XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak x. etxaniz 0084 Aldaketa nabarmena ematen da haurraren baitan: hitz egiten hasten da, objektuak identifikatzen ditu; eta 4 urtetik 7rako bitarte horretan garai animista izango dugu (haurrak gauza eta animaliei bizitza propioa ematen die).

2. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1980 0001 Lehen garai batez, ipartarren eta hegoakoen artean izaten ziren guduak, hau da, kristau-musulman eta animisten artean.

3. 1991> euskara batua ikasliburuak filosofia/dbho 00081 Tylorrek Primitive culture (1871) eta Antropology (1881) idatzi zituen eta lan hauetan erlijioaren sorreraren teoria animista aztertu zuen.

4. 1991> euskara batua saiakera-liburuak erlijioak munduan 00013 Bizi-bizirik dago animismoa. Lehenengo eta behin Afrikako zati handi batean tinko dagoen erlijioa delako eta 100 milioi kide baino gehiago dituelako. Baina ez da soilki Afrikara mugatzen. Pentsamolde animistaren jarraitzaileak 30 milioi dira Asian. Eta animismotik aski hurbil dauden gurtzak nonahi aukituko ditugu Hego Amerikan ere.

5. 1991> euskara batua saiakera-liburuak erlijioak munduan 00013 Alabaina, atzeraka ikusten dugu beste erlijioekin parekatuz gero. Duela 30 urte afrikar populazioaren erdia baino gehiago zen animista. Gaur egun portzentaia ez da %20a baino altuago (adineko eta leku isolatuetan bizi den jendea da batik bat animista).

6. 1991> euskara batua saiakera-liburuak m. amas 00122 Ezberdintasunaren arrazoia, nolanahi ere, honako hau omen da, Sô*derblomen iritzian: Jahvehren irudikapen horrek errepresentazio animistak izan dituela abiapuntutzat. Direlako errepresentazio animistek erlijiotasunaren garapenbide luzean izan duten garrantzia, ez dut nik ezeztatuko.

7. 1991> euskara batua saiakera-liburuak m. amas 00122 Alderantziz, Sô*derblom bera baino haruntzago noake ni neu, zeren eta irudikapen animistek, bere iritzian, hasierako filosofia primitibo samar antzeko bat baino ez baitzuten osatzen, eta ondorioz, alde batera utzi behar izan zituen, benetako erlijiozko asmamenaren irudikapen-arlotik aparte.

8. 1991> euskara batua saiakera-liburuak m. amas 00122 Niri dagokidanez, ordea, irudikapen animista horiek, sortu ahala, ditxosozko estimuluen katean, hain justu, katebegi baliotsu izateko aukera zutela onartzea, oso gogokoa zait, zeren eta horrelako errepresentazioak bultzagarriak izan baitzitezkeen...

8 emaitza

Datu-estatistikoak: