XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak kontuekon 1983 0013 Konparagarriak egiteko asmoak, bestalde, halako marko metodologiko komun batzuk eman ditu ondorio bezala herrialde guztietarako.

2. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak f. azorin 0009 Instituto Nacional de Estadística-ko Lehendakari izan zen 1977tik 82ra, hau da, Laginketako Ikastaro Trinkoak hasi zirenean hain zuzen, Etxebizitz Inkestetarako Aplikazioekin, eta Iberamerikara zuzendurik, eta bertan burutu ziren baita zenbait iharduera metodologiko eta zientifiko ere Institutu horretako Zuzendaritza-Kontseiluan.

3. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak hezksaila 1984 0014 2.) Curriculumen berrikuntza tematiko eta metodologikoa, eskola esparruan teknologia berriak txertatzeaz gain.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak baga-bigamat 0031 Horrela jokatzeko dugun arrazoia ezaguna da: Batuketa eta Kenketa ekintza beraren alderdi edo aurpegi osagarriak besterik ez direnez, batera lantzea aukera metodologiko orekatuena iruditu zaigu.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0150 Honen asmo metodologikoa batez ere soziologiaren irakaskizunak jaso eta erlijio-bizitzaren historiari aplikatzea izan da.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak k. igea 0008 - Azkeneko gaian, lan historikoari hurbiltzeko argibide metodologiko batzuk eskaintzen ditugu.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak seie 0012 Alabaina, behar-beharrezko tresnak dira ikastunitateen interesguneetan behar bezala murgiltzeko eta zenbait urrats metodologiko zertzeko.

8. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0203 Hala ere, bere historian zehar, bere garapen historikoan, zenbait behar metodologikorengatik, disziplina filosofiko desberdinetan adarkatu izan da, e.b., logikan, etikan, estetikan....

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jaunaren deia 1973 0203 Teologiak behar duena, dio autoreak, gogartezko analisia da, eta zenbaitetan duda metodologikoa bera.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak habe 0010 Joera hau gero eta gehiago indartu da 1960. urteaz geroztik, metodo audiobisualen abiapuntu metodologikoen oinarrian dagoelarik.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0166 Elebitasunaren eremuan oinarrizkoa dugun liburu honek honako hamar kapitulu hauek ditu:
1. Elebitatearen eta elebitasunaren luze-zabalerak: zenbait gogoeta metodologiko.
2. Elebitatearen eta elebitasunaren neurketak.
3. Elebitatearen ontogenesia.
4. Elebidunaren jokaera psikologikoa.
5. Elebitatearen luze-zabalera sozio-psikologikoak.
6. Komunitate elebiduna.
7. Elebitasuna eta elebitatea aztertzeko diziplinarteko hurbilketaren lehen urratsak.
8. Hezkuntza elebiduna.
9. Elebitatea eta bigarren hizkuntzaren ikaskuntza.
10. Interpretazioa, itzulpena eta elebitatea.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0284 Baina biek, razionalismoak (modernoak) zein enpirismoak, natur zientziak dituzte eredu metodologiko, matematikak bereziki, Ilustrazioko filosofia ororen ezaugarri nagusitzat horixe jo bait daiteke.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. sarasola 0082 Kritika hau Saizarbitoriaren nobelari egokitzen zaion ala ez eztabaidatzen hasi gabe, (7) Aipatu dugu gorago, nahiz bidenabar, Saizarbitoriaren obraren inportantzia mamiaren aldetik. Ez bagara gehiago hedatu puntu honetan, arrazoi metodolojikoakgatik izan da komenigarri dateke honi buruz zerbait esatea.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak n. balluerka 0031 Azken urteetan, antropologia, ekipo hobeagoz eta sofistikapen metodologiko eta zientifiko nagusiago batez hornitua, zabalgo handiagoko ikasketa diferentzial eta konparatiboak burutzen hasi da.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1982 0086 Sentidu honetan, bi arrisku eta bi errekurtso metodologiko seinalatzen ditugu: a) Jakintza mordoa - ereduak.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0020 2. Oinarri logiko-linguistikoa, bi ondorio metodologikoekin
a) Elementu linguistiko bakoitzaren irakaskuntza bi estadio ezberdinetan egin behar da:
- Estrukturo-global erara ampgt; Egituretara ohitzea eta asimilatze globalean oinarritutako prozesua irekitzea.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0108 Lehenik, liburuak erabili dituen marko metodologiko eta kontzeptuala laburbilduko ditu.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak uzei 0108 8.2. Marko metodologikoa
Liburu honetan erabili den bereizketa metodologikorik garrantzitsuena, ikaskuntz iharduera prekomunikatiboen eta komunikatiboen arteko izan da.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0081 Izan ere, irakasleak ez du nahiko izango ikaskuntzako psikologiaren eta tresneria metodologikoaren ezagutza ona edukitzearekin; horrez gain, disponibilitatea, malgutasuna, entzuteko eta egokipenerako gaitasuna ere beharko ditu, baldin eta ikasleen beharrak ezagutzeko, beharren adierazpena errazteko eta ikasleekin batera irtenbideak aurkitzeko gauza izan nahi badu.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0007 Horregatik, gerta litekeena da zenbait irakasgai eta edukinekin, urrats metodologikoak edo hauetariko bakoitzak dituen alderdi guztiak, ikasketa-ekintzen mailan, ez garatzea.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0007 Honi, era berean, urrats metodologiko baten aktibitate bakoitzaren aurkezpena egin aurretik, urratsaren adieraburua eta ihardutze-helburuak lortze-ordenaren arabera elkartuak eta antolatuak sartzean irtenbidea eman zaio.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lehenzikloesper 1987 0007 Urrats metodologiko bakoitzean zenbait aktibitate aurkezten dira bai irakaslearentzat, (Ir) batez seinalatuak, bai ikasleentzat, (Ik) batez seinalatuak, eta baita ere batera egiteko direnak (Ir-Ik) batez zehaztuz.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0011 Aurreko kapituluan ihardun didaktikoa analisatu eta garatzeko marko egokia izan daitekeen eredu metodologiko bat definitu nahi izan dugu.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m.e. laboa 0087 2. Faltsazionismoaren ondorioa faltsaketa ala faltsaketa izango da dogmatikoa ala metodologikoa izatearen baitan.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m.e. laboa 0087 2.3. Faltsazionismo metodologiko sofistikatua. Zedarriketa-erizpidea erabat aldatuko da: teoria bat zientifikoa izango da bere lehiakide edo aintzindariarekiko edukin enpiriko gehiegizko bat korroboratuta badu.

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m.e. laboa 0087 Hau oinarrizko egitura bat eta zenbait erregela metodologikotan zehazten da.

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak industri kontuak 1985 0013 Eragiketa estatistiko jarraituek, eta bereziki Urteroko Industri Inkesta bezala izaera ekonomikoa dutenek, sistematikoki eguneratu ohi den eta denboran erreferentzi puntu bat galdatzen duen tratamendu metodologiko bat eskatzen dute.

28. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak industri kontuak 1985 0013 Kasu tipiko bat izan ohi da, aurretiazko neurketa desegoki batengatik edo informazio edo erizpide metodologikoetan emandako hobekuntza batengatik, aldagai bat alboratua gertatu dela ikusten dela urte jakin bateko estimazioan.

29. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00074 Zer aldagai metodologikoek biltzen dute aniztasunari eman beharreko erantzunaren berri?

30. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00074 Alabaina, demagun beste klaustro batek lanerako jarraipide gisa arestiko sei aldagai metodologikoak hartu dituela eta irakasle bakoitzak aburu bat duela aniztasuna dela-eta. Nola bateratu ditzakegu irizpideak?

31. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz/dbh 00020 Honen azterketak, zentzu komunaren metodologia gainditzeko eta ezagutza zientifikoaren ikasketa esanguratsua lor dezaten ezinbestekoa den aldaketa metodologikoa ikasleengan bultzatzeko aukera ezin hobea suposatzen du.

32. 1991> euskara batua ikasliburuak naturz/dbh 00020 Paradigma aurreklasikoaren eta Galileo, Deskartes, Newtonen... ideia berrien arteko borroka, aldaketa kontzeptual, epistemologiko eta metodologiko baten historia da.

33. 1991> euskara batua ikerketak e. arana 0227 Telebista-kanale bakoitzari dedikaturiko kapituluan, hasteko, albistegiaren testuingurua, egituraketa eta osagarri formalak, azalduko ditugu, gero, bere barruan aurkitu daitezkeen Informazio Unitate Kateen (IUK) baitan sartzeko (ikus Oinarri metodologikoak izeneko atalean dagoen azalpena eta, bereziki, ikerketaren atal desberdinen arteko lotura argitzen duen grafikoa).

34. 1991> euskara batua ikerketak e. arana 0438 Edukin informatiboa aztertzerakoan, eta gure lanaren oinarri metodologikoek horrela zehazten dutelako, garrantzi maila beretsua dute informazio ikoniko eta ahozkoak.

35. 1991> euskara batua saiakera-liburuak euskararen unibertsoa 00072 - Tresna metodologikoa da: eraginkortasuna lortzen laguntzen die normalkuntza ahaleginei.

36. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 00013 Zientziaren mitifikatze honek (zientzia guztiak zientzia fisiko-naturalen printzipio metodologikoetara erreduzituz) funtzio ideologiko nagusi bat betetzen du gure gizartean, hain zuzen arrazoi zientifikoaren segurtasunean eta etengabeko aurrerapenean sinestaraztea 6 Ib., 10-11..

37. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak inguruak 1997 00153 Eraldatze hori izan zen, aipatzen ari garen oinarri metodologikoa garatu ahal izateko aurretik burutu beharreko lana.

38. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00151 Edozein ikusmolde metodologikotik abiatuta ere, kontitabibo nahiz koalitatibotik, eta jadanik eginak dauden estatistikak erabiliz gero, estatistika hauek gizarte adierazletako sistema bihurtuak edo bihurtu gabeak badira ere, hasi aurretik, metodologiako behar bat agertzen zaigu.

39. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. rada 0074 Ba dira hiru urte inguru Vilnius-en funtzionatzen duela lituaniera hitzegiten ez dutenentzako ikastaroak antolatzen dituen eta ikastaro horietarako laguntza metodologikoa eskeintzen duen Lituanieraren Irakaskuntza Zentruak.

40. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak k. amonarriz 0078 EKBk 1989an eta 1993an egindako neurketen konparaketak garbi uzten digu, neurketan errespetatu behar diren baldintza metodologikoak behar bezala betez gero, neurketen fidagarritasuna erabatekoa dela, dagokien azterketa-esparruan.

41. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0113 Haur Hezkuntzan zehar hizkuntza trataera egokia lortzeko, irakastaldeak, ikaslegoaren hizkuntz jatorria bai eta Ikastetxearen hizkuntz ereduak/aukerak ere kontutan edukiz, etapan zehar jarraitu beharreko prozesuari dagokionez erabakiak hartu beharko ditu: hizkuntza hauetariko bakoitzaren presentzia, sustatuko diren funtsezko erabilera gidoi moduak eta lehentasunezko lerro metodologikoak.

42. 1991> euskara batua saiakera-liburuak tx. arteaga 0009 Pertsona guztiz gara dadin, sexua kontuan hartu gabe, dikotomia hori apurtu egin behar da; beraz, hezkuntza-eremuan diharduten irakasleek eta hezkuntza-eragileek estrategia metodologikoak eta interbentzio-ereduak garatu behar dituzte.

43. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. zuazo 0024 Eta hau berrikuntza metodologikotzat jo behar dugu Euskal Herrian, euskararen orokortasuna eta gainontzeko hizkera eta euskalkiekiko loturak ia batere aintzakotzat hartu gabe, herri edo eskualde jakin bateko hizkeraren azterketara mugatzen zirelako itsu-itsuan dialektologian zihardutenak gurean.

44. 1991> euskara batua saiakera-liburuak k. zuazo 0024 Bigarren berrikuntza metodologiko bat ere nabari da lan honetan.

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak nekhizt 0018 Bukatzeko, gogora dezagun urrats hauek bideratzeko UZEIk ezarri dituela arau metodologikoak eta bere esperientziaz baliatu garela partaide izan garen guztiok.

46. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila batx 1994 0009 Azkenik, jakintzagai guztietan ebaluaziorako orientabide didaktiko batzuk erakusten dituen apartatu bat azaltzen da, hartutako planteamendu psikopedagogiko orokorretatik eratorritako zenbait oinarri metodologiko orokor eskaintzen dituena, hezkuntza-iharduera bakoitzeko didaktika jakinean barne hartuak izan daitezkeenak.

47. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hezksaila txostena 1994 0046 Lehen Hezkuntzako ikasleen ezaugarriek, hauen hizkuntza esperientziak, ama-hizkuntzaren erabilpen eta menderatze-mailak, era berean, Bigarren Etapan normalki irakasleek erabiltzen dituztenen aldean desberdinak diren jarraipide didaktiko eta metodologikoak eskatzen dituzte.

48. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eustat 1991 0013 Konparagarriak egiteko asmoak, bestalde, halako marko metodologiko komun batzuk eman ditu ondorio bezala herrialde guztietarako.

48 emaitza

Datu-estatistikoak: