XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. unzurrunzaga 0073 Klasean egiten den mintza-pratikaren helburu zuzenak zeintzu diren gogoratuko dugu lehenik eta behin: entzumena trebatzea eta hizketa informalaren jariotasuna lortzea.

2. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zutabe 1985 0220 Aurrerapen handiak egin dira, ene ustez, ikaskuntza informalaren alorrean.

3. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak zutabe 1985 0220 Horixe da sistema informal egituratua eta, nire ustez, honen garrantzia azpimarratzen ari gara errepika-ariketena baino gehiago.

4. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0080 Lagunarteko hizkera Lagunarteko hizkera Eguneroko bizimoduan, egoera informaletan, erabiltzen den hizkera, ebakeraz, hitzen hautapenaz edo joskeraz gehiegi arduratu gabe.

5. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak m.a. elkoroberezibar 0028 Estilo literarioaren aldetik, areagotu egiten dute Ustela-ren joera informala, sasi-editorialez josirik lehenengo bost aleak.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. gartzia 0129 2. Langilea, gizabanako bezala egoki dakioke LAZ-aren arrazionaltasunari, baina lantegian talde askotako partaide da, nahiz formalak, nahiz informalak, eta hain zuzen azken hauetatik ateratzen ditu LAZ-aren aurkakoak ere diren jarrerak.

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0093 Test formal bat izan daiteke, ikasle batek ikasketa espezializatu batzu jarrai ditzakeen erabakitzeko (adibidez, unibertsitate batean graduazio ondoko ikastaro bat edo tekniko batentzako ikastaro profesional bat), edo test informal bat, ikasle batek ikasi duena praktikan nola jartzen duen ikusteko.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 Hizkuntza bat ikasteko bi ingurune nagusi daude: formala eta informala.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 INGURUNE INFORMALAK Inguru informal batean, hau da, ikasgelatik edo hizkuntz laborategitik kanpo, komunikazioa ez da ikaslearen beharren arabera antolatzen.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 Ingurune informal batek, halere, informazio ugari eskaintzen du interakzioari buruz eta gauzak modu egokian esateari buruz.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 Hizkuntza arrotz hori bakarrik hitz egiten den ingurune informaletan, uler eraztea funtsezkoa da.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 Beraz, ingurune informalek aukera ugari eskaintzen dute praktikarako eta baita une bateko ulertua izatearen saria ere.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0031 Ingurune informaletan, ikasleak ez dira bereziki ohartzen ikasten ari direnik, eta ez dira gauza ere zer ikasi duten deskribatzeko.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0037 Adibidez, ikus dezagun hizkuntza askok hi eta zu forma formal eta informalen artean egiten duten bereizkuntza.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0037 Bestalde, tratamendu formaletik informalera momentu egokian ez aldatzea indiferentzi edo baldarkeriatzat har daiteke.

16. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura n. anzizar 00044 Itxura informal eta segurua zuen. Galtza beltzak zeramatzan soinean, eta alkandora txuri lasai bat, zeinak bere gorputz argal baina gihartsuaren ingurune dotorea laztantzen zuen.

17. 1991> euskara batua saiakera-liburuak a. mungia 00024 Helburua IKERLANen euskararen erabilpena sustatzea da, bai maila formalean eta informalean, bai ahoz eta idatziz, barne- nahiz kanpo-harremanetan. Hortaz, euskara, ahal den guztietan, lan-hizkuntza izatea da helburua.

18. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00079 Produkzio hura beraien esku zegoenez, eremu formala erdaldun bilakatu zen, euskara eremu informaletara (etxea, lagunartea, auzoa...) mugatuz. Ondoren eskolumeen derrigorrezko eskolaratzea etorri zen, irakaskuntza hori gaztelera hutsez ematen zelarik.

19. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00079 Ondorioz, erdara bilakatu zen harreman hizkuntza, hau da, erdara funtzio formaletara ez ezik, funtzio informaletara ere hedatu zen, pixkanaka-pixkanaka euskara ordezkatuz eta egoera ez normal hori normaltzat jotzera iritsi arte.

20. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00079 Paregabea izan da geroztik, haien lana; baita azken urteotan euskal ereduan murgildu izan diren eskola publikoena ere. Ezagutza mailan jaso den konpetentzia hori, ordea, gaur egungo gazteek jada badutena, ez da oraindik erabileran isladatzen, dagoeneko kale eta hurbileko esparru informal horietan erdaraz aritzeko (gure kasuan gaztelaniaz aritzeko) inertzia handia baita, hots, hiztunak normalean erabiltzen duen hizkuntza, gaztelera, erabiltzen jarraitzen du, ez du hizkuntzaz aldatzen, kanpoko eragin garrantzitsu batek eragiten ez dion bitartean edota aldatzeko motibazio sendoa ez duen bitartean.

21. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a.i. morales 0085 Hizkuntzaren erabilera pribatua (informala).

22. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. azkarate 0558 Lagunartean, kalean, etxean... egoera informaletan euskalkiak erabiltzea zilegi bakarrik ez, gomendagarria ere bada.

23. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j. juaristi 00030 Hala ere, bihar Berlinen hasiko den gailur informalak helburu zabalagoa duela esan genezake: Hamabostek erantzun globala eman nahi diote inmigrazioaren arazoari, gerrek sor ditzaketen egoera puntualetatik aparte.

24. 1991> sailkatu gabeak egunkariak i. intxausti 0035 Bata dotoreagoa eta bestea informalagoa direla dirudite zentzu guztietan.

25. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... zehar 1993 0027 Joera luminiko-zinetiko honetako artistak talde batean elkartu ziren eta garai hartan nagusi zebilen abstrakzio informalaren kontrako jarrera programatiko bat hartu zuten.

25 emaitza

Datu-estatistikoak: