XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. navarro 00117 Arazo horiek hor daude; baina, aldeak alde, eta alderdi kuantitatiboa alde batetara utziz, erlazio gramatikalak eta fonologikoak ere oso konplexuak direla onartu behar da; eta, batez ere, fonema eta morfemen erabilera jakinetan gertatzen diren aldaerak hitz baten adierak bezain ugariak izan litezkeela.

2. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 00137 BALDIN 4 + 5 ampgt; 6 adierazpen hau zentzuzkoa edo gramatikala da

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 00137 BALDIN :M = 6 adierazpen hau ere gramatikala da

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak i. zubeldia 0010 Hizkuntza 2 liburuan sintaxia, egiturak, aditza, esamolde jatorrak, deklinabidea, atzizkiak, hitz eratorriak, hau da, edukin gramatikalak, beti ezkutuan, jolas bezala, kontestu baten barruan landuko ditugu, era praktiko batez, ahoz landuz bereziki eta abstrakzioetan sartu gabe, baina ongi programaturik.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak sopena 1980 0003 Bukaerako eranskinean hiztegian erabilitako euskal hitzak datoz, zer kategoria gramatikala duten agertuz eta haien gaztelaniazko itzulpena emanez.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0041 Zergatik ez da gramatikala perpaus hau?.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak pgoen 0344 Berez, tasun hau futuroari eta ahalezkoari zegokion baina, testuinguru gramatikalak eskatuta, zenbait kasutan ikusi dugu nola [+gert] tasun horri beste tasun bat gehiago erasten zaiola: [+subj].

8. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0015 Aktibotasun hau dela medio, gure irakaslea ez da ikasleen aurrean diskizizio gramatikal edo azalpen teorikotan galduko; ariketa bat aurrera eraman nahi dezanean, gehienetan mimikaz, ekintzaz, eredu edo adibide bat garatuz egingo duelarik.

9. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak egram i 0010 Ondoren deklinabidea erakusten da, hitzen kategoria gramatikalekin segitzeko.

10. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak egram i 0181 Baina hi tratamendua aukeratuz gero, ez dugu pertsona honekiko hizketan erabili behar den erregistroaren zati bat baino: hi pertsona gramatikalari lotzen zaizkion adizkiak besterik ez.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak t. barrenetxea 0142 Ikasleak, ikasten ari den hizkuntza erabiltzen duten profesionalekin harremanak izateko behar duen lexiko berezitua eta trebetasun gramatikal eta komunikatiboa lortzea izango da LSP ikastaro bateko programaren helburua.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0012 Beraz, herri kulturaren berbiztea ez da bakarrik eginbide gramatikal bat.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0012 Baina nola ikasi egiazko hizkerak edo mintzamoldeak? Orain arteko metodoek mintzamolde horiek baztertu egin dituzte, gramatikalak ez zirelako edota zailak zirelako.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. unzurrunzaga 0073 Berez helburu ez izan arren, komunikazio-iturri diren neurrian onar ditzakegu mintza-praktikan aipatu aspektu gramatikalak; inoiz ere ez dira, ordea, izango helburu zuzenak.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Carroll-ek lau osagai nagusi aipatzen ditu bigarren hizkuntzaren irakaskuntzari dagokionean: kodifikazio fonetikoa, arau gramatikalekiko sentsibilitatea, oroimena eta bigarren hizkuntza ikasteko trebetasun induktiboa.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0052 Hizkuntza ez da egitura gramatikalen multzo bezala hartzen, funtzioen multzo bezala baizik.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jamuj 0010 Elementu gramatikalen aukera, ordea, nahiko landua dago, joera audiolingualari jarraiki zaizkion hainbat metodotan batez ere.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jamuj 0010 Orain, euskara klaseen edukina aukeratzeko bide berriak urratzen ari diren honetan, egoki gerta daiteke gero han eta hemen, horrela edo bestela, sartu beharko den edukin gramatikala zerrenda argi eta erosoetan aurkeztea.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jamuj 0010 Liburuska honetan beraz, besteak bestetarako utziz, euskara ikasleek, hasteko bederen, ikasi behar dituzten elementu gramatikalen aukera duzu eta berorien ordenazio nagusi eta lasaia.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jamuj 0011 Gure artean, orain arteko metodoetan bederen eta mintzamenari dagokionez, elementu gramatikalak hartu ohi dira neurgai gisa.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0072 Irakurgai mailakatu batek hiztegi edo egitura gramatikalen multzo murriztua izan dezake.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0072 Faktore askok du eragina irakurgarritasunean:
a) Pasarteko perpausek duten batezbesteko luzerak
b) Pasarteak duen hitz berrien kopuruak
c) Erabilitako hizkeraren konplexutasun gramatikalak.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0051 Ariketa globalak
Ez dute egitura gramatikal berezirik lantzen.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0062 Ikasle hasberri batentzat, iharduera komunikatibotan diharduenean maila egokiko zuzentasun gramatikala lortzea soilik esan nahi izan dezake.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0062 3. Ohar garrantzitsuak
a) Ikaskuntza linguistikoaren eta soziolinguistikoaren objektuak sailkatzearen lehenengo muga teoria gramatikal bakarra aukeratzeko zailtasunetik dator.

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1982 0008 2) Irakasleak metahizkuntzaren arauak irakatsi gabe, paradigma aspergarrietan denbora galdu gabe, ipuin, abesti, eguneroko alkarrizketa, deskripzio eta narrazio zehatzen bidez, behar bada konturatu gabe, oinarrizko egitura gramatikalak eta hiztegi bizi bat lortu.

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak l. oñederra 0223 Hiru arau hauek dira nolabait barne-arazo gramatikalak.

28. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0028 Oinarrian, hiru zerrenda mota daude: - zerrenda lexikoak, ikasleei hitz multzoak aukeratzea eskatzen zaielarik, hala nola sukaldean aurkitu ohi ditugun gauzak, bidaiatzearekin zerikusia duten aditzak, eta koloreak edo jantziak; - zerrenda funtzionalak, zeregina esaldiak apuntatzea delarik, hala nola norberaren gustokoak direnak eta ez direnak adieraztea, kunplitua izateko erak, adostasuna adieraztea edo jendea zerbait egiteko konbentzitzea; - zerrenda gramatikalak, ikasleek loturazko hitzak, orainaldi burutugabearen adibideak, erlatibozkoak, e. a. atzematen dituztelarik.

29. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak eglu iii 0400 Hala eta guztiz, nozioak adierazteko bideak argiak nahiz isilekoak izan daitezke, alde batetik; eta sistema gramatikalean zuzenean enbortuak nahiz ingurukoak, bestetik.

30. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. uraga 0101 Bere buruarekin hitz egingo du zati hauetan eta, pertsona gramatikala bigarrena bada ere hika egiten dio bere buruari, ni formarik inoiz gutxitan agertzen delarik - kontatzeko moduari dagokionez, lehen pertsonatzat jo beharko ditugu honako hau bezalako zatiak: aip (87. or.), edota honelakoak ere: aip (82. or.), bigarren pertsona gramatikala erabili arren, niri gertaturikoa kontatzen ari naiz jarrera hartzen du-eta.

31. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1983 0001 Beno, alfabetatze prozesuan mugitzen diren egitura gramatikal guztiak hartu ditugu eta beste hainbat bitxikeria interesgarriak direla deritzagunak, eta ikastunitatetan banatu.

32. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak i. gaminde 0081 Honi buruz hiru hipotesi egiten izan dira orain arte, nik dakidala; alde batetik, D. Rijk-ena geneukake, beronen eritziz, erlatiboaren arabera, euskaldunen artean hizkera moeta bi bereiztuko lirateke, bata hertsia eta bestea zabala; hizkera hertsidun euskaldunen artean kasu gramatikalen erlatibizapena baino ez litzateke onartuko; besteentzat, ostera, erlatibizatzeko aukera deklinabidearen kasu sinple guztietan egongo litzateke; halanda ze, hizkuntzalari honen arabera ondoko kasuok ezin erlatibatuko lirateke:

33. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00051 a.- Automatizazioa. Hizkuntza baten jabe izateko, intuitiboki, erraztasun osoz maneiatu behar dira haren ahalbide formalak. Horretarako, elementu gramatikal, fonologiko, lexikal edo eta pragmatikoak erabiltzeko eta finkatzeko ariketak beharrezkoak dira.

34. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/4 00006 Zenbat alditan begiratu behar izaten dugun hiztegian hitzen bat nola idazten den edota zer esan nahi duen jabetzeko! Zenbat aldiz aztertu behar izaten dugun hitz-konposaketak egiteko euskarak zein bide dituen! Zenbat aldiz, serio-serio jarrita, egon behar izaten dugun arau gramatikalaz ondo jabetu nahian!

35. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0328 10.- Ipuina idatzi, komunikazio egoerara egokituz, oinarrizko egituraketa erabiliz, narratzailearen ikuspuntu ezberdinak eskainiz, kohesio prozedura egokiak erabiliz, arau ortografiko eta gramatikalak errespetatuz.

36. 1991> euskara batua ikasliburuak a. alberdi 0013 Horregatik, eduki gramatikaletan, gramatika tradizionalean ohiko diren elementuez gain, ez-ohiko eta berri diren batzuk ere sartu behar izan dira: testua, kontestua, deixia, antolatzaileak, koherentzia, kohesioa, testu tipologia, etab...

37. 1991> euskara batua ikasliburuak a. alberdi 0137 (Ik. B.4.6.1. Kasu gramatikalak)

38. 1991> euskara batua saiakera-liburuak o. ibarra 00009 Izan ere, hizkera bakoitza ezaugarri multzo batez osatzen da: hiztegiaren ezaugarriekin, ebakerarekin, gramatikalekin... bakoitzak hedapen zehatza duena, eta baten eta bestearen arteko jauzia graduzkoa izaten da.

39. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. garzia 00566 Aipatu dugunez, nominalizazioei buruzko atalak emango luke tiraka hasteko aukerarik zabalena. Hasteko, askotariko ondorioak (eta ez soilik gramatikalak edo estilistikoak) atera daitezke abstrakziorako joera orokorraren azterketatik. Horrekin loturik, halako prozeduren lasto-garietan guk egin dugun baino luze-zabalago eta sakonago iker liteke noski, eta anekdotario agortezina bildu ere bai.

40. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. arrigain 00205 Laburbilduz, analogia, berez, interpretazioaren fenomenoaren alderdi bat, alegia hizkuntza iharduera orokor baten agerpena, baizik ez da. Jarduera horretan, banakoak bereizten dira, gero banako horiek erabili ahal izateko. Eta hori dela eta, esan ohi dugu analogia erabat gramatikala eta sinkronikoa dela.

41. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 00061 1 Gaitasun gramatikala: hizkuntzaren kodearen ezagutza (gramatika arauak, hiztegia, ahoskera, ortografia etab).

42. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. azkarate 0096 Baina berriro esan, ezingo da gramatikaltasunaren izenean ezer arautu, ikusi ditugun erabilera guztiak baitira gramatikalak eta tradiziodunak.

43. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. irigoien 0049 Gainera -a artikuluak berak ere, mugatzaile denarren, ez du euskaraz beti izen-syntagmako sustantivoak adierazten duena hiztunekiko ezaguna dela adierazten, eta maiz komunztadura egiteko baizik ez da erabiltzen, hau da, singularra edo plurala dela markatzeko, euskaraz ez baitugu numero gramatikalik.

44. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0082 Honekin ikusarazi nahi duguna da, gaitasun gramatikala komunikatzeko ez dela nahikoa eta, helburua komunikatzea baldin bada behintzat, berezko garapenaren hirukian agertzen den bidea urratu behar dela hiztun osoa bilakatu ahal izateko.

45. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak lef 0762 a) Batez ere hitz-elkarte horren erabidean, bere osagaien kategoria gramatikaletan, osagai bien arteko erlazioan eta hitz-junturako hots-ezkontzan fijatzen direnak.

46. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak lef 0762 Ikuspegi gramatikala deituko diogu hauen irizpideari.

47. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak lef 0762 Izan ere, erantzun dutenen artean ikuspegi gramatikalaren alde %47,56 dago; ikuspegi situazionalaren alde, %45,73 (...).

48. 1991> euskara batua saiakera-liburuak jamuj 1030 Hau da, egituraren beraren zer-nolako gramatikalak aztertuko dira eta argitara ekarri, ahal delarik.

49. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.k. igerabide 0059 - Testu absurdoa: sintagmak bata bestearen atzetik, inongo lotura gramatikal eta semantikorik gabe.

50. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eima 1995 0228 Bi iratxoek azalpen gramatikalak emateko, laguntzeko edo testuinguruan agerturiko formen lanketarako proposamenak egingo dizkiote erabiltzaileari.

51. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0069 Honek erakusten diguna zera da, eskolan edo eskola inguruan hizkuntzen irakaskuntzarako ohizko metodoetan oinarrituta jasotako gaitasun gramatikala edo linguistikoa, hutsaren hurrena dela hizkuntzaren benetako ikaskuntza bermatu nahi izanez gero; eta kalean jasotako gaitasun komunikatiboa aldiz, behar-beharrezkoa dela, funtzio hau betetzen bait du eta honi eman behar zaiola beraz nagusitasuna.

52. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0066 geroztik, Schuster-en (1986) VP2 sistema ingelesaren phrasal verbs direlakoak itzultzen irakasteko, Yazdani-ren (1990) English Tutor izeneko sistema, huts gramatikalak tratatzen dituena azken honek HyperCard Interfazea erabiltzen du bertsio batzuetan e.a.

53. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 0083 Irakasleak eredu gramatikal baten forma eta horren erabileretariko bat aurkezten dizkio taldeari, testuinguru argi batean, adb. orainaldi trinkoa, oraintxe egiten ari garen gauzak adierazteko, edo funtzio edo nozio bat adierazteko moduak adb. gonbidatzea eta dotoreziaz uko egitea.

54. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak r. lizartza 0046 Biek aipatzen dute hitz bakoitzaren kategoria gramatikala, alorra, definizioa, adierak eta -luze edo laburrago- erabiltzailearentzat egoki izan daitezkeen hainbat hitz, sarrerarekin lotura zuzena dutenak eta, kasu, gehien ezagutzen den zientzi alorrean duen balorea edo esanahia.

55. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak r. iraola 0030 Kategoria gramatikalei begiraturik ere aberatsa da.

56. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak r. iraola 0030 Lau puntu eta laurak kategoria gramatikal ezberdinekoak.

56 emaitza

Datu-estatistikoak: