XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa echta jos 0149 - Zeurea naz ta jo naizu ama nai dozun guztian, baiña badakizu Mundakako gizadi guztien artean entzute andikoa dana Josetxo, bere betiko egitasun onakaitik, eta ganera ikastuna ta esangiña dalako.

2. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa echta jos 0266 Erriko gizadiak jakin ebanean zer jazoten zan, goiko kalean bizi zirean batzuk esan eben ikusi ebela bakar-bakarrik Bermeorantz joaten.

3. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa echta jaym 0145 Ezagun-da, ixan-be, emeko gizadijak iñoiz korkochik ikusi eztabela; nire tontorrari begiratzen deutsen guztijak, jarten dira barreka, iñoiz ikusi ezpaleben nire tayuko gixon bat.

4. 1900-1939 bizkaiera literatur prosa ag kr 0117 Mañasi zan itaunle, berak nai eban aritik eruateban jarduna, ta aiñ buru-ta-biotz arlotu zirean euren autuan eze, ezeri be jaramon barik, ez bide inguruko burdin lantegi ketsuai, ez Ibaizabalgo ontzite ugariai, ez gora ta bera oso astiro eroiezan gabarra astun beteai, ez edonun agiri ziran gizadi zamatzalleai, ez burdi barrukoen barregarrizko esanai, ez Bilboko sarreran egozan jauregi barri ederto apainduai; ezeri begiratu barik, ezer ikusi barik, uste baño lenago eldu zirean zalpurdia geldituten zan kaleraño Indianoa ta Mañasi.

5. 1900-1939 gipuzkera antzerkia alz osaba 0035 Lanak, eta lanak bakarrik, gizadiko erregetza jatorra, gizonari ematen dio.

6. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa ldi 0189 Txinatarren ertia, Kolon'ek Ameriketa'n arki gizadiena, izoztar larruz-jantzenia, eztira erti-era berdintsuak .

7. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa ldi 0191 Len-leendanik gure izkuntza landu izan ba'gendu, gogo-jardun ta bear guzietarako erabilliz, gaur berezizko jakintza baten, berezizko elerti (litterature) baten bidez gizadiak begiratze ta aipatze'aal-ginduzan!....

8. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa v. aizpuru 0049 Noraño dan gogaia altasuna adiratzteko, esan oi da t'egiz, berak gogaiak izadi edo gizadia beñepein zuzentzen dula; bai ziñez, gogaia da ontzi-buru edo zaindari erne askarra gizadi onentzat au itxasoratzen badu oarkaspen ontziñ ta bere bultzkin edo igizale, oarkaspen mendeko sinismeñ egizko zorrotza ba da, baña ez du biziro ondo zuzenduko, ondatuko da ugarri baten aurka juanik, alegin teman zailtzen ba da irudimenak iasotako ontziñ ta begirada gotargi utzes dabilkiñan beartzen ba du gizadi au itxasoratzea edo beintzat, bearren gertako da zaindari ori ontziñ aurreko aldea okertzea, leengo zaindariñ bidea artzea, aurrea joan nai ba du t'orrela oker suge eran ibiltzeekin, naiz ori bai batzuetan burrundara aundi artu, alperrik ikatz onda atzera gero egiteko, gutxi aurreratuko du.

9. 1900-1939 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... karmargia 1934 00009 Inglaterra'ko giza-edeslari batek izpar arrigarri au iragarri dausku. Irureun eta amabi urte barru gizadi (mundu) guztia zoratu egingo dala.

10. 1900-1939 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... karmargia 1934 00009 Aonan emendik irureun eta amabi urte barru gizadi osoa zoratuta egongo ei da.

11. 1940-1968 bizkaiera liturgia onaind 0489 Ene Jesus maitea! Esku ta oin gurutzean josten zaitue, zanak urratu ta azurrak askaturik! Au zure zaurtako odoljarioa! Ta ori, Zeu gizadiaren Erosle zareala!.

12. 1940-1968 bizkaiera literatur prosa ker barri ona 0047 Izan bere, Jaungoikoak gizadia oso maite dauala'ta, Bere Seme bakarra emon dautso, Aregan sinistea dagianik galdu ez daiten, betiko bizitza izan dagian baiño Jaungoikoak bere Semea lurrera ez dau lurtarrak epaitzeko bialdu: Aren bitartez gizadia gaizkatu (salbau) dadin baiño Euren eskuan dabe gizona betiko gaizkatzea, ta betiko galtzea.

13. 1940-1968 bizkaiera saiakera-artikuluak a. urrutia 0031 Gixadijaren seaskan bertan agertu be agertzen dira Tigiris eta Eupartes ibayaldian.

14. 1940-1968 bizkaiera saiakera-artikuluak a. urrutia 0037 GIXADIJAREN AZIKERA-BIDIAK.

15. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak j.g. etxebarria 0029 Itun Zarreko idaztiak, Kristo'k egiñiko gaizkakundearen aurretiko aldietan gizadiaren egokeraren araura, Jaungoikoaren eta gizonaren ezagutza, ta Jaungoiko zuzen ta errukitsuak gizonekin diarduan era askotarikoak guztioi erakusten dautsez, idaztiok, akatsak eta aldiko gauzak ekarri arren, Jaungoikoaren egizko irakasbidea damoskue.

16. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak f. zenarruzabeitia 0309 Jaungoiko-Seme ta gizadiaren azkatzalle zalako, neke zoritxar guztiok eroan bear ebazala, bein baño sarriago iragarri eutsen....

17. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak ibarg 0071 Aldi onetako jakitunak, auzi au zearo aztertu ta lurralde guztietako erriak arakatu ezkeroz, eretxi onetara joten dabee: gizadia, gizadi legez, uzkurtzale edo erlejiñozale iatzu.

18. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak ibarg 0153 Ez dira bi edo iru Jesukisto'ren izenez otoi egiteko batzen diranak; gizadi osoa da igandez Jaungoikoa'ren aurrean belauniko jarri, ta bere besoak eta bere gogoko oyu ta dearra Goikoa'ganaño jasoten dituana.

19. 1940-1968 euskara batua literatur prosa arti alegia 0122 Ni ere, marsan dagoen Gizadiari buruz, akordura eta pensamentura nator, geracen diren herriok, zerbicera geracen diren herriok, hegal eroriak dituztenek, beren arimako gogotik direna maitacen ez dutenek, laster bukatu behar dutela, eta gainera etoiki eta doilorki bukatu.

20. 1940-1968 gipuzkera liturgia or mb 1332 Egongu bakoitzean belauna makurtzen da, au esanez: G. Jauresten zaitugu, Kristo ta goresten. E. Zure Gurutze santuz salbatu baituzu gizadia.

21. 1940-1968 gipuzkera liturgia or mb 0709 Otoitza Mari Birjiña doatsua aurdun gertatuz, gizadiari betiko osasuna saritzat eman diozun Jainkoa; bekigu, otoi, ezaguna Aren bitartea, Aren bidez ezagutu baitugu biziaren jabea, ots, Zure Seme Jesukristo gure Jauna.

22. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa ibiñ virgil 0178 Erdiunean bi zantzu, Koron, eta... bestea nor ote zan, gizadiarentzat urte-aroak, uztabiltzailearena ta goldari lepomakurrena, alegia, bere zotzez marratu zituna?.

23. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa r. galdos 0024 69.- NERE ITUN BERRIAN
ZUENTZAT EMANA,
GIZADIA-N-ALDE
IXURIKO DANA...
EGIN NERE OROITZAT
NIK EGIN DEDANA...
.

24. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak zait 0107 Arrezkero iantzi bage ezkera iaiotzen, lengoen soiñekoetan iantzita baizik: gure etxe, erri, abenda ta gizadiaren soiñekoetan, arean.

25. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak zait 0107 Arrezkero, norberaren gogoa ez deritzagu aldagarri danik, erabateko gizadiaren gogoa baizik.

26. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak g. garriga 0167 An zeudenak oro, arriturik auzi aren amaya zitxaroten: ta ordutik laster, giz-emakumea itzuli ziran, lengo aldian baiño elduago ta atziago: emakumeak gona yasota eta magalean zorroa ipiñia ta gizonak kentzearren liskartuz: ezin zezaken, baiña, emakumeak zaitzen zunez, oyuka zesala: Yainko ta gizadiaren zuzena!

27. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak a.m. garate 0046 Askorentzat humanitas bere lenbiziko sentiduan gizadia euskeraz, bere nazio edo arraza da.

28. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak a.m. garate 0046 Guziok Gizadi bat osatzen dugula: ara gizon guzien erraietan sarrerazi bear dugun idea.

29. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak a.m. garate 0047 Gizonari etorri zaion Erredenzioa ere gizon guzientzat izan da, Gizadiarentzat, alegia, arraza edo nazio bereizkuntzarik gabe: gizonak Jainko seme biurtu dira.

30. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak a.m. garate 0047 Filosofian ikasi dugunaz pizka bat oroitu: Stoa-n ere idea berdiña jasotzen dugu: LOGOS gizadi ta gizon bakarrarentzat Indar batzalle ta barnekoia da, guzieri emana.

31. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak a.m. garate 0047 M-U-n gizadiaren batasun-idean praxis biziko dira.

32. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak p. iztueta 0058 Gaiñera, gizadiaren aurrerapena denbora gutxi barru itzaldu-bildurra legoke.

33. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak jon deunaren iritziz 0009 JESUS, GIZADIAREN BIZITZ

34. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak jon deunaren iritziz 0009 Jesus-Jainkoa gauza guztien bizitz-iturri bada, batez ere gizadiaren bizitz-iturri bear, ortarako egin baizan gizon.

35. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak jon deunaren iritziz 0009 Berak erantsi zion gizadi zigortuari bizi berria.

36. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak jon deunaren iritziz 0011 Ziur asko lengo Ebanjelioa eskeiñiko lioke itzez-itz gizadieri, bizitza egizko ta bakarra Kristori siñistean dagola gogoratuaz.

37. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak g. ansola 0079 Alderantziz, jokabideak moldaberritzen, gizadiaren kondizio berrien arabera, uste etzan moduz dakiela frogatu du, deskolonizazioan eta eremu zabal eta merkatu ugari billa dabillen libreganbismo onetan.

38. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak g. ansola 0096 Munduari begiratzeko, gizadiari erantzuteko, Europari uztartzeko, gere baitatik ernerazi genezazkegula soillik bai argia ta bai oldarra.

39. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0044 Ezkontza ezta, beraz, alabear batez edo izadiaren indar itsuen ibillitik sortua, Jainko Sortzailleak, gizadian bere maitasunezko asmoa betetzeko, jakintsu ta arduraz egiña baiño.

40. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak smitx unam 0406 Gizadi zabalaren aurrerako gure larrimiñaren Albistari zaitugunez, eraman errezago zaigu beñola, zure abogadutzari esker, gure bakartea;(...).

41. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak j. yurre 0295 Ona emen bi ataletan Ancel yaunaren ideia: 1. Gizadiaren onak eskatzen du, leterriek guda, alde bat utzi dezatela bein da betiko.

42. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak biologia 1968 0176 Gorpuzten ari dan Gizadia ez da giza-phylum'aren kimu bakar batetik loratuko dan Gizadia.

43. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak biologia 1968 0176 Noosfera salbatu nahi badugu, indar guziak aprobetxatu beharrekoak dira, Gizadiaren parte batek ez ditzake gaiñontzeko parteen indarrak zurrupatu, zeren lehenago edo geroxeago menperatutako alderdiaren kontzientzia piztu ta bere dana eskatuko du.

44. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak biologia 1968 0176 Hala ere, Teilhard'ek Foko Pertsonal batean bildutako gizadi batuaren itxaropena egokiago ta egitazkoago dala etsipena baiño, zientzi-premisakin adosago datorrela uste du.

45. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak txill hetah 0063 Gizadia, aldiz, bakarrik dago... Gizadiaren ertzak eta hegiak antzeman ditut.

46. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak txill hetah 0063 Ezin asmatuzko bere denbora-neurriek gizadiaren kondaira osoa begizizta labur bat egiten dute.

47. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak vill 0070 Jend'arteko lokarriak sendotu egin dira, eta amets bat bezela bederen, danok nai degu gizadia anaitasun ederrean bizi dedin, bakoitzak bere lagun urkoaren eskubideak zaitzen dituela.

48. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak vill 0070 Guzti au bearrezkoa zan, Elizak gaur gizadiaren batasun edo anaitasun orren alde zerbait sendo eta iraunkorrik egin nai bazuen.

49. 1940-1968 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak zarg 1966 00003 Biak, alkarren leian aritu dira, Gizadi egongaitz eta kezkati onen AZIERA aurrera eramaten.

50. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ibiñ 00001 Eta orregatik ospatzen dugu ABERRI-EGUNA ere Pazko Igandez, Kristok Eriotza garaitu zuelako gizadia askatzeko, eta Euzkadik ere, gure Aberria betiko itzalpean ondatu nai duen eriotza lotsagarria garaituta, Pizkunde zoriontsu baten Aberri askatuen mailara iritxi nai duelako.

51. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... j.a. goiria 00001 Ziñezmenik bakoak zuzendutako erlejiñorik bako gizadi edo erria inpernua da esaneban Voltaire gaiztoak

52. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... j.a. bastarretxea 00001 Gizadiari amaika kalte egindako gizona dogu Sartre eta alan ta guztiz be gure egunetako kultura maixutzat jarri dabe.

53. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... g. ansa 00001 Gizadiak gauregun duen auzirik garrantzikoenetakoa dugu au.

54. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... m. argiñarena 00001 Dardazio sakon aldi jakiñ baten barrenerako, kultura baten oñarrietaraño zabaltzen danean, gizadiaren iraupen instintoak gizartetik igarle oiek aurrerazten ditu urrena datozenak bideak irikita arkitu ditzaten.

55. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... bidez 1967 00001 Beti aurrera, gizadien aldaparen gora zerua ikututeraño.

56. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... bidez 1967 00001 Gizadiak gaur, asko bear dau; bañan ez beti ametsetan ekiteko, bere zalantzak bizitzeko baizik.

57. 1940-1968 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... jbdei 1963 00001 Antziñako gizonak arriturik ikusten zitun gizadiaren indarrak, ekaitzak, itsasoak, ibaiak, tximistak, sua, e.a.

58. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak erlijoeo/4 0043 Taldean jarrita, guztiok batera, gizadiak gaur dituan beste buru-auste batzuk ere, pertsona asko ta askok eten gabe sufrituaz, korapillo ta kezkak, aurkitu ta askatzen jarraituko duzute.

59. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak erlijoeo/4 0043 z) Irakasleak eskuratuko dizu diska bat edo beste, gizadiko gora beerak gogoratzen dituana.

60. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak erlijoeo/4 0065 3. Ikusi baita, beren onura ere; zergatik dan ona gizadiak eta Jesus'ek aintzat emana onartua arakatu duzutena.

61. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak bizi oeo/5 0088 Elkarrenganako adiskidetasun ontan, elkartasun santu ontan, asi bear dugu lanean, guztiok osotzen dugun gizadi onen etorkizuna eregiteko Paulo VI garrenak (Bombay'n).

62. 1969-1990 bizkaiera literatur prosa erkiag 0017 Tokiko gizadiarentzat, ostera, iluna, oinazez eta preminaz betea, 1937 garren urtekoa.

63. 1969-1990 bizkaiera literatur prosa a. gerenabarrena 0336 Baña gizadi-aurrean, erkalmenaren etsaiakin nastauta, euron irakaspenak onartu eragiteko indarkeria baño eztarabillenokin bat eginda, agiri zan Eleiza ori; ta errudunago zein dan igerten eztakian Erriak, Eleizea be bere etsai ebalakotzat, al eban gogorren yo eban.

64. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak karmel 1971 0013 Batzarrak, orregaitik, Jainko-erria lur gaiñean zar-barriztutzerakoan, andrazkoak, goi-eskerraren bitartez emon leikeen laguntasun bikaiña ezagutu nai izan dau; ta aldi berean, bere arazoa goi-goi ipiñirik, dei egiten dautso bape duda barik gizadia jausi ez dadin laguntasuna eskatuaz, gizonak bizitzeaz bakezkoak egin daiezan, munduko bakea onik atera daiten ().

65. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak k. gallastegi 0018 Etorkizuna itxaropentsu agertzen yaku ta beti Eleizaren erakutsien bidetik eleiza zuzenago ta egizaleago ta garbiago bat lortu bearra dogu, berak daualako Kristo'ren egi osoa, bakar-bakarrik, Gizadiarentzat guztiz onuratsua dan egi ta bidea.

66. 1969-1990 bizkaiera saiakera-liburuak ker elizg 0264 Entzun erantzun eustan. Amabi mendi oneik, mundu guztian bizi diran amabi leiñu (jatorri) dira (245) Leiñu, (tribu erderaz): gizadi osoa. Mendiak, erriak dira; eta arriak, euron artean salbatzen diran gizonak.

67. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak j. zubikarai 0020 Aurrengo ondaketa andietan, abere-landare motak bizirik geratzeko segurtasuna euken; baiña orain, suntsituten doaz, azpimarkatzen dau Edward Wilson, Harvard-eko irakasleak, eta estura ondatzaille au aldentzeko aspaldian gizadiaren erantzun-bearra ernetzeko deika dabillen Norman Myers-ek diñoanez, tropikoko oian-galtzeak, lur onetako bizitza-asieratik, orain 4 mille milloi urte-edo, bizi-aberastasunaren atzekadarik andiena izango da.

68. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak f. rodriguez 0151 Haren ustez, zientziaren betebeharra, nitasunetik errealitatea ondorioztatzea zen; errealitatea derrigorrez gizonarengandik izan da sortua, gizakiak bere burua beste gizakiengandik aldentzen duena zer den ezagutu behar duela, alegia, horrela, gizadia gizaki bakar bat bezala ager dadin.

69. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0535 Egia esan, giza-existentziari buruzko egungo galderak gizadi osoaren etorkizuna du begien aurrean, ez gizabanakoarena bakarrik, lehengo garaietan gerta ohi zen bezala.

70. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0535 Biak bateratzea litzateke egokien, noski: nor bakoitzaren existentziak gizadi osoarenean harrapatzen baitu bere norabide eta esanahi betea eta osatua.

71. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0535 - gizadi osoaren existentzia osoarena.

72. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0228 Gizadiaren historian ere gauza bera ematen da.

73. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0132 Aurrerantzean, zientzia zehatz, erreal eta positibo honek soilik lortu ahal izango omen zuen gizadiaren problemen irtenbidea.

74. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0666 Giza zientziaren aurkikuntzei buruz Engels-ek esaten zuen bezala, Gizadiaren benetako historia oraindik ere hasten ari gara.

75. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0666 Gizakia atomoaren indarraz jabetu denetik (1945), zientziak ekarri duen ezagumendu honen erantzukizuna nork eta nola administratu, da gizadiaren hil-ala-bizizko arazo ideologiko eta politiko larri eta astunena.

76. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak anai elkarte bat 0082 - Apaizgoan eliztarren dohaineko zerbitzua bide Eliza salbamen egiten da gizadiarentzat.

77. 1969-1990 euskara batua liturgia d. amundarain 0007 Halere, gizadiak elkar adi ezinean darrai.

78. 1969-1990 euskara batua liturgia d. amundarain 0007 Batasun eta elkartasun bila ibili, bai, baina osoro erdizkako eta eskas lortzen duen gizadi honen bizi-arrazoia zein da, beraz?.

79. 1969-1990 euskara batua liturgia d. amundarain 0011 Gizadiarentzat salbamen esperantzarik ba ote dagoen aurkitu, eta esperantza hori, salbamen garantia hori, giza-prolemaren ahaleko irtenbide hori non dagoen aurkitu.

80. 1969-1990 euskara batua liturgia d. amundarain 0011 Kristautasuna, bizitzaren aurrean jarrera bat dugu; ekonomian, kultura, gizarte, politiku, tekniku e.a. alderdiak nola bizi adierazten diguna: gizadiaren egiazko jomugara joaz, salbamen orokorrera, erabatekora, guztikora joaz, hemen hasten baina hemen bukatzen ez danera joaz...

81. 1969-1990 euskara batua literatur prosa j.a. irigarai 0092 Dakusazuenez gizadiak bizitzari buruz oraino ere ikusmolde eskas eta zikoitza du arras; eta hori hala deno gu gaizki ibiliko gara.

82. 1969-1990 euskara batua literatur prosa i. bernaola 0032 Ez dut uste zaldun ingeles bati azaldu behar zaionik antropologoen gogoetak zernolakoak diren, are gutxiago zientziaren helburu nagusia gizadiaren alde jokatzea dela.

83. 1969-1990 euskara batua literatur prosa i. bernaola 0057 - Gizadiak sorturiko ohitura, mito eta horrekin zerikusia duen guztia estudiatzen eta aztertzen dugu.

84. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak l. larrañaga 0359 Batzorde auen lana, laburkiro, au oi da: irudi izkera al dan ondoen ezagutu erazi; zinearen gora berak bere sortzetik orain arteraño ikusi, bai estetika aldetik ta bai gaien aldetik; zinearen giroa gizadian nabaitu soziologi aldetik; zinearen aldi bakoitzeko erakutsiak pilosopia, erligio, sozial moral ta beste guretzako interesgarriak diran gauza guztiak, t.a.

85. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jaunaren deia 1970 0083 Gaurko gizadiaren arazoak Bibliako izadiarekin bateratu eziñezkoak badira ere, aien barne-kezka ta gurea alderatu ditezkela uste det.

86. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak m. pagola 0032 Gizadiaren etorkizun argitsuaren aurrean, Totalitatearen soluzioen aurrean, zer dira bakoitzaren txikikeriak, huskeriak ezik?.

87. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak m. pagola 0032 Gizadiaren etorkizunaren aldarean erre behar dira.

88. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0280 Zertarako? Gerraren eta txikizioen absurdua behin-betiko erauzteko eta, natura menderatu ahala, gizadia atzerapen eta miseria orotatik erosotasunera eta askatasunera jasotzeko.

89. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak bizi araua 0049 Espirituaren eraginez, mundua eraberritu, ta etorkizunerantza goaz, gizadia bera Jainkoarentzat eskeintza atsegin bihurtuko dan denborarantza.

90. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak bizi araua 0075 Gure komunidadeak, beti gora doan maitasunak eraginda, batasuna bizi badute, gizadi berria sortzen duen Eukaristia indarraren seinale izango dira.

91. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lmuj 0256 Campanellak ogasunen kolektibitatean uste du; gorgorkeriarik gabe, kolektibitatea omen delako gizadiaren soluziobidea.

92. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0134 Alde batetik, beraz, munduko buru-hausteen sistema dago, soluzio eta sasi-soluzioak barne (mundua nola sortu zen, gizona nola agertu den munduan, heriotzaren ondoan zer dagoen, eta abar); eta bestetik, hizkuntza moduko sinboloak, itxurazko pasadizutan haragiturik (lurraren azpitik bi herensuge atera ziren, elefante batek haur bakarra jan zuen, ugaldeen ondoren izadia eta gizadia adiskidetu egingo dira, eta abar).

93. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0105 Arazo honen zioa honela adieraziko nuke, esplikatzen jarraian saiatuz: iraultzaren proiektoa, handiuste eta anbizio ikaragarrizkoa da, alegia, arrazoimenaren indarretan fidaturik gizona eta gizartea aldatzea, bateko; eta besteko, aldakuntza hortantxe eta horren bidez giza-bizitzaren eta gizadiaren zentzua eta funtsa bilatzea.

94. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte 0033 Estadoaren eginkizuna gizadia askatasunerako ezi ta aztea omen da.

95. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kristau bidea 0078 Horrela, nonbait, Jesus gizadi osoari dagokiola agertu nahi izan du.

96. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kristau bidea 0078 Zer dela eta lau horik? Agian, laurak atzerritar zirelako; horrela Mateok dagiena, Lukak Adanganaino joz dagiena bera izango litzateke: Jesus gizadi osoari dagokiola adierazi.

97. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kristau bidea 0078 Dena den, hor daude, emakume bekatari, gizon bekatari askoren artean: Jesus gizadi bekatari batetatik datorrelako seinale.

98. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kristau bidea 0078 Honen bitartez, Jesus gizadiari loturik agertzen digute.

99. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kristau bidea 0078 Gizadi osoak irrika sakonenaz eskatzen duena.

100. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kristau bidea 0437 Ekintza honetan Kristorekin diharduena, gizadiarentzat bere burua hiltzea litzatekeen istilua aldentzen sakonki laguntzen ari da.

101. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0084 Fedea demokrazian: demokrazia gizadiaren sistema naturala bezala ulertzen da.

102. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0168 Nûrenberg-eko Prozesuaren kasua horregatixe zaigu interes berezikoa: zeren izenean kondena zitzakeen gizadiak buruzagi naziak?.

103. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0168 Zein zen gizadi kondenatzailea? Non zegoen krimena?.

104. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0105 Orain gertatzen da, nazioak baliorik ez omen duela, indibiduoak besterik ez dagoelako! (lehen, klaseak eta gizadia besterik ez zegoelako).

105. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak egutar 1968 0001 Maria Ama eginez, salbazio betea eman zaio gizadiari.

106. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 0167 Gizadiak bere hasieratik ezin konta ahala aurrerapen zientifiko egin ditu.

107. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 0167 Gizadiaren historia aldi ezberdinetatik igaro da.

108. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 0227 ARIKETAK 7. Gure Elkartean naturaren aurka egindako zer egintzak erasaten dute gizadi osoa?.

109. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.a. irigarai 0144 Hunela gizadi osoaren ondarea guztiena dena zaindu eta salbatu egiten da.

110. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.a. irigarai 0144 Bainan, azken finean, afera ez da euskararena bakarrik, afera gizadi osoarena da.

111. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak k. mujika 0259 Testigantza hauek ager arazten duten eragozpena axola handikoa da: Zer aurreratzen dugu mezatara joanez? Ba al dauka zerikusirik Eukaristiak, gizadia zigortzen duten arazo latzekin? Ikus dezagun gure erantzuna.

112. 1969-1990 gipuzkera antzerkia f. olariaga 0603 - Zuk... ausnartzen, gero bat batean biziaz edo gizadiaz itzegin zenezake.

113. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak jesusen jarraitzaile 1985 0011 Giza-kondairaren asieran beretik gizakiongan eta gizadi osoan sarturik irauten du pekatuak.

114. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak kristau-ikasbidea/4 0090 Ezkontzea, gizadiaren asieratik ipiñi zuan Jaungoikoak: " Jaungoikoak ala esan zuan: - Ez da ona, gizona bakarrik egotea.

115. 1969-1990 gipuzkera liturgia a. begiristain 0102 Jainkoak, berez illezkorra izanik, gizadia salbatzearren, gizonaren izakera ilkorra artu zuan.

116. 1969-1990 gipuzkera liturgia a. begiristain 0292 Orregatik gure Jaunak gizonaren Seme deitzen du bere burua, gizonetan aundiena, beragan berritua izan dalako gizadia: gizon garaituaren bidez jetxi zan gure gizadia eriotzeraño, gizon garaillearen bidez igo gaitezen bizitzara.

117. 1969-1990 gipuzkera liturgia a. begiristain 0314 Lukas, berriz, beste aldetik (muturretik) asita gizadiaren iturrira jotzen du lenengo Adan eta bigarren izaki batekoak dirala erakusteko.

118. 1969-1990 gipuzkera literatur prosa b. latiegi 0105 - Jainkoaren asarre zigortzallea gizadiko ezbear guztietan agertzen bait da...-, irakurtzen zuan une artan atsoak.

119. 1969-1990 gipuzkera literatur prosa m.m. zubiaga 0120 Bera da gure pekatuen ordain-oparia: ta ez gure pekatuena bakarrik, gizadi osoarena ere bai (Jo. 2, 1-2).

120. 1969-1990 gipuzkera literatur prosa m. iturbe 0107 Jatorri jatorritik Gizadi osoarentzat oiñarriko poz-iturri izan den haur berriak sortzearen gertakizun hau, kate gogor eta lokarri estu bihurtu zaie bizitzako ataria txukuntzen ikasi ez duten oillanda gandor-tenteduneri.

121. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak j.j. bergaretxe 0010 Esan du norbaitek, bakartasuna gure gizadiaren estu-larria gerta zaigula.

122. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak umandi 0024 Baña bien elburua berbera da: gizona ta gizadi osoa irabaztea; lenengoaren xedea Yainkoa`ri ororen gogoak eskeintzeko ta gizon guziak Bera`rengana eramateko; bigarrenarena, ezta orren argi agertzen, eta bayezkoaren zentzunaz baño ezezkoarenaz berezikiagoa ikus dezakegula esango genuke.

123. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak umandi 0029 Bere arerioek, gizonen arteko guda, liskar eta burrukak astantzeko gai izan eztala diñote yardukitzeko; baña ortan eztago kristautasunarentzat errurik; Ludi ontan ori, gizonaren giriñaengatik, eziña dalako, ta gizona bizi dan bitartean, amaika zioengatik, beti pake ta anaitasuna apurtzeko bideak sortzen diralako, gizon aurreratuenen artean ere, ta ori gizadiaren muñean dagoen zoritxarra dala ezin ukatu.

124. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak umandi 0029 Baña, jarraitzen diran elburuak geyenetan lortzen ezpadira ere, gizadiaren bear aundienetakoa, aur eta gazteen aziera dala aintzakotzat artzekoa dugu ta ezinbesteko izarian ere.

125. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak l. egia 0008 Ortaz, Elizaren zati gerala eta sinismen berbera aitortzen degula jabetzen geranean, sakonkiago ezagutzen degu, gizadi osoarekin elkartzen gaituan senidetasuna.

126. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak aste santua 1983 0080 Gizadiari batasunera eragitea, Elizak bere egiten duena, pakegille gertatzen da.

127. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0165 Urruti gagoz, noski, gizadiarentzako orrelako erakunde berezitik; ba-liteke iñoiz ere Ludi ontan ikusiko ez dana izatea; baña alan eta guztiz be, orruntz abiatzeko guztiz beartuak geralakoan nago.

128. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0165 Ona emen Chauchar jaunak len esandako bere idazlanean ematen duen iritzia: Irrikitzekoa izango litzake kultura guztiak beren zabaltzera el ditezela, sartaldeko kulturaren aurrean ayenatu baño, auxe gizadiarentzat galtzea izango bailitzake.

129. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak b. latiegi 0016 Alabadere, ez zan iñoiz, gizadiaren edestian, orduan aiñako garbitasun-egarririk eta orduan aiña zintzotasun-goseak jotako jenderik izango.

130. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak l. egia 0015 Mundu zabaleko politikarien arte indarkeri gutxiago, eta elkarren errespeto oberik ba'lego, erri autonomo ugariago litzake noski gizadian.

131. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak l. egia 0020 Descartes'ek berak, XVII garren mendean, gizadiaren bizikera asko aldatuko dala dio, eten gabe datozen aurrerapenai esker; bañan aldakuntza orrek ez duala gizonaren espiriturik urratuko.

132. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak f.s. letona 0001 Araba`ko Letona deritxon erri txiki baten Letona abixeneko 100 gora batuten gara urtero jai eder bat, jai jainkozko ta gizadizko egin daigun.

133. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak dv 1988 0001 Nonbait irakurria dut Lenin, komunismoaren sortzaileak, behin-batean bere ingurukoei eginiko aitormena: pentsatzen nago ez ote zen hobea izango gizadiarentzat, Asis-ko Frantzisko-ren antzeko 12 gizon sortzea, darabiltzkigun borrokaldi guztiak baino.

134. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak x. mendiguren b. 0001 Haurrei buruzko kopuru ikaragarri hauek nola sortzen diren ulertu ahal izateko gogoan izan behar dugu, Mendebaldean bizi garenok, oro har, aski positibotzat jo dugun 80 hamarkada atzerapen eta pobrezia larriko hamarkada izan dela 900 milioi pertsonarentzat (gizadiaren seiren batentzat).

135. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak etxabu 0001 Gizadia, alik eta erosoen bizi naikoa izan da len orain ta beti.

136. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak etxabu 0001 Erlegioaren kezkak eraginda basamortu edo komentuetara joten zutenak kenduta ongi bizitzea atsegin izan zaio gizadiari.

137. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak j. arregi 0001 Eta ori arlo guztietan: ikastolan, erlejiñoan, gurasoen ardurapenenan batetik eta eurakanango ta gizadi osoaren begirunean erakutsi oi dautsaguzan eredu bizietan bestetik.

138. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1989 0001 Gizadi osoari, salbuespenik gabe, dagokion gertaera da.

139. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1990 0001 Gizadiaren arte ondare unibertsala deitzen den irudimenezko museo zaindu eta gorde beharreko horretan kokatu da estilo hau.

140. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1990 0001 Gizadiaren historian oso garaiz sortu zen salerosketen eta diru tresnen premia... idazten duzue 1990eko Martxoko Txanponaren bi arpegiak alean.

141. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1990 0001 Salerosketak eta diru erabilerak, animaltasunarekin piskanaka gertatzen den hausketarekin lotuta daude beste hitz batzutan esanda gizadiaren agertzearekin.

142. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1990 0001 Salerosketa eta diru tresnen bitartez gizadia ezberdintasun sozial hauen tresnak materialki eta intelektualki sortuz, ugalduz eta garatuz eta berauek normalduz bilakatzen da.

143. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... unescoalb 1990 0001 Orain dela oso gutxi ezagutu dut zure aldizkaria 1988ko Gizakia eta animalak (apirila) eta Natura eta Kultura gizadi osoaren ondare (urria) bi aleen bidez.

144. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... redención 1975 0002 Bakotxa bere barruagaz bakean biziaz Jaungoikoak bere lekua bete dagian, eta gizadiko baloreen malla egi eta zuzentasunez zainduaz, bakerako pausu bat emongo dogu.

145. 1991> bizkaiera literatur prosa akes 0122 Eta, ain zuzen, orduantxe egin eban bere egitekorik andiena, bere bizi guztian mirariz eta abarrez, lurrean eta zeruan egin ebana baiño andiagoa, gizadi guztia graziaz Jainkoarekin adiskidetu eta alkartzea.

146. 1991> bizkaiera saiakera-artikuluak p. atutxa 00080 Orregaitik, gorengo itz onek, gizadiari emoten jakonean bear-bearrezko on artu emoneko gauzatan, gizon/emakume, erri edo giza-elkarteen izakeran, ixurtegi bi oso ezberdinak daukaz, izendatu berdin egiten direnak: leenengoa, sarigarria dana, eta azurriatu egin bear dana, merezimendu gabea edo ez-merezi geienetan esaten jakonari bigarrena.

147. 1991> bizkaiera saiakera-artikuluak p. atutxa 00080 Ez bakarrik bereiztasunean daukagun ez-berdintasuna baliozko gai arloan; bai alderantziz, gizadiak, gizon/emakume eta erri guztiak daukaguzan esku-baeakaitik.

148. 1991> bizkaiera saiakera-artikuluak p. atutxa 00080 Antziñetik daki gizadiak esku-bideen gora-beerako merezimenduan zer dan zuzena eta okerra, begitu bestela zer diñoan Aristotelesek JESUKRISTO baiño iru gizaldi aurrerago: Otseman edo gidatu eta jaurritu erri bat beren gizon/emakumeak askatasunezkoak izanda, edozein jauntxo-arauzko bide edo mota aldetik,

149. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak eaegut 1995 0014 Baserriko lana da gizadian bearrena jateko guztiak ortik eta arrantzatik datozelako eta baserria da, lugintza da, gizartean baztertuen dagoan saillea.

150. 1991> euskara batua ikasliburuak gizarte zientziak/dbh 00028 Garai guztietan, gizadia, Unibertsoaren kontzeptu zabala lantzen ahalegindu da, beti ere esperientzia metatuan eta behaketan oinarrituta.

151. 1991> euskara batua ikasliburuak j.a. mujika 0235 1. Jakina denez, Israelgo herriak Biblia idatzi zuen bere historia erlijiosoa eta gizadiarena kontatzeko.

152. 1991> euskara batua ikasliburuak lur eta ingurugiro 00399 Gaur egun, aldiz, badakigu jakin, elementu fisiko-naturalak ingurunearen oinarria diren arren, dimentsio soziokulturalak, politikoak eta ekonomikoak, funtsezkoak izateaz gain, gizadiak ingurunearekiko dituen harremanak ulertzeko eta baliabide naturalak hobeto kudeatzeko tresna kontzeptualak eta teknikoak eskaintzen dizkigutela.

153. 1991> euskara batua ikasliburuak filosofia/dbho 00081 Zenbait idazlan idatzi zituen: Antropo-geografia (1882-1891), Vô*lkerkund (1885-1891), Lurra eta bizitza (1901-1902), eta beste zenbaitetan Lur planetan zehar izan diren gizadiaren migrazioen eta kulturaren garapenak baldintza geografikoekin duten harremanei buruz mintzatu zen.

154. 1991> euskara batua literatur prosa x. arregi 0155 Baina horrela da gizadia.

155. 1991> euskara batua saiakera-liburuak m. amas 00011 5. Eta bada, oraindik, hirugarren fronte bat, Ottok Santu dena liburua idatzi zuenean osorik ageri ez bazen ere: K. Barth suitzar teologari ospetsuaren teologia dialektikoa, Kristo eta kristau- fedea giza erlijio-esperientziaren ukapen biribila direla dioen teologia; honen esanetan, erlijio- bizipena eta gizadian diren erlijio guztiak benetako fedearen, kristau-fedearen, ukapena besterik ez dira, fabrica idolorum, jainkoirudi faltsuen eralekua eta sorgunea besterik ez.

156. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 00238 (...) aurrenik, gaurko gizadiaren arriskurik handiena ez da liberalismoa (materialismoa eta totalitarismoa baizik); eta, gero, liberalismoa bera (demokrazia) honez gero ez da lehenagokoa.

157. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 00026 gure ikusmoldean historia guztia bat da (munduko historia, gizadiaren historia, herri eta tribu guztiena) eta helburu batera progresoan doa dena.

158. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 00026 Hori zen XIX. mendeko historiaren ikuspegia: historia gizadiaren prozesio bat bezala helburu baterantz: klase gabeko gizartea, gizaki aske eta guztiz desalienatua, edo beste nolanahiko Azken Judizioa, gauzak betiko bere ordena zuzenean jarriko dituena.

159. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 00046 Pertsonentzako hala munduarentzako, gizadiko historia bezala arimako historia intimoa ulertzeko berdin balio duen eskema.

160. 1991> euskara batua saiakera-liburuak sexua 00172 Sigmund Freud (1856-1939) gizadiaren jainko-asmoak urratsez urrats eraitsitako pentsalari zientifiko iraultzaileen hirukoteko kidetzat hartzen da.

161. 1991> euskara batua saiakera-liburuak sexua 00172 Hirukoteko lehena Koperniko (1473-1543) izan zen eta gizadia unibertsoko zentroan ez zegoela frogatu zuen.

162. 1991> euskara batua saiakera-liburuak sexua 00172 Gero Charles Darwinek (1809-1882) gizadia Jainkoaren antzera ez zela sortu frogatu zuen, hau da, tximino-animaliengandik eratorria zela.

163. 1991> euskara batua saiakera-liburuak e. antxustegi 00085 Gainera, izu bidezko bakearen zaleek (uste sendoaz baino gehiago, bake beharrez) desiratzen duten helburuaren araberako razionaltasunak ez du gizadia Estatuburu baten erabaki irrazionaletatik babesean jartzen, ez eta munduko politikaren erantzukizuna dutenen maniobra arriskutsuetatik salbu ere.

164. 1991> euskara batua saiakera-liburuak e. antxustegi 00085 Egia esan, gizadia konformatuko litzateke, zirkunstantzialki, ezer hoberik ezean, izu bidezko bakearekin, baldin eta elkarte bateko eta besteko politikak ez balitu arriskuan jarriko bi erregimen etsaiek defendatzen dituzten balio eta printzipioak.

165. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0038 Bere bokazio politikoak eta borroka armatuak ere gizadia eta izadia anaikortzea izanen du helburua.

166. 1991> euskara batua saiakera-liburuak e. agirretxe 0133 Eta, horretarako, gizadi berri honek darabilen hizkeran emana ere bai.

167. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. mendiguren 0086 Belaunaldien arteko elkartasuna sortzen dute eta, honela, aroz aro eta erabakiorrak izan diren gertakariz gertakari munduaren jatorriraino iristean, gizadi osoa biltzen eta lotzen duen katea estu eta neurtezina egiten dute.

168. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. mendiguren 0086 Beren idazkietan, autoreak handia ematen du sarri, baina gizadia txikia da beti.

169. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. amuriza 0037 Bietariko bakoitzak bere meritu berezia dauka, eta gizadiaren entretenigarri, ikaspide eta berritzaile izan daiteke.

170. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. iztueta 0040 Gizadiaren iragan osoa izan da gaurko hezkuntza zuzentzen duen arau-multzo horren eraikuntzan parte hartu duena; hor bere aztarnak utzi ditu gure historiak eta, halaber, gure aurretik izandako herrien historiak.

171. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 0174 Nola esplikatzen da, grekoen geroagoko kultura, eta beraiek izatea gizadiaren maisuak?

172. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0311 errealitate sozial oro indibiduala da: indibiduo edo banako singular bat (zu eta ni), banako handiago baten barruan dago (nazioa), eta hau beste banako baten barruan (gizadia).

173. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0311 Kuestioa da: zein da jatorrizko edo aurrenekoa, eredua, handiena ala txikiena (gizadia ala gizabanakoa), besteak haren deribatu gisara ulertzeko?

174. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0311 gizadi osoa ere kontsideratu ahal izango litzateke indibiduo edo banakoa, batasun goren batean indibiduo edo gizabanako guztiak bere baitan batuz.

175. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0311 Beharbada honek nahasketaren batzuk eragin ditu, nazioaz edo herriaz indibiduoaz bezala hitzegiten entzunda 20. I. 573 , are gizadi osoaz: Humboldten filosofiaren ezezagutzagatik bakarrik izan daiteke, horretan horiek ez baitira bakoitza garen indibiduo singular-singularraren aurkakoak.

176. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0318 handik hala gizadia zuhaitz zabal baten maneran irudika genezake, adarrak herri-nazioak, gizabanako bakoitza adaska bat, udaberrian sortzen dena eta bere ostoak berdetuko dituena bizialdi efimero batean.

177. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0325 Baina arazo hori plantea liteke berdin-berdin nazioa (gizadia, Nia) eraikuntzak direla, eta ezin direla ez izan, deskubritu eta gero ere, horrelaxe baita Humboldt nola ari den planteatzen.

178. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j.a. arrieta 0048 Gizadiaren historian, gizakiak lehen hitza ahoskatu zuen uneak askoz ere garrantzi haundiagoa izan zuen Amerikaren aurkikuntzak baino, edo ilargira iristeak eta teoria atomikoak baino.

179. 1991> sailkatu gabeak egunkariak deia 1994 0010 Baina gizakiaren eta gizadiaren esperientzia luze eta sakonaren ondarea ere bada.

179 emaitza

Datu-estatistikoak: