XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak hezksaila 1984 0005 Ikasturte hasiera guztietan sortzen da Norbanakoen Hezkuntz Eskaria eta Sistemaren Hezkuntz Eskaintza ajustatu beharra.

2. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak kllegea 1984 0044 Hirugarrena.- Jaurlaritzari, bere agintepeko zerbitzuegatik egin dakion eskuarte-izendapenaz gainera, ekonomia-egitamuketa, suztapen eta hazkunde-politikabideak, irabazpideak eta aberastasuna Euskal Herrian norbanakoen eta lurraldeen artean eskualdeka eta alorka birbanatzekoak eta, orohar, Autonomia-Elkartearen politikazko eta ekonomiazko dendua bermatzeko xedezko neurriak jartzeko une bakoitzean egoki eritzitako diruizendapena egingo zaio.

3. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak soin-hezkuntza 1988 0008 Beraz, men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet Euskadiko herritar guztiei, norbanako zein agintariei.

4. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak oinlegbizk 1990 0135 d) Gogo-jabegotikako irabazpideak, zergadurua egilea bera izan ez dedinean eta, beti, industria-jabego edo teknikazko laguntza ematetikakoak, ordaindu ditzan norbanako edo Erakundeak bere zergapide-egoitza Euskal Herrian izan dezanean.

5. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak oinlegbizk 1990 0186 Beraz, Lege honi men eta men eginarazteko agintzen diet espaniar, norbanako eta Agintari guztiei.

6. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak oinlegbizk 1990 0237 2. Eskuhartzearen jarduera, nolanahi ere, harremanei dagokienean berdintasun-arauei, arrazoiekin bat etortzeari, helburu ziurtagarriak izateari eta norbanakoen askatasuna errespetatzeari atxikiko zaio.

7. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0053 Konkurrentzi politika: Norbanako eta enpresa guztiek tratu-berdintasunaz gozatu eta beren produktuak saltzeko aukera berberak izan ditzaten begiratzen du.

8. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak elhuyar 0013 Moneta onak berezko balio bat duenez, norbanako ekonomikoek merkatutik desagerrerazi egiten dute, haren ordez balio gutxiagoko monetak sortuz.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Gardner eta Lambert-ek osatu zuten motibazio-prozesua adierazteko lehen eredua; eredu hau lineala da eta continuum baten mutur banatan jartzen dituzte batean motibazio integrazionala eta bestean instrumentala; bi mutur horien artean kokatuko da norbanako bakoitzaren motibazioa.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak p. esnal 0168 Hiru konstataziok garamatza liburua aberatsa dela esatera: Liburuak elebitasunari buruz hainbat ikuspegitik (norbanakoaren, harremanen, gizartearen ikuspegitik) bildutako datuak, egindako azterketak eta ateratako ondorioak biltzen ditu.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0109 Norbanakoen eta gizataldeen lehen aroa hortantxe datza, izan ere; irudimenak sortutako sinboluak, batetik, eta miatuz eta saiopetuz egizta daitezkeen gertakariak, bestetik, banatzeko gai ez izatean.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0109 Erabat bidezkoa da literalismo maila hau eta ez litzake eragotsi behar, ez norbanakoengan ez taldeengan, ahalik eta gizonaren galdetu beharrak kraska dezan arte mituzko ikuskariok hitzez-hitz onartze hori.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. uria 0053 I.L.: Nik uste dut, hizkuntzarekiko planteiamendua sarritan ikuspegi indibidualista edo norbanako ikuspegitik egiten dela: nik euskara ikasi nahi dut, nik euskara behar dut.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak i. uria 0058 I.L.: Ezin dena zera da, erabaki hori norbanakoaren mailan uztea.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak zerbgidaliburua 1989 0076 Herri edo norbanako alorreko erakunde eta beste zerbitzuen ihardunak elkar egokitzea.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak m. navarro 0235 Merkantzien, zerbitzuen, norbanakoen eta kapitalen ibiltze askea, egiazko lehiaketa eta kanpoarekiko merkatal politika amankomuna ezartzeko Elkarteak harturiko neurriez lehengo zenbait kapitulutan ihardun dugunez gero, oraingo kapitulu honetan gorago aipaturiko bigarren ekintz multzoaz ariko gara gehienbat (izaera positiboko industri politikaz, alegia).

17. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0001 Beraz, Lege honi men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet Euskadiko Herritar guztiei, norbanako zein agintariei.

18. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0001 2.- Norbanakoen urteko irabaziekiko Zergapidearen, Bakunen Zergapideen, aintzin-ordainketen edo zati-ordainketen euspenen eta Balio Erantsiagatikako Zergapidearen aitorpen-idazkiak aurkeztu eta, ordaintzekoa gertatuz gero, horien zenbatekoa bankuan sartua izatea.

19. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0007 - Norbanako-jabetzapeko ikastegien Itune-Deialdietarako saloei eta ikastegi horien baimenei buruzko erizpenak ematea.

20. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0009 a) Unibertsitateak eta unibertsitate-mailako ikastegiak sortarazteko saloak eta norbanako-jabetzapeko unibertsitateak eta horien unibertsitate-ikastegiak ontzat ematekoak aztertu eta horiei buruzko iritzia ematea; unibertsitatearen araudiaren eta ikastegi eta erakunde bereziak unibertsitateari eratxikitzeko ituneen legezkotasunari buruzko iritzia ematea; unibertsitate-alorreko ikaste-sari eta laguntza-jokabidea egiteratu eta horren eraentza egitea; unibertsitateko lanari-erroldea sortarazi eta unean-unean horri eustea; unibertsitatearentzako urteko diru-laguntza, bere diruegitamuak eta norbanako-jabetzapeko goi-mailako ikastegientzako laguntza-zehaztapidetzak aztertu eta balio-neurtzea; unibertsitate-alorreko gaikuntza eta aholkatze-egitarauak gertatu eta egiteratzea; unibertsitateko nahiz unibertsitate-ingurualdeko azpiegitura sortzeko ekintzak aurrera eramatea.

21. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0009 - Sailaren Tegi, Zerbitzu edo idazguetan egin daitezen ihardunez arduratu eta, hala badagokio, horiek onartzea, norbanakoek edo Sailaren menpeko ez diren erakundeek suztatutakoak izan daitezenetan.

22. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1988 0011 - Norbanako-jabetzapeko Ikastegiek egin ditzaten Lurralde-mailako Itune-Deialdietarako saloei buruzko erizpena ematea.

23. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1989 0001 Udal T. Gorenak igaro otsailaren 22an egindako Osoko bilkuran Udal Osasun-Kontseiluaren ihardueraren esparrua eta arauak kudeatuko dituen Arautegiaren hasierako onarpena onartu zuen, eta hogeitamar egunean jendaurrean jarriko da Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian iragarpen hau azkenengo argitara dadin biharamunetik kontetan hasita, elkarteek edo norbanakoek, bere eskubideen arabera, alegazioak aurkez ditzaten.

24. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1982 0001 Hezkuntza-Sailaren 1982garreneko Maiatzaren 4ko AGINDUA, Oinarrizko Hezkuntza Orokorreko eta Eskolaurreko Norbanako-Jabetzapeko Ikastetxeren aldakuntza eta behin-betiko sailkapena ontzat emanaz.

25. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1982 0001 Agindu honen Eraskinean aipatzen den norbanako-jabetzapeko Ikastetxe horretako Artezkariak eraldaketa eta sailkaketa-eskean hasiarazitako zehaztapidetza ikusi ondoren.

26. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1982 0001 Sail honek honako hau erabaki du: Agindu honen Eraskinean aipatzen den Norbanako-Jabetzapeko Ikastetxearen eraldakuntza eta Oinarrizko Hezkuntza Orokorreko eta Eskolaurreko BEHIN-BETIKO sailkapena ontzat ematea.

27. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1984 0001 2. Suztatzailea ez den norbanakoari emandako maileguen urte-sarien zati baterako dirulaguntza, ateratzen diren dirusariak honako hauek izan daitezen behar den zenbatekoz:
a) Itxaron-aldian ehuneko bederatzia.

28. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak dv zabalik 1987 0001 Pertsona honen beste eginkizun bat norbanakoek nahiz erakundeek, euskararen eskubideen kontrako situazioak direla-ta, egingo dituzten protestak bideratzea izango da.

29. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak herriadminlegea 1999 00217 3. Prozedura iraungitzeak ez du besterik gabe norbanakoaren edo administrazioaren akzioen preskripzioa ekarriko, baina iraungitako prozedurek ez dute preskripzio-epearen zenbaketa geldituko.

30. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak ellegeak 1984-1986 00460 h) Kontseiluan ordezkaririk izan ez dezaten norbanako edo taldeetan sor daitezkeen arioak eta buzipenak jaso eta hoiei bideak ematea.

31. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak ellegeak 1987-1990 00068 3- Hauspen baten eta horren ondorioz norbanako bereziei jarritako zigorrak elkarrekiko atxikipenik gabekoak izango dira.

32. 1991> euskara batua administrazio-idazkiak lanharreman 1998 00008 Beraz, Lege honi men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet Euskadiko herritar, norbanako eta agintari guztiei.

33. 1991> euskara batua ikasliburuak ingurugiro 1998 00011 - Ingurugiroarekiko jokabide berriak (norbanako, talde zein gizarte mailan) sortzea.

34. 1991> euskara batua ikasliburuak beleko 0111 Haurrak ez ditugu antzezle erakargarri bezala hartu behar, hezitzen ari diren norbanakoak bezala baizik.

35. 1991> euskara batua ikerketak j. amezaga 0113 Pentsa dezagun, esaterako, kapitalismoaren arrazionalitateak herri klaseen kulturari ezartzen dionaz: lan egiteko eta kontsumitzeko modu bat, naturaren zikloei loturiko denboraren ulerkera ziklikoa hautsiz lantokiko ulerkera lineal bat, diruaren balioa, norbanakoaren nagusitasuna, eta abar luze bat.

36. 1991> euskara batua saiakera-liburuak terminologia 00303 Egungo gizartean bi joera nabarmentzen dira, eta kontrajarriak, itxura batean. Alde batetik, gero eta indartsuagoa da nazioarteko harmonizazioa lortu beharra, ekonomian, politikan eta kultura eta gizarte gaietan etenik gabe sortzen ari diren loturak eta elkarren arteko trukaketak eraginda; eta bestetik, aniztasuna onartu beharra, eta, ondorioz, norbanakoen izaeraren berrespena, giza bizitzako arlo guztietan agertzen ari den moduan.

37. 1991> euskara batua saiakera-liburuak deba 00079 Bestalde hizkuntzaren ordezkapena boteretik hasten bada ere, berreskurapena norbanakoarengandik hasi (identitatea) eta gorantza planteatzen dugu guk (Fishman, 1991).

38. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ekonoinarriak 00009 Era berean, gogoan izan behar da norbanakoen premien ondoan premia kolektiboak ere badirela (eskolak, ospitaleak, errepideak eta abar) eta ekonomia modernoan hauen garrantzia gero eta handiagoa dela.

39. 1991> euskara batua saiakera-liburuak ekonoinarriak 00030 Sozialismoak gizarteko kideen arteko berdintasuna aldarrikatzen du. Gizartean talde nagusirik ez egotea eta guztien interesa norbanakoen interesen gainetik defendatzea bultzatzen ditu.

40. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. sudupe 00104 Tasunik gabeko gizakia baztertuz, gizabanako konkretua azpimarratzen du. Gizakia, naturaren etengabeko etorreraren azken emaitza, osotasuna da, batasuna, norbanakoak eta herriak uztartzen direneko egitura orobiltzailea.

41. 1991> euskara batua saiakera-liburuak dantza 00223 Azken hiru hamarkada hauetan herrialde honetako errepertorio koreografiko tradizionala areagotu egin da norbanakoek, folklore elkarteek edota herritarrek egindako berreskuratze eta berregite lanari esker. Garai batez gogo biziz ibili ondoren eta zenbait arrazoi direla eta, besteak beste, inmigrazioa, ohiturak gordetzen dituzten familiak edo erakundeak desagertu izana edota biztanle gutxiko herriak izatea, zenbait herritan behera egin du jarduera horrek.

42. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. maia 00051 Lehenago sarritan aipatu izan da pentsamendu sistema gotor eta teorikoki itxiek zenbateko erakargarritasun intelektuala duten, esate baterako katolizismoak edo komunismoak. Psikoanalisia ere, bere forma guztietan, konbertigailu instituzionalizatu bezala uler daiteke, zeinetan norbanakoak, bere buruaz duen iritzia ez ezik, munduaz duena ere bere osoan aldatzen duen.

43. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. maia 00081 Ekintza sozialen multzo konplexu berezi bezala definitzen da instituzioa arruntki. Hala, legea, klase soziala, ezkontza edo erlijio organizatua, instituzio gisa har ditzakegu. Baina horrelako definizio batek ez digu oraindik esaten nolako erlazioa dagoen instituzioaren eta beraren baitan diharduten norbanakoen ekintzen artean.

44. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. maia 00081 Bestela esanik, instituzioek mekanismoak eta portamoldeak eskaintzen dituzte giza jokaerak berorietan barna ildoratu eta aurrera eragiteko, gizarteak gogoko dituen ildoetan barna. Eta amarrua honela burutzen da: norbanakoari ildo horiek erakutsiz, litezkeen bakarrak balira bezala.

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eskubide errealak 00037 a) Konstituzioaren edo legearen aginduz, oinarrizko ondasun edota baliabide batzuk ezin dira norbanakoen eskumenekoak izan, Estatuari eratxikitzen zaizkiola; horretan, Estatu adierazmoldea esangurarik zabalenean ulertu behar da, ondasun edo baliabide horien kudeaketa eta ustiapena Estatu, Autonomi, Probintzi zein Toki erakundeen esku gera daitezkeelako.

46. 1991> euskara batua saiakera-liburuak eskubide errealak 00037 b) Norbanakoei ondasunak eratxikitzen zaizkienetan, interes orokorra edo guztion interesa kontutan izan behar da nolabait. Hortaz, ezin da aldez aurretik zehaztu eratxikipen horren edukia, ez baitago erabateko ahalmen eskualdaketarik; izan ere, norbanakoaren jarduketa kontrolpean dago, menpekoturik, alegia.

47. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. erize 00118 Abiapuntua diglosiarik gabeko elebitasuna 62. Fishmanentzat, elebitasuna norbanakoei dagokien ezaugarria den bitartean, gizarteari dagokiona diglosia da (Fishman 1988b: 120). Bi kontzeptuen gurutzaketatik, maila pertsonala eta sozialaren nahastetik, alegia, sortzen diren lau aukerak (1) diglosia gehi elebitasuna, (2) diglosiarik gabeko elebitasuna, (3) elebitasunik gabeko diglosia eta (4) ez diglosia eta ez elebitasuna erakusten dizkigun taula ezaguna eratu zuen Fishmanek (ibid.: 121). erakusten duten egoerak dira (1988b: 135), hau da, egoera batzuk non elebitasuna gertatu arren, hizkuntzen arteko oreka puskatuta egonik, aldakortasuna nagusi den (ibid.: 129).

48. 1991> euskara batua saiakera-liburuak haur eta gazte 00028 Beraz, kontsiderazioa norbanako bakoitzaren premietara zuzenduko litzateke. Izan ere, pertsonaren desira objektiboa da premia, bere oreka mantentzeko ezinbesteko elementuak falta zaizkiolarik edota funtzio baten ezean sortua. Eta atsekabearen prebentziorako edo konpentsaziorako baliabide egokien desira edo eskarian islatzen da.

49. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak garapen etiko-morala 00033 Taldekidetasunaren kontzientzia hartzen du norbanakoak.

50. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak garapen etiko-morala 00033 Taldearentzat on dena eta taldeak beretzat erabakitzen duena dira, beraz, moraltasun-irizpide nagusiak: irizpide honi balio unibertsala ematen zaio, eta arau orokorrak onartzera iristen da horrela norbanakoa.

51. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak garapen etiko-morala 00033 Gizartekide denez, beste guztiekiko ardura hartu beharra du norbanakoak, horrela bakarrik garatu baitaiteke pertsona orduan eta gizartea gizartekoiago bilakarazi.

52. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak garapen etiko-morala 00033 Gizarte osoarekiko erantzukizuna onartzen du norbanakoak.

53. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak garapen etiko-morala 00033 Aurreko garapen-aldian lege konbentzionalek (gizarteko araupidez onartuek) zuten lehentasuna zalantzan jartzen hasten da norbanakoa;

54. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak f. rodriguez 00105 Prozesu honek behar duen Kontzientizazio soziolinguistikoa, Freirek normalean deskribatutakoa izanda ere, alegia, norbanakakoa eta historikoa, eta analfabetoaren bizipenetan ezkutatuta egonik argitara ateratzen duena, garatzeko, ziklo historiko luzeagoen eta bagaia dokumental espezializatuagoen ulermena behar du, jatorrizko kolonizazio egoerak aurkitzeko gai diren ziklo historiko eta bagaia dokumentalak, eta ahaztuta egonik ere, gaurko heldu hezitua euskalduntzen hasi deneko egoera soziolinguistikoaren aski erabakiorrak direnak.

55. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j.m. muxika 00060 Esan beharrik ez dago norbanako bakoitza hiru hedabide ezberdinetan bezero izan daitekeela edo bat bakarrean ere ez. Baita hemen aipatu ez direnetan ere.

56. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j.m. muxika 00060 Norbanakoaren aukeren artean dago hori.

57. 1991> euskara batua saiakera-liburuak genetika eta osasuna 00006 Nola eta zein mailataraino babes daiteke norbanakoaren informazio genetikoa?

58. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00155 Eta halaxe iritsi ginen, ebaluaketan erabilitako bederatzi politika kategorietara, hiru politika mota nagusitan bil zitezkeenak: 1) Ezagupenak, ideiak, baloreak, etab. aldatzearen estrategia; 2) Bai Administrazio Publikoan aritzeko eta bai emakumeen elkarteei laguntzeko behar ziren egiturak sortzeko politikak, eta azkenik, 3) bereizkeriaren aurkako ekintza zuzeneko estrategiak, hiru jarduera maila zituena: norbanakoen maila, sorospenekoa eta egiturazkoa.

59. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 00229 Esango dut naturaren kontrako delituak inoiz ez duela aurrerapen handirik egingo gizarte batean, baldin eta ohituraren batek ez badu herria hartara eramaten, greziarren artean bezala, non gazte-jendeak biluzik egiten baitzituen bere ariketa guztiak; gure artean bezala, non etxeko heziketa usadioz kanpo dagoen; asiarren artean bezala, non norbanako batzuek emakume ugari eduki eta mesprezatu egiten baitituzte, besteek ezin eduki ditzaketelarik.

60. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00247 Perfektuki ezagutzen ditu ideiak, baina ez norbanakoak.

61. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00427 horrela bere kontzientziaren barrenenean gauzen horrelako ordena agerpena besterik ez den aieru sekretuak kitzikatzen du, gauzen beren baitan ordea zeharo bestela gertatzen dela, eta nahiz eta denborak eta espazioak bera beste norbanakoengandik eta horien ezin zenbatu ahal tormentuetatik, zeinak sofritzen baitituzte eta are haren bitartez sofritu, bereizi eta berarentzat guztiz arrotz gisa aurkezten baititu;

62. 1991> euskara batua saiakera-liburuak x. mendiguren b. 00427 baina ametsa desagertu egiten da, eta gaiztoak, egiaren arabera, atsegina tormentuarekin ordaindu behar izaten du, eta sofrimendu orok, berak ahalgarritzat bakarrik berrezagutzen duenak, berarekin baitu zerikusia bizitzeko nahimena den heinean, norbanakoaren ezagutzarako bakarrik, principium individuationis-aren bitartez bakarrik dira desberdinak ahalgarritasuna eta errealitatea, denbora eta espazioaren hurbiltasuna eta urruntasuna; ez bere baitan.

63. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak m. arrue 0312 Legeri barriak norbanakoaren, askatasunaren eta berdintasunaren printzipioak jasotzen ditu, zeinak ordurarteko printzipioekin ez datozen inola ere bat.

64. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak lef 0751 Bistan da bi puntuok badutela garrantzi berezia: gerta baitaiteke, adibidez, lanbide-esparru horien edo lekugunearen arabera euskalgintzan diharduten norbanako eta lantaldeek puntu jakin baten gainean aski iritzi desberdin eta are kontrajarria izatea.

65. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l.m. bandres 0111 Hemendik aurrera iharduera abertzaleak norbanakoaren mailan edo gehienez beste itxura batekin gelditu behar zuela esan genezake.

66. 1991> euskara batua saiakera-liburuak hiesa 1995 0009 Kontutan hartu behar da, guztientzat arriskua izan denean, batetik izurriteari aurka egiteko gaixoak isolatu, zokoratu eta estigmatizatu egin direla eta, bestetik, gizartean norbanakoek eta taldeek krisiak izan dituztela.

67. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0050 Hala bada, esplikazio bat bilatu behar diegu gizakien ikas-ahalmenean dauden desberdintasunei, batez ere norbanakoak izandako esperientzia kognitibo eta afektiboetan.

68. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0100 Gainera, pertsona bati ezagupen berriak lortzeko bide zaizkion esperientziek esperientzia emozional baikorra edo ezkorra ekar dezakete eta, beraz, norbanako batek balio handia eman diezaioke jakintza-alor jakin bati (matematikari edo literaturari), eta beste batzuei berriz ez.

69. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0195 Intuitiboa: Problemak soluzionatzeko ikuspegi honetan, norbanakoak inplizituki hautematen du jakingaia, eta sarritan soluziora iristeko zein urrats eman dituen argi eta garbi jakin gabe lortzen du erantzuna; agian ez da gai izango erantzuna nola lortu duen egoki deskribatzeko.

70. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. iñurrieta 0195 Helburua, norbanako bakoitzaren erantzunak aztertzea zen, eta kategoria intuitiboan edo analitikoan sailkatzea.

71. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0224 Unibertsaltasun estetikoak zera esan nahi du: ezaguera duten guztiei dagokiela edertasun-dohaina, eta ez halako norbanako berezi batzuei bakarrik.

72. 1991> euskara batua saiakera-liburuak l. erriondo 0172 Elebiduntasun indizeak, ordea, hizkuntzen arteko ukipen egoera jakin batean norbanakoaren joeraren berri diakronikoki erakusteaz gain, eskola-taldeak zein tankera kognitiboak antzemateko iker-tresna baliogarria dirudi.

73. 1991> euskara batua saiakera-liburuak rol sexualak 0023 Jolasaren ekinkizunetako bat al da, norbanakoa bizitza heldurako prestatzea?

74. 1991> euskara batua saiakera-liburuak mundua 1993 0079 Batetik, azpimarratu behar da, lur-sail asko eta asko lehen jabego amankomunekoak herriska edo aldeetako jendeak berak kontrolatzen baitzituen, eta emakumezkoen esku ere baitzeuden gobernuen zein norbanakoen erakundeen baitan gelditu direla egun.

75. 1991> euskara batua saiakera-liburuak mundua 1993 0079 Lurrak, ordea, emakunezkoen eskumenetik at gelditu ziren, migrazioak ugaldu egin zirelako, eta, halaber, gobernu politikek ere hobetsi egiten zutelako lurrak estatuak edota norbanakoek beregana zitzaten.

76. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. de txurruka 0155 Ondorioa norbanako ekinbidearen erorketea eta beste taiukera errezagoetara itzultzea izan zen: merkataritza eta industria erabat erori egin ziren eta berorregaz batera Inperioko ekonomia, toki bakoitzak bere erabilpenerako bakarrik behar izaten zituenak sortzen zituelako, batez ere nekazaritzako eta eremu txikiko bihurtu zen.

