XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa v. aizpuru 0070 Gazte garbi onek bezela esan litzakezueke zuek ere beste zital aien ostera, bai, baña itz antzekoakiñ t'abots aundigoakiñ, guk ere atsegin maitatzeko eskubidea nai degu, bana ez iñolaz abereki guramen ori, zerekoitasun besterik ez dana, lazkeri ta gaiztakeri besten iturburu dana, ez baizik, gizatasunezko maitetasun eskubidea, bere oikor edertasun t'ondorengo espalpen jakiñ argitsu pen; ez zentsu utseetik sortutako maitakerie, ez baizik, bi bizi garbi elkartutakoetik (bi lañu elkar tximistatuetik txinparta argia sortzen dan erara) sortzen dan biozkada iturria, ez oldarka itxua, legun, xamurtua, adimen ta naimen zuzen bide pen argitua ta dena sustrai ezeriz, bien berekoitz ukaldi osoen, guraso gazte oen jasoi sendo ziurrena bere aurguntz sengie altxatzeko.

2. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa v. aizpuru 0086 oartu, geixo itzeetik zaletutzen direnak ta gizartek ere, ekin aldietako moteltzen direla ta bizitza (gaur beñepein) dakizute ez da adimen arrazoi utsez bizitzen, gero ta geigo naimen bizigoa bear da; lana pen betik bere izardiekin irabazi bearra izan badu gizakumek ogia, oraingo izardia minkor aitukorragoa da, zaiñ biziña da ta.

3. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa jag 0013 Zer izan da bere asmoa? - Lurretik begiak jaso gabe belarretan dabillen abere baten antzeko ni izatea? Ez; bera ezagutzeko adimena ta bera maitatzeko naimena ta biotza eman zizkidanak lagako al nindun, ba, berak nerekin eta nik berarekin zer ikusirik ezpanu bezela?.

4. 1900-1939 gipuzkera literatur prosa m. oiartzabal 0191 Nere oben guziak ezagutzeko argia emaidazu, Yauna; eta nere naimena, geyago obenik ez egiteko, indarrtu zazu.

5. 1900-1939 gipuzkera saiakera-artikuluak j.m. olaizola 0003 ¿Ta gizonaren biotza noiz da zuzenena?¿Gure biotzak naimen zuzenenak noiz izan ditu?¿Ze garaitan gure albo-inguruan gauzik alai-pozkarrienak, zuzen-onenak ikusi ditugu gure aurrtzaroan ez-pada?¡A, yaun-andrreak! Ume garaiko oroitza ¡ze atsegiñgarri zaigun!.

6. 1940-1968 bizkaiera literatur prosa j.a. goiria 0399 Gizonak oinkada bat be ezin egin leike gaitz-bidean pekatu astuna egiteke; ta pekatari dana on-bidean ezin sartu leiteke naizta gizonen begientzat gauza arrigarriak egin, bere naimen gaiztoa onera biurtu ta Jaunak bere goi-eskerra emon ezik.

7. 1940-1968 bizkaiera saiakera-liburuak j.g. etxebarria 0013 6. Jainkozko agerpenagaz, Jainkoak bere burua ta gizonen gaizkakundearekiko bere betiko naimenaren erabagiak azaldu ta agiriko egitea gura izan dau, giza-adimenaren almenaz gaiñetiko Jainkoaren ondasunen barri emoteko. Batzar Doneak auxe darabagi: Jainkoa, gauza guztien asiera ta elburua, giza-adimenaren izatezko argiagaz ezagutu leiteke, ziurtasunez, irazakietan oinarria arturik; alan be, Aren agerpenari auxe egotzi bear yako.

8. 1940-1968 gipuzkera liturgia d. irigoyen 0352 Ta on izatearen oñarria erakutsi ori bait-da, adimena argitzeko, biotza mugitzeko ta naimena kementzeko ez da ori bezelakorik.

9. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa a. oyarzabal 0146 Nolaz menderatu naimen argal orrekin griña gaiztoen arasoak?

10. 1940-1968 gipuzkera literatur prosa or aitork 0204 Guziak dira on eta elkarri aier, bat auta arteo; askotara zatika zegon naimena bat artara oldartzen dan arteo.

11. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak p. iztueta 0031 Buru, naimen, zentzuak eginkizun oiean urtutzen dijoazkie.

12. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak mde 0010 Soiñetik landa bizi dana oroimen uts omen da, ezagumen ta naimenik gabe, itz batez, nortasunik gabe.

13. 1940-1968 gipuzkera saiakera-artikuluak mde 0010 Eta bestalde, burmuñik gabeko ezagumen edo naimen batean siñestea funtsean ez da burmuñik gabeko oroimen batean siñestea baño xoroago.

14. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak e. muxika 0052 Toma aurretiko Pilosopilariak, Anselmo, Bonabentura, t.a. Agustindarrak ditugu bere idaztiak mistikuz igurtzita daudelako; naimena adimenaren gañetik jartzen dute, ta pilosopian Platoniko zale agertzen dira-ta.

15. 1940-1968 gipuzkera saiakera-liburuak onaind 0044 Ezta, ba, berezko senaren edo sentipenaren oldar utsa; baita ere ba-da, ta oroz gaiñetik, naimen azkearen egintza, eguneroko bizitz-arloari dagozkion neke-pozaldiakin iraun ezezik, geitu ere egiten dana; senar-emazteak orrela, biotz bat eta arima bat egiñik, beren giza-osotasuna alkarrekin iritxi dezaten.

16. 1940-1968 lapurtera-nafarrera saiakera-artikuluak aginaga 0006 Batzutan (hala nola intelektual ustelen aurka egiten dutelarik), aldekoek ere aitortzen duten bezala, arrazoinaz eta experientziaz kanpo azitzen da, ta mugitzen, delako gogo-egoera: nahi-menez, ahal-menez, majiazeta erabili mundu berezian.

17. 1969-1990 bizkaiera poesia s. muniategi 0135 Apur-apurka egiten da bat, ikasiz, ikusiz eta norberezko naimen, gogo biziz....

18. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0254 Adimenez eta naimenez jantzita daukagu gizona; adimenari egia dagokio, eta naimenari ona.

19. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0254 Naimenak dagiana, batez be, arte-lana.

20. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0053 Naimenaren jabe naz ta onek berez billatu daroa eder yakona, atsegin yakona.

21. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0053 Guk barneko zentzunak, indarrak, adimenarenak eta naimenarenak, baita kanpotikoak be, erabilli oi doguz, onaren edo txarraren, ederraren edo motzaren eritxia eratu ta emoteko.

22. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0054 Ederra ez da adimenak eta naimenak artzen dauana bakarrik; ikusmenak, txastamenak, usainmenak naiz maite-zirrarak jaso daikee ederra.

23. 1969-1990 bizkaiera saiakera-artikuluak onaind 0087 Naimen leialtsukoak gaur, ez gutxi, lur-joari eskua luzatu ta euskal espiritua, gogoa sustatu nairik lan dagie.

24. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0048 Askotan zure nahimenaren gainetik agintzeko indarra duen mundua.

25. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 A) NAHIMENA PERTSONAREN AHALMENA DA.

26. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Nahimena ez dago sentsuen ezein organotan, ezta nerbio-sistemak kontrolatzen duen zentruren batetan ere.

27. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Instintuak eta irrikak badute nahimenarekin zerikusirik, baina ezin genezake nahimena berezko joera horietara erreduzi.

28. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Azturak, afektu-egoerak eta gizakiaren motibazio bereziak ere nahimenaren barnean agertzen dute beren indarra.

29. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Beraz, sentsuak, nerbio-sistema, instintuak, irrikak, azturak, afektu-egoerak eta motibazioak nahimenaren edukin eta tresna bezala agertzen zaizkigu.

30. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Baina nahimenak, horretaz gainera, giza adimena eskatzen du, h.d., pentsamendu abstraktua eta kontzientzia erreflexiboa.

31. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Nahimena pertsona osoaren ahalmena da, hau da, gizaki bakoitzak dituen motibazio guztien sintesi bat.

32. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Nahimenaren hutsuneak maila askotakoak izan daitezke; batzutan, instintuen mailan edo nerbio-sistemaren lesioren batetan aurkituko dugu hutsune horren iturria.

33. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Kasu guztietan ikusiko dugu nahimenaren hutsuneak beste hutsune hauekin loturik datozela, hau da, pentsamendu abstraktuaren eta kontzientzia erreflexiboaren mailako hutsuneekin.

34. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Nahimenaren egintzak prozesu bat betetzen du bere jatorritik hasi eta nahikundea edo gurarizko egintza osoa burutu arte.

35. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0162 Nahimenaren sorrera, garapena eta heldutasuna lau etapa hauetatik pasatzen da:

36. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0228 Gainera, esan dugunez nahimenaren ezaugarri nagusia autonomia osoa da, autodeterminazioa.

37. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0228 A priori determinaturik ez badago ere, desiren, apetentzien eta afektuen bultzadak hartzen ditu a posteriori edo praktikan gure nahimen honek.

38. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0228 Batzu, jakina, guk santuak (zintzoak) deitzen ditugunak, hurbiltzen dira bizitza honetan moralitate idealera, baina horien nahimena, kontzientzia morala ere bai, gorputz batekin elkarrekintzan dagoenez gero, ezin da izan guztiz autonomoa.

39. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0228 Santutasuna, nahimenaren autonomia osoa, izpiritua mundu honetatik askatzean emango da.

40. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. laspiur 0139 Produzio-baltzu edo enpresaren egitura, bere sozial aldetik, goi zuzendaritzan eta arduratzan bederen, lankideen Batzar Nagusi bidez eragina izango da, hau da, Bazkunaren nahimen eta nagusitasunaren erantzun.

41. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0023 Alde batetik irudimena, adimena, nahimena, gizonaren ekintza; bestetik natura, determinismoa, heredentzia, kostituzioa.

42. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0144 Lehenengoan, bakar-bakarrik bizi den basatia daukagu (homme sauvage), ez hizkuntza, ez arrazoimen, ez harreman iraunkorrik inorekin (emearekin edo harrarekin ere), ez inolako sozialtasunik, oraindik desarroilatu duena, abereetatik bere nahimenagatik bakarrik berezten dena, ez on eta ez gaizto, premoral: gizabanako hutsa, soil-soila.

43. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0084 Razionalitate irrazionala Baina honekin paradoxa nahikoa bitxi batera heltzen gara: razionalismoari uko eginez, bizitzaren eta nahimenaren lehentasun aitortza irrazionalistatik abiatu den Mirande, askoz ere razionalagoa dela azken finean, abiatu razionalismotik egin duen, baina bere sistema osoa legitimatzeko lan guztia fedeari gomendatuz bukatzen duen demokrata baino.

44. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak r. garate 0393 Ez du, bada, gizakiak, nahimenak, gauzen dinamika ahazten eta are gutxiago gauzen dinamikaren AURKA iharduten, baizik BESTERA, HEUREN NATURA BEREIZIAREN ARABERA eragiten: Bere zuhurtasuna, iharduketa bitartetzailean datza noski; zeren honek objektuak elkarren artean eta heuren natura bereiziaren arabera eragiten eta andeatu-erazten dituen bitartean....

45. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak r. garate 0393 Horretan datza arrazoimenaren zuhurtasuna; horretan datza nahimenaren zihurtasuna eta indarra.

46. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak i. goikoetxea 0008 Gogoak iru almen ditu: Oroimena, Adimena ta Naimena.

47. 1969-1990 gipuzkera ikasliburuak i. goikoetxea 0008 Naimena, Jainkoa, gurasoak, lagunak eta gizon guztiak maitatzeko.

48. 1969-1990 gipuzkera saiakera-artikuluak onaind 0063 Bein il ezkero, naimen sendoa bear da ildako izkuntza bat berriz suspertzeko, illari arnas berria sartzeko.

49. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0054 Eta Olabide`k diñoenez, Euzkerarenganako zaletasun utsetik asi-ta, naiz eleketan, naiz irakaskintzan, naiz izparringietan, bidez (euzkera) erabiltzera igaro nai-izan duzutenok ongi atematen baituzute, egiazko naimen oldartsuenak ere lenengo urratsetatik poto-egin duela, bearrezko izan zaizuen izarian, esan nai duzutenerako itzak aurkitzea eziña zaizuelako; gure mintzoeraren altxorrean dagoen guzia ezagutzen ez duzutelako, edo egitan peitzen danean, beraren utzak betetzeko euzkerak dituen almenak nolakoak diran ez dakizutelako.

50. 1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak b. latiegi 0103 Frantzi`tik irten-aurretik Valentinois`ko Duke egin zuan XII Koldobika Erregeak Zesar Borxa`tarra, Aitasantuaren naimen ona irabazteko.

51. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak e. larrañaga 0001 Berak emango digu adimena eta naimena, eliz denak bat biurtzeko bideak arkitze arren.

52. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak b. kapanaga 0001 Gauza hau ez baita norberaren nahimenaren mende izaten.

53. 1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,..... ud 1989 0001 Dana Jaungoikoaren serbitzurako: burua eta biotza, gorputza eta gogoa, adimena eta naimena.

54. 1991> euskara batua ikasliburuak filosofia/dbho 00230 Alabaina, gizakia egiten duenaren jakitun dagoenez gero, hau da, kontzientzia duenez, determinatzen duen zergatikoa ezagutu eta horren ondorioz jardun dezake, eta bere erabakia bera, nahimena alegia, zergatikoetako bat bilakatzen da.

55. 1991> euskara batua saiakera-liburuak erlijioak munduan 00068 Adimen-formazioak nahimenaren ekintzak eta asmoak biltzeko gai dira. Asmoa ekintza bezala harturik oinarrizko nozioa da budismoan. Asmoak, besterik gabe, ondorioa berarekin dakar.

56. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00156 horrekin kontrajartzen, horren berbaitango esentzia nahimena izateari, zeinek ez baitauka inolako arrazoirik, zeren arrazoiaren printzipioa bere taxu guztietan ezagutzaren forma soila baita, bere baliozkotasuna, beraz, errepresentaziora, agerpenera, nahimenaren ikuskortasunera soilik hedatzen baita, ez ikuskor bihurtzen den nahimenera berera.

57. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00156 Alabaina, nire gorputzeko aktu oro nahimen-akzio baten agerpen bada, zeinean motibo jakin batzuen pean nire nahimena bera oro har eta osoki, beraz, nire karakterra berriz adierazten baita; orduan akzio horren ezinbesteko baldintzak eta suposizioak ere nahimenaren agerpen izan behar du:

58. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00156 baldintza hura, ordea, soin osoa bera da. Horrek berak horrela nahimenaren agerpen izan behar du eta nire nahimenarekiko bere osotasunean, h. d. nire karakter adigarriarekiko, zeinaren agerpena denboran nire karakter enpirikoa baita, hala jokatu behar du, nola soinaren ekintza partikularrak nahimenaren egintza partikularrarekiko.

59. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00156 Horrela soin osoak ez du nire nahimen ikuskor bihurtua baizik izan behar, nire nahimena bera izan behar du, hori objektu begiesgarri, lehen klaseko errepresentazio den heinean.

60. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00156 - Horren baieztapentzat jadanik esan da nire soinaren baitango inpresio orok berehala eta bitartegabe nire nahimena afektatzen duela, eta ikuspegi horretatik mina edo atsegina, maila txikiagoan sentsazio atsegin edo ezatsegin deitzen dela, eta baita alderantziz nahimenaren edozein higidura suharrek, beraz afektuak eta grinak gorputza kordokatzen dutela eta bere funtzioen joaira nahasten dutela ere.

61. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00156 Horregatik egintza partikularraren oinarriztapena motiboaren bitartez eta horren beharrezko ondorioa gutxi kontrajartzen bazaio ekintzari oro har eta esentziaren arabera bakarrik bere baitan arrazoigabea den nahimen baten agerpena delakoari, era berean gutxi kontrajartzen zaio soinaren funtzioen azalpen fisiologikoa soin horren existentzia osoa eta bere funtzioen sail osoa nahimen haren, zeina soin beraren kanpoko ekintzetan motiboen arabera agertzen baita, objektibazioa bakarrik delako egia filosofikoari.

62. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00337 Bizitzeko nahimenari bizitza ziurra zaio: bizitzaren forma amaierarik gabeko presentea da; banakoak bezala, ideien agerpenak, denboran sortu eta iraungitzen dira, amets iragankorren pareko.

63. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00427 hala eta guztiz ere bere baitan eta alde batera utzirik errepresentazioa eta bere formak bizitzeko nahimen bakarra dela horietan guztietan agertzen dena, hemen, bere burua berrezagutu gabe, bere buruaren aurka bere armak zuzentzen dituena, eta bere agerpenetako batean ongizate areagotua bilatzen duen bitartean,

64. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00427 eta horrenbestez besteei sofrimendu handiena ezartzen die, eta bera, gaiztoa nahimen hori bera dela, ondorioz ez bakarrik tormentatzailea, baita tormentatua ere badela, zeinaren sofrimendutik engainuzko amets batek bakarrik bereizten eta aske gordetzen baitu, zeinaren forma denbora eta espazioa baita,

65. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00427 baina ametsa desagertu egiten da, eta gaiztoak, egiaren arabera, atsegina tormentuarekin ordaindu behar izaten du, eta sofrimendu orok, berak ahalgarritzat bakarrik berrezagutzen duenak, berarekin baitu zerikusia bizitzeko nahimena den heinean, norbanakoaren ezagutzarako bakarrik, principium individuationis-aren bitartez bakarrik dira desberdinak ahalgarritasuna eta errealitatea, denbora eta espazioaren hurbiltasuna eta urruntasuna; ez bere baitan.

66. 1991> euskara batua saiakera-liburuak a. gabikagogeaskoa 0011 Sadismoa botere-nahimenaren adierazpen garbia baina erresumindua da: inor ukatuz eta suntsituz goratzen den nahimena, Nietzschek primeran azaldu zuenez.

67. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.k. igerabide 0026 Nahimen eta ameskizun larriak besterik gabe bultzatzen dituen fantasia mingarria egiten da, eta, bestela ere, gizarte honetan nahikoa badugu horrelakorik, gehiagoren bila ibili gabe; horri alde egiteko, amandre ipuinen fantasia miresgarriak haurraren ni-ari iturri agortezinak eskaintzen dizkio, barne gozagarri eta larritasunen aringarri.

68. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.k. igerabide 0026 Baina, handitzen doan heinean, bere nahiak betetzearren ahalegina egin beharrean ikusten du bere burua; gainera, askotan bere nahimenak eta grinak ingurukoen oztopoa aurkitzen dute.

69. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. oihartzabal 0127 Sentipen-bizitza inkontzienteki menpean hartzen duten eta ezkutupeko nahimen erreprimituak betetzen dituzten fantasien adierazpen mimiko edo haluzinaziozkoak (...)

70. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. amuriza 0093 Esan liteke barne-indar baten jakile garela etengabe, geure nahimenaren agindu hutsez gure gorputz atalak mugi edo gure gogoaren ahalmenak gida ditzakegula sentitzen dugunean.

71. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. amuriza 0093 Nahimenaren eragin hau kontzientziari esker ezagutzen dugu.

72. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. amuriza 0093 Ideia hau, beraz, gogoetazko ideia da, gure gogoaren eragiketei buruzko gogoetatik eta nahimenak bai gorputz organoetan bai arimaren ahalmenetan darabilen aginteari buruzko gogoetatik sortzen baita.

73. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. amuriza 0093 52. Pretentsio hau aztertzera joko dugu, eta lehenbizi nahimenak zer eragin daukan gorputz organoetan.

74. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. amuriza 0093 Gure gorputzaren mugimenak gure nahimenaren aginduari darraio.

75. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. amuriza 0093 Baina hori nola gerta daitekeen berbertan jakile izatetik, nahimenak haren bidez hain eragiketa harrigarria burutzen duen energiatik hain urrun gaude, ezen ikerketarik erneenari ihes egingo baitio.

76. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. oihartzabal 0014 Bestalde, Rousseauk desiraturiko hiritar guztien partaidetza nahimen orokorraren adierazpenari buruzkoa da gai edo objektu orokor baten eta guztientzat obligaziozko izaera duen baten gain estatuituz, hau da, legegintzari buruzkoa.

77. 1991> gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0047 Ortan gure naimena, sarritan, ez da ezertarako ezer; eta ortik atera bearr dugu almen bi oyek gure baitan beren kabuz edo bakarrik ari-izateko bizi dirala.

78. 1991> gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0047 Ta zergatik gogoratzen ditugu, geyenen aldetik, obeto aurtzaroan jazo zitzaizkigunak arestian gertatu zaiguna baño?, ta zergatik aiztutzen zaigu eramplt;rampgt;azago orain gutxi bizi bearamplt;rampgt;-izan duguna txikitan gertatu zitzaiguna baño? Oramplt;rampgt;a oramplt;rampgt; bi almen auei buruz ondo ulertzeko ez duguna; ta ortik ere argi ikus dezakegu almen biak gure naimenetik at ari dirala.

79. 1991> gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0167 Eta sorgortasuna jasan bearr duena eri geratzen da oso, bere errurik gabe ta naimenetik at beti.

80. 1991> gipuzkera saiakera-liburuak umandi 0167 Batzuetan sorgortasuna naimenez sorian erazten da, sendagileek eri baten soñean ebaketa edo beste eragipena burutu bearr dutenean; egipen ori sorgorr deitu dezakegu ta naimenez edo bearrez egiten da bakarrik, bai ta, ala bearrik konorpena eragitekoa izateko; beraz, berdin esan dezakegu konorpena naimenez eragin ditekela, bai aundiago ta bai txikiago ere eraginkorra nolakoa dan arauz geyenetan, bai ta konorpena jasan bear duenaren minberatasuna dan neurrian.

80 emaitza

Datu-estatistikoak: