XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura i. urbieta 0135 Leku jakinetan, aurretik umeak barneratua, bibentziatua eta gero irudi estereotipatu batetan sinbolizatua izan den ibilera konkretu bat iradokitzen duten karteloiak ipiniko ditugu.

2. 1991> euskara batua ikasliburuak m.j. eceizabarrena 00020 Kanalean oinarrituta, komunikazioa ezarri, mantendu, erraztu ala etetea du helburu, eta baita komunikazioaren eraginkortasuna zihurtatzea ere. Formula estereotipatu, esaldi labur eta berriz esateen erabilera ugaria ditu ezaugarri. Agurretan topatzen dugu maiz (egun on, kusi arte), telefono elkarrizketetan kanalak irekia jarraitzen duela adierazteko (bai... bai: mm... mm; hara... hara), testuetan zerbait nabarmentzeko erabiltzen den letra mota desberdinetan etab. Haurrek jabetzen duten lehen funtzioa izaten da, haurrengan komunikatzeko joera lehenago agertzen baita informaziozko edukina duten mezuak ekoiztu eta ulertzekoa baino.

3. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ae ituna 00044 Are gehiago, gertatu izan da (M. Wolf, 1994:97) telebistarekiko dependentzia nabarmena duten pertsonen artean batez ere, bere egin dituztela telebistak estereotipatu dituen zenbait irudi eta portaera (telebista answers deitua izan den fenomenoa) nahiz eta errealitatea desberdina izan.

4. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1995 0033 Iritzi guztiz estereotipatu honek bertsolariei buruzko klitxe fijo bat egitera eramaten ditu.

4 emaitza

Datu-estatistikoak: