XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
biztanleria 1987 0015
METODOLOGIA
2.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
kontuekon 1983 0013
Metodologia zehatz hau, europar mendebaldeko herriei dagokienez behintzat, S.E.C.ean (2)
3.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezksaila 1984 0015
2.
4.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezksaila 1984 0015
5.
5.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezksaila 1984 0015
6.
6.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezksaila 1984 0015
6 A.B.T. (
7.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezksaila 1984 0019
Zentzu honetan hiru hauek azpimarra daitezke: 1.
8.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
oinlegbizk 1990 0339
GEHIGARRIZKO LEHENENGO XEDAPENA Zerga-sisteman sartutako edo ekonomiak edo salbuespenezko beste zirkunstantziaren batek ekar ditzakeen aldaketak direla eta, banaketa bertikal modeluan eta/edo banaketa horizontalaren koefizienteetan funtsezko aldaketak sartu beharra gerta dadinean, Finantza Publikoetarako Euskal Batzordeak, metodologia eta kalkulu mailako aldaketei buruzko proposamenak egin ahal izango ditu.
9.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
m. navarro 00014
Ez gara, ordea, artikulu honetan bidezko kupoa kalkulatzeko erabilitako metodologia arakatzen eta azaltzen hasiko, beste gauzaren artean, orain Gernikako Estatutuarekin, kupoa kalkulatzeko modua aldatuko baita (19).
10.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. navarro 00044
Glosematika teoriaren sustrai nagusiak oinarri bikoitza du: Saussureren teoria alde batetik
11.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
elhuyar 00113
Kapitulu honetan bertan, hurrengo atalean metodologia agertuko da.
13.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. sarasola 0088
EBAZPENA Enuntziatu honetarako algoritmoa asmatzeko, beheranzko eraikuntza izeneko metodologia erabiliko dugu.
14.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. sarasola 0088
Problema batetan erabili behar diren datuak asko edo anizkunak (egituratuak) badira, edo deskribatu behar diren tratamenduak zailak badira, egokia izaten da beheranzko eraikuntza deritzon metodologiaz baliatzea.
15.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. igea 0007
Experientzia Arloko iharduera oso garrantzitsu bezala, eta prestakuntza eta metodologia egokiez, IRTEERAK indartu behar dira.
16.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
hizkuntza/oho 0005
METODOLOGIA.
17.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
hizkuntza/oho 0005
Hau dela eta guk proposatzen dugun metodologian
18.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
m. kaltzakorta 0003
Euskarazko ikastordu barruan, metodologia honi eskaini behar zaion denborari
goizez bi
2. aroa --- 2 txandatan.
19.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
seie 0012
Ezinbestelako tresnatzat jotzen dugu metodologia hau behar bezala garatzeko.
20.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
seie 0015
Metodologia honen arrakastaren mesederako, ez da ikaslearen liburusketako ariketa hutsetara mugatzea komeni; nondik eta ariketok, gehienbat ariketa terminalak direnez, aurre-
21.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
seie 0015
Laburki esanda,
22.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
saioka/8 0182
Hasierako oharra: Beste gaiekin konparatuz, gai honetan darabilgun metodologia, oso desberdina da, hain zuzen ere, gaiak berak behartzen baikaitu horretara.
23.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0142
Aipakizun dugun liburu honetan ihardunaldi batzutan bildutako LSPko irakasleek xede berezietarako hizkuntz irakaskuntzaren programari, metodologiari, ikasle-motibazioari eta alderdi pedagogiko eta antolamenduzkoei buruz landu zituzten hamabi lanen aurkezpena egiten da.
24.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0142
Elkarte honen helburu nagusia xede berezietarako ingelesaren irakaskuntzarako metodologien garapena da eta Alemanian egiten dute lana.
25.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0142
Lan hauetan LSPko testuinguruko ikastaroetarako irakaskuntz materialak, programen helburuak, metodologiak etab., aztertzen dira.
26.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0143
LSPko irakasleak behartuak daude beren metodologia eta materialgintzaren ikasleen behar espezifikoak oso kontutan hartzera eta agian hau LSPak hizkuntzen irakaskuntza jeneral edo ez-berezituari egin diezaiokeen ekarpenik nagusiena: metodologiak ikasleen beharren arabera eraiki behar dira eta ikasleak, linguistikoki zeharo definituak izango diren ataletan murgildu behar dira ikastaroan.
27.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
zabal 1976 0043
Gaiarengatik eta areago metodologiarengatik, esan genezake ekonomian aritzen diren ikasleei zuzenduta dagoela, bereziki.
28.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j.m. zabaleta 0053
Horregatik testu laburra bilatu nahi izan nuen lehendabizi, eta
29.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0161
Irakasle batek baino gehiagok hasi zuen bere saioa hormirudiaren metodologia erabiliko zuela esanez.
30.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0161
Epaimahaiak, jakina, ez zuen inolako aurreritzirik ez hormirudiaren metodologiari, ez arbelaren metodologiari, ez beste edozein metodologiari buruz.
31.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0161
Eta
32.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0161
Hormirudiaren metodologia aipatu ondoren, irakasle batzuk hormirudia atera zuten (ez normalean ikasgeletan erabiltzen dena, folio-tamainakoa baizik; ez bait zen erosoa gertatzen bilduma osoa azterketa-tokira eramatea) eta hango egoeran oinarrituta galderak egiten hasi ziren.
33.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0161
Baina eklektizismoak, hizkuntzen irakaskuntzaren metodologian behintzat, ez du definizio eta konpromezu ezarekin zerikusirik; erabat bestela baizik, Andragogiarekin bat dator, korronte didaktiko aurrerakoienen ildotik:
.
34.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j.m. larrarte 0221
Lan hau egitekoan jarrai natzaion metodologiaz zerbait esan beharrez, bi sail desberdinetan banatu ditudala esan beharko dizut, irakurle.
35.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
i. urbieta 0011
Orain artean, gure inguruan behintzat, ez da beste metodologiarik argitaratu, eta ESKOLAURREKO MUSIKA HEZKUNTZARI dagokionez, bidezkoa iruditu zaigu XIXUPIKA delakoari eskaintzea gure saioen gidaritza, zeren eta, liburuak argitaratu ez ezik, handik eta hemendik ibiliak garenez ikastaroak moldatuz eta ikastaroak emanaz, ESKOLAURRE inguruan nabarmendu zaizkigun eskakizunei nolabaiteko erantzun bat emateko une honetan bakar bakarrik XIXUPIKA liburu eta disketan aurkitu ahal izan ditugu beharrezkoak genituen baliabideak eta esperientziak.
36.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0059
Bada gaurregun hizkuntz irakaskuntzako metodologian joera asko zabaldutako bat: ikasleari ahalik eta partaidetzarik handiena ematekoa alegia, hasieran egoera kontrolatuetan ikasi den xede-hizkuntza gero eta gehiago erabil dezaten gutxiago kontrolatutako egoeretan.
37.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0064
Artikulu honetan azaldutako printzipioei jarraiki moldatutako metodologiak, irakaskuntza bakoiztuarekin batera, irakaskuntza induktiboa sustatuko du, egintza kontrolatuetatik kontrolik gabeko egoeretara pasatuz.
38.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
jakin 1981 0080
Inguratzen gaituen egoera diglosikoak nabarmenago jartzen du metodologia sistematizatu beharra: ikasgelatik at inolako euskara-girorik ez dagoenez, ikasgelan egoera bereziak sortu beharko.
39.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
jakin 1981 0080
Hau izan daiteke metodologian eman daitekeen urratsik garrantzizkoena: euskararen adierazkortasuna sumatu behar du haurrak.
40.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
jakin 1981 0080
Hortik metodologiaren ekintzazkotasuna: euskararen edukinak programatzen badira, ekintza-unetan erabiltzeko egiten bait da hori hain zuzen ere.
41.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lasa 0024
Kritiku profesionala ez naizenez gero, askatasun guztia gorde nahi izan dut saiakera antolatzen: irakurleak ez du hemen aurkituko, ez metodologiarik, ez-eta azken urteotako Hegoameriketako literaturaren kondaira taxuzkorik.
42.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
e. kortadi 0144
Bitarte horretan, asti libreak eta Alexander Cirici Pellicer irakasleak emandako
43.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila 1982 0086
2. Baitare, azpimarratu behar da, planteatutako helburuak erdiesteko
44.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila 1982 0086
a) Sarritan,
45.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila 1985 0178
Metodologia hau aplikatuz, orientabide hauek izugarri errazten dira, nahiz eta hasiera batetan gehiegizkoak iruditu oso programa luzea edukitzeagatik.
46.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. bakaikoa 0014
Klase azterketa egiten dugunean, egintzako harremanak aztertzen saiatzen gara; bestela, Marxek esaten duen bezala, ez gara metodologia materialista bat erabiltzen ari.
47.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
gte eek i 0010
Hauxe da metodologia honi egiten zaion salaketarik haundiena: maiz lanaren
48.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1984 0039
2.2. KOMUNIKAZIOZKO JOKABIDEA: BIGARREN HIZKUNTZEN IRAKASKUNTZARAKO GAUR-GAURKO JOERA
49.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1984 0051
Izan ere, boskarrenaren tokia hartzen duena, lehen ikusi dugunez
50.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0081
Bestalde, gizabanako eta hezkuntzaren hartzaile den neurrian, hezigaiak eduki desberdin askotako informazio profesionala (linguistikaren, ikaskuntz filosofiaren, psikologia sozialaren emaitzak) jasotzeko eta hizkuntz irakaskuntzaren esparruan metodologia desberdinetan jantzia egoteko eskubidea du.
51.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumheziketa 1986 0165
Eta baldintza horiek oso-osorik ematen ez direnez, esan daiteke projektu piloto horren metodologia lan monografikoetarantz zuzendua dagoela.
52.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumheziketa 1986 0165
Metodologia horretan oinarriturik, 1979-80 ikasturtean lan bat egin zuten irakasleek, gai hartuz
53.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lanintel 0010
Bai, hala ta guztiz ere
55.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lanintel 0018
Azalpen-Errepikatze-Memorizatze soilean oinarritzen den metodologia da onena ikasle pasibo eta desmotibatuak sortzeko.
56.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lanintel 0018
Metodologia eraginkorra izan behar duela esatea topikoa da jadanik.
57.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lanintel 0018
Metodologia eraginkorrak honako bereizitasunak ditu:
-
58.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lanintel 0200
3.2. Ikasleekin lan egiteko metodologia.
60.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lanintel 0412
Metodologia:
Lanerako taldea antolatuko da.
61.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j. erzibengoa 0036
Horretan bait dago metodologiaren jokabide ezberdina.
62.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lehenzikloesper 1987 0007
AURKEZPENA
63.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lehenzikloesper 1987 0007
Beste hitz batzutan, aktibitateak edukinen arabera birrantolatzeak metodologia aktiboa aplikatzea suposatzen du, baina GIS metodologiaz hemen planteiatu dugunaren aldean zeharo ezberdina.
64.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j.a. arana m. 0455
Iparragirreren biografia osotzeko kronologiazko bidea jarraitu beharrean, beste metodologia bat asmatu zen duela zortzi urte liburuaren egituraz arduratu ginenean, hots, Euskal Herriekin bertsolari honek zeuzkan loturak aztertzea, eremu zabal horretan bazeuden egonaldi eta ekintzak eta.
65.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. zulaika 0115
Azurmendiren metodologiaren ardatza hau izan da: euskeraz idatzitako testu literario, eta bertso, errefrau, eta ipuin bildumak arakatu.
66.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
peillen 0417
2. Metodologia hamar orrialdetan, lehenik. Iturriak.
67.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
peillen 0418
3. Metodologiaren bi erakuspen gisa Bi kasu bereizi ikertzen ditut zailtasunen erakusteko: XVIII. mendeko astolasterretan diren mailegu hitz bereziak.
68.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
m. lopez 0079
Kontua da kritika-mota horrek sarreran aipaturiko eskoletatiko baten edo bestearen ikuspuntutik jokatzen duela, eta ikuspuntu horiek berekin daramatzaten helburu eta metodologiak direla hemen jokoan jartzen direnak.
69.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
m. lopez 0079
Ondo dago, bai, erabilitako metodologia argitzea, baina emandako pauso guztiak papereratzearen balioa dudazkoagoa da.
70.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.k. arbilla 0325
2. METODOLOGIAREN DESKRIBAPENA Lanaren abiapuntua 64 testu jasotzea izan da.
71.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0085
Nahiz azken honen induktibismoa kritikatu eta faltsazionismoa gaindituz aurrerakada handia lortu zientziaren metodologian, Lakathosek beste zenbait pauso emango ditu Popper-en teoriaren akatsak gainditzeko asmoz.
72.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0087
Beraz, zientziaren historiarekin bat etortzeko, oraindik ere zenbait arazo konpondu beharra dago metodologia aldetik.
73.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0087
Metodologia honek zientziaren eraikitze razionala egiten du.
74.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0087
3. IKERKETA ZIENTIFIKOAREN PROGRAMAKETAK Ikerketa zientifikoen programaketak historia zientifikoan eman den aurrerapen razionalaren azalpen razionala egiten saiatzen den metodologia dugu.
75.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0089
Alde batetik filosofiak metodologiak ematen ditu hauek ezagutza objetiboaren hazkuntzaren azalpen razional bat egiteko aukera eskainiz.
76.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0089
Metodologiak berriz zientziaren historiaren bitartez ebalua daitezke.
77.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0089
Hauek arazo ezberdinak izango dituzte arduratzat metodologia ezberdinetan.
78.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0089
Metodologia kanpotiarrek (esternalistak) porrot egiten dute faktore psikologikoetan oinarritzen bait dira arazo garrantzitsuak baztertuz.
79.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. diaz de lezana 0155
Esan bezala, terminologia teoria eta praktika da, eta biak, bai teoria orokorra bai metodologia, leku askotan dira ezagunak.
80.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. diaz de lezana 0163
Horrela, elkarlanean, bateratutako erizpideak ezarriz, metodologia bera erabiliz, eta elkarrekin konektaturik egongo diren terminologia-bankuak eginez, bidezkoa litzateke informazioa trukatzea.
81.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. diaz de lezana 0163
Eta terminologia-teoria eta metodologia ezagutu behar dira ezertan hasi aurretik.
82.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. biteri 0001
A. 2. Metodologia / Inteligentziaren eraikuntza haur bakoitzak egin behar du bere inguruan dauden objetoak, egoera ezberdinetan obserbatuz, aztertuz eta erlazionatuz.
83.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. biteri 0001
Beraz, gure metodologia eskolaurreko mundua akzioz betetzea izango litzateke, lehen aipaturiko eskema progresiboki sartzen joango gara, antolatzen ditugun aktibitateen araberan.
84.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
industri kontuak 1985 0013
Horregatik bada, oinarri-urtea, momenturik aproposena izaten da erizpide berriak, informazio berria, sartzeko eta denboran herrestatutako erroreak konpontzeko, eta berebat metodologia oro har hobetzeko.
85.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
industri kontuak 1985 0021
1.1. LIBURUAREN EDUKINA Funtsezko lau parte bereizten dira liburu honetan: metodologia, establezimenduen eta industri enpleguaren egitura, industriaren emaitza ekonomikoak erreferentziako urtean eta makromagnitude nagusienen eboluzioa denboran, serie homogenotan emanda.
86.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
industri kontuak 1985 0025
Ikuskari modura, metodologiari dagokion partearen azkenan, erabilitako eredu baten faksimila eta berari dagokion Eranskina sartzen dira.
87.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumproi 1990 0005
Ahalegin haien ondorio izan dira, honako metodologia hauek:
88.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
nafarizendegia 0011
2. METODOLOGIA Leku-izen bakoitzaren azterketarako bi motatako dokumentazioa bildu zen: idatzizkoa, inprimatua zein inprimatugabea (bibliografia eta artxibategiak), eta inkesta bidez lorturiko ahozkoa.
89.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. erkoreka 0015
Ez da nere asmoa metodologi, eskola edo eduki desberdinak aztertzea eta jorratzea.
90.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. erkoreka 0015
Harrezkero ikerketa bide berriak eta metodologia desberdinak zabaldu dira.
91.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
sinonimoen hiztegia 0009
b) Bigarren aldaketa larria, hitz eratorrietan, metodologiari zegokiona zen.
92.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
fisikaren historia 0262
Bukatzeko, esan dezagun Kuhn-ekin batera, teoria zaharra normalean ezin onar daitekeela zuzenean teoria berriaren kasu partikulartzat, sarri teoria berria onartzeko zaharra baztertu behar izaten bait da, tresna numerikoaz, metodologiaz eta filosofiaz.
93.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0171
Hein batean hautespenagatik eta bestean distortsioagatik, aurreko garaiko zientzilariak inplizituki arazo finkoen multzo berean eta iraultza berriak teorian eta metodologia zientifikoan arau finkoen multzo berarekin lan egin izan balute bezala aurkeztu dira.
95.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
m. ugalde 0001
EUSKARAREN irakaskuntzan eginiko lanak ez du nahi hainbateko emaitzarik eman, euskalduntze prozesoa nekeza eta zaila da, bertan sartutako orduek ez dute nahi hainbateko aurrerakadarik erakusten, irakaskuntza bera, metodologiak, motibazioaren eragina, iraupena, erabilpena bera, azterkizun dira.
96.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
m. ugalde 0001
Azken urteotan gorakada nabarmena eman da, euskararen irakaskuntzara, nolabait neu ere tarteko naizelarik, jende asko iritsi da, askotan gaitasunaren aldetik behar hainbateko mailara iristen ez den jendea, euskara ezagutuagatik irakasteko metodologian behar bezala trebatu gabea.
97.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
deia 1986 0001
98.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
egin 1980 0001
Jose Ramonek Hiztegiaren atarian adierazten dizkigu haserako urrabideak, gorabehera, metodologia, helburu, t.a.
99.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
t. erkizia 0001
Gure eskolaren eduki eta metodologia, Euskalherriko agintarien esku.
100.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
vozeusk 1984 0001
Bakarkako eskaera baldin bada eskatzaileak beste bekaren bat jasotzen ari den azalduko du, c) Egingo den lanari buruzko memoria, bertan lanaren xedea, zabaltasuna, ikerketaren etapak, erabiliko den metologia, lanerako erabiliko diren lekuak, eta beroien lana burutzeko dituzten bitartekoak adieraziz.
101.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
ehaa 1986 0001
102.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
argia 1981 0001
Funtsean bere izaerak berak
Euskararen normalizaziorako jaioa, hau da, terminologia berezituak, metodologia jakin batzuren arauera lantzeko eta gizarteratzeko sortua
103.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
l.m. bandres 0001
Gaur egun E.P.S.E.n Piagetek ezarritako metodologia bera erabiltzen da.
104.
1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
p. agirrebaltzategi 0002
Baina oraindik erlijioaren fenomenoak ez du nahiko autonomia lortu bere zientzia autonomoa lantzeko eta eratzeko modukoa: metodologia berezia eta propioa izango duen zientzia autonomoa, halegia.
105.
1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
p. agirrebaltzategi 0002
Bere metodologia
106.
1991> bizkaiera ikasliburuak
etno-test 0004
Ikuspegi orrokorraren ondoren, herri baten lan zehatzago bat aurkeztu nahi izan dugu erabilitako metodologia eta guzti.
107.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
udal zerga 0010
3.- METODOLOGIA ETA KONTABILITATE HARREMANAK.
108.
1991> euskara batua ikasliburuak
filosofia/1 00371
Zientziak eta arteak jatorri eta helburu bera dute. Hala ere, beren eduki eta metodologian bereizten dira. Bietan, dela artelanetan, dela teoria zientifikoetan, errealitatea eredu jakin batzuen bidez atxiki eta interpretatzen da eta giza arrazoimena da horiek sortzen dituena. Jatorria, beraz, bera da bi kasuetan. Helburua lortzen diren emaitzak komunikatzea da, eta biak komunikatu egiten dira, adierazteko erak eta lengoaia desberdinak badira ere.
109.
1991> euskara batua ikasliburuak
beleko/lh 00079
Matematika ikastea arrazoitzen ikasteko egokia dela deritzaio jende askori. Zer esan dezakegu horri buruz? Gure iritziz, baieztapen horrek zehaztapen desberdinak behar ditu. Matematika ikastea arrazoitzen ikasteko egokia gerta daiteke, baina metodologia egoki bat erabiltzen bada bakar-bakarrik.
110.
1991> euskara batua ikasliburuak
musika 00015
Metodologia: Estudioak tamaina handian daude inprimaturik ikasleak urrun samarretik ikusi ahal izateko.
111.
1991> euskara batua ikasliburuak
musika 00034
Irakurketa egiteko metodologiari buruzko kapituluko atal egokian agertzen diren urratsak segituko ditugu.
112.
1991> euskara batua ikasliburuak
naturz/dbh 00020
Honen azterketak,
113.
1991> euskara batua ikasliburuak
gizarte zientziak/4 00016
Aurkeztu dugun Gizarte Zientzietako helburua lortzeko, metodologiak ere aldaketa batzuk izan behar ditu:
114.
1991> euskara batua ikasliburuak
hizkliter 0005
Horregatik, ikasleen mailara egokitu behar du edozein irakaslek, edozein metodologiak.
115.
1991> euskara batua ikasliburuak
beleko 0211
Metodologia eraikitzaile edo konstruktibistaren printzipio funtsezkoenetariko batek zera dio: Ikasleak beti dauka erakutsi nahi zaion horri buruz aurretikako ezagutzaren bat, eta gainera, ezagutza horretan oinarriturik, berak bakarrik, eta ez beste inork, eraiki dezake ezaguka berria.
116.
1991> euskara batua ikerketak
e. arana 0227
117.
1991> euskara batua ikerketak
l. erriondo 0243
Honetaz gainera, ez dago egon euskaraz hizkuntzaren berreskuraketari ekiteko inolako metodologiarik.
118.
1991> euskara batua ikerketak
l. erriondo 0243
Hementxe dugu beraz bete beharreko hutsunetako bat: hizkuntzaren berreskuraketarako euskarazko metodologia sortzea.
119.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
deba 00015
Bestalde, erabilitako metodologia bi eratakoa izan da, kuantitatiboa alde batetik, kualitatiboa bestetik. Metodologia KUANTITATIBOAREN ikerketa mundua, izenak adierazten duen bezala, zenbakiena, kopuruena da. Hurbilpen honen arabera GERTAKARIAK aztertzen ditugu, hau da, estadistikaren bidez, fenomeno ezberdinen korrelazioak AZALTZEN ditugu.
120.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
deba 00015
Ikerketa honetako lehenengo helburuari dagokionez argi dago erabili beharreko metodologia zein den, gazteen erabilera neurtzea, kontatzea baita helburua, gero orokorrean zer gertatzen den ikusteko. Beraz, metodologia KUANTITATIBOA izan da eta azterketa hau burutzeko erabili dugun teknika,
121.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. iturbe 00007
Beraz, Kimika irakasgaian egindako programek, bai UBIn eta bai LOGSE Batxilergoko 2. ikasturtean, zenbait puntu amankomunean dute, baina baita ere zenbait desberdintasun, nahiz eta helburuak eta metodologia nabarikiro desberdinak izatea nahi izan, eta horrela argiro behatzen da proposaturiko ariketetan.
122.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. iturbe 00009
Problemak zehaztasunez ebatzi dira, aurki zitezkeen zailtasunak argituz, eta hizkera kolokiala eta intuitiboa erabiliz, baina zera adierazi nahi dugu, liburu ona ere ez da gai irakaslea ordezkatzeko, eta horregatik irakasleari bere ikasleekin duen eguneroko zereginetan askatasun-margina zabala uzten diogu aurkezpen, metodologia, alternatibak edo eta atal desberdinen arteko konexioetan.
123.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
sm 00118
Geroztik etorri dira euskal literaturaren historiak. Euskaraz, lehenengoa, nik dakidanez, nolabaiteko metodologiaz Orixek argitaratua:
124.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. maia 00021
Nahiko arrunta da gaur den egunean soziologoaren beste irudi bat, estatistikalariarenarekin estuki erlazionatua: horren arabera, soziologoa da pertsona bat bereziki metodologia zientifiko bat garatzen interesatuta dagoena, gero metodologia hori giza fenomenoei aplikatu ahal izateko.
125.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
nortasunaren psikologia 00085
Metodologi eta teknika egokiak ditugulako, egungo momentu historikoan ebazgarriak izan daitezkeen problemen enuntziatu anbiguo edo ez hain anbiguo batetatik abiatzen da ikerketa prozesua.
126.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
nortasunaren psikologia 00085
Nahiz eta metodologia baten edo bestearen aplikazioak irizpide ugaritatik dependitzen duen, hala nola, iker eremuaren garapen mailatik, ikerketaren fase konkretutik eta aldagaien izaeratik (aldagarriak ala ez).
127.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
k. olaetxea 00015
1. INDUSKETAN ERABILITAKO METODOLOGIA.
128.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
e. arana 00349
Egilearen doktoretza-tesia helburu zuen ikerketak, lanaren jatorriak berak hala markatuta agian, bere lehen kapituluetan marko teoriko gisakoa (l eta 2), ikerketa metodoa(3) eta lanerako metodologia (4) arrazoitzen ditu.
129.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
j.m. muxika 00040
Lan honen metodologia eratzeko, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Informazio Zientzietako Fakultateko irakasle den Rosario de Mateoren liburuaz
130.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
b. agirre 00061
Ikerketa-ekintza metodologia erabiltzea proposatu dugu.
131.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
b. agirre 00081
Metodologia komunikatiboaren inguruan hizkuntz funtzioak eta hizkuntz formak ardatz duten ikastaro nahiko estandarrak eskaini daitezke.
132.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 00045
HEOK dokumentuak, bere aldetik, lau bereizten ditu, hizkuntz ikas/irakaskuntza kontuan izanik: helburuak, edukiak, metodologia eta ebaluazioa; mailaz maila zehaztuz, gainera, helburuak, edukiak eta ebaluazio-irizpideak.
133.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
tantak 1999 00096
Aurreko kurtsoetan gauzaturiko ikerkuntza-ekintza prozesuaren ebaluazio orokorrak manifestuan utzi zuen unitate bakoitzaren praktikaren gauzatzean ematen zen planifikazio, interbentzio eta azterketa faseen errepikapen-espiralak, balio handikoak izan zirela ingurune naturalen irakaskuntza/ikaskuntza prozesuak aztertu ahal izateko, diseinu kurrikularrean eta ikerkuntza-ekintza metodologian lan-taldea formatzeko eta gehienbat irakaskuntza eremu honetan arduraduna zen taldeko partaideen praktika hobetzeko (Munarriz (koord.) begiratu 1997).
134.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
i. camino 00015
Eguesibar ere urrunsko dago: bitarte horretan Olloibar eta Oltza nahiz Iruñerriko eremu gehiago ditugu, baina badu alderaketarako hobari handi bat metodologiaren aldetik, bertako mintzoa ezaguna da eta datuak egiaztagarriak; loturak ere nabarmenak dira Goñerriko eta Eguesibarko hizkeren artean, lan honetan ikusiko denez.
135.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
migrazioa 1997 00015
Datuak homogeneizatzeko, arazteko eta balioztatzeko metodologiaren barneko zertzeladetan sartu gabe
136.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00151
Esate baterako, informazio oinarritzat familia hartzerakoan, azken aldi hauetako erroldetan metodologia hobetu egin bada ere, oraindik ere badira, familia barruan ohiko lan banaketa sexuala ematen deneko ustea erakusten duten suposizioak.
137.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00151
Edozein ikusmolde metodologikotik abiatuta ere, kontitabibo nahiz koalitatibotik, eta jadanik eginak dauden estatistikak erabiliz gero, estatistika hauek gizarte adierazletako sistema bihurtuak edo bihurtu gabeak badira ere, hasi aurretik, metodologiako behar bat agertzen zaigu.
138.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00155
Eraginaren ebaluaketak eskatzen duen metodologiak bereizi beharko lituzkete politikaren eragina eta bestelako faktoreen eragina.
139.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00155
EMAKUNDEren EEEPParen ebaluaketaren kasuan, ebaluaketarako metodologia garatzen hasi ginenean, nik seinalatzen nuen, ezen baldin eta planaren helburu orokorrena bazen gaia agenda publikora sartzea, zergatik ez genituen aztertzen garatutako ekintza estrategiak eta gaia agenda publikora nola sartu zen?
140.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
finantza zuzenbidea 00300
Modu horretara, abuztuaren 37/1997 Legeak ezarri du kupoa kalkulatzeko metodologia, 1997-2001 epealdirako.
141.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 0095
Bere aburuz
142.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 0095
Ondorioz bai metodologia baita ikuspegia bera aldatu beharra dago ala bestela ezalfabetasunari berari irtenbide efikaza bilatzeko bidean amore eman ez besterik.
143.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 0097
Honek lotzen du neurri handi batetan, bai Freire, baita kultur teoriek jorratutako metodologiarekin.
144.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 0097
Beraz, adimen trebetasun ezberdinak dakarren neurrian metodologia plurala eskatzen du (mota guztietako irakur gaiak eta, bereziki, testuak produzitzerakoan tankera askatasun handia).
145.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. (1991): idazlan guztiak 0212
Bildu diren albisteengatik, metodologiaz eta euskal ikazkeraz obra zinez heldua da hau.
146.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0079
147.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
b. urkizu 0079
Hiru elementu hauek (material inprimatua, irrati bidezko klasea eta asteroko orientazioa) oinarri-oinarrizkoak dira eta garrantzi berekoak eta, metodologia erabat eraginkorra izan dadin, hiruren arteko oreka behar da.
148.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. gonzalez 0043
Honen ondorioz, ebaluaketaren
149.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. gonzalez 0045
- Aukeratutako
150.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
n. gonzalez 0045
-
151.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
e. diaz 0064
Batzar hauen gaiak eraketa bera eta metodologia ziren.
152.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
e. diaz 0064
Aztertze honek
153.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
m. arrue 0316
Metodologiari dagokionez, ohartarazi zuen ezinbestekoa zela galdeketa eta ikerketaren bitartez, ohituraren egungo indarra ezagutzea.
154.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eustat 1991 0015
METODOLOGIA
155.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
r.m. pagola 0248
Horren garaikide izan zen Antoine Court de Gebelin ere garrantzitsua da, frantsez zaharreko dialektoetako hitzen azterketarako metodologiaz arduratu bait zen
156.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
r.m. pagola 0257
Larramendiren lerro hauek irakurriz, konturatzen gara bi mende hauetan informazioa jasotzeko metodologian dialektologiak ez duela asko aldatu, ez eta arazoak konpondu edo bide berriak zabaldu ere.
157.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eustat 1991 0013
0. METODOLOGIA.
158.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
a. aldezabal 0005
Azterketa bost urtez garatu da eta lurraldearen analisi bidezko zein informazio-sintesi bidezko metodologia aplikatuz burutu da, emaitza Gipuzkoako geomorfologia eta lurzoruarekin erlazionaturiko hainbat aldagairen 1:25.000 kartografia tematikoaren elaborazioa izan delarik, dagozkion txosten guztiekin batera.
159.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eustat 1993 0015
EUSTATek, Nekazaritza eta Arrantzu Saileko Sektorekako Analisia eta Estatistika Gabinetearekin elkarlanean 1981ean hasita Euskal Autonomi Elkartean egiten duen estatistika-eragiketa honek bere metodologia propioa eta bere prozesuak eta faseak ditu.
160.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
u. larramendi 0198
Letra-gizonen gizarte-prestigioa dago Gramatika-ltzulpenezko Metodoaren atzean, eta hizkuntzalari antropologikoek II. Mundu Gerratean izan zituzten lorpen praktikoek beren metodologia sortu zuten.
161.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
jakin 1995 0012
METODOLOGIAZKO ARGIBIDEAK
162.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
bakearen dk 0004
Horretarako, guda eta gatazken azterketa-elementutzat hartzen diren gertaera, egitura, koiuntura eta funtzioak aztertzen dituen disziplina ainitzeko metodologia bat erabiltzen du.
163.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
ovniak 0074
164.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila batx 1994 0181
Metodologia aldetik, dagoeneko aipatu dugu zelulari buruzko ideiei dagokien historiaz baliatzearekiko interesa (azido nukleikoen aurkikuntza, esaterako).
165.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila barnet 1993 0151
- Metodologia.
166.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
j. de txurruka 0273
Erromatar zuzenbidea zuzenbide fakultateetako ikasketa plangintzako beste ikaskizun batzuengandik zeharo aldentzen duen guztiz berarizkotutako metodologia eta aurrerapide konzeptuala dauzkan fakultate arteko ikaskizuna dugula aipatu beharra dago.
167.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eustat 1990 0009
Kontseiluari dagokionez, informazio estatistikoa sortzen dutenen eta honen baliatzaileen arteko erlazioa segurtatzeko, informazio horren ulerpena sustatzeko eta iharduera estatistikoaren koordinazio eta metodologia komunen erabilera lehen aipatu horien artean errazteko kontsulta-organo gorena bezala sortzen da.
168.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eustat 1991 0013
Metodologia zehatz hau, europar mendebaldeko herriei dagokienez behintzat, S.E.C.ean
169.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0060
Honetaz gain, OLHIk hizkuntzen metodologietan, metodo komunikatiboetan prezeski, nola egokitu daitekeen ere komentatuko dugu, sakonegi sartu gabe, honek eztabaida zabalagoa beharko bailuke.
170.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a. basurko 0068
Ikasketa guztien % 50 osatzen duen oinarrizko gaiak denbora-banaketa zehatza du; eta horrela, denboraren % 25 oinarrizko irakasgai horren metodologia eta didaktikara eta gai horretako aholkulari-lanaren ezagutzara dedikatuko da.
172.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
m. karrera 0143
Ohitura horiek biltzen hasteko metodologiari buruz zenbait ideia eman izan dira
173.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
emakumeen osasuna 0004
Istilu honen aurrean eta sistema osoaren tinkotasun hori aldatzeko, emakumeen hitza kontuan hartuko luketen eredu zientifikoak eta metodologiak erabiltzea da daukagun bide bakarra (edo agian errazena), nire ustez;
174.
1991> gipuzkera saiakera-artikuluak
a. arrinda 00070
Deba beeko dantzarien izendapenaren azpian metodologia bat, filosofia bat eta lan egiteko modu bat aurkituko duzue.
175.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
dv 1999 00024
Enpresa eta erakundeen hizkuntz kudeaketa bideratzeko erabiltzen duen metodologia eta eskaintzen duen zerbitzuak jasotzen dituen Hizkuntz kudeaketa enpresan liburuxka kaleratu du Donostiako Euskararen Udal Patronatuak.
176.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
ehaa 1995 0011
- Gaiaren edo unitate didaktikoaren helburuak, edukinen sekuentziazioa, eta metodologia eta ebaluaziozko ihardunbideak azaltzea.
177.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
ehaa 1995 0012
- Gaiaren edo unitate didaktikoaren helburuak, edukinen sekuentziazioa, eta metodologia eta ebaluaziozko ihardunbideak azaltzea.
178.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
dnoticias 1995 0015
Hautagaiek aurkeztu behar duten lanari buruzko memorian, ondoko hau adieraziko da: Lanaren xedea, zabaltasuna, ikerketaren etapak, erabiliko den metodologia, lan-zentruak eta bitartekoak.
179.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
f. ibargutxi 0062
Siadeco enpresak ezarritako metodologiari jarraiki,
180.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
egin 1992 0032
Honako ezaugarriak dituelarik: Irakaskuntza Euskaraz, hots, D eredua; Berriztapen Lana:
181.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
aretxagazeta 1996 0017
Astean bi egunetan 5 eta 6 urtekoekin musikako arlo desberdinak lantzen ditu, beti ere, joku eta adin bakoitzerako egokia den metodologiarekin.
182.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
herr 1992 0006
3) Zortzi unibertsitateetako ikerle eta irakasle bakoitzaren emaitza interesgarri eta pozgarria eta ugaria izan da: metodologia desberdinak agertu eta erabili dira gaiak eskatzen duenaren eta bakoitzaren espezialitatearen arabera.
183.
1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
ibiltzen 1997 0010
Egun bat edo bitan egindako lantaldea,
184.
1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
j.m. irazu 0044
Bertso eskola batek aurrera egin dezan eta batipat bertsolari berrien iturri gerta dedin bertsotarako metodologia egoki bat eta batez ere ikasleen anbizio eta seriotasun minimo bat behar beharrezkoak badira ere, bertsolaria trebatu ahala jendaurrean jarduteko eta era berean trebatzeko aukera izatea posible egiten duen dinamikotasun bat ere ezinbestekoa da, hori sarri bertso eskolaren esku neurri bateraino bakarrik badago ere.
185.
1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
admineusk 1994 0013
2.- Bereziki, gure hezkuntza-sistema aztertzeko landu den metodologia erakustea.
186.
1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
admineusk 1994 0014
Amaitzeko, horrelako ikerlanetan erabilitako metodologia azpimarratzen dute editoreek.
186 emaitza
Datu-estatistikoak:
- metodologia (186)