XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak azurm 0026 Hauxe da kanpora irtetzeak lehenbizi desegiten duen mitoa.

2. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak mde 0146 Harek zituen plantation delako jende-aldatzeak asmatu eta obratu: Irlandarrak ohildu zituen beren sorlekhuetarik eta heien ordean Engelandarrak edo Eskoziarrak azarri, horrela hustu zuen bertako jendeez izaroko Iphar-sorthaldeko eskualdea, Irlandako mytho zaharretan bethi lehen zen Uladh (Ulster) hospetsua.

3. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak m. olazar 0028 Mitoen munduan.

4. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak m. olazar 0028 Antxiñako gizaldietan izan ziran gizonak ez dausku itzi olako aurren barri zeatzik, zientzi-giro baten barruan beintzat, baiña gizaldi orreitako mitoak aztertzen asi ezkero, errez aurkitzen doguz olako kasuak.

5. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak m. olazar 0028 Ezaguna da Gilgames'en mitoa.

6. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak eem hizkliter 0249 Sorginkeriak bere errito eta mitoak dauzka: - deabrua gorestea.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oihenart taldea 0142 - Irrazionaltasuna eta mito berriak.

8. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak oihenart taldea 0142 Beste zenbait mitoren artean korporatibismoarena erabiliko da.

9. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak j.m. olanga 0184 Liburuaren balioa narraziorako erraztasun eta trebetasunean datza, alde batetik; bestetik, Euskal Herriko mitoetan sakondu nahia ere azpimarratzekoa da.

10. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0021 Baina hemen, filosofiaren sorrerari gagozkiola, azpimarkagarriena hauxe da: lehen pentsatzaileak, ia guztiak, ados zetozela mito erlijiosoa (kosmogonia) baztertu eta horren lekuan arrazoia jartzearen puntuan.

11. 1969-1990 euskara batua poesia i. zabaleta 0040 Aurpegi anitzeko
mito ertzadun
bihurtu dute Batasuna,
nire dontzeila;
sinesgogorren aldarean gurtua izatera
kondenatu dute
eskema hutsen
kalkulatuen
funts gabeen
merkatu trukatura.

12. 1969-1990 euskara batua literatur prosa i. bernaola 0022 Eta lehen kontatu dudanetik aparte, neu hemen egotearen zentzuaz ere galdetu diot neure buruari, eta sarritan zentzugabeko aurkitzen dut Afrikako Antropologiazko irakasle batek horren bidai luze eta deserosoa egitea, pertsona ezjakin batzuk sortutako mitoak ikertzeko.

13. 1969-1990 euskara batua literatur prosa i. bernaola 0022 Bai, hauxe da, gutxi gora-behera, nire bidaiaren benetako helburua: azken bolada honetan zabaltzen ari den mitoa egiaztatzea: Bonga izeneko txakur hiltzailea, zeinak harrapatzen duen guztia hilik eta zatikaturik uzten duen, orain arte horren aurkako ezer funtsezkorik egiten inor ausartu ez delarik.

14. 1969-1990 euskara batua literatur prosa i. bernaola 0032 - Baina, zerbait entzun baduzu, horrek esan nahi du mitoak benetako esistentzia erreala duela!.

15. 1969-1990 euskara batua literatur prosa i. bernaola 0057 - Gizadiak sorturiko ohitura, mito eta horrekin zerikusia duen guztia estudiatzen eta aztertzen dugu.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. garate 0014 Bide honetan jarraituz, zientziaren hutsunea mitoz betetzen, aberrazio hutsetara heldu gara.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. iztueta 0038 ANAITASUNA azkenaldiotan gorabehera zenbaiten lekuko izan dugu, mitoak, mitologiak, ideologiak eta horrelakoak ezagutu dituen horietakoa.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak jaunaren deia 1973 0193 Garrantzizko iruditzen zait egilearen alderdikeririk-eza garbi azaltzea eta baita ere juduek eta arabiarrek elkarrekin ezin bizi diralako mitoa austeko aalegina.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. baztarrika 0290 Hirugarrenak adierazpen erlijiosoak berekin dituen prolema nagusiei buruzko azterketa batzu eskaintzen dizkigu, hala nola sinboloa, mitoa, sakramentalitatea eta mintzaera erlijiosoa.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0096 Orduan, oso erregimen puru eta garbia agertzen da, ogi zerutik etorria ez batzuen artean beste erregimen bat, zuzen bakarra baino munduan, eta demokraziaren printzipioak aduzituz, zuzentasun posible bakarra ebokatzen da, hots, mito baten anparoan aritzen gara argudiatzen, soluzionatu beharreko errealitate soilen ildoan ibili ordez.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0096 Oso kuriosoa bait da gure herriko analista politiko zorrotzetan, nola, besteren begian mitoen hainbat lasto-izpi ikusi-zalek, ez duen bere begietako haga mitologikoa erreparatzen.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. xarritton 0112 Beste urrats bat aitzina egiten du Lafittek, estatua-ren mitoa desegiten duelarik: Zenbat herritar ez ziren ikusten burua apaldurik estatuaren ordena sagaratuaren aitzinean.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j-l. davant 0027 Ez litake E.T.A.-ren mitoaz baliatu behar deus egin gabe gelditzeko, zerbaiten egitera entsaiatzen direnak alde bat kitzikatuz.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak m. pagola 0038 Etengabeko bilakaeraz, bere itzulinguru eta atzera-aurrerekin, mamituz eta ehotuz doan zentzu historikoa mitoa da.

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak m. pagola 0038 Hau da beste mitoa.

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. xarritton 0437 Sofista, alabaina, ez da berez egiaren gizona, * mitoarena baizik.

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. xarritton 0437 Baina mitoak berak ez ote garamatza beti egiazko egiara, zer edo zer izakiren egiazko izateraino?.

28. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. borda 0020 Mito berdina gizaldi guzientzat! Zuk aldiz emakume bezala bizitzako gauza xoilak aipatzen badituzu, musu edo fereka, abian zutitzen dira esanez: Apez batek diona da hori...

29. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm/jmmuj 0030 Eta gizonari Prometeo eritziz, ideia hori Marxek irudi mitiko batez adierazi bazuen, agian, guztiz logikoki jokatzen zuen: mito bat ukatzeko beste mito batetaz baliatuz.

30. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak n. balluerka 0072 Roheimen hirugarren lana (1945) mitoaren, erritoaren, fantasien eta ametsen, eta australiar primitiboen bizitzetan beraien funtzioaren azterketa bat da.

31. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.l. arriaga 0010 Klasiko denboran Erromatarrek Greziako jainkojainkosak sinistu eta beren mitoak etxeko jainkojainkosei ezarri zieten.

32. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.l. arriaga 0170 Baina badira beste batzu ordea mitoei traszendentzi handia eman ezezik, mitoek herriaren historia eta izaera iaia behartu egiten dutela uste dutenak.

33. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.l. arriaga 0170 Gure gaurko izaera eta egikizunak euskal mitoetatik (mitoak osorik eduki bagenuz ere) adierazi nahi izatea, gauza arriskutsutzat daukat.

34. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0011 1.3. Ipuin-jatorriarekiko teoriak
Jan de Vries, Germaniako gauzetan jakintsua dugu, ta bere liburuan (2) , 233 or. eta hurrengoak ipuin herrikoiak sagekin eta mitoekin dituen harremanez hitzegiten du, une berean ordura arte egindako azterketen berri emanaz.

35. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0023 Mito bat aztertzerakoan eman behar diren lehenengo pausoak hauek izango lirake beraz: a) Mitoaren gertaeren katea, ahal dugun esakuntza tipienetan adierazi beharko genuke.

36. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0023 d) Mitoaren barruan esakuntzari dagokion lekua adierazten duen zenbaki bat jarriko genioke fitxa bakoitzari.

37. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0023 Horrela esakuntzen zerrenda bat bihurtuko litzake mito bakoitza.

38. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0023 Bestetik, esakuntzak, mitoaren barruan dagokien lekuaren arauera zenbatzen baditugu, mogitu ezinik gelditzen dira, denboraren ardatzean betirako geldi, eta lehenago, denborari buruz, mitoan atzeman dugun bikoiztasuna ukatzen dugu.

39. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0033 Lehenengoa: ikusi dugunez, mitoa hiru ardatzen inguruan antolatua dago, ta guk fitxen bidez eratu dugun mito horrek berrizkundeen bidez adierazten digu bere orri-egitura hori (Structure feuilletée).

40. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0033 Bigarrena: mito batean azaltzen diren berrizkundeek ez dira erabat berdinak, hasierako kontraesana gainditu nahiez, zerbait berri ekartzen digu bakoitzak, eta berrizkunde horiei esker mitoa, bere egitura berdina gordeaz, espiral batean bezala hedatzen doa.

41. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0033 Hirugarrena: mitoetan aurkitzen dugun pentsakera ta gurea ezberdinak badira, ez dira eran bereizten.

42. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0056 a) Ipuinetan azaltzen diren aurkatasunak mitoetakoak baino legunagoak, xeheagoak dira.

43. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. etxeberria 0056 Ipuinaren beratasun horrek, halere, buruhauste aski emango dizkigu, mitoetan gordinik azaldutako aurkatasunak, estalita eta zomorroekin bezala agertuko bait zaizkigu ipuinetan, horrela bere aurkikundea zailagoa eginaz.

44. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak x. kintana 0129 Liburuon aitzineraturiko mito ebanjelikoen eratze-teoriaren kontra, geroago Bruno Bauer altxatu zen, Ebanjelioaren kontakizun mordo bat haren egileek berek fabrikatuak zirela agertuaz.

45. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak x. kintana 0129 Polemika hau autokontzientziák substantziaren kontra zerabilan burruka baten filosofiazko maskarapean peleatu zen; mirakuluen ebanjeliar istorioak berezko modu batez eta komunitate erlijiosoaren golkoan sorturiko mitoak ote ziren ala sinpleki ebanjelistek berek fabrikatuak ote zireneko arazoa, puztu egin zen, azkenean Historia unibertsalari bidea markatzen dion potentzia dezisiboa substantziá ala autokontzientziá ote deneko problema bihurtu arte; azkenez, Stirner, anarkismo modernoaren profetá, etorririk Bakunin-ek beronengandik asko baino gehiago hartu du eta kontzientzia subiranoa bere Bakar subiranoaz koroatu arte (7) Engelsek Max Stimer-en (Kaspar Schmidt-en pseudonimoa berau) Bakarra eta beronen jabegoá izeneko liburua aipatzen du 1845.ean publikatua. (Editorialaren oharra).

46. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0109 Azken finean ez da, ez, akabaila eta erabakitzailea mituaren kritika buruzkoa, erlijioak berak bere barnerako egiten duena baizik.

47. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0068 Rousseau-k egin zuena (baina ez harek bakarrik!), gorago adierazi den bezala, zera izan da: gizonaren berezko ontasunaren mitoa bere garaiko gizartearen azterketarako eta kritikarako printzipio bihurtu, eta printzipio hau Aro Modernuaren begira desarroilatuz, pentsaera modernuaren ardatz ezkutu bihurtu.

48. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0081 Humanismoak, mitoek, ideologiek, suztatzen dute dagoenaren ukazio den fede hori helburu eta baliogo radikal haietan.

49. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0134 Har dezagun, beraz, gizatar fenomenu bat: mito-sistema bat, eman dezagun (mitoak ez dira bukatu, kasu!).

50. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0134 Alde batetik mito horien adierazia dago, eta bestetik mito horien adierazlea.

51. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0134 Mitoen mordoa bi mailletan batera aztertu behar da, mitoak hizkuntza bat balira bezalaxe.

52. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0134 Mitoetan estrukturak daude, oso izkutuak, guztiz oharkabeak.

53. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0134 Mitoak itxura desberdinez jazten dira, baina izpiritu-estruktura berberak betetzen dituzte: mitoen adierazia uste den baina gutxiago aldatzen da kondairan barrena.

54. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak txill 0134 Mitoak, beraz, itxuraren aldetik, alegiazko beren ixtorioetatik, azaldu nahi dituztenak, guztiz oker daude estrukturalisten iritziz.

55. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0139 Bateko, mito gisa funtzionatzen duelako, bihotzari deiegiten diolako eta ez buru hotzari, bere erakarmen indarragatik....

56. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0139 Iraultzaren eta erlijioen mitozko estruktura, bat bera da: eskatologia, apokalipsia eta mesianismoa.

57. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0139 Iraultzak, Zoroastroren erlijioaren, iranismoaren eta Judaismoaren mito nagusiak lapurtu eta sekulartu besterik ez du egiten.

58. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0173 2.3. Hazkuntzaren mitoa
Arrazoimenaren nagusitasunarekin, efikaziaren lehentasunarekin, eta naturaleza zientzigune bezala hartuaz, azken bi mende hontan, gizonak bere kultura giroa eraiki du.

59. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak sm landuz 0284 Honegatik zion euskara ez dela beste hizkuntza bat baizik, hizkuntza normal bat eta salbatzerik nahi badugu hizkuntza oso gaitza den mitoa baztertu behar dugu, bildurra eta errespetoa galduz.

60. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte 0048 Straussek dionez, Itun Berriak Jesus-i buruz dakarzkigun albisteak, mythoak dira.

61. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte 0048 Mito horiek judutar herriaren nahi eta itxaropenak sortu omen dituzte.

62. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. osa 0119 Kontzientziatzeaz sortu den zenbait mito, kristau taldeen lana da.

63. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. osa 0119 Mito hauetan, bada bai eta ere, gizona maitasunaren, otoitzaren, bakearen, familiko errosarioaren bidez libratu eta salbatuko den ilusio idealista.

64. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j.m. torrealdai 0542 Arauz kanpoko literatur gizon bakartiaren mitoak ez du hemen defendatzailerik.

65. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak sm gogoz 0043 Eta sinbolu hauk mito bihurtzetik datozen siniskeriak ditugu arbolaren inguruko zenbait ohitura.

66. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak j. elorza 0205 Ikaro-ren mitoa. Mitologiak dionez, Dedalo artesau guztiz trebea izan zen.

67. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j. tobar-arbulu 0121 Independentzia, hein handi batean, mito hutsa da.

68. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0034 Arrasto honetan, historiografiak urrats identifikagarriak eman ditu; mitoaren eraikitzeak ere bere historia du.

69. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0034 Baina ikusten ari garen mitoaren eraikuntzan, balore berezi bat ematen dio Iraultzari: haren ustez, Iraultza Handiak demokrazia eta kapitalismoaren hedapena bideratu du eta, hori dela medio, proletalgoaren etorrera eta sozialismoa bera antolatu ditu.

70. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0035 Eskola-liburuen ikerketa batek, adibidez, ederki erakusten ditu mitoaren bizitza eta sarkortasun soziala.

71. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0035 Baina, tamalez, mito progresistaren destinoa aski petrala da.

72. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0035 Ideologia progresista batek bultzatu du, baina estatu zentralistaren interesek baliatu dute; mito askatzailea, dagoen sistemaren justifikazio bihurtu da.

73. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0035 Mito honetaz, ba, baliatu egin da Estatua; funtzionalki, erabilpen honen historia eta kritika, egin beharra dago.

74. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0035 Honek, halere, ez du mitoa egia historikoa denik esan nahi.

75. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0041 Bideari jarraiki, kanpoko gerren denboretan aldarrikatuko dira ozenki lehen aipatu ditugun nazionalismoaren osagarri mitikoak (hau da, muga naturalak eta galiarren mitoa).

76. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0084 Gaur, aldiz, demokraziaren uste onari eusten zion razionalismo klasikoak aspaldi porrot egin duenean, demokraziaren mito soilak jarraitu egiten du pietate publikoan eta propagandako liturgian, baina bere barne-kontraesanaren korapiloan harrapatuta geratzen da, Ortegak ohartarazten zuen eran in El tema de nuestro tiempo: .

77. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak in: azkune mendia, iñaki: zezenak euskal herrian, v-xii 0005 Eta mito horietan, Mirande-k esan ohi zuenez, gure herriaren genioa espresatzen ei da.

78. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak in: azkune mendia, iñaki: zezenak euskal herrian, v-xii 0005 Mito horietan legoke esanda, euskaldunarentzat mundua zer den, eta nola ikusten duen paratuta munduan bere burua.

79. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak balea eta euskaldunak 0015 1. Balearen gaineko mito, legenda eta idazkiak.

80. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jmb 0005 Liburu honetan, ordea, on Joxe Mielen egitekoa ez da testu-idazketan bukatu, eta horrez gainera bere aholkua eman behar izango digu hemen deskribatzen den mito horietako bakoitza tradizioaren arabera zein tokitan kokatzen den zehazteko.

81. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jmb 0005 Hala ere ez da hori bide bakarra, badago beste bide gehiago ere, eta horien arteko interesik gehientxoenekoa izan daiteke, beharbada, mito horien errepresentazio eszenografikoaren inguruan eratzen dena.

82. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jmb 0005 Hau da, Grezia klasikoan ulertzen zen bezala ulertuz, mitoa hitzaren adierak berak ematen du objetibotasunaren ezintasuna, eta, beraz, esan beharko da mitoak beti ematen duela interpretazio partikularrerako bidea.

83. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jmb 0005 Beraz, gure liburu honetan azaltzen den mito bakoitzari buruzko sintesi grafikoa eskaintzeko orduan, tratamendu figuratiboa ematea erabaki genuen, irakurlearen sormena mugatu beharrean piztu eta zirikatu egingo lukeen bidea aukeratzea.

84. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jmb 0005 Esan beharra dago, sorketa eta materializazio-prozesuan zehar, Sistiaga ez dela ibili mito bakoitzaren errepresentazio birtuala lortzen; aldiz, gehiago saiatu dela eszenografia animiko bat diseinatzen, klima bat sortzen edo, bestela esanda, mito bakoitza sor edo gerta zitekeen egoera deskribatzen, aldi berean ahaleginduz irakurlea bera senti dadin inguru horretan murgildua.

85. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jmb 0372 Izen horiek badute zerikusirik, itxuraz, Euskalerriko eta Europako beste lurralde batzuetako mito zaar batekin; mito horren arabera, tximista harri berezi bat da; lurrera erortzean, zazpi gizabete sartzen da bertan; gero, urtean gizabete bat igotzen da, zazpi urteren buruan azaleraino irixten den arte.

86. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jmb 0372 Mito honekin loturik dago Thor-en mailua eta Jupiter-en geziak aipatzen dituen gaia.

87. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak jauntxoak 0051 Foru-berdintasuna zeneko mitoa gaurregungo historilariek sakon eta zorrozki aztertua dute.

88. 1969-1990 gipuzkera antzerkia sgarm historia triste bat 0282 ALTZ - Ez deritza horri libertadea. Mito dira horiek.

89. 1969-1990 gipuzkera antzerkia sgarm historia triste bat 0282 - Mito horiek kentzen diote, ain zuzen, libertadea pertsonari.

90. 1969-1990 gipuzkera antzerkia sgarm historia triste bat 0282 MADALEN - Zer da mitoa?.

91. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak m. amundarain 0071 Bañan, sinboloak ez dira bide besterik; eta bide ez diran neurrian, mito ditezke.

92. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak vill 0387 Salbatzaille oiek mituak dira, noski, asmakizunak.

93. 1969-1990 lapurtera-nafarrera literatur prosa f. krutwig 0141 Neuk askotan ere thaumazatuta geratu naiz... askotan neuk neure amari edo aitari entzun nerauzkion mytho batzuez geroz Campbellek edo Gordonek eta bertze baithakhide batzuek ere heiek berheiek hauiei buruz ere ikhertze jakintzazkoetan lorthu zituzten ondorenak jaulkitzen zerauzkitatenean.

94. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1988 0001 Elebitasuna mito bat denez, ezin bait da inon lortu hizkuntzen arteko oreka iraunkorrik, hizkuntza bat aurrera joanen da, Estatuaren babesarekin, eta bestea, minorizatua, elebakartasun printzipioa ukatuta, atzerako joanen da.

95. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak amatiño 0001 Euskal matriarkatua: mito zahar eta iraunkorra.

96. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak amatiño 0001 -I.E.: Euskal matriarkatua mito bat besterik ez da.

97. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak amatiño 0001 Ez dut uste inoiz Euskal Herrian izan denik horren luzaro eta arrakastatsu iraun duen beste mitorik.

98. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak egin 1977 0001 Edo Aita Villasante beste bat da, jendeari ihesten zaion irudi mitifikatua baina mitoak maite ez dituen franziskotarra.

99. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak vozeusk 1984 0001 Arratsaldeko 7,30etan Munizipalaren aretoan
Sugearen mito gnostikoa.

100. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak vozeusk 1984 0001 Rolando Bucari antropologoak gaur arratsaldeko 7,30etan Aurrezki Kutxa Munizipaleko hitzaldi aretoan Sugearen mito gnostikoa aintzinako munduko kulturetan izeneko hitzaldia emango du.

101. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1987 0001 Nolanahi ere, ez baita zinemaren munduan oscar deritzan kontsoladore erraldoi hori baino sari desiratuagorik, berau dugu aktoresa menopausikoen amets, izen handiko profesionalen kolofoi, teknikari ilunen izerdien ordain edota hil zoriko mito zaharrentzako limosna hunkigarri.

102. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak satr 0001 Bainan, mitoak mitilogian utzita, bazenuen zuk baduzu beste zabaltasun handiagoko argidurarik.

103. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak zarg 1972 0001 Zer du interesgarririk liburu honek ba...? Iru gai nagusi ditu: Euskerazko idazti zaharren azterketa lehenik, Nafarroako historiari buruzko zenbait textu eta alderdi bigarren, eta irugarren Euskal Herriko zenbait ipuin, jolas eta mito.

104. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... herria 2000 eliza 1988 0001 Mito bihurtu den 68-ko Maiatzak hogei urte betetzen ditu aurtengoan: batzuentzat, bizirik rirenentzat eta zerbait igertzen zutenentzat, atzera begira eta azterketa bat egitea suposatzen du gutxienez balantze gisa; besteentzat, gazteenentzat zer arraio gertatu ote zenez jakinmina.

105. 1991> bizkaiera ikasliburuak hizkilimin/3 0080 Zineko mitoa: Charlot

106. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak in: oi, hondarrezko emakaitz! garraitzetako itsas urak aitorturiko poemak, 3-5 00003 Pertsonaiak bere-bere ahotsa daukan emakume maitemindu batek Peneloperen mito klasikoagaz dauan antza ageri-agerikoa da.

107. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 00059 AZTIA.- Mito hutsak. Ni aztia naiz.

108. 1991> euskara batua antzerkia x. diaz 0059 Antzinako ipuinak, gure arbasoen mito zaharrak baino zertxobait gehiago dira.

109. 1991> euskara batua ikasliburuak kultura klasikoa/dbh 00011 Mitotik logoserako urratsa

110. 1991> euskara batua ikasliburuak kultura klasikoa/dbh 00011 Esan dugunez, hainbat arazo esplikatzeko gizakiak antzina-antzina ematen zituen azalpen edo mito-multzoa da mitologia. Baina geroago, mitoaren kontrako ideia bat azaldu zen: logosa

111. 1991> euskara batua ikasliburuak kultura klasikoa/dbh 00011 Mitoak mundua, unibertsoa eta gizakiaren existentzia azaltzen ditu, guztiaren sortzailetzat jainko-jainkosa batzuk eta besteak aurkeztuz.

112. 1991> euskara batua ikasliburuak kultura klasikoa/dbh 00011 6. Ondoko testua mito baten laburpena da. Hiru pertsonaia garrantzitsu aipatzen dira: Kupido, Apolo eta Dafne.

113. 1991> euskara batua ikasliburuak kultura klasikoa/dbh 00011 Mitoak kontatzen du Apolok Kupidorekin lehian aritu nahi izan zuela gezi-jaurtiketaren artean. Apoloren harrokeriak Kupido mindu zuen eta mendeku hartzea erabaki zuen. Horretarako, urrezko gezi bat jaurtiki zion Apolo jainko ederrari. Gezi honek zaurituz gero, berehalako maitasuna sortzen du zaurituarengan. Aldiz, Dafne ninfa, maitasuna mesprezatu eta arbuiatzea eragiten duen berunezko geziaz zauritu zuen Kupidok. Horrela, egun batean Apolok Dafne ikusi, maitasunez eri sentitu eta Kupidoren atzetik, segika, abiatu zen. Baina Dafnek, kontrakoa sentitzen zuenez, ihesari ekin zion. Ninfak geratu gabe egin zuen korrika, harik eta neka-neka eginda amari laguntza eskatu zion arte.

114. 1991> euskara batua ikasliburuak esaizu/bbb1 0112 1. Mitoei edo mitologiari buruz, zer dakizu? Taldean aztertu gai hau.

115. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0111 Euskal Herriko Ondarea (Kondaira, hizkorapiloak, mitoak, atsotitzak, bertsoak, kantuak, olerkiak).

116. 1991> euskara batua haur-/gazte-literatura a. aldekoa 00019 - Horrela betiko arrakasta lortu zuen, mito bihurtuko zen. James Dean bezala, edo Marylin bezala. Mutil azkarra.

117. 1991> euskara batua literatur prosa i. borda 00048 Salope, ni? oihukatzen zuen, sinetsezin, buruaren udalatzera jiten zitzaizkiola idazle, politikari, historialari, linguista eta artisten hizkuntza amankomunari zegozkion oharpenak: hizkuntzak batzen omen zituen jendeak, iragan komunaren mitoa aitzinatzen zuten Sararen mintzoaren lurraren azaletik ezabatzeko, eta hara, hizkuntza hark soilik balio zuela mesprezuaren erraiteko, distantziaren eta bereizketa sozialaren seinalatzeko.

118. 1991> euskara batua literatur prosa pa. zabaleta 0326 - Utz iezadak bukatzen Mitxel; Faszioak indarraren mitoa erabiltzen dik bere erakarmen ukaezin hori oinarritzeko.

119. 1991> euskara batua literatur prosa a. lertxundi 0072 Infinitora luza daiteke soka hori, baina gure etxeetan lehendabiziko alaba Mirari, bigarrena Margari eta hirugarrena Sobrari dela esaten duen euskal esaerari jaramon egin behar bazaio, garrantzi handirik ez luke izango jakiteak zein den Mirari, zein Margari eta zein Sobrari, egitura erritmikoak lortzen duen bezala, geuk ere geure iraupena lor dezagula baizik, izanik ez bakarrik geure arbasoen mitoen jasole, baita berrien sorle ere, hala etenik gabeko soka tenk mantenduz.

120. 1991> euskara batua literatur prosa k. santisteban 0063 Haren jarrerak mito paganoetako basa-fauno bat gogorarazten zuen eta modelotzat kontratatzea pentsatu nuen.

121. 1991> euskara batua literatur prosa p. zubizarreta 0010 Inoiz ez dizkigu printze eta dragoien istorioak kontatzen, bai ordea antzinako jainkoen mitoak eta heroien elezaharrak.

122. 1991> euskara batua saiakera-liburuak athletic club 00191 Kirolari dagokionez 1966. urtea hasi zen mito baten agurrarekin: Guillermo Gorostiza hil zen. Beste bat, berriz, entrenatzaileen lekuan eseri zen: Piru Gainza. Belgradoko Izar Gorria taldeak Athleticak Europara begira zituen ilusio guztiak lur jota utzi zituen. Joaneko partiduan lortutako 5-0 emaitzak itzulekoan sailkapena lortzeko aukera guztiak kendu zizkien zuri-gorriei. Jugoslaviarrek behintzat loreak utzi zituzten Pichichiren irudiaren aurrean, gaur egun galdu bada ere San Mamesera lehenengo aldiz etortzen ziren taldeek zuten ohiturari jarraituz. Marcialen hiru golak eta Jugoslaviarrek sartutako bost golek zaletuen artean zurrumurru bat zabaldu zuten: Iribar lesionatuta jolasten ari ote zen? Bestela, nolaz sartzen zizkioten hainbeste gol?

123. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. valverde 00296 Goian aipatu bezala, Euskal Herriko Hegoaldean euskaltzaletasuna politika izaerako plantemenduen bidez azaldu zen: foralismoak, foruen erreibindikazioak ideologiaz erabat kutsaturiko literatura baten sorrreran esku hartu zuen. Literatura horrek euskaldunaren definizio-oinarriak eta berezitasunak ezartzeko xedea hartuko du, begiak mito eta elezaharretako iraganera zuzenduz, halakoek literatura baino askoz haratago doazen argumentuak ematen dituztelarik. Eleberria, askotan historikoa, elezaharra, ipuina eta olerkia, funtsean erromantze erakoa, izan ziren literatura foruzale horretarako euskarri eta bideak, eta haren ingurunea foruena baino askoz zabalagoa zen eta haren inguruan moldatu zen tradizioa Historian errotu eta gaur arte iritsi da, sektore jakin batzuetan partez indarrean dirauelarik.

124. 1991> euskara batua saiakera-liburuak gerra zibila 00145 Azkenean, bederen, historiografiak amaiera eman zion Condor Legioaren mitoari. Klaus A. Maier historialari militarrak agerian utzi zituen 1975. urtean faxistek Gernikari buruz zabaldutako gezurrak. Historialariak BRDko Aire Armadako komandante garai hartan era zientifikoan frogatu zuen Condor Legioak birrindu zuela foru-hiria.

125. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak lmuj 00237 Umbral saiatzen da eta lortzen du pertsonaia horien historian dagoen transzendentzia desmitifikatzen, mitoa prosa nabarrera eraisten -eleberriaren esparru esperimentalistatik historiara modu guztiz bitxian hurbiltzen.

126. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. etxeberria 00036 Bi adibide jartzen diren tokian hamaika ere ipin genitzake, herri autodeterminatu, independente eta soberanoan, nahi duen aukera politiko horixe kontzientziaz hautatzen duen pertsona autodeterminatuaren mitoa kritikatzeko unean.

127. 1991> euskara batua saiakera-liburuak r. saizarbitoria 00035 Hori horrela izanik, beldur naiz, azkenean, gure arazoen irtenbideak ez ote diren erabaki nahi errealitatearen eta mitoaren arteko borrokaren planoan;

128. 1991> euskara batua saiakera-liburuak sexua 00050 SORKUNTZAKO MITOAK

129. 1991> euskara batua saiakera-liburuak sexua 00050 Sorkuntzako mitoek, jainkoen historia gehienetan bezalaxe, giza portaera eredutzat hartzeko joera dute.

130. 1991> euskara batua saiakera-liburuak sexua 00050 Mitoak gizonak emakumearengan duen aginpideaz, traizioaz, aitatasunaren sasikotasunaz eta zalantzaz obsesionatutako kultura islatzen du, hau da, emakumearen ugalmena gizonak kontrolatzeaz.

131. 1991> euskara batua saiakera-liburuak sexua 00050 Sorkuntzako mitoen eboluzioei esker aldaketa politikoen eta ondorioz sexuen estatusean izan diren aldaketen berri izan daiteke.

132. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakumeak eta feminismoa 00130 Baina hori mito hutsa da.

133. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak sm 1207 Zerk sor arazi zuen mito hori?

134. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak sm 1209 Harrigarria badirudi ere, oraindik gure egunotan jarraitzen du mito horrek zeren 1968. urteko ekainean Mar del Platan-n ospatu zen Segunda Convención de Ciencia Ficción de la República Argentina literatura sarian Gu ta gutarrak zeritzan ipuiak irabazi zuen, egiletzat Magdalena Moujan Otaño matematika irakaslea zela.

135. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak sm 1209 Franco-rentzat, herri bezala, gu ez ginen gu, eta gutarrok burua makurtu beharra genuen unidad de destino en lo universal zeritzan mito berri laster suntsituko zenaren aurrean.

136. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak sm 1209 Mito horrek, argi dago, euskarari ez ziola onik egin.

137. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak sm 1212 Ukapenezko mitoak baztertu, gaur egungo euskaltzaleok, lau menderen ondotik Detxeparekin errepikatuz, euskaldun den gizon orok altxa beza burua!.

138. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak sm 1212 Atxeki eta eutsi diezaiogun Autonomi Komunitatean indarrean dagoen euskara normalkuntzarako lege horri, hizkuntza gaiso hau mito zaharreko satankeri edo deabrukerietan eror ez dadin.

139. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. gabilondo 0031 Beste hitz batzutan esateko, munduaren osotasunaren kontzientzia lortu duen literaturak, literatura modernoak ez bezala, telos bat azaltzeko interesa galtzen du, eta horregatik mitoaren eta magiaren konbentzioez baliatzen da berriro.

140. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. arruti 0083 Geroago mito hau kontutan izanik Konfuzio enperadoreak emakumeari buruz legislazio bat burutu zuen K.a. VI. mendean.

141. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bitez 0021 Hala eta guztiz ere, Sandailiko kontakizunak galtzen ari dira eta laster Lope de Aguirreren mitoa besterik ez da geratuko.

142. 1991> euskara batua saiakera-liburuak u. larramendi 0014 Popper-en ustez, hipotesiak edo mitoak, edo berari deitzea gustatzen zitzaion bezala, aieruak, printzipioz edonondik etor daitezke, esperientzia barne (1976).

143. 1991> euskara batua saiakera-liburuak lantziri 0038 - Mito berriak, gehienak indoeuropar etorkikoak.

144. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak peillen 0010 Nere ikerlanen esnaurketek eroan naute, gure historia gure etnologia, eta gure hizkuntzari buruzko mitoen kritikatzera.

145. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. borda 0020 Ez zen Manex Erdozaintzi-Etxart akademiak eta unibertsitateak eman aterbeetan idazten zuenetarik, bai, ordea, babes ofizialik gabe ari zen poeta, mututasunak kateatu herri errealarentzat erresistentzia kulturalaren mitoa sustatuz.

146. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: freud, sigmund: psikoanalisiaren aurkezpena, 7-18 0011 Arazo politiko, ekonomiko, sozial, psikologiko,... eta abarrek hertsatu egiten dute, Zientzian ezarritako sinesmena arrakalatzen ari da eta Progresuaren mitoa ilauntzen.

147. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.a. urbeltz 0052 Izenburu honek musika onomatopeiaz gain Euskal Herrian iparrafrikatarra mito bihurtzen duen mairu generikoa biltzen du.

148. 1991> euskara batua saiakera-liburuak in: mendiguren e., xabier: bekatuaren itzala, 193-215 0196 Izan ere, kurriloak, zisneak, hegazti gortesauagoak, errepresentazio berdineko sinboloak baitira, zeruaren eta lurraren arteko mandatariak, berpiztearen errepresentazioak (kopa atiko batean Afrodite antzara gainean zaldun ikusten da Museo Britanikoan; Ledaren mitoarentzat anitz eratako aldakiak daude), eta, Txinatik Zesarrek deskribatu dituen keltenganaino, K.a. 390. urtean kakaraka Erroma salbatu omen zuten antzara kapitolinoak ahaztu gabe, presentzia maizekoak tradizio herrikoi eta literatura guztietan.

149. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0051 Baina hori, egoera bakoitzari dagokion eran egitera zuzena izanik, mito bihurtu da; enpresarien usteetako bat da.

150. 1991> euskara batua saiakera-liburuak kulturtekaria 1995 0175 33 ELUSTONDO, Miel Anjel: Ameriketako euskara mito bat da, (Esti Amorrorturekin elkar hizketa), in Euskaldunon Egunkaria, Lasarte 1995-I-8. 13. or.

151. 1991> euskara batua saiakera-liburuak pirinioak 1995 0009 Euskal Herritik Kataluniaraino, Pirinioen bi aldeetan hainbat sineskizun, mito, kondaira, tradizio eta abarrek mendetan zehar iraun du.

152. 1991> euskara batua saiakera-liburuak pirinioak 1995 0046 Mitoaren aldaeren arabera ehiztariak izen desberdinak ditu: Gipuzkoan Martin edo Mateo Txistu dira ehiztariaren izen ezagunenak eta Bizkaian Joanito edo Joaniko Txistularia hedatuago daude.

153. 1991> euskara batua saiakera-liburuak pirinioak 1995 0086 Sineste eta mitoen unibertsoa dago hartzaren inguruan.

154. 1991> euskara batua saiakera-liburuak atlantida 0264 Sir Arthur Evansek, bere indusketetan Knososkoen kultura argitu zuenak, minostarra deitu zion, Teseoren mitoan itsasoko Minos erregeagatik.

155. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0146 Ez daukagu giza kulturaren garapenean puntu finkorik, hortxe mitoa bukatu eta erlijioa hasten dela esateko.

156. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0146 Bestalde, mitoak, bere forma gordinen eta garatugabeenetan ere, baditu gai-zio batzuk, nolabait geroagoko erlijiozko ideal garaiagoak aurreratzen dituztenak.

157. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0146 Erlijio potentziala da mitoa bere hasiera-hasieratik.

158. 1991> euskara batua saiakera-liburuak bidaiazient 0064 "CASIQUIARE" KANALA, GEOGRAFOEN MITO ALA ERREALITATE?

159. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 0031 Euskaldunok gure mitoak erre behar baditugu, besteek beren ipuinak ez dituzte gutxiago kiskali behar.

160. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 0105 MITOAREN ZABALKUNDE BIDEA.

161. 1991> euskara batua saiakera-liburuak azurm 0105 Periodiko honek barreiatu zuen euskal basakeriaren mitoa mundu zabalera.

162. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j.a. arrieta 0086 Mito orfikoa, alegia: infernuetarako jaitsiera kontrolatua, nolabait esanda.

163. 1991> sailkatu gabeak egunkariak dnoticias 1995 0037 Arturo Kanpion euskaltegiak eta IPES elkarteak antolaturik, Euskal Mitologintza preshistorian izenburuko ikastaroa burutuko da Iruñean heldu diren maiatzaren 6, 13 eta 20an, larunbatez, goizeko 9etatik 1,30etara. Emeterio Sorazu adituak honako gai hauek azalduko ditu ikastaroan zehar: Euskal Prehistoria ikerketaren eskutik ikusia, Arbasoen erlijiotasuna: Hierofanitza eta Erritugintza; Arbasoen erlijiotasuna: Mitogintza, eta Mitoen muina eta esanahia. Izenematea IPES Elkarten egin daiteke.

164. 1991> sailkatu gabeak egunkariak f. ibargutxi 0067 Anjel Lertxundik Judu Herratuaren mitoa izan du oinarri Ifrentzuak saileko bere nobela berrian

165. 1991> sailkatu gabeak egunkariak f. ibargutxi 0067 Azken batean, Judu Herratuaren mitoa edota gure Mateo Txisturena, du oinarrian nobela honek.

166. 1991> sailkatu gabeak egunkariak f. ibargutxi 0067 Ez dezagun ahaztu Judu Herratuaren mitoa hor dagoen bezala, guk ere baditugula mito horren beste pertsonifikazio batzuk: Mateo Txistu eta Zuberoako Salomon.

167. 1991> sailkatu gabeak egunkariak i. zabaleta 0012 Beraz, katalanaren normalkuntza bermatuko duen proiektu politikoak salatu egin behar du elebitasuna mito lasaitzaile bezala (A. Rafanell).

168. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak galtzaundi 1995 0010 Kontakizun bizia, birako argazki ugari, eta mitoetatik aldenduz Negu Gorriak-en irudi fidela erakutsi nahi izan du kazetari tolosarrak.

169. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak galtzaundi 1995 0010 Liburu honekin espero dut jendeari mamu asko joango zaizkiola burutik, iruditzen baitzait gazte askoren jarrera ikusita, oso tarte gutxi dagoela hortik mitoa sortzea.

170. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak habe 1996 0007 Eta horrela etorri da beste mito bat: heterosexualak libre daudela.

171. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak habe 1996 0008 Mito bat da, baina ezer ez edukitzea baino hobea.

172. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak b. del teso 0040 Madame Catherine Deneuve, jada mito, leienda bilakatua.

173. 1991> sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... villabona maingua 00008 Bere zaletasunak ez zion huts egin garaipenen harrotasunak amaitu zirenean; beherakada hasi zenean, Hego Ameriketatik itzulita, Euskal Herriko hamaika pilotalekutan jokatu zuen, baita Espainiakoetan eta Parisen ere, eta bere jokoa sarritan garai batean bezain on eta iaioa ez izaki ere, ez zion inoiz beldurrik izan kantxarako bideari; ordurako Pedro Iartza, Villabonako Maingua, pilotazale eta herrikideentzat mitoa zen, urteen joanak itzali ordez oihartzun osoarekin gureganatu duena.

173 emaitza

Datu-estatistikoak: