XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1940-1968 sailkatu gabeak literatur prosa osk kurl 0199 Bardin egin zuan Juantxuk, ondoko ikas-gelan.

2. 1940-1968 sailkatu gabeak literatur prosa osk kurl 0199 Geroko utzi gabe, barnea hustu behar zuan, eta etzan ausartzen ikas gelan bertan zama handia uzten.

3. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak erlijoeo/3 0046 Gertatutzekoan, onako gauza auek euki kontuan:
1.ª Bakarka eta taldeka egin dituzuten berri-biltzeak berdiñ eta egin dituzuten pelikulak ere ikas-gelako ormetatik zintzilik jarriko dituzute.

4. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak erlijoeo/3 0046 2.ª Ikas-gela osoa, aal duzuten ondoena apainduko duzute eta Kristau-lkasbideko 42 orrialdean datorren Isaias'en irakurgaia idatziko duzute danon artean, ingi aundi batean.

5. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak erlijoeo/3 0057 1 OARPENA.
Irakasleak ikas-gelan auen antzeko iragarki edo kartelak jarriko ditu:
etxean / ikastetxean / lagunekin / auzoan edo urian.

6. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak erlijoeo/3 0057 Saiatu zaitezte billatzen (bururatzen) idazten eta ikas-gelako mapari erasten, munduko, gertakizunetan, Jaungoikoaren deiari baietza diotenak eta dei berari ezetza diotenak.

7. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak erlijoeo/4 0043 Erne begira ikas-gelan jarri duzuten orma-marrazkiari, ta begiratzen diozuten bitartean, pentsa zazu une ontan pertsona asko egongo dirala sufritzen.

8. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak bizi oeo/5 0008 Ikas-gelan aurkituko duzun izparringia artu eta billatu itzazu bertan gertaera bi:
- Bata, pozez betetzen zaituana; zeuretzat eta gizon guztientzat ongarri iruditzen zaizun gertaera bat.

9. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak bizi oeo/5 0048 Lan au egiteko epe bat ipiñiko duzute, eta, amaituala, ikas-gelako ormetan jarriko dituzute zuen marrazkiok; eta gero, guztion artean, marrazkirik jatorrena aukeratuko duzute, saria emateko.

10. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak bizi oeo/5 0070 Adierazbide aueri itxura ta muiña ikusirik elkarrizketa bat sortuko dugu ikas-gelan; eta elkarrizketa bakoitza bukatzean, oraindik bete gabe gelditu ziran irukoitzaren aldameneko atal biak, laburpenez beteko ditugu.

11. 1969-1990 bizkaiera ikasliburuak bizi oeo/5 0070 Murala bukatuta gero, ikas-gelan ipiñiko dugu eta otoitz-aldi bat prestatu ta ospatuko dugu, Jaunaren Aginduak pozez beterik bizi ditzagun.

12. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak gorrak 1981 0008 HAUR GORRA ZURE IKASGELAN Gomendio praktikoak: Atal honetan zeuen gelako lanaren laguntzarako zenbait oinarri gidabide bakarrik azaltzen ditugu.

13. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oinarri/2 0051 Ikasgelako etxea lehengoa baino handiagoa da eta jolaslekua ere bai, baina pentsatu dudan nolakoak izango ote diren andereño eta irakasle berriak, nolakoak ikasgelako adiskide berriak.

14. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak ingurunea/oho 0147 ONDO ZAINDU BEHAR DUZUE IKASGELAN Kaiola garbi ezazue egunero.

15. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak baietz/2 0090 Cancer Ekainaren 22-tik Uztailaren 22-ra. Konfidantzarik gabe zaude ikasgelan.

16. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak baietz/2 0091 Ikasgelako lanak ez ahaztu.

17. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak matematika/oho 0023 2 A = (Zure ikasgelako haurrak).

18. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak matematika/oho 0107 13 Ikasgelaren luzera eta zabalera neur itzazu.

19. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak matematika/oho 0107 Ikasgelaren azala kalkula ezazu.

20. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. igea 0122 - Komenta itzazue taldeka aurreko albiste batzuk eta ikasgelan azaldu.

21. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. igea 0008 - Prentsa abiapuntutzat hartuz eta argazkiez edo postalez osatuz, ikasgelan artxibo bat egitea proposatzen dugu.

22. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. igea 0008 Horrela materiale interesgarri bat izango dugu eskutan eta eraberean ikasgelako talde guztien artean antolatzeko eta lan tekniken praktika egiteko ohitura hartuko dugu.

23. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0010 Ohiturak sortarazi beharko dira, mekanizismoak sendotu, eguneroko hizkerak duen indarra eta bizitasuna gureganatu, ikasgeletan ikasitako egiturak burutu eta erabilkeraren bitartez zabaldu... eta hau metodoaren bitartez lor daiteke.

24. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0014 Ikasgeletan eta noizean behin ere etxean egiteko oso egokiak.

25. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0014 Nork ez ditu ezagutzen irakasleok pairatu behar ditugun ezusteak euskal irakasleok batipat ikasgelan sartzen garen une berean?.

26. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0230 Honekin batera denborapasa da, horregatik, ikasgelako erritmoa nekeza bihurtzen denean, hauetako ariketa batek lasaitasuna ekar dezake.

27. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0027 Ikasgelan eserita bazaude, ongi al deritzozu geldirik zaudela esateari? Egia ote hori? Zergatik?.

28. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak euskararenprogr 1981 0103 Ikasgelan etxe batetako atal desberdinak antola ditzakegu eta mimikaz antzeztu bakoitzean egiten dena.

29. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak euskararenprogr 1981 0103 Ikasgelan etxeak duen atal berezi bat antzeztuko dugu.

30. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak x. arregi 0057 Ondoren azaldu ikasgelan baserritarrarekin izandako elkarrizketa hori.

31. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak x. arregi 0109 - Banatu ikasgela taldeka.

32. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak natur/6 0052 8. Saiatu behar duzu ikasgelatik kanpora egiten diren irtenaldi guztiak serio hartzen.

33. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak saioka/4 0109 Ikasgelaren erdian, denok batu baturik jarriko zarete; eta, zuetariko batek seinalea egiten duenean, arineketan hasiko zarete hara eta hona, ixil ixilik eta oinak zolutik jaso gabe.

34. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak a. martinez 0092 Demagun bada, ikasgela batetako bi ikasle eta ikasle horiek lortu dituzten puntuazioak bai hiruhilabeterokoetan bai Ekaineko examinetan, ondoko taulan agertzen den arabera.

35. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak a. martinez 0231 Demagun ikastola bateko ikasgela batean, geografia asignaturan, egindako azterketaren puntuazioak ditugula.

36. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0014 Honako zenbait ekintza hots, arbela ondoan nahiz lurrean eserita edo eta aulkiaren gainean zutik egotea da, besteak beste, proposatzen dugun lan-egoera; ikasgela barneko korrikak eta txango laburrak ere erabil daitezkeelarik.

37. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0014 Era berean, ikasgelako ordena, bentilazioa eta argi nahikoa izatea, oinarrizko detaileak dira.

38. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0082 Ikasgelatik ibiliko dira, nor bere marrazkiarekin.

39. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0502 Interesgarria litzateke ikasgelako talde bakoitzak talde marginaletatik mota bat hautatzea.

40. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0502 B puntuan jasotako experientziez baliaturik, batera jartze bat egingo dugu ikasgelan.

41. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak saioka/7 0019 Egindako galderei eta beste batzuri ere erantzuteko, esperimentuak, saioak egiten hasiko gara geure laborategi edo ikasgelan, fenomenoen ondorioak ikusteko eta ulertzeko, ikertzea baita gauzarik egokiena.

42. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak gizartea/oho 0126 - Ba al dakizu esaten ze informabide erabiltzen duzun normalen ikasgelan? Ikasturtea bukatu eta oporraldia hasiko duzue.

43. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak gizartez/oho 0039 Talde lana. 10. Ikasgelan osa itzazue bi talde.

44. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak gizartez/oho 0075 Talde lana 14. Ikasgelako talde desberdinen artean egin ezazue irrati programa bat.

45. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak kuxkux/5 0116 Etxeko edo ikasgelako berogailu edo irradiagailuaren gainean jar ezazu burdinazko tresna bat: mailua, aliketak, bihurkina....

46. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak natura/oho 0007 Arrazoi hauek direla medio, ESKOLAKO LABORATEGIAK garrantzi haundia hartzen du Goiko Ziklo honetako ikaslearentzat, gogoan izan behar bait da Erdiko Zikloan oso gutxi erabili zuela edota horren ordez ZIENTZIEN ZOKOA zeukala ikasgelan bertan.

47. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura h. knô*rr 0006 Kalea zeharkatzen du, gero parkea, eskolako baratza pasa eta ikasgelara heltzen da.

48. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura a. letamendia 0116 - Asmatu nahiean nabilek. Leku bakarra duk egongo ez denaren ziurtasun osoa dudana eta hire aitordekoaren ikasgela duk, Kedar.

49. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura a. letamendia 0116 Ikasgela zen, hain zuzen, une hartan Gorkane aurkitzen zen lekua.

50. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura l. izagirre 0163 - Zer egiten du zure lagunak? - Martin orain ere ikasgelako hoberena da. Eta norbaitek ongi jokatzen ez duenean sutan jartzen da oraindik.

51. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura l. izagirre 0163 - Bera da orain ere ikasgelako txikiena.

52. 1969-1990 euskara batua literatur prosa j.a. azpiroz 0028 Alarmen arteko unetan, ikasgelan geundelarik, inoiz, irekita zegoen leihotik barrena benetako tiro hotsak entzuten genituen; eta guk, izuturik, lehiorantz begiratzen genuenean, Brûhl irakasleak ea ba al genekien zer zen hura galdegiten zigun.

53. 1969-1990 euskara batua literatur prosa j. lasa 0121 Erabat hustu; moilatik hartutako oholekin, pilaka bait zeuden, apalak egin; mahai zabal bat, bi aulki, kinkea eta estufa bat jarri, eta negu amaiera hartan ikasgela gisa erabili zuten.

54. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j.m. agirre 0084 Nola egin:
1. Ikasleek telebistako emanaldia ikusiko dute beren etxean;
2. ikasleak ikasgelara etorriko dira lehendabizikoz eta ikasliburuarekin eta kaseteekin bertan lan egingo dute;
3. ikasleek ikasgaiarekin zerikusia duten idatzizko lanak egingo dituzte beren etxean (irakurketa eta idazketa);
4. ikasleak ikasgelara etorriko dira bigarren aldikoz; magnetoskopioa erabiliko dute eta emanaldiaren bigarren zatia landuko;
5. ikasleek telebistako emanaldi berbera berrikusiko dute etxean;
6. ikasleek irratiko emanaldia entzungo dute beren etxean;

55. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0160 Bai, horixe! Hura zen, hura, mugidaren mugida, jolasaren jolasa eta aurrera-atzera ibiltzea: galdetu, erantzun, zutik jarri, gauza bat atera, bestea sartu, ikasgelatik irten, lekuz aldatu, zerbait hartu, zerbait utzi...

56. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0161 Hormirudiaren metodologia aipatu ondoren, irakasle batzuk hormirudia atera zuten (ez normalean ikasgeletan erabiltzen dena, folio-tamainakoa baizik; ez bait zen erosoa gertatzen bilduma osoa azterketa-tokira eramatea) eta hango egoeran oinarrituta galderak egiten hasi ziren.

57. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0161 Adibidez, zeren izenean har daiteke hormirudiko egoera bitxia oinarritzat eta egoera bakartzat hau honen ondoan dago eta antzekoak lantzeko orduan, han, ikasgelan bertan hormirudian baino elementu naturalagoak, erosoagoak eta ugariagoak daudenean?.

58. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. unzurrunzaga 0073 Klasea aldi bereko eztabaida-taldetxotan banatzea da soluzio bakarra, honek ikasgelaren baldintza bereziak eskatzen dituelarik.

59. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0059 Smith-en ikasleak nahi zutenean bakarrik joaten ziren ikasgelara eta, bestalde, irakaskuntza ohizkoa zelarik, ezin zitzaion bakoitzari behar zuen ikasmoldea eskaini.

60. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Lehen ere esan bezala, ez du ikasgelak errealitatetik bananduta egon behar.

61. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0064 Helduari, beraz, ikasgelan entzundakoa idatziz jasotzea gustatzen zaio, bere zalantzak argitzeko, ikaskuntza sendotzeko eta ahaztutako gauzak gogoratzeko baliagarri izango bait zaizkio apunte horiek.

62. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zutabe 1985 0220 Berezko hiztunen egoerak eta errealitatea eraman dezakete ikasgelara.

63. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jakin 1981 0080 Inguratzen gaituen egoera diglosikoak nabarmenago jartzen du metodologia sistematizatu beharra: ikasgelatik at inolako euskara-girorik ez dagoenez, ikasgelan egoera bereziak sortu beharko.

64. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0009 Egia da baita ere, giza-elementuen optimizazio-arrazoiengatik eta errendimentu tekniko ona lortzearren, gure ikasgeletako gehienetan exijitutako atentzio, dedikazio eta informazio-gastu hau minimora laburtu beharra dagoela.

65. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0031 Benetako gauzak Esanahia hobeto argitzeko edota egoera esanguratsuago bihurtzeko, ikasgelara eramaten diren objektu errealak, hala nola jostailuak, janariak, mapak, etab.

66. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. salaburu 0059 Orduan, ikasle bat ateratzen (17) atera: salir da ikasgelatik eta ea irakaslea ikusi duen galdetzen dio bedelari.

67. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0055 Begi onez hartuko dugun oldezko oharketa horretatik abiatuko gara, hortaz, nahiz hori mugatua edo garrantzigabea izan: ikas-gelan barrena zomorro bat hegaz, buruen gainetik argi izpi bat, andereñoak edo haurrek ekarritako abereak, lorategiko altzoetan aurkitutako marraskiloak, sorta bat egitekotan bildu dituzuen loreak, izadiko gertakarien azterketa: haizea, hodeiak, ekaitza, elurra...

68. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0122 Mota guztietako pedagogia-liburuak aztertuak nituen hasi baino aisa lehenagotik: eta neurea izango nuen ikasgelan, behin baino gehiagotan saiatua nintzen ulertzen neure eskuetara etorriko ziren haur haiek nola moldatuko ote ziren neurekin.

69. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak baietz/3 0104 F) III Eranskina: Bi joku fitxa banatzen dugu ikasgelan eta horrela fitxa bakoitzaren bi ale egongo dira ikasgelan.

70. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. mendizabal 0056 Hizkuntz irakasle gutxik justifikatuko luke ikasleek ikasgelan 20-30 minutu liburu baten kapitulu osoak irakurtzen ematea edo denbora horretan zehar irratiz emititzen ari diren eztabaida etengabe entzuten egotea.

71. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. mendizabal 0056 Beraz, hizkuntzari horren estuki lotuta egotea baliozkoa bada ere, ikasgelako denbora hobeto emango genuke bideo edo audiozko testu idatzien zati laburragoak sakonago aztertzen pasatuko bagenu, UNITATEEN luzelaburra laukian esan bezala egokituz eta unitateok helburu linguistiko berezietarako erabiliz; gisa horretan ikasleei lagunduko diegu bai ulermen-estrategiak ikasten eta baita komunikaziorako hizkuntza eraginkor eta sinplea erabiltzen ere.

72. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. mendizabal 0056 Hori lortzeko, ikasleak beren beharrak zeintzu diren, gure hizkuntz helburuak zeintzu diren eta hauek lortzeko bideoak ikasgelan zer eginkizun duen jakin dezaten pentsatzera ohitu beharko ditugu (honetarako, argi dago, irakasleok ez dugu zalantzaren arrastorik izan behar, eginkizun eta helburu horiek zeintzu diren finkatzerakoan).

73. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1982 0086 (...): ikasgela taldekako lanean, denena den materialez, ikasgelako bileretan, errespontsabilitate banaketan oinarriturik eratzen bada, edota ikasgelan eredu autoritario bat aplikatzen bada, ondorioak desberdinak izango dira, derrigorrez.

74. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0124 - Haur-sail bat ikasgelan zehar banaturik dago, norbere lekuan.

75. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0124 Beste haur bat, baloia botatuz, ikasgelaren beste muturreraino iritsi behar du biderik laburrenetik eta baloia inork kendu gabe.

76. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0124 - Bi haur ikasgelan dabiltza erritmo berberean 25''an, beste batzu klarioiaz bakoitzaren ibilbidea markatuz doazelarik.

77. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak naturorienta 1984 0172 - Ikasgelako ikasleen edo beste kolektibo baten odol-taldeei buruzko koadroak eta grafikoak prestatu.

78. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak naturorienta 1984 0222 2.2. Ilunpetan jartzazu ikasgela, eta piztu argi-fokua.

79. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1984 0078 - Asignatura bat, ikasgela konkretu bat, komunak,... deskribatzen edo seinalatzen dituzten sinboloak egin.

80. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1984 0178 - Irakasleak ikasgela osorako planteiatutako lanak ikuspegi pertsonal batetik enfokatu.

81. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hitz egin! 0027 EREDUEI BURUZKO ARIKETA:
Liburuak hitxita. Erabil ariketa hontan, ikasgelan aurki daitezkeen gauzak: alkondara, boltsa, erloju, euritako, gona, idazluma, jantzi, lapitz, liburu, soingaineko, txartel, etab.

82. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hitz egin! 0115 Neskatilek beren ikasgela garbitzen dute.

83. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0038 Nola egin:
Partaide bat ikasgelatik atera ondoren, beste guztien artean zer opari egingo dioten erabakitzen dute eta, ondoren, ateratakoa berriz sarrerazten da.

84. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0038 Ikasle guztiak aterako dira txandan-txandan ikasgelatik.

85. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0036 Ikasgelako mugapenak direla eta, simulazioa eta rol-jokoa bestela gerta litezkeen harreman eta egoera sozialen barietatea baino zabalagoa sortzeko teknika garrantzitsuak dira orain.

86. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0062 Kapitulu honetan aztertuko da nola presta ditzakeen irakasleak bere ikasleak, hauek ikasgelatik kanpoko zenbait testuinguru sozial desberdinetan iharduteko.

87. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0062 Lehenik, hala ere, ikasgela bera hizkuntz erabilerako testuinguru sozial bezala kontsideratuko da laburki.

88. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0062 5.2. Ikasgela testuinguru sozial bezala
Ikasgela, sarritan, hizkuntza arrotz bat ikasteko eta erabiltzeko ingurune artifiziala dela esaten da.

89. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0062 Ikasleak ikasgelatik kanpo dauden egoeretarako prestatu nahi ditugunez, eta egoera horiek hartzen baditugu erreala zer denaren erizpide bezala, lehen esan duguna egia da zalantzarik gabe.

90. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0062 Baina ez genuke ahantzi behar ikasgela bera ere testuinguru sozial erreala dela, ikasleak eta irakasleak elkarren arteko harreman sozial errealak dituztelarik.

91. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0108 Ondoren, irakasleari ikasgela barnean bere iharduera zuzentzeko marko hau lagungarri gerta dakion bide batzu azalduko ditu.

92. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0108 Azkenik, faktore psikologiko batzuk ikasgelan ikasleei trebetasun komunikatiboaz jabetzerakoan nola lagundu edo traba egin liezaiekeen kontsideratuko du.

93. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0028 (Bada zenbait argitaletxek eskaintzen dituen irakurgai bildumik ere. Irakurgai hauek, ikasgelan nahiz ikasgelatik kanpo erabiltzen dira. Gai honetaz sakontzeko ikus Hedge-ren (1984) Using graded readers liburua).

94. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak tantak 1990 0099 Bere pentsamenduaren araueraz, ikasgelako ihardueran irakasleekin lan egin zuen.

95. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak a. azkargorta 0068 Espazio politiko Lantegi, bulego, ikasgela... desberdinen isolamendua apurtuz.

96. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0031 - Ikasgelaz baliatu (lekua eta ikasleak).

97. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0052 Hau iharduera baliagarria da, ikasgelaz kanpoko lan-mundu errealarekin zerikusia duena, eta entzumen zolitasuna eta zuzen aditzeko trebetasuna lantzen dituena, bide batez idazketarako aukera ematen duelarik.

98. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0075 Berari eskerrak, ikasgelan erabili beharreko sekuentziak zehatz eta azkar aurki daitezke.

99. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0075 Kamera geldo: Ez da nahitaezko bitartekoa ikasgelarako baina probetxuz erabil daiteke iruzkina bezalako ihardueretan, zer esan pentsatzeko denbora gehiago behar bait da.

100. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak elhuyar 0110 Irakasleak asko saiatzen ziren irakasten eta ikasleek edukazioz interes-aurpegia ipintzen zuten benetako pentsamenduak ikasgelatik urruti zeudelarik.

101. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. mendiguren 0159 4. Ikasgelako horma-taulan Euskal Herriko mapa handi bat jarri eta espezie horiek bizi diren lekuetan irudiak ipini.

102. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0009 Test bat ikasgelako lanaren luzapen gisa ikusten da, irakasleari eta ikasleari aurrerapenerako oinarritzat erabil dezaketen informazio baliagarria ematen dielarik.

103. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0013 Beldur hau deusezteko egiten ditugun gauza batzu, ikasgela barruko prestaketan zehar, honako hauek dira: 1. Egin behar dituzten galderak praktikatzen eta entzun ditzaketen zenbait erantzun aldez aurretik ulertzen lagundu ikasleei.

104. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0067 IKASGELARA ITZULITAKOAN: 1. Banan-banan, zenbait egunetan zehar agian, ikasleek beren trebetasunak aurkezten dizkiote elkarri.

105. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0067 4. Aurkezpen batzu ikasgelaz kanpo egin daitezke, adib., auto baten olioa eta iragazkia aldatzea.

106. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0103 PRESTAKETA: 1. Kanpo-lanari ekin baino egun batzu lehenago, ikasleek entzun edo irakurritako txisteak eramango dituzte ikasgelara (ez beren hizkuntzatik itzulitako txisteak).

107. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0103 IKASGELARA ITZULITAKOAN: 1. Talde txikietan, ikasleek elkarri kontatzen dizkiete gertatutakoak.

108. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0121 3. Azkenean ikasgelan egiten den iharduerarako, gonbidatu erakunde lankideetako zenbait partaide ikasgelara, arrainontziaren eztabaidara.

109. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0110 IKASGELAN.

110. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0132 IKASGELAN.

111. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0152 IKASGELAN.

112. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0173 IKASGELAN.

113. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 3. kapitulua IKASKUNTZ INGURUNEAK Ikasgelarik handiena komunitatea da.

114. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 Hizkuntza bat gehienbat ikasgelan ikasten denean, edo ikus-entzunezko baliabideez, hizkuntza arrotzaren ikaskuntza deitzen diogu askotan, informalki ikasten denean berriz, bigarren hizkuntzaren ikaskuntza esaten zaiolarik.

115. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 INGURUNE INFORMALAK Inguru informal batean, hau da, ikasgelatik edo hizkuntz laborategitik kanpo, komunikazioa ez da ikaslearen beharren arabera antolatzen.

116. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0084 Adibidez, ingelesez class hitzak klase eta ikasgela esan nahi du: (ingelesezko klasea izan dut) eta (ikasgela hau oso beroa da).

117. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0107 Hizkuntz ikaskuntzaren lehenengo etapak, normalean ikasgelan betetzen dira eta, beraz, irakasleak moldatzen ditu, berak erabakitzen bait ditu testuliburua eta metodoa, eta berak sortzen bait du ikasgelako giroa.

118. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak zubk 0061 Taldea osotzen duten ikasleak margotu ondoren, ikas-gelako orma apaindutzeko eta aunditzeko izango da.

119. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak bizi oeo/5 0030 Zure ikas-gelak bakarrik ez, baita zure jolas-aldiak, zure autobusa, bazkaria, irakasle ta lagunekin dituzun artu-emanak eta ikastaldiak ere gogoratu itzazu.

120. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak j. dorronsoro 0053 Ikas-gelaren zabalera neur ezazu oinkadaz, eta bestela oiñen bidez.

121. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak j. dorronsoro 0093 11. Ikastetxe batek 4 ikas-gela ditu.

122. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak j. dorronsoro 0093 1`goan 32 ikasle daude, 2`gn ikas-gelan 36, 3`gnean 29 eta 4`gnean 24.

123. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak j. dorronsoro 0184 Orri bat, zure idaz-liburuaren edozein orri, liburu-azala, ikas-gelako arbela, zure mai-gaina, lauki zuzen edo zutangulu dira.

124. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak erlijoeo/4 0061 Ondoren, TALDEKO LAN BAT EGINGO DUGU: Zazpi Taldetan bananduko dugu ikasgela.

125. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0007 - Ikastegiak eta ikasgelak sortarazteko, eraldatzeko edo kentzeko saloak egitea.

126. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1990 0001 Laugarrena.- Euskaltegi honek aldi berean 60 ikasle har ditzake gehienez bere ikasgeletan.

127. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1982 0001 San Inazion, zenbakirik gabe, dagoen etxe bateango 60 ikasle-tokirentzako eta bi ikasgelako Eskolaurreko Hezkuntza-Ikastegi gisako eraldakuntza eta Behin-betiko sailkapena.

128. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1984 0001 Jauregi kaleko 21.ean bere egoitza duen Gara-Adinekoentzako Etengabeango Hezkuntza-Ikastegia, 3 ikasgelakoa, guztiak bertan egonik 85 ikasleentzako gai dena.

129. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1985 0001 Oinarrizko Irakaskuntzarako Artezkaritzaren 1985.eko Urtarrilaren 23ko ERABAKIA, Bizkaiko Ortuellako San Felix de Cantalicio izeneko Oinarrizko Hezkuntza Orokorreko Norbanako-Jabetzapeko ikastegiari O.H.O.ko 2 ikasgelaz handiagotzeko baimena emanez.

130. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1987 0001 2. Aurreko idazatiko zehaztapenaz gain:
a) Ikasleek ikasgela berezia ez dutelarik, Eskolaurreko, Oinarrizko Hezkuntza Orokorreko eta Berarizko Hezkuntzako irakaskuntzak ematen dituzten ikastegiek, II Eraskinean azaltzen den galdera-zerrendari erantzun beharko diote.

131. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1987 0001 f) Ikasleek ikasgela berezia dutelarik, Berarizko Hezkuntzako irakaskuntzak ematen dituzten Ikastegiek, VII. Eraskinean azaltzen den galdera-zerrendari erantzun beharko diote.

132. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak amatiño 0001 Oronotzeko Ikastetxeak zortziren bat ikasgela du, kapilla, fobaila eta basket zelaiak, bi pelotaleku (eskuz eta zestaz) eta internatu eta erlijio ordena bati dagozkion zerbitzu guztiak.

133. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... euskadi obrera 1977 0001 Jakina duzue zer dioskun UNESCO delakoak: ikasgela bakoitzak 28 haur gehienez eduki behar dituela.

134. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... euskadi obrera 1977 0001 Lanpostu gehiago edukiko genituzke oraindik, zortzi ikasgelatarako bederatzi irakasle baleude, honela irakaskintzaren kalitatea haundituz.

135. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00029 Gainontzeko haurrek, kideek, funtsezko roposena dela, gizarteratzeari esker eta ikasgelako lanari esker bultzatuko duezeregina dute bertan, elkarreragin oparoak sortarazten baitituzte.

136. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00059 Bistan da horrelako kasuak batzuk, bederen ikasgelaren programa lantzerakoan kontuan izan behar direla, egoera nolabait konpentsatzeko eta haurrak estimulatzeko errefortzuak aurrikusi beharko baititugu.

137. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00090 1. Ikastetxearen curriculum-proiektua. Haur-Hezkuntzako bigarren zikloko programazioan planteatutako helburuak eta edukinak biltzen ditu eta ikasgelaren programazioa, beharrezko aldaketa eta egokitzapen guztiak barne, egiteko erreferentzia gisakoa da.

138. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00090 Erabiltzen erraza da, nahikoa baita haurrek ikasgelan egiten dutena behatzea eta familiak ematen digun informazioa gehitzea, ikasgelan egunero burutu ohi diren eginkizunen bidez konpentsazioa eta hobekuntza bultzatzeko.

139. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00134 Zuenaren antzeko ratioa zeukan ikasgela arrunt batean eskolatzea gomendatu zuen PATak (16-18 haur).

140. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00134 Gaur egun 5 urtekoen ikasgelan dabil, B ereduan.

141. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00134 Ikasgelan gertatutakoak nahiko ongi ulertzen ditu eta iharduerak eta errutinak burutu ditzake laguntza izanez gero.

142. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00134 Ikasgelako erritmo eta iharduera egokitzeko prozesua berriz, nekezagoa izan da.

143. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00134 Gaur egun nahiko ongi moldatzen da; oro har, ikasgelako bizitzan parte hartzen du, baina laguntza indibidualak behar ditu funtzionamenduari buruzko jarraipideak eta arauak ulertzeko eta, bereziki, ahozko adierazpenarekin zerikusia duten eginkizunak burutzeko.

144. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00147 IKASGELAREN PROGRAMAZIOAN IZANGO DUTEN ERAGINA

145. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00147 - Ikasgelan erabilitako materialak egokiak eta baliagarriak dira. Ikusizko material didaktiko gehiago erabili beharko genuke ingurunea antolatzen laguntzeko: seinaleak, kodeak, etab.

146. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00147 Ikasgelan ispilu bat izatea komeni da, ahozko adierazpena lantzeko.

147. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/4 00006 Bidezko ikusten baduzue, gainera, zuen ikasgelan osatutako hiztegia Esaizu darabilen beste ikastetxe bateko talde bati bidal diezaiokezue eta, bide batez, haiek egindakoa zeuek jaso.

148. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/4 00006 - Hitz berriak asmatu eta berauen esanahia eman. / - Hizkuntza ezberdinetako hitzekin hitz berriak osatu. / - Ikaskideek asmatutako hitzez eta definizioez iritzia eman eta hobetzen saiatu. / - Ikasgelako Zorotariko Euskal Hiztegia osatu. / - Ikasgelako hiztegia beste ikastalde bati igorri eta beraiena jaso.

149. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz/dbh 00164 Hemen, ikasgelan ikusitakoa eguneroko bizitzan gertatzen diren aldaketa ezagunekin erlazionatzen saiatuko gara.

150. 1991> euskara batua ikasliburuak m.a. meabe 00012 Ikasgelako libururen batean, forma zirkularra duten objektuak seinalatu.

151. 1991> euskara batua ikasliburuak m.a. meabe 00012 Psikomotrizitate-gelan forma zirkularra duten elementuak edota objektuak bilatu. Ikasgelan, ikusitakoak izendatu eta irakasleak arbelean marraztuko ditu.

152. 1991> euskara batua ikasliburuak m.a. meabe 00016 Ikasgelako paretetan esekitako karteletan eta hormirudietan 1 zenbakia bilatu.

153. 1991> euskara batua ikasliburuak m.a. meabe 00020 Esaldi zuzen bat osatuz, ingurunean edota ikasgelan ikusten diren elementu gorriak eta urdinak aipatu: Mikelen motxila urdina da?.

154. 1991> euskara batua ikasliburuak m.a. meabe 00026 Irakasleak zenbait elementu ipiniko dizkio ikasgelako panpina bati: eskularru bat, galtzerdi bat, jantzi bat, eranskailu bat.

155. 1991> euskara batua ikasliburuak m.a. meabe 00026 Ikasgelara Gabonetako apaingarri bana ekarri, denen artean ikasgela apaintzeko.

156. 1991> euskara batua ikasliburuak j. etxeberria 00009 1. Ikasgela musika-laborategi txikia izan daiteke, zaratak eta hotsak bereizteko: A. Egin entseiu batzuk ahotsen tinbreak bereizteko: sopranoa, kontraltoa, tenorra, baxua.

157. 1991> euskara batua ikasliburuak erlijio katolikoa 2 00090 2. Gogora ezazu zeure ikasgelako lagunekin eginiko txangoren bat eta apunta itzazu aurretik zuk egindako prestakizunak eta zergatik egin zenituen.

158. 1991> euskara batua ikasliburuak j.r. etxebarria 00081 38. Ondoko gaiari buruzko eztabaida antolatuko duzue ikasgelan: Enpresa kimikoek, petrolioaren alternatiba modura, erregai merkeak presta ditzakete.

159. 1991> euskara batua ikasliburuak j. artaraz 00009 Orrialde motibatzaile bikoitza: Ikasgelako tresnak

160. 1991> euskara batua ikasliburuak baietz/6 0119 a) Ni izan ezik, ikasgelako guztiek atera zuten liburua azterketan kopiatzeko.

161. 1991> euskara batua ikasliburuak ingurua/lh 0031 21. Antolatu solasaldi bat ikasgelan, aurreko iharduerako galdetegian oinarriturik.

162. 1991> euskara batua ikasliburuak ingurua/lh 0141 9. Irakur itzazu inkestaren erantzunak ikasgelan.

163. 1991> euskara batua ikasliburuak x. goia 0055 Ekarri leku desberdinen kolorezko argazkiak ikasgelara.

164. 1991> euskara batua ikasliburuak x. goia 0089 Ekar itzazue ikasgelara tren eta autobusetako txartel desberdinak.

165. 1991> euskara batua ikasliburuak x. goia 0089 Prestatu eztabaida ikasgelan, trenen eta errepidezko garraioaren abantaila eta desabantailez.

166. 1991> euskara batua ikasliburuak aek 0205 - Telebistan
- Itsasoan
- Ikasgelan
- Bulegoan
- Tailerrean
- Tabernan
- Lorategian
- Elizan
- Aireportuan
- Liburudendan
- Koartelean
- Itsasontzian
- Kontsultan
- Eskenatokian
- Hotelean
- Harategian
- Anbulategian
- Aroztegian
- Kalean
- Taxi geltokian
- Okindegian
- Komisaldegian
- Antzokian
- Hirigintzan
- Musika eskolan
- Suhiltzailetegian
- Esnetegian

167. 1991> euskara batua ikasliburuak a. alberdi 0032 Gu geu ere ezberdin moldatzen gara (komunikatzen gara) ikasgela berean klase arrunteko orduan eta azterketa orduan.

168. 1991> euskara batua ikasliburuak a. alberdi 0032 Leku bera izanda ere, funtzio sozial ezberdina hartu du ikasgelak.

169. 1991> euskara batua ikasliburuak bi ta bi/4 0123 Zer esan nahi du ikasgela batean dauden neskak 16/25 direla?

170. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura j. arretxe 00070 Juliak baietz erantzun zuen, eta ikasgelako murmurioa ozendu egin zen.

171. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura i. goikoetxea 00111 Pizkanaka-pizkanaka ikasgela betez joan da. Irrikaz nago, ezker-eskuin, nor eseriko.

172. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura i. goikoetxea 00113 - Nagusi, ni ez naiz izan, ikasgelatik hona etorri naiz zuzenean.

173. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura g. markuleta 0033 Atzo goizean, Laura/ni ikasgelan sartu eta gure lekuan jarri ginen.

174. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. ortiz de landaluze 0043 Ikasgelako guztiek jaso zituzten buruak matematika-liburuetatik eta inbidiaz begiratu zioten Enekori.

175. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. ortiz de landaluze 0043 Bera ikasgelatik irten zen, ateari danbateko ederra emanez.

176. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. ortiz de landaluze 0055 Ondoren, ikasgelan zehar banatzeari ekin zion.

177. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura k. santisteban 0035 Hurrengo egunean, Tximitxek ikasgelako mahaitxo, aulki eta liburu guztiak bildu zituen, eta denak pilatuz sabairaino heltzen zen halako piramide bat eraiki zuen.

178. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura x. mendiguren b. 0014 Nire ikasgelan bazebiltzan zurrumurruak horretaz eta nik amaren ahotik jakin nahi nuen txutxuputxuka esaten zena egia zen.

179. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura p. zubizarreta 0066 - Ikasgela ondoko gelara itzuli naiz.

180. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura p. zubizarreta 0066 Ikasgelan pantailak irteten direnean, sartzeko aprobetxa dezakezu.

181. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura p. zubizarreta 0112 Pasiloan lo zegoen jende artean zihoan, denei ikasgelara jaisteko esaka.

182. 1991> euskara batua literatur prosa j. arretxe 00073 Esteban eta Xabier gosaltzen ari dira, baina nik ez daukat astirik, ze goiz heldu behar dut ikasgelara leku ona hartzeko.

183. 1991> euskara batua literatur prosa j. arretxe 00073 8:50. Leku nahiko dexentea hartu dut ikasgelan, baina onenak okupatuta zeuden jadanik.

184. 1991> euskara batua literatur prosa x. montoia 00050 Ikasgeletara igotzeko ilarara biltzeko agintzen zien txistuak salbatu zuen.

185. 1991> euskara batua literatur prosa x. montoia 00050 Artean eskuan zeukan txokolatea ostera zorroratu eta bere ikaskideen bide bera hartu zuen Karmelok ere, ikasgelara.

186. 1991> euskara batua literatur prosa j.k. igerabide 00082 Tutoreak notak eman zizkion; ikasgelan guztien erditik zutitu, lurrera listua bota, eta alde egin omen zuen, atea danbatekoz itxita.

187. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00087 Ikasgelaren finantzabideak direla eta

188. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00087 Ikasgela martxan jartzeko egin beharreko inbertsioa lau edo bost milioikoa izan daiteke; horrez gain hiru lagun egun osoz aritu behar izango lirateke gehi, ikasle kopuruaren arabera, behar besteko laguntzaile-tutore.

189. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00087 Beraz, ikasgela horri diru-laguntzen menpe egongo da seguraski.

190. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00087 Gure ustez ikasgelarekin martxan hasteko, kolektibo bati eskaini beharko genioke, esaterako, institutuetako irakasleei.

191. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00087 Talde horrekin ikasgela eredua jarriko genuke, horrela talde bateratua eta helburu berberetan oinarritutakoa lortzeko.

192. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00088 Euskarako klasea izango litzateke zeregin nagusia, baina ikasgelak euskara zerbitzu integrala eskain dezake, kontsulta soilak Interneten bidez, enpresetarako itzulpen laburrak, euskararen inguruan eman daitekeen informazioa zabaldu (euskal jaien iragarpena, euskal taldeen kultura proposamenak...).

193. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak u. larramendi 00075 Ereduak heldulekuak dira. Ikasgelako elkarreraginen dimentsio-aniztasunaren eta igartezintasunaren aurrean, irakasleek zama mentala arindu egin behar dute, ikasgelako elkarreragineko jarduerei arreta eskaintzeko.

194. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. rada 0074
a) ikasgela lituaniarrak: 12.491
b) ikasgela errusiarrak: 22.983
c) ikasgela poloniarrak: 8.144

195. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. erzibengoa 0020 Ikasgeletan erabiltzeko tresna: liburukia.

196. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. zalbide 0171 Daukan egoera dauka, beraz, ikasgela bakoitzeko irakasleak; eta egoera konkretu horretan aplikatu behar ditu hizkuntzazko zuzentasun-irizpideak.

197. 1991> euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0063 Iturri hauetako bat ikasgelan etxean ikasitakoa laburtu beharra zen.

198. 1991> euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0112 Ikaskuntza ikasgelan egin nuen, aukera guztietan hitzeginez, eta irakasleak hitz bakoitza ahoskatzeko modua arretaz entzunez.

199. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1993 0053 Ikasgelan, klaustroetan eta familietan emakumezko irakasle askok burutu duten lana ere ez dago isiltzerik, oso onuragarria izan delako.

200. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1996 0032 Bestalde, mutikoak ikasgelako muin dira, eta bihurragoak direla pentsatzen bada ere, interesanteagotzat hartzen dituzte eta azkarragoak adimenaren aldetik.

201. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hiesa 1995 0025 Eta edozein izan daiteke birusaren eramaile: ikasgelako laguna, autobusean gure ondoan eserita doana edo gure azkeneko maitea, nahiz eta itxura osasuntsua eduki.

202. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hiesa 1995 0122 Ikasgelan bikoteka edo taldean antzeztuz taxuzko arrazoiak edo aurkako bestelakoak (emoziozkoak, beldurrezkoak...) aurkitzen saiatu.

203. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0020 PROGRAMAZIOAK (ikasgelakoa, ikasmailakoa, ziklokoa, etab.).

204. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0007 Algebra eta geometria lantzeko eta ikasleak ikasgelan egoki edukitzeko bereziki.

205. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0009 Nola erabili matekariak zure ikasgelan?

206. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0009 - Ikasgelara sartu bezain laster, presta itzazu ikasleak problemak egiteko beharko dituzten paperekin.

207. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0009 Bitartean ikasleen asistentzi orria pasa ezazu edo ikasgelan zehar mugitu eta etxeko lanei begiratu.

208. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila barnet 1993 0023 Etxe hauetan bi asteko egonaldiak egiten dituzte B eredukoek eta aste betekoak A eta D eredukoek; beti ere ikasgela osoak izaten dira, bere irakaslearekin.

209. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila barnet 1993 0023 Barnetegi hauen antolamendua kurtso garairako da, aste bete edo bian behin (ereduaren arabera) eta aurreko ikasturte amaieran finkatutako egutegiaren arabera bertaratzen diren ikasgelak aldatuz.

210. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila txostena 1994 0046 Esperientzia honen ebaluazioak ikasgeletako emaitzetarako bereziko esanguratsuak diren hiru faktore daudela erakutsi du:

211. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila txostena 1994 0046 - ikasleen kopurua ikasgela bakoitzean: 20 ikasletik gora emaitzak kaxkarragoak izaten dira.

212. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0060 Alde batetik, ikasleek erabil ditzaketen tresna informatikoak ditugu, bai metodo autonomo moduan, bai euskaltegian landutako gaiak gainbegiratzeko asmotan, baita ikasgelan bertan ariketa osagarri gisa;

213. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 0083 a Ikasgelako esperientziak erakutsi digu ikasleek ez dutela nahitanahiez ikasten irakasleek APP moduan irakasten dietena.

214. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 0087 CTEFLA ikastaroaren erdialdera hasi zen AOIrekin, irakaslegaiek zelanbaiteko esperientzia bereganatuta zeukatenean ikasgelako oinarrizko tekniketan eta APP zikloan, eredu hori gaur egungo EFL testuliburuetan agertzen den bezala.

215. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 0087 Bertan adierazten zen nola AOI saiatzen den hizkuntzak ikasteko baldintzarik onenak ezartzen, eta ikasgelan hizkuntz mota diferenteak eragiten bai hizketa pribatua, berez-berezkoa, ikertzekoa, eta bai jendaurreko bertsioak, planifikatuak, azken-azkenekoak (Willis 1987).

216. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. basurko 0068 Eskakizun edo baldintza honek 600 bat ordu uzten ditu gainerakoetarako: ikasgelaren antolaketa, neurketa eta abarrerako.

217. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. ossa 0029 Horrek nahitaezko ondorio bat dakar: gaztetxoek ia egunero dute irlanderarekin zerikusirik ikasgelan.

218. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. ossa 0029 Horrez gain, gazte helduen (30 urtetik beherakoen) %20ak esan zuen 1983ko inkestan irlandera erabiltzen zutela ikasgelaz kanpoko elkarrizketetan eskola garaian.

219. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7766 - Euskaraz irakurtze- eta deklamatze-kontuan emaitza hoberena lortzen duten ikasgelei berariazko saria eskaintzea.

220. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7766 3. - Lehiaketa honetan 1993-94 ikasturtean hurrengo atalean zehazten diren mailetako ikasgelek parte hartu ahal izango dute.

221. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7766 4. - Eskolaumeen maila eta eredu desberdinak kontuan izanik, lau multzotan banatuko dira Abelino Barriola sari-lehiaketara aurkez daitezkeen ikasgelak:

222. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7767 Talde bakoitzeko irakasle eta ikasgelak multzo berekoekin arituko dira lehian.

223. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7767 a) ikasgelak dira aztergai, ez banakako ikasle hau edo hura.

224. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7767 7. - Lehiaketa honetan parte hartzeko izen-ematea irakasleak egin behar du, ikasgelaren izenean.

225. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7768 - Grabazioaren hasieran ikasgelaren izengoitia entzungo da (urtetik urtera izengoitia aldatu egin behar da) eta ondoren, entzunaldi bakoitzaren aurretik, kasuan kasuko ikasleen ordena zenbakia.

226. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7769 - Kanpoko aldean idatzitako gauza berbera (izengoitia, eredua eta zikloa)
- Ikasgela Lehen Hezkuntza edo OHOko zein mailatakoa den
- Irakaslearen izen-abizenak
- Grabazioan entzuten diren ikasleen izen-abizenak, bakoitzari dagokion zenbakiaren ondoan.
- Ikasgela osoaren zerrenda.
- Ikastetxearen izena, helbidea eta telefonoa.

227. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7769 - Zortzi ikasgela hoberenentzat (kategoria bakoitzeko bina gela, normalean) Ipar Euskal Herrirako bidaia, 3-4 eguneko zubialdiren batean.

228. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7769 - Bidaia horretara ikasgela osoak joango dira, ez bakarrik grabazioan entzuten diren ikasleak.

229. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7769 15. - Saria irabazi duten ikasgeletako hoberenekin kasete bat argitaratuko da, ahalik eta zabalkunde handiena emanez eta ikastetxeetara eredu gisa bidaliz.

230. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak p. zubizarreta 0036 Era berean: logela, jangela, ikasgela...

231. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak b. kortabarria 0022 Logelak, ikasgelak, dutxak, telebista gelak, prentsa gelak, telefonoa, taberna futbolin, billar, sukaldetxo eta guzti eta erresidenteen lokalak Biteri Egoitzan bertan daude; jangela, gimnasioa, garbigailua, etab. egoitza aurrean, bost metrotara.

232. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak npao 1994 0008 Ikastetxeek bere esku duten garrantzizko baliabidea da liburutegia, baina begibistako dirudi ikasgelako liburutegia sortzeak liburu-fondoen erabilpen arrazoizkoago eta ugariago aukera egiteko ematen duela.

233. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak npao 1994 0008 Materialak ikasgelan etengabe izateak, horiekiko harreman zuzenean jartzen ditu ikasleak eta liburuen mailegu eta kontrola egiteko aukera ematen du, liburu bakoitzaren ale gehiago behar direlako arazoa agertzen den arren.

234. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... jakingarriak 1991 0023 Guzti hau ikusirik, gure eguneroko irteerak, ikasgelan egindako iharduerarik onenak baino balore didaktiko handiagoa zutela eta, derrigorrez sartu behar genituela gure proiektu hezitzailean pentsatu genuen, Kurrikulum forma eman behar geniela alegia.

234 emaitza

Datu-estatistikoak: