XX. mendeko Euskararen Corpus Estatistikoa

kontsulta arrunta


Epeen diagrama ikusi Euskalkien diagrama ikusi Testu-moten diagrama ikusi

1. 1969-1990 euskara batua administrazio-idazkiak biztanleria 1987 0018 Iharduera laboral bat bilatzen duten ala ez eta iharduera horretara inkorporatzeko duten prestasun subjektiboa kontutan hartuz sailkatzen dira.

2. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0155 Zuzenbide subjektiboaren objektua, aginte juridikoak ukitzen dituen gauzak dira; adibidez, etxeak, basoak, autoak,... Objektu hau ez da beti gauza izaten; jokabide bat ere izan daiteke.

3. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0155 Zuzenbide subjektiboak hautsezinak direnez, indarrez defenda daitezke.

4. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak uzei 0258 Hala ere, egungo ateismoa ez da azaleko moda hutsa, giza egoera objektibo eta subjektibo berrien adierazpena baizik; oraina sakonki hozkatzen ari dena eta etorkizuna ere sakonean hozkatuko duena.

5. 1969-1990 euskara batua ikasliburuak kalakari iv 0174 Guzti honetaz eztabaidatu ondoren esan: Testua objektibotzat ala subjektibotzat hartuko zenukete?.

6. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e. muxika 0096 Aukera bat egin bear eta, bost euskal eliz-barrutietako musikaren erantzukizudunei buruauste aundigoa zetorkien itzaren aldetik doiñuaren aldetik baiño, izan ere, itzak sentimental samarrak, sujetiboak eta pertsonalegiak bait ziren.

7. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak j-l. davant 0001 Haieri buruz itzultzen dut gehien bat idazki hau, zeren alde batetik ez gaitezke sendimendu hutsezko sozialisma batean geldi bestetik, kristau baldin bagara, ez dezakegu alderdi baten gain utz, adibidez, Jainkorik baden ala ez erabakitzea, iritzi pertsonala eta subjetiboa baita hori, zientziatik at dagoena, ez objetiboa.

8. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e. etxezarreta 0215 Bistan dago, bide honek ba dituela bere arriskuak: itzulpen subjetibo bat egiteko arriskua, textuaren interpretazioa egitekoa, alegia.

9. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak azurm 0160 Definizio subjetibo hutsa.

10. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak x. mendiguren b. 0946 Bloomfield-ek denotazioaz eta konnotazioaz ere hitz egiten du, eta beronen eritzien inguruan sortu zen eztabaidari esker, hizkuntzalariak eta psikologoak bat etorri ziren hizkuntz batasun desberdinen adierazian dimentsio subjektiboak daudelakoari buruz.

11. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak x. mendiguren b. 0976 Halere, dinamismo handiegirik ez badu ere, bada batez ere Bizkaian, gerraurre eta gerraondo hurbileko erizpide purista eta aski subjektiboen bidetik, euskalkizko textugintza bat bultzatu nahi lukeen sektore bat.

12. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak x. lete 0028 Errealitate objetibuaren fenomenu eta adierazpen diren gauzek beren aginte edo lehen-mailakotza ezartzen dutelarik (eta aginte hori kontzientzia subjetibudun artistak onartzen duelarik), sensibilitate errealista berezi baten bitartez fenomenu horiek arte-gai bihurtzea inpresionismoaren joera da.

13. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak n. balluerka 0092 Zima nazionalaren ideiala aldez aurretik izan zen oso modu subjektiboan landua, somakari bakar baten inpresioren bidez, sarritan.

14. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak e. kortadi 0027 Behintzat teknikai bakoitzari begieman arren, ez ziren ohartzen kreakuntzaren memento subjetiboaz.

15. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. bakaikoa 0080 Marxistek esaten duten bezala, iraultza sozialista egiteko bi baldintza behar dira: bata, herria eta langileriaren kontzientzia sentsibilizatuak egotea, beren arrazoiak iraultza ondoan konponduko dira: alde subjetiboak dira hauk; bestea, ekonomiakoa, indar produktiboen indarrak desarroilatuak egotea edo desarroilo bidean: alde objetiboak izango dira.

16. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte eek i 0134 Ez du ez izenlagun subjetiborik ez perpausak subjetiboki nabardu ditzakeen adberbiorik erabiltzen.

17. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte eek i 0134 Batbatetan Arranegiko atsoek hartzen dute eta berauen mandazain mardulari buruzko eritzi subjetiboa dakar, estilo zuzenez, haien hitzak aipatzen dituela: 22.

18. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak gte eek i 0134 Kanpoko ikuspuntu objetiboa galdu gabe, mandazainaren ibilkera, alde batetik, eta beraren izakera subjetiboa, bestetik, azaldu digu, hots, haren arlotekeria, arlotek eta kultura gutitakoek maiz ez bait dakite ixilik hitzegiten.

19. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0097 Loturak semantikoak, fonetikoak edo subjektiboak izan daitezke.

20. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0097 Joko barruan galderak egitea ere zilegi da, batez ere hitzen arteko loturak subjektiboak direnean.

21. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0097 Bestelako loturak ere (subjektiboak, fonetikoak) egiten saiatu behar da.

22. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0112 Hitzaldia ahalik eta juxtuen, inolako interpretazio subjektiborik gabe eta zuzenean hitzeginez, errepikatu beharra adieraziko du behin eta berriz.

23. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak azurm 0201 Jokabide honen itxuragabekeria salatzen hasi beharrik ez dago orain: artea ez dago Autorearen eritzi sujetibuengatik juzgatzerik (Marx eta Balzac aipatzea aski da!), ezta gaiarengatik ere, modu hortan behintzat.

24. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak lmuj 0095 Adierazitako arrazoiengatik Lizardi ez da eskola horretakoa (nahiz, logikoki bertakoa izan behar lukeen, XX mendeko literatura guztia aski irrazionala eta subjetiboa delako)....

25. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0041 Baina taktika politiko-militarrak agintzen duen jarrera honetan, errealitatea modu ideologiko eta konplexu batez irakurtzen da: izaera natural eta objektiboa (herriak alemanez hitz egitea) jarrera politiko eta subjektibo batekin nahasten da (alemanez hitz eginez ulertzen dute elkar Errepublikaren etsaiek).

26. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak e.l. adan 0041 Ondorioz, hizkuntzak edukin politiko-subjektiboa hartzen du, eta ideologia nagusi den garai haietan, dimentsio honek garaituko du aipatu dugun egoera natural-objektiboa.

27. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak i. zuazo 0095 Interpretazio eta projekzio subjetiboetatik aldenduz, hurbilpen zientifiko bat proposatzen du prozesu analitikoaren bidetik.

28. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak a. azkargorta 0070 Horregatik dugu ezinbestekotzat gaur egun militantearen erreinbindikapena, baina prozesu subjetibo gisa funtsean, bere euskarritzat barnekotasunean planteiaturiko politika batekin, PC klasikoaren militanteak zeukan marxismo deterministaren aurka alde batetik, eta gaurko gizarte burgesak bultzatzen duen gehiegizko indibidualkeriaren aurka bestetik.

29. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0050 Aurreko datu antropologiko ta soziologiko horien arabera, herrien antolaketa, mugaketa eta identitatea nahiko konplexuak dira, tartean aldagai kulturalak, subjetiboak eta historikoak direla.

30. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0050 Historiak herrien sailkakuntza-antolakuntzak aldagai subjetibo eta objetiboen gurutzaketa konplexuaren emaitza direla esatera garamatza.

31. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0051 Honekin zera adierazi nahi da: talde etnikoak biltzen dituen elementua, objetiboa bezain subjetiboa dela eta talde etnikoa, batik bat, identitate komuna daukan taldea dela.

32. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0051 Identitate hori, berriz, borondate komunak sortua delarik, talde etnikoen identitatea sinbolo bihurtzen dela, sinbolo subjetibo-objetiboa hain zuzen.

33. 1969-1990 euskara batua saiakera-artikuluak larrun 1990 0051 Bestalde, Naziotasunaren Psikologi Sozialari buruz, den-denek aitortzen dute gaur, nazioa kontzeptu subjetibo-objetiboa dela.

34. 1969-1990 euskara batua saiakera-liburuak sinesterik eza 0183 Ez al dugu derrigorrezkoa bakoitzaren erizpide subjektiboak, balio objektibo batzuren argitan aztertzea, gure interes geurekoien sareetan ez erortzeko?.

35. 1969-1990 sailkatu gabeak egunkariak vozeusk 1984 0001 Funtsean itxura mitiko bat eta, batzuetan mitologikoa ere bai, hartzen duen aparteko irakaspen bat, beti gaur egungo gizaki iturri ispiritual unibertsaletik urrundu duen korronte materialistaren razionalismo subjetiboaren azterketari ihes egiten diona.

36. 1969-1990 sailkatu gabeak astekari eta hamaboskariak hemen 1988 0001 Terminologia edo kontzeptualizazio horren atzean izkutatzen da diskurtso subjetiboa, horren atzean izkutatzen dira talde edo klase konkretu baten interesak.

37. 1991> bizkaiera saiakera-liburuak in: oi, hondarrezko emakaitz! garraitzetako itsas urak aitorturiko poemak, 3-5 00003 Liburuaren hasieran Garraitzetaren (Lekeitio) deskripzio pertsonala agertzen da, lagungarria behin eta barriz liburuan agertuko dan pertsonaia testuinguru subjektibo batean kokatzeko.

38. 1991> euskara batua ikasliburuak hizkliter/ubi 0194 Eritzi pertsonala guztiz subjetiboa edo inpresioetan oinarritua izan ohi da eta, horregatik, helburu hauetatik kanpo geratzen da.

39. 1991> euskara batua ikasliburuak m.e. ituarte 0017 Ejercicios de Estilo 3 Raymond Queneau: Ejercicios de estilo (Cátedra, Madrid 1987) izeneko liburuan istorio batetik hasi eta hainbat eratan errepikatzen du istorio berbera, baina estilo desberdinak erabiliz: objetibotik subjetibora pasatuz, prosa, olerki bihurtuz, musika sortuz, kaligrama itxuraz,... e.a.

40. 1991> euskara batua literatur prosa goli 0049 Hestearen desbiderapen objetiboa erreala izango ote da, ala inpresio subjetibo hutsa?

41. 1991> euskara batua saiakera-liburuak o. ibarra 00114 Hizkuntzarekiko jarrera hauek askotan iritzi subjetiboek baino indar handiagoa izan ohi dituzte.

42. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 00162 Subjektiboa, berriz, egoeren aukera eta definizioa. Baina ez da azarean egindako aukera, ikastaroaren helburuak sakonetik aztertzearen ondoriozkoa baizik. Subjektiboa da, hala berean, ekoizpenerako ikasiko diren hitz eta esaldien aukera, nahiz, eta jatorrizko hiztunen solasak sakonetik analizatzean, ikasprozesua ondo ulertzean eta ikasleen zailtasun bereziak ondo ezagutzean oinarritua behar duen egon.

43. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak erantzukizun zibila 00033 Hori dela eta, prozesu penalean epaitutako egitateetan eskuhartu duten elementu subjektibo eta pertsonal guztiak hartuko dira kontutan, eta Kalte Zuzenbidean salbuetsiak izango dira, epaiketa datu objektibo eta abstraktuetan bakarrik oinarritzen delako.

44. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak gerra eta krisia 00154 Ikusi dugun bezala, Madrilen behin eta berriro ari ziren iritzi-artikuluak murriztu beharra aldarrikatzen, molde horretako argudio subjektiborik plazara ez zedin.

45. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j. arruti 00125 subjektiboa izanagatik ere inork ez du bere kalitatea ukatu.

46. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00147 Gizarte zientziek bultzaturiko objektibitate irizpideak, ikuskera arrazionalista eta maskulinoaren marka zeramanez, ez zuen onartzen, zeregin zientifikoan bazirela emaitzak aldarazten zituzten osagai subjektiboak ere.

47. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00147 Ikuspuntu subjektiboak balora zitezela proposatzen zen, beraz.

48. 1991> euskara batua saiakera-liburuak emakunde 1999 00151 Gainera, ezinbestekoa da, dimentsio kultural eta subjektiboak erantsi nahi baditugu, zeren emakumeek beren egoeraz duten iritzia garrantzi handikoa baita, generoko sistemak nola funtzionatzen duen ulertuko badugu.

49. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. uribarri 00085 Denbora, beraz, gure (giza) begiespenaren baldintza subjektiboa besterik ez da (beti sentsuzkoa den begiespenaren baldintza, h. d., gu objektuez afektatuak garen heinean), eta bere baitan, subjektutik at, ez da ezer.

50. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. cillero 0017 The Outsidersen ez bezala hemen narratzailea oso gazte oldarkorra da, lehenengo pertsonaren kontakizuna guztiz subjektiboa da, baina era berean, askoz ere erakargarriagoa.

51. 1991> euskara batua saiakera-liburuak i. camino 0019 Ez da bat ere erraza talde, gizarte edo komunitate baten nortasun kolektiboaz erabateko iritziak ematea, talde sena edo komunitate bateko edo besteko partaide izateko sena, neurri handi batean, uste edo sentimendu subjetiboen pean dagoelako, izpirituari loturik.

52. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.m. irazola 0044 Aldien kontua zerbait subjetiboa dala esan behar da, lehen esan bezala.

53. 1991> euskara batua saiakera-liburuak b. urkizu 0051 Baina horren atzean ez dago analisirik; azken finean, faktore subjektibo asko baitago hor.

54. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. apalategi 0098 Baina arazo horrek bere baitan daramatza halaber garrantzi eskasagokoak ez diren beste zenbait inplikazio subjektibo.

55. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0015 Nork bere burua errealizatzeko askatasunak eta eskubide subjektiboek pertsona babesteko helburua daukate; eta, beraz, ezinbestean eman behar diote titularrari judizio diskrezional bat egiteko eta judizio horren edukia zehazteko ahalmena.

56. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0015 Hala, eskubide subjektibo gutxi-asko puruaren aldamenean, ondare-Zuzenbidean ahazturik dagoen kontzpetu bat nabarmentzen da famili Zuzenbidean: potestate kontzeptua, hau baita menpetasuneko edozein harreman familiar edo kuasi-familiarren alderdi aktiboa.

57. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0015 Nahi bada eta ez bada, Kodeak potestate hauek ezartzen dituenean, zeintzuei obedientziazko eta errespetuzko betebeharrak erantzuten baitizkiete, pertsona batek beste baten gain egikarituko duen ahalmen bat jartzen du martxan, Zuzenbide erromatar primitiboan hartzekodunak zordunaren gain zeukan botere pertsonalaren antzekoa baita, eta eskubide subjektibo arrunta ez bezalakoa.

58. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0015 Azkenik, eta berebat eskubide subjektiboak ez bezala, potestate-erlazioak ez du eskatzen erantzun-ahalmenik mendeko pertsonagan.

59. 1991> euskara batua saiakera-liburuak arte modernoa 0092 Espresionismo oso fina dugu aurrean, espresionismoaren eta proiekzio subjektiboaren arteko ohiturazko lotura gezurtatzen duena: Arte lanaren barruko materialen antolaketa autonomoak mugatzen du artistaren proiekzioa.

60. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0184 Animaliaren hizkera deitzen dugun hori beti izan da guztiz subjektiboa; sentimenduen egoera ezberdinak adierazten ditu, baina ez ditu objektuak izendatzen edo deskribatzen.

61. 1991> euskara batua saiakera-liburuak p. agirrebaltzategi 0224 Zaila da, beraz, arte objektiboaren eta subjektiboaren, imitazio- eta espresio-artearen arteko bereizkuntza zorrotza markatzea.

62. 1991> euskara batua saiakera-liburuak fiskim/bbb 0127 Zentzazio hauek oso subjektiboak dira eta ezin dezakegu hauekin ezarri zenbakizko eskalarik.

63. 1991> euskara batua saiakera-liburuak j.r. bengoetxea 0015 Aprobatutako testua seguruenik gaztelaniazkoa izango da zeren eta lege horri baiezko botua eman ziotenek gaztelaniaz irakurriko zuten (erizpide subjektibo eta erizpide historikoaren arabera beraz legegilearen borondatea gaztelaniazko borondate bat da); erizpide testuala edo literalaren arabera lehenbizikoz gaztelaniazko bertsioa irakurriko da (praktika judizialean hala gertatzen delako) eta zalantzarik balego orduan posible izango litzateke euskarazko bertsioa kontutan hartzea (abokatu batek euskarazko bertsioaren gain argudiatzen badu esate baterako).

64. 1991> euskara batua saiakera-liburuak soziologia 0035 Honek ez du esan nahi errealitate guztia subjektiboa denik, hau da, adimenaren barruan bakarrik existitzen denik.

65. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0086 Bestalde oinarrizko eskubideak esamoldeak eskubide horiek daukaten izaera berezia adierazteko balio du: ordenamenduaren elementu oinarrizko eta garai bezala horrek daukan kontsiderazioa, beste eskubide subjektibo guztiek daukaten izaera arruntaren aurrean.

66. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0086 Kategoria horretatik kendu beharra dago Hirugarren Atalburu osoa, zeinak, bere izendapenak berak dioenez (Politika sozial eta ekonomikoa gidatzen duten printzipioak), printzipio gidariak bakarrik aitortzen baititu eta ez benetako eskubide subjektiborik.

67. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0086 Beste era batera esanda, printzipio gidariek, berenez bakarrik, ez diote egikaritzeko moduko eskubiderik ematen indibiduoari; botere publikoarentzat egindako arauak dira hauek, dimentsio subjektibo autonomorik gabekoak.

68. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0086 Lehen Atalburuari dagokionez, aurretiaz esan den bezala, benetan hor ez da oinarrizko eskubiderik erregulatzen, baizik eta eskubideok egikaritzeko baldintzak arautzen dira; hala ere, lehendik ere esana dugu, ezen oinarrizko eskubideak egikaritzeko baldintza horietako batzuk, izan, benetako eskubide subjektibo direla (asilo-eskubidea, kasu).

69. 1991> euskara batua saiakera-liburuak uzei 0086 Pertsonaren ahalmen subjektiboak aitortzearekin batera, badira beste arau batzuk ere propioki oinarrizko eskubiderik aitortzen ez dutenak baizik eta eskubideon erregulazioari erregela osagarri batzuk ezartzen dizkiotenak.

70. 1991> euskara batua saiakera-artikuluak j. otaegi 0110 Jadanik bigarren estrofan olerkariaren ikuskera subjetiboaren adierazle izan den penagarri ta larriak..., hemen, asperen gisan hori ere ikuskera berorren adierazle bezala dator;

70 emaitza

Datu-estatistikoak: