XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa
kontsulta arrunta
Epeen diagrama ikusi | Euskalkien diagrama ikusi | Testu-moten diagrama ikusi |
1.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezkberegitamua 0012
Filosofia hau berehalakotzat joko bagenu, arrisku handi batean egongo ginateke, ez esperientzi eta projektu baliogabeak egingo liratekeena soilik, egin daitezkeen ondorioz integrazioa eredu pedagogiko bezala inefikaza eta baliogabea dela ondorioztatzearena baizik.
2.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezkberegitamua 0022
Laburtuz, Hezkuntza Bereziko Egitamuak babestuko lituzkeenak talde desberdinetan sailkatu litezke:
3.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezkberegitamua 0022
4.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezkberegitamua 0022
(Talde honetan sartu beharko genituzke, pedagogia mailan arazoak sortzen dituzten haur supergaituen taldea, hauek ere teknika pedagogiko eta berezien beharrean aurkitzen bait dira beren garapen intelektual psikologikoa armonikoa izan dadin).
5.
1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak
hezkberegitamua 0036
Eskolan egin behar diren aldaketak sarritan, irakasleek beren ihardutze pedagogikoa garatzeko hartu behar dituzten kanpoko laguntzek baldintzatzen dituzte.
6.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
f. rodriguez 0046
Gogoan ditugu, adibide gisa Pestalozzi (1746-1827) eta bere eleberri pedagogikoak, oso garrantzitsuak hezkuntzaren inguruko giroa aldatzeko; Hegel-en ekarpenak Nurenberg-eko Instituto zuzendaria izan zenean (1808-1816); Kant-en Kô*ningsber-go Unibertsitatean Pedagogiari buruz botatakoak (1803) eta bere ikasle zen Rink-ek argitaratua (1804); Fichte-ren (1762-1814) obrak (nitasuna eta bilakaera) izan zuen arrakasta, eta abar.
7.
1969-1990 euskara batua ikasliburuak
seie 0012
Ezaguna da gure artean ikus-entzute baliapide pedagogiko hauen zokoratzeko tentaldia.
8.
1969-1990 euskara batua ikerketak
p. urkizu 0073
Baina Etxeberri Sarakoaren helburua Euskalerriko semeei latina ikasteko bidea erraztea bazen, Larramendirena ezina omen zena egin ahal zitekeela erakustea, eta Harrietena frantsesa ikasteko ere lagungarri izan zedila, Londresen Pierre d`Urtek idatzi zuen gramatika, esan dezakegu helburu linguistiko hutsez idatzi zuela, edo bederen, ez lehentzat harturik besteen helburu apologetikorik, ez
9.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
m. sagûes 0072
Lau urteren ondotik, gero eta ahalegin biziagoz ari gara esaten, ez dela oraino Euskadiren barne egiazko mugimendu pedagogikorik eraiki, eta haren behar nagusia aldarrikatzen.
10.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
m. sagûes 0072
Horregatik, derrigorrezko dugu mugimendu pedagogiko serios eta sakona, ADARRA bila dabilena.
11.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
m. sagûes 0072
Izatez, bada jadanik ADARRA elkartearen barne eta ADARRA gero eta gehiago aurkitzen ari da mugimendu pedagogiko honetaz egiazki axolaturik dagoen jendea.
12.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
m. sagûes 0072
Mugimendu pedagogiko honek, bada, irakaskintzaren maila eta eremu guztiak bere barnean behar ditu hartu.
13.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
m. sagûes 0072
Euskadiko Pedagogi Jardunaldiak behar dira aztertu eta azterketa honetan nahitaez presente egon behar du mugimendu pedagogikoaren gaiak.
14.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
hitz 1974 0038
Delako bilinguismoaren premia pedagogikoak, beraz, ez du klase nagusiaren zerbitzurako dagokeen pedagogian ez bada sentidurik, zeren antzeko konzepzio batek ez bait digu konpromiso falta besterik agertzen; konzepzio horretan problemari indibidualki heltzen zaiola suplantazioaren bortxatasuna disimulatu baizik ez bait da egiten.
15.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0141
16.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0142
Aipakizun dugun liburu honetan ihardunaldi batzutan bildutako LSPko irakasleek xede berezietarako hizkuntz irakaskuntzaren programari, metodologiari, ikasle-motibazioari eta alderdi pedagogiko eta antolamenduzkoei buruz landu zituzten hamabi lanen aurkezpena egiten da.
17.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0143
Azken sailean lau txosten bildu dira, LSP ikastaroetarako material pedagogiko eta estrategia egokiak zeintzu diren aztertuz.
18.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
t. barrenetxea 0143
Helmut Pô*nisch-en ustez (
19.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
habe 0012
Irakasleek hizkuntza pedagogikoa asmatu dute eta ikasleek gutxitan erabiltzen diren esaldiak ikasi dituzte.
20.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j. sierra 0166
Zenbait bariable edo aldagai ez daude kontrolaturik: subjektuen sozioekonomi maila, aztertzaile bakoitzaren eragina, testak giro eta leku ezegokitan aplikatzea (batzutan), sexua, euskalkien arazoa, testak zuzentzeko kriterioak, ikastoletako metodo pedagogiko eta plangintza ezberdinak.
21.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
j.m. agirregabiria 0092
Horrexegatik, teoria orokorra argitzen duten adibide egokiak aztertzeak, laguntza pedagogiko ederra ematen du.
22.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
hezksaila 1985 0009
METODOLOGI BERRIKUNTZA Hezkuntz alorrean, jadanik planteiatua den eta nagusiki tekniko-pedagogikoa den arazoetako bat zera da, irakasleak irakasten erabili behar duen sistemaren zerbitzuko metodo eta tresnen azterketa eta ezagutzea.
23.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0065
Horrelako teknikak erabiltzeak
24.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0065
Ikaslea elebidun egiteko gauza izan behar zuten metodoek, eta irakasleek metodoaren hari pedagogikoari jarraitu behar zioten zehatz-mehatz, ikasle bakoitzaren berezitasunez arretatu gabe.
25.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
azurm 0008
Asmo
26.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
bertsolaritza 0038
Bertsolaritzak alde erabat ezberdinak dituela argi eta garbi dago: espektakuloa, olgeta, komunikazio-tresna, sofistika eta abar... baina agian, dituen baliabide pedagogikoak inportantenetarikoak ditugu.
27.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
seie 0137
Erdi Aroko artearen xede teologikoa eta pedagogikoa, behekaldean beste sei apostoluak ez, baina Gizakunde misterioa aurkeztuz azaltzen da: aingerua, Ama Birjina eta S. Jose eta Epifania izan litekeena: hiru Magoak.
28.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
uzei 0115
Irakasle askori, hau beren rol pedagokikoaren kontra dagoela irudi liezaioke, zeren tradizionalki rol horrek ikasle guztien performantzia ebaluatzea eskatzen bait zien, ongi definitutako erizpide zehatzen arabera.
29.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0031
Honelako pedagogia gauzatzeak jokaera pedagogikoen definizio berria dakar berekin, batez ere, ikasle/irakasle harremanen alorrean.
30.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0031
G. Ferry-k (ikus
31.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
b. urkizu 0121
... HEZKUNTZARI BURUZ
Guk proposatu dugun heziera berriak komunikazio arretatsuago eta enpatikoagoa du helburu; hori da, izan ere, bai formaren eta bai edukiaren aldetik, harreman pedagogiko berrien oinarria.
32.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumheziketa 1986 0179
Bigarrenik, gai honen helburuen deskribapen zehatz-mehatza, edukin orokorra, orientazio pedagokikoak eta beste asignaturen artean duen lekua erakutsiko diguten hezkuntz orientazio edo norabideen adibide gutxi batzuk besterik ez daude.
33.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumheziketa 1986 0235
Metodo pedagogiko honen aurrerabakitako helburu pedagogikoak lortzeko honako eskakizun hauek bete behar dira: 1. Joko-arauak eta rolak errealistak izan behar dute eta nabarmenak ikasleentzat, kontsumo-egoera batean.
34.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumheziketa 1986 0235
Metodo didaktiko honek aurrerabakitako helburu pedagogikoak lortzeko, honako puntuok bete behar dira: 1. Erabilitako informazioak errealista izan behar du, eta ikasleentzat nabarmena kontsumo-egoera batean.
35.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
lanintel 0010
Era honetan bakarrik saihestuko bait dugu, Lan Intelektualerako Teknikak, eskolako gaitz guztiak konponduko lituzketen panazea pedagogiko berri batetan bilakatzea.
36.
1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak
tantak 1990 0099
Liburu honetan, Rudduck eta Hopkins-ek, egilearen pentsamendu pedagogikoa eta bere aktibitate praktikoa ezagutarazteko, Stenhouse-k idatzitako makina bat lan errepresentagarri aukeratu eta aurkezten dute.
37.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
j.k. arbilla 0325
Euskararen jabekuntza erak aztertzeko eta, eskola giroan, testu produkzioa hobetzeko estrategia pedagogikoez hausnartzeko garrantzitsutzat jotzen dugu helburu hau.
38.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
a. diaz de lezana 0155
h) Pedagogia: Nozioen definizioak, terminoen aurkezpena, edozein iharduera pedagogikoren oinarrian dago.
39.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. sainz 0104
1.1. Gure iharduera pedagogikoan kontutan izan ditugun printzipioak
40.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. sainz 0110
Guk geroztik iharduera pedagogiko sistematikoagoak erabili ditugu ikasleari erreflexionarazteko bi testu mota desberdinen arteko parametroen desberdintasunez.
41.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. sainz 0110
Testu mailako antolatzaileak identifikatzen laguntzeko beste iharduketa pedagogiko batzuk prestatu genituen, hona hemen batzuk: (...).
42.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
m. sainz 0119
3) Gai izan bere prozesua bideratzeko, eskuhartze pedagogiko egokitik abiatuz.
43.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
agenda 1990 0010
Eta liburuak batzarretan irakurtzeko zuzendurik zeudenez gero, egileek kontutan hartzen zituzten helburu pedagogikoak idazteko orduan; esan nahi da ahozko literaturaren ardatzak nagusitu zirela liburuak idazterakoan eta sortzerakoan.
44.
1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak
kontsumproi 1990 0005
Honako hauek izan ohi dira atentziorik ezaren eta desanimoaren zioak: Metodoak, ezberdinak izatea; talante pedagogikoak eta ikasketetarako estrategiak, aldakorrak; irakasle-ikaslearen arteko harremanetarako, motibaziorako eta interesa sortzeko moduak, hainbat era ezberdinetakoak.
45.
1969-1990 gipuzkera saiakera-liburuak
lek 0030
46.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
egin 1988 0001
Musikak ikerlan piloa behar du oraindik, arlo pedagogikoan ezezik, goi mailako musikan ere, edota orain ari garen bezala, musika eta soinu herrikoiak biltzen.
47.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
ehaa 1989 0001
HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA ERABAKIA, 1989.eko azaroaren 2koa, Hezkuntza Administraziorako Sailburuordearena, Orientazio Pedagogikorako Zentruetan hutsik dauden lanpostuak betetzeko deialdia egin eta merezimendu-lehiaketan aukeratuak izan diren langileen izendapenei buruzkoa.
48.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
ehaa 1989 0001
Orientazio Pedagogikorako Zentruetan hutsik dauden lanpostuak betetzeko merezimendu-lehiaketarako deialdia egiten zeneko 1989.eko ekainaren 21eko Aginduko (abuztuaren 30eko EHAA) hamargarren oinarri-arauean ezartzen denaren arabera, beharrezko da, Orientazio Pedagogikorako Zentruak sortzea eta horien iharduera arautzen duen ekainaren 14eko 154/1988 Dekretuko (24eko EHAA) hamargarren atalean ezartzen denaren arabera aukeratuak izan diren izangaien izendapena egitea, Dekretu honen bidez gauzatzen dela hori.
49.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
ehaa 1989 0001
50.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
deia 1986 0001
Hala ere, euskal burrukalarien artean kritikari zorrotz bat baino gehiago atera zitzaion, erromatarren aurka galiarrek erabiltzen zuten edari majikoa batere irtenbide
51.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
deia 1986 0001
Hamar urte geroago eguneroko lana eta burruka dira oraindik ere aterabide pedagogikoena, baina, seguru asko, inor ez da
52.
1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak
egin 1982 0001
e).- Zera diozue:
53.
1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
habe 1983 0001
Zerbitzu honek, besteak beste, honako eginkizun hauek izango ditu: metodo pedagogikoak aztertzea, irakaslegoaren prestakuntza burutzea eta euskaltegien programak koordinatzea.
54.
1969-1990 sailkatu gabeak hilabetekari, noizbehinkariak,.....
l. goienetxe 0001
Honela eta danak garrantzitsuak baldin badira euskararen zabalkunderako, bat da gehien bat bere arreta esnatu duena: Lagungarri pedagogikoen saila?
55.
1991> euskara batua ikasliburuak
u. ruiz 0009
Berak asetzen du haurren jakinmina, berak erantzun diezaieke haien behar ludiko edo komunikatiboei, bera da lan pedagogikoaren gunea: literaturatik sortutako istorio eta olerkiez eta bizi izandako esperientziez gain, Curriculum-Diseinuak agintzen dituen beste arloek ere
56.
1991> euskara batua literatur prosa
j. urrujulegi 00226
Nolabait adierazteko, fase pedagogikoa amaitu duk.
57.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
baietz ba! 00011
- Irakaslearen hizkuntza pedagogiko/eskolarrarekin ohitzea (eginkizunak antolatzea, iharduerak prestatzeko argibideak...)
58.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
u. larramendi 00073
Baina hau
59.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
e. antxustegi 00063
Hortaz, zentralizazio pedagogikoa, lurralde eta hizkuntza desberdinen arteko bereizketa eza, eta hiriko eskola eta herri eskolaren artean ematen zen uniformitatea erabatekoa zen. Eskolako eguneroko errealitatea guztiz ezezaguna zen politikoentzat, eta heziketaren helburua ideologia kontserbatzailea mantentzera bideratzen zen.
60.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
e. antxustegi 00063
Gainera, metodo pedagogiko eta didaktikoak guztiz zaharkituak zeuden, eta irakaskuntzari ematen zitzaion diru-laguntza gutxiegizkoa gertatzen zen.
61.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Artikulu honetan lehenengo eta behin gaitasun komunikatiborako proposatu diren ereduak aztertuko ditugu, eta gero geure markoa aurkeztuko dugu, ikuspegi pedagogikotik pertinenteak diren osagaiak biltzen dituena.
62.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Ondo jabetuta gaude ezinezkoa dela une honetan hizkuntzaren gainean dakigun eta hizkuntzak irakasteko pertinentea den guztia jaso eta sailkatzea; bestalde halako helburu zabal bati ekinda ere, ezinezkoa litzateke esatea emaitzarik eguneratuenak aurkeztu ditugula arlo guztietan, batez ere azken-azken uneko emaitzak askotan eztabaiden iturri izaten direlako eta ez direlako behar bezain frogatuta egoten arlo pedagogikoan fidagarritasunez ustiatzeko.
63.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Hortaz, arrazoi pedagogikoetan oinarritutako eredu bat zelanbait ere selektiboa eta garai jakin bati lotua izango da beti, nahitaez.
64.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
a.i. morales 00061
Autoreok behar handia egin zuten linguistika aplikatuak ahalegindu zitezen gaitasun komunikatiboaren ereduak garatzen alde pedagogikoa eta ebaluaketaren arloa aintzakotzat hartuz.
65.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 00108
Kontrakoa: Oinarrian, praktika pedagogiko oso eraginkorra da bere arloan, eta balio eta aniztasun handiko ekarpen teorikoak ematen ditu.
66.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
f. rodriguez 00108
Tesi hori oinarri bezala hartuz, erreflexiorako bide berriak zabaltzen dira (eskuhartze pedagogikoa inguru ezformaletan, aurretik aukeratuko diren talde sozialetarako moldatutako proiektu linguistikoen diseinua, jarrera soziolinguistikoen aldaketetan inferentziak, ikerketa-ekintza paradigmaren aplikazio berriak, talde erabakiak eta autoikaskuntzan duten eragina...) bai eta eremu berriak ere arlo linguistikoan ematen den praktika didaktikorako (Lasarte, Pasaia... eta abarren antzeko inmigrazio guneetan dauden talde naturalentzako eta familientzako euskalduntze eskaintzak).
67.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
r. saizarbitoria 00030
Euskaldunon, edo zenbait euskaldunen, mitomania salatzearekin helburu praktikoren bat bilatuko balitz, modu pedagogikoago batean egin beharko litzateke nire ustez, esan bezala ulertzen dudan arren, dagoeneko, zenbait jende ez egotea pedagogietarako
68.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
p. iztueta 0083
Organismoen bipolarizazioa dela eta, ez gara aurkitzen soilki alfabetatzeko eta euskalduntzeko bi sareekin
69.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
l. erriondo 0125
2.- Aurreko atalkian adierazten den aginpidea gauzatzean, Jaurlaritzak kontutan izango du ereduon hizkuntza
70.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
emakunde 1993 0053
Une honetan Hezkidetzako lau Aholkularitza daude: Bat Bizkaian, bi Gipuzkoan eta beste bat Araban, Aholkularitza Pedagogikorako Zentruei atxikiak, APZ.
71.
1991> euskara batua saiakera-liburuak
elhuyar 0184
Berauek irakasleen esku jartzeak sortzen dituen arazoak konpontzen direnean, dokumentu pedagogikoen iturri ia-ia agortezina izango dugu.
72.
1991> euskara batua saiakera-artikuluak
ele 1995 0066
.
bat Ezagutza Basea, ikasi beharreko bigarren hizkuntza gordeko lukeena;
bi, Ikaslearen Eredua, ikasleari buruzko informazioa bilduko lukeena;
hiru, Modulu Pedagogikoa, irakaslearen rola ordezkatuko lukeena;
73.
1991> sailkatu gabeak egunkariak
deia 1991 0017
Instrumenturik jotzen ez zuten ikasle berrientzat sortu zen abesbatza hau, Kontserbatorio egitarau pedagogikoaren alternatiba gisa.
74.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
herr 1999 00004
Aktibitate pedagogiko hauekin, lotu behar dugu aurten
75.
1991> sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak
r. iraola 0062
Erizpide guztiz pedagogikoei esker, egoki egituratu eta tajuturik dator liburua.
75 emaitza
Datu-estatistikoak:
- pedagogiko (75)