XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak i. zubeldia 0008 Mintzamena Hasiera Zikloko helbururik nagusienetakotzat jo daiteke (irakurketa-idazketa menperatzearekin batera) aho-hizkuntza modu egoki eta praktiko batez garatzea.

2. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 Mintzamena.

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 Hau dela eta guk proposatzen dugun metodologian mintzamenak du lehentasuna.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 - Bizkortasun edo erraztasun hau lortzeko, asko hitzegin behar da, eta ez dugu ahaztu behar haur askok ikastolan bakarrik hitzegiten dutela euskaraz, beraz, indar handia eman diogu mintzamenari.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 - Euskarak bereak dituen esamoldeak, espresioa, entonazioa etab. mintzamenean bultzatu behar ditugu, erdarara itzuli ezin litezkeenak batez ere, era honetan erabiltzera behartuak gelditzen bait dira.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 - Mintzamenari garrantzi handia ematen diogunez, programatu egin behar dela uste dugu; ez dadila beti inprobisatua izan.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 - Mintzamena bultzatzeko, aurrez elementu motibagarriak erabiltzea komenigarri da

8. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0006 Oso atseginak dira denentzat eta aberatsak mintzamena lantzeko.

9. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0007 Idazmenaren atalean sartu aurretik esan nahi genuke, idatziz landu behar ditugun teknikak, edukiak, etab. lehenik ahoz landu beharko direla, beraz, mintzamenarekin lotuko ditugula idazmena hobetzeko erabiliko ditugun teknika eta baliabide guztiak.

10. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak zientzia eta teknika 1986 0009 Horren ordez beste gauza bat egin dugu, gure ustez emaitza hobeak eskaintzen dizkiguna eta hauxe da: Gure ustetan, Xede Berezietarako Euskara ikasten duenak aski erraz meneratzen ditu (EGAdunen mailakoa baldin bada) trebetasun pasiboak (entzumena eta irakurmena) eta benetako zailtasunak trebetasun aktiboetan (mintzamena eta idazmena) aurkitzen ditu.

11. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 Mintzamena

12. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak hizkuntza/oho 0005 Irakurketa eta mintzamenarekin loturik doa.

13. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak jokobild 0123 JOKO MOTA: Librea / Bideratua / MAILA: Guztiak / ANTOLAKETA: Talde osoa / Taldeka / DENBORA: 15 / TREBETASUNAK: Mintzamena / HELBURUAK: DESKRIBAKETAK EGIN (gauzak)/ Informazioa eskatu / eman //.

14. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak jokobild 0169 JOKO MOTA: Kontrolatua / Komunikatiboa / MAILA: Hasierakoa / ANTOLAKETA: Talde osoa / DENBORA: 20 / TREBETASUNAK: Mintzamena / HELBURUAK: DESKRIBAKETAK EGIN (gauzak / pertsonak)/ Balorapenak egin /Eritziak eman //.

15. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak jokobild 0219 JOKO MOTA: Kontrolatua / Bideratua / MAILA: Hasierakoa / ANTOLAKETA: Banaka / DENBORA: 30 / TREBETASUNAK: Mintzamena / HELBURUAK: DESKRIBAKETAK EGIN (pertsonak / gauzak)/ ADOSTASUNA / EZ ADOSTASUNA //.

16. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak jokobild 0268 JOKO MOTA: Kontrolatua / MAILA: Guztiak / ANTOLAKETA: Talde osoa / DENBORA: 15` / TREBETASUNAK: Mintzamena / HELBURUAK: HIZTEGIA //.

17. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak jokobild 0319 JOKO MOTA: Librea / Komunikatiboa / MAILA: Oinarrizkoa / ANTOLAKETA: Taldeka / DENBORA: 15` / TREBETASUNAK: Mintzamena / Irakurmena / HELBURUAK: KONDAKETA / Aditzaren aspektoa //.

18. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak jokobild 0419 JOKO MOTA: Librea / Komunikatiboa MAILA: Bitartekoa / ANTOLAKETA: Binaka / DENBORA: 20` / TREBETASUNAK: Entzumenaren ulermena / Mintzamena / Irakurriaren ulermena / HELBURUAK: DESKRIBAKETAK EGIN (gauzak / pertsonak) / Azalpenak, argibideak eman / eskatu / Instrukzioak eman / Gonbaraketak egin / Espazio nozioak / Erlatiboa //.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. bergara 0164 Laugarrenean, okerrak mintzamen eta entzumenean, idazmenekoak hurrengorako utziz.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. unzurrunzaga 0073 Inork ere ez dizu hitzegiten mintzamena trebatzeko, beste gabe; hitzegiten hasi aurretik, esateko zerbait behar dugu.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak b. urkizu 0052 Nazioarteko telefonari batek, adibidez, ahozko mintzamena eta ulermena beharko ditu bereziki.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jamuj 0011 Gure artean, orain arteko metodoetan bederen eta mintzamenari dagokionez, elementu gramatikalak hartu ohi dira neurgai gisa.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskegoeraipar 0104 4. Euskararen mintzamena dela eta, gehienek baiezkoa eman dute; batzuk esan dutenez ez dute inoiz hitzegiten %14a.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak mintzamena 0008 Mintzamenak eta hizkuntzak tajutzen bait gaituzte neurri apreziagarri batetan.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak hezksaila 1982 0014 2. GAIEN BIGARREN MULTZOA: GAITASUN AKTIBOAK
2.1. MINTZAMENA
2.1.1. Esaeren tonuera eta hitzen ahoskatzea ongi menderatu.
Ariketa batzuk: (...).

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 0007 e) Mintzamena. Ikasi duen hori edozein kontestutan esateko gai izatea lortu beharko dugu: entzundakoa edo irakurritakoa laburtuz, txisteak kontatuz, gertakizun baten berri emanez, elkarrizketa laburrak prestatuz....

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1983 0030 - Mintzamena
Aurreko puntuan aipaturiko hizketa mailan hiztun gisa parte hartzeko gaitasuna eskatuko da.

28. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1983 0030 Baina alfabetatzea, bereziki, irakurtzen eta idazten ikasteari dagokio, mintzamena eta ulermena suposatuak bait daude.

29. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1983 0030 Bestalde, mintzamena eta ulermena ez dira egungo oinarrizko kulturak eskatzen duen mailan erabiltzen.

30. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1983 0030 Beraz, mintzamena eta ulermena ere helburutzat hartzen ditugu, landu behar diren trebetasunen barnean.

31. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0039 Beharrezkotzat jotzen dira horretarako nola mintzamena hala ulermena.

32. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak programazioa 1984 0051 Horien bidez, hizkuntzari dagokiona (mintzamena, entzumena, ulermena eta idazmena) erabat harturik eta globalki lantzen da.

33. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0009 Sinclair de Zwaart'ek, esate baterako (3) Ikus garbi erakutsi bide du lehenago lortzen duela gizonak adimena, mintzamena baino.

34. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0009 Mintzamena, hitz batez, pentsamenaren sortzeari darraikiola, eta ez alderantziz.

35. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0009 Hau honela izanagatik ere, eta nahiz logika lehenago agertua izan mintzamena baino, ados dira gaurko jakintsuak puntu batetan: hizkuntza agertuz gero, pentsabidearen eustarri eta gidari bihurtzen dela oso azkar; (...).

36. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0009 Hirugarrena, irakurketa hizkuntz programan integratzea: zeintzuk izan beharko lukete irakurketaren xedeak, eta nola integra daiteke irakurmena beste trebetasunekin batera, hau da, entzumena, mintzamena eta idazmenarekin, programa orekatu bat moldatzeko?.

37. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak euskararenprogr 1982 0009 Ekintza hori inguruko errealitateari lotua dago: behaketa zuzena (ikusi, ukitu, neurtu, entzun, zenbatu eta abar), erreflexioa (behaketako objetua bere esperientziarekin gonbaratu, galderak sortu, sailkapenak egin, interpretazio sinbolikoak burutu... eta adierazpide desberdinak (Mintzamena, irakurketa, eraiketa, marrazkia...).

38. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak a. lasarte 0009 Mintzamenari dagokionez euskaraz hitzegiten badaki.

39. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0015 Sarritan, telebista entzumena edo mintzamena garatzeko erabiltzen dugu eta ez, beste alor askotan bezala, informazioa aurkezteko.

40. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak kulturtekaria 1989 0022 Eta azkenez, O.H.O.ko B eredutik etorritako ikasleentzako talde-banaketa homogeneoagoa, D ereduko planteamendu orokorrean baina hizkuntza arloko indartze-programarekin, mintzamen eta ulermenaren garapena, hala-nola euskara ikasbide gisako erabilpen egokiari zuzendua.

41. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0071 irakaslea: hizketa idatzigabearen zinta eta grabaketa tresneria; hizketarako irudiak; hizketarako gaiak; erantzun zuzenen orria eta zuzenketakoa; mintzamena puntuatzeko orriak.

42. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0114 8.5 Mintzamena.

43. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0033 Trebetasunei dagokionez, entzumena, mintzamena eta irakurmenak jasotzen zuten arretarik handiena, idazketaren helburuak esakune eta esaldi soiletara mugatzen zirelarik.

44. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... urraspide 1981 0001 Irakurri beharrean, esan ere egin liteke mintzamena landu nahi badugu.

45. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak hezkaraudia 1999 00105 -Eragozpen handiak dituzte komunikatzeko eta mintzamena nahiz keinuak erabiltzeko.

46. 1991> euskara batua saiakera-liburuak baietz ba! 00046 1982: Ebaketa baten ondoren, mintzamenik gabe geratu naiz.

47. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00085 Benetan arazo larria da mintzamenarena, eta sistema honek egun duen gabeziarik garrantzitsuenetarikoa ere bai.

48. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00085 Behintzat, eta teknologia merketu arte, mintzamena atalari dagokionez bestelako metodoen bidez landu behar izango litzateke, hau da, elkarrizketatxoak, zuzenean ikasleekin banan-banan izango dugun mintzaldi hori landu ahal izateko, ez bakarrik mintzamena lantzeagatik, hizkuntza xedea ere landu nahi baitugu horien bidez.

49. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak ele 1998 00085 Mintzamena praktikatzeari %10 eskainiko genioke batez beste.

50. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak n. goikoetxea 00146 Normalean, frisiarrak ez direnek bi seihilabeteko ikastarotan hartzen dute parte, ulermena, irakurmena eta mintzamena lantzeko.

51. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0082 Honekin zera adierazi nahi dugu: hizkuntza ikasteko ohizko metodoak irakurmenean oinarritzen direla; eta beraz, grafikoki nabarmen gelditzen dena da ulermena eta mintzamena ez direla lantzen, eta beraz, ez-hiztunen eremuan jarraitzen dute.

52. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0082 Hiztunaren hirukian sartzen hasten denean bakarrik lortuko du hau, aurrekoarekin batera ulermena eta mintzamena lantzearen bitartez.

53. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak l. erriondo 0082 Honela, beraz, kultur bidetik abiatzen denak, abiapuntua edozein izanda ere, ezingo du hiztun oso bilakatu irakurmen eta idazmenaren bitartez soilik baizik eta gainontzekoak ere ulermena eta mintzamena alegia landu beharko ditu.

54. 1991> euskara batua saiakera-liburuak dona dona 0046 Mintzamena

55. 1991> euskara batua saiakera-liburuak intelektuala 0053 Humboldtek mintzamenaz duen ikuskera bere teoria sozial nahiz politikoei buruzko idaztiekin eta azpian datzan giza izakerazko kontzeptuarekin alderatu behar da nahitaez.

56. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.k. igerabide 0043 Eskolan bertan, oinarri idatzia eta ilustrazioa laguntzaile hartuta ere, irakasleak badaki zenbat maite duen haurrak ahoz kontatua entzutea; begiak zabal-zabal, ahoa irekita, hor egongo zaizkizu ia mugitu gabe, hurrengo pasartean gertatuko denaren zain; badirudi begi ireki horiekin, aho ireki horrekin, haurrak mintzamenaren haria ikusi egiten duela, hitzak dastatu egiten dituela; gorputz osoa egon ohi da, hartzen bezala.

57. 1991> sailkatu gabeak egunkariak gao 1991 8684 d) Lanpostua egoki betetzeko beharrezkoa den mailaren arabera, ulermena eta mintzamenari dagokionez Autonomi Elkarteko bi hizkuntza ofizialei buruzko proba: 0tik 7 puntu bitartean puntuatzeko.

58. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7766 Hizkuntzaren ahozko adierazmena bapateko mintzamenez mamitzen da nagusiki.

58 emaitza

Datu-estatistikoak: