XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00117
Arazo horiek hor daude; baina, aldeak alde, eta alderdi kuantitatiboa alde batetara utziz, erlazio gramatikalak eta fonologikoak ere oso konplexuak direla onartu behar da; eta, batez ere, fonema eta morfemen erabilera jakinetan gertatzen diren aldaerak hitz baten adierak bezain ugariak izan litezkeela.
2.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
elhuyar 00137
3.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
elhuyar 00137
4.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
i. zubeldia 0010
5.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
sopena 1980 0003
Bukaerako eranskinean hiztegian erabilitako euskal hitzak datoz, zer kategoria gramatikala duten agertuz eta haien gaztelaniazko itzulpena emanez.
7.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
pgoen 0344
Berez, tasun hau futuroari eta ahalezkoari zegokion baina, testuinguru gramatikalak eskatuta, zenbait kasutan ikusi dugu nola [+gert] tasun horri beste tasun bat gehiago erasten zaiola: [+subj].
8.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
seie 0015
Aktibotasun hau dela medio, gure irakaslea ez da ikasleen aurrean diskizizio gramatikal edo azalpen teorikotan galduko; ariketa bat aurrera eraman nahi dezanean, gehienetan mimikaz, ekintzaz, eredu edo adibide bat garatuz egingo duelarik.
9.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
egram i 0010
Ondoren deklinabidea erakusten da, hitzen kategoria gramatikalekin segitzeko.
10.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
egram i 0181
Baina
11.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0142
Ikasleak, ikasten ari den hizkuntza erabiltzen duten profesionalekin harremanak izateko behar duen lexiko berezitua eta trebetasun gramatikal eta komunikatiboa lortzea izango da LSP ikastaro bateko programaren helburua.
12.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0012
Beraz, herri kulturaren berbiztea ez da bakarrik eginbide gramatikal bat.
13.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0012
Baina nola ikasi egiazko hizkerak edo mintzamoldeak? Orain arteko metodoek mintzamolde horiek baztertu egin dituzte,
14.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
i. unzurrunzaga 0073
Berez helburu ez izan arren, komunikazio-iturri diren neurrian onar ditzakegu mintza-praktikan aipatu aspektu gramatikalak; inoiz ere ez dira, ordea, izango helburu zuzenak.
15.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0168
Carroll-ek lau osagai nagusi aipatzen ditu bigarren hizkuntzaren irakaskuntzari dagokionean: kodifikazio fonetikoa, arau gramatikalekiko sentsibilitatea, oroimena eta bigarren hizkuntza ikasteko trebetasun induktiboa.
16.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0052
Hizkuntza ez da egitura gramatikalen multzo bezala hartzen, funtzioen multzo bezala baizik.
17.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
jamuj 0010
Elementu gramatikalen aukera, ordea, nahiko landua dago, joera audiolingualari jarraiki zaizkion hainbat metodotan batez ere.
18.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
jamuj 0010
Orain, euskara klaseen edukina aukeratzeko bide berriak urratzen ari diren honetan, egoki gerta daiteke gero han eta hemen, horrela edo bestela, sartu beharko den edukin gramatikala zerrenda argi eta erosoetan aurkeztea.
19.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
jamuj 0010
Liburuska honetan beraz, besteak bestetarako utziz, euskara ikasleek, hasteko bederen, ikasi behar dituzten elementu gramatikalen aukera duzu eta berorien ordenazio nagusi eta lasaia.
20.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
jamuj 0011
Gure artean, orain arteko metodoetan bederen eta mintzamenari dagokionez, elementu gramatikalak hartu ohi dira neurgai gisa.
21.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0072
Irakurgai mailakatu batek hiztegi edo egitura gramatikalen multzo murriztua izan dezake.
22.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0072
Faktore askok du eragina irakurgarritasunean:
a) Pasarteko perpausek duten batezbesteko luzerak
b) Pasarteak duen hitz berrien kopuruak
23.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1984 0051
Ariketa globalak
Ez dute egitura gramatikal berezirik lantzen.
24.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0062
Ikasle hasberri batentzat, iharduera komunikatibotan diharduenean maila egokiko zuzentasun gramatikala lortzea soilik esan nahi izan dezake.
25.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0062
3. Ohar garrantzitsuak
a) Ikaskuntza linguistikoaren eta soziolinguistikoaren
26.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
euskararenprogr 1982 0008
2) Irakasleak metahizkuntzaren arauak irakatsi gabe, paradigma aspergarrietan denbora galdu gabe, ipuin, abesti, eguneroko alkarrizketa, deskripzio eta narrazio zehatzen bidez, behar bada konturatu gabe, oinarrizko egitura gramatikalak eta hiztegi bizi bat lortu.
27.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
l. oñederra 0223
Hiru arau hauek dira nolabait barne-arazo gramatikalak.
28.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. iñurrieta 0028
Oinarrian, hiru zerrenda mota daude: - zerrenda lexikoak, ikasleei hitz multzoak aukeratzea eskatzen zaielarik, hala nola
29.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
eglu iii 0400
Hala eta guztiz, nozioak adierazteko bideak argiak nahiz isilekoak izan daitezke, alde batetik; eta sistema gramatikalean zuzenean enbortuak nahiz ingurukoak, bestetik.
30.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. uraga 0101
Bere buruarekin hitz egingo du zati hauetan eta, pertsona gramatikala bigarrena bada ere
aip
(82. or.), bigarren pertsona gramatikala erabili arren,
31.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
egin 1983 0001
Beno, alfabetatze prozesuan mugitzen diren egitura gramatikal guztiak hartu ditugu eta beste hainbat bitxikeria interesgarriak direla deritzagunak, eta ikastunitatetan banatu.
32.
1991> bizkaiera saiakera-liburuak
i. gaminde 0081
Honi buruz hiru hipotesi egiten izan dira orain arte, nik dakidala; alde batetik, D. Rijk-ena geneukake, beronen eritziz, erlatiboaren arabera, euskaldunen artean hizkera moeta bi bereiztuko lirateke, bata hertsia eta bestea zabala; hizkera hertsidun euskaldunen artean kasu gramatikalen erlatibizapena baino ez litzateke onartuko; besteentzat, ostera, erlatibizatzeko aukera deklinabidearen kasu sinple guztietan egongo litzateke; halanda ze, hizkuntzalari honen arabera ondoko kasuok ezin erlatibatuko lirateke:
33.
1991> euskara batua ikasliburuak
beleko/lh 00051
a.- Automatizazioa. Hizkuntza baten jabe izateko, intuitiboki, erraztasun osoz maneiatu behar dira haren ahalbide formalak. Horretarako, elementu gramatikal, fonologiko, lexikal edo eta pragmatikoak erabiltzeko eta finkatzeko ariketak beharrezkoak dira.
34.
1991> euskara batua ikasliburuak
esaizu/4 00006
Zenbat alditan begiratu behar izaten dugun hiztegian hitzen bat nola idazten den edota zer esan nahi duen jabetzeko! Zenbat aldiz aztertu behar izaten dugun hitz-konposaketak egiteko euskarak zein bide dituen! Zenbat aldiz, serio-serio jarrita, egon behar izaten dugun arau gramatikalaz ondo jabetu nahian!
35.
1991> euskara batua ikasliburuak
beleko 0328
10.- Ipuina idatzi, komunikazio egoerara egokituz, oinarrizko egituraketa erabiliz, narratzailearen ikuspuntu ezberdinak eskainiz, kohesio prozedura egokiak erabiliz, arau ortografiko eta gramatikalak errespetatuz.
36.
1991> euskara batua ikasliburuak
a. alberdi 0013
Horregatik, eduki gramatikaletan, gramatika tradizionalean ohiko diren elementuez gain, ez-ohiko eta
37.
1991> euskara batua ikasliburuak
a. alberdi 0137
(Ik. B.4.6.1. Kasu gramatikalak)
38.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
o. ibarra 00009
Izan ere, hizkera bakoitza ezaugarri multzo batez osatzen da: hiztegiaren ezaugarriekin, ebakerarekin, gramatikalekin... bakoitzak hedapen zehatza duena, eta baten eta bestearen arteko jauzia graduzkoa izaten da.
39.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. garzia 00566
Aipatu dugunez, nominalizazioei buruzko atalak emango luke tiraka hasteko aukerarik zabalena. Hasteko, askotariko ondorioak (eta ez soilik gramatikalak edo estilistikoak) atera daitezke abstrakziorako joera orokorraren azterketatik. Horrekin loturik, halako prozeduren lasto-garietan guk egin dugun baino luze-zabalago eta sakonago iker liteke noski, eta anekdotario agortezina bildu ere bai.
40.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
i. arrigain 00205
Laburbilduz, analogia, berez, interpretazioaren fenomenoaren alderdi bat,
41.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
1 Gaitasun gramatikala: hizkuntzaren kodearen ezagutza (gramatika arauak, hiztegia, ahoskera, ortografia etab).
42.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
m. azkarate 0096
Baina berriro esan, ezingo da gramatikaltasunaren izenean ezer arautu, ikusi ditugun erabilera guztiak baitira gramatikalak eta tradiziodunak.
43.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a. irigoien 0049
Gainera -
44.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0082
45.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
lef 0762
a) Batez ere hitz-elkarte horren erabidean, bere osagaien kategoria gramatikaletan, osagai bien arteko erlazioan eta hitz-junturako hots-ezkontzan fijatzen direnak.
46.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
lef 0762
Ikuspegi gramatikala deituko diogu hauen irizpideari.
47.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
lef 0762
Izan ere, erantzun dutenen artean ikuspegi gramatikalaren alde %47,56 dago; ikuspegi situazionalaren alde, %45,73 (...).
48.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
jamuj 1030
Hau da, egituraren beraren zer-nolako gramatikalak aztertuko dira eta argitara ekarri, ahal delarik.
49.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j.k. igerabide 0059
- Testu absurdoa: sintagmak bata bestearen atzetik, inongo lotura gramatikal eta semantikorik gabe.
50.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eima 1995 0228
Bi iratxoek azalpen gramatikalak emateko, laguntzeko edo testuinguruan agerturiko formen lanketarako proposamenak egingo dizkiote erabiltzaileari.
51.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
l. erriondo 0069
Honek erakusten diguna zera da, eskolan edo eskola inguruan hizkuntzen irakaskuntzarako ohizko metodoetan oinarrituta jasotako gaitasun gramatikala edo linguistikoa, hutsaren hurrena dela hizkuntzaren benetako ikaskuntza bermatu nahi izanez gero; eta kalean jasotako gaitasun komunikatiboa aldiz, behar-beharrezkoa dela, funtzio hau betetzen bait du eta honi eman behar zaiola beraz nagusitasuna.
52.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0066
geroztik, Schuster-en (1986) VP2 sistema ingelesaren
53.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 0083
Irakasleak eredu gramatikal baten forma eta horren erabileretariko bat aurkezten dizkio taldeari, testuinguru argi batean, adb. orainaldi trinkoa, oraintxe egiten ari garen gauzak adierazteko, edo funtzio edo nozio bat adierazteko moduak adb. gonbidatzea eta dotoreziaz uko egitea.
54.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
r. lizartza 0046
Biek aipatzen dute hitz bakoitzaren kategoria gramatikala, alorra, definizioa, adierak eta -luze edo laburrago- erabiltzailearentzat egoki izan daitezkeen hainbat hitz, sarrerarekin lotura zuzena dutenak eta, kasu, gehien ezagutzen den zientzi alorrean duen balorea edo esanahia.
55.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
r. iraola 0030
Kategoria gramatikalei begiraturik ere aberatsa da.
56.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
r. iraola 0030
Lau puntu eta laurak kategoria gramatikal ezberdinekoak.
56 emaitza
Datu-estatistikoak:
- gramatikal (56)