77. 1991> euskara batua saiakera-liburuak elhuyar 0323 errenazimentu. iz (maiusk.) Europako XV-XVI. mendeetako mugimendu kulturala, literatura, arte eta zientzietan susperraldia eta berrikuntza ekarri zuena, antzinako mundu klasikoaren hainbat alderdi eredu hartuz eta norbanakoaren garrantzia azpimarratuz.

78. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. unsain 0056 - Norbanakoen sasoi fisikoa zaindu eta hobetzea.

79. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. unsain 0056 - Norbanakoa bere osotasunean eta gizarte anizkoi bateko partaide gisa garatzea.

80. 1991> sailkatu gabeak egunkariak bao 1998 18509 Bizkaiko Batzar Nagusiek, 1998.eko abenduaren 21eko osoko bilkuran, Pertsona Fisikoen Errentaren Gaineko Zergari buruzko 98/10. Foru-Araua onetsi dutela eta nik neuk aldarrikatu eta argitara dadin agintzen dudala jakinarazten dut, aplikatu zaien beharra duten hiritar, norbanako eta agintari guztiek zaindu eta zainaraz dezaten.

81. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1998 11702 1.- Kirola interes publikoko gizarte-jarduera da, pertsonak bete-betean prestatzeko eta garatzeko, bizi-kalitatea hobetzeko eta norbanakoak eta gizartea ondo izateko lagungarria.

82. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1998 14144 Alabaina, arlo horretan ezar daitekeen erregimena Lege Organikoan dagoen erregimen orokorretik bereiztu beharra dago, grabatzeko tresnak zernolako ingurunean erabiltzen diren aintzat hartuz gero: alde batetik filmagaiaren berezitasuna, zeren bide eta errepideen erabilerak berez badu arriskua, motoredun ibilgailuak gidatzeak dakarrena; bestetik, horrelako tresnak bide-sareko trafikoa antolatzeko helburuarekin erabiltzeak eragin txikia izatea norbanakoen eremu pribatuetan.

83. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 a) Curriculuma norbanakoari egokitzearen sei adibide aurkeztea:

84. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1995 0011 - CNE (Curriculuma Norbanakoari Egokitzea) garatzeko aukeratu den egoera azaltzea, honako hauekin zerikusia duten gaiak adieraziz: esku-hartzea sortarazi duen ezintasuna, hezkuntza-inplikazioak, hezkuntza-premia bereziak dituen talde horri aplika dakizkiokeen hezkuntzazko jarraibideak, Sendabidezko Pedagogoen esku-hartzea, horren ezaugarriak, hezkuntzako beste eragile batzuekin izan behar duten lankidetza eta ondorengo ziklo eta etapetako esku-hartzeari buruzko pronostikoa.

85. 1991> sailkatu gabeak egunkariak bao 1997 0006 1. Industri-eraikinetako sotoak bilketa eta garajezko erabileretara bakarrik erabili ahal izango dira, norbanakoak berton luzaro egotea eskatzen duten jarduketa denak debekatu egiten direla.

86. 1991> sailkatu gabeak egunkariak ehaa 1993 7966 c) ikasketa-planaren izena eta irakasgaien kopurua jasoko dituen norbanako ziurtagiri akademikoa; irakasgai horiek lauhilabetekoak diren eta zenbat kreditu dituzten adierazi beharko da, eta bai lortutako kalifikazioak ere; eskegilea 1993-94 ikasturterako matrikulatuta dagoeneko irakasgaiak edo kredituak ere jasoko dira;

87. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak npao 1999 00009 Jarraipen-aldi hau, elkarteotan burutzen den hezkuntza-tratamendua bezalaxe, norbanako bakoitzaren araberakoa da, eta adin txikiko bakoitzaren berariazko premietara egokitzen da.

88. 1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak elao 1997 1208 Bestalde, Euskal Estatutuaren 9.2 atalean esaten denez, euskal aginte publikoen eginkizuna izango da, bakoitzak bere aginpideen barruan jardunda, norbanakoaren eta taldeen arteko askatasuna eta berdintasuna lortzeko badintzak bultzatu eta oztopoak kentzen saiatzea, askatasun eta berdintasun hori eraginkorra eta benetakoa izateko.

88 emaitza

Datu-estatistikoak: