XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa t. larrea 0092 -¿Matematikak jakingo dituzu noski? - Ez jauna.

2. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak lf 0059 Matematika jauntzia maiten ohi zion bere erakaspenari, theorema, axioma eta holako hizhuntza hotzak zerabilzkala; (,,).

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j.m. goñi 0022 Matematika ikasteko ezinbestekoa da lan indibidual hau, gehiago ikasten bait da norberak egindako okerrak zuzentzen, beste edozein bidetik baino.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak i. zubeldia 0050 Proba hauek era guztietakoak izan daitezke: matematikako ariketa bat, landare konkretu batzu bilatu, klabean dauden mezuak deszifratu, kirolak, ezkutaturik dagoen norbait bilatu eta hurrengo probaren papertxoa hari eskatu, olerkitxo bat idatzi...

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak mathast 0007 Eta matematikaren irakaskintzari zer helburu jarri ote zaio? Guri zer irakatsi zaigun gogoratzea aski dugu hori ikusteko: kalkuloaren mekanikan trebetasun handia lortzea; zenbat eta zenbaki gehiagoko batuketa, biderketa eta gainetiko eragiketak egiten jakin, orduan eta jakintsuago haurra.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak mathast 0007 Azken, urteotan Matematika Berriaz baliatzen hasi gara haurren hezketan, baina bere muinaz jabeturik ala moda hutsez?.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak mathast 0007 Hezketa horrela harturik, matematika oso probetxugarri izanen dugu, batez ere kalkulo hutsetan ez bagara gelditzen eta matematika guztiaren osotasuna haurraren nortasuna osatzeko erabiltzen badugu.

8. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak matematika/oho 0075 Matematikaz esaldi hauetako bakoitzari dagokion edo ikurra aukera eta jar ezazu.

9. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0005 IRAKURKETA 1 O.H.O. zikloaren azken kurtsoan zaudete eta, dagoenekoz, Matematikazko azken lanak burutzen.

10. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0005 Baina errepaso hau egitean ez duzu bistaz galdu nahi hainbat aldiz errepikatu dizueguna hots, Matematika osotasun bat dela eta estruktura baten antzera ulertu behar dugula; ez direla, alegia, elementu isolatuak Matematikaren parte desberdinak, ez horixe!; eraikuntza eder bat osatuz elkarren artean hertsiki aurkitzen diren parteak, aitzitik.

11. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0005 Eta zeintzuk dira parte horiek? zertaz baliatu ohi gara Matematikan gure lana egiteko? Erantzuna ez da bi hitzetan esatekoa; baina ulertzeko erraza da, ondoko honetan dagoena poliki eta arretaz irakurriz gero.

12. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0073 Konstante hau, letraz adierazten da eta Poisson-en erlazioa edo koefizientea deritzo, materialen sorkuntz hipotesitzat teoria molekularra erabiliz, era analitikoan erlazioa zehaztu zuen matematikari frantziarraren ohoretan.

13. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j. setien 0003 Neketan eman ziren Matematika 2, 3 eta 4.

14. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j. setien 0003 Osagarritzat orain ikasleentzat Matematika fitxa-liburuak prestatzen ari da irakasle talde bat.

15. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j.r. etxebarria 0010 Fenomeno fisikoak eredu matematikoen bidez aztertzen dira, Matematika baita fenomenook aztertzeko erabiltzen den hizkuntza.

16. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0078 Hango jakintza beste herri bitartekari batzuk medio munduan zehar zabaldu zen: Astronomia (urtearen hamabi hilabetetako zatiketa handik jasoa da; ilargialdien azterketa, etab.), Medikuntza (anatomiaren lehenengo jakintzak), Matematikak (zenbakikuntza hamartarra, zero zenbakia).

17. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak m. kaltzakorta 0015 3.- Zer egingo du Patxik Matematikan? Aprobatu egingo du.

18. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak zipristin/6 0036 Zenbakien asmakuntza aspaldikoa da; zenbait ikertzailek dioenez, matematika gizona bera bezain zaharra da.

19. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0053 Beharrezkoa da, baita ere, kontutan hartzea matematiken erabilpenak oinarrizko aldagaiei buruzko suposamenduak sinpletu beharrera eraman dezakeela, errealitatearen analisirako duten baliagarritasun guztia utsaltzerarte.

20. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0053 Eta bestalde, matematikak, garrantzirik gabeko problemei zorroztasun eta koherentzia itxurak emateko erabiliak izan daitezkeela.

21. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0053 Matematikak gaizki erabilirik eta zoritxarrez horrela gertatzen da askotan bilaka daitezke sustantzia ekonomikoaz hustutako zorroztasun-pretentsio bat, ke-kortina bezala erabiltzen direlarik arazo konplexuei eta gardentasun formalez tratatu ezin diren edota inplikazio ideologiko edo politiko desatseginak dituztenei aurre ez emateko.

22. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak a. martinez 0293 Eta kasu honetan adibidez, X (Adimen abstraktua) handitzen den ala, Y (Matematikarako gaitasuna) ere handitu egiten dela, garbi ikusten da.

23. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0227 Boole-ren lanen ondorioa Logika matematizatzea izan bazen, B. Russell-en (1872-1970) asmoa guztiz bestelakoa gertatu zen; beraren eritzian, Matematika zen Logikan oinarritu behar zena eta ez alderantziz.

24. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0080 Kepler-ek hasitako bidea Galileo-k betetzen du, Lurra nahiz Zerua unibertso bakar baten parte direla baieztatuz eta unibertso horren logika eta ulergarritasuna Matematikan datzatela aldarrikatuz.

25. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0126 Sistema bat bada, logikaren eta matematikaren antzera egituratua egon behar du.

26. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0182 Metodoari gagozkiola, aldiz metodo experimentalak biziki desarroilatuko dira Ilustrazioan eta filosofian ere matematikako metodoez baliatu nahiko da.

27. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0029 Matematiketan aurrerabide nabarmenak egiten dira eta hor ditugu Gauss, Lagrange, Cauchy, Abel, Dedekind, Jacobi, Galois eta abar.

28. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0241 Zertan datza atomismo logikoaren ontologia, eta zertan beronen analisiaren kontzeptua? Mintza bekigu Russell bera: (Ezagut eraziko dut)... doktrina-mota logiko bat matematikaren filosofiatik ateratzen dena, nire ustez, ez bide logiko hertsi batetatik, geroagoko gogoeta baten ondorio gisa baizik: doktrina-mota logiko bat, berezia eta jakina, eta beraren oinarrian, metafisika-mota jakin bat.

29. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j.m. goñi 0045 Matematika harrigarria bezain miresgarria dela sinetsita zaude honez gero.

30. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak egram ii 0001 2. Hainbat...... ez zaio matematika atsegin. (ikasle).

31. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0203 Matematikak ikasteari ekin zion, baina astronomia eta fisikaz arduratu zen gero.

32. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura p. zabaleta 0012 Batean bi ordu gimnasia gehiegi zeuzkan, hurrengoan hiru ordu hizkuntza falta zitzaizkion, gero berriz matematika ordu bat.

33. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura p. zabaleta 0012 Klingsor jaunak azti-hitz batzuk xuxurlatu, eta hatzez kriskitin pare bat egin zituen... eta bapatean, ikusten zuena ezin sinetsirik zegoen Kô*nig zuzendari jauna: Bapatean, hizkuntza, matematika, historia, ortografia, denak zurrunbilo batean hasi ziren, txinpartak balira bezala.

34. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura d. urbistondo 0009 Nahiago luke Matematikatan bakarrik pentsatzea, konzentratzea. Hori bakarrik, besterik gabe.

35. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura d. urbistondo 0009 Baina bere buruan Anna eta Matematika nahasten direnean, noski, ez zaizkio ateratzen.

36. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura batx nikol 0011 - Gutuna hiruron artean eramatea izango duk hoberena! - Bai motel! Arrazoi guztia daukak! Modu horretan, nire matematikak oso txarrak ez badira behintzat, hirugarren partea bakarrik nekatuko gaituk!.

37. 1969-1990 euskara batua haur-/gazte-literatura l. izagirre 0070 - Matematikako lanik ba al daukagu?- galdetu zuen Johnny Trotzek.

38. 1969-1990 euskara batua literatur prosa durangoipuin 1985 0025 Gaur ordutegia jarraituz matematikarekin hasi beharko genuke klasea, baina asteleheneko lehenengo ordua zenbakiekin hastea oso egokia eta aproposa ez denez, beste zerbait egingo dugu.

39. 1969-1990 euskara batua literatur prosa h. etxeberria 0068 Gosari beroa hartu eta zuzenean joaten zen matematikak eta gramatikak ikastera.

40. 1969-1990 euskara batua literatur prosa p. aristi 0048 Matematikaseko neskak ekarri zuen interes pittin bat kulturaren desfile hartara.

41. 1969-1990 euskara batua literatur prosa j. arriola 0010 Maixu pribatuek irakatsi zioten irakurtzen, idazten eta musika jotzen (zientzi eta matematika apurren bat ere barne zelarik).

42. 1969-1990 euskara batua literatur prosa r. etxezarreta 0025 - Zure aita matematiketako katedratikoa al da?.

43. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak elhuyar 1981 0447 Hasieran Matematika eta Kimika Teknikoa irakasten nituen eta azken bi urteetatik hona Materialen entseiuak delako gaia irakasten dut, bai euskaraz eta bai gazteleraz.

44. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. etxeberria 0196 Bukatu zaigu kuboaren misterioa, Matematikaren argi razionalak zehaztu digu jarraitu behar den bidea.

45. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. etxeberria 0227 Azkenik eta L. Carrollen matematikako eta logikako lanen azkenengo erakusgarri bezala agertuko dizuegu paradoxa bat.

46. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak m. pagola 0052 Zientziek, historiak, etnologiak, psikologiak, biologiak, matematikek, fisikak, astronomiak, bakoitzak bere ikuspegitik, humanismoaren gezurra salatu dute.

47. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. haritschelhar 0474 Nahiz literaturatik kanpo dauden, aipatu behar dira hezkuntzari buruz eginikako hainbeste liburu hala nola matematikakoak, fisikakoak eta abar... edozoin mailatako beharrezkoak zirenak.

48. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0284 Baina biek, razionalismoak (modernoak) zein enpirismoak, natur zientziak dituzte eredu metodologiko, matematikak bereziki, Ilustrazioko filosofia ororen ezaugarri nagusitzat horixe jo bait daiteke.

49. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0408 Zenbakia Matematikaren eremua hitz gutxitan definitu behar bada, eremu horrek zenbakiak eta espazioa besarkatzen dituela esango genuke; gaur egun horrelako asmo batek zentzu handirik ez badu ere Matematikaren garapen ikaragarriak definizio guztiak apurtzen bait ditu interesgarria gertatzen da Matematikaren oinarrizko idea bat finkatzeko eta bere nondik-norakoa nolabait antzemateko.

50. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0408 Ez dirudi zalantza handia dagokeenik, Matematikaren jaiotza zenbaki arrunten erdibitzearekin gertatu zela baieztatzeko: antzinako gizonek gainditu behar izan zuten lehenengo problema kontaketarena izan bide zen, izan ere, beren artalde edo beste gauza propioen kopurua zehazki jakiteko; eta kontaketaren ondorio zuzena, jakina, zenbaki arruntak dira.

51. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0408 Herri hauen matematikan argi ikus daitezke lehen aipaturiko bi zutabeak, zenbakiak eta espazioa alegia.

52. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0408 Esan beharra dago, Matematikak ez zuela oraindik zientzia berezko baten postua; bere aplikazio praktikoagatik aztertzen zen, baina ez zen Matematikari buruz pentsatzen.

53. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0408 Grekoen jokabidea oso garrantzitsua izan da Matematikaren garapenean.

54. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0408 Matematika zientzia baten posturaino igon zuten hauek.

55. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0408 Pauso hau, interes praktiko hutsetik zerbait urrunduz Matematikaren eraikuntzan sortzen diren ideiei buruz interesatzen hastean ematen da.

56. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0410 Zenbaki osoak, Matematikan, Girolano Lardano-ren Ars Magna liburuaren bidez sartu ziren betiko, algebrista italiarren eskolak aztertu eta ordenatu bait zuen zenbaki osoen multzoa.

57. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. goñi 0410 Definizio hau onartzean pauso handi bat egin zen Matematikaren garapenean: alde batetik zenbakiaren irudi fisikoa gainditu zen, muga hori imajinatzen zaila den errealitate bat denez eta bere existentziak definizio batean daukanez iturburua; bestetik, hor frogatzen bait da izaki matematiko berezi hauekin posible dela betiko eragiketak egitea, eta gainera eragiketak egiteko ahalmen honetan datzala hain zuzen, izaki bat zenbakia izatearen benetako arrazoia.

58. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1985 0013 Adibidez, Matematika eta Marrazketako Simetria gaiari dagozkionak; Fisika eta Matematikako Bektoreei dagozkien gaiak; Testu-azterketari dagozkionak, direla historiko, literario, linguistiko, filosofikoak, Euskara, Historia, Filosofia, Ingelesa etabarreko irakasgaietan.

59. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. duoandikoetxea 0001 Orain, haren heriotzetik berrehun urte betetzean, egin zuen lana gogoratuko dugu, eta bide batez, XVIII. mendeko Matematikaren egoera ikusteko aukera izango dugu.

60. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. duoandikoetxea 0001 Euler izan da Matematikan, eta behar bada zientzia guztian, egon den idazlerik oparoena.

61. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. duoandikoetxea 0001 Denetara, (Leonhardi Euleri Opera Omnia) bildumak (Euler-en lanekin batera adituen irazkinak ere baditu) 72 tomo ditu: 29 Matematikaz, 31 Mekanika eta Astronomiaz eta 12 Fisika eta beste gai batzutaz; gainera, korrespondentzia gelditzen delarik ([23],483 or.).

62. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kontsumheziketa 1986 0137 Eta bilera horien ondorioz, 15 irakaslek osatutako sare bat eratu zen honako departamentu hauek parte hartuz:
1. Sukaldaritza
2. Ekonomia
3. Matematika
4. Historia
5. Eskulanak, diseinua eta teknologia
6. Hizkuntza
7. Design for living (bizitzarako diseinua)
.

63. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak x. gereño 0007 Matematikak atsegin zitzaizkion eta ez hainbeste gainerako ikasketak.

64. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak x. gereño 0007 Adibidez, Matematiketan bikaina bazen, Literaturan erdipurdika zebilen eta Latin eta Alemanean gaizki.

65. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0007 Horretarako Zientzi Arloak garatzen dituenak aukeratu dira, eta berauen luzera dela medio, Zientzia Esperimental eta Matematika lehen kurtsoari dagokion materiala argitaratzetik hasten da.

66. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1982 0010 Aurreko bidea jarraiki eredu hontan ari direnek matematika eta gaztelania (8 ordu) erderaz egingo dituzte eta gainontzeko gaiak 5. ikasturterako euskaraz egiteko bideak jarriko dira.

67. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1982 0010 Kasu honetan ere gaztelania eta matematika erdaraz egitea komenigarri litzateke.

68. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0292 Linguistika eta matematika Txillardegi Gero eta maizago gertatzen da gaur, linguistikari buruzko liburu bat eskuetan hartu, eta... ekuazioak, matrize erako ikur-zutabeak, multzo-ebaketak, ulerkuntza zaila duten eskemak eta irudiak, eta abar, aurkitzea.

69. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak eskola-porrota 0065 Matematika / Gizarte-Zientziak 6. 7. 8. mailan / Natur Zientziak 6. 7. 8. mailan / Gaztelania / Euskara / Hizkuntza berria / Matematika H. Z. eta E. Z./ Esperientzia H. Z. eta E. Z..

70. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. irazabalbeitia 0101 Alde batetik, ez zegoen espezialitaterik; ikasleak hitzaldi guztietara joaten ziren, goizean matematikara eta arratsaldean literaturara esaterako.

71. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. irazabalbeitia 0105 Gaur egun 23 sail desberdin daude (Antzerkilaritza, Bertsolaritza, Kazetaritza, Laneko Euskara, Literatura, Pedagogia, Historia, Informatika, Linguistika, Glotodidaktika, Filosofia, Matematika, Psikologia, Fisika, Politika, Medikuntza, Musika, Natur Zientziak, Kimika, Soziologia, Zuzenbidea, Nekazaritza).

72. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. irazabalbeitia 0118 Euskara zientifiko-teknikoaren kasuan esaterako, matematikazko esamoldeak finkatzeko (hau da 2 bider 2 berdin lau esan behar dugula finkatzeko), 1976.ean Ustaritzen eginiko arratsaldetako mintegiak gogora ekartzea baino ez dago.

73. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. gametxo 0146 Matematikaren eremuak edo zientzia positiboaren eremuan ez ezik, baita gizartearen bizikidetzako harremanetan ere.

74. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a. biteri 0178 B. HASIERA ZIKLOA Eskolaurre eta hasiera zikloaren artean ea betidanik eten edo aldaketa nahiko nabarmena egon da: geletako antolaketan, ordutegia, helburuak (irakurketa-idazketa, matematika), eta adultoaren ikuspegitik ere, guraso eta hainbat irakasle, eskolaurrea jolasarekin eta hasiera zikloa lanarekin erlazionatuz.

75. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak egutar 1968 0126 - Holaxe: matematikan,4; hizkeran,3; ta kondairan,3.

76. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak f.m. ugarte 0030 1727-1734 Bonne-k Ptolomeo-ren abanikoan proiekzio zaharraren matematika moldatzen du.

77. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak fisikaren historia 0003 Horregatik ez da arraroa izango, gaur egun Fisika, Kimika, Matematika, Medikuntza eta abar banandurik ikusten baditugu ere, garai haietan (eta duela bizpahiru menderarte) denak Naturaren Filosofiaren atalak izatea.

78. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak fisikaren historia 0041 Bigarren momentu baten, Platon hiltzean, Akademia laga zuen, bertan Fisikaren ordez Matematika irakasten zelako.

79. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak fisikaren historia 0041 Fisika izeneko idazlanean Aristoteles-ek desberdindu egin zituen Fisika eta Matematika.

80. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0001 Plaza lortuko duenak betebeharreko iharduerak: Ekonomilarientzako Matematika (II) (Finantz Eragiketetarako Matematikaren Irakaskuntza).

81. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1989 0001 3.- Matematikak, Natur Zientziak, Marrazketa, Fisika eta Kimika.

82. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak gaur express 1989 0001 Lehenengo bost mailetan, hizkuntza, matematika, esperientzia arloa eta eskulanak lantzen dira.

83. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak gaur express 1989 0001 6. mailako koadernoak monografikoak dira, hau da, koaderno batean hizkuntza bakarrik lantzen da eta bestean matematika, tartean zenbait gurutzegrama, joku eta eskulan sartuz.

84. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak m. ugalde 0001 Guzti horretaz gain, erdal ardaratzen inguruan jira-biran bizi den ikasleak halako tartetxo batzuk hartzen ditu, eta matematika edo gizartea tokatzen zaiolako ikasten duen bezala, euskara klasetara era beretsuan azaltzen da, eguneroko rutinan murgiltzen, ez aurrera, ez atzera ezeren mugimendurik sumatzen ez duelarik.

85. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1987 0001 Pintatzaile haundi askok ere koloreak kodifikatzeko entsegu serioak egin zituzten eta guk ez dugu besterik egin; hots, musika egiterakoan gaur egin egiten den bezalaxe, pintura egiteko ere matematikak erabiltzea baizik, esan du.

86. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak herr 1973 0001 Matematika berriak ere izan du aipaldi, hiruetan Carlos Santamaria mintzatu da bi aldiz matematikazko logikaz euskara, huts eta garbiz. Funtsean, berrogei bat hitz berri, ongi ikasiz geroz, bigarren maileko edozoin ikasle gaztea mintza litake matematikaz.

87. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak herr 1973 0001 Bertzalde Txillardegi jaunak ezagut-arazi du matematikari doakion hiztegia.

88. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak zarg 1974 0001 Basarriri beharrezkoak baldin bazaizkio bere lanerako harri kubikoa, rektangularra, kuadrokoa, eta zilindroa, are gehiago matematikaz, politikaz, kulturaz edo ekonomiaz ari denari.

89. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 00059 Matematika, Fisika, Astrologia zientziak gustokoak dituen aztia.

90. 1991> euskara batua antzerkia j. cillero 00022 Dena da matematika hutsa. (Isilunea)

91. 1991> euskara batua antzerkia x. gereño 0029 Ni horien irakaslea izango banintz, denei emango nizkie Matematiketan zero handi bat.

92. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 III. Matematika

93. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 Kaleko jende arruntak Matematika oinarrizko Curriculumean egoteko bi arrazoi ematen ditu nagusiki. Lehena, zenbakien ezagutza beharrezkoa da eguneroko bizitzak sortzen dituen problemei aurre egiteko; bigarrena, Matematika ikasiz arrazoitzen ikasten delako. Beste gauza askotan bezala, jende arruntaren uste zabaldu hauek egia zati bat azaltzen dute eta beste bat ezkutatzen.

94. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 Zenbakien ezagutza baloratzen denean, Matematikak gure kulturan duen garrantzia ari gara azpimarratzen eta, horrela ulertuz gero, arlo honen irakaskuntzak bete behar duen funtsezko funtzio bat ari gara deskribatzen ondo baino hobeto. Baina ez bakarrik zenbakiak, baita magnitudeak ere: luzera, pisua, denbora, azalera, bolumena...; edota oinarrizko konzeptu geometrikoak: barruan, kanpoan, eskuina, ezkerra, lerroak, angeluak, irudiak...; edota datuak aurkezteko eta maneiatzeko geroz eta arruntagoak diren grafikoa eta taula; eta abar.

95. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 Hortaz, jende arruntak zenbakien ezagutza ezinbestekotzat jotzen duenean, gure kulturan oinarrizko eta arruntak diren kontzeptu eta prozedura matematikoak aipatzen ari direla (aipatu gabe ere) ulertzen badugu, Matematika delako arloaren irakaskuntza ondo bideratzeko norabidetik goazela uste dugu.

96. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 Matematika ikastea arrazoitzen ikasteko egokia dela deritzaio jende askori. Zer esan dezakegu horri buruz? Gure iritziz, baieztapen horrek zehaztapen desberdinak behar ditu. Matematika ikastea arrazoitzen ikasteko egokia gerta daiteke, baina metodologia egoki bat erabiltzen bada bakar-bakarrik.

97. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 Galderak hor daude eta berorien garrantziaz jabetzen bagara ere, gaur egungo eskolak erantzun beharrekoak direla onartu beharko genuke. Guk arlo honetarako egiten dugun proposamen honetan burutapen hauek kontuan hartu ditugula esan nahiko nuke. Matematikaren barruan problemak egiteari lehentasuna eman nahiko genioke, eta kalkulu lanera, guretzat lehenengo eginkizuna den helburu horretara, egokitzea da gure asmoa. Hortaz, kalkulu idatziak orain arte izan duen nagusigoa alde batera utziz, buruzko kalkulua, kalkulu estimatiboa eta hurbilpenezko kalkulua potentziatu nahiko genituzke.

98. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko/lh 00079 Era berean, gaur egun alde batera utzirik dauden Matematikako beste atalak, hala nola Geometriaren bidez egiten diren eraikuntzak, grafikoak eta Estadistikako nahiz Probabilitateko oinarrizko kontzeptuak dira, beste batzuen artean, azaltzen ari garen proposamen honetan landu nahiko genituzkeen gaiak.

99. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz/dbh 00040 Ikaslearen liburuko 14. orrialdeko Neurriak hartzen atalari dagokionez, ikasleek beste ikasgaietako edukietara jo beharko dute (matematikara). Hartara, jakintza-arloen arteko muga zurrunak hautsi egiten dira.

100. 1991> euskara batua ikasliburuak j. artaraz 00007 Matematikaren ikasketa kirol osasungarria da, gure pentsamenduaren harmonia garatzeko eta buruko zuntzak trebatzeko.

101. 1991> euskara batua ikasliburuak bene-benetan/4 0002 atsedenaldia / hizkuntza / matematika / euskara / erlijioa / etika / inguruaren ezaguera / soinketa / eskulanak / asteburua / plastika / jolasak / jatorra / gogorra / atsegina / berandu / garbitu / ahaztu / mugitu / gelditu / orduak: / laurdenak / eta erdiak

102. 1991> euskara batua ikasliburuak elhuyar 0003 MATEMATIKA 7

103. 1991> euskara batua ikasliburuak u. ruiz 0009 Berak asetzen du haurren jakinmina, berak erantzun diezaieke haien behar ludiko edo komunikatiboei, bera da lan pedagogikoaren gunea: literaturatik sortutako istorio eta olerkiez eta bizi izandako esperientziez gain, Curriculum-Diseinuak agintzen dituen beste arloek ere Ingurunearen ezaguerak, Matematikak zein Musikak eman diezaiokete edukina hizkuntzari.

104. 1991> euskara batua ikasliburuak ekintza/3 0113 Matematikazko eragiketak, adimentsuak garela adierazteko.

105. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0023 Arloa: Matematika.

106. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0089 Arloa: Matematika.

107. 1991> euskara batua ikasliburuak matematika/lh 0139 Arloa: Matematika.

108. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0211 Matematika

109. 1991> euskara batua ikasliburuak j. ossa 0041 Houdak arabiera, frantsesa (jende askok hitz egiten duen hizkuntza), irakurketa, gramatika, matematika eta erlijioa ikasten ditu.

110. 1991> euskara batua ikasliburuak j. ossa 0054 Yong-Koori zientzietako esperimentuak eta matematika gustatzen zaizkio gehienbat.

111. 1991> euskara batua ikasliburuak j. ossa 0054 Yong-Koo-ren matematika liburua.

112. 1991> euskara batua ikasliburuak j. ossa 0063 Ikus dezakezuen bezala, matematikako koadernoan neurrien ariketak daude.

113. 1991> euskara batua ikasliburuak j. ossa 0063 Matematika da gehien gustatzen zaiona.

114. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura p. aristi 00010 Mari Bexamelek ere dena aprobatu zuen, marrazkia, natur zientziak, matematikak eta baita ingelesa ere kenduta.

115. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura i. goikoetxea 00112 Hainbat kexuren artean matematikako klaseak txanda hartu dio euskarakoari.

116. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura k. gorrindo 00045 Matematikako liburua barik egunerokoa hartu dut eta idazten jarri naiz.

117. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. aldekoa 00150 A! Eta, espero zen bezala, Matematikak eta Fisika eta Kimika suspenditu nituen. Baina mundua ez da horregatik amaitu.

118. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura m. landa 0032 Lasterka guztietan hartzen du parte eta domina pila bat dauka etxean, eskolarteko txapelketetan irabaziak, eta gainera matematiketan ere azkarrenetakoa da gelan, eta goapa, um... oso goapa.

119. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura j.a. ormazabal 0049 - Pentsatuko dut erantzun zion andereñoak, matematikako ikasgaiarekin jarraituz.

120. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura p. zubizarreta 0027 Gainera, nahiz eta busti ez, ate nabarra euri-gortina baten modukoa zen eta handik igarotzeak oso sentsazio lasaia sortarazi zidan (eskolan matematikako azterketa aprobatzean sentitzen dena baino ederragoa dudarik gabe).

121. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura p. zubizarreta 0020 Matematika irakaslearen mahaia, pantaila zeharkatu, eta gure aurrean gorpuzten zihoan.

122. 1991> euskara batua literatur prosa j. cillero 00019 Denetarik kontatu nion, nola hasi berria nintzen ikasten eta etsamina bat huts egin nuela Matematikako klasean.

123. 1991> euskara batua literatur prosa a. iturbe 0013 Gaztetan bezala sentitzen naun erantzun omen zion Matematikako irakasleari.

124. 1991> euskara batua saiakera-liburuak zozoak beleari 00086 Fisika eta Kimika, Matematika eta Dibujo beti arrastaka ibiltzen nituen.

125. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matematika 1998 00228 Horregatik, ezinezko zaigu aipaturiko aitorpen hori hitzez hitz hartzea. Matematikaria deigarri gertatu bazitzaion, arrazoi honengatik izan zen, alegia Moebioren zintari bira erdia emanez gero, honek matematikaren ikuspuntutik gaitasun interesgarriak hartzen zituela. Luzetara ebaki daiteke bi uztaietan banatu gabe, eta alde bakarra eta ertz bakarra du.

126. 1991> euskara batua saiakera-liburuak elektromagnetismoa 00020 Horixe da gai honen helburua, eta azpimarratu beharra dago eremu kontzeptua eta bektoreen matematika funtsezkoak direla, teoria elektromagnetikoan ezezik, gaur egungo fisikaren ia arlo guztietan.

127. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l.m. bandres 00050 Aurrerantzean horrekin guztiarekin matematikaren eta saiakuntzen bitartez zientzia berria garatu egin beharko zen.

128. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. elosegi 00017 Matematikaren izaera trukakorraz baliatu beharko dugu beharbada: badakizue, ordenak ez du emaitza aldarazten.

129. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. rada 0076 E: Unibertsitatean lituanieraz irakasten da baina oraindik badaude 10 ikasletako taldeak fisika, matematika, ekonomia eta zuzenbidean.

130. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j.j. agirre 0289 Gipuzkoarrak 1571ean Manila Konkistatu zuelarik, Radaren barrenean ekintzarako sugarrak piztu zirela sentitu zuen eta itsas gaietan, matematika eta antropologian eta apostoladutzan informe baliogarrienak prestatu zituen Filipinasetarako, Txinarako eta Borneorako.

131. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l.m. bandres 0077 Astronomia, fisika, matematika, biologia, medikuntza eta kartografiaz lan egiten eta aztertzen hasi ziren.

132. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l.m. bandres 0134 Eskola honetan lau sail irakasten ziren: literatura, matematika, astronomia eta medikuntza.

133. 1991> euskara batua saiakera-liburuak dona dona 0024 - Matematika.

134. 1991> euskara batua saiakera-liburuak dona dona 0046 MATEMATIKA

135. 1991> euskara batua saiakera-liburuak dona dona 0068 - Matematika. 1, 2, 3, 4 eta 5 zenbakiak.

136. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1996 0032 Waldenek eta Walkerdinek (1982, 1988) matematikan neskek izandako errendimendu akademikoari buruz eginiko azterlan batean frogatu zutenez, eskolatzearen lehenbiziko urteetan irakasleek ez zuten inolako eragozpenik neskak ongi aritzen zirela esateko;

137. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1996 0032 Adierazpen horietan batez ere azpimarkatu nahi izaten zen neskak oso langileak zirelako eta beren lan gogorrarengatik eta eskolako arauak inolako eragozpenik gabe betetzeagatik lortzen zituztela beren helburuak, beren azkartasunagatik baino gehiago (matematikan oinarrizkotzat jotzen den gaitasuna).

138. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1996 0041 Bide ematen digu, halaber, defendatzeko inkontziente izan gabe generoak ez duela garrantzirik zeinek ikasi behar duen erabakitzerako orduan, adibidez, pentsamentu kritikoa, edo zeinek zientziak eta matematikak, nork ikasi behar duen ordenadoreen hizkuntza, nork behar duen maila oneko autoestimua izan...

139. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: mendiguren e., xabier: bekatuaren itzala, 193-215 0214 Ordea sentimenduen beren matematika esakto bat postulatzetik, laster etorriko da ingeniari zientziarekin maitemindua, gizakumeak ahal duen maitasun goren-gorena lortzeko, errealitatea desegin eta posibilitateen ertz-ertzean bizitzen saiatu beharra deskubritzera, saio hau Agatherekin (Diotima!), intzestu izpiritual batean, dialogoan, ideiako beste egoeran dastatzeko.

140. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hd kulturak 0018 Gurea bezalako egutegia zuten, matematikan zeroaren kontzeptua garatu zuten, eguzkiaren eta ilargiaren eklipseak aurrez iragartzen zituzten eta Artizarraren ibilbidea urteko 14 segundoko akatsaz markatu zuten.

141. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eima 1995 0120
Programa-mota: joko didaktikoa, ariketak
Irakasmaila(k): LMH-1-2
Jakintzagaia(k): Matematika
Urtea: 1992

142. 1991> euskara batua saiakera-liburuak f. mendizabal 0068 Eta hala, espazioa eta denbora dira Matematika hutsak, bere ezagutza eta judizio guztien, aldi berean apodiktikoak eta derrigorrezkoak direnen, oinarritzat jartzen dituen intuizioak;

143. 1991> euskara batua saiakera-liburuak f. mendizabal 0068 ba Matematikak, aurrena, bere kontzeptu guztiak intuizioan azaldu, h. d. eraiki, behar izaten ditu (...)

144. 1991> euskara batua saiakera-liburuak f. mendizabal 0102 horrela egiten da posible eta determinatzen da, lehenengo eta behin, Matematika naturari aplikatzea, sentimenezko intuizioari dagokionez, horren bidez ematen zaigu natura hori-eta.

145. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0100 Gainera, pertsona bati ezagupen berriak lortzeko bide zaizkion esperientziek esperientzia emozional baikorra edo ezkorra ekar dezakete eta, beraz, norbanako batek balio handia eman diezaioke jakintza-alor jakin bati (matematikari edo literaturari), eta beste batzuei berriz ez.

146. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0195 Analitikoa: Ikaslea urratsez urrats aritzen da; urratsak argi samar adierazita daude; ikasleak matematika, ekuazioak edo logika erabiltzen ditu sarri samar, eta ekinbide argi adierazia.

147. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0239 Bitxia bada ere, frantsesa, latina, historia eta oinarrizko matematika ikasi zituen.

148. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. amuriza 0009 David Hume Edinburghen jaio zen eta hamaika urterekin logika, erretorika eta matematikako ikasketak hasi zituen College batean bertoko Unibertsitatean, lanbidez Legeetara dedikatzeko xedearekin, familia aldetik tradizioa zuen eran.

149. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. iztueta 0115 Egun, bigarren mailako irakaskuntzaren helburuak mugatzeko egoeran ez bagaude ere gai hau ez da balioski aztertu ahal izango ikastaro-bukaera arte, esan dezakegu, ordea, lizeoaren egitekoa ez dela ez matematikariak, ez literatuak, ez naturalistak, ez historialariak egitea, baizik eta izpirituak lantzea letren, historiaren, matematikaren bidez, etab.

150. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. iztueta 0140 Herri bereko Unibertsitatean filosofia eta zientziak (fisika eta matematikak) ikasi zituen eta, unibertsitate-ikasketak 1746an bukatu ondoren, leku berean Privat-dozent gisa erakutsi zuen 1756-1770 epealdian zehar.

151. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0007 Matekariek, matematikarako gaitasun-programa bat osatzen dute.

152. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0007 Material honekin matematikarako trebetasun garrantzitsuenak indartuko ditugu.

153. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0007 Proposamen gisa bi aukera eskaintzen ditugu: bata kalkulagailuaren erabilpena lantzeko da eta bestea Matematikaren zenbait alor eta kontzeptu lantzeko tresna izan daiteke.

154. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0008 Matematika omen da ikasleen arrazonamendurako trebetasunak garatzen dituen gaia.

155. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0008 Matekariek, testuinguru ezagun batean uzten dituzte ikasleak arrazonamenduko trebetasunak lantzen, Matematikaren edukin berrien berezko zama kendu gabe.

156. 1991> euskara batua saiakera-liburuak matekariak 0008 Astean behin erabiliz gero, matematika aldetik itxuraz izango dituzu zure ikasleak.

157. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 Prozesu horiek guztiek adimen-egiturak eta Matematika baino urrunago doazen jarrerak sortzen laguntzen dute, eta, beraz, haien balio hezitzailea gailendu egiten da.

158. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 Gainera, matematikak eskaintzen duen gogobetetzea aurkikuntzaren liluragarritasuna edo arrakastaren poza, esate baterako sakonagoa da sormen lanean, eredu deduktibo baten arrazoitzeak errepikatze hutsean baino.

159. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 Matematiken eta beste zenbait Zientzien arteko lotura agerian jarri dugun antzera, garrantzitsua da matematikako gai desberdinen artean dauden harremanak azpimarratzea.

160. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 Batxilergoa izaera bakarreko eta helburu bikoitzeko bata hezitzailea (amaierakoa eta oinarrizkoa) eta bestea propedeutikoa (prestatzailea eta orientatzailea) hezkuntz-etapa gisa planteatzen bada geroko ikasketetarako unibertsitate zein lanbide-heziketakoak, zeregin hori betetzeko diseinatu beharko da Matematika.

161. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 Horrela, ikasleek jadanik Derrigorrezko Bigarren Irakaskuntzan lortutako ezagueretan oinarrituko da Matematika, eta beren beharrizanak asetu beharko dituzte bai goi mailako irakaskuntzan, bereiziki Unibertsitaterako, baita lanbide heziketako prestakuntza zikloetan jarraitzeko ere, eta gainera, jakintzagaiari buruzko kultur prestakuntzan lagunduko dute.

162. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 Azkenik, matematiken izaera instrumental eta balio hezitzaileaz gain, ez da komeni ikasleen beharrizanetara egokitu beharko den oinarri teorikoa-ren alderdia ahaztea.

163. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0016 Horrela, Gizarte-Zientziei aplikatutako Matematika I jakintzagaian batez ere praktikoak izango da, teoria gutxirekin, eta Gizarte-Zientziei aplikatutako Matematika II jakintzagaian, berriz, egoera konplexuagoak plantetatzeaz eta aztertzeaz eta teknika eta kontzeptu matematiko sofistikatuagoetara jotzeaz gain, (...)

164. 1991> euskara batua saiakera-liburuak elhuyar 0619 3. (Mat.) Kalkulatzeko metodo eta prozedurez arduratzen diren matematikaren zenbait adarri ematen zaien izena.

165. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1995 0066 Honelako sistemak matematika, elektronika, geografia, eta abar luze baterako garatu dira, baita hizkuntzen irakaskuntzarako ere.

166. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. basurko 0068 Lehen mailako hezkuntzarako prestakuntzan gutxienez 20 astetako praktikak egin behar dira lau urtetan zehar, 100na ordu eginez ingelesa, matematika eta zientzietan.

167. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. basurko 0073 Bigarren mailako hezkuntzan zientziak, matematikak eta hizkuntzak ikasle gutxik ikasten zituztela behatu zen, eta horretan ikusi zen beste herrialdeen aldean Ingalaterrak zeukan garapen ekonomiko urriaren kausa.

168. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak a. basurko 0073 Eskola gehienek behartu egiten zituzten ikasleak irakasgai jakin batzuk hartzera, adibidez, matematikak, hizkuntza, literatura, zientzietako bat eta gizarte-gaietako bat.

169. 1991> sailkatu gabeak egunkariak egin 1991 0031 Joan den urtean bezala, glotodidaktika, itzulpengintza, linguistika eta literatura landuko dira Hizkuntzalaritzan eta, bukatzeko, fisika, informatika, laneko euskara udal administrazioa, matematika, natur zientziak eta osasunako gaiak banatuko dira uztailaren bigarren hamabostaldi honetan.

170. 1991> sailkatu gabeak egunkariak j. agirre 0048 Aita mekanikoa zen, Lasarteko fabrika batean, baina gerraondoan Burgosko penalera eraman zuten Mitxelena eta beste askorekin batean eta han ikasi zuen ingles piska bat eta matematikak.

171. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ostiela! 1999 00022 Testuliburuak zelulen mundua erakusten zidan kolorez betea, izaki bizidun ororen konplexutasunean barneraraziz; atlas zaharrean planeta borobilek beren orbita zirkular edo eliptikoak marrazten zituzten, ageriko mundua ezkutuko misterioz betea adieraziz; trigonometriako liburu lodiek, zenbakiek sorturiko irudiak azaltzen zizkidaten, matematikaren arauak hiruki, erronbo eta plano elkarzutetan konkretatuz; eta nik, berriz, soul-aren bideetan biltzen nituen denak liburutegian ikusten zintudan bakoitzean...

172. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... a. diaz de lezana 0002 Adib. Matematikako angelu zorrotz, angelu kamuts, angelu zuzen sintagmetan lotura sendoa du izenak bere determinatzailearekin, baina ez da hala gertatzen angelu txiki, angelu polit, angelu sendo eta antzekoetan.

173. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... admineusk 1994 0014 Jose F. Lukas-ek irakaskuntza elebiduneko eredu zehatzetan haurrek matematikan lortzen dituzten emaitzak ditu ikerlan.

173 emaitza

Datu-estatistikoak: