XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
zientzia eta teknika 1986 0009
Batez ere planteamendu komunikatibo batean oinarritu bagara ere, euskal lexiko berezituaren sorkuntzak planteatzen dituen zalantza ugariak kontutan hartuta, tarteka gai honi buruzko azalpenak eta ariketa analitikoak ere egiten ditugu.
2.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
zientzia eta teknika 1986 0009
Inoiz testak bezalako ebaluazio-teknikak erabili baditugu ere, hauen emaitzak ez dira batere argiak, batez ere, planteamendua komunikatiboa denean.
3.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
jokobild 0019
JOKO MOTA: Librea / Komunikatiboa / MAILA: Hasierakoa / ANTOLAKETA: Binaka / DENBORA: 10 / TREBETASUNAK:/ HELBURUAK: DINAMIKA / Argibideak eman / eskatu //.
4.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
jokobild 0169
JOKO MOTA: Kontrolatua / Komunikatiboa / MAILA: Hasierakoa / ANTOLAKETA: Talde osoa / DENBORA: 20 / TREBETASUNAK: Mintzamena / HELBURUAK: DESKRIBAKETAK EGIN (gauzak / pertsonak)/ Balorapenak egin /Eritziak eman //.
5.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
jokobild 0319
JOKO MOTA: Librea / Komunikatiboa / MAILA: Oinarrizkoa / ANTOLAKETA: Taldeka / DENBORA: 15` / TREBETASUNAK: Mintzamena / Irakurmena / HELBURUAK: KONDAKETA / Aditzaren aspektoa //.
6.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
jokobild 0419
JOKO MOTA: Librea / Komunikatiboa MAILA: Bitartekoa / ANTOLAKETA: Binaka / DENBORA: 20` / TREBETASUNAK: Entzumenaren ulermena / Mintzamena / Irakurriaren ulermena / HELBURUAK: DESKRIBAKETAK EGIN (gauzak / pertsonak) / Azalpenak, argibideak eman / eskatu / Instrukzioak eman / Gonbaraketak egin / Espazio nozioak / Erlatiboa //.
7.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0142
Ikasleak, ikasten ari den hizkuntza erabiltzen duten profesionalekin harremanak izateko behar duen lexiko berezitua eta trebetasun gramatikal eta komunikatiboa lortzea izango da LSP ikastaro bateko programaren helburua.
8.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0143
Literaturazko testuak aztertzen dituzten ikasleen helburuak eta behar komunikatiboak dituztenenak oso desberdinak dira eta irakasleak gogoan eduki behar du beti puntu hau.
9.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. martinez 0132
Era guztietako jokoak ikusi ziren; agian, alemana irakasteko hainbat joko komunikatiboz osaturik
10.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0010
1. KOMUNIKAZIO-GAITASUNA
2. BIGARREN HIZKUNTZAREN IRAKASKUNTZARAKO PROGRAMAZIO KOMUNIKATIBOA2.1. Planteamendu teorikoa
a) Osagai linguistikoa eta diskurtsiboa
b) Osagai psikologikoa
11.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0161
Jarrera berarekin topo egiten dugu hain gaur-gaurkoa den joera komunikatiboa aztertzean.
12.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0168
Barne-mekanismoak, input linguistikoa eta hurbilketa komunikatiboa
13.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0168
Hurbilketa komunikatiboaren asmoa ingurugune linguistikoaren inputa areagotzea da eta barne-mekanismoak hobetzea eta ikaslearen parte hartzea haundiagotzea.
14.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0103
Horrelakoetan agian errazago ikusiko da hizkuntzaren balio komunikatiboa eta, ondorioz, menderatu egingo da.
15.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0103
Lehen ere esan dut ikasgai dagoen hizkuntzaren ikaslea bizi den elkartean funtzio komunikatibo garrantzizkoak dituenean
16.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0103
Bigarren hizkuntzaren edozein funtzio komunikatibok ez du talde bateko pertsonak hizkuntza hori ikastera erakartzeko behar den hainbat indar.
17.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0052
Aipatutako mugimendua, Andragogia, sortu zen une berean, sortu zen orientazio komunikatiboa ere.
18.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0052
Joera komunikatiboa, ordea, erabat da behabiorista: gizakiak besterekin komunikatzeko erabiltzen du hizkuntza, agindu, eztabaidatu, gertaerak azaldu eta abarretarako.
19.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zutabe 1985 0220
Orientazio estrukturala utzi eta komunikatibo aldera jo dugu eta, oso oker ez baldin banago, eginez ikastea da jokaera horren aldekoen ustez kuestioa eta ez progresio moldatutako eta egitura batzu ondo menderatzean uste osoa izatea.
20.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zutabe 1985 0220
Oro har, sistema komunikatiboen ikuspegitik, hutsegite askok ez du inolako garrantzirik.
21.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0012
Horregatik, saiatu naiz tekniken azalpen arrazonatu koherente bat ematen, horrek irakurleari haiek gaitasun komunikatiboaren helburuarekin erlazionatzen eta bere irakaskuntz metodologian integratzen lagunduko dion esperantzatan.
22.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0012
Liburuaren jatorria
Hizkuntza arrotzen irakaskuntzan 1970. urteen hamarkadaren hasieratik eragina izan duen
23.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0012
Ez dago ezer berririk, noski, hizkuntza arrotzen ikasketaren helburua gaitasun komunikatiboa delakoaren oinarrizko ideian.
24.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0012
1970. urteen hamarkadaz geroztiko garapenek
25.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0012
Ondorio hauek osatzen dute liburu honen aztergaia, baina hauetako bi hain funtsezkoak dira, ezen hauek aldez aurretik aipatuko bait ditut: 1. Planteamendu komunikatibo batek hizkuntzari buruzko perspektiba zabalagoa irekitzen du.
26.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0012
Bereziki, hizkuntza kontsiderarazten digu, ez bere egituren (gramatikaren eta hiztegiaren) aldetik bakarrik, baizik eta baita burutzen dituen funtzio komunikatiboen aldetik ere.
27.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0036
Mementuko egoeraren eskakizun komunikatiboei aurre egiten dieten ala ez kontutan hartuz neurtzen da bereziki ihardueraren arrakasta.
28.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0036
Lehen kapituluan ikusi dugu, bestalde, trebetasun komunikatiboaren beste alderdi garrantzitsu bat hizkuntz forma desberdinen esanahi soziala esanahi funtzionala bezalaxe kontutan hartzeko ahalmena dela.
29.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0036
Iharduera komunikatibo eta prekomunikatiboen arteko hasierako bereizketarentzat bezala, ohar garrantzitsu bat egin behar dut.
30.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0062
Ikasle hasberri batentzat, iharduera komunikatibotan diharduenean maila egokiko zuzentasun gramatikala lortzea soilik esan nahi izan dezake.
31.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0108
8. PLANTEAMENDU KOMUNIKATIBO BAT
8.1. Sarrera
Azken kapitulu hau liburu honen kezka nagusia izan den ikaskuntz iharduera espezifikoen diskusiotik alderatu egingo da.
32.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0108
Ezaugarri orokorrago batzu ikusiko dira, zeintzuk hizkuntz arrotzaren irakaskuntzaren planteamendu komunikatibo orokorrerantz jotzen dutelarik.
33.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0108
Azkenik, faktore psikologiko batzuk ikasgelan ikasleei trebetasun komunikatiboaz jabetzerakoan nola lagundu edo traba egin liezaiekeen kontsideratuko du.
34.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0108
8.2. Marko metodologikoa
Liburu honetan erabili den bereizketa metodologikorik garrantzitsuena, ikaskuntz iharduera prekomunikatiboen eta komunikatiboen arteko izan da.
35.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0108
Bereizketa honela labur daiteke:
1 Iharduera
36.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0115
Egia esan, horrek iradokitzen du planteamendu komunikatibo batek, maila batean, irakaslea ohizko rol hau birdefinitzera bultzatzen duela.
37.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0115
Gaitasun komunikatiboaren garapenari buruzko ezaugarririk nabarienetako bat (hain nabaria da, ezen oso erraz ahaztu bait daiteke),
38.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0115
Hauetatik oinarrizkoena, dirudienez, ikasleak hizkuntza arrotza xede komunikatiboetarako erabili behar izatea da.
39.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
habe 0022
40.
1991> bizkaiera ikasliburuak
txor-txor/5 0009
Etapa osoan zehar lortu behar dan eginkizuna da ikasleak aho-hizkuntza bere ideiak, esperientziak eta sentimentuak alkartrukatzeko erabiltea, besteen ekarpenakazko errespetuzko jarrerea hartuz eta alkartruke komunikatiboaren berezko erregelak kontuan hartuz, Ibaizabalen Proiektuan Hirugarren Zikloko helburu orokorren 4. puntuak dinoan bezela.
41.
1991> bizkaiera ikasliburuak
txor-txor/5 0009
Horregaitik aho-hizkuntzaren lanketea etenik bako jarduera bat bada ere liburu osoan zehar, unitate bakoitzean orrialde bi eskeini deutsaguz hizkuntz komunikatiboaren atal honi.
42.
1991> euskara batua ikasliburuak
u. ruiz 0009
Berak asetzen du haurren jakinmina, berak erantzun diezaieke haien behar ludiko edo komunikatiboei, bera da lan pedagogikoaren gunea: literaturatik sortutako istorio eta olerkiez eta bizi izandako esperientziez gain, Curriculum-Diseinuak agintzen dituen beste arloek ere
43.
1991> euskara batua ikasliburuak
a. alberdi 0013
Hizkuntzari eman nahi zaion ikusmolde komunikatiboaren ildotik, hizkuntz erreflexioak perspektiba berri bat hartzea komeni da.
44.
1991> euskara batua ikasliburuak
a. alberdi 0032
45.
1991> euskara batua ikasliburuak
a. alberdi 0032
Gertaera komunikatibo guztiek asmo bat izaten dute.
46.
1991> euskara batua ikasliburuak
a. alberdi 0056
Eta intonazioa elementu askoren mende dago:
47.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1998 00088
Ikas-prozesua bi maila ezberdinetan planteatuko dugu; alde batetik, Atalase maila edo ikaslea arrunta den edozein egoeratan aritu ahal izateko bestekoa; eta beste aldetik, arlo berezituetan, eta beti ere ikasleen behar eta asmo komunikatiboei zuzendutakoa, Sakontze maila izendatuko duguna.
48.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Gaitasun komunikatiboaren edukiak zehazterakoan gaitasun batzuk (adib. hizkuntz gaitasuna) estatikoagoak direla konturatu ginen, eta beste batzuk, berriz, dinamikoagoak (adb. estrategia-gaitasuna). Geroago itzuliko gara gai honetara.
49.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Artikulu honetan lehenengo eta behin gaitasun komunikatiborako proposatu diren ereduak aztertuko ditugu, eta gero geure markoa aurkeztuko dugu, ikuspegi pedagogikotik pertinenteak diren osagaiak biltzen dituena.
50.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Izan ere, goian adierazitako erreparuak gorabehera, haren bidez ezagutzera eman dezakegu gaur egun egiten ari den lana, hala hizkuntzak irakasteko curriculumen diseinuan, nola materialen sorkuntzan eta hizkuntz ebaluaketa komunikatiboaren arloan.
51.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Autoreok behar handia egin zuten linguistika aplikatuak ahalegindu zitezen gaitasun komunikatiboaren ereduak garatzen alde pedagogikoa eta ebaluaketaren arloa aintzakotzat hartuz.
52.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Orain arte gaitasun komunikatiborako proposatu diren ereduak
53.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Gaitasun komunikatiboaren aurreneko eredu zabalak lortu nahi izan zituen bai irakaskuntza-mailako helburuak eta bai ebaluazio-mailakoak ere.
54.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00069
Arlo honek zeresan handia dauka gaitasun komunikatiboan eta hizkuntzen irakaskuntzan (ikus Richards, 1990), gizakiek beren arazoak bideratzeko daukaten funtsezko bidea baita elkarrizketa.
55.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 00110
Esan liteke helduen euskalduntzearen kasuan arazoa bera dela, euskaraz gaitasun komunikatiboak ikasi eta gero praktikan jartzea zaila izaten baita gizarte diglosiko batean, boluntarista hutsa ez bada
56.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
b. agirre 00081
Metodologia komunikatiboaren inguruan hizkuntz funtzioak eta hizkuntz formak ardatz duten ikastaro nahiko estandarrak eskaini daitezke.
57.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 0097
Ez du ematen, ordea, emankortzat har genezakeenik ikuspegi komunikatibo hutsa ez eta ohituraren eraginez
58.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
p. iztueta 0083
Honek erakusten du AEK-ko ikasleek, euskara ikasteari ekiteko orduan, alderdi idealista gehiago baloratzen dutela pragmatikoa (%12,6) eta komunikatiboa (%16,8) baino.
59.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0063
Egun, irakasle asko hizkuntza modu
60.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0063
Irakasleari
61.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0063
Baina ez badu inoiz ikusi, esaldi berbera komunikatiboa da (oso interesgarria ez bada ere!).
62.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0063
Hiru iharduera hauetatik, bigarrena soilik da komunikatiboa argi eta garbi, deskribatu dudan zentzuan.
63.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0063
Maila batean, orduan, nire ustez parafraseatzea ere
64.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
zuzenbhizkera 0020
Aipaturiko dimentsio komunikatiborik gabe, lengoaiaren izanak ez du inolako esangurarik, ezta lengoaiaren gauzatze praktikoa besterik ez den hizkuntzen izateak ere.
65.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
l. erriondo 0069
Honek erakusten diguna zera da, eskolan edo eskola inguruan hizkuntzen irakaskuntzarako ohizko metodoetan oinarrituta jasotako gaitasun gramatikala edo linguistikoa, hutsaren hurrena dela hizkuntzaren benetako ikaskuntza bermatu nahi izanez gero; eta kalean jasotako gaitasun komunikatiboa aldiz, behar-beharrezkoa dela, funtzio hau betetzen bait du eta honi eman behar zaiola beraz nagusitasuna.
66.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
e. lopetegi 0017
Semiologiak aztertuko ditu gizarte-komunikatiboan bizia duten ikur-sistemak.
67.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0060
Honetaz gain, OLHIk hizkuntzen metodologietan, metodo komunikatiboetan prezeski, nola egokitu daitekeen ere komentatuko dugu, sakonegi sartu gabe, honek eztabaida zabalagoa beharko bailuke.
68.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
diskurtsuaren a. 0601
Griceren irizpide pragmatikoaren arabera, hizkuntza erabiltzerakoan kontribuzio ezberdinen esanahia hiztunen asmo komunikatiboetatik eratortzen da.
69.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j.i. basterretxea 0098
Errusiako prentsaren garapena aztertzerakoan, jakina, Errusiaren beraren historia errepasatzen ari garela pentsatu behar dugu, eta izan, halaxe da nahiz eta gure helburua izan ez den historizista, komunikatiboa baino.
69 emaitza
Datu-estatistikoak:
- komunikatibo (69)