ipuinak eta kondairak.

29. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0014 Lanak hiru sail ditu: Ahozko ariketena.

30. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 - Grabaketari garrantzi handia ematen diogu arlo honetan; haurraren ahozko espresioa konpontzeko bide onenetariko bat, esan duena berak berriro entzutea dela pentsatzen dugu.

31. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 - Ahozko espresioari lehentasuna emanik ere, ez dugu ahaztu behar, espresio hau elementu askoren eraginpean dagoela.

32. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 Ahozko espresioa hobetzeko eta garatzeko, zehar-metodoez baliatu beharko dugu.

33. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0007 Ahalegin guztiak gutxi izango dira ahozko espresioa hobetzeko, kontuan izanik ahozko espresioa norberaren nortasunarekin loturik dagoela eta metodo edo era zuzen baten bidez ezin dela garatu, baizik eta zeharkako medioz.

34. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0007 Lehen esan dugu ahozko espresioa norberekikoa dela eta garatzeko eskeintzen duen zailtasuna.

35. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak zientzia eta teknika 1986 0009 Azkeneko egunean lana idatzita ekarri behar du eta, gainera, haren ahozko azalpen bat egin behar du jendaurrean.

36. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak histgizarte/ii 0217 Honetarako, prentsaz gainera, beste iturburu batzuetaz baliatzen da: liberalen alderdian dagoen lankide batek bidalitako eskutizez, ahozko informazioz, zurrumurruetaz... Horrela hauetako albiste askok gisa honetako hasiera daramate: Una carta de... asegura que...; según las cartas llegadas de...; se dice que... , etab....

37. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0030 3. Ahozko birkontaketa

38. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak b. arana m. 0044 3.1. Inprobisazioa eta modulazioa Solfeoan inprobisazioa aipatzen dugunean, ahozko nahiz instrumentu baten bidezko praktikaz ari gara eta akorde-eskema jakin baten gaineko melodien bapateko sorkuntza adierazi nahi dugu.

39. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak gizartez/oho 0111 - Kondairak ahozko narrazioak ditugu, eta pasa dira gurasoengandik semealabengana mendeetan zehar.

40. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak eem hizkliter 0015 Hiztun konkretu baten eta mementu jakin bateko ahozko zuzenezko komunikazioan gertatzen diren soinu ezberdinen errepresentazio grafikoa da transkripzio fonetikoa.

41. 1969-1990 euskara batua ikerketak elhuyar 0194 Beste aldetik, normalizazioa esatean zera adierazi nahi da: hizkuntza kondizio normaletan jarri nai dela aho-idatzizko bere adierazpen-maila guztietan eta heziketa-atal guztietan eskolaratua; beste era batera esanik, eta funtsezkora labur bilduz: elkarrekin bizi diren hizkuntza guztiak berdintasuneko egoeran jarri behar dira.

42. 1969-1990 euskara batua ikerketak elhuyar 0194 4) Ahozko eta ikus-entzun-idatzizko komunikabideak.

43. 1969-1990 euskara batua ikerketak hitz-elkarketa/1 0113 Plentziako jardunaldietara talde eragileak gai horietaz aurkezturiko txostenak dira, funtsean, hemengo material hauek (1) Salbuespen bakarra XIII. elkarte-motaren (bikoiztapenen) bigarren zatia da: Plentzian ezin aurkeztu izan zen material hori; eta ondoren, bertako hainbat erizpide Talde eragilean galbahetu ondoren, prestatu da bikoiztapenaren atala osorik eman ahal izateko: bertan jasotako beste hainbat ohar, ahozko zein idatzizko (2) idatzizkoetan bereziki aipatzea merezi dute, alde horretatik, ondoko txosten hauek: - A. Irigoienen " hitz elkarketaz " izenburukoa: geminatu semantikoak (hemengo terminologian tautologiazko dvandvak) eta Peru Abarka elkarte-mota lantzen dira, batez ere, txosten horretan. Bigarren idazkuntza osatu eta egina ere du, Plentziaz geroztik, egileak. - T. Uribe-etxebarriaren idazkia, sinbolismo fonetiko eta hots-uztarduraz. - L. Otaegik Astaputz moduko hitz-elkarteez aurkeztutakoa., kontuan hartu da noski azken idazkuntza hau prestatzerakoan.

44. 1969-1990 euskara batua literatur prosa x. mendiguren b. 0075 Gobernariaren mezulari pertsonalak eraman zion geroago ahozko mandatua esanez Manuela Sáenzek ez ziola idatzi postariek haren gutunak ez hartzeko instrukzio zorrotzak zituztelako.

45. 1969-1990 euskara batua literatur prosa m. solbes 0041 Han, hotzaren eragina sentitu dut nire sabelean, ttua hortzen kontra, balsamo efekto egiten minduta eta garraxika dudan ahozko nerbioetan.

46. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. zulaika 0006 Bertsoak idatziak gertatu dira, baina bertso hoien funtsak ahozkoa irauten du.

47. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. zulaika 0006 Eskribitua ala ahozkoa, bi testugintza guztiz desberdinen aurrean aurkitzen gara teknika, pentsamolde, egitura, eta esanahiaren aldetik.

48. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. zulaika 0006 Idaztearen finkapen honek referentzia modu desberdina sortzen du eta, azken batetan, idazteari berari sor zaio ahozko kreazio batek lor ezin duen testugintza propioa.

49. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak amatiño 0147 Ahozko hizkuntza mintzatuaren eta literarioaren artean hautatzerakoan, beti azken hau hartuko dute.

50. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. perales 0150 Hala ere, ahozko erantzunak lortzea beste maila bateko arazo teknikoen aurrean jartzen gaitu eta galdera ireki edo erantzun librezko ariketak esparru debekatua dira oraindik teknologia honentzat.

51. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak maileg 0029 Euskal literaturaren tradiziozko usarioa bikoitza denean, ahozko mintzairan ere beste horrenbeste gertatu izanik, ahal dela joera hedatuenari eutsiko zaio, literatura zaharrean izan duen pisua ere gogoan hartzen dela.

52. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. baztarrika 0066 Gure baserri eta herri txikietan topa daitezke oraindik zenbait gizon emakume atzoko kultura eta ahozko literaturaren testigu eta gordailu bizi direnak, baina laister horiek beste mundura joatean, hor joango zaigu ere horiekin batean lehenagoko kultura jatorraren zati on bat; gaurko gazteek ezer gutxi jasotzen bait dute gurasoengandik tradizioz eta ahoz aho.

53. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. lizarralde 0164 Biak dira euskara, eta biek euskara bera eta bakarra lantzen saiatu behar dute (eta kazetaritzan kazetaritzako euskara bereziki), baina bakoitzak bere arlo berezia du euskararen barruan, batak ahozko mintzaira eta besteak izkribuzkoa.

54. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. lizarralde 0164 Bistakoa denez, ez dira berdinak ahozkoaren estiloa eta idatziarena.

55. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. lizarralde 0164 Ahozko mintzairak bere moldeak, giltzak, topikoak, komodinak eta usarioak dituen bezala (hori dena da estiloa), idatziak ere baditu bereak.

56. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. lizarralde 0164 Beraz, ahozko komunikabideetan (irrati eta telebistan batez ere) ari denak euskara mintzatua landu behar du batipat (idatzia ahantzi gabe), eta komunikabide idatzietan (egunkari, aldizkari eta abarretan) ari denak euskara idatziari begiratu behar dio bereziki (ahozkoa zapuztu gabe).

57. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. lizarralde 0164 Horrek esan nahi du kazetaritzako lengoaiak ahozko mintzairatik hurbil samar ibili behar duela.

58. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. lizarralde 0165 Eta hori ere oso kontuan hartu beharrekoa da, batez ere ahozko mintzairan eta ahozko komunikabideetan.

59. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. lizarralde 0165 Horiek horrela, bada auzi honetan aipaturiko bi errejistro horien tartean dagoen zerbait, eta gaurko komunikabideetan (batez ere ahozkoetan) aplikazio handia duena.

60. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak n. azurmendi 0027 Batak bestea dakarrenez, XV. mendeko bost olerkari ezagun haien lana aipatzeak ahozko literaturaz aritzera garamatza, eta hemendik zuzenean, bertsolaritzara, baita ahoz aho iraun duen tradizioan emakumeak izan duen garrantzia aipatzera ere.

61. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e. etxezarreta 0203 Pasarte askotan ikus daitekeenez, ahozko literaturaren era bereziak aurkitzen ditugu liburu honetan: liturgi ospakizunetik sortu eta liturgi ospakizunerako egina izan den ahozko literaturaren era bereziak.

62. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak a. urretavizcaya 0503 Bat, tentazioa haundia bada ere, ez naiz ahozko literaturaz mintzatuko, ezta emakumeok (zenbaitek behintzat) musa inspiratzaile bezala izan dugun paperaz.

63. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak sm 0445 Aldizkariaren orrialdeetan orotarik bildu zuen: arkeologia eta historia ikerketetatik, ohitura eta etnografia zein ahozko literatura bilketetatik sorketazko literaturgintzara arte.

64. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.a. lakarra 0044 Igaro da jadanik hamarkada luze bat Koldo Mitxelenak literatura herrikoiaren ahozkoaren ikertzaileen eta hizkuntzalarien arteko hartuemanen urria markatu zuenetik (2) Literatura popular goragoko tradición oral-i dagokio hor.

65. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.a. lakarra 0044 Gainera, badirudi elkar ez ezagutze eta ez ulertze bera antzeman daitekela ahozko tradizioko literaturaren ikertzaileen eta filologoen, hots testu idatziak aztertzen eta hitzaren esannahirik zabalenean azaltzen saiatzen direnen artean, nahiz eta, Mitxelenaren artikuluan ikusi bezala, elkarlana biziki interesgarria izan guztientzat.

66. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0052 Horregatik, elkarri lotuak azaltzen dira lau gaitasunak: ahozko entzumen eta adierazpena, alde batetik, eta idatzizkoena, bestetik.

67. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0052 Nazioarteko telefonari batek, adibidez, ahozko mintzamena eta ulermena beharko ditu bereziki.

68. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Gizakia zahartzen ari den neurrian, ahozko informazioa jasotzeko gaitasuna gutxitu egiten zaio.

69. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0133 Lauaxeta ahozko literaturaren hilketaz biziki interesaturik agertuko zaigu (Euzkadi, 1932); Aitzolek biraketa sakon bat jasango du bere planteamenduetan (ik. L.Otegi, oso ongi).

70. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1981 0014 Umeak, berriz, galdera bati irakaslearen ahozko laguntzarik gabe erantzuten dionean, orduan erabiltzen dakiela esan daiteke.

71. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0148 2.2.3. Ahozko kontaketa sendotu: a) goraka eta beheraka kontatuz; b) banaka, binaka, hirunaka... kontatuz.

72. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0148 Lan Maila Ahozko adierazpena.

73. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0148 Lan Maila Ahozko adierazpena.

74. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0148 Lan Maila Ahozko adierazpena.

75. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0148 Lan Maila Ahozko adierazpena.

76. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0148 Lan Maila Manipulazioa, ahozko adierazpena eta adierazpen idatzia.

77. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0148 Lan Maila Manipulazioa, ahozko adierazpena eta adierazpen idatzia.

78. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1981 0148 Lan Maila Manipulazioa, ahozko adierazpena eta adierazpen idatzia.

79. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0065 Rol-jokoa dela edo joko linguistiko edo antzerki etab. direla medio, simulazioak ahozko mintzaldien bide eman diezaieketen egoerak birsortzen dituzte.

80. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. apalategi 0168 Sanikolas elizako berri idatzizkoak, bere epistola aldetikako aldameneko sarreraren bi alboetako pintadak eta Enparantza Berriko Bizkaiko Aurrezki Kutxaren berri idatzizkoak eta ahozkoak batera eskatzaileak eta agintzaileak dira.

81. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. apalategi 0168 Lurrerri eta itsaserri munduan berrien zabalkunderako aurkitzen den antolamendu berezia ahozkoaren bidez lortzen dena da.

82. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak baietz/3 0127 Ahozko itzulpen errez batzu egingo dituzte ikasle batzuk: (...).

83. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak baietz/3 0138 E) 87garren orrialdeko I. eta II. ahozko ariketak binaka jarrita egin ditzatela.

84. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0069 Irakurrerak, ahozko bilakatu aurretik luzaroan ideia-begizko izana, bide bakar batetik jotzen du: izkribuaren hitzak orokorki eta osoki ezagutzetik; eta hauxe da irakurkera orokorraren kakoa.

85. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak bertsolaritza 0038 Literatur idatzi gutzi duen herriak ahozko produkziozkoak diren beste emaitza moetak baditugu: trikitilari koplariak, kontalariak eta abar, desagertzen ari direla.

86. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. mendizabal 0014 Aurkezpena goiko adibidea baino luzeagoa izanez gero, bietatik bat: edo sarrerak oso landua izan beharko du eta, ondorioz, suerta liteke hitz berak behin eta berriz errepikatzea edo, bestela, ahozko grabaketetan erabiltzen den baino hizkera esplizitoagoaz baliatu beharko dugu nahitanahiez.

87. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. mendizabal 0036 Nire esperientziak erakutsi dit oso zaila dela hizkuntza arrotz batean iritziari antz ematea, batez ere arreta ahozko mezuan soilik jarria dagoenean, gauza hori oso-osorik ulertzera eramango gintuzketen ikusizko elementuak maiz aski baztertu egiten ditugu eta.

88. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak ega 1984 0029 AHOZKOAREN ULERMENA -7
1. TESTUA
ARGIA. Antzerki mailan amateur gisa zabiltzate, ze asmo dituzue aurrerantzean?.

89. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak ega 1984 0046 AHOZKOAREN ULERMENA -12
1. TESTUA
Arazoa ez da berria.

90. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1982 0306 Azkenik eta amaitzeko zera nahiko genuke azpimarkatu: bloke hau oso egokia da definizioen eraikitze lanean abiatzeko, bai alderdi kontzeptualari dagokionez eta bait hizkuntzaren (ahozkoa, idatzia) erabilpen egokiari ere.

91. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte eek i 0071 Ahozko kontaketan gertatzen den bezala, hemen ere kontalaria nahiko objetibo da; ez da sartzen pertsonaien barruko bizitzan.

92. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte eek i 0071 Piarres Adame-ren hizkerak berak ere herri-moldeen eta ahozko literaturaren kodigo estetikoa salatzen du.

93. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hitz egin! 0071 IHARDUNALDIAK
(a) IRUDIEN AHOZKO DESKRIBAPENA: Liburuak zabalik, textua estalita.

94. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hitz egin! 0115 IHARDUNALDIA
Irudien ahozko deskribapena: Liburuak zabalik, textua estalita.

95. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0088 Adibidez, ikasleek lortzen duten informazioak eztabaidarako, ahozko txostenetarako edo idazkietarako oinarri bezala balio dezake.

96. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0094 Hizkuntzari gagozkiolarik, alderdi batetik ideien multzoa dago, hizkuntza baino lehenago zinez nahasia eta azaldu-ezina; eta beste alderditik, ahozko soinuen multzoa, hizkuntzaren aurretik nahasia eta koloregabea ere.

97. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0100 2) Ariketa eta teknikak
a) Informazioak bilatu eta jasotzeko ariketak
- Eskurakoi dauden ikusizko tresna nagusiak menderatu,
- hiztegi mota guztiekin lan egin,
- oharrak hartu hitz-giltzez baliaturik:
- testu batetik,
- ikusentzunezko mezuetatik,
- ahozko hizketaldietatik,
- ikerketarako galdesortak antolatu (hizkuntz behar eta motibazioak barne direlarik),
- eskurakoi dauden iturri dokumentalak ezagutu, fitxategiak erabili,
- dokumentu idatzi eta ikusentzunezkoetatik laburpenak egin,
- inkesta-teknikak,
- entrebistak egin,
- bildutako dokumentuak sailkatu
.

98. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0100 b) Birformulazio-ariketak
- Hitz-giltza edo hartutako oharretatik ahozko hizketaldiak moldatu,
- laburpenak, planak prestatu,
- irakur-fitxak idatzi
.

99. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.j. uranga 0017 Aurkikuntz linguistiko honek ahozko aramear tradizioaren hesparruraino eramaten bait gaitu, eta horrela, Jesusen esaldien mamia ez ezik, bere lengoaia eta estiloa, orduko judaismoko lengoai semitikoaren karakteristikekin gonparatzera behartzen du ikertzailea.

100. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.j. uranga 0203 Hodeietan hegaka azaltzen da Sion mendian beren aulkietatik erregeak eta ahaltsuak botatzen ditu eta justizia administratzen du, edo bere ahozko suzko arnasez etsaiaren harmada deusezten du... honela mintzo dira apokaliptiko textuak, batetik.

101. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. lekuona 0025 2.4. Bapateko iharduna Textu idatzirik ez dago berez ahozko literaturan, eskuarki behintzat.

102. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. lekuona 0025 Horregatik, ahozko literatura gauza dinamikoa da.

103. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. lekuona 0025 Eta balio-iritziari begiratzen badiogu, dinamikotasunari lehen garrantzia ematen zaionez, ez dira, agian, textu finkatuak ahozko literatura jatorraren gauzarik baliotsuenak, baizik eta artista bera da garrantzitsuena, eta honek jendaurrean, bizikizunez emanik, egiten dituen bertso-saio erreberoak.

104. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. lekuona 0025 Artistaren nortasunak eta taldeak bizi duen une historikoak dute lehentasuna ahozko literaturaren osagaietan.

105. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. lekuona 0225 Eta aztarren hauek joko ona eman dezakete ahozko literaturaren neurkerak eta metrika-legeak finkatzeko eta argitzeko, dena eskas denez metrika-munduaren ezagutzarako.

106. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1982 0010 Ahozko hizkuntza eta hizkuntza idatzia elkar loturik daude.

107. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak balad 0055 Ahozko tradizioaren ikerketarako interesgarria da azken hauetako baten kantariak Azkueren berriemaile izandako urdiaindar Maria Ondarrarengandik, ikasi zuela konstatatzea.

108. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak balad 0209 Agian badateke, ezagutzen diren neurrian jakina, beren bertso-paperak, eta soilik hauek, ematea hobe izango zela pentsatuko duenik izatea; alabaina, horrela jokatuko bagenu ezingo genuke Antologia honi ahozko adjetiboa erantsi.

109. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak sm gogoz 0225 (Otoi, literatura landuarena, zeren ahozko literatura lehenagokoa bai zen).

110. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. zulaika 0115 Bere metoduan, bada, iragana eta oraina, kultura idatzia eta ahozko esaldi eta irteerak, imajina mitifikatuak eta beren eguneroko funtzioak elkar uztartzen eta elkar kuestionatzen ikusten ditugu.

111. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. zulaika 0116 Inbestigazio horrek argituko lituzke kultura literario eta herrikoi ahozkoaren arteko lotura eta diskontinuitateak.

112. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. zulaika 0116 Ahozko ala idatzi diren kultura moten arteko azterketa, hain beharrezkoa bertsolaritzaren ezagupenerako adibidez, oinarri etnografiko eta historikoan finkaturik egina izan daiteke modu horretan.

113. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0053 Ikasleari zail egin ohi zaio hitz-katea ulertzea, bereziki ahozko euskara jatorra denean.

114. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0053 Gero era askotako lanak egin daitezke mailaren neurrian: - batutik batura; - ahozko euskaratik idatzizkora.

115. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0053 3.3.2. Testu idatzia ahozkora pasa.

116. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.a. lakarra 0121 Ahozko igorpena ez da inola ere I.-E. auzi hau konpontzeko asmakeria ad hoc: ezagunegia da XVI eta XVII. mendeetan oraindik horrela agitzen zela E. bezain herrikoi ez zen poeta anitzen poesiarekin (Gongora barne!) ere eta gure artean Etxeberri Ziburukoak edo Gasteluzarrek badute herri kantutegietan bildu bertsorik, kantatzeko ontzen bait zituzten ondu ere.

117. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a.m. toledo 0271 Inguruko literatura handien aldean, gertaera berezi samarraren taxua ematen diote zenbait egiaztapenek: hala nola sorrera honen berankortasunak, ahozko tradizioak gurean duen pisuak, datu soziolinguistikoak, hizkuntzaren egoerak....

118. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak in: ormaetxea, nikolas orixe: quito-n arrebarekin, 21-35 0029 Inor gutxi baitzen, izan ere, Azkue edo baztertuz gero, hizkuntzaren ahozko nahiz izkribuzko ondarea eta aberastasunen berri hark bezain ongi ezagutzen zuenik; (...).

119. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0009 Euskal literatura Herri-mailako literatura edo ahozko literatura beti egon da Euskal Herrian, baina idazten ez zelako, ez dira guregana zenbait agerbide baizik heldu: eresiak, kantazaharrak, atsotitzak, Zuberoako Pastoralak, eta abar.

120. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 EUSKAL HERRIKO AHOZKO LITERATURA Euskal Literatura ez da melodia bakarrekoa, edo soilik ahozkoa edo soilik idatzizkoa.

121. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Euskalduntasunaren ikerleen artean gauza onartua da euskal literatura beste ezein herriko bezain aberatsa eta ugaria dela, exotismoa eta nortasunagatik oso estimatuak diren beste kultur lurraldetako literatur agertaldi ugari gure artean ere ematen dela, eta ahozko literaturak azalarazten duela gure kultur balio sakonena.

122. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Ahozkoari buruzko kontzientzia nabarmen horren ondoan, literatura idatziari buruz ikusmolde errealista nagusitu da, kontsideratzen bait da berantkorra, urria eta egile adierazgarri gutxikoa dela, baina aldi berean guztiz beharrezkoa literatura bizitza modernoaren eskaerei egokitu eta, azken finean, hizkuntzaren superbibentzia bera errealitate bilaka dadin nahi bada.

123. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Garai honetako ahozko literaturaren garrantzi estadistikoa azpimarratu ondoren, adierazi behar da, baita ere, argitaratutako liburuak, helburu pastorala zutenez gero, maiz askotan ahots gora irakurtzen zirela eliz batzarretan, liburu sakratu eta katekesikoak bailiren.

124. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Eta liburuak batzarretan irakurtzeko zuzendurik zeudenez gero, egileek kontutan hartzen zituzten helburu pedagogikoak idazteko orduan; esan nahi da ahozko literaturaren ardatzak nagusitu zirela liburuak idazterakoan eta sortzerakoan.

125. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Beste aldetik, aldi honetakoak dira ahozko testuen lehen bildumak, Euskal Herriko mugaren bi aldetan antzinako kantuen, errefrauen eta sententzien testigantza eta mostra txikiak jaso ziren.

126. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 XVIII. eta XIX. mendeetan ahozko eta idatzizko literaturen arteko harremanen bigarren aldi bat nabari da.

127. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Literatura idatziaren munduan gai eta giro profanoak gero eta gehiago azaltzen bait dira eta, aldi berean, ahozko produkzioan kultur maila handiagoa eta klasikoa denarekiko atxekimendu gehiago eskatzen bait da, ondorioz indar erlazio berri bat nabari da bi literaturen artean.

128. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Literatura idatziak ahozkoan jaso behar izan zuen bere sustrai nagusiena literatur adierazpenaren egiturak eta teknikak lortzeko; baina, era berean, eta batez ere ilustrazioko garaiaz geroztik, ahozko produkzioa literatur idatzizko legeei egokitu beharrean aurkitzen da gero eta gehiago, gaurkotasuna, izena eta are superbibentzia ez galtzearren.

129. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Eta ahozko literaturako piezak idazteari ekiten zaio: hor daude bertso paperak, herriko gorabeherei buruzko poemak argitaratzen dituztenak edo folklorezaleen bildumak; argitalpen guzti horiek idatzian jartzen dute ahoz aho dabilena.

130. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Era horretan, ahozko produkzioa zehatzagoa, aberatsagoa eta iraunkorragoa egiten da eta egitura korapilatsuagoak bereganatzen ditu, euskal literaturaren adar berezi bat sortuz, hau da, ahozko ingurunetik sortu baina idatziaren bidez kontserbatu eta eguneratzen den literatura.

131. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Hortik dator agortezinezkoa den ahozko literaturaz baliatu behar izana, zeren harek laguntza oso baliagarriak eskaintzen bait ditu unibertsaltasunetik abiatuz berezitasuna adierazteko orduan eta herri nortasun propiotik abiatuz modernotasunaren konplexutasuna eratzeko orduan.

132. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Hala ere, ahozko literaturari buruzko ikerlanak aurrera doazen neurrian, hau ukaezinezko erreferentzi puntua bihurtzen ari da literatura nazional modernoari ekiteko orduan.

133. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Gerra zibilaren aurreko aldian lirika minoritarioak eta kultistak herriarengan izan zuten oihartzun eskasaren ondoan bertsolaritzak, herri antzerkiak eta narrazio folkloristek ezagutu zuten arrakasta handiak, taiututako projektu kulturala birplanteiatzera behartu zuen eta hurbilpen bat egin zen ahozko literaturaren forma nagusi eta errotuenetara.

134. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak agenda 1990 0010 Ahozko estiloaren funtzionaltasuna eta arautegia idazlearentzat ikasgai bilakatzen dira.

135. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak nafarizendegia 0011 2. METODOLOGIA Leku-izen bakoitzaren azterketarako bi motatako dokumentazioa bildu zen: idatzizkoa, inprimatua zein inprimatugabea (bibliografia eta artxibategiak), eta inkesta bidez lorturiko ahozkoa.

136. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak nafarizendegia 0013 Toki-izen bakoitza idatzizko dokumentazio multzo batekin batera aurkezten da, bertan data eta iturria (artxibategia edo liburua) ezezik, ahozko inkestan lortutako datuak ere aipatzen direlarik.

137. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak nafarizendegia 0013 3.5. Inoiz, toponimo gutxi batzuren kasuan, ez dokumentazio idatziak eta ez ahozkoak ez digute ematen, zehazki, aukeratu den aldaera.

138. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0040 Esaldi eta egitura klabeak gogoan gordetzeko era on bat elkarrizketa-eskema sinple batez baliatzea da, ahozko erantzun kontrolatuentzako muga gisa.

139. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a. urrutia 0191 Irizpide logiko batetik badirudi zenbait kasutan bederen euskalki hauek ere aintzakotzat hartu behar direla, mundu juridiko-administratiboaren zenbait kasutan (bulego profesional edo publikoetan, jendetik hurbilen diren lehiatiletan ahozko erabileran eta abar, ahaztu gabe, gai honetako Udalen problematika aparta, Administrazioaren lehen maila den aldetik) onargarri izango bait litzateke euskalkien erabilera hori, gutxienezko standarizazio baten barne, banaketarako baino, geroko batuketarako aurrepausu bezalaxe.

140. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0114 Ahozko testak normalean kategorien bidez nahiz komunikazio-zuzentasunaren sistemaren bitartez zuzentzen dira testuaren egituraren arabera.

141. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak osabide hezkuntza 1989 0057
Ez du agresibitaterik azaltzen... 27,47%
Noizbehinkako ahozko agresibitatea... 17,58%
Ahozko agresibitate naharoa... 25,27%
Noizbehinkako agresibitate fisikoa... 16,48%
Agresibitate fisiko naharoa... 9,88%
Daturik gabe... 3,32%
GUZTIRA... 100,00%
.

142. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak osabide hezkuntza 1989 0057 Horrela, ahozko agresibitatea noiz behinkakoa nahiz naharoa (%42,85ekoa) edonolako agresibitate fisikoa baino askoz ere altuago da (%26,36a).

143. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak berron 0182 Onela izan da bizikera guzian: aozko izketan noski, eta idatzian zer-esanik ez.

144. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak akes 0172 Orixe egin du gure oiartzuar jatorrak, olaxe urbildu da gure aozko literaturaren barne-muiñak ulertu eta adieraztera.

145. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak akes 0172 Era batera edo bestera, bere bizi guztian ekin dio lan oni, gure aozko literatura argitzeari.

146. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak akes 0175 Gure aozko literaturaren maisu argi oni nere oparitxoa ekarri nai diot gaur.

147. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0406 Cultura itzaren barrutian 36 orrialdeko estudio bikaiña dakar, gaiñ-gaiñeko so-egite zabalez osatua; aozko kultura, idatzia, iturriak, zabalkundea... orrialde ugari trinkoetan damakigu.

148. 1969-1990 lapurtera-nafarrera literatur prosa f. krutwig 0141 ULA - Irenek erran deraukunez, zuek ahozko paradosi bat eduki ukhan duzue... zereneta zuok MacLeodarrek gora behera bardoen familia bat bait zarete.

149. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak deia 1988 0001 Erdal fonologiaren interferentzia hazkorraren kontra geure azentukera bereziari eutsi ahal izateko, guztiz beharrezkotzat jotzen dugu Euskaltzaindiak ahozko eredu bat kaleratzea; eta, honen barruan, bereziki, azentu eredu zehatz bat proposatzea, dio liburuxka honen hitzaurreak.

150. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak deia 1990 0001 Bazkalazkena legez, gaztai biguna eta pastel-gozoki txikiak ahozkoak.

151. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak matx 0001 Mimodramak eta ikonoak, poema laburrez osatua da, ahozko hizkuntzaren baliabideez eta iruditeria landuz ondua.

152. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1988 0001 Batez ere gaineratzen du ahozko hizkuntzari begira ikastoletan indartzen ari dela dirudi, baina hitzegiten den euskara maila... gero eta eskasagoa da.

153. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1988 0001 Erdi ahozkotasuna edota ahozko eta idatzizko literaturen artean dauden harremanez aritzen da lan horretan Juan Mari Lekuona, hain berea duen maisutasun eta jakinduriaz.

154. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak matx 0001 Ahozko literatura landu eta aztertu du, batez ere, Juan Marik.

155. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1986 0001 Hezkuntzazko esperientzia, komunikatzeko ahozkoak ez diren sistema bidez PARTAIDEAK: Goizalde B.H.I. Gasteiz.

156. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak eguna 1989 0002 Laugarren pundua, eta eremuak zabal dauzka, kulturaren sustatzea, izan bertsu, kantu, soinu, dantza, antzerki, prentsa, irrati, hots, izan idatzizko ala ahozko euskal giroa gure artean azkartuz (indartuz) joan dadin.

157. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak j. lizarralde 0001 Kate fonikoak garrantzi haundia du, batez ere ahozko hizkuntzan.

158. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak j. lizarralde 0001 Guzti honek euskararen erabilera ezagutzea eskatzen du, bai ahozkoarena eta bai idatziarena, eta tradizio horren barruan murgiltzea.

159. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak a. irigoien 0002 Inoiz baino gorago altxatuko da haren mintzoa, azken oihu gisa moldezko letrez hilburukoan utzi diguna, euskaldunon artean egunik egun, asterik aste, hilerik hile, urterik urte erein izan duen ahozko hazi emankorraz gainera.

160. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1990 0001 Baina horrekin batera ardura bizia ageri da, obsesioa ere bai zenbaitetan, lehenagoko pertzepzio historikoak berriro argitaratzeko, memoria galduak, lausotuak, erreprimituak lotsagarriak nahiz ohorezkoak, ahozko nahiz idatzizko memoria, kolonia aurretikoa nahiz oraingoa, Auschwitzeko nahiz Gulageko memoria, historiaren biktimen memoria batez ere, berriro eraikitzeko.

161. 1991> bizkaiera ikasliburuak etno-test 0003 Neurri txiki baten ni neu ere lekukoa naiz Mitxelenak ahozko euskarari garrantzia eman ziola esateko.

162. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0209 Ahozko bizkaiera kolokialetik - Ahozko bizkaiera jantzira, formalera.

163. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0209 Ahozko bizkaiera formaletik - Idatzizko bizkaiera formalera (Onartuz, halanda be, umeak emoten dituan lehen urratsetan, bizkaiera kolokiala, osotzen joateko).

164. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0209 Idatzizko bizkaiera formaletik - Euskera batura (ez dot bereizten ahozkoa eta idatzia, ez dagoalako erregistro kolokialik, ahozkorako eredu faltaz dagoalako).

165. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak l. uruburu 0218 Hau holan bada, normalena irakaslegoak ahozko hizkuntza-erabilera bide bardinetik egiten ahalegintzea litzateke, emaitza hobak lortzeko indarrak batuz.

166. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak j. artaraz 0106 Oraindik gehiago: momenturen baten ahozko ohiturea jarraitu badogu, agirietan oinarritu gara behintzat nahiz eta kasu batzuetan zientzia historikoak zalantzan jarri.

167. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak aretxabaleta il 0007 Euskerazko kazetari hizkerak ahozko hizkuntzara gehiago hurreratu behar luke.

168. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak aretxabaleta il 0007 Euskal Herri osorako gabiltzanean ahozko baliabideetara gerturatzea gatxa da, euskalki eta azpieuskalkiak oso banatuta daudelako.

169. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak aretxabaleta il 0008 Askotan ahozkoa bortxatu beharrean izango gara, berbak teknikoak direlako edo esaldia berez konplikatua delako.

170. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak aretxabaleta il 0008 Gaia eta berbak teknikoak izanda be, esaldiaren egitura gutxitan bortxatu beharko dugu ahozkotik, ondo bagabiltza behintzat.

171. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00134 Gaur egun nahiko ongi moldatzen da; oro har, ikasgelako bizitzan parte hartzen du, baina laguntza indibidualak behar ditu funtzionamenduari buruzko jarraipideak eta arauak ulertzeko eta, bereziki, ahozko adierazpenarekin zerikusia duten eginkizunak burutzeko.

172. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00147 -Talde handian egunero egindako iharduerak egokitu egin behar ditugu, ahozko mintzairan oinarritzen baitira batik bat.

173. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00147 Ikasgelan ispilu bat izatea komeni da, ahozko adierazpena lantzeko.

174. 1991> euskara batua ikasliburuak j. etxeberria 00106 1600etik aurrera (Barrokoa urte horretan hasi zen), musika instrumentalak ahoskoaren besteko garrantzia izan zuen lehenengoz.

175. 1991> euskara batua ikasliburuak lan-prestakuntza 00358 6. Ahozko adierazpenean ona al naiz?

176. 1991> euskara batua ikasliburuak e. genua 0098 GAITASUNAK:: Behaketa, pertzepzioa, ahozko eta idatzizko adierazpena.

177. 1991> euskara batua ikasliburuak e. genua 0102 GAITASUNAK: Irudimena, ahozko adierazpena.

178. 1991> euskara batua ikasliburuak e. genua 0138 Ahozko eta idatzizko adierazpena, hau da, ondo eta garbi hitz egin, eta ondo eta txukun idatzi...

179. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter/ubi 0064 Bestalde, Herri Literatura / Literatura Ikasia edo, nahi bada, Ahozko Literatura / Idatzizko Literatura multzoak beti bi mundu desberdin bezala kontsideratu behar dira, hain dira desberdinak testuinguruan eta sortze prozesuan.

180. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0009 Idatziak, ahozkoak bezala, esanahia bideratzen du.

181. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0023 8. Perpausaren barruko ordena gorde ahozko zein idatzizko ekoizpenetan.

182. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0023 10. Ahozko testu sinpleak buruz ikasi eta antzeztu, testuen edukinari dagokion ahoskera, erritmoa eta intonazioa erabiliz.

183. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0041 Txakurrak ez duela bainatu nahi abiapuntutzat harturik, orrialde hauetan ahozko proposamenak egiten dira haurrek beren nahiak adieraz ditzaten.

184. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0060 Idazteari ekin aurretik egingo den ahozko lanean, horietaz ere mintzatuko dira, noski.

185. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0149 Ahozko ulermen eta adierazpena

186. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0149 Ahozko istorioen sormena

187. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter 0018 - Ahozko ihardunetarako eta olerkirako prestatua zegoen hizkuntza, euskara, ez zegoen itzulpenak eskatzen dituen perpaus luzeetarako egokitua.

188. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkuntza/6 0046 Ezagutzen al dituzu ahozko elkarrizketa batek dituen ezaugarriak eta ba al dakizu horiek idatziz adierazten?

189. 1991> euskara batua ikasliburuak aek 0007 b Pertsona baten ahozko deskribapen laburra entzun ondoren, formularioa betetzeko adinako informazioa jaso.

190. 1991> euskara batua ikasliburuak aek 0024 j Gorputz atalen funtzioak adierazten dituzten idiogramen ahozko azalpenetatik, atal bakoitza zein den asmatu.

191. 1991> euskara batua ikasliburuak aek 0065 a Pertsona / auzo / hiri baten deskribapen idatzia emanez, beste pertsona / auzo / hiri baten ahozko deskribapenarekin alderatu desberdintasunak atereaz.

192. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0328 6.- Ahozko egoera bat idatziz adierazi.

193. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0328 7.- Ahozko zein idatzizko adierazpenetan zehar-galdera zuzen erabili.

194. 1991> euskara batua ikasliburuak murgil/2 0076 Haur literaturaren iturri garrantzitsuena ahozko literatura dugu: kontu zaharrak, sehaska kantak, aho korapiloak...

195. 1991> euskara batua ikasliburuak murgil/2 0076 Gaur egun idazle batzuk ikerketa bikainak egiten ari dira ahozko literaturari buruz.

196. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/2 0033 Baina aldizkari batean, esandakoak bere horretan uztea ez litzateke oso egokia, idatziak eta ahozkoak ezaugarri desberdinak dituztelako.

197. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/2 0033 Hori dela eta, ahozko elkarrizketak moldatu egin behar dira, beste forma bat eman behar zaie aldizkari batean argitaratu nahi izanez gero.

198. 1991> euskara batua ikasliburuak mega gaztetxo 0130 Arlo honetan alde batetik ahozko literatura daukagu, gurean hainbesteko tradizioa izan duena eta oraindik ere bizi-bizirik jarraitzen duena.

199. 1991> euskara batua ikasliburuak mega gaztetxo 0130 Ahozko literaturatik idatzira

200. 1991> euskara batua ikasliburuak mega gaztetxo 0130 Ahozko literatura toki guztietan literatura idatziaren aurretik ibili izan da.

201. 1991> euskara batua ikasliburuak sirimiri/6 0097 Gogora ezazue maila idatzitik ahozkora pasa behar duzuela.

202. 1991> euskara batua ikasliburuak sirimiri/6 0185 2. TESTU BATEN AHOZKO LABURPENA

203. 1991> euskara batua ikasliburuak sirimiri/6 0185 EGA azterketako ahozko frogan egin beharreko ariketarik bat, emandako testua irakurri eta honen ahozko laburpena egitea izaten da.

204. 1991> euskara batua ikasliburuak sirimiri/6 0185 1. Ezabaketaren araua: gaia ulertzeko egokia ez den guztia ezabatu egin behar duzu ahozko laburpena egiterakoan.

205. 1991> euskara batua ikasliburuak sirimiri/6 0185 F) Ikaskideren batekin bildu eta elkarri ahozko laburpena azaldu.

206. 1991> euskara batua ikerketak i. mugika 00038 Zenbait ikerlanek, gehienetan entrenatuta ez dauden lagunekin eta laborategiko kondizioetan burutuak, ahozko Kr-ren gehigarriak sprint motako ariketetan errendimendua hobetu dezakeela frogatu dute, intentsitate altuko ariketak errepikatzerakoan gihar-nekearen hasiera atzeratuz.

207. 1991> euskara batua ikerketak i. mugika 00086 Orain arteko ikerkuntzak kontuan hartuta, ahozko Kr-ren gehigarriak intentsitate altuko aldizkako ariketaren errendimenduaren gain eragin ergogenikoa eduki dezakeela baiezta daiteke, bai entrenatuta ez dauden lagun osasuntsuengan eta baita oso entrenatuta dauden kirolariengan ere.

208. 1991> euskara batua ikerketak e. arana 0227 Beraz, albistegien egituraketa globalari errepasua eman ondoren edukinean zentratuko gara, bere alderdi ahozko zein ikonikoan barna arituz.

209. 1991> euskara batua ikerketak e. arana 0438 Edukin informatiboa aztertzerakoan, eta gure lanaren oinarri metodologikoek horrela zehazten dutelako, garrantzi maila beretsua dute informazio ikoniko eta ahozkoak.

210. 1991> euskara batua ikerketak j. amezaga 0013 Literatura idatziari kontrajarririk, beraz, ahozko literatura dugu, herri literatura: Azkuek jasotako ohitura, siniskera, ipuin, atsotitz, esakera, igarkizun, jolas, kanta eta abarrek bezalaxe, Toribio Iriondo (1848-1922) bezalakoek eginiko zein jasotako eliz-kantek ere (Ogi Zerutik, kasu) osatuko lukete herri literatura.

211. 1991> euskara batua ikerketak j. amezaga 0013 Jon Juaristi, ordea, nolabaiteko salbuespen gisa agertzen zaigu, herri literatura ahozko tradizioarekin parekatzeko garaian.

212. 1991> euskara batua ikerketak j. amezaga 0013 Izan ere, gizarteko klase xeheek zuten ahozko literatura hartzen du Juaristik literatura folklorikotzat (eresiak, kantuak, baladak).

213. 1991> euskara batua ikerketak j. amezaga 0013 Horrela, haren ustez, bertsolaritza egokiago ulertuko litzateke gatazka haietako alderdi ezberdinek eta bereziki geroagoko euskal nazionalismoak alfabetatu gabeko klaseen artean erabilitako propaganda bide gisa, benetako ahozko literaturaren adierazpide gisa baino.

214. 1991> euskara batua saiakera-liburuak a. mungia 00026 3. Idatzizko zein dokumentu erabiltzen duten eta zein diren ahozkoan garatzen dituzten ekintzak.

215. 1991> euskara batua saiakera-liburuak a. mungia 00031 4. Ahozko erabilera nola neurtu duten (programa informatiko bat).

216. 1991> euskara batua saiakera-liburuak baietz ba! 00011 - Ahozko eta idatzizko diskurtsoak ulertzea, hiztunek edo komunikabideek ohizko komunikazio egoera ezberdinetan zuzenean igorritakoak.

217. 1991> euskara batua saiakera-liburuak baietz ba! 00011 - Ahozko testu batetik informazio osoa eta berariazkoa lortzea.

218. 1991> euskara batua saiakera-liburuak erlijioak munduan 00096 - Lehenik lege idatzia daukagu; eta ahozko legea, Moisesi adierazi zitzaionetik, belaunaldiz belaunaldi transmititzen joan dena. Farisearrek onartua, saduzearrek zalantzan ipintzen zuten.

219. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. iturbe 00009 Egileek arrazonamendu kimikoa egiterakoan zentzuaren erabilmenduari ekiten diote behin eta berriro, formuletan baloreen ordezkapen arruntaren ordez. Horregatik, problemen ebatzietara daramaten ideia eta arrazonamenduak ahalik eta era errazen eta zuzenean aurkeztu dira, noizbehinka ahozko erlazioak ere erabiliz.

220. 1991> euskara batua saiakera-liburuak industri ondarea 00014 Legazpiko industri ondareari buruzko azterlan hau ez da inola ere behin-betikoa. Lan garrantzitsua hasi dugun arren, jakin badakigu oraindik bide luzea egin behar dela eta lanean jarraitu beharko dela ikerketa sakondu ahal izateko. Ahaleginak ahozko iturrietara, enpresen artxiboetara... bideratu behar dira bereziki.

221. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. alberro 00039 Irabazlearen lanak, kantatu egiten ziren. Beraz, idazterako garaian, kontutan hartu beharrekoa zuen idazleak alderdi hau ere. Ahozkotasuna zaintzen den beste aspektuetako bat dugu beraz. 37 Kontutan izan behar dugu euskal kultura idatzizkoa baino ahozkoa dugula gehiago.

222. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. garzia 00010 Bereziak berezi, hala ere, euskarazko jarduna inguruko erdararen (bi erdara ahaideren) mimetismoz garatu da hein handi batean, ahozkotik idatzira nor izango den hizkuntzak egin beharreko bide guretzat hain oztopotsuan.

223. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. garzia 00026 Puntuazioari buruzko zer guztian, funtsezkoa den zerbait: puntuazio kodea eskasa da xehetasun guztiak emateko. Alde batetik, ahozkoaren ñabardurarik finenek ez dute askotan isla egokirik idatziz (entzun edozein iragarki, eta transkribatzen saiatu), eta bestetik, sintaxia konplexua bilakatu ahala (menderakuntzaz eta abarrez), arazoak sortzen dira konplexutasun hori hain kode laburrez zuzen eta egoki jasotzeko.

224. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. garzia 00160 Ahozko hizkeren (eta harekin batera, hein batean zein bestean, idazle zaharren) hitz-ordenamendua ez dator beti bat gaur egungo idazkerarenarekin.

225. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. arrigain 00088 Belarriak silaben arteko zatiketa atzematen du ahozko kate orotan, eta silaba orotan sonante bat. Bi gertaera horiek ezagunak dira, baina zein den beren izateko arrazoia galde dezakegu. Esplikazio batzuk proposatu dira erantzun moduan:

226. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 00064 Kanala da bestea; ahozkoa eta idatzizkoa bereizten ditugu, eta banaketa horri atal gehiago egin dakizkioke. Ahozko komunikazioan, telefonoz edo mikrofonoaren aurrean hitz egiteak izango du seguraski erabiliko den hizkeran eragina eta testu pribatu bat ez da jendaurrean irakurriko den beste bat bezala idatziko.

227. 1991> euskara batua saiakera-liburuak pilota 00311 Bilboko egunkari batek bere garaian zera argitaratu zuen: Audientzia honetan laster ikusiko da ahozko epaian pilotazaletuak harrituko dituen prozesua.

228. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00085 Elkarrizketa hauetan, ahozko ariketak planteatu ez ezik zuzeneko azalpena eman eta bere prozesuari jarraipena ere egingo genioke.

229. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00069 Ahozko eta idatzizko testu-tipo desberdinen egitura generikoa berbaldiaren analisiaren aztergaia da (Halliday eta Hasan, 1989; Swales, 1990).

230. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00069 Antzera, ahozko zenbait jenero, sermoia kasurako, egituratuago egoten dira ahozko kontaketa baino. Azken jenero honek irekiagoa dauka bukaera, baina, hala ere, errepikatu ohi diren ezaugarri multzo bat dauka (hasiera/kokaera, korapiloa, konponbidea, hori guztia denbora eta partaideak jasotzen dituen marko baten barruan).

231. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00069 Solasaren egitura berea du ahozko elkarrizketaren txandakatze-sistemak (Sacks, Schegloff eta Jefferson, 1974), eta diskurtsoaren gaitasunaren azken alderdia dugu, geure eskemaren arabera.

232. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00069 Txandakatzeari lotutako konbentzioak solasarekin erlazionatuta egon ohi badira ere, garrantzitsua da konturatzea ahozko beste jenero batzuetan ere azal daitezkeela, adibidez kontaketan, entrebistan edo hitzaldian.

233. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak p. salaberri 00095 Erretorikak aholkatzen duenari ezer kendu gabe, begi bistakoa da horrelakoak ahozko tradizioaren edo, nahi bada, kate mintzatuaren (=berbaldiaren) errekurtso laburbiltzaile eta oroitarazle nabarmena direla. Axularren lanbidean erabili behar ziren horietakoak, hain zuzen ere.

234. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak k. zuazo 00361 Batez ere ahozko hizkuntza lantzen duten herri irrati eta telebistetan erabili beharko litzateke euskalkia.

235. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. sagarna 00057 Ahozko suomieraren grabazioak

236. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak g. piedra 0120 Egoera proiektaturik, ahozko adierazpenaren irudikapen grafikoa beraren inplikazioei buruzko debateari ekin.

237. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.m. toledo 0020 Azken finean, ahozko mundua eta idatzia bi mundu desberdin dira, bakoitzak bere ezaugarri bereizleak ditu.

238. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.m. toledo 0020 Fikzioa: batipat ahozko munduaren esparru izenburupean irekitzen genuen atala, honako hau adierazi nahian: irudimen munduak sortutako tramankuluetan testua/banakako irakurketa harremana falta dela euskal literaturaren sisteman.

239. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.m. toledo 0020 Honenbestez, azalduriko ikuspegiaren barnean, euskal fikzioaren esparrua ahozko munduari lot dakiokeelakoan gaude.

240. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.m. toledo 0026 Euskal XIX. mendeak dakarren hainbat berrikuntza, (elizgizonak ez diren idazleak hartzen doazen tokia, hitz-neurtuaren ugalpena, hizlauaren hesiak haustea, hitz-neurtua dastatzeko zaletasunaren zabalpena...), lehenaldiari so eta lehenaldiaren argitan honela planteatuko genuke: orduan bezala ahozko munduak fikziozko tramankuluak sortzen, igortzen eta jasotzen jarraitzen du, baina banaketa-modu orokor honetan, geroz eta gehiago ari da letra ahozko munduaren zerbitzutan jartzen eta mundu idatzia beste alor batzuei ateak irekitzen, eta mundu honetan jakintzaren esparruaren nagusitasuna nabaria bada ere, lekugune hori banatzen hasten da poliki-poliki.

241. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.m. toledo 0026 Letra ahozko munduaren zerbitzutan jartzea ez da zentzu absolutuan guztiz berria euskal literaturan, jadanik azaldu dugunez.

242. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.m. toledo 0026 Letra ahozko mundua igortzeko tresna berri bihurtu da.

243. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.m. toledo 0026 Bada mailakatze bat, baina letra ahozko munduaren zerbitzutan jartzeak lotzen ditu: neurri tradizionalez, prozedura narratiboz, jakinekoak diren metaforaz... ehotako bertsoak dira.

244. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0085 - idatzizko eta ahozkoaren garrantzia eta bien arteko desberdintasunak azaltzen dira;

245. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0085 - ahozko eta idatzizko alderdiek dute garrantzia, horien erabilera argi bereiziz;

246. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0085 Edozein mailatara iristeko, lehenengoan ezik, aurrez ahozko eta idatzizko zenbait froga pasa behar dira.

247. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0085 Orientatzaileak, bestalde, badu galdera-zerrenda bat, ahozko frogaren oinarri izan daitekeena.

248. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak egan 1994 0263 Ahozko literatura: Bi obra ditugu soilik.

249. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak egan 1994 0269 Ahozko literatura: Euskal kanta Zaharrak (1-6, 1966, 1341 35).

250. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak lingkonputaz 1586 Makinen eta gizakien arteko harremanetan makinak gizakiari eman beharreko mezuak idatzizko hizkuntzaz eman ordez ahozkoaz ematea da iharduera honen oinarrizko helburua.

251. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak h. knô*rr 1613 6.15tan lau txosten irakurri dira: Hitanoa non eta nork erabiltzen duen (X. Alberdi); Neurtu aditzaren erregimenaz (I. Azkune); Neurtu aditzaren erregimenaz (Julio Garcia, M. Ensunza, J. R. Etxebarria eta K. Altonaga), eta Hitanoa ahozko hizkuntzan Euskal Herriko Hizkuntza Atlasaren Arabera (G. Aurrekoetxea).

252. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j.b. orpustan 0066 Elisione 'ta sinalefa guziak eginez (Etxeparek hain ezberdinki dematzanean: hiru laurgarrenean, bertzerik baterez, aldiz dieresia ahozko moldeak sineresia hobe zuelarik: 3 ygandiac), errima aski aberatsak zuen aldatuz (Etxeparek asonanza bakarra du -i, nahiz errima iduriekin nahasia: -qui (-ki) hamarretatik zortzietan)...

253. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j.b. orpustan 0066 Hitz errepikak bereziki aditzetan (eztaçala bietan, ezetare ahozko laburpena ere) ezeztatzen ditu (ezac, etzac, ezadil', ezizal', eztezala): ez da azkenean errepika bakarra bi olerkietan.

254. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0113 Idatzizko mintzairak Elkarteko bi hizkuntza ofizialen (euskara eta gaztelera), hauek ama-hizkuntza (H1) nahiz bigarren hizkuntza (H2) gisa hartuta, ahozko erabileraren eskurapena eta garapena bultzatzen duten edukinak barnebiltzen ditu, bai eta hizkuntza idatzirako hurbilketa ahalbidetzen duten edukinak ere.

255. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0113 Lehenengo multzoak ahozko mintzairaren eskuraketari eta garapenari buruzko edukinak barnebiltzen ditu, bai eta bigarren hizkuntzarako (H2) beharrezko zehaztapenak ere.

256. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j.l. goikoetxea 0808 Badakar Axularrek, baita Mogel, Añibarro zein Azkuek, eta ahozkoan egunero-egunero darabilgu.

257. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: atzekoz aurrera. hitz-bukaeren hiztegia, 7 0007 Informatika eta ahozko literatura uztarrezinak ez diren ustearen frogatxo bat.

258. 1991> euskara batua saiakera-liburuak kazetjardun 1991 0060 Egoera honen egiazko eragingarria ahozko komunikabideak, eta zehazki Generalidadekoak, katalanez hastea izan zen.

259. 1991> euskara batua saiakera-liburuak kazetjardun 1991 0060 Ahozko komunikabideetan ezin joka zitekeen argitaletxeetako prozedurekin soilik, testuaren azken atala zuzenean egiten baita, mikrofono aurrean, eta hizlari bakoitzak irakurtzeko nahiz bapatean hitzegiteko duen gaitasunaren baitan dago.

260. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. iztueta 0483 Gogozko otoitzari dagokiona da eta ez ahozkoari.

261. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.a. arana m. 0013 Vox populi (Herri ahotsa) ezaugarripean 1689 ahozko melodia eta 121 musikagailurentzako aurkeztu zituen lehiaketara, aita Donostia ere bere aldetik aurkeztu zen aldi berean.

262. 1991> euskara batua saiakera-liburuak jamuj 1037 Ahozkoan, egia da, doinuak garbi ditzake zalantza batzuk.

263. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.m. irazola 0256 Bizkaieraz LEGEZ 1 LEGEZ fue general (Etcheverri de Ciboure, etc.), Mitxelenak, in Villasante, o.c. 115. orr., eta, ahozko erabileran, LEZ.

264. 1991> euskara batua saiakera-liburuak orhipean 0099 Hauxe da ahozko literatura deritzana, irauteko liburu beharrik ez duena.

265. 1991> euskara batua saiakera-liburuak orhipean 0099 Hasiera batean munduko literatura guztiak ahozkoak ziren eta, are gehiago dena, gaur egun literatura idatziaren klasiko zenbait, urte luzetan, ahoz-aho atxiki ziren, liburuetan eman baino lehen.

266. 1991> euskara batua saiakera-liburuak orhipean 0099 Idazkeraren asmakuntzak ez zuen, hala ere, ahozko literatura guztiak idatzi bihurtu, askok ziren bezalakoak iraun dute bizirik, nahiko mespretxatuak izan arren.

267. 1991> euskara batua saiakera-liburuak orhipean 0099 Gure ohizko literatura ahozkoa izan da eta hala jarraitzen du izaten bere adierazpenik nagusienean: bertsolaritza (ikus 29).

268. 1991> euskara batua saiakera-liburuak orhipean 0099 Dena den pertsona hauek ezin zuten bertsorik oroitu kantan baizik; hau ahozko literaturaren beste adierazgarri bat da: doinuari atxikirik egotea.

269. 1991> euskara batua saiakera-liburuak orhipean 0099 Hemeretzigarren mendean hasi ziren folklorezaleak jakintza hau biltzen, gal ez zedin; haiei esker ezagutzen dugu gaur egun, zeren XX. mende hasieran ohizko bizimodua astindua, inarrosia izan bait zen, ahozko literaturaren katea, orohar, etenik geldituz: behartutako eskolatzea (erderaz jakina), industrigintza basatia, irratiak, etab.

270. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.k. igerabide 0043 Alde batetik, adimenak jartzen ditu mugak, irakurketa ondo oinarritu arte haur literatura idatziak ez baitu ahozkoak duen indarrik; hots, irakurketan nahikoa trebatu behar du batek, ahozkoarekin bezainbateko konpenetraziora iristeko (eta hala ere...); bestetik, haur literaturak ahozko tradizioan bizirik iraun du, eta nolabait ere bizirik dirau gaur egun, nahiz hilzorian egon; oraindik ere, haurrek ahoz igortzen dituzte beren jokuetako lelo, kanta eta abar, oraindik ere bat edo beste aritzen zaio bere umeari, ahotik belarrira, berak haurtzaroan ikasitako ipuinak kontatzen.

271. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.k. igerabide 0059 Esataria etengabe deitzen ari da bere ingurura, hitza biziarazteko, hitzari hartzailea bilatzearren; poeta dei bilakatzen da (esan dugu nola ahozko kulturetan poeta ahotsarekin identifikatzen den).

272. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.k. igerabide 0059 Gorputzaren mugimendu eta keinuak, begiradaren nora-nolakoak adierazgarritasun berezia dute ahozko arloan (...).

273. 1991> euskara batua saiakera-liburuak lantziri 0058 Euskal ahozko ohituran, harrespilentzat, trikuharrientzat bezala, leiendazko pertsonaia berak aurkitzen dira beraien hasieran eta hilobiaren ideia beraiei loturik gelditzen da.

274. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1995 0012 Ez, alde batetik, hor daudelako bertsolariei buruz Jakin aldizkarian J.M. Torrealdaik egindako lan bikaina, eta beste aldetik, bertsolaritza beraren historiatik hasi eta ahozko literaturarekin duten zerikusia aztertuz Lekuona osaba-ilobak eta beste hainbatek egin dituzten lanak.

275. 1991> euskara batua saiakera-liburuak argi idazteko 0011 Nolanahi ere, idazlea eta irakurlea ezagunak badira malgutasunez joka dezakegu eta tonu adiskidekorragoa erabili (agurrak, ahozko hizkerako esamoldeak...).

276. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0130 Eta hori, jakina, gaztelaniarekin erlazioan gertatzen da; hau da, idatzizko gaztelaniak agian behera egingo du, eta ahozkoa finkatu egingo da.

277. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0130 Oinarrizko arrazoia da hizkuntza batean idatzizko erabilera nagusitzeak ez duela ezinbestean esan nahi ahozkoa ere nagusitu denik.

278. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0130 Ahozko erabilera, ordea, pertsona pribatuen artekoa da batik bat, nahiz eta erabilera instituzionala ere badagoen (pertsona batek erakunde pribatu zein publikoren baten izenean mintzatzean erabiltzen duenean); beraz, hau ere normalizatua izatera irits daiteke.

279. 1991> euskara batua saiakera-liburuak a. barreña 0060 Guraso biak dira irakasle, bata eskola baten, bestea unibertsitatean, euskara, ahozkoa zein idatzizkoa, egoki menderatzen dutelarik.

280. 1991> euskara batua saiakera-liburuak nekhizt 0018 Batzordeak aztertutako terminoen egokitasuna aztertzeko, eta baita egungo ahozko altxorra jasotzeko asmoz ere, testeatzeko sistema berria antolatu zen.

281. 1991> euskara batua saiakera-liburuak nekhizt 0018 a) Gaur egungo ahozko altxorraren berri jasotzea eta horren lekukotasuna hiztegian agertzea.

282. 1991> euskara batua saiakera-liburuak pper 0388 Azkeneko honetako ahozko usarioa azalduko zaizu sail honetan.

283. 1991> euskara batua saiakera-liburuak pper 0388 Alde batetik, amaren aldeko amona Mikela Elizegi, Pello Errotaren alaba zuten; eta beste aldetik, aitaren aldeko amona Loentxa Alduntzin, gutxienez 1870az geroztik, Mikonen bertan ahozko usario aberatsa ereindakoa.

284. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak n. san miguel 00060 Bestetik, Zigor Arloan, salatari moduan duten papera aski ezaguna da, eta ezin ukatuzkoa da hiritarren defentsan eduki beharko lukeen betebeharra, salatzaileari nahiz salatuari ulertzeko modua zuzenean eduki beharko lukeelako bitartekorik (itzultzailerik) gabe (gogoratu, arlo honetan ematen dela ahozko ekitaldi gehien, idatzizko bitartekorik gabe, eta Konstituzioaren 120. art. eta Aginte Judizialeko Lege Organikoaren 229.1 artikuluak Fiskalari eginbide hauetan parte hartu beharra ezartzen diote:...

285. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak n. san miguel 00062 Nire epaitegian, normalean, jendeari ahozko ekitaldia zein hizkuntzatan nahi duen galdetzen diot, eta ez nintzateke urruti ibiliko, %70k euskaraz eskatzen dutela esango banu.

286. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak h. knô*rr 00322 Jakituria eta zorroztasun handiz ikertu zituen Corominesek izen horiek, ehundaka lekukotasunak ekarriz, zaharrak eta berriagoak, idatzizkoak eta ahozkoak.

287. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0122 - Euskaraz emandako hitzak, beste alderditik, idatzizko froga bati dagozkionak baino ahozko froga batetik ateratakoak direla dirudite.

288. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0065 Telesail hauetan emakumearen etsairik nagusiena beste emakumea izan ohi da, biolentzia fisikoaz gain ahozkoa ere ematen delarik.

289. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0224 Azkenik, prozesu penalean ez zen batere arraroa errugabetasun-presuntzioak praktikan indarrik ez edukitzea, honen ondorioa izaki, ahozko judizioan ez zela froga-lanik batere egiten, edo oso gutxi behintzat, eta, ez gutxitan, errefutaezineko karguen froga-indarra izaten zutela poliziaren atestatuek.

290. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. kortazar 0018 Jakina denez, ahozko testuak (adierazpen-kontrajarpena erabiltea zilegi bazait) bizirik daude, aldakorrak dira, edo gehiago esanez, aldakortasunean dute bizitza.

291. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. kortazar 0018 Ahozko testuak egitura zabalduak dira, errepikatzen direnean, edozein balada kantatzen denean, edozein txiste kontatzen denean zerbait gorde egiten da eta beste zerbait aldatu egiten da.

292. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. baraiazarra 0020 Haren lanen ikuspegi orokorra eman nahi nuke batetik eta ahozko literaturari eta bertso eta olerkiei dagokiena bestetik.

293. 1991> lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak p. xarritton 0011 Bestalde, ahozko kasetariak hor ditugu.

294. 1991> sailkatu gabeak egunkariak dv 1999 00022 Baserritarrengandik jasotako ahozko informazioaren arabera, badirudi 1920. urte inguruan hasi zirela horrelako kableak Ataunen ipintzen. Ataunen ez ezik, Lezon ere jarri ziren.

295. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1999 00003 Ahozko erabilera eta idatzizko erabilera neurtu dira plana martxan dagoen gunetan, eta datuek erakusten dute erabilera gehituz doala.

296. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1999 00003 Langileengan kontzientzia piztu da, bai ahozko erabileraren inguruan bai inprimaki eta mezu idatzietan ere, eta horren adibidea da plana martxan dagoen guneetan hizkuntza paisaia aldatu dela eta bertan ikus daitezkeen txarteletan euskara beti agertzen dela.

297. 1991> sailkatu gabeak egunkariak f. ibargutxi 0067 Euskal Herriko ahozko tradizioa eta Europako tradizio idatzia elkarrizketan jartzea du helburu iaz sortutako kolekzio honek, eta oraingoan ere bide horretatik jo du Lertxundik.

298. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1992 0491 Lehen ariketa: derrigorrezkoa eta baztertzailea, epaimahaiak proposaturiko idatzizko eta ahozko proba batzuk egitean datza, galdaturiko euskarako ezaguera kreditatzeko.

299. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1992 0495 Lehen ariketa: Derrigorrezkoa eta baztertzailea, epaimahaiak proposaturiko idatzizko eta ahozko proba batzuk egitean datza, galdaturiko euskarako ezaguera kreditatzeko.

300. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1992 0498 Lehen ariketa: derrigorrezkoa eta baztertzailea, epaimahaiak proposaturiko idatzizko eta ahozko proba batzuk egitean datza, galdaturiko euskarako ezaguera kreditatzeko.

301. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.a. arrieta 0048 Hitzarekin batera ahozho literatura eta idatzia datozkigu.

302. 1991> sailkatu gabeak egunkariak jkort 0048 Gure ele arrigarria sortu zanetik ia amaseigarren menderaiño, aozko mintzaira soillik izan zan, eta garai artan idazten asi ziranak, euskaldun guztiek ulertzeko eran nola idatzi, ezin sumatuz aurkitu ziran, erabat sakabanaturik ikusten bai-zuten euskera.

303. 1991> sailkatu gabeak egunkariak jkort 0048 Orretaz gain, jakintza gaietarako, guztiz atzeratua daukagu euskera, bere bizitzako urte luze oietan zear idatzi gabeko aozko elea bakarrik izan danez; gelditu zaizkigun itzak baiño iru bider geiago, bide-bazterretan galdurik utzi bai-ditu; eta jaso ditugun esku-txoko beteko itzekin soillik, jakintzako gaiak ezin erabillirik, euskeraren kalterako, erderazkoetara jo bear izaten dugu.

304. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1992 1134 Hortik aurrera, ahozko musikaren historiaren aberastasuna paregabea da, jenero propioak sortu zituen, kantu-motaren bat idatzi ez duen konpositoreak oso gutxi izan direlarik.

305. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1992 1135 b) Elkarrizketa-egoeretan, erdal hizkuntzetako ahozko eta idatzizko mezuetako informazio globala eta espezifikoa ulertzea.

306. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1992 1135 Ahozko mezuak globalki ulertzea.

307. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1992 1135 Ahozko mezuak, komunikatzeko erreproduzitzea eta produzitzea.

308. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1992 1135 1.- Ahozko edukin laburrak erdaraz zuzen emititu.

309. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7277 Borondatezkoa eta izaera ez kanporagarria izanik, Epaimahaiak zehazturiko eran, euskara hizkuntzaren ezagupen ahozko eta idatzia frogatu beharko da.

310. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7766 Hizkuntzaren ahozko adierazmena bapateko mintzamenez mamitzen da nagusiki.

311. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak r. iraola 0031 Ahozko emariak horrenbeste merezi duelakoan nago.

312. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... e. arrizabalaga 00010 Merkataritzan, dendaz denda, euskararen ahozko erabilera indartzea zen helburu nagusiena.

313. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... e. arrizabalaga 00010 Eta ondorioz, lau lizentziatu berri zarauztarrek ekin zioten inkestak egiteari: Inkesta hauetan ahozko eta idatzizko datuak biltzen ditugu. Bezero bat dendara sartzen denean berak lehenengo hitza zein hizkuntzatan egiten duen, erakundeekin eta hornitzaileekin zein hizkuntza erabiltzen duen, telefonoko deiak nola erantzuten dituen... eta horrelako galderak egiten dizkiegu dendariei beraien ahozko erabilera ezagutzeko. Baina honen gain, idatziari ere begiratzen diogu: produktuen izenak, errotulua, publizitatea, ohar ezberdinak, administrazio paperak... zein hizkuntzatan idazten dituzten ere begiratzen dugu. dio inkestak egiten dabilenetako batek.

314. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... leihotik 1999 00001 Hori da Mzetamze taldekideen batzu ethnomusikologoak dira helburu nagusia: ahoz ahozko ohitza horren biziaraztea, haur eta gazteei zabaltzea, ber denboran belaunaldi berrientzat, kantu bilketak eginez.

315. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1992 0006 Kulturen ikerketa: hizkuntza afrikarren ahozko tradizioa eta sustapena (inbentarioa, bilketa, transkripzioa, oinarrizko materiala) ikertzeko hamar urteko plana onartzen da.

316. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... admineusk 1994 0014 Juan A. Artamendik, bestalde, eredu elebidunetako ahozko testetan erabiltzen den hizkuntzaren eragina aztertu, eta azterketak egiteko aukeratzen den hizkuntzaren ondorioz sor daitezkeen okerrak ezagutarazi ditu.

316 emaitza

Datu-estatistikoak: