XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
kontuekon 1983 0013
Konparagarriak egiteko asmoak, bestalde, halako marko metodologiko komun batzuk eman ditu ondorio bezala herrialde guztietarako.
2.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
f. azorin 0009
3.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezksaila 1984 0014
2.)
4.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
baga-bigamat 0031
Horrela jokatzeko dugun arrazoia ezaguna da: Batuketa eta Kenketa ekintza beraren alderdi edo aurpegi osagarriak besterik ez direnez, batera lantzea aukera metodologiko orekatuena iruditu zaigu.
5.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0150
Honen asmo metodologikoa batez ere soziologiaren irakaskizunak jaso eta erlijio-bizitzaren historiari aplikatzea izan da.
6.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
k. igea 0008
- Azkeneko gaian, lan historikoari hurbiltzeko argibide metodologiko batzuk eskaintzen ditugu.
7.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
seie 0012
Alabaina, behar-beharrezko tresnak dira ikastunitateen interesguneetan behar bezala murgiltzeko eta zenbait urrats metodologiko zertzeko.
8.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
uzei 0203
Hala ere, bere historian zehar, bere garapen historikoan, zenbait behar metodologikorengatik, disziplina filosofiko desberdinetan adarkatu izan da, e.b., logikan, etikan, estetikan....
9.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
jaunaren deia 1973 0203
Teologiak behar duena, dio autoreak, gogartezko analisia da, eta zenbaitetan duda metodologikoa bera.
10.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0010
Joera hau gero eta gehiago indartu da 1960. urteaz geroztik, metodo audiobisualen abiapuntu metodologikoen oinarrian dagoelarik.
11.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
p. esnal 0166
Elebitasunaren eremuan oinarrizkoa dugun liburu honek honako hamar kapitulu hauek ditu:
1. Elebitatearen eta elebitasunaren luze-zabalerak: zenbait gogoeta metodologiko.
2. Elebitatearen eta elebitasunaren neurketak.
3. Elebitatearen ontogenesia.
4. Elebidunaren jokaera psikologikoa.
5. Elebitatearen luze-zabalera sozio-psikologikoak.
6. Komunitate elebiduna.
7. Elebitasuna eta elebitatea aztertzeko diziplinarteko hurbilketaren lehen urratsak.
8. Hezkuntza elebiduna.
9. Elebitatea eta bigarren hizkuntzaren ikaskuntza.
12.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
azurm 0284
Baina biek, razionalismoak (modernoak) zein enpirismoak, natur zientziak dituzte eredu metodologiko, matematikak bereziki, Ilustrazioko filosofia ororen ezaugarri nagusitzat horixe jo bait daiteke.
13.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
i. sarasola 0082
Kritika hau Saizarbitoriaren nobelari egokitzen zaion ala ez eztabaidatzen hasi gabe,
14.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
n. balluerka 0031
Azken urteetan, antropologia, ekipo hobeagoz eta sofistikapen metodologiko eta zientifiko nagusiago batez hornitua, zabalgo handiagoko ikasketa diferentzial eta konparatiboak burutzen hasi da.
15.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila 1982 0086
Sentidu honetan, bi arrisku eta bi errekurtso metodologiko seinalatzen ditugu: a) Jakintza mordoa -
16.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
programazioa 1984 0020
2. Oinarri logiko-linguistikoa, bi ondorio metodologikoekin
a) Elementu linguistiko bakoitzaren irakaskuntza bi estadio ezberdinetan egin behar da:
- Estrukturo-global erara ampgt; Egituretara ohitzea eta asimilatze globalean oinarritutako prozesua irekitzea.
17.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0108
Lehenik, liburuak erabili dituen marko metodologiko eta kontzeptuala laburbilduko ditu.
18.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0108
8.2. Marko metodologikoa
Liburu honetan erabili den bereizketa metodologikorik garrantzitsuena, ikaskuntz iharduera prekomunikatiboen eta komunikatiboen arteko izan da.
19.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0081
Izan ere, irakasleak ez du nahiko izango ikaskuntzako psikologiaren eta tresneria metodologikoaren ezagutza ona edukitzearekin; horrez gain, disponibilitatea, malgutasuna, entzuteko eta egokipenerako gaitasuna ere beharko ditu, baldin eta ikasleen beharrak ezagutzeko, beharren adierazpena errazteko eta ikasleekin batera irtenbideak aurkitzeko gauza izan nahi badu.
20.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lehenzikloesper 1987 0007
Horregatik, gerta litekeena da zenbait irakasgai eta edukinekin, urrats metodologikoak edo hauetariko bakoitzak dituen alderdi guztiak, ikasketa-ekintzen mailan, ez garatzea.
21.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lehenzikloesper 1987 0007
Honi, era berean, urrats metodologiko baten aktibitate bakoitzaren aurkezpena egin aurretik, urratsaren adieraburua eta ihardutze-helburuak lortze-ordenaren arabera elkartuak eta antolatuak sartzean irtenbidea eman zaio.
22.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lehenzikloesper 1987 0007
Urrats metodologiko bakoitzean zenbait aktibitate aurkezten dira bai irakaslearentzat, (Ir) batez seinalatuak, bai ikasleentzat, (Ik) batez seinalatuak, eta baita ere batera egiteko direnak (Ir-Ik) batez zehaztuz.
23.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. bergara 0011
Aurreko kapituluan ihardun didaktikoa analisatu eta garatzeko marko egokia izan daitekeen eredu metodologiko bat definitu nahi izan dugu.
24.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0087
2. Faltsazionismoaren ondorioa faltsaketa ala
25.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0087
2.3. Faltsazionismo metodologiko sofistikatua. Zedarriketa-erizpidea erabat aldatuko da: teoria bat zientifikoa izango da bere lehiakide edo aintzindariarekiko edukin enpiriko gehiegizko bat korroboratuta badu.
26.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m.e. laboa 0087
Hau oinarrizko egitura bat eta zenbait erregela metodologikotan zehazten da.
27.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
industri kontuak 1985 0013
Eragiketa estatistiko jarraituek, eta bereziki Urteroko Industri Inkesta bezala izaera ekonomikoa dutenek, sistematikoki eguneratu ohi den eta denboran erreferentzi puntu bat galdatzen duen tratamendu metodologiko bat eskatzen dute.
28.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
industri kontuak 1985 0013
Kasu tipiko bat izan ohi da, aurretiazko neurketa desegoki batengatik edo informazio edo erizpide metodologikoetan emandako hobekuntza batengatik, aldagai bat alboratua gertatu dela ikusten dela urte jakin bateko estimazioan.
29.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00074
30.
1991> euskara batua administrazio-idazkiak
hezkaraudia 1999 00074
Alabaina, demagun beste klaustro batek lanerako jarraipide gisa arestiko sei aldagai metodologikoak hartu dituela eta irakasle bakoitzak aburu bat duela aniztasuna dela-eta. Nola bateratu ditzakegu irizpideak?
31.
1991> euskara batua ikasliburuak
naturz/dbh 00020
Honen azterketak,
32.
1991> euskara batua ikasliburuak
naturz/dbh 00020
Paradigma aurreklasikoaren eta Galileo, Deskartes, Newtonen... ideia berrien arteko borroka, aldaketa kontzeptual, epistemologiko eta metodologiko baten historia da.
33.
1991> euskara batua ikerketak
e. arana 0227
Telebista-kanale bakoitzari dedikaturiko kapituluan, hasteko, albistegiaren testuingurua, egituraketa eta osagarri formalak, azalduko ditugu, gero, bere barruan aurkitu daitezkeen Informazio Unitate Kateen (IUK) baitan sartzeko (ikus
34.
1991> euskara batua ikerketak
e. arana 0438
Edukin informatiboa aztertzerakoan, eta gure lanaren oinarri metodologikoek horrela zehazten dutelako, garrantzi maila beretsua dute informazio ikoniko eta ahozkoak.
35.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
euskararen unibertsoa 00072
-
36.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
azurm 00013
37.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
inguruak 1997 00153
Eraldatze hori izan zen, aipatzen ari garen oinarri metodologikoa garatu ahal izateko aurretik burutu beharreko lana.
38.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1999 00151
Edozein ikusmolde metodologikotik abiatuta ere, kontitabibo nahiz koalitatibotik, eta jadanik eginak dauden estatistikak erabiliz gero, estatistika hauek gizarte adierazletako sistema bihurtuak edo bihurtu gabeak badira ere, hasi aurretik, metodologiako behar bat agertzen zaigu.
39.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. rada 0074
40.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
k. amonarriz 0078
EKBk 1989an eta 1993an egindako neurketen konparaketak garbi uzten digu, neurketan errespetatu behar diren baldintza metodologikoak behar bezala betez gero, neurketen fidagarritasuna erabatekoa dela, dagokien azterketa-esparruan.
41.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0113
Haur Hezkuntzan zehar hizkuntza trataera egokia lortzeko, irakastaldeak, ikaslegoaren hizkuntz jatorria bai eta Ikastetxearen hizkuntz ereduak/aukerak ere kontutan edukiz, etapan zehar jarraitu beharreko prozesuari dagokionez erabakiak hartu beharko ditu: hizkuntza hauetariko bakoitzaren presentzia, sustatuko diren funtsezko erabilera gidoi moduak eta lehentasunezko lerro metodologikoak.
42.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
tx. arteaga 0009
Pertsona guztiz gara dadin, sexua kontuan hartu gabe, dikotomia hori apurtu egin behar da; beraz, hezkuntza-eremuan diharduten irakasleek eta hezkuntza-eragileek estrategia metodologikoak eta interbentzio-ereduak garatu behar dituzte.
43.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
k. zuazo 0024
Eta hau berrikuntza metodologikotzat jo behar dugu Euskal Herrian, euskararen orokortasuna eta gainontzeko hizkera eta euskalkiekiko loturak ia batere aintzakotzat hartu gabe, herri edo eskualde jakin bateko hizkeraren azterketara mugatzen zirelako itsu-itsuan dialektologian zihardutenak gurean.
44.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
k. zuazo 0024
Bigarren berrikuntza metodologiko bat ere nabari da lan honetan.
45.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
nekhizt 0018
Bukatzeko, gogora dezagun urrats hauek bideratzeko UZEIk ezarri dituela arau metodologikoak eta bere esperientziaz baliatu garela partaide izan garen guztiok.
46.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila batx 1994 0009
Azkenik, jakintzagai guztietan ebaluaziorako orientabide didaktiko batzuk erakusten dituen apartatu bat azaltzen da, hartutako planteamendu psikopedagogiko orokorretatik eratorritako zenbait oinarri metodologiko orokor eskaintzen dituena, hezkuntza-iharduera bakoitzeko didaktika jakinean barne hartuak izan daitezkeenak.
47.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila txostena 1994 0046
Lehen Hezkuntzako ikasleen ezaugarriek, hauen hizkuntza esperientziak, ama-hizkuntzaren erabilpen eta menderatze-mailak, era berean, Bigarren Etapan normalki irakasleek erabiltzen dituztenen aldean desberdinak diren jarraipide didaktiko eta metodologikoak eskatzen dituzte.
48.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
eustat 1991 0013
Konparagarriak egiteko asmoak, bestalde, halako marko metodologiko komun batzuk eman ditu ondorio bezala herrialde guztietarako.
48 emaitza
Datu-estatistikoak:
- metodologiko (48)