XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua antzerkia x. mendiguren e. 0065 (Gaur egungo eta Belle époqueko estereotipoen sinbiosia: liga gorria, gerriko eztenduna eta abar; oso imintziozalea).

2. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0020 Esterotipo hauen aurrean, garrantzitsua dela deritzagu, Hasierako Zikloko haurrak jasamen-giro horretan Niaren alor globalago batetan integratutako sexualitate bat duten pertsonak sortu behar dira.

3. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0074 Estereotipo mordo bat.

4. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 (...) ideiarekin urtzen bait da estereotipua, eta gehien-gehienetan ideiatzat hartzen dugu.

5. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Eta geure kate ta loturak ezagutu beharko ditugu lehen-lehenik, hortarako: estereotipuak erantzi, ideiak argitu.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Amaren esnearekin batera edoskitzen dugu hizkuntza; betiko markatzen gaituzten maitasun ta gorrotoak, estereotipuak eta ideiak.

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Laister asma diteke, ikusbidez, poloniar umeak aurkituko duen alemaniarraren estereotipua ez dela eskierki maitekorra izango.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Horrela, ideiak eta estereotipuak bereizten saiatu beharrak ez dauka bukaerarik, eta kondairazko batasun horregatixe, gure iritzien bitan batetik printzipioen garbitasun zientziazkoa ta bestetik estereotipuen arruntasuna xehe-xehe ta ilez-ile bakantzeko grina ez da intelekualkeria ta pedanteria besterik.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Berez, ideien sistimak dira; baina horrez beste, ideologia guztia zehar hedatzen dira estereotipuak ere, ideiekin batera.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Ez estereotipuen bitartez bakarrik, baina hoen bidez ere bai, eta abantail hainitz ba dute hoek, beren argitasun eta indarrengatik (azterketarako).

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Esaten genuen, ba, ideologiak bere altzora jasotzen duela estereotipua.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0238 Schaff-ek gehiago esango du: estereotipua ez da berez eta beharrez ideologiaren atal osakairik, baina de fakto ez dago estereotipurik gabeko ideologiarik.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0011 Garrantzitsua da hizkuntz ikasle onaren estereotiporik ez dagoela konturatzea.

14. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak amatiño 0001 Zentzu kritikorik gabeko betidaniko esterotipoak azaldu nahi izan dira.

15. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura j. gomez 00135 Izan ere, emakume hori ez da bera gauero ikustera ohituta dagoen andre samin, latz, txabusinadunen estereotipoa.

16. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 00104 P. Meara-k (1980: 234), harenak baitira adibide horiek, dio ingelesak estereotipo asko dituela beste zenbait hizkuntzaren aldean: frantsesa, nederlandera, italiera edo poloniera, esaterako. Egiatan, A.M.B. de Groot-ek (1980) ez du %50 baino gehiago aurkitu nederlanderan.

17. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1993 0079 Osasunaren eta emakumeen gaineko azterketak arazo batekin topo egiten du, baldintza biologiko berezien mugarekin, alegia, eta hori kontutan hartu behar da osasun arloan gizonaren eta emakumearen ezberdintasuna azaltzeko orduan (11). Martínez Ten, Carmen eta Martinez, Rosa, Indicadores Sociales de la Salud de las Mujeres. Indicadores Sociales para la Mujer liburuan, Debate Saila, 8. Gizarte Arazotarako Ministeritza, Emakumearen Erakundea, Madrid, 1989. Egileek azpimarratzen dute beren helburua ez dela erredukzionismo biologistak egitea, frangotan erabili izan direnak, bestalde, emakumeen gutxiagotasuna frogatzeko, eta horretarako eragin handia izan dute bai medikuntzak eta baita osasun sistemak ere, estereotipoak eta arau definizioak sortuz, azken finean jokabide ideologiko sexista baten ondorio baizik ez direnak.

18. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1996 0048 Publizitatearen eraginaren adibideak, beste eredu batzuk erabiltzea galarazten dituztenak: (nire asmoa da modeloenganako kezka desagertaraztea eta kezka hori eragin handiagoko beste estereotipoak ezabatzera bideratzea).

19. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1996 0052 Komunikabideak eta publiziatatea, oro har, gauza bakar batean datoz bat, alegia, emakumezkoen estereotipo bat sobera erabiltzean,eta gehiegikeria hori ez da gertatzen modelo gizena edo argala aurkeztearekin, gehiegikeria gertatzen da neurriz kanpoko garrantzia ematen zaionean emakumearen gorputzari, ohiko rolean kokatzen dutenean, bigarren mailako gizakitzat hartzen dutenean, erabakiak hartzen dituzten taldeetatik eta esparru guztietan partaide izatetik baztertua aurkitzen denean eta bere pertsonarenganako errespetoa beti ere egoera zibilari eta amatasunari lotuta dagoenean.

20. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0122 Outgrouparen estereotipo deshumanizatzaile honek, honen aurkako ekintzak justifikatzen ditu (Tajfel, 1981; Wilder, 1986), beraz, hau suertatuko balitz, gure kulturan biolentzia kulturala dimentsioan kokatuko litzatekeen elementu bat izango genuke.

21. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bakearen dk 0275 Honi dagokionez, aipatu nahi dugu identitate indibidualaren kasuan balio diferentzia hautematua eta deslegitimizazio mailak nahiko altuak badira ere, hauek, teoriari dedikaturiko atalean azaldu dugun prozesu sozialaren eraginez komunikazioa pobretzea, etsai-jarrerak, estereotipo negatiboak eta ezberdintasunekiko hipersentiberatasuna erabat areagotzen direla identitate sozialaren salientziarekin.

22. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egunk 1999 00043 Irakurzaletasuna bultzatzeko orri batean idatziriko esaldiak dira horiek, eta bata bestearen atzetik aipatu ondoren hauxe esan zuen Victor Morenok: Ez al dira horiek guztiak irakurzaletasunari buruzko aurreiritziak eta estereotipoak? Kontzientzia sortzen duela esaterakoan hori idatzi duenak izango du kontzientzia moralari buruzko definizio konkretu bat. Baina norena da kontzientzia hori? Esaldi sorta horiek faltsuak dira, nire ustez.

23. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egin 1996 0003 Gizarteak eraikitako estereotipen arabera, alemanak garagardozale tripontziak dira, kataluniarrak diruzale amorratuak eta beltzen zakilen luzera dela eta jai omen dugu besteok edozein neurri-lehiatan.

24. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egin 1996 0003 Gezur eta ezjakintasun kirats nabaria dute gizarte modernoek darabiltzaten estereotipo gehienek.

24 emaitza

Datu-estatistikoak